Yeterlilik Kodu

TR0030005092

Yeterlilik Adı
Çağrı Merkezi Hizmetleri Ön Lisans Diploması
Sorumlu KurumKahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Rektörlüğü, Avşar Yerleşkesi Batı Çevreyolu Blv. No: 251/A 46050 - Onikişubat /Kahramanmaraş
Sorumlu Kurum URLhttp://www.ksu.edu.tr
Yönelim-
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Kamuya sağlanan hizmetler
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
Kategori-
Kredi Değeri-
Programın Normal Süresi -
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Atatürk İlke ve İnkılâplarını bilir ve korur.Avrupa Dil Portfoyü A2 Genel Düzeyinde İngilizce kullanarak çağrı merkezi hizmetleri alanındaki bilgileri izleyebilir.
  • Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
  • Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir.
  • Çağrı Merkezi Hizmetleri alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
  • Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
  • Etik değerlere uygun davranır.Karar, uygulama ve davranışlarında Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir.
  • Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
  • Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
  • Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
  • Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Her öğrencinin dersleri alabilmek için akademik takvimde önceden belirlenmiş tarihlerde kayıt yaptırması, dönem sonu sınavlarına girebilmesi için teorik derslerin en az % 70’ine uygulamaların ise en az %80’ine devam etmiş olması gerekmektedir.
  • Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar.
  • Başarı notuna, ara sınavları katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir.
  • Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir.
  • Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.
  • (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır.
  • Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

1- Lise veya dengi okul diploması, 2- ÖSYM’ce yapılan yerleştirme sonuç belgesi.

Başarma ŞartlarıProgramı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve 30 iş günlük zorunlu öğrenci stajını başarıyla tamamlamak gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Çağrı Merkezi Hizmetleri Önlisans Programını başarı ile tamamlayan mezunlar;çağrı merkezi yönetimi, müşteri ilişkileri yönetimi, tüketici davranışları gibi sektörleri ilgilendiren birçok konuda yeterlilik kazanacaklar, çağrı merkezi çalışanlarının temel yetkinliklerine sahip olacaklardır. Mezunlar, Ülkemizde hızla gelişen bir sektör olan çağrı merkezleri başta olmak üzere tüm müşteri temas noktalarında istihdam edilebilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030005092


Yeterlilik Adı
Çağrı Merkezi Hizmetleri Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Rektörlüğü, Avşar Yerleşkesi Batı Çevreyolu Blv. No: 251/A 46050 - Onikişubat /Kahramanmaraş

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
-

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
-

Kredi Değeri
-

Programın Normal Süresi
-

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Atatürk İlke ve İnkılâplarını bilir ve korur.Avrupa Dil Portfoyü A2 Genel Düzeyinde İngilizce kullanarak çağrı merkezi hizmetleri alanındaki bilgileri izleyebilir.
  • Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin bilgileri analiz etme, yorumlama ve değerlendirme becerisine sahiptir.
  • Çağrı Merkezi Hizmetleri alanında temel düzeyde bilgilere sahiptir.
  • Çağrı Merkezi Hizmetleri alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
  • Düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
  • Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
  • Etik değerlere uygun davranır.Karar, uygulama ve davranışlarında Çağrı Merkezi Hizmetleri alanına ilişkin edindiği bilgileri kullanma becerisine sahiptir.
  • Kendisine verilen görev ve sorumlulukları yerine getirir.
  • Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
  • Öğrenme gereksinimlerine yönelik programlara katılıma açık olur.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
  • Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Her öğrencinin dersleri alabilmek için akademik takvimde önceden belirlenmiş tarihlerde kayıt yaptırması, dönem sonu sınavlarına girebilmesi için teorik derslerin en az % 70’ine uygulamaların ise en az %80’ine devam etmiş olması gerekmektedir.
  • Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar.
  • Başarı notuna, ara sınavları katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı % 60 şeklindedir.
  • Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir.
  • Bir dersten (AA),(BA),(BB),(CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar.
  • (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır.
  • Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

1- Lise veya dengi okul diploması, 2- ÖSYM’ce yapılan yerleştirme sonuç belgesi.


Başarma Şartları
Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (120 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek ve 30 iş günlük zorunlu öğrenci stajını başarıyla tamamlamak gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Çağrı Merkezi Hizmetleri Önlisans Programını başarı ile tamamlayan mezunlar;çağrı merkezi yönetimi, müşteri ilişkileri yönetimi, tüketici davranışları gibi sektörleri ilgilendiren birçok konuda yeterlilik kazanacaklar, çağrı merkezi çalışanlarının temel yetkinliklerine sahip olacaklardır. Mezunlar, Ülkemizde hızla gelişen bir sektör olan çağrı merkezleri başta olmak üzere tüm müşteri temas noktalarında istihdam edilebilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030005092

Qualification Title
Associate Diploma in Call Center Services
Awarding BodyKahramanmaraş Sütçü İmam University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.ksu.edu.tr
Orientation-
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasDomestic services
National Occupation Classification -
Category-
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning EnvironmentsIn order to complete the program successfully, it is necessary to pass all the courses available in the program (120 ECTS credits), obtain a minimum GPA of 2.0 out of 4.00 and successfully complete the 30-day compulsory student internship.
Description Know and protect Ataturks Principles and Revolutions. Can use the European Language Portfolio A2 General Level to track information in the area of ??call center services. Has the ability to analyze, interpret and evaluate the information on the Call Center Services area.Has a basic level of knowledge in the field of Call Center Services. Can use computer software and information & communication technologies at least on the basis of European Computer Use License Basics, Can orient ideas and suggestions in written and verbally. Critically evaluates knowledge and skills.Behave in accordance with ethical values. Has the ability to use the information they receive the information about the Call Center Services area. Can fulfill the duties and responsibilities assigned to him/her. Indicates that the learning requirement has a continuity. Will be open to participation in programs for their needs. Have sufficient consensus on the universality of social rights, social justice, quality and cultural values ??and environmental protection, occupational health and safety. Communicates effectively in Turkish verbal and written.
Key Competencies-
Further InfoEach student must register at predetermined dates on the academic calendar in order to be able to take classes.At least 70% of the theoretical courses and at least 80% of the applications have to be continued in order to enter the final exams.Students are required to take at least one midterm and a final exam for each course.The achievement grade is 40% for the midterm exam, 60% for the final exam.All exams are evaluated over 100 points.Students who take one of the letter grades (AA), (BA), (BB), (CB) and (CC) are considered successful. (DC) and (DD) grades are conditionally successful grades. For a student to have a DC or DD grade of a grade, a grade point average of at least 2.0 is required.
Quality Assurance-
Access Requirements1. High school or equivalent school diploma2. Placement result document made by OSYM.
Conditions for SuccessIn order to complete the program successfully, it is necessary to pass all the courses available in the program (120 ECTS credits), obtain a minimum GPA of 2.0 out of 4.00 and successfully complete the 30-day compulsory student internship.
Progression Paths (Relationship Type)Successful graduates of the Call Center Services Associate Degree Program;They will have the core competencies of the call center staff, who will be qualified in many issues that concern sectors such as call center management, customer relationship management, consumer behavior. Graduates can be employed at all customer contact points, especially call centers which are a rapidly developing sector in our country.
Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030005092


Qualification Title
Associate Diploma in Call Center Services

Awarding Body
Kahramanmaraş Sütçü İmam University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
-

National Occupation Classification
-

EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
-

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
In order to complete the program successfully, it is necessary to pass all the courses available in the program (120 ECTS credits), obtain a minimum GPA of 2.0 out of 4.00 and successfully complete the 30-day compulsory student internship.

Description
Know and protect Ataturks Principles and Revolutions. Can use the European Language Portfolio A2 General Level to track information in the area of ??call center services. Has the ability to analyze, interpret and evaluate the information on the Call Center Services area.Has a basic level of knowledge in the field of Call Center Services. Can use computer software and information & communication technologies at least on the basis of European Computer Use License Basics, Can orient ideas and suggestions in written and verbally. Critically evaluates knowledge and skills.Behave in accordance with ethical values. Has the ability to use the information they receive the information about the Call Center Services area. Can fulfill the duties and responsibilities assigned to him/her. Indicates that the learning requirement has a continuity. Will be open to participation in programs for their needs. Have sufficient consensus on the universality of social rights, social justice, quality and cultural values ??and environmental protection, occupational health and safety. Communicates effectively in Turkish verbal and written.

Key Competencies
-

Further Info
Each student must register at predetermined dates on the academic calendar in order to be able to take classes.At least 70% of the theoretical courses and at least 80% of the applications have to be continued in order to enter the final exams.Students are required to take at least one midterm and a final exam for each course.The achievement grade is 40% for the midterm exam, 60% for the final exam.All exams are evaluated over 100 points.Students who take one of the letter grades (AA), (BA), (BB), (CB) and (CC) are considered successful. (DC) and (DD) grades are conditionally successful grades. For a student to have a DC or DD grade of a grade, a grade point average of at least 2.0 is required.

Quality Assurance
-

Access Requirements
1. High school or equivalent school diploma2. Placement result document made by OSYM.

Conditions for Success
In order to complete the program successfully, it is necessary to pass all the courses available in the program (120 ECTS credits), obtain a minimum GPA of 2.0 out of 4.00 and successfully complete the 30-day compulsory student internship.

Progression Paths (Relationship Type)
Successful graduates of the Call Center Services Associate Degree Program;They will have the core competencies of the call center staff, who will be qualified in many issues that concern sectors such as call center management, customer relationship management, consumer behavior. Graduates can be employed at all customer contact points, especially call centers which are a rapidly developing sector in our country.

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address