Yeterlilik Kodu | TR0030030713 | |
Yeterlilik Adı | Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Sakarya Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kemalpaşa, Esentepe Kampüsü, Üniversite Cd., 54050 Serdivan/Sakarya | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.sakarya.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yönetim ve idare | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
Sınav Türleri
Ölçme Sayısı ve Oranlar
Harfli Başarı Notları Tablosu Başarı Derecesi Başarı Notu Harfli Başarı Notu Katsayı
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Bu program Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR) tarafından akredite edilmiştir. Akreditasyon Kuruluşu Adı; Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR) Başlangıç / Bitiş Tarihi; 22.04.2024 / 22.04.2029 | |
Giriş Şartı | 1. Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda programa yerleştirilmiş olmak. 2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak. 3. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. 4. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu`nda mevcuttur. | |
Başarma Şartları | Programı başarıyla tamamlamak için öğrencinin; (1) Öğretim planında yer alan zorunlu dersleri ve yeterli sayıda seçmeli dersi başarmış, (2) GNO≥2.00 koşulunu sağlamış, (3) İki yüz kırk (240) AKTS kredisini tamamlamış, olması gerekmektedir. Buna ek olarak, öğrencinin bir proje çalışması sonunda hazırlayacağı Bitirme Çalışması ve bu çalışmasına yönelik sözlü tez sunumu yapması da (8. yarıyılda) istenmektedir. Ayrıca öğrenciler “İşletmede Mesleki Eğitim” uygulaması çerçevesinde son dönemde staj yapmak zorundadır. Staj yerinin onaylanması bölüm başkanlğı ve fakülte sorumluluğundadır. Bölüm başkanlğı öğrencinin teklif ettiği staj yerini onaylamama hakkına sahiptir. Staj süresi 14 tam haftadır. Bu süre içinde öğrencilerin iş kazası ve meslek hastalğı primleri Üniversitece ödenir. 14 hafta sonunda öğrenciler staj yerinden kapalı zarf içinde işverenin görüş ve onayını içeren belgeyi danışmanı öğretim üyesine teslim eder. İlgili öğretim üyesi staj evraklarını inceler ve gerekli notu verir. Staj aşamasını da tamamlayan öğrenciler mezuniyete hak kazanır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümü mezunları, kamu ve özel sektörde istihdam edilebilecekleri gibi özellikle sivil toplum kuruluşlarında aranan niteliklere sahip olarak mezun edilirler. Bu kapsamda kamu alanında;
Sakarya Üniversitesi Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümünde verilen eğitimin yüksek nitelikli olması nedeniyle öğrencilerimizin büyük bir kısmı lisansüstü çalışmalarına devam etmektedir. Bu nedenle yurt içi ve yurt dışı üniversitelerde araştırma görevliliği, öğretim görevliliği ve öğretim üyeliği düzeylerinde bilim insanı istihdamı yoğundur. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030030713
ISCO:08
ISCO:08
- Sosyal politika, çalışma ekonomisi, endüstri ilişkileri, insan kaynakları, iş ve sosyal güvenlik hukuku alanlarında teorik ve pratik yetkinlikleri geliştirecek nitelikli eğitim sunmak,
- Kamu ve özel sektör kuruluşları ile sivil toplum örgütlerinde etkili, vizyon sahibi, yetenekli uzman ve yöneticilerin istihdamı için nitelikli eğitim altyapısı sunmak,
- İlgili alanda bilimsel bilgi üretimine ulusal ve uluslararası düzeyde katkı sağlamak.
- Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir.
- Bu programda "Birinci Öğretim" olarak eğitim verilmektedir.
- Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslararası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur ve bunları çalışma ortamında kullanır.
- Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olur, bunları pratik durumlara uygular ve yorumlar.
- Sosyal adalete değer verir ve sosyal adalet bilincine sahip olur.
- Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade eder, bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilir, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olur.
- Eleştirel düşünme, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütme, farklı kaynaklardan bilgi elde etme ve analiz etme becerisine sahip olmak, ayrıca inisiyatif kullanma yetisinde olur.
- Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olur, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilir ve doğru tahminlerde bulunur, nedensel ilişkileri göz önünde bulundurur, analitik düşünce yapısına sahip olur ve stratejik yaklaşım geliştirir.
- Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurma yeterliliğine sahip olur.
- Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olur, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanır.
- Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olmak; insan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olmak ve bu yazılımları kullanma becerisi kazanır.
- Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olur.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Bölümde verilen derslerden yeterli sayılabilmek her ders için tanımlanmış bir ara sınav (vize), iki kısa sınav (quiz), bir ödev ve yıl sonu sınavını (final) başarıyla tamamlamak gerekir . Ölçüm aşamalarının oransal değerleri dersin öğretim üyesi tarafından belirlenir.
- Program başarılı bir şekilde tamamlanıp, yeterlilikler sağlandığında 'Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri' bilimi alanında 'Lisans Derecesine' sahip olunur.
- Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Bu bölüm, ilgili dersin ders tanıtım ve uygulama formunda açıklanmıştır. Ayrıntılar için lütfen Kurs Yapısına bakınız. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
Sınav Türleri
- Bir ders için yarıyıl/yıl içi ölçme faaliyetleri; ara sınav, kısa sınav, ödev, sözlü sınav, proje/tasarım, performans görevi (uygulama, laboratuvar, atölye, seminer, arazi çalışması), iş sağlığı ve güvenliği sınavı (İSG) etkinliklerinden oluşur.
Ölçme Sayısı ve Oranlar
- Yarıyıl/yıl sonunda Yeterli/Yetersiz şeklinde değerlendirilen dersler hariç, bir ders için yarıyıl/yıl içi ölçmesinde en az bir ölçme faaliyeti yapılması zorunludur. Ancak derslerin özelliğine göre, Bölüm ve ilgili birimin Kurul kararı ile değiştirilebilir. Yıliçi faaliyetlerinden her birinin, yıliçi toplam başarı oranına etkisi %10’dan az olamaz.
- Yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yılsonu (final) ölçme sonuçlarının başarı notuna katkı oranları (ağırlıkları) eğitim-öğretim yılı başlamadan önce dersin koordinatörü tarafından belirlenir ve değerlendirme yapılırken bu oranlar esas alınır.
- Yarıyıl/yıl içi değerlendirmesinde belirlenmiş sınavların başarı notuna katkısı en az %40 dır. Yarıyıl/yılsonu sınavının da başarı notuna katkısı en az %40’dır. Her bir yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yıl sonu ölçme notları 100 puan üzerinden verilir.
- Ölçme sonuçlarına harfli başarı notu verilmez. Harfli başarı notu verme işlemi, yarıyıl/yıl sonu sınavı dâhil tüm ölçme faaliyetleri tamamlandıktan sonra verilir.
Harfli Başarı Notları Tablosu
Başarı Derecesi Başarı Notu Harfli Başarı Notu Katsayı
- Pekiyi 90,00 – 100,00 AA 4.00
- İyi-Pekiyi 85,00 - 89,99 BA 3.50
- İyi 80,00 - 84,99 BB 3.00
- Orta-İyi 75,00 - 79,99 CB 2.50
- Orta 65,00 - 74,99 CC 2.00
- Zayıf-Orta 58,00 - 64,99 DC 1.50
- Zayıf 50,00 - 57,99 DD 1.00
- Başarısız 40,00 - 49,99 FD 0.50
- Başarısız 0 - 39,99 FF 0.00
- Devamsız -- DZ 0.00
- Sınava Girmedi -- GR 0.00
- Yeterli -- YT --
- Yetersiz -- YZ --
- Muaf -- MU --
- Eksik -- E --
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Bu program Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR) tarafından akredite edilmiştir.
Akreditasyon Kuruluşu Adı; Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR)
Başlangıç / Bitiş Tarihi; 22.04.2024 / 22.04.2029
1. Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda programa yerleştirilmiş olmak.
2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
3. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir.
4. Üniversiteye giriş hakkında daha etraflı bilgi Kurum Tanıtım Kataloğu`nda mevcuttur.
Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümü mezunları, kamu ve özel sektörde istihdam edilebilecekleri gibi özellikle sivil toplum kuruluşlarında aranan niteliklere sahip olarak mezun edilirler. Bu kapsamda kamu alanında;
- Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığında uzman ve/veya müfettiş olarak,
- Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığında uzman ve/veya müfettiş olarak,
- Diğer bakanlıklarda uzman, müfettiş ve/veya denetçi olarak,
- Sosyal Güvenlik Kurumunda uzman ve/veya müfettiş olarak,
- Türkiye İş Kurumunda uzman ve/veya müfettiş olarak,
- Özel sektörde yönetici olarak,
- Sendika ve Konfederasyonlar başta olmak üzere dernek, vakıf ve kooperatiflerde uzman ve/veya yönetici olarak istihdam edilebilirler.
Sakarya Üniversitesi Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Bölümünde verilen eğitimin yüksek nitelikli olması nedeniyle öğrencilerimizin büyük bir kısmı lisansüstü çalışmalarına devam etmektedir. Bu nedenle yurt içi ve yurt dışı üniversitelerde araştırma görevliliği, öğretim görevliliği ve öğretim üyeliği düzeylerinde bilim insanı istihdamı yoğundur.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030030713 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Labor Economics and Industrial Relations | |
Awarding Body | Sakarya University | |
Awarding Body Contact | Kemalpaşa, Esentepe Campus, Üniversitesi Cd., 54050 Serdivan/Sakarya | |
Awarding Body Url | https://www.sakarya.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Management and administration | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level. 1. Reading and writing competence 2. Multilingual competence 3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering 4. Digital competence 5. Personal, social and learning to learn competence 6. Civic competence 7. Entrepreneurial competence 8. Cultural awareness and expression competence | |
Further Info | Different methods such as homework, projects, applications, midterm exams and final exams are used in measurement and evaluation. This section is explained in the course introduction and application form of the relevant course. Please see the Course Structure for details. Letter and/or number-based grading systems are used in the evaluation of student success. Exam Types
Number of Measurements and Ratios
Success Degree Success Grade Letter Success Grade Coefficient
| |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; • YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions. • "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK. • Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curriculum: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council. 2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree. 4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation. This program is accredited by the Association for Accreditation and Rating of Social Sciences, Humanities and Basic Sciences (STAR). Accreditation Body Name; Social Humanities and Basic Sciences Accreditation and Rating Association (STAR) Start/End Date: 22.04.2024/22.04.2029 | |
Access Requirements | 1. To be placed in the program as a result of the central exam conducted by the Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM) and whose procedures and principles are determined by the Council of Higher Education (YÖK). 2. To be placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM and whose procedures and principles are determined by YÖK. 3. A student who has started his/her education in an equivalent program in Turkey or abroad can apply for horizontal transfer. The acceptance of students is examined and evaluated individually before the beginning of the term, considering the conditions of each student and the degree he/she applied for. 4. More detailed information about university admission is available in the Institution Introduction Catalogue. | |
Conditions for Success | In order to successfully complete the program, the student must; (1) Pass the compulsory courses and a sufficient number of elective courses in the curriculum, (2) Meet the GPA≥2.00 condition, (3) Complete two hundred and forty (240) ECTS credits. In addition, the student is required to prepare a graduation project at the end of the project and to make an oral thesis presentation on this work (in the 8th semester). In addition, students must complete an internship in the last semester within the scope of the “Vocational Education in Business” application. The department head and faculty are responsible for approving the internship location. The department head has the right not to approve the internship location offered by the student. The internship period is 14 full weeks. During this period, the students' work accident and occupational disease premiums are paid by the University. At the end of the 14 weeks, students submit a document containing the employer's opinion and approval in a sealed envelope from the internship location to the faculty advisor. The relevant faculty member reviews the internship documents and gives the necessary grade. Students who complete the internship phase are eligible to graduate. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the Department of Labor Economics and Industrial Relations can be employed in the public and private sectors, and they graduate with the qualifications sought especially in non-governmental organizations. In this context, in the public sector;
Due to the high quality of the education provided in the Department of Labor Economics and Industrial Relations at Sakarya University, a large number of our students continue their postgraduate studies. For this reason, employment of scientists at the levels of research assistant, lecturer and faculty member is intense in domestic and foreign universities. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |
Validity Period (If Any) | The qualification is always valid. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030030713
ISCO:08
ISCO:08
- To provide qualified education that will develop theoretical and practical competencies in the fields of social policy, labor economics, industrial relations, human resources, labor and social security law,
- To provide qualified education infrastructure for the employment of effective, visionary, talented experts and managers in public and private sector organizations and non-governmental organizations,
- To contribute to the production of scientific knowledge in the relevant field at national and international levels.
- Education and training are provided via distance learning. In addition, practical training is provided as internships in industry, healthcare institutions and workplaces.
- In this program, education is provided as "First Education".
- Have theoretical and practical knowledge in the fields of Industrial Relations, Social Policy, Human Resources and Labor and Social Security Law at national and international levels and use them in the work environment
- Have command of basic legislation related to Industrial Relations, apply and interpret them in practical situations
- Value social justice and have social justice awareness
- Have written and verbal communication skills in Turkish, express theoretical and practical knowledge related to the field correctly and effectively, can convey information and thoughts in a way that others can understand, have the ability to interpret, criticize and have high persuasive power
- Have critical thinking, reasoning to identify the weak and strong aspects of alternative solutions, evaluations and approaches to problems, obtain and analyze information from different sources, and also use initiative
- Have numerical and statistical research skills and thinking skills, can foresee the results of decisions to be taken in line with these and make correct predictions, consider causal relationships, have an analytical mindset and develop a strategic approach
- Be prone to teamwork, have leadership qualities and work with experts in other fields have the ability to communicate
- Have knowledge of a foreign language, including word meaning, composition rules and grammar, and use these qualities in oral and written communication
- Have basic computer usage knowledge; have knowledge of information systems used in human resources and labor relations and gain the ability to use these software.
- Be aware of social, scientific and professional ethical values
Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
1. Reading and writing competence
2. Multilingual competence
3. Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
4. Digital competence
5. Personal, social and learning to learn competence
6. Civic competence
7. Entrepreneurial competence
8. Cultural awareness and expression competence
Different methods such as homework, projects, applications, midterm exams and final exams are used in measurement and evaluation. This section is explained in the course introduction and application form of the relevant course. Please see the Course Structure for details. Letter and/or number-based grading systems are used in the evaluation of student success.
Exam Types
- Semester/year measurement activities for a course; midterm exam, quiz, homework, oral exam,
- project/design, performance task (application, laboratory, workshop, seminar, field work), work
- It consists of health and safety examination (OHS) activities.
Number of Measurements and Ratios
- One course, excluding courses evaluated as Satisfactory/Unsatisfactory at the end of the semester/year
- It is mandatory to carry out at least one measurement activity during the semester/year measurement. But your lessons
- Depending on its characteristics, it can be changed by the decision of the Board of the Department and the relevant unit. From yearly activities
- The impact of each of them on the total success rate during the year cannot be less than 10%.
- Contribution of semester/year and end-of-semester (final) measurement results to the success grade. rates (weights) are determined by the course coordinator before the start of the academic year.
- These ratios are taken as basis when determining and evaluating.
- Success grades of the exams determined in the semester/year evaluation
- Each semester/year and end-of-semester/year assessment grades are given out of 100 points. No letter grade is given for the measurement results. Letter passing grades are given after all assessment activities, including the semester/year final exam, are completed.
Success Degree Success Grade Letter Success Grade Coefficient
- Okay 90.00 – 100.00 AA 4.00
- Good-Excellent 85.00 - 89.99 BA 3.50
- Good 80.00 - 84.99 BB 3.00
- Medium-Good 75.00 - 79.99 CB 2.50
- Medium 65.00 - 74.99 CC 2.00
- Weak-Medium 58.00 - 64.99 DC 1.50
- Weak 50.00 - 57.99 DD 1.00
- Failed 40.00 - 49.99 FD 0.50
- Failed 0 - 39.99 FF 0.00
- Absentee -- DZ 0.00
- Did not take the exam -- GR 0.00
- Adequate -- YT –
- Insufficient -- AI –
- Exempt -- MU –
- Missing -- E –
In order to monitor the quality of higher education programs;
• YÖK is responsible for the planning, organization, management and supervision of education, training and other activities carried out in higher education institutions.
• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions, prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK, are published. Reports prepared according to these reports, containing quantitative and qualitative evaluations for higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
• Every year, YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will bring to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.
2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.
4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.
This program is accredited by the Association for Accreditation and Rating of Social Sciences, Humanities and Basic Sciences (STAR).
Accreditation Body Name; Social Humanities and Basic Sciences Accreditation and Rating Association (STAR)
Start/End Date: 22.04.2024/22.04.2029
1. To be placed in the program as a result of the central exam conducted by the Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM) and whose procedures and principles are determined by the Council of Higher Education (YÖK).
2. To be placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM and whose procedures and principles are determined by YÖK.
3. A student who has started his/her education in an equivalent program in Turkey or abroad can apply for horizontal transfer. The acceptance of students is examined and evaluated individually before the beginning of the term, considering the conditions of each student and the degree he/she applied for.
4. More detailed information about university admission is available in the Institution Introduction Catalogue.
Graduates of the Department of Labor Economics and Industrial Relations can be employed in the public and private sectors, and they graduate with the qualifications sought especially in non-governmental organizations. In this context, in the public sector;
- As an expert and/or inspector in the Ministry of Family and Social Services,
- As an expert and/or inspector in the Ministry of Labor and Social Security,
- As an expert, inspector and/or auditor in other ministries,
- As an expert and/or inspector in the Social Security Institution,
- As an expert and/or inspector in the Turkish Employment Agency,
- As a manager in the private sector,
- As an expert and/or manager in associations, foundations and cooperatives, especially in unions and confederations.
Due to the high quality of the education provided in the Department of Labor Economics and Industrial Relations at Sakarya University, a large number of our students continue their postgraduate studies. For this reason, employment of scientists at the levels of research assistant, lecturer and faculty member is intense in domestic and foreign universities.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
The qualification is always valid.
