Yeterlilik Kodu | TR0030025934 | |
Yeterlilik Adı | Çağdaş Yunan Dili ve Edebiyatı Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Trakya Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Trakya Üniversitesi Rektörlüğü 22030 Balkan Yerleşkesi / EDİRNE Telefonlar +90 (284) 223 42 10-11-12-13 +90 (284) 236 49 81-82-84 | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.trakya.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Edebiyat ve dilbilim | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO-08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Çağdaş Yunan Dili ve Edebiyatı programının misyonu öğrencilere dört temel dil becerisi bağlamında Çağdaş Yunan dilini öğretmek, Çağdaş Yunan edebiyatının tarihini, yazınsal türlerini, edebi ve bilimsel metinlerini irdeleyip değerlendirebilme yetkinliği kazandırmak, mesleki etik ve sorumluluk bilinci taşıyan, bilgiye erişebilme ve alanında bilimsel araştırma yapabilecek bilgi birikimine sahip, çevreye duyarlı ve sosyal sorumluluk sahibi donanımlı bireyler yetiştirmektir. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrenciler her yarıyılda bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Ara sınav, yarıyıl sonu sınavı notları 100 puan üzerinden verilir. Bir dersten her yarıyılda bir ara sınav mecburi olup ara sınavın harf notuna katkısı %30’dur. Yarıyıl sonu sınavının ise harf notuna katkısı %70’tır. Ara sınav ve yarıyıl sonu sınavında öğrencinin başarılı sayılması için bu sınavlarda 100 üzerinden en az 60 (CC) puan alması gerekir. Yarıyıl sonu sınavına girmeyen öğrenci Bütünleme sınavına girer. Bütünleme sınavının da harf notuna katkısı yarıyıl sonu sınavıyla eşdeğerdir (%70). Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler (katsayı 2.00 ve üzeri) dersi başarmış sayılırlar. Bir dersten başarılı sayılabilmek için başarı notunun en az CC olması gerekir. Ancak, genel not ortalaması (GNO) CB (katsayı 2.50) ve üzerinde olan öğrenciler, DD başarı notu ile de başarılı sayılır ve başarı notu, katsayısı 1.50 olmak üzere DB olarak not belgesine geçirilir. Bir dersten FD (katsayı 1.00) ve FF (0.00) harf notlarından birini alan öğrenciler dersten başarısız sayılır. Trakya Üniversitesi Lisans Eğitim, Öğretim ve Sınav Yönetmeliği: https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=7371&MevzuatTur=8&MevzuatTertip=5 | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu” nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK) Başlangıç: 8 Ocak 2024 / Bitiş: 30 Eylül 2029 | |
Giriş Şartı | Türk ortaöğretim eğitimini tamamlamış veya yurtdışında eşdeğer bir eğitim almış olmak ve ulusal üniversite sınavında (YKS) yeterli puanı almış olmak gerekmektedir. | |
Başarma Şartları | Lisans derecesi almak için program yeterliliklerini karşılayan en az 240 AKTS'lik dersi başarı ile tamamlamış ve en az 4 üzerinden 2.00 akademik ortalamaya sahip olmak gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Kamu kurum / kuruluşları ve özel sektörde profesyonelleri olarak kariyerlerini sürdürebilir ve isterlerse daha üst düzeyde akademik çalışma yapabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030025934
ISCO-08
ISCO-08
Çağdaş Yunan Dili ve Edebiyatı programının misyonu öğrencilere dört temel dil becerisi bağlamında Çağdaş Yunan dilini öğretmek, Çağdaş Yunan edebiyatının tarihini, yazınsal türlerini, edebi ve bilimsel metinlerini irdeleyip değerlendirebilme yetkinliği kazandırmak, mesleki etik ve sorumluluk bilinci taşıyan, bilgiye erişebilme ve alanında bilimsel araştırma yapabilecek bilgi birikimine sahip, çevreye duyarlı ve sosyal sorumluluk sahibi donanımlı bireyler yetiştirmektir.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir.
- Çağdaş Yunan Dili ve Edebiyatı alanında kronolojik olarak başlangıcından 21. yy. dek Çağdaş Yunan şiiri ve düzyazı türleri ve bu yapıtların ortaya konulmalarına neden olan gelişmeler konusunda kapsamlı bilgiye sahibi olur.
- Çağdaş Yunan dili ve edebiyatına ilişkin temel ve genel eserleri değerlendirir.
- Çağdaş Yunan edebiyatının tarihi, evreleri ve bunların ayırt edici edebi, biçimsel ve biçemsel özelliklerini tanır.
- Çağdaş Yunan edebiyatıyla ilintili tarihsel, bilimsel, kültürel, sosyolojik ve ekonomik olayları değerlendirir ve tartışır.
- Çağdaş Yunan edebi eserlerini klasik ve çağdaş edebi eleştiri kuramları doğrultusunda değerlendirir.
- Çağdaş Yunan dilini farklı ortamlarda, farklı amaçlarla ve biçimlerde kullanır.
- Çağdaş Yunanca metinleri okur ve dilsel özellikleri, biçim, biçem, içerik ve anlam çerçevesinde inceler.
- Çağdaş Yunanca metinleri Türkçeye ve Türkçe metinleri Çağdaş Yunancaya çevirir.
- Çağdaş Yunancayı yazılı ve sözlü iletişimde kullanır.
- Çağdaş Yunancayı bilimsel araştırmalarında çalışma dili olarak kullanır.
- Çağdaş Yunancayı öğretme yetkinliğine sahip olur.
- Çağdaş Yunanca dışında bir Balkan dilini Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
- Yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanarak, bilgi ve becerilerini sürekli geliştirir.
- Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
- Çağdaş Yunan Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda incelemelerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır.
- Birey olarak mesleği ile ilgili görev ve sorumluluklarına, bilimsel ve etik ilkelerine uygun davranır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Öğrenciler her yarıyılda bir ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Ara sınav, yarıyıl sonu sınavı notları 100 puan üzerinden verilir. Bir dersten her yarıyılda bir ara sınav mecburi olup ara sınavın harf notuna katkısı %30’dur. Yarıyıl sonu sınavının ise harf notuna katkısı %70’tır. Ara sınav ve yarıyıl sonu sınavında öğrencinin başarılı sayılması için bu sınavlarda 100 üzerinden en az 60 (CC) puan alması gerekir. Yarıyıl sonu sınavına girmeyen öğrenci Bütünleme sınavına girer. Bütünleme sınavının da harf notuna katkısı yarıyıl sonu sınavıyla eşdeğerdir (%70). Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler (katsayı 2.00 ve üzeri) dersi başarmış sayılırlar. Bir dersten başarılı sayılabilmek için başarı notunun en az CC olması gerekir. Ancak, genel not ortalaması (GNO) CB (katsayı 2.50) ve üzerinde olan öğrenciler, DD başarı notu ile de başarılı sayılır ve başarı notu, katsayısı 1.50 olmak üzere DB olarak not belgesine geçirilir. Bir dersten FD (katsayı 1.00) ve FF (0.00) harf notlarından birini alan öğrenciler dersten başarısız sayılır.
Trakya Üniversitesi Lisans Eğitim, Öğretim ve Sınav Yönetmeliği: https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=7371&MevzuatTur=8&MevzuatTertip=5
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu” nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)
Başlangıç: 8 Ocak 2024 / Bitiş: 30 Eylül 2029
Türk ortaöğretim eğitimini tamamlamış veya yurtdışında eşdeğer bir eğitim almış olmak ve ulusal üniversite sınavında (YKS) yeterli puanı almış olmak gerekmektedir.
Kamu kurum / kuruluşları ve özel sektörde profesyonelleri olarak kariyerlerini sürdürebilir ve isterlerse daha üst düzeyde akademik çalışma yapabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030025934 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Modern Greek Language and Literature | |
Awarding Body | Trakya University | |
Awarding Body Contact | Trakya Üniversitesi Rektörlüğü 22030 Balkan Yerleşkesi / EDİRNE Phone +90 (284) 223 42 10-11-12-13 +90 (284) 236 49 81-82-84 | |
Awarding Body Url | http://www.trakya.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Literature and linguistics | |
National Occupation Classification |
ISCO-08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The mission of the Modern Greek Language and Literature Programme is to teach the Modern Greek language in the context of four basic language skills, and to gain the competence to examine and evaluate the history, literary genres, literary and scientific texts of Modern Greek literature and to raise well-equipped individuals who are aware of professional ethics and responsibility, have the knowledge to access information and conduct scientific research in the field, are sensitive to the environment and have social responsibility. | |
Learning Environments | Education and training are carried out in the form of formal, open or distance education. | |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level. | |
Further Info | Students are subjected to a midterm exam and a final exam each semester. The midterm and final exam grades are given on a scale of 100 points. Each course requires a mandatory midterm exam every semester, which contributes 30% to the letter grade. The final exam contributes 70% to the letter grade. In order for a student to be considered successful in these exams, they must score at least 60 (CC) out of 100. Students who do not take the final exam must take the make-up exam, which has the same weight as the final exam (70%). Students who receive one of the following letter grades in a course—AA, BA, BB, CB, or CC (with a coefficient of 2.00 or above)—are considered successful. To pass a course, the minimum success grade must be CC. However, students with a cumulative grade point average (CGPA) of CB (coefficient 2.50) or higher are also considered successful with a DD grade. In this case, their DD grade is recorded as DB on the transcript, with a coefficient of 1.50. Students who receive an FD (coefficient 1.00) or FF (coefficient 0.00) are considered unsuccessful in the course. Trakya University Undergraduate Education, Teaching, and Examination Regulation: https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=7371&MevzuatTur=8&MevzuatTertip=5 | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Accreditation Organization Name; FEDEK ACCREDITATION START AND END DATE; 02.05.2024 / 30.09.2029 | |
Access Requirements | It is necessary to have completed Turkish secondary education or received an equivalent education abroad and to have received sufficient scores in the national university exam (YKS) | |
Conditions for Success | To receive a bachelor's degree, it is necessary to successfully complete at least 240 ECTS courses that meet the program qualifications and have an academic avarage of at least 2.00 out of 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | They can continue thair carriers as professionals in public institutions/organizations and the private sector and, if they wish, pursue academic studies at a higher level. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030025934
ISCO-08
ISCO-08
The mission of the Modern Greek Language and Literature Programme is to teach the Modern Greek language in the context of four basic language skills, and to gain the competence to examine and evaluate the history, literary genres, literary and scientific texts of Modern Greek literature and to raise well-equipped individuals who are aware of professional ethics and responsibility, have the knowledge to access information and conduct scientific research in the field, are sensitive to the environment and have social responsibility.
Education and training are carried out in the form of formal, open or distance education.
- Students have comprehensive knowledge about the types of poems and prose texts in the field of Modern Greek Language and Literature from their chronological beginning until 21st century, and the developments caused them to be produced.
- Students evaluate basic and general works regarding Modern Greek Language and Literature.
- Students know the history and phases of Modern Greek Literature and their formal and stylistic features.
- Students evaluate and discuss historical, scientific, cultural, sociological and economic events related with Modern Greek Literature.
- Students evaluate Modern Greek Literature works in line with classical and modern literary critical theories.
- Students use Modern Greek Language in different environment and styles and for different purposes.
- Students read texts in Modern Greek Language and examine their lingual features, styles, content and meaning.
- Students make translations between Modern Greek Language and Turkish Language.
- Students use Modern Greek Language in written and oral communication.
- Students use Modern Greek Language as working language in scientific researches.
- Students have the competency to teach Modern Greek Language.
- Students use a Balkan Language other than Modern Greek Language at B1 general level of European Language Portfolio.
Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
• Reading and writing competence
• Multilingual competence
• Digital competence
• Personal, social and learning to learn competence
• Citizenship competence
• Entrepreneurial competence
• Cultural awareness and expression competence
Students are subjected to a midterm exam and a final exam each semester. The midterm and final exam grades are given on a scale of 100 points. Each course requires a mandatory midterm exam every semester, which contributes 30% to the letter grade. The final exam contributes 70% to the letter grade. In order for a student to be considered successful in these exams, they must score at least 60 (CC) out of 100. Students who do not take the final exam must take the make-up exam, which has the same weight as the final exam (70%). Students who receive one of the following letter grades in a course—AA, BA, BB, CB, or CC (with a coefficient of 2.00 or above)—are considered successful. To pass a course, the minimum success grade must be CC. However, students with a cumulative grade point average (CGPA) of CB (coefficient 2.50) or higher are also considered successful with a DD grade. In this case, their DD grade is recorded as DB on the transcript, with a coefficient of 1.50. Students who receive an FD (coefficient 1.00) or FF (coefficient 0.00) are considered unsuccessful in the course.
Trakya University Undergraduate Education, Teaching, and Examination Regulation: https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=7371&MevzuatTur=8&MevzuatTertip=5
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Accreditation Organization Name; FEDEK
ACCREDITATION START AND END DATE;
02.05.2024 / 30.09.2029
It is necessary to have completed Turkish secondary education or received an equivalent education abroad and to have received sufficient scores in the national university exam (YKS)
They can continue thair carriers as professionals in public institutions/organizations and the private sector and, if they wish, pursue academic studies at a higher level.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
The qualification is valid at all times.
