Yeterlilik Kodu | TR0030010049 | |
Yeterlilik Adı | Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Hakkari Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Merzan Mah. Küçük Sanayi Sitesi Arkası 433. Sok. No:51 Merkez/Hakkari | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.hakkari.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Sekreterlik ve büro çalışması | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınavlar; ara, yarıyıl/yıl sonu, bütünleme, mazeret, tek ders ve ek sınavlar olmak üzere altı çeşittir. Sınavlar test, yazılı, sözlü, uygulamalı veya yazılı-sözlü, yazılı-uygulamalı ya da yazılı-sözlü-uygulamalı olarak yapılabilir. Sınav şekillerinden hangilerinin uygulanacağına ilgili birimin yönetim kurulu karar verir. Öğrenciler; mezuniyet aşamasına geldiklerinde, tüm derslerin devamını almış olmaları şartıyla, sayısına bakılmadan başarısız oldukları derslerden, dersin açıldığı dönem sonunda yarıyıl/yılsonu ve bütünleme sınavına girebilir. Bu sınavlarda ara sınav notu aranmaz ve alınan not tam notun % 60 ve üzerinde ise öğrenci başarılı sayılır. Bir dersin bütünleme sınavı, o dersin yarıyıl/yıl sonu sınavından iki hafta sonra yapılır. Öğrencinin mazeretli sayılmasına, haklı ve geçerli nedenlerin varlığı halinde, yüksekokul yönetim kurulu tarafından karar verilir. Mazeretin kabulü için kanıtlayıcı belgelerle beraber, mazeretin sona ermesinden itibaren bir hafta içinde dekanlığa/yüksekokul müdürlüğüne bildirilmesi gerekir. Zamanında yapılmayan başvurular kabul edilmez. Ham başarı puanı; bu Yönetmelikte belirtilen şartları yerine getirerek dönem sonu sınavına giren öğrenciler için, ara sınavın %40’ı ile final/bütünleme sınavının %60’ı toplanarak hesaplanır.Ham başarı puanı 25.00’ın altında olan öğrenci, o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25.00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu ise; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım da dikkate alınarak Rektörlükçe hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda açılım ve katsayıları belirtilen harf notlarından biri olarak belirlenir. Ayrıca, 25.00 ve üstünde olan ham başarı puanları da bir dersten başarısız olarak değerlendirilebilir. | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir. | |
Başarma Şartları | Öğrencilerimiz, normal öğretim yılı olan 2 yıl /4 yarıyıl sonunda, ders sorumluluklarını yerine getirdikten sonra 120 AKTS’ye ulaşarak mezun olmaya hak kazanırlar. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının giderek daha fazla hissedilmesi, bu alanda eğitilmiş insan gücüne duyulan gereksinimi artırmaktadır. Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı bölümü mezunları tüm sektörlerde yönetici sekreteri, yönetici asistanı ve bölüm sekreteri olarak istihdam edilmektedirler. Özellikle bankalarda, finans kurumlarında, bakanlıklarda, hastanelerde, kooperatiflerde, hukuk bürolarında, kamu ve özel sektörlerdeki çeşitli firmalarda iş bulabilmekte, çalışabilmektedirler. KPSS ile yapılan memur alımlarında ‘ Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı’ tercihlerinde ön lisans mezunu şartı aranmaktadır. Bu şekilde bir ön lisans programından mezun olan öğrencilerin kamu sektöründe de iş bulma imkânları vardır. | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030010049
- Hukuk, muhasebe, temel işletmecilik, yönetim ve alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
- Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek.
- Alanı ile ilgili mesleki ortam ve araçları kullanarak tasarım yapabilmek, plan ve proje gerçekleştirme becerisine sahip olmak.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak.
- Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak.
- Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
- İş hukuku ve iş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak.
- Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak.
- Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak
Sınavlar; ara, yarıyıl/yıl sonu, bütünleme, mazeret, tek ders ve ek sınavlar olmak üzere altı çeşittir.
Sınavlar test, yazılı, sözlü, uygulamalı veya yazılı-sözlü, yazılı-uygulamalı ya da yazılı-sözlü-uygulamalı olarak yapılabilir.
Sınav şekillerinden hangilerinin uygulanacağına ilgili birimin yönetim kurulu karar verir.
Öğrenciler; mezuniyet aşamasına geldiklerinde, tüm derslerin devamını almış olmaları şartıyla, sayısına bakılmadan başarısız oldukları derslerden, dersin açıldığı dönem sonunda yarıyıl/yılsonu ve bütünleme sınavına girebilir.
Bu sınavlarda ara sınav notu aranmaz ve alınan not tam notun % 60 ve üzerinde ise öğrenci başarılı sayılır.
Bir dersin bütünleme sınavı, o dersin yarıyıl/yıl sonu sınavından iki hafta sonra yapılır.
Öğrencinin mazeretli sayılmasına, haklı ve geçerli nedenlerin varlığı halinde, yüksekokul yönetim kurulu tarafından karar verilir.
Mazeretin kabulü için kanıtlayıcı belgelerle beraber, mazeretin sona ermesinden itibaren bir hafta içinde dekanlığa/yüksekokul müdürlüğüne bildirilmesi gerekir.
Zamanında yapılmayan başvurular kabul edilmez.
Ham başarı puanı; bu Yönetmelikte belirtilen şartları yerine getirerek dönem sonu sınavına giren öğrenciler için, ara sınavın %40’ı ile final/bütünleme sınavının %60’ı toplanarak hesaplanır.Ham başarı puanı 25.00’ın altında olan öğrenci, o dersten başarısız olur.
Ham başarı puanı 25.00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu ise; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım da dikkate alınarak Rektörlükçe hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda açılım ve katsayıları belirtilen harf notlarından biri olarak belirlenir.
Ayrıca, 25.00 ve üstünde olan ham başarı puanları da bir dersten başarısız olarak değerlendirilebilir.
YÖK’ün ilgili mevzuatı doğrultusunda ÖSYM tarafından belirlenir.
İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının giderek daha fazla hissedilmesi, bu alanda eğitilmiş insan gücüne duyulan gereksinimi artırmaktadır. Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı bölümü mezunları tüm sektörlerde yönetici sekreteri, yönetici asistanı ve bölüm sekreteri olarak istihdam edilmektedirler. Özellikle bankalarda, finans kurumlarında, bakanlıklarda, hastanelerde, kooperatiflerde, hukuk bürolarında, kamu ve özel sektörlerdeki çeşitli firmalarda iş bulabilmekte, çalışabilmektedirler. KPSS ile yapılan memur alımlarında ‘ Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı’ tercihlerinde ön lisans mezunu şartı aranmaktadır. Bu şekilde bir ön lisans programından mezun olan öğrencilerin kamu sektöründe de iş bulma imkânları vardır.
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030010049 | |
Qualification Title | ||
Awarding Body | Hakkari University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | https://www.hakkari.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Secretarial and office work | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | - | |
Program Duration | - | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info |
| |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | It is determined by OSYM in line with the relevant legislation of the Council.of Higher Education. | |
Conditions for Success | At the end of 2 years / 4 semesters which is the normal academic year, our students are entitled to graduate by reaching 120 ECTS after fulfilling their course responsibilities. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Increasingly felt the need to manage businesses with a modern sense of management increases the need for this field-trained human power. Office Management and Executive Assistance department graduates are employed as executive secretaries, executive assistants and department secretaries in all sectors. They can find and work in various companies, especially in banks, financial institutions, ministries, hospitals, cooperatives, law firms, public and private sectors. In the procurement of civil servants made with KPSS, the requirement of graduate degree is sought in the preferences of Office Management and Executive Assistance. In this way, students graduating from a bachelors degree program have the opportunity to find jobs in the public sector, too. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030010049
- Having enough educational background in Law, Accountancy, Basic Business Administration, Management and in issues related to his/her field, acquiring conceptual and applied knowledge.
- Bu using the basic knowledge and skills acquired in his/her field of study, to have the ability to evaluate and interpret the data, to define and analyze the problems, to make solution suggestions based on evidence and proofs.
- To choose and use efficiently contemporary techniqumeans as well as information technologies required for the applications related to the field of studyes and.
- To have the capability to design, plan and realize the projects by using the vocational settings and tools in the related field of study.
- To gain the ability to produce solutions to unforeseen situations, take responsibility in teams and to have the skill to conduct individual works.
- To have a command of communication skills and foreign language in order to communicate efficiently and follow the latest developments in his/her field of study.
- To achieve an awareness of the necessity of lifelong learning and consistently self-improving besides of following the developments in science and technology.
- To have the consciousness of professional, social and universal ethics and responsibilities and show respect to historical values.
- To be aware of Business Law, Job Security, environmental protection and quality concepts.
- To become skillful at using computer hardware and software in a baseline level required by the field of study.
- To gain application skills, by making on-the-spot checks regarding the processes related to his her field both in public and private sectors
- Assessment and GradingThere are six types of exams: intermediate, semester / year, completion, excuse, single course and additional exams. The tests may be written, oral, practical or written-oral, written-applied or written-oral-applied.
- The board of directors of the relevant department decides which of the examination forms will be applied.
- Students may enter the semester / year-end and make-up examinations of the exams they failed at the end of the semester when they are about to graduate, provided that all courses have been completed, regardless of the number of courses.
- In these exams, the midterm grade is not required and if the grade is 60% or above, the student is considered successful.
- A make-up exam is done two weeks after the semester / end-of-year exam. In the case of a justified and valid reason, the school board decides that the student is excused.
- Proof of acceptance of the excuse must be accompanied by documentation, and the excuse must be reported to the presidency / college director within one week from the end of the excuse.
- Applications not made on time are not accepted.
- Raw achievement score is calculated by adding 40% of the midterm exam and 60% of the final / makeup exam for the students who pass the semester exam by fulfilling the requirements stated in this Regulation.
- A student with a raw achievement score below 25.00 fails that course.
- The success grade of the student with a grade of 25.00 or higher is determined as one of the letter grades mentioned below by using one of the methods prepared by the Rectorate considering the general condition of the class, arithmetic average and statistical distribution.
- In addition, raw achievement scores of 25.00 and above can also be considered a failure from a course.
It is determined by OSYM in line with the relevant legislation of the Council.of Higher Education.
Increasingly felt the need to manage businesses with a modern sense of management increases the need for this field-trained human power. Office Management and Executive Assistance department graduates are employed as executive secretaries, executive assistants and department secretaries in all sectors. They can find and work in various companies, especially in banks, financial institutions, ministries, hospitals, cooperatives, law firms, public and private sectors. In the procurement of civil servants made with KPSS, the requirement of graduate degree is sought in the preferences of Office Management and Executive Assistance. In this way, students graduating from a bachelors degree program have the opportunity to find jobs in the public sector, too.
Qualification is continuous