Yeterlilik Kodu | TR0030015427 | |
Yeterlilik Adı | Çim Alan Tesisi ve Yönetimi Ön Lisans Diploması (BAYINDIR MESLEK YÜKSEKOKULU) | |
Sorumlu Kurum | Ege Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ege Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR | |
Sorumlu Kurum URL | http://ege.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 5 | 5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCED-F | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Çim Alan Tesisi ve Yönetimi programı, çim bitkileri yetiştiriciliği ve bakımı konusunda bilgi sahibi olan, gerekli alet ve makineleri kullanabilen, hastalık ve zararlılarla mücadele edebilen nitelikli insan gücünü yetiştirmeyi amaçlamaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | Çim Alan Tesisi ve Yönetimi Programı’nda öğrenme, örgün öğretim şeklinde gerçekleşir ve yalnızca zorunlu hallerde uzaktan eğitime başvurulur. Uygulamalı eğitimler ise okulumuza ait deneme tarlalarında ve saralarında, teknik gezilerle futbol ve golf sahalarında ve ayrıca iş yerlerinde staj eğitimi olarak yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | 1. Çim teknikerliği ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma 2. Matematik, fen ve botanik bilgilerini çim teknikerliği problemlerine uygulayabilme 3. Ekoloji, botanik, üretim ve toprak verimliliği hakkında tüm teknik ve pratik bilgilere sahip olma 4. Çim alanların tesisi, bakım ve onarımında, sulama, gübreleme, hastalık ve zararlı yöntemi gibi konularda yeni teknikleri uygulayabilme becerisine sahip olma 5. Çim alanların tohumla veya hazır çim ile tesisi, bakımı ve ekonomipazarlanması becerilerine sahip olma, 6. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, alanıyla ilgili olay ve olgulara bilimsel yöntem ve teknikleri uygulayabilme, 7. Çevre, iklim ve sağlık koşullarıyla birlikte yetiştiriciliği bir bütün olarak algılama, çim alanların tesisi ve projelenmesi aşamasında üzerinde durulacak tüm çalışmalara hâkim olma ve gerekli teknik donanımı sağlama, 8. Mesleği ile ilgili gerekli araç ve gereçleri tanıma ve kullanma, 9. Alanında teknolojik gelişmeleri takip edebilme ve bunları uygulamaya sokabilme, 10. İnisiyatif kullanabilme, sorunları pratik bir şekilde çözme yeteneğine sahip olma, edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme, 11. Mesleki etik sorumluluk bilincine sahip olma, 12. Uygulamalar çalışmalarında, meslek disiplini içerisinde, çalışmaların gerektirdiği hesaplama araçlarını kullanabilme ve disiplinler arasında takım çalışmalarına yatkın olabilme, 13. Bilgisayar ve bilgi-iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanabilme. | |
Anahtar Yetkinlikler | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği, Öğrenme Yetkinliği, İletişim ve Sosyal Yetkinlik, Alana Özgü Yetkinlik. | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her dönem için teorik olan tüm bölüm derslerinden vizenin (ara sınav) %40'ı, final sınavının %60'ı alınarak elde edilen toplam puan geçme notu olarak değerlendirilir. Uygulama derslerinde ise arazi uygulamaları, sunum, ödev gibi sorumluluklar da değerlendirmeye dahil olabilmektedir AA:88(Başarılı) BA:81(Başarılı) BB:74(Başarılı) CB:67(Başarılı) CC:60(Başarılı) DC:53(Başarısız) DD:46(Başarısız) FD:0(Başarısız) FF:0(Devamsız). | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu” nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Başlangıç-Bitiş Tarihleri: 01.01.2025 – 31.12.2026 Akredite olan Kuruluşun Tam Adı: Ege Üniversitesi - Bayındır Meslek Yüksekokulu -Çim Alan Tesisi ve Yönetimi | |
Giriş Şartı | Lise veya muadili bir eğitimi tamamlayarak diploma almış olmak ve Yüksek Öğretim Kurumları Sınavında (YKS) yeterli TYT puanı almış olmak gerekmektedir. | |
