Yeterlilik Kodu

TR0030027729

Yeterlilik Adı
Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Lisans Diploması
Sorumlu KurumÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBarbaros, 17100 Kepez/Çanakkale Merkez/Çanakkale
Sorumlu Kurum URLhttps://www.comu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yönetim ve idare
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)
  • Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri lisans programı mezunlarına ileri düzeyde bilgi, beceri ve yetkinlik gerektiren mesleki uygulama alanlarına, araştırma alanlarına ve Yüksek lisans programına geçiş yeterlilikleri kazandıran akademik ve mesleki ağırlıklı bir programdır.
Öğrenme Ortamları
  • Biga İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Çanakkale'nin Biga ilçesinde 900 dönümlük bir arazi üzerine kurulmuştur. Fakülte'nin bulunduğu Ağaköy Yerleşkesi'nde 29.495 m² kapalı alanda 26 derslik ve 5 amfinin yanı sıra, bilgisayar laboratuvarı, bilgisayar donanımlı kütüphane, Yabancı Dil Hazırlık Binası, 1000 seyirci kapasiteli kapalı spor salonu, 550 kişilik konferans salonu, yemekhane, kantinler, pastane, kırtasiye, internet kafe vb. mekanlar yer almaktadır. Ayrıca öğrencilerin barınma ihtiyaçlarına yönelik Kredi Yurtlar Kurumu’nun kız ve erkek yurdu ile Millî Eğitim Bakanlığı denetimli özel yurt ve pansiyonlar mevcuttur.

 

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İnsan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgilenme ve bu yazılımları kullanabilme becerisini kazanma
  • Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olmak.
  • Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslar arası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak.
  • Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olup, bunları pratik durumlara uygulayabilme ve yorumlayabilmek.
  • Eleştirel düşünebilen, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütebilme, farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip olmakla beraber inisiyatif de kullanabilmek.
  • Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilmek.
  • Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olmak.
  • Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilmek.
  • Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak.
  • Sosyal adalete değer verebilme ve sosyal adalet bilincine sahip olmak.
  • Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade edebilmek.
  • Bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilme, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olmak.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Başarı notu, üç ders ve tek ders hakkı sınavları dışındaki sınavlar için ara sınav not ortalamasının en az %40 ve yarıyıl sonu sınavının notunun en fazla %60 katkısı alınarak ilgili öğretim elemanı tarafından dönem başında belirlenir ve öğretimin ilk iki haftasında öğrencilere bildirilir. Dersin öğretim elemanı tarafından her ders için öğrencilerin aldıkları başarı notları 100 puan üzerinden ele alınarak Normal Dağılım İstatistiği ve Bağıl Değerlendirmeye uygun olarak dersin yarıyıl sonu başarı notu harfli ve katsayılı not biçiminde aşağıda örnek olarak verilmiş olan tablodaki gibi takdir edilir. Ancak, tabloda görülen puanlara karşılık gelen başarı notundan daha aşağıda başarı notu verilemez.

a) (AA), (BA) , (BB), (CB) veya (CC) notlarından birini almış ise o dersi başarmış sayılır.

b) DC) veya (DD) notlarından birini almış ise o dersi “koşullu” başarmış sayılır.

c) (FD) ve (FF) notlarından birini almış ise o dersi başaramamış sayılır.

d) Kredisiz olan dersler ile stajların devamsızlık ve başarı değerlendirmelerinde; (YE) yeterli, (YS) yetersiz, (DS) devamsız sayılır.

e) Girmeye hak etmediği bir sınava girmesi sonucunda aldığı not iptal edilir. 2547 sayılı Kanunun 5/1 maddesinde belirtilen ortak zorunlu derslerinden alınan (YE) ve (YS) notları ile kredisiz dersler için (DS) notları ağırlıklı not ortalamasının hesabında dikkate alınmazlar; ancak kredili derslerde (DS)’nin karşılığı 0.00 sayılır

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR) 

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 18.04.2024/18.04.2028

Giriş Şartı
  • Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü ÖSYS olarak adlandırılan merkezi sınav sistemi ile yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.
Başarma Şartları Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; Öğretim programlarındaki tüm derslerden 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, her kredili dersten en az DD notu almaları, her kredisiz dersten YE notu almaları ve 240 AKTS kredisi almaları zorunludur (Genel not ortalaması yerel krediye göre hesaplanmaktadır.)
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bölümden mezun olanlar, özel sektörde işletmelerin insan kaynakları departmanlarında çalışabilecekleri gibi, sendikalarda eğitim ve toplu iş sözleşmesi uzmanı olarak da çalışabilirler. Ayrıca Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ve bağlı kuruluşlarda müfettiş ve uzman olarak ve Türkiye İş Kurumu başta olmak üzere istihdam danışmanlığı hizmeti veren tüm kuruluşlarda istihdam ve meslek uzmanı olarak, Dışişleri Bakanlığı'nda ''Çalışma Ataşeliği'' kadrolarında uzaman olarak çalışabilirler. Bölüm mezunları, İktisadi ve İdari Bilimler Fakülteleri'nin diğer bölüm mezunlarının çalışabildikleri tüm alanlarda da çalışabilmektedirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir. 

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030027729


Yeterlilik Adı
Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Barbaros, 17100 Kepez/Çanakkale Merkez/Çanakkale

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)
  • Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri lisans programı mezunlarına ileri düzeyde bilgi, beceri ve yetkinlik gerektiren mesleki uygulama alanlarına, araştırma alanlarına ve Yüksek lisans programına geçiş yeterlilikleri kazandıran akademik ve mesleki ağırlıklı bir programdır.

Öğrenme Ortamları
  • Biga İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Çanakkale'nin Biga ilçesinde 900 dönümlük bir arazi üzerine kurulmuştur. Fakülte'nin bulunduğu Ağaköy Yerleşkesi'nde 29.495 m² kapalı alanda 26 derslik ve 5 amfinin yanı sıra, bilgisayar laboratuvarı, bilgisayar donanımlı kütüphane, Yabancı Dil Hazırlık Binası, 1000 seyirci kapasiteli kapalı spor salonu, 550 kişilik konferans salonu, yemekhane, kantinler, pastane, kırtasiye, internet kafe vb. mekanlar yer almaktadır. Ayrıca öğrencilerin barınma ihtiyaçlarına yönelik Kredi Yurtlar Kurumu’nun kız ve erkek yurdu ile Millî Eğitim Bakanlığı denetimli özel yurt ve pansiyonlar mevcuttur.

 


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İnsan kaynakları ve çalışma ilişkilerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgilenme ve bu yazılımları kullanabilme becerisini kazanma
  • Temel Bilgisayar kullanım bilgisine sahip olmak.
  • Endüstri İlişkileri, Sosyal Politika, İnsan Kaynakları ve İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında ulusal ve uluslar arası düzeylerde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olmak.
  • Endüstri İlişkileri ile ilgili temel mevzuata hâkim olup, bunları pratik durumlara uygulayabilme ve yorumlayabilmek.
  • Eleştirel düşünebilen, alternatif çözümlerin, değerlendirmelerin ve sorunlara yaklaşım yollarının zayıf ve kuvvetli yönlerini tanımlamak için akıl yürütebilme, farklı kaynaklardan bilgi elde edebilme ve analiz etme becerisine sahip olmakla beraber inisiyatif de kullanabilmek.
  • Sayısal ve istatiksel araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip olmakla beraber, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkilerini göz önünde bulundurma, analitik düşünce yapısına sahip olma ve stratejik yaklaşım geliştirebilmek.
  • Takım çalışmasına yatkın, liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olmak.
  • Kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer dâhil olmak üzere bir yabancı dilde bilgi sahibi olma, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilmek.
  • Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak.
  • Sosyal adalete değer verebilme ve sosyal adalet bilincine sahip olmak.
  • Türkçe yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olmakla beraber alanıyla ilgili kuramsal ve pratiksel bilgileri doğru ve etkili bir şekilde ifade edebilmek.
  • Bilgileri ve düşünceleri başkalarının anlayabileceği şekilde iletebilme, yorumlama, eleştirebilme yeteneğine ve yüksek ikna gücüne sahip olmak.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Başarı notu, üç ders ve tek ders hakkı sınavları dışındaki sınavlar için ara sınav not ortalamasının en az %40 ve yarıyıl sonu sınavının notunun en fazla %60 katkısı alınarak ilgili öğretim elemanı tarafından dönem başında belirlenir ve öğretimin ilk iki haftasında öğrencilere bildirilir. Dersin öğretim elemanı tarafından her ders için öğrencilerin aldıkları başarı notları 100 puan üzerinden ele alınarak Normal Dağılım İstatistiği ve Bağıl Değerlendirmeye uygun olarak dersin yarıyıl sonu başarı notu harfli ve katsayılı not biçiminde aşağıda örnek olarak verilmiş olan tablodaki gibi takdir edilir. Ancak, tabloda görülen puanlara karşılık gelen başarı notundan daha aşağıda başarı notu verilemez.

a) (AA), (BA) , (BB), (CB) veya (CC) notlarından birini almış ise o dersi başarmış sayılır.

b) DC) veya (DD) notlarından birini almış ise o dersi “koşullu” başarmış sayılır.

c) (FD) ve (FF) notlarından birini almış ise o dersi başaramamış sayılır.

d) Kredisiz olan dersler ile stajların devamsızlık ve başarı değerlendirmelerinde; (YE) yeterli, (YS) yetersiz, (DS) devamsız sayılır.

e) Girmeye hak etmediği bir sınava girmesi sonucunda aldığı not iptal edilir. 2547 sayılı Kanunun 5/1 maddesinde belirtilen ortak zorunlu derslerinden alınan (YE) ve (YS) notları ile kredisiz dersler için (DS) notları ağırlıklı not ortalamasının hesabında dikkate alınmazlar; ancak kredili derslerde (DS)’nin karşılığı 0.00 sayılır


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği (STAR) 

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 18.04.2024/18.04.2028


Giriş Şartı
  • Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü ÖSYS olarak adlandırılan merkezi sınav sistemi ile yapılmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra bu sınavdan aldıkları puana göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir.

Başarma Şartları
Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; Öğretim programlarındaki tüm derslerden 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, her kredili dersten en az DD notu almaları, her kredisiz dersten YE notu almaları ve 240 AKTS kredisi almaları zorunludur (Genel not ortalaması yerel krediye göre hesaplanmaktadır.)

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bölümden mezun olanlar, özel sektörde işletmelerin insan kaynakları departmanlarında çalışabilecekleri gibi, sendikalarda eğitim ve toplu iş sözleşmesi uzmanı olarak da çalışabilirler. Ayrıca Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ve bağlı kuruluşlarda müfettiş ve uzman olarak ve Türkiye İş Kurumu başta olmak üzere istihdam danışmanlığı hizmeti veren tüm kuruluşlarda istihdam ve meslek uzmanı olarak, Dışişleri Bakanlığı'nda ''Çalışma Ataşeliği'' kadrolarında uzaman olarak çalışabilirler. Bölüm mezunları, İktisadi ve İdari Bilimler Fakülteleri'nin diğer bölüm mezunlarının çalışabildikleri tüm alanlarda da çalışabilmektedirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir. 


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030027729

Qualification Title
Department of Labor Economics and Industrial Relations Undergraduate Program
Awarding BodyÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Awarding Body ContactCanakkale Onsekiz Mart University, Faculty of Medicine, Terzioğlu Campus, Merkez-Çanakkale, Tel: 0286 2180018, ECTS Coordinator: Dr. Nilüfer ULAŞ AYTÜRK, nilufer.ayturk@comu.edu.tr
Awarding Body Urlhttps://global.comu.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024
TQF Level 6
Thematic AreasManagement and administration
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile
  • The Labor Economics and Industrial Relations undergraduate program  is an academic and vocational program that provides graduates with the qualifications to progress to professional practice areas, research areas and Master's programs that require advanced knowledge, skills and competence
Learning Environments
  • Biga Faculty of Economics and Administrative Sciences was established on a 900-acre land in the Biga district of Çanakkale. The Ağaköy Campus, where the faculty is located, has 26 classrooms and 5 lecture halls in a closed area of ​​29,495 m², as well as a computer laboratory, a library equipped with computers, a Foreign Language Preparatory Building, an indoor sports hall with a capacity of 1000 spectators, a conference hall for 550 people, a dining hall, canteens, a patisserie, stationery, an internet cafe, etc. In addition, there are dormitories for girls and boys of the Credit and Dormitories Institution and private dormitories and boarding houses supervised by the Ministry of National Education for the accommodation needs of students.
Description
  • To be informed about information systems used in human resources and labor relations and to gain the ability to use these software
  • To have basic computer usage knowledge.
  • To have theoretical and practical knowledge in the fields of Industrial Relations, Social Policy, Human Resources and Labor and Social Security Law at national and international levels.
  • To be competent in basic legislation related to Industrial Relations and to be able to apply and interpret them in practical situations.
  • To be able to think critically, to be able to reason to identify the weak and strong aspects of alternative solutions, evaluations and approaches to problems, to have the ability to obtain and analyze information from different sources and to use initiative.
  • To have numerical and statistical research skills and thinking skills, to be able to foresee the results of decisions to be taken in line with these and to make correct predictions; to consider causal relationships, to have an analytical mindset and to be able to develop a strategic approach.
  • To be prone to teamwork, to have leadership qualities and to have the ability to communicate with experts in other fields.
  • To have knowledge of a foreign language, including word meaning, composition rules and grammar, and to be able to use these qualities in oral and written communication.
  • To be aware of social, scientific and professional ethical values.
  • To be able to value social justice and have a sense of social justice.
  • To have written and oral communication skills in Turkish and to be able to express theoretical and practical information related to the field accurately and effectively.
  • To have the ability to convey, interpret and criticize information and ideas in a way that others can understand, and to have a high persuasive power.
Key Competencies

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

    Has advanced level of the following key competencies:

    Literacy competence
    Multilingual competence
    Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
    Digital competence
    Personal, social and learning to learn competence
    Citizenship competence
    Entrepreneurial competence
    Cultural awareness and expression competence

Further Info

The success grade is determined by the relevant instructor at the beginning of the semester by taking the contribution of at least 40% of the midterm exam grade average and at most 60% of the final exam grade for exams other than three course and single course right exams and is announced to the students within the first two weeks of education. The success grades received by the students for each course by the instructor of the course are evaluated out of 100 and in accordance with Normal Distribution Statistics and Relative Evaluation, the end-of-semester success grade of the course is evaluated in the form of letter and coefficient grades as in the table below as an example. However, a success grade lower than the success grade corresponding to the points seen in the table cannot be given.

a) If a student has received one of the grades (AA), (BA), (BB), (CB) or (CC), that course is considered to have passed.

b) If a student has received one of the grades (DC) or (DD), that course is considered to have been “conditionally” passed.

c) If a student has received one of the grades (FD) and (FF), that course is considered to have failed.

d) In the absence and success evaluations of non-credit courses and internships; (YE) is considered sufficient, (YS) is considered insufficient, (DS) is considered absent.

e) The grade received as a result of taking an exam that he/she does not deserve to take is cancelled. (YE) and (YS) grades received from the common compulsory courses specified in Article 5/1 of Law No. 2547 and (DS) grades for non-credit courses are not taken into account in the calculation of the weighted grade point average; however, in credit courses, the equivalent of (DS) is considered 0.00

Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Access Requirements
  • Within the framework of the regulations determined by the Council of Higher Education (YÖK), student admission to this program is made through a centralized exam system called ÖSYS. After students declare their program preferences, they are placed in the relevant programs by the Student Selection and Placement Center according to the scores they receive from this exam.
Conditions for Success In order to graduate from this program, students must have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 from all courses in the curriculum, receive at least a DD grade from each credit course, receive a YE grade from each non-credit course, and receive 240 ECTS credits (GPA is calculated according to local credits.)
Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from this program can apply to study in postgraduate programs.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is continuously valid.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030027729


Qualification Title
Department of Labor Economics and Industrial Relations Undergraduate Program

Awarding Body
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi

Awarding Body Contact
Canakkale Onsekiz Mart University, Faculty of Medicine, Terzioğlu Campus, Merkez-Çanakkale, Tel: 0286 2180018, ECTS Coordinator: Dr. Nilüfer ULAŞ AYTÜRK, nilufer.ayturk@comu.edu.tr

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
  • The Labor Economics and Industrial Relations undergraduate program  is an academic and vocational program that provides graduates with the qualifications to progress to professional practice areas, research areas and Master's programs that require advanced knowledge, skills and competence

Learning Environments
  • Biga Faculty of Economics and Administrative Sciences was established on a 900-acre land in the Biga district of Çanakkale. The Ağaköy Campus, where the faculty is located, has 26 classrooms and 5 lecture halls in a closed area of ​​29,495 m², as well as a computer laboratory, a library equipped with computers, a Foreign Language Preparatory Building, an indoor sports hall with a capacity of 1000 spectators, a conference hall for 550 people, a dining hall, canteens, a patisserie, stationery, an internet cafe, etc. In addition, there are dormitories for girls and boys of the Credit and Dormitories Institution and private dormitories and boarding houses supervised by the Ministry of National Education for the accommodation needs of students.

Description
  • To be informed about information systems used in human resources and labor relations and to gain the ability to use these software
  • To have basic computer usage knowledge.
  • To have theoretical and practical knowledge in the fields of Industrial Relations, Social Policy, Human Resources and Labor and Social Security Law at national and international levels.
  • To be competent in basic legislation related to Industrial Relations and to be able to apply and interpret them in practical situations.
  • To be able to think critically, to be able to reason to identify the weak and strong aspects of alternative solutions, evaluations and approaches to problems, to have the ability to obtain and analyze information from different sources and to use initiative.
  • To have numerical and statistical research skills and thinking skills, to be able to foresee the results of decisions to be taken in line with these and to make correct predictions; to consider causal relationships, to have an analytical mindset and to be able to develop a strategic approach.
  • To be prone to teamwork, to have leadership qualities and to have the ability to communicate with experts in other fields.
  • To have knowledge of a foreign language, including word meaning, composition rules and grammar, and to be able to use these qualities in oral and written communication.
  • To be aware of social, scientific and professional ethical values.
  • To be able to value social justice and have a sense of social justice.
  • To have written and oral communication skills in Turkish and to be able to express theoretical and practical information related to the field accurately and effectively.
  • To have the ability to convey, interpret and criticize information and ideas in a way that others can understand, and to have a high persuasive power.

Key Competencies

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

    Has advanced level of the following key competencies:

    Literacy competence
    Multilingual competence
    Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
    Digital competence
    Personal, social and learning to learn competence
    Citizenship competence
    Entrepreneurial competence
    Cultural awareness and expression competence


Further Info

The success grade is determined by the relevant instructor at the beginning of the semester by taking the contribution of at least 40% of the midterm exam grade average and at most 60% of the final exam grade for exams other than three course and single course right exams and is announced to the students within the first two weeks of education. The success grades received by the students for each course by the instructor of the course are evaluated out of 100 and in accordance with Normal Distribution Statistics and Relative Evaluation, the end-of-semester success grade of the course is evaluated in the form of letter and coefficient grades as in the table below as an example. However, a success grade lower than the success grade corresponding to the points seen in the table cannot be given.

a) If a student has received one of the grades (AA), (BA), (BB), (CB) or (CC), that course is considered to have passed.

b) If a student has received one of the grades (DC) or (DD), that course is considered to have been “conditionally” passed.

c) If a student has received one of the grades (FD) and (FF), that course is considered to have failed.

d) In the absence and success evaluations of non-credit courses and internships; (YE) is considered sufficient, (YS) is considered insufficient, (DS) is considered absent.

e) The grade received as a result of taking an exam that he/she does not deserve to take is cancelled. (YE) and (YS) grades received from the common compulsory courses specified in Article 5/1 of Law No. 2547 and (DS) grades for non-credit courses are not taken into account in the calculation of the weighted grade point average; however, in credit courses, the equivalent of (DS) is considered 0.00


Quality Assurance

To oversee the quality of higher education programs;

- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.


Access Requirements
  • Within the framework of the regulations determined by the Council of Higher Education (YÖK), student admission to this program is made through a centralized exam system called ÖSYS. After students declare their program preferences, they are placed in the relevant programs by the Student Selection and Placement Center according to the scores they receive from this exam.

Conditions for Success
In order to graduate from this program, students must have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 from all courses in the curriculum, receive at least a DD grade from each credit course, receive a YE grade from each non-credit course, and receive 240 ECTS credits (GPA is calculated according to local credits.)

Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from this program can apply to study in postgraduate programs.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

The qualification is continuously valid.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode