Yeterlilik Kodu

TR0030032396

Yeterlilik Adı
Biyomühendislik (İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu KurumManisa Celâl Bayar Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiŞehit Prof. Dr. İlhan Varank Yerleşkesi 45140 - Yunusemre - MANİSA
Sorumlu Kurum URLhttps://www.mcbu.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Biyoloji
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve ulusal/uluslararası üniversitelerde ve araştırma merkezlerinde lisansüstü düzeyde eğitimlerini sürdüren, akademik çalışmalar yapan; Biyomühendislik alanında faaliyet gösteren kurum ve kuruluşlarda üretim, AR-GE, ÜR-GE, kalite kontrol mühendisi vb. olarak görev alan; yenilikçi ve girişimci mühendisler olarak toplumun yaşam kalitesini arttırmaya yönelik Biyomühendislik alanındaki özel sektör projelerinde görev alan mühendisler yetiştirmeye yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün ve uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya “İşletmede Mesleki Eğitim” olarak uygulamalı eğitimler yapılır. Tüm öğrenciler 8. Dönemde meslekleri ile ilgili bir firma veya işyerinde "İşletmede Mesleki Eğitim" programına katılarak uygulamalı eğitimler almak zorundadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinlerindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi 
Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisinin amacına uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
Karmaşık bir sistemi tasarlama becerisinin amacına yönelik modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi 
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi 
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi 
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinlerindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi 
Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisinin amacına uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
Karmaşık bir sistemi tasarlama becerisinin amacına yönelik modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi 
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi 
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi 
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 
Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi ile bireysel çalışabilme becerisi 
Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi ile bireysel çalışabilme becerisi 
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi
En az bir yabancı dil bilgisi becerisi 
Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama becerisi 
Tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi 
Etkin sunum yapabilme becerisi 
Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi 
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci 
Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi 
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatı uygulamaları hakkında bilgi 
Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık 
Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi 
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi 
Mühendislik uygulamalarının çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi 
Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
Okuma yazma yetkinliği
Çoklu dil yetkinliği
Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
Dijital yetkinlik
Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
Vatandaşlık yetkinliği
Girişimcilik yetkinliği
Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

-Sınavlar; ara sınav, final sınavı, bütünleme sınavı, mazeret sınavı, ek sınav ve azami süre sonu ek sınavından oluşur.
-Sınavlar; yazılı, sözlü, hem yazılı hem sözlü veya uygulamalı olarak yapılabilir.
-Her ders için en az bir ara sınav yapılır. Ara sınav tarihleri, ilgili yönetim kurulu tarafından her yarıyılın ilk ayı içinde belirlenir ve ilan edilir. Ara sınavlar dışında kısa sınavlar, projeler ve öğretim elemanının uygun gördüğü diğer faaliyetler yapılabilir. Bu faaliyetlerin sayısı ve başarı notuna katkısı öğretim elemanı tarafından ders planında belirtilir. Final veya bütünleme sınavlarının başarı notuna katkısı en az %40 en fazla %60 olacak şekilde belirlenir. Uzaktan eğitim programlarında final veya bütünleme sınavının başarı notuna katkısı en fazla %80 olacak şekilde belirlenir.
-Başarı değerlendirmesi aşağıdaki tabloya göre yapılır.
Başarı değerlendirmesi    Harfli başarı notu    Başarı katsayısı
Pekiyi                                      AA                            4,00
İyi-pekiyi                                  BA                            3,50
İyi                                             BB                           3,00
Orta-iyi                                     CB                           2,50
Orta                                          CC                           2,00
Orta-geçer                                DC                          1,50
Geçer                                       DD                          1,00
Başarısız                                  FD                          0,50
Başarısız                                  FF                           0,00
-Ayrıca;
Devam ediyor: DE,
Eksik: E,
Geçti: G,
Kaldı: K,
Muaf: M,
Devamsız: DZ,
Dersten çekilme: I,
harf notu ile ifade edilir.
-AA, BA, BB, CB, CC, G ve M başarılı harf notlarıdır.
-DC ve DD koşullu başarılı harf notlarıdır. GANO’ su en az 2,00 olan öğrenciler DC ve DD notu aldıkları derslerden de başarılı sayılır. Başarısız dersi olmayan, fakat GANO’su 2,00’ın altında olan öğrenciler, mezun olabilmek için öncelikle    DC ve DD olan derslerini yeniden alarak GANO’larını 2,00’ın üzerine çıkarmak zorundadır.
-FD, FF, DZ ve K başarısız harf notlarıdır.
-I notu not ortalaması hesabına katılmaz.
 

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
-YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
-YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
-YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

  • Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

-YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
-Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
-Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

  • Ölçme-Değerlendirme: 

-Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

  • Belgelendirme:

-Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

  • Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme:

-Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

  • Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)

-Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 01.05.2023-30.09.2025

Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak
Başarma ŞartlarıProgramdan mezun olabilmek için mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) başarmak, 4.00 üzerinden en az 2.00 GANO elde etmek ve "İşletmede Mesleki Eğitim" programını tamamlamak zorunludur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Biyomühendislik programından mezun olanlar biyoloji bilimleri ve biyoteknolojinin çeşitli alanlarında faaliyet gösteren sanayi (kimya, ilaç, gıda gibi) kuruluşlarında ve tarım sektöründe araştırmacı ve yönetici olarak çalışabilirler, laboratuvarlarda yaptıkları çalışmaları sanayii sektörüne aktarma görevini de üstlenirler. Örneğin biyolojik sistem ve süreçlerden yararlanılarak yeni malzeme ve süreçler oluşturarak gıda ve tarım sektöründe tasarımcı olarak çalışırlar. 
  • Biyomühendislik programından mezun olanlar bunun yanı sıra hastanelerde, ilaç endüstrisinde, çevre koruma ile ilgili kuruluşlarda, Türk Standartlar Enstitüsü, Hıfz-ı Sıhha'da, genetik tanı ve tedavi ile ilgili kuruluşlarda çalışma olanağı bulabilirler. 
  • Biyomühendislik eğitim programında seçmeli ders yapıları yurt dışındaki saygın üniversitelerin biyomühendislik programlarında olduğu gibi öğrencileri farklı konsantrasyon programları ile ilgilenmelerine imkan verecek şekilde tasarlanmıştır. Bu sayede öğrenciler biyomedikal ve ortopedik tasarım yapan firmalar için gerekli olan donanım ile mezun olabilecekleri gibi tomografi sinyal işleme ve tanı gibi alanlarda çalışabilir veya biyomekanik ağırlıklı dersleri alarak insan anatomisi ve fiziksel sınırları ile ilgili koruyucu kask vb. tasarımlar ile dış iskelet, implant üretimi ve uygulaması ile ilgili alanlarda çalışabilirler.
     
Yasal Dayanağı
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
  • Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
  • Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
  • Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
     
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030032396


Yeterlilik Adı
Biyomühendislik (İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Manisa Celâl Bayar Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Şehit Prof. Dr. İlhan Varank Yerleşkesi 45140 - Yunusemre - MANİSA

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve ulusal/uluslararası üniversitelerde ve araştırma merkezlerinde lisansüstü düzeyde eğitimlerini sürdüren, akademik çalışmalar yapan; Biyomühendislik alanında faaliyet gösteren kurum ve kuruluşlarda üretim, AR-GE, ÜR-GE, kalite kontrol mühendisi vb. olarak görev alan; yenilikçi ve girişimci mühendisler olarak toplumun yaşam kalitesini arttırmaya yönelik Biyomühendislik alanındaki özel sektör projelerinde görev alan mühendisler yetiştirmeye yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün ve uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya “İşletmede Mesleki Eğitim” olarak uygulamalı eğitimler yapılır. Tüm öğrenciler 8. Dönemde meslekleri ile ilgili bir firma veya işyerinde "İşletmede Mesleki Eğitim" programına katılarak uygulamalı eğitimler almak zorundadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinlerindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi 
Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisinin amacına uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
Karmaşık bir sistemi tasarlama becerisinin amacına yönelik modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi 
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi 
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi 
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi
Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinlerindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi
Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi 
Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisinin amacına uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi
Karmaşık bir sistemi tasarlama becerisinin amacına yönelik modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi 
Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi 
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi 
Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi 
Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi ile bireysel çalışabilme becerisi 
Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi ile bireysel çalışabilme becerisi 
Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi
En az bir yabancı dil bilgisi becerisi 
Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama becerisi 
Tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi 
Etkin sunum yapabilme becerisi 
Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi 
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci 
Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi 
Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatı uygulamaları hakkında bilgi 
Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık 
Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi 
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri hakkında bilgi 
Mühendislik uygulamalarının çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi 
Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık


Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
Okuma yazma yetkinliği
Çoklu dil yetkinliği
Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
Dijital yetkinlik
Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
Vatandaşlık yetkinliği
Girişimcilik yetkinliği
Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

-Sınavlar; ara sınav, final sınavı, bütünleme sınavı, mazeret sınavı, ek sınav ve azami süre sonu ek sınavından oluşur.
-Sınavlar; yazılı, sözlü, hem yazılı hem sözlü veya uygulamalı olarak yapılabilir.
-Her ders için en az bir ara sınav yapılır. Ara sınav tarihleri, ilgili yönetim kurulu tarafından her yarıyılın ilk ayı içinde belirlenir ve ilan edilir. Ara sınavlar dışında kısa sınavlar, projeler ve öğretim elemanının uygun gördüğü diğer faaliyetler yapılabilir. Bu faaliyetlerin sayısı ve başarı notuna katkısı öğretim elemanı tarafından ders planında belirtilir. Final veya bütünleme sınavlarının başarı notuna katkısı en az %40 en fazla %60 olacak şekilde belirlenir. Uzaktan eğitim programlarında final veya bütünleme sınavının başarı notuna katkısı en fazla %80 olacak şekilde belirlenir.
-Başarı değerlendirmesi aşağıdaki tabloya göre yapılır.
Başarı değerlendirmesi    Harfli başarı notu    Başarı katsayısı
Pekiyi                                      AA                            4,00
İyi-pekiyi                                  BA                            3,50
İyi                                             BB                           3,00
Orta-iyi                                     CB                           2,50
Orta                                          CC                           2,00
Orta-geçer                                DC                          1,50
Geçer                                       DD                          1,00
Başarısız                                  FD                          0,50
Başarısız                                  FF                           0,00
-Ayrıca;
Devam ediyor: DE,
Eksik: E,
Geçti: G,
Kaldı: K,
Muaf: M,
Devamsız: DZ,
Dersten çekilme: I,
harf notu ile ifade edilir.
-AA, BA, BB, CB, CC, G ve M başarılı harf notlarıdır.
-DC ve DD koşullu başarılı harf notlarıdır. GANO’ su en az 2,00 olan öğrenciler DC ve DD notu aldıkları derslerden de başarılı sayılır. Başarısız dersi olmayan, fakat GANO’su 2,00’ın altında olan öğrenciler, mezun olabilmek için öncelikle    DC ve DD olan derslerini yeniden alarak GANO’larını 2,00’ın üzerine çıkarmak zorundadır.
-FD, FF, DZ ve K başarısız harf notlarıdır.
-I notu not ortalaması hesabına katılmaz.
 


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
-YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
-YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
-YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

  • Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

-YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
-Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
-Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

  • Ölçme-Değerlendirme: 

-Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

  • Belgelendirme:

-Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

  • Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme:

-Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

  • Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)

-Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 01.05.2023-30.09.2025


Giriş Şartı
  • Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
  • YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak

Başarma Şartları
Programdan mezun olabilmek için mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) başarmak, 4.00 üzerinden en az 2.00 GANO elde etmek ve "İşletmede Mesleki Eğitim" programını tamamlamak zorunludur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Biyomühendislik programından mezun olanlar biyoloji bilimleri ve biyoteknolojinin çeşitli alanlarında faaliyet gösteren sanayi (kimya, ilaç, gıda gibi) kuruluşlarında ve tarım sektöründe araştırmacı ve yönetici olarak çalışabilirler, laboratuvarlarda yaptıkları çalışmaları sanayii sektörüne aktarma görevini de üstlenirler. Örneğin biyolojik sistem ve süreçlerden yararlanılarak yeni malzeme ve süreçler oluşturarak gıda ve tarım sektöründe tasarımcı olarak çalışırlar. 
  • Biyomühendislik programından mezun olanlar bunun yanı sıra hastanelerde, ilaç endüstrisinde, çevre koruma ile ilgili kuruluşlarda, Türk Standartlar Enstitüsü, Hıfz-ı Sıhha'da, genetik tanı ve tedavi ile ilgili kuruluşlarda çalışma olanağı bulabilirler. 
  • Biyomühendislik eğitim programında seçmeli ders yapıları yurt dışındaki saygın üniversitelerin biyomühendislik programlarında olduğu gibi öğrencileri farklı konsantrasyon programları ile ilgilenmelerine imkan verecek şekilde tasarlanmıştır. Bu sayede öğrenciler biyomedikal ve ortopedik tasarım yapan firmalar için gerekli olan donanım ile mezun olabilecekleri gibi tomografi sinyal işleme ve tanı gibi alanlarda çalışabilir veya biyomekanik ağırlıklı dersleri alarak insan anatomisi ve fiziksel sınırları ile ilgili koruyucu kask vb. tasarımlar ile dış iskelet, implant üretimi ve uygulaması ile ilgili alanlarda çalışabilirler.
     

Yasal Dayanağı
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
  • Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
  • Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
  • 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
  • Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
     

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030032396

Qualification Title
Bachelor's Degree in Bioengineering
Awarding BodyManisa Celal Bayar University
Awarding Body ContactYükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Üniversiteler Mah. 1600. Cad. No:10, 06800 Bilkent, Çankaya/Ankara Phone: 0850 470 0 965
Awarding Body Urlhttps://en.mcbu.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025
TQF Level 6
Thematic AreasBiology
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

It is a higher education programme based on education qualifications, covering a programme of eight semesters and continuing their education at graduate level in national / international universities and research centres, conducting academic studies; working as production, R&D, P&D, quality control engineers etc. in institutions and organisations operating in the field of Bioengineering; provides education to train engineers who take part in private sector projects in the field of Bioengineering to improve the quality of life of society as innovative and entrepreneurial engineers.

Learning Environments

Education and training is carried out in the form of formal and online education. In addition, practical training is carried out in laboratories within higher education institutions or in industry, health institutions and workplaces as internship or ‘Vocational Training in Business’. All students are obliged to participate in the ‘Vocational Training in Workplace’ programme in a company related to their professions in the 8th semester and receive practical training.

Description

Adequate knowledge in mathematics, science and subjects specific to the relevant engineering discipline
Ability to apply theoretical and applied knowledge in mathematics, science and related engineering disciplines to complex engineering problems
Ability to identify, formulate and solve complex engineering problems 
Ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods for the purpose of solving complex engineering problems    
Ability to design a complex system, process, device or product under realistic constraints and conditions to meet specific requirements
Ability to apply modern design methods for the purpose of designing a complex system, process, device or product
Ability to select and use modern techniques and tools necessary for the analysis and solution of complex problems encountered in engineering practice
Ability to use information technologies effectively to analyze and solve complex problems encountered in engineering applications
Ability to design experiments to investigate complex engineering problems or discipline-specific research topics
Ability to conduct experiments, collect data, analyze and interpret results to investigate complex engineering problems or discipline-specific research topics
Ability to work effectively in disciplinary teams and ability to work individually
Ability to work effectively in multidisciplinary teams and ability to work individually
Ability to communicate effectively both orally and in writing
Ability to speak at least one foreign language
Ability to write effective reports and understand written reports
Ability to prepare design and production reports
Ability to make effective presentations
Ability to give and receive clear and understandable instructions
Awareness of the necessity of lifelong learning; the ability to access information, to follow developments in science and technology and to constantly renew oneself
Acting in accordance with ethical principles, professional and ethical responsibility awareness
Information about standards used in engineering applications
Knowledge of business practices such as project management, risk management and change management 
Awareness about entrepreneurship and innovation
Information about sustainable development
Knowledge about the global and societal impacts of engineering practices on health, environment and safety
Knowledge about the problems of engineering practices reflected in the engineering field of the era
Awareness of the legal implications of engineering solutions
 

Key Competencies

Students have the following key competences at an advanced level.
Literacy competence
Multilingual competence
Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
Digital competence
Personal, social and learning to learn competence
Citizenship competence
Entrepreneurship competence
Cultural awareness and expression competence

Further Info

Exams consist of midterm exam, final exam, make-up exam, make-up exam, additional exam and additional exam at the end of the maximum period.
Exams can be written, oral, both written and oral or practical.
At least one midterm exam is held for each course. Midterm exam dates are determined and announced by the relevant board of directors within the first month of each semester. Apart from midterm exams, quizzes, projects and other activities deemed appropriate by the instructor can be done. The number of these activities and their contribution to the success grade are specified by the instructor in the lesson plan. The contribution of final or make-up exams to the success grade is determined to be at least 40% and at most 60%. In distance education programmes, the contribution of the final or make-up exam to the success grade is determined as maximum 80%.
Success evaluation is made according to the table below.
Success evaluation    Letter grade    Success coefficient
Excellent    AA    4,00
Very good    BA    3,50
Good    BB    3,00
Avarage    CB    2,50
Satisfactory    CC    2,00
Provisionally successful    DC    1,50
Pass    DD    1,00
Fail    FD    0,50
Fail    FF    0,00
Also;
Ongoing DE,
Incomplete: E,
Pass G,
Fail: K,
Exemption M,
Leave of absence DZ,
Withdrawal from a class: I,
is expressed with a letter grade.
AA, BA, BB, CB, CC, G and M are successful letter grades.
DC and DD are conditionally successful letter grades. Students with a GPA of at least 2.00 are also considered successful in the courses in which they receive DC and DD grades. Students who have no failed courses, but whose GPA is below 2.00, must first retake their DC and DD courses and raise their GPA above 2.00 in order to graduate.
FD, FF, DZ and K are unsuccessful letter grades.
I grade is not included in the grade point average calculation.

Quality Assurance

To monitor the quality of higher education programmes;
YÖK is responsible for the planning, organisation, management and supervision of education and training and other activities in higher education institutions.
‘University Monitoring and Evaluation Reports’ of higher education institutions prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK are published. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Every year, YÖK publishes the ‘Foundation Higher Education Institutions Report’ containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programmes in higher education is ensured according to the ‘Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes’:
Creation and Approval of Curriculum:
YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programmes in higher education institutions.
The curriculum of undergraduate programmes in higher education institutions and the learning outcomes that each programme will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
The curriculum of the National Core Education Programmes is approved by the relevant Council of Deans and then implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

Assessment and Evaluation: 
The assessment and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate programme is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

Certification:
Students enrolled in undergraduate programmes, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

Self-assessment - External Evaluation:
Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the ‘Institutional Internal Evaluation Reports’ of the previous year into the Information System prepared by the YÖKAK at the beginning of each year. YÖKAK shares the ‘Institutional Feedback Report’ prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation bodies authorised or recognised by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programmes is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with YÖKAK legislation.

Association for Evaluation and Accreditation of Engineering Education Programmes (MÜDEK)
Accreditation Start/End Date: 01.05.2023-30.09.2025

Access Requirements

To graduate from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to meet the admission requirements for undergraduate programmes of higher education institutions.
To be placed in the relevant undergraduate programme of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the ÖSYM, the procedures and principles of which are determined by YÖK.
As a result of the Vertical Transfer Examination (DGS) conducted by ÖSYM, the procedures and principles of which are determined by YÖK, to be placed in undergraduate programmes that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates.
 

Conditions for SuccessIn order to graduate from the programme, it is compulsory to pass all the courses (equivalent to 240 ECTS), to obtain a GPA of at least 2.00 out of 4.00 and to complete the ‘Vocational Training in Business’ programme.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the Bioengineering programme can work as researchers and managers in industrial (such as chemical, pharmaceutical, food) and agricultural sectors operating in various fields of biological sciences and biotechnology, and also undertake the task of transferring the work they do in laboratories to the industrial sector. For example, they work as designers in the food and agriculture sector by creating new materials and processes using biological systems and processes. 
Graduates of the Bioengineering programme can also find the opportunity to work in hospitals, pharmaceutical industry, environmental protection organisations, Turkish Standards Institute, Sanitary and Hygiene Institutions, and organisations related to genetic diagnosis and treatment.
The elective course structures in the bioengineering education programme are designed in a way to allow students to be interested in different concentration programmes as in the bioengineering programmes of reputable universities abroad. In this way, students can graduate with the necessary equipment for biomedical and orthopaedic design companies, or they can work in areas such as tomography signal processing and diagnosis, or they can take biomechanics-based courses and work in areas related to human anatomy and physical limits, such as protective helmet designs, exoskeleton, implant production and application.
 

Legal Basis

Higher Education Law No. 2547
Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030032396


Qualification Title
Bachelor's Degree in Bioengineering

Awarding Body
Manisa Celal Bayar University

Awarding Body Contact
Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Üniversiteler Mah. 1600. Cad. No:10, 06800 Bilkent, Çankaya/Ankara Phone: 0850 470 0 965

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

It is a higher education programme based on education qualifications, covering a programme of eight semesters and continuing their education at graduate level in national / international universities and research centres, conducting academic studies; working as production, R&D, P&D, quality control engineers etc. in institutions and organisations operating in the field of Bioengineering; provides education to train engineers who take part in private sector projects in the field of Bioengineering to improve the quality of life of society as innovative and entrepreneurial engineers.


Learning Environments

Education and training is carried out in the form of formal and online education. In addition, practical training is carried out in laboratories within higher education institutions or in industry, health institutions and workplaces as internship or ‘Vocational Training in Business’. All students are obliged to participate in the ‘Vocational Training in Workplace’ programme in a company related to their professions in the 8th semester and receive practical training.


Description

Adequate knowledge in mathematics, science and subjects specific to the relevant engineering discipline
Ability to apply theoretical and applied knowledge in mathematics, science and related engineering disciplines to complex engineering problems
Ability to identify, formulate and solve complex engineering problems 
Ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods for the purpose of solving complex engineering problems    
Ability to design a complex system, process, device or product under realistic constraints and conditions to meet specific requirements
Ability to apply modern design methods for the purpose of designing a complex system, process, device or product
Ability to select and use modern techniques and tools necessary for the analysis and solution of complex problems encountered in engineering practice
Ability to use information technologies effectively to analyze and solve complex problems encountered in engineering applications
Ability to design experiments to investigate complex engineering problems or discipline-specific research topics
Ability to conduct experiments, collect data, analyze and interpret results to investigate complex engineering problems or discipline-specific research topics
Ability to work effectively in disciplinary teams and ability to work individually
Ability to work effectively in multidisciplinary teams and ability to work individually
Ability to communicate effectively both orally and in writing
Ability to speak at least one foreign language
Ability to write effective reports and understand written reports
Ability to prepare design and production reports
Ability to make effective presentations
Ability to give and receive clear and understandable instructions
Awareness of the necessity of lifelong learning; the ability to access information, to follow developments in science and technology and to constantly renew oneself
Acting in accordance with ethical principles, professional and ethical responsibility awareness
Information about standards used in engineering applications
Knowledge of business practices such as project management, risk management and change management 
Awareness about entrepreneurship and innovation
Information about sustainable development
Knowledge about the global and societal impacts of engineering practices on health, environment and safety
Knowledge about the problems of engineering practices reflected in the engineering field of the era
Awareness of the legal implications of engineering solutions
 


Key Competencies

Students have the following key competences at an advanced level.
Literacy competence
Multilingual competence
Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
Digital competence
Personal, social and learning to learn competence
Citizenship competence
Entrepreneurship competence
Cultural awareness and expression competence


Further Info

Exams consist of midterm exam, final exam, make-up exam, make-up exam, additional exam and additional exam at the end of the maximum period.
Exams can be written, oral, both written and oral or practical.
At least one midterm exam is held for each course. Midterm exam dates are determined and announced by the relevant board of directors within the first month of each semester. Apart from midterm exams, quizzes, projects and other activities deemed appropriate by the instructor can be done. The number of these activities and their contribution to the success grade are specified by the instructor in the lesson plan. The contribution of final or make-up exams to the success grade is determined to be at least 40% and at most 60%. In distance education programmes, the contribution of the final or make-up exam to the success grade is determined as maximum 80%.
Success evaluation is made according to the table below.
Success evaluation    Letter grade    Success coefficient
Excellent    AA    4,00
Very good    BA    3,50
Good    BB    3,00
Avarage    CB    2,50
Satisfactory    CC    2,00
Provisionally successful    DC    1,50
Pass    DD    1,00
Fail    FD    0,50
Fail    FF    0,00
Also;
Ongoing DE,
Incomplete: E,
Pass G,
Fail: K,
Exemption M,
Leave of absence DZ,
Withdrawal from a class: I,
is expressed with a letter grade.
AA, BA, BB, CB, CC, G and M are successful letter grades.
DC and DD are conditionally successful letter grades. Students with a GPA of at least 2.00 are also considered successful in the courses in which they receive DC and DD grades. Students who have no failed courses, but whose GPA is below 2.00, must first retake their DC and DD courses and raise their GPA above 2.00 in order to graduate.
FD, FF, DZ and K are unsuccessful letter grades.
I grade is not included in the grade point average calculation.


Quality Assurance

To monitor the quality of higher education programmes;
YÖK is responsible for the planning, organisation, management and supervision of education and training and other activities in higher education institutions.
‘University Monitoring and Evaluation Reports’ of higher education institutions prepared every year within the framework of the criteria determined by YÖK are published. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Every year, YÖK publishes the ‘Foundation Higher Education Institutions Report’ containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
Quality assurance of undergraduate programmes in higher education is ensured according to the ‘Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programmes’:
Creation and Approval of Curriculum:
YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programmes in higher education institutions.
The curriculum of undergraduate programmes in higher education institutions and the learning outcomes that each programme will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
The curriculum of the National Core Education Programmes is approved by the relevant Council of Deans and then implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.

Assessment and Evaluation: 
The assessment and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate programme is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

Certification:
Students enrolled in undergraduate programