Yeterlilik Kodu

TR0030006686

Yeterlilik Adı
Çağrı Merkezi Hizmetleri Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumBurdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAntalya Burdur Yolu, 15030 Yakaköy/Burdur Merkez/Burdur
Sorumlu Kurum URLhttps://www.maku.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Kamuya sağlanan hizmetler
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında temel düzeyde mesleki bilgilere sahiptir.
  • Karar, uygulama ve davranışlarında Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir.
  • Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
  • Sektörde karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar karşısında ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Yazılı, sözlü, sözsüz ve elektronik iletişim kanallarını etkili bir şekilde kullanır.
  • Çağrı Merkezi Hizmetleri alanıyla ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilirler.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrencinin başarı notunun hesaplanmasında dersin niteliğine göre sınavlar yazılı, sözlü, ödev, proje ya da laboratuar çalışması olarak değerlendirilmektedir. Sınavları değerlendirmede; ders başına bir ara sınav % 40 ve/veya ara sınav yerine geçen diğer çalışmaların başarı notuna katkısı % 40, yarıyıl sonu sınavından alınan (final sınavı) notunun başarı notuna katkısı % 60’dır. Öğrencilere kendi gelişimleri için, eğitim almakta oldukları alanla ilgili araştırmaya yönelik projeler öğretim elemanları danışmanlığında yürütülmektedir. Mazeret sınavı, mazeretlerle ilgili belgelerini, bir dilekçeyle birlikte sınavların bitimini takip eden ilk iş günü mesai bitimine kadar birimine ulaştırmaları gerekir. Ön Lisans Derecesi alabilme şartları, dağılımı aşağıda belirtilen 120 AKTS krediyi tamamlamak ve diğer şartları yerine getirmektir: Müfredatta belirtilen (30) zorunlu dersi içine alan (110) AKTS kredi. Müfredatta belirtilen (4) seçmeli dersi içine alan (10) AKTS kredi. Ön Lisans Derecesini tamamlamak için tanınan maksimum süre 4 yıldır.

Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Öğrenciler Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS)ye dayalı bir sınav aracılığı ile kabul edilmektedir. Sınav yılda bir kez yapılıp, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi’nce(ÖSYM) düzenlenmektedir (www.osym.gov.tr). Adaylar, Yükseköğretim kurumlarına, YGS sınavından aldıkları puan ve Ortaöğretim başarı puanı ortalamalarının birleşimiyle oluşan bir puanla girebilmektedirler.

Başarma ŞartlarıÖn Lisans Derecesi alabilme şartları, dağılımı aşağıda belirtilen 120 AKTS krediyi tamamlamak ve diğer şartları yerine getirmektir:a.Müfredatta belirtilen (30) zorunlu dersi içine alan (110) AKTS kredi b.Müfredatta belirtilen (4) seçmeli dersi içine alan (10) AKTS kredi c.Ön Lisans Derecesini tamamlamak için tanınan maksimum süre 4 yıldır. Çağrı Merkezi Hizmetleri programından mezuniyet şartları aşağıdaki koşullara dayalıdır: *İlgili yönetmelikte belirtilen süreler içerisinde mezuniyet için gerekli tüm dersleri almak, aldığı derslerden başarılı olmak koşulu ile devam etmekte olduğu programı en az 2.00 ağırlıklı genel not ortalaması ile tamamlamak.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezun öğrencilerin en büyük istihdam alanları programın özelliğinden dolayı ağırlıklı olarak çağrı merkezleridir. Ayrıca bu programdan mezun olacak öğrenciler, kamu kurum ve kuruluşlarında da çalışabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030006686


Yeterlilik Adı
Çağrı Merkezi Hizmetleri Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Antalya Burdur Yolu, 15030 Yakaköy/Burdur Merkez/Burdur

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında temel düzeyde mesleki bilgilere sahiptir.
  • Karar, uygulama ve davranışlarında Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir.
  • Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
  • Sektörde karşılaşılan ya da öngörülemeyen sorunlar karşısında ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
  • Yazılı, sözlü, sözsüz ve elektronik iletişim kanallarını etkili bir şekilde kullanır.
  • Çağrı Merkezi Hizmetleri alanıyla ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olabilirler.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrencinin başarı notunun hesaplanmasında dersin niteliğine göre sınavlar yazılı, sözlü, ödev, proje ya da laboratuar çalışması olarak değerlendirilmektedir. Sınavları değerlendirmede; ders başına bir ara sınav % 40 ve/veya ara sınav yerine geçen diğer çalışmaların başarı notuna katkısı % 40, yarıyıl sonu sınavından alınan (final sınavı) notunun başarı notuna katkısı % 60’dır. Öğrencilere kendi gelişimleri için, eğitim almakta oldukları alanla ilgili araştırmaya yönelik projeler öğretim elemanları danışmanlığında yürütülmektedir. Mazeret sınavı, mazeretlerle ilgili belgelerini, bir dilekçeyle birlikte sınavların bitimini takip eden ilk iş günü mesai bitimine kadar birimine ulaştırmaları gerekir. Ön Lisans Derecesi alabilme şartları, dağılımı aşağıda belirtilen 120 AKTS krediyi tamamlamak ve diğer şartları yerine getirmektir: Müfredatta belirtilen (30) zorunlu dersi içine alan (110) AKTS kredi. Müfredatta belirtilen (4) seçmeli dersi içine alan (10) AKTS kredi. Ön Lisans Derecesini tamamlamak için tanınan maksimum süre 4 yıldır.


Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Öğrenciler Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS)ye dayalı bir sınav aracılığı ile kabul edilmektedir. Sınav yılda bir kez yapılıp, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi’nce(ÖSYM) düzenlenmektedir (www.osym.gov.tr). Adaylar, Yükseköğretim kurumlarına, YGS sınavından aldıkları puan ve Ortaöğretim başarı puanı ortalamalarının birleşimiyle oluşan bir puanla girebilmektedirler.


Başarma Şartları
Ön Lisans Derecesi alabilme şartları, dağılımı aşağıda belirtilen 120 AKTS krediyi tamamlamak ve diğer şartları yerine getirmektir:a.Müfredatta belirtilen (30) zorunlu dersi içine alan (110) AKTS kredi b.Müfredatta belirtilen (4) seçmeli dersi içine alan (10) AKTS kredi c.Ön Lisans Derecesini tamamlamak için tanınan maksimum süre 4 yıldır. Çağrı Merkezi Hizmetleri programından mezuniyet şartları aşağıdaki koşullara dayalıdır: *İlgili yönetmelikte belirtilen süreler içerisinde mezuniyet için gerekli tüm dersleri almak, aldığı derslerden başarılı olmak koşulu ile devam etmekte olduğu programı en az 2.00 ağırlıklı genel not ortalaması ile tamamlamak.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Mezun öğrencilerin en büyük istihdam alanları programın özelliğinden dolayı ağırlıklı olarak çağrı merkezleridir. Ayrıca bu programdan mezun olacak öğrenciler, kamu kurum ve kuruluşlarında da çalışabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030006686

Qualification Title
Associate Diploma in Call Center Services
Awarding BodyBurdur Mehmet Akif Ersoy University
Awarding Body ContactAntalya Burdur Road, 15030 Yakaköy/Burdur Center/Burdur
Awarding Body Urlhttps://www.maku.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasDomestic services
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Has basic Professional knowledge about Call Center Services. Uses the knowledge they acquired in the Call Center Services field while giving decision and Performing application. Analyzes, interprets and evaluates the knowledge related to the field of Call Center Services. Takes responsibility as a team member to solve unexpected complex problems faced in the implementations within the field. Uses written, verbal, non-verbal and electronic communication channels efficiently. Uses information and communication Technologies related to the Call Center Services field. Has necessary knowledge in a foreign language.

Key Competencies-
Further Info

In the calculation of the students success grade, the examinations are evaluated as written, oral, homework, project or laboratory studies according to the nature of the course. Evaluating the exams; one midterm exam 40% per semester and / or 40% for other students midterm exams, and 60% for the final grade of the final exam. Students are required to submit their documents regarding excuses to the unit by the end of the first working day following the completion of the examinations, together with a petition, to the students for their own development, the research projects related to the field they are studying are being carried out under the supervision of the instructors.The requirements for obtaining the Associate Degree are to complete 120 ECTS credits and fulfill the following conditions:(110) ECTS credits covering (30) compulsory courses specified in the curriculum.(10) ECTS credits including (4) elective courses specified in the curriculum.C. The maximum period of time for completing the Undergraduate Degree is 4 years.

Quality Assurance-
Access Requirements

Students are accepted through an examination based on the Higher Education Transfer Examination (YGS). The examination is held once a year and organized by Student Selection and Placement Center (www.osym.gov.tr). Candidates can enter higher education institutions with a score obtained by combining YGS examination scores and middle school achievement averages.

Conditions for SuccessThe requirements for obtaining the Associate Degree are to complete 120 ECTS credits and fulfill the following conditions:(110) ECTS credits covering (30) compulsory courses specified in the curriculum.(10) ECTS credits including (4) elective courses specified in the curriculum.C. The maximum period of time for completing the Undergraduate Degree is 4 years. The graduation requirements from the Center Services program are based on the following conditions: * To complete all the courses required for graduation within the periods specified in the relevant regulation, and to complete the program that is continuing with the courses taken, with a weighted GPA of at least 2.00.
Progression Paths (Relationship Type)

The largest employment areas of graduate students are mainly call centers because of the nature of the program. In addition, students who graduate from this program can work in public institutions and organizations.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous.

Url Open Address
Qualification Code

TR0030006686


Qualification Title
Associate Diploma in Call Center Services

Awarding Body
Burdur Mehmet Akif Ersoy University

Awarding Body Contact
Antalya Burdur Road, 15030 Yakaköy/Burdur Center/Burdur

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Has basic Professional knowledge about Call Center Services. Uses the knowledge they acquired in the Call Center Services field while giving decision and Performing application. Analyzes, interprets and evaluates the knowledge related to the field of Call Center Services. Takes responsibility as a team member to solve unexpected complex problems faced in the implementations within the field. Uses written, verbal, non-verbal and electronic communication channels efficiently. Uses information and communication Technologies related to the Call Center Services field. Has necessary knowledge in a foreign language.


Key Competencies
-

Further Info

In the calculation of the students success grade, the examinations are evaluated as written, oral, homework, project or laboratory studies according to the nature of the course. Evaluating the exams; one midterm exam 40% per semester and / or 40% for other students midterm exams, and 60% for the final grade of the final exam. Students are required to submit their documents regarding excuses to the unit by the end of the first working day following the completion of the examinations, together with a petition, to the students for their own development, the research projects related to the field they are studying are being carried out under the supervision of the instructors.The requirements for obtaining the Associate Degree are to complete 120 ECTS credits and fulfill the following conditions:(110) ECTS credits covering (30) compulsory courses specified in the curriculum.(10) ECTS credits including (4) elective courses specified in the curriculum.C. The maximum period of time for completing the Undergraduate Degree is 4 years.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Students are accepted through an examination based on the Higher Education Transfer Examination (YGS). The examination is held once a year and organized by Student Selection and Placement Center (www.osym.gov.tr). Candidates can enter higher education institutions with a score obtained by combining YGS examination scores and middle school achievement averages.


Conditions for Success
The requirements for obtaining the Associate Degree are to complete 120 ECTS credits and fulfill the following conditions:(110) ECTS credits covering (30) compulsory courses specified in the curriculum.(10) ECTS credits including (4) elective courses specified in the curriculum.C. The maximum period of time for completing the Undergraduate Degree is 4 years. The graduation requirements from the Center Services program are based on the following conditions: * To complete all the courses required for graduation within the periods specified in the relevant regulation, and to complete the program that is continuing with the courses taken, with a weighted GPA of at least 2.00.

Progression Paths (Relationship Type)

The largest employment areas of graduate students are mainly call centers because of the nature of the program. In addition, students who graduate from this program can work in public institutions and organizations.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous.


Url
Open Address