Yeterlilik Kodu

TR0030008345

Yeterlilik Adı
Çağrı Merkezi Hizmetleri Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumKaramanoğlu Mehmetbey Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKaramanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Yunus Emre Yerleşkesi 70100 / KARAMAN
Sorumlu Kurum URLhttp://www.kmu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Kamuya sağlanan hizmetler
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir.
  • Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında kullanılan teknik terimler bilgisine sahiptir.
  • Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
  • İnisiyatif sahibidir.
  • Çağrı Merkezi Sektörünü, gelişimini ve çalışma koşullarını bilir.
  • Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
  • Hızlı not alma becerisine sahiptir.
  • Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
  • Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
  • Ekiple çalışma, işbirliğine dayalı çalışma becerileri sahiptir.
  • 10 parmak klavye kullanım bilgisine sahiptir.
  • İş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
  • Karşılaşılan sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Gelişime ve değişime açıktır.
  • Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur.
  • Grupla çalışma, yardımlaşma ve işbirliğine açıktır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

1 ara sınav ve 1 final sınavı yapılacaktır. Ara sınavın %40ı final sınavının %60ı esas alınır ve bütünleme sınavı uygulanır. Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Ülkemizde, üniversitelere giriş için Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınavda başarılı olmak gereklidir. Öğrenciler sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri program tercihlerini düzenleyerek, tercih formlarını Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezine gönderirler. ÖSYM tüm başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birisine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı uyruklu öğrencileri seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi bir sınav sonucuna göre belirli bir kontenjan dahilinde mümkündür. Kayıt için gerekli belgeler; 1- Lise veya dengi okul diploması, 2- ÖSYM’ ce yapılan yerleştirme sonuç belgesi.

Başarma ŞartlarıÇağrı Merkezi Hizmetleri alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir. Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi ve 30 günlük zorunlu öğrenci stajını başarıyla tamamlamak gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Özel sektördeki tüm firmaların çağrı merkezlerinde çalışabileceklerdir.Emniyet, sağlık, vergi gibi konularda faaliyette olan kamu sektörü çağrı merkezlerinde çalışabileceklerdir.Özel ve kamu sektöründe faaliyette olan bankaların çağrı merkezlerinde çalışabileceklerdir.Halkla ilişkiler ve iletişim görevleri ile birlikte yürütülen ve müşteri ile yüzyüze ya da telefon yolu ile bağ kurmayı gerektiren diğer görev ve pozisyonlarda da istihdam olanakları mevcuttur.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030008345


Yeterlilik Adı
Çağrı Merkezi Hizmetleri Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Yunus Emre Yerleşkesi 70100 / KARAMAN

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir.
  • Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında kullanılan teknik terimler bilgisine sahiptir.
  • Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
  • İnisiyatif sahibidir.
  • Çağrı Merkezi Sektörünü, gelişimini ve çalışma koşullarını bilir.
  • Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
  • Hızlı not alma becerisine sahiptir.
  • Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
  • Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
  • Ekiple çalışma, işbirliğine dayalı çalışma becerileri sahiptir.
  • 10 parmak klavye kullanım bilgisine sahiptir.
  • İş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
  • Karşılaşılan sorunlar için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Gelişime ve değişime açıktır.
  • Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur.
  • Grupla çalışma, yardımlaşma ve işbirliğine açıktır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

1 ara sınav ve 1 final sınavı yapılacaktır. Ara sınavın %40ı final sınavının %60ı esas alınır ve bütünleme sınavı uygulanır. Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Ülkemizde, üniversitelere giriş için Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sınavda başarılı olmak gereklidir. Öğrenciler sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri program tercihlerini düzenleyerek, tercih formlarını Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezine gönderirler. ÖSYM tüm başvuruları alır, başvuruları puan türüne göre gruplar, puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birisine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı uyruklu öğrencileri seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi bir sınav sonucuna göre belirli bir kontenjan dahilinde mümkündür. Kayıt için gerekli belgeler; 1- Lise veya dengi okul diploması, 2- ÖSYM’ ce yapılan yerleştirme sonuç belgesi.


Başarma Şartları
Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir. Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında ön lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 120 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlamak ve genel not ortalamasının, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi ve 30 günlük zorunlu öğrenci stajını başarıyla tamamlamak gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Özel sektördeki tüm firmaların çağrı merkezlerinde çalışabileceklerdir.Emniyet, sağlık, vergi gibi konularda faaliyette olan kamu sektörü çağrı merkezlerinde çalışabileceklerdir.Özel ve kamu sektöründe faaliyette olan bankaların çağrı merkezlerinde çalışabileceklerdir.Halkla ilişkiler ve iletişim görevleri ile birlikte yürütülen ve müşteri ile yüzyüze ya da telefon yolu ile bağ kurmayı gerektiren diğer görev ve pozisyonlarda da istihdam olanakları mevcuttur.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030008345

Qualification Title
Call Center Services Associate Degree
Awarding BodyKaramanoğlu Mehmetbey University
Awarding Body ContactKaramanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Yunus Emre Yerleşkesi 70100 / KARAMAN
Awarding Body Urlhttp://www.kmu.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasDomestic services
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2
Program Profile-
Learning Environments-
Description
  • It has a basic level of knowledge in the field of Call Center Services.
  • Knowledge of the technical terms used in the field of Call Center Services.
  • Establish effective oral and written communication in Turkish.
  • Has the initiativeKnow the development and working conditions of the Call Center Sector.
  • Has the ability to analyze, interpret and evaluate the information related to the field of Call Center Services.
  • Has the ability to take quick notesIt fulfills the duties and responsibilities assigned to it.
  • Critically evaluates knowledge and skills.
  • Eclectic work has collaborative work skills.
  • 10 fingers have keyboard usage information.
  • Act in accordance with business and social ethical values.
  • Takes responsibility as a team member for the problems encountered.
  • Development and change are open.
  • Participation in programs for learning needs is open.
  • Working with the group is open to cooperation and cooperation.
Key Competencies-
Further Info

1 midterm exam and 1 final exam will be held. 40% of the midterm exam is based on 60% of the final exam and the makeup exam is applied.In order to obtain the associate degree in the field of ÇAĞRI CENTER SERVICES, students must successfully complete the required compulsory and elective courses (total of 120 ECTS) required to be taken in the program and the GPA must have a GPA of at least 2.0 out of 4.00.

Quality Assurance-
Access Requirements

In our country, it is necessary to pass the examination made by Student Selection and Placement Center (ÖSYM) for entrance to universities. Depending on the scores they receive in the final exam, they arrange the program preferences they can enter and send their preference forms to the Student Selection and Placement Center. OSYM takes all applications, groups applicants according to points, places scores from highest to lowest, lists all available programs according to preferred score, and places students in one of their preferred programs. Selection of foreign students to enter universities in our country is possible within a certain quota according to a central exam result called Examination for Foreign Students (YÖS). Documents required for registration; 1- High school or balanced school diploma, 2- Placement result certificate made by OSYM.

Conditions for SuccessIn order to obtain the associate degree in the field of ÇAĞRI CENTER SERVICES, students must successfully complete the required compulsory and elective courses (total of 120 ECTS) required to be taken in the program and the GPA must have a GPA of at least 2.0 out of 4.00.To achieve the associate degree in the field of CALL CENTER SERVICES, students must successfully complete all of the compulsory and elective courses (total 120 ECTS) required to be taken in the program and to achieve a CGPA of at least 2.0 out of 4.00 and a 30-day compulsory student internship successfully is required.
Progression Paths (Relationship Type)

They will be able to work in the call centers of all companies in the private sector.They will be able to work in public sector call centers that are active in matters such as safety, health, and tax.They will be able to work in the call centers of banks operating in the private and public sectors.There are also employment opportunities in other duties and positions carried out in conjunction with public relations and communication duties, which require establishing a connection with the client via face or telephone.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030008345


Qualification Title
Call Center Services Associate Degree

Awarding Body
Karamanoğlu Mehmetbey University

Awarding Body Contact
Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Yunus Emre Yerleşkesi 70100 / KARAMAN

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
  • It has a basic level of knowledge in the field of Call Center Services.
  • Knowledge of the technical terms used in the field of Call Center Services.
  • Establish effective oral and written communication in Turkish.
  • Has the initiativeKnow the development and working conditions of the Call Center Sector.
  • Has the ability to analyze, interpret and evaluate the information related to the field of Call Center Services.
  • Has the ability to take quick notesIt fulfills the duties and responsibilities assigned to it.
  • Critically evaluates knowledge and skills.
  • Eclectic work has collaborative work skills.
  • 10 fingers have keyboard usage information.
  • Act in accordance with business and social ethical values.
  • Takes responsibility as a team member for the problems encountered.
  • Development and change are open.
  • Participation in programs for learning needs is open.
  • Working with the group is open to cooperation and cooperation.

Key Competencies
-

Further Info

1 midterm exam and 1 final exam will be held. 40% of the midterm exam is based on 60% of the final exam and the makeup exam is applied.In order to obtain the associate degree in the field of ÇAĞRI CENTER SERVICES, students must successfully complete the required compulsory and elective courses (total of 120 ECTS) required to be taken in the program and the GPA must have a GPA of at least 2.0 out of 4.00.


Quality Assurance
-

Access Requirements

In our country, it is necessary to pass the examination made by Student Selection and Placement Center (ÖSYM) for entrance to universities. Depending on the scores they receive in the final exam, they arrange the program preferences they can enter and send their preference forms to the Student Selection and Placement Center. OSYM takes all applications, groups applicants according to points, places scores from highest to lowest, lists all available programs according to preferred score, and places students in one of their preferred programs. Selection of foreign students to enter universities in our country is possible within a certain quota according to a central exam result called Examination for Foreign Students (YÖS). Documents required for registration; 1- High school or balanced school diploma, 2- Placement result certificate made by OSYM.


Conditions for Success
In order to obtain the associate degree in the field of ÇAĞRI CENTER SERVICES, students must successfully complete the required compulsory and elective courses (total of 120 ECTS) required to be taken in the program and the GPA must have a GPA of at least 2.0 out of 4.00.To achieve the associate degree in the field of CALL CENTER SERVICES, students must successfully complete all of the compulsory and elective courses (total 120 ECTS) required to be taken in the program and to achieve a CGPA of at least 2.0 out of 4.00 and a 30-day compulsory student internship successfully is required.

Progression Paths (Relationship Type)

They will be able to work in the call centers of all companies in the private sector.They will be able to work in public sector call centers that are active in matters such as safety, health, and tax.They will be able to work in the call centers of banks operating in the private and public sectors.There are also employment opportunities in other duties and positions carried out in conjunction with public relations and communication duties, which require establishing a connection with the client via face or telephone.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address