Başarma Şartları | Öğrenciler, 4 yarıyıl eğitim-öğretim sürecinde her yarıyıl için gerekli olan 30 AKTS iş yükünü başarıyla tamamlayıp, ilgili derslerden (teorik ve uygulama) başarılı olmak kaydıyla mezun olma şartını sağlamış olurlar. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Çim teknikeri olarak mezun olan öğrenciler, belediyelere ait park ve bahçe müdürlüklerinde, futbol sahalarında, golf sahalarında, hazır çim üretim alanlarında, Tarım İl ve İlçe Müdürlüğünde ve Peyzaj Mimarlığı hizmeti veren firmalarda iş olanakları bulabilmektedir. Çim teknikeri olarak mezun olan öğrenciler, belediyelere ait park ve bahçe müdürlüklerinde, futbol sahalarında, golf sahalarında, hazır çim üretim alanlarında, Tarım İl ve İlçe Müdürlüğünde ve Peyzaj Mimarlığı hizmeti veren firmalarda iş olanakları bulabilmektedir. Ayrıca Dikey Geçiş sınavı ile Bahçe Bitkileri, Bitki Koruma, Peyzaj Mimarlığı, Tarla Bitkileri ve Toprak Bilimi ve Bitki Besleme geçiş yapıp lisans diploması sahibi olabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
| |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | - | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030015427
ISCED-F
ISCED-F
Çim Alan Tesisi ve Yönetimi programı, çim bitkileri yetiştiriciliği ve bakımı konusunda bilgi sahibi olan, gerekli alet ve makineleri kullanabilen, hastalık ve zararlılarla mücadele edebilen nitelikli insan gücünü yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Çim Alan Tesisi ve Yönetimi Programı’nda öğrenme, örgün öğretim şeklinde gerçekleşir ve yalnızca zorunlu hallerde uzaktan eğitime başvurulur. Uygulamalı eğitimler ise okulumuza ait deneme tarlalarında ve saralarında, teknik gezilerle futbol ve golf sahalarında ve ayrıca iş yerlerinde staj eğitimi olarak yapılmaktadır.
1. Çim teknikerliği ile ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
2. Matematik, fen ve botanik bilgilerini çim teknikerliği problemlerine uygulayabilme
3. Ekoloji, botanik, üretim ve toprak verimliliği hakkında tüm teknik ve pratik bilgilere sahip olma
4. Çim alanların tesisi, bakım ve onarımında, sulama, gübreleme, hastalık ve zararlı yöntemi gibi konularda yeni teknikleri uygulayabilme becerisine sahip olma
5. Çim alanların tohumla veya hazır çim ile tesisi, bakımı ve ekonomipazarlanması becerilerine sahip olma,
6. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, alanıyla ilgili olay ve olgulara bilimsel yöntem ve teknikleri uygulayabilme,
7. Çevre, iklim ve sağlık koşullarıyla birlikte yetiştiriciliği bir bütün olarak algılama, çim alanların tesisi ve projelenmesi aşamasında üzerinde durulacak tüm çalışmalara hâkim olma ve gerekli teknik donanımı sağlama,
8. Mesleği ile ilgili gerekli araç ve gereçleri tanıma ve kullanma,
9. Alanında teknolojik gelişmeleri takip edebilme ve bunları uygulamaya sokabilme,
10. İnisiyatif kullanabilme, sorunları pratik bir şekilde çözme yeteneğine sahip olma, edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme,
11. Mesleki etik sorumluluk bilincine sahip olma,
12. Uygulamalar çalışmalarında, meslek disiplini içerisinde, çalışmaların gerektirdiği hesaplama araçlarını kullanabilme ve disiplinler arasında takım çalışmalarına yatkın olabilme,
13. Bilgisayar ve bilgi-iletişim teknolojilerini mesleki gelişimini destekleyecek düzeyde kullanabilme.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği,
Öğrenme Yetkinliği,
İletişim ve Sosyal Yetkinlik,
Alana Özgü Yetkinlik.
Her dönem için teorik olan tüm bölüm derslerinden vizenin (ara sınav) %40'ı, final sınavının %60'ı alınarak elde edilen toplam puan geçme notu olarak değerlendirilir. Uygulama derslerinde ise arazi uygulamaları, sunum, ödev gibi sorumluluklar da değerlendirmeye dahil olabilmektedir
AA:88(Başarılı)
BA:81(Başarılı)
BB:74(Başarılı)
CB:67(Başarılı)
CC:60(Başarılı)
DC:53(Başarısız)
DD:46(Başarısız)
FD:0(Başarısız)
FF:0(Devamsız).
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu” nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Başlangıç-Bitiş Tarihleri: 01.01.2025 – 31.12.2026
Akredite olan Kuruluşun Tam Adı: Ege Üniversitesi - Bayındır Meslek Yüksekokulu -Çim Alan Tesisi ve Yönetimi
Lise veya muadili bir eğitimi tamamlayarak diploma almış olmak ve Yüksek Öğretim Kurumları Sınavında (YKS) yeterli TYT puanı almış olmak gerekmektedir.
Çim teknikeri olarak mezun olan öğrenciler, belediyelere ait park ve bahçe müdürlüklerinde, futbol sahalarında, golf sahalarında, hazır çim üretim alanlarında, Tarım İl ve İlçe Müdürlüğünde ve Peyzaj Mimarlığı hizmeti veren firmalarda iş olanakları bulabilmektedir. Çim teknikeri olarak mezun olan öğrenciler, belediyelere ait park ve bahçe müdürlüklerinde, futbol sahalarında, golf sahalarında, hazır çim üretim alanlarında, Tarım İl ve İlçe Müdürlüğünde ve Peyzaj Mimarlığı hizmeti veren firmalarda iş olanakları bulabilmektedir. Ayrıca Dikey Geçiş sınavı ile Bahçe Bitkileri, Bitki Koruma, Peyzaj Mimarlığı, Tarla Bitkileri ve Toprak Bilimi ve Bitki Besleme geçiş yapıp lisans diploması sahibi olabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Qualification Code | TR0030015427 | |
Qualification Title | Turfgrass Establishment and Management Associate Degree | |
Awarding Body | EGE UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | Ege University Rectorate Gençlik Caddesi 35040 Bornova – Izmir Telephone: (0-232) 311 10 10 Email: webadmin@ege.edu.tr | |
Awarding Body Url | http://ege.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 5 | 5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025 |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification |
ISCED-F | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | The Turfgrass Establishment and Management Program aims to develop qualified professionals who are knowledgeable in turf grass growing and maintenance, capable of operating necessary tools and machinery, and competent in pest and disease control. | |
Learning Environments | In the Turfgrass Establishment and Management Program, learning occurs through in-person instruction, with distance learning used only when necessary. Practical training includes fieldwork at our school's test plots and greenhouses, technical visits to football and golf courses, and business internships. | |
Description | 1. Master theoretical and practical knowledge of turfgrass technology 2. Apply mathematics, science, and botanical knowledge to turfgrass management challenges 3. Understand ecology, botany, production, and soil fertility 4. Implement modern techniques in turfgrass establishment, maintenance, irrigation, fertilization, and pest management 5. Develop skills in seeding, sodding, maintenance, and business aspects of turfgrass 6. Apply scientific methods using theoretical and practical knowledge 7. Comprehend turfgrass cultivation holistically, considering environmental, climate, and health factors 8. Operate and maintain relevant tools and equipment 9. Stay current with and implement technological advances 10. Show initiative, solve problems practically, and maintain lifelong learning mindset 11. Demonstrate professional ethics 12. Use calculation tools and work effectively in teams 13. Utilize computer and information technology for professional development | |
Key Competencies | Independence and Responsibility Competence, Learning Competence, Communication and Social Competence, Field-Specific Competence. | |
Further Info | For each semester, the total grade is evaluated based on 40% of the midterm exam and 60% of the final exam for all theoretical department courses. In practical courses, field applications, presentations, assignments, and other responsibilities may also be included in the evaluation. AA:88(Succesful) BA:81(Succesful) BB:74(Succesful) CB:67(Succesful) CC:60(Succesful) DC:53(Failed) DD:46(Failed) FD:0(Failed) FF:0(Attendance failure) | |
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs:
The quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
Accreditation Start-End Dates :01.01.2025 – 31.12.2026 Full Name of Accredited Organization : Ege University – Bayındır Vocational Training School - Turfgrass Establishment and Management Programme | |
Access Requirements | It is necessary to have a diploma by completing a high school or equivalent education and to have sufficient TYT score in the Examination of Higher Education Institutions (YKS). | |
Conditions for Success | Students fulfill the graduation requirements by successfully completing the required 30 ECTS workload for each semester over a four-semester education period and passing the relevant courses (both theoretical and practical). | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates as turfgrass technicians can find employment opportunities in municipal park and garden departments, football fields, golf courses, sod production areas, Provincial and District Directorates of Agriculture, and companies providing landscape architecture services. Additionally, they can pursue a bachelor's degree in Horticulture, Plant Protection, Landscape Architecture, Field Crops and, Soil Science and Plant Nutrition through the Vertical Transfer Examination (DGS). | |
Legal Basis | Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council | |
Validity Period (If Any) | - | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030015427
ISCED-F
ISCED-F
The Turfgrass Establishment and Management Program aims to develop qualified professionals who are knowledgeable in turf grass growing and maintenance, capable of operating necessary tools and machinery, and competent in pest and disease control.
In the Turfgrass Establishment and Management Program, learning occurs through in-person instruction, with distance learning used only when necessary. Practical training includes fieldwork at our school's test plots and greenhouses, technical visits to football and golf courses, and business internships.
1. Master theoretical and practical knowledge of turfgrass technology
2. Apply mathematics, science, and botanical knowledge to turfgrass management challenges
3. Understand ecology, botany, production, and soil fertility
4. Implement modern techniques in turfgrass establishment, maintenance, irrigation, fertilization, and pest management
5. Develop skills in seeding, sodding, maintenance, and business aspects of turfgrass
6. Apply scientific methods using theoretical and practical knowledge
7. Comprehend turfgrass cultivation holistically, considering environmental, climate, and health factors
8. Operate and maintain relevant tools and equipment
9. Stay current with and implement technological advances
10. Show initiative, solve problems practically, and maintain lifelong learning mindset
11. Demonstrate professional ethics
12. Use calculation tools and work effectively in teams
13. Utilize computer and information technology for professional development
Independence and Responsibility Competence,
Learning Competence,
Communication and Social Competence,
Field-Specific Competence.
For each semester, the total grade is evaluated based on 40% of the midterm exam and 60% of the final exam for all theoretical department courses. In practical courses, field applications, presentations, assignments, and other responsibilities may also be included in the evaluation.
AA:88(Succesful)
BA:81(Succesful)
BB:74(Succesful)
CB:67(Succesful)
CC:60(Succesful)
DC:53(Failed)
DD:46(Failed)
FD:0(Failed)
FF:0(Attendance failure)
To ensure the quality of higher education programs:
- The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities in higher education institutions.
- The “University Monitoring and Evaluation Reports” for higher education institutions, prepared in accordance with the criteria determined by YÖK, are published annually. Based on these reports, YÖK shares evaluations—including both quantitative and qualitative assessments—of higher education institutions with the public.
- The “Foundation Higher Education Institutions Report,” which includes academic, administrative, and financial data related to foundation universities, is also published annually by YÖK. These reports, which contain quantitative and qualitative evaluations of foundation institutions, are shared with the public by YÖK.
The quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
- Curriculum Development and Approval: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of associate degree programs and the learning outcomes to be achieved by students in each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the core principles established by YÖK.
1.2. The curricula of National Core Education Programs are implemented by higher education institutions following approval by YÖK after being adopted by the relevant Deans Council. - Assessment and Evaluation: The assessment and evaluation of the learning outcomes expected from each associate degree program are carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles established by YÖK.
- Certification: Students enrolled in associate degree programs are awarded an associate degree diploma upon successful completion of the required course credits and other obligations set by the higher education institutions.
- Self-Assessment and External Evaluation: As part of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Internal Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year.
YÖKAK shares its “Institutional Feedback Report,” prepared based on the external evaluation of higher education institutions, with the public.
Additionally, accreditation decisions made by agencies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that the qualifications of the programs are assured in terms of quality.
In accordance with YÖKAK regulations, regular review activities are conducted concerning defined qualifications.
Accreditation Start-End Dates :01.01.2025 – 31.12.2026
Full Name of Accredited Organization : Ege University – Bayındır Vocational Training School - Turfgrass Establishment and Management Programme
It is necessary to have a diploma by completing a high school or equivalent education and to have sufficient TYT score in the Examination of Higher Education Institutions (YKS).
Graduates as turfgrass technicians can find employment opportunities in municipal park and garden departments, football fields, golf courses, sod production areas, Provincial and District Directorates of Agriculture, and companies providing landscape architecture services. Additionally, they can pursue a bachelor's degree in Horticulture, Plant Protection, Landscape Architecture, Field Crops and, Soil Science and Plant Nutrition through the Vertical Transfer Examination (DGS).
Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council
