Yeterlilik Kodu

TR0030222708

Yeterlilik Adı
Çevre Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Teknik Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiMaslak, 34467 Sarıyer/İstanbul (0212) 285 30 30
Sorumlu Kurum URLhttp://www.itu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Çevre bilimleri
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Çevre Mühendisliği Bölümü’nün (ÇMB) misyonu, aşağıdaki niteliklere sahip vizyoner çevre mühendisleri yetiştirmektir:
▪ Çevre sorunlarına ve ihtiyaçlarına yönelik çözümler analiz edebilen, sentezleyebilen ve tasarlayabilen
▪ Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilen ve bu gelişmelere katkıda bulunabilen
▪ Çevresel sistemleri uygulayabilen, işletebilen ve yönetebilen
▪ Ulusal ve uluslararası düzeyde sorumluluk alabilecek donanıma sahip olan
▪ Ülkenin gelişimine ve refahına katkıda bulunabilen
▪ Güçlü iletişim becerilerine sahip olan
▪ Yaratıcı ve özgüvenli olan
▪ Mesleki ve etik sorumluluk taşıyan
▪ Sürekli kendini geliştirme kararlılığına sahip olan
ÇMB binası, İstanbul Teknik Üniversitesi’nin ana kampüsü olan Ayazağa Kampüsü’ndeki (Maslak) İnşaat Fakültesi bünyesinde yer almaktadır. Bu bina, lisans dersleri için ayrılmış laboratuvar alanlarını içermektedir ve üç ana laboratuvar bulunmaktadır: 1. Çevre Mikrobiyolojisi Laboratuvarı, 2. Çevre Kimyası Laboratuvarı ve 3. Temel İşlemler ve Prosesler Laboratuvarı. Ayrıca, şu araştırma alanlarına özgü laboratuvarlar da bulunmaktadır: İçme ve Yüzey Suları, Ekotoksikoloji, Arıtma Çamurları, Anaerobik Prosesler, Çevre Biyoteknolojisi, Kimyasal Prosesler, Moleküler Biyoloji, Enstrümantal Analiz, Fiziksel Prosesler, Koku, Hava Kirliliği, Katı Atıklar ve Enerji & Madde Geri Kazanımı. MEM-TEK (Membran Teknolojisi Merkezi) laboratuvarı ve UBUTAM (Uygulamalı Biyopolimer ve Biyoplastik Üretim Teknolojileri Araştırma Merkezi) da ÇMB binasında yer almaktadır.
Çevre Mühendisliği Lisans Programı’ndan (ÇMLP) mezun olabilmek için öğrencilerin aşağıdaki gereklilikleri yerine getirmesi gerekmektedir:
▪ İTÜ ÇMLP mezuniyet için toplamda 132 krediye, Avrupa Kredi Transfer ve Biriktirme Sistemi’ne (AKTS) göre 240 krediye eşdeğer bir kredi tamamlanmasını gerektirir.
▪ En az 132 kredilik ders tamamlamak ve minimum 2,00 not ortalamasına sahip olmak
▪ En az 45 günlük stajı tamamlamak
▪ Ders kredilerinin en az %30’unu İngilizce olarak verilen derslerden tamamlamak (%100 İngilizce programdaki öğrenciler tüm dersleri İngilizce tamamlamalıdır)
▪ İki dönem süren mezuniyet tasarım projesini (CEV4901/E Çevre Müh. Tasarımı I ve CEV4902/E Çevre Müh. Tasarımı II) tamamlamak
Bir dersten FF notu alan öğrenciler, bu dersi bir sonraki sunum döneminde tekrar etmek zorundadır. DC veya DD notu alınan dersler, öğrenciler tarafından not ortalamasını yükseltmek amacıyla tekrar edilebilir. Lisans programının normal süresi dört yıl (sekiz dönem: dört güz ve dört bahar dönemi) olarak belirlenmiştir. Öğrenciler, yaz okulu (isteğe bağlı) kapsamında en fazla 12 kredi alarak yaz döneminde ders tamamlama fırsatına sahiptir.
ÇMLP öğrencilerinin mezuniyet için en az 45 günlük staj yapması gerekmektedir. Öğrenciler, 60 kredi tamamladıktan sonra (genellikle 4. dönem sonunda) staj yapmaya hak kazanır. Staj kategorileri arasında şantiye, laboratuvar, büro, yönetim-planlama ve işletme bulunmaktadır. Öğrenciler mezuniyet için en az iki farklı kategoride staj tamamlamalıdır. Staj çalışmasıyla ilgili bir rapor, bir sonraki dönemin ilk ayı içinde teslim edilmelidir. ÇMB Staj Komisyonu, mezuniyetten önce öğrencilerin staj sürecini değerlendirmektedir. Bu komisyon, standart öğrenci ve işveren belgelerini ve anketlerini gözden geçirmenin yanı sıra öğrenciler tarafından ÇMB’ye sunulan staj raporlarını kontrol edip onaylar.

Öğrenme Ortamları
  • Çevre Mühendisliği Lisans Programı (ÇMLP) kapsamındaki dersler gündüz saatlerinde yapılmakta olup, tüm öğrenciler tam zamanlı olarak programa kayıtlıdır. ÇMLP, ikinci öğretim, uzaktan veya web tabanlı eğitim sunmamaktadır. Ancak, üniversite yönetim kurulu tarafından belirlenen bazı dersler çevrimiçi olarak İTÜ'de verilmektedir.
  • İTÜ'deki eğitim dönem sistemi üzerine kuruludur ve her akademik yıl, Güz ve Bahar dönemleri ile isteğe bağlı olarak Temmuz-Ağustos aylarını kapsayan Yaz Okulundan oluşur. Güz ve Bahar dönemleri, final sınavlarına ayrılan iki hafta hariç, her biri 14 haftadır. Yaz Okulu dersleri genellikle öğrenci talebine ve bölüm onayına bağlı olarak sunulmaktadır. Bu dersler, haftalık ders saatlerinin artırıldığı yoğun bir programla yedi hafta (bazı durumlarda beş ila altı hafta) süresince verilmektedir.
  • Çoğu derste eğitim araçları web tabanlı araçlarla geliştirilmiştir. İTÜ, akademisyenler ve öğrenciler için elektronik bir öğretim ve öğrenim ortamı sağlayan “NINOVA” adlı web tabanlı bir e-öğrenme platformunu desteklemektedir. Öğrenciler, derslerine ait ödevlere, duyurulara, yoklama bilgilerine, ders kaynaklarına ve tartışma panolarına erişebilirler. Ayrıca, platform üzerinden çevrimiçi ders oturumlarına (örn. Zoom veya Teams) ait bağlantılara ulaşabilir ve duyurular otomatik olarak öğrencilerin e-posta adreslerine iletilir.
  • ÇMLP kapsamındaki dersler, ağırlıklı olarak Ayazağa Kampüsü'ndeki İnşaat Fakültesi binasında yapılmaktadır. Ancak, Fen Edebiyat Fakültesi tarafından verilen bazı birinci ve ikinci sınıf dersleri, Ayazağa Kampüsü'ndeki merkezi derslik binasında gerçekleştirilmektedir. İngilizce Hazırlık Programı dersleri ise Yabancı Diller Yüksekokulu binasında verilmektedir. Çift Anadal Programı kapsamındaki dersler, ilgili mühendislik fakültelerinde (örn. Maden Fakültesi, Fen Edebiyat Fakültesi, İnşaat Fakültesi, Kimya ve Metalurji Fakültesi, Uçak ve Uzay Bilimleri Fakültesi, Makina Fakültesi vb.) yürütülmektedir. Bu fakülteler, Ayazağa (ana kampüs), Gümüşsuyu, Taşkışla ve Tuzla kampüslerinde yer almaktadır.
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygular.
  • Deney tasarlama ve yürütme becerisinin yanısıra veri değerlendirir ve yorumlar.
  • Bir sistemi, bileşeni veya prosesi; belirli gereksinimleri gerçekçi kısıtlar (ekonomik, çevresel, toplumsal, politik, etik, sağlık ve güvenlik, üretilebilirlik ve sürdürülebilirlik) çerçevesinde karşılayacak şekilde tasarlar.
  • Çok disiplinli takımlarda çalışır.
  • Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle eder ve çözer.
  • Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır.
  • Etkin bir biçimde iletişim kurar.
  • Mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamda etkisini kavrayabilmek için gerekli olan geniş kapsamlı eğitime sahip olma
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olma ve bu özelliği sürdürür.
  • Çağımızın konuları hakkında bilgi sahibi olur.
  • Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, becerileri ve modern mühendislik araçlarını kullanır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(1) Lisans eğitim ve öğretiminde, öğrencinin bir dersteki başarısı, bağıl değerlendirme yöntemi ile belirlenir. Bu değerlendirme, öğrencinin yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı ve yarıyıl sonu sınavında aldığı not birlikte değerlendirilerek ve sınıfın genel başarı düzeyi göz önünde bulundurularak saptanır. İlgili bölümler tarafından belirlenen en az ham not üzerindeki bağıl değerlendirme, dersi veren öğretim üyesi tarafından, notların dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak yapılır.
(2) Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir. Başarı notu harflerinin anlamları şunlardır:
a) Bir dersten (AA), (BA+), (BA), (BB+), (BB), (CB+), (CB), (CC+) ve (CC) notlarından birisini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.
b) Bir dersten (DC+), (DC), (DD+) ve (DD) notlarından birisini alan öğrenci, o dersi şartlı başarmış kabul edilir.
c) Bir dersten (FF) notunu alan öğrenci o dersten başarısız sayılır.
ç) Bir dersten (VF) notunu alan öğrenci yılsonu sınavına giremez ve başarısız kabul edilir.
(3) Başarı notu harfleri dışında kullanılan diğer harflerin anlamları şunlardır:
a) BL: Kredisiz olarak alınan dersten başarılı.
b) BZ: Kredisiz olarak alınan dersten başarısız.
c) T: Öğrencilerin kayıtlı bulundukları bir dersten bu Yönetmeliğin 17 nci maddesinin ikinci ve üçüncü fıkrasında belirtilen süre içerisinde çekildiklerini gösteren işarettir.
ç) E:Proje, bitirme tasarım projesi/bitirme ödevi ve benzeri çalışmalarda, çalışmasını belirlenen sürede bitiremeyen öğrenciye verilir. Çalışmanın ne zaman tamamlanacağı öğretim üyesi tarafından belirlenir. Belirlenen sürede çalışmasını tamamlayamayan öğrenciye FF notu verilir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.10.2009/30.09.2028

Giriş Şartı
  • Programa girebilmek için, ortaöğretim kurumlarından mezun olmuş olmak ve lisans öğrenimiyle ilgili, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak gerekir.
  • Yabancı uyruklu öğrenciler ile ortaöğretiminin tamamını yurt dışında tamamlayan öğrenciler ise programa girebilmek için 2547 sayılı Kanunun 14 üncü maddesinin birinci fıkrasının (f) bendi uyarınca kesin kayıt yaptırabilmesi için Yükseköğretim Kurulu ve Üniversite Senatosu tarafından belirlenen esaslarda yer alan koşulları taşıması gerekmektedir.
Başarma Şartları Ders planındaki tüm dersleri ve Bitirme Tasarım projesini başarı ile tamamlamış , gerekli stajını tamamlamış ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı genel not ortalamasına sahip olan öğrenciler öğrenimlerini bitirmiş sayılır.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

İlgili kamu kuruluşları (Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Orman ve Su İşleri Bakanlığı, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı, Kalkınma Bakanlığı, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı , İller Bankası, DSİ, TUİK, TPAO, belediyeler, TÜBİTAK, üniversiteler),

Özel sektör kuruluşları (Mühendislik ve danışmanlık büroları, sanayi tesisleri, arıtma tesisleri ve şantiyeleri, AR-GE bölümleri),

Çevre Mühendisliği konusunda araştırma ve analiz yapan laboratuvarlar

Çevre sistemleri otomasyonu ve kontrolü konularında faaliyet gösteren firmalar.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030222708


Yeterlilik Adı
Çevre Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Teknik Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Maslak, 34467 Sarıyer/İstanbul (0212) 285 30 30

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Çevre Mühendisliği Bölümü’nün (ÇMB) misyonu, aşağıdaki niteliklere sahip vizyoner çevre mühendisleri yetiştirmektir:
▪ Çevre sorunlarına ve ihtiyaçlarına yönelik çözümler analiz edebilen, sentezleyebilen ve tasarlayabilen
▪ Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip edebilen ve bu gelişmelere katkıda bulunabilen
▪ Çevresel sistemleri uygulayabilen, işletebilen ve yönetebilen
▪ Ulusal ve uluslararası düzeyde sorumluluk alabilecek donanıma sahip olan
▪ Ülkenin gelişimine ve refahına katkıda bulunabilen
▪ Güçlü iletişim becerilerine sahip olan
▪ Yaratıcı ve özgüvenli olan
▪ Mesleki ve etik sorumluluk taşıyan
▪ Sürekli kendini geliştirme kararlılığına sahip olan
ÇMB binası, İstanbul Teknik Üniversitesi’nin ana kampüsü olan Ayazağa Kampüsü’ndeki (Maslak) İnşaat Fakültesi bünyesinde yer almaktadır. Bu bina, lisans dersleri için ayrılmış laboratuvar alanlarını içermektedir ve üç ana laboratuvar bulunmaktadır: 1. Çevre Mikrobiyolojisi Laboratuvarı, 2. Çevre Kimyası Laboratuvarı ve 3. Temel İşlemler ve Prosesler Laboratuvarı. Ayrıca, şu araştırma alanlarına özgü laboratuvarlar da bulunmaktadır: İçme ve Yüzey Suları, Ekotoksikoloji, Arıtma Çamurları, Anaerobik Prosesler, Çevre Biyoteknolojisi, Kimyasal Prosesler, Moleküler Biyoloji, Enstrümantal Analiz, Fiziksel Prosesler, Koku, Hava Kirliliği, Katı Atıklar ve Enerji & Madde Geri Kazanımı. MEM-TEK (Membran Teknolojisi Merkezi) laboratuvarı ve UBUTAM (Uygulamalı Biyopolimer ve Biyoplastik Üretim Teknolojileri Araştırma Merkezi) da ÇMB binasında yer almaktadır.
Çevre Mühendisliği Lisans Programı’ndan (ÇMLP) mezun olabilmek için öğrencilerin aşağıdaki gereklilikleri yerine getirmesi gerekmektedir:
▪ İTÜ ÇMLP mezuniyet için toplamda 132 krediye, Avrupa Kredi Transfer ve Biriktirme Sistemi’ne (AKTS) göre 240 krediye eşdeğer bir kredi tamamlanmasını gerektirir.
▪ En az 132 kredilik ders tamamlamak ve minimum 2,00 not ortalamasına sahip olmak
▪ En az 45 günlük stajı tamamlamak
▪ Ders kredilerinin en az %30’unu İngilizce olarak verilen derslerden tamamlamak (%100 İngilizce programdaki öğrenciler tüm dersleri İngilizce tamamlamalıdır)
▪ İki dönem süren mezuniyet tasarım projesini (CEV4901/E Çevre Müh. Tasarımı I ve CEV4902/E Çevre Müh. Tasarımı II) tamamlamak
Bir dersten FF notu alan öğrenciler, bu dersi bir sonraki sunum döneminde tekrar etmek zorundadır. DC veya DD notu alınan dersler, öğrenciler tarafından not ortalamasını yükseltmek amacıyla tekrar edilebilir. Lisans programının normal süresi dört yıl (sekiz dönem: dört güz ve dört bahar dönemi) olarak belirlenmiştir. Öğrenciler, yaz okulu (isteğe bağlı) kapsamında en fazla 12 kredi alarak yaz döneminde ders tamamlama fırsatına sahiptir.
ÇMLP öğrencilerinin mezuniyet için en az 45 günlük staj yapması gerekmektedir. Öğrenciler, 60 kredi tamamladıktan sonra (genellikle 4. dönem sonunda) staj yapmaya hak kazanır. Staj kategorileri arasında şantiye, laboratuvar, büro, yönetim-planlama ve işletme bulunmaktadır. Öğrenciler mezuniyet için en az iki farklı kategoride staj tamamlamalıdır. Staj çalışmasıyla ilgili bir rapor, bir sonraki dönemin ilk ayı içinde teslim edilmelidir. ÇMB Staj Komisyonu, mezuniyetten önce öğrencilerin staj sürecini değerlendirmektedir. Bu komisyon, standart öğrenci ve işveren belgelerini ve anketlerini gözden geçirmenin yanı sıra öğrenciler tarafından ÇMB’ye sunulan staj raporlarını kontrol edip onaylar.


Öğrenme Ortamları
  • Çevre Mühendisliği Lisans Programı (ÇMLP) kapsamındaki dersler gündüz saatlerinde yapılmakta olup, tüm öğrenciler tam zamanlı olarak programa kayıtlıdır. ÇMLP, ikinci öğretim, uzaktan veya web tabanlı eğitim sunmamaktadır. Ancak, üniversite yönetim kurulu tarafından belirlenen bazı dersler çevrimiçi olarak İTÜ'de verilmektedir.
  • İTÜ'deki eğitim dönem sistemi üzerine kuruludur ve her akademik yıl, Güz ve Bahar dönemleri ile isteğe bağlı olarak Temmuz-Ağustos aylarını kapsayan Yaz Okulundan oluşur. Güz ve Bahar dönemleri, final sınavlarına ayrılan iki hafta hariç, her biri 14 haftadır. Yaz Okulu dersleri genellikle öğrenci talebine ve bölüm onayına bağlı olarak sunulmaktadır. Bu dersler, haftalık ders saatlerinin artırıldığı yoğun bir programla yedi hafta (bazı durumlarda beş ila altı hafta) süresince verilmektedir.
  • Çoğu derste eğitim araçları web tabanlı araçlarla geliştirilmiştir. İTÜ, akademisyenler ve öğrenciler için elektronik bir öğretim ve öğrenim ortamı sağlayan “NINOVA” adlı web tabanlı bir e-öğrenme platformunu desteklemektedir. Öğrenciler, derslerine ait ödevlere, duyurulara, yoklama bilgilerine, ders kaynaklarına ve tartışma panolarına erişebilirler. Ayrıca, platform üzerinden çevrimiçi ders oturumlarına (örn. Zoom veya Teams) ait bağlantılara ulaşabilir ve duyurular otomatik olarak öğrencilerin e-posta adreslerine iletilir.
  • ÇMLP kapsamındaki dersler, ağırlıklı olarak Ayazağa Kampüsü'ndeki İnşaat Fakültesi binasında yapılmaktadır. Ancak, Fen Edebiyat Fakültesi tarafından verilen bazı birinci ve ikinci sınıf dersleri, Ayazağa Kampüsü'ndeki merkezi derslik binasında gerçekleştirilmektedir. İngilizce Hazırlık Programı dersleri ise Yabancı Diller Yüksekokulu binasında verilmektedir. Çift Anadal Programı kapsamındaki dersler, ilgili mühendislik fakültelerinde (örn. Maden Fakültesi, Fen Edebiyat Fakültesi, İnşaat Fakültesi, Kimya ve Metalurji Fakültesi, Uçak ve Uzay Bilimleri Fakültesi, Makina Fakültesi vb.) yürütülmektedir. Bu fakülteler, Ayazağa (ana kampüs), Gümüşsuyu, Taşkışla ve Tuzla kampüslerinde yer almaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygular.
  • Deney tasarlama ve yürütme becerisinin yanısıra veri değerlendirir ve yorumlar.
  • Bir sistemi, bileşeni veya prosesi; belirli gereksinimleri gerçekçi kısıtlar (ekonomik, çevresel, toplumsal, politik, etik, sağlık ve güvenlik, üretilebilirlik ve sürdürülebilirlik) çerçevesinde karşılayacak şekilde tasarlar.
  • Çok disiplinli takımlarda çalışır.
  • Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle eder ve çözer.
  • Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır.
  • Etkin bir biçimde iletişim kurar.
  • Mühendislik çözümlerinin küresel, ekonomik, çevresel ve toplumsal bağlamda etkisini kavrayabilmek için gerekli olan geniş kapsamlı eğitime sahip olma
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olma ve bu özelliği sürdürür.
  • Çağımızın konuları hakkında bilgi sahibi olur.
  • Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, becerileri ve modern mühendislik araçlarını kullanır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

(1) Lisans eğitim ve öğretiminde, öğrencinin bir dersteki başarısı, bağıl değerlendirme yöntemi ile belirlenir. Bu değerlendirme, öğrencinin yarıyıl içi çalışmalarında gösterdiği başarı ve yarıyıl sonu sınavında aldığı not birlikte değerlendirilerek ve sınıfın genel başarı düzeyi göz önünde bulundurularak saptanır. İlgili bölümler tarafından belirlenen en az ham not üzerindeki bağıl değerlendirme, dersi veren öğretim üyesi tarafından, notların dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurularak yapılır.
(2) Bir dersteki başarı durumu başarı notu ile belirlenir. Başarı notu harflerinin anlamları şunlardır:
a) Bir dersten (AA), (BA+), (BA), (BB+), (BB), (CB+), (CB), (CC+) ve (CC) notlarından birisini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.
b) Bir dersten (DC+), (DC), (DD+) ve (DD) notlarından birisini alan öğrenci, o dersi şartlı başarmış kabul edilir.
c) Bir dersten (FF) notunu alan öğrenci o dersten başarısız sayılır.
ç) Bir dersten (VF) notunu alan öğrenci yılsonu sınavına giremez ve başarısız kabul edilir.
(3) Başarı notu harfleri dışında kullanılan diğer harflerin anlamları şunlardır:
a) BL: Kredisiz olarak alınan dersten başarılı.
b) BZ: Kredisiz olarak alınan dersten başarısız.
c) T: Öğrencilerin kayıtlı bulundukları bir dersten bu Yönetmeliğin 17 nci maddesinin ikinci ve üçüncü fıkrasında belirtilen süre içerisinde çekildiklerini gösteren işarettir.
ç) E:Proje, bitirme tasarım projesi/bitirme ödevi ve benzeri çalışmalarda, çalışmasını belirlenen sürede bitiremeyen öğrenciye verilir. Çalışmanın ne zaman tamamlanacağı öğretim üyesi tarafından belirlenir. Belirlenen sürede çalışmasını tamamlayamayan öğrenciye FF notu verilir.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 1.10.2009/30.09.2028


Giriş Şartı
  • Programa girebilmek için, ortaöğretim kurumlarından mezun olmuş olmak ve lisans öğrenimiyle ilgili, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM)’nin yaptığı sınavı kazanmış olmak gerekir.
  • Yabancı uyruklu öğrenciler ile ortaöğretiminin tamamını yurt dışında tamamlayan öğrenciler ise programa girebilmek için 2547 sayılı Kanunun 14 üncü maddesinin birinci fıkrasının (f) bendi uyarınca kesin kayıt yaptırabilmesi için Yükseköğretim Kurulu ve Üniversite Senatosu tarafından belirlenen esaslarda yer alan koşulları taşıması gerekmektedir.

Başarma Şartları
Ders planındaki tüm dersleri ve Bitirme Tasarım projesini başarı ile tamamlamış , gerekli stajını tamamlamış ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı genel not ortalamasına sahip olan öğrenciler öğrenimlerini bitirmiş sayılır.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

İlgili kamu kuruluşları (Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Orman ve Su İşleri Bakanlığı, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı, Kalkınma Bakanlığı, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı , İller Bankası, DSİ, TUİK, TPAO, belediyeler, TÜBİTAK, üniversiteler),

Özel sektör kuruluşları (Mühendislik ve danışmanlık büroları, sanayi tesisleri, arıtma tesisleri ve şantiyeleri, AR-GE bölümleri),

Çevre Mühendisliği konusunda araştırma ve analiz yapan laboratuvarlar

Çevre sistemleri otomasyonu ve kontrolü konularında faaliyet gösteren firmalar.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030222708

Qualification Title
Environmental Engineering (English) Bachelor of Science
Awarding Bodyİstanbul Technical University
Awarding Body ContactMaslak, 34467 Sarıyer/İstanbul (0212) 285 30 30
Awarding Body Urlhttp://www.itu.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024
TQF Level 6
Thematic AreasEnvironmental sciences
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The mission of the Environmental Engineering Department (EED) is to educate contemporary environmental engineers who:
▪ Can analyze, synthesize, and design solutions for environmental problems and needs
▪ Are capable of following and contributing to scientific and technological advancements
▪ Are proficient in applying, operating, and managing environmental systems
▪ Are equipped to take on responsibilities at both national and international levels
▪ Contribute to the nation’s development and welfare
▪ Possess strong communication skills
▪ Are creative and self-confident
▪ Demonstrate professional and ethical responsibility
▪ Are committed to continuous self-improvement
The EED building is located within the Faculty of Civil Engineering on ITU’s main campus (Ayazağa Campus, Maslak). It houses laboratory spaces for undergraduate courses, including three main laboratories: (1. Environmental Microbiology, 2. Environmental Chemistry and 3. Unit Operations and Processes Laboratories). Additionally, there are research-specific laboratories dedicated to the following areas: Drinking and Surface Water, Ecotoxicology, Treatment Sludge, Anaerobic Processes, Environmental Biotechnology, Chemical Processes, Molecular Biology, Instrumental Analysis, Physical Processes, Odor, Air Pollution, Solid Wastes and Energy & Material Recovery. Specialized research centers, such as MEM-TEK (Membrane Technology Center) laboratory and UBUTAM (Applied Biopolymer and Bioplastic Production Technologies Research Center), are also located in the EED building.
To graduate from the EEUP, students must fulfill the following requirements:
▪ The Environmental Engineering Undergraduate Program (EEUP) at ITU requires a total of 132 credits, equivalent to 240 ECTS (European Credit Transfer and Accumulation System) credits, for graduation.
▪ Complete a minimum of 132 credits of coursework, with a minimum GPA of 2.00
▪ Complete at least 45 days of internship
▪ Complete a minimum of 30% of coursework credits in English (Students enrolled in the 100% English program must complete all courses in English)
▪ Complete the two-semester graduation design project (CEV4901/E Environmental Eng. Design I and CEV4902/E Environmental Eng. Design II)
Students who receive an FF grade in a course must repeat the course the next time it is offered. Courses graded DC or DD may be repeated to improve the student’s GPA. The standard undergraduate program duration is four years (eight semesters: four Fall and four Spring semesters). Students may take Summer School courses (optional), with a maximum of 12 credits allowed.
EEUP students should complete at least 45 days of internship in order to graduate from the program. Students are eligible to begin internships after completing 60 credits (typically at the end of the 4th semester). Laboratory, office, operation of treatment systems, management and planning, and construction are the available internship categories. The students must complete an internship, at least in two different categories for graduation. An internship report must be submitted within the first month of the following semester. The EED Internship Committee evaluates the internship process, reviewing standard documents, employer feedback, and submitted reports before granting approval.

Learning Environments

The mission of the Environmental Engineering Department (EED) is to educate contemporary environmental engineers who:
▪ Can analyze, synthesize, and design solutions for environmental problems and needs
▪ Are capable of following and contributing to scientific and technological advancements
▪ Are proficient in applying, operating, and managing environmental systems
▪ Are equipped to take on responsibilities at both national and international levels
▪ Contribute to the nation’s development and welfare
▪ Possess strong communication skills
▪ Are creative and self-confident
▪ Demonstrate professional and ethical responsibility
▪ Are committed to continuous self-improvement
The EED building is located within the Faculty of Civil Engineering on ITU’s main campus (Ayazağa Campus, Maslak). It houses laboratory spaces for undergraduate courses, including three main laboratories: (1. Environmental Microbiology, 2. Environmental Chemistry and 3. Unit Operations and Processes Laboratories). Additionally, there are research-specific laboratories dedicated to the following areas: Drinking and Surface Water, Ecotoxicology, Treatment Sludge, Anaerobic Processes, Environmental Biotechnology, Chemical Processes, Molecular Biology, Instrumental Analysis, Physical Processes, Odor, Air Pollution, Solid Wastes and Energy & Material Recovery. Specialized research centers, such as MEM-TEK (Membrane Technology Center) laboratory and UBUTAM (Applied Biopolymer and Bioplastic Production Technologies Research Center), are also located in the EED building.
To graduate from the EEUP, students must fulfill the following requirements:
▪ The Environmental Engineering Undergraduate Program (EEUP) at ITU requires a total of 132 credits, equivalent to 240 ECTS (European Credit Transfer and Accumulation System) credits, for graduation.
▪ Complete a minimum of 132 credits of coursework, with a minimum GPA of 2.00
▪ Complete at least 45 days of internship
▪ Complete a minimum of 30% of coursework credits in English (Students enrolled in the 100% English program must complete all courses in English)
▪ Complete the two-semester graduation design project (CEV4901/E Environmental Eng. Design I and CEV4902/E Environmental Eng. Design II)
Students who receive an FF grade in a course must repeat the course the next time it is offered. Courses graded DC or DD may be repeated to improve the student’s GPA. The standard undergraduate program duration is four years (eight semesters: four Fall and four Spring semesters). Students may take Summer School courses (optional), with a maximum of 12 credits allowed.
EEUP students should complete at least 45 days of internship in order to graduate from the program. Students are eligible to begin internships after completing 60 credits (typically at the end of the 4th semester). Laboratory, office, operation of treatment systems, management and planning, and construction are the available internship categories. The students must complete an internship, at least in two different categories for graduation. An internship report must be submitted within the first month of the following semester. The EED Internship Committee evaluates the internship process, reviewing standard documents, employer feedback, and submitted reports before granting approval.

Description
  • An ability to apply knowledge of mathematics, science, and engineering
  • An ability to design and conduct experiments, as well as to analyze and interpret data
  • An ability to design a system, component, or process to meet desired needs within realistic constraints such as economic, environmental, social, political, ethical, health and safety, manufacturability, and sustainability
  • An ability to function on multidisciplinary teams
  • An ability to identify, formulate, and solve engineering problems
  • An understanding of professional and ethical responsibility
  • An ability to communicate effectively
  • The broad education necessary to understand the impact of engineering solutions in a global, economic, environmental, and societal context
  • A recognition of the need for, and an ability to engage in life-long learning
  • A knowledge of contemporary issues
  • An ability to use the techniques, skills, and modern engineering tools necessary for engineering practice
Key Competencies

Has advanced level of the following key competencies:

  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info

(1) In undergraduate education, a student's success in a course is determined using a relative grading system. This evaluation is based on the student's performance during the semester and the grade received in the final exam, while also taking the overall success level of the class into consideration. Relative grading above the minimum raw score set by the relevant departments is conducted by the course instructor, taking into account the distribution of grades and the class average.
(2) A student's performance in a course is determined by the final grade. The meanings of the letter grades are as follows:
a) A student receiving one of the grades (AA), (BA+), (BA), (BB+), (BB), (CB+), (CB), (CC+), or (CC) is considered to have successfully passed the course.
b) A student receiving one of the grades (DC+), (DC), (DD+), or (DD) is considered to have conditionally passed the course.
c) A student receiving an (FF) grade is considered to have failed the course.
ç) A student receiving a (VF) grade is not eligible to take the final exam and is considered to have failed the course.
(3) The meanings of other letters used in addition to the final grade letters are as follows:
a) BL: Passed a non-credit course.
b) BZ: Failed a non-credit course.
c) T: Indicates that the student has withdrawn from a course within the time frame specified in the second and third paragraphs of Article 17 of this Regulation.
ç) E: Assigned to a student who could not complete their project, graduation design project, final assignment, or similar work within the specified period. The instructor determines when the work should be completed. A student who fails to complete the work within the specified time will be given an FF grade.

Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:
• The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, training, and other activities in higher education institutions.
• "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions, prepared according to criteria set by YÖK, are published annually. Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions based on these monitoring and evaluation results are also shared with the public by YÖK.
• YÖK publishes an annual "Foundation Higher Education Institutions Report," which includes academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations, are also shared with the public by YÖK.
The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance in Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Academic Programs: YÖK determines the minimum standards and criteria required to establish undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes to be achieved by students in each program are determined by the senates of higher education institutions in line with the fundamental principles established by YÖK.
1.2. The curricula of National Core Education Programs are implemented by higher education institutions following approval by YÖK after being accepted by the relevant Deans' Council.
2. Assessment and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes of each undergraduate program are carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions based on the fundamental principles established by YÖK.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs are awarded a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements set by higher education institutions.
4. Self-Assessment and External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions upload their "Institutional Self-Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" related to the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions made by accreditation agencies authorized or recognized by YÖKAK indicate that the quality assurance of the programs’ competencies is ensured.

YÖKAK conducts regular reviews of qualifications as required by its regulations. Accreditation Agency: Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET).

Access Requirements
  • To be admitted to the program, candidates must have graduated from secondary education institutions and passed the examination conducted by the Measurement, Selection, and Placement Center (ÖSYM) related to undergraduate education. Foreign nationals and students who have completed their entire secondary education abroad must meet the conditions specified in the provisions set by the Council of Higher Education and the University Senate, in accordance with paragraph (f) of Article 14 of Law No. 2547, in order to complete their final registration for the program.
Conditions for Success Students who have successfully completed all courses in the curriculum, the Graduation Design Project, fulfilled the required internship, and have a minimum cumulative grade point average of 2.00 out of 4.00 are considered to have completed their studies.
Progression Paths (Relationship Type)

Governmental agencies having departments related to environmental engineering applications (Ministry of Environment and Urbanization, Ministry of Forestry and Water Affairs, Ministry of Labour and Social Security, Ministry of Transport, Maritime and Communications, Ministry of Science, Industry and Technology, Ministry of Health, Ministry of Development, Ministry of Energy and Natural Resources, Bank of Provinces, State Hydraulic Works, Turkish Statistical Institute, Turkish Petroleum, municipalities, The Scientific and Technological Research Council of Turkey, universities),

Private companies (Engineering and consultancy offices, industrial facilities, treatment plants and construction sites, R & D departments),

Laboratories performing research and analysis in Environmental Engineering field

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030222708


Qualification Title
Environmental Engineering (English) Bachelor of Science

Awarding Body
İstanbul Technical University

Awarding Body Contact
Maslak, 34467 Sarıyer/İstanbul (0212) 285 30 30

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The mission of the Environmental Engineering Department (EED) is to educate contemporary environmental engineers who:
▪ Can analyze, synthesize, and design solutions for environmental problems and needs
▪ Are capable of following and contributing to scientific and technological advancements
▪ Are proficient in applying, operating, and managing environmental systems
▪ Are equipped to take on responsibilities at both national and international levels
▪ Contribute to the nation’s development and welfare
▪ Possess strong communication skills
▪ Are creative and self-confident
▪ Demonstrate professional and ethical responsibility
▪ Are committed to continuous self-improvement
The EED building is located within the Faculty of Civil Engineering on ITU’s main campus (Ayazağa Campus, Maslak). It houses laboratory spaces for undergraduate courses, including three main laboratories: (1. Environmental Microbiology, 2. Environmental Chemistry and 3. Unit Operations and Processes Laboratories). Additionally, there are research-specific laboratories dedicated to the following areas: Drinking and Surface Water, Ecotoxicology, Treatment Sludge, Anaerobic Processes, Environmental Biotechnology, Chemical Processes, Molecular Biology, Instrumental Analysis, Physical Processes, Odor, Air Pollution, Solid Wastes and Energy & Material Recovery. Specialized research centers, such as MEM-TEK (Membrane Technology Center) laboratory and UBUTAM (Applied Biopolymer and Bioplastic Production Technologies Research Center), are also located in the EED building.
To graduate from the EEUP, students must fulfill the following requirements:
▪ The Environmental Engineering Undergraduate Program (EEUP) at ITU requires a total of 132 credits, equivalent to 240 ECTS (European Credit Transfer and Accumulation System) credits, for graduation.
▪ Complete a minimum of 132 credits of coursework, with a minimum GPA of 2.00
▪ Complete at least 45 days of internship
▪ Complete a minimum of 30% of coursework credits in English (Students enrolled in the 100% English program must complete all courses in English)
▪ Complete the two-semester graduation design project (CEV4901/E Environmental Eng. Design I and CEV4902/E Environmental Eng. Design II)
Students who receive an FF grade in a course must repeat the course the next time it is offered. Courses graded DC or DD may be repeated to improve the student’s GPA. The standard undergraduate program duration is four years (eight semesters: four Fall and four Spring semesters). Students may take Summer School courses (optional), with a maximum of 12 credits allowed.
EEUP students should complete at least 45 days of internship in order to graduate from the program. Students are eligible to begin internships after completing 60 credits (typically at the end of the 4th semester). Laboratory, office, operation of treatment systems, management and planning, and construction are the available internship categories. The students must complete an internship, at least in two different categories for graduation. An internship report must be submitted within the first month of the following semester. The EED Internship Committee evaluates the internship process, reviewing standard documents, employer feedback, and submitted reports before granting approval.


Learning Environments

The mission of the Environmental Engineering Department (EED) is to educate contemporary environmental engineers who:
▪ Can analyze, synthesize, and design solutions for environmental problems and needs
▪ Are capable of following and contributing to scientific and technological advancements
▪ Are proficient in applying, operating, and managing environmental systems
▪ Are equipped to take on responsibilities at both national and international levels
▪ Contribute to the nation’s development and welfare
▪ Possess strong communication skills
▪ Are creative and self-confident
▪ Demonstrate professional and ethical responsibility
▪ Are committed to continuous self-improvement
The EED building is located within the Faculty of Civil Engineering on ITU’s main campus (Ayazağa Campus, Maslak). It houses laboratory spaces for undergraduate courses, including three main laboratories: (1. Environmental Microbiology, 2. Environmental Chemistry and 3. Unit Operations and Processes Laboratories). Additionally, there are research-specific laboratories dedicated to the following areas: Drinking and Surface Water, Ecotoxicology, Treatment Sludge, Anaerobic Processes, Environmental Biotechnology, Chemical Processes, Molecular Biology, Instrumental Analysis, Physical Processes, Odor, Air Pollution, Solid Wastes and Energy & Material Recovery. Specialized research centers, such as MEM-TEK (Membrane Technology Center) laboratory and UBUTAM (Applied Biopolymer and Bioplastic Production Technologies Research Center), are also located in the EED building.
To graduate from the EEUP, students must fulfill the following requirements:
▪ The Environmental Engineering Undergraduate Program (EEUP) at ITU requires a total of 132 credits, equivalent to 240 ECTS (European Credit Transfer and Accumulation System) credits, for graduation.
▪ Complete a minimum of 132 credits of coursework, with a minimum GPA of 2.00
▪ Complete at least 45 days of internship
▪ Complete a minimum of 30% of coursework credits in English (Students enrolled in the 100% English program must complete all courses in English)
▪ Complete the two-semester graduation design project (CEV4901/E Environmental Eng. Design I and CEV4902/E Environmental Eng. Design II)
Students who receive an FF grade in a course must repeat the course the next time it is offered. Courses graded DC or DD may be repeated to improve the student’s GPA. The standard undergraduate program duration is four years (eight semesters: four Fall and four Spring semesters). Students may take Summer School courses (optional), with a maximum of 12 credits allowed.
EEUP students should complete at least 45 days of internship in order to graduate from the program. Students are eligible to begin internships after completing 60 credits (typically at the end of the 4th semester). Laboratory, office, operation of treatment systems, management and planning, and construction are the available internship categories. The students must complete an internship, at least in two different categories for graduation. An internship report must be submitted within the first month of the following semester. The EED Internship Committee evaluates the internship process, reviewing standard documents, employer feedback, and submitted reports before granting approval.


Description
  • An ability to apply knowledge of mathematics, science, and engineering
  • An ability to design and conduct experiments, as well as to analyze and interpret data
  • An ability to design a system, component, or process to meet desired needs within realistic constraints such as economic, environmental, social, political, ethical, health and safety, manufacturability, and sustainability
  • An ability to function on multidisciplinary teams
  • An ability to identify, formulate, and solve engineering problems
  • An understanding of professional and ethical responsibility
  • An ability to communicate effectively
  • The broad education necessary to understand the impact of engineering solutions in a global, economic, environmental, and societal context
  • A recognition of the need for, and an ability to engage in life-long learning
  • A knowledge of contemporary issues
  • An ability to use the techniques, skills, and modern engineering tools necessary for engineering practice

Key Competencies

Has advanced level of the following key competencies:

  • Literacy competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info

(1) In undergraduate education, a student's success in a course is determined using a relative grading system. This evaluation is based on the student's performance during the semester and the grade received in the final exam, while also taking the overall success level of the class into consideration. Relative grading above the minimum raw score set by the relevant departments is conducted by the course instructor, taking into account the distribution of grades and the class average.
(2) A student's performance in a course is determined by the final grade. The meanings of the letter grades are as follows:
a) A student receiving one of the grades (AA), (BA+), (BA), (BB+), (BB), (CB+), (CB), (CC+), or (CC) is considered to have successfully passed the course.
b) A student receiving one of the grades (DC+), (DC), (DD+), or (DD) is considered to have conditionally passed the course.
c) A student receiving an (FF) grade is considered to have failed the course.
ç) A student receiving a (VF) grade is not eligible to take the final exam and is considered to have failed the course.
(3) The meanings of other letters used in addition to the final grade letters are as follows:
a) BL: Passed a non-credit course.
b) BZ: Failed a non-credit course.
c) T: Indicates that the student has withdrawn from a course within the time frame specified in the second and third paragraphs of Article 17 of this Regulation.
ç) E: Assigned to a student who could not complete their project, graduation design project, final assignment, or similar work within the specified period. The instructor determines when the work should be completed. A student who fails to complete the work within the specified time will be given an FF grade.


Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:
• The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, training, and other activities in higher education institutions.
• "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions, prepared according to criteria set by YÖK, are published annually. Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions based on these monitoring and evaluation results are also shared with the public by YÖK.
• YÖK publishes an annual "Foundation Higher Education Institutions Report," which includes academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations, are also shared with the public by YÖK.
The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance in Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Academic Programs: YÖK determines the minimum standards and criteria required to establish undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes to be achieved by students in each program are determined by the senates of higher education institutions in line with the fundamental principles established by YÖK.
1.2. The curricula of National Core Education Programs are implemented by higher education institutions following approval by YÖK after being accepted by the relevant Deans' Council.
2. Assessment and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes of each undergraduate program are carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions based on the fundamental principles established by YÖK.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs are awarded a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements set by higher education institutions.
4. Self-Assessment and External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions upload their "Institutional Self-Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" related to the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions made by accreditation agencies authorized or recognized by YÖKAK indicate that the quality assurance of the programs’ competencies is ensured.

YÖKAK conducts regular reviews of qualifications as required by its regulations. Accreditation Agency: Accreditation Board for Engineering and Technology (ABET).


Access Requirements
  • To be admitted to the program, candidates must have graduated from secondary education institutions and passed the examination conducted by the Measurement, Selection, and Placement Center (ÖSYM) related to undergraduate education. Foreign nationals and students who have completed their entire secondary education abroad must meet the conditions specified in the provisions set by the Council of Higher Education and the University Senate, in accordance with paragraph (f) of Article 14 of Law No. 2547, in order to complete their final registration for the program.

Conditions for Success
Students who have successfully completed all courses in the curriculum, the Graduation Design Project, fulfilled the required internship, and have a minimum cumulative grade point average of 2.00 out of 4.00 are considered to have completed their studies.

Progression Paths (Relationship Type)

Governmental agencies having departments related to environmental engineering applications (Ministry of Environment and Urbanization, Ministry of Forestry and Water Affairs, Ministry of Labour and Social Security, Ministry of Transport, Maritime and Communications, Ministry of Science, Industry and Technology, Ministry of Health, Ministry of Development, Ministry of Energy and Natural Resources, Bank of Provinces, State Hydraulic Works, Turkish Statistical Institute, Turkish Petroleum, municipalities, The Scientific and Technological Research Council of Turkey, universities),

Private companies (Engineering and consultancy offices, industrial facilities, treatment plants and construction sites, R & D departments),

Laboratories performing research and analysis in Environmental Engineering field


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

Qualification is valid indefinetely.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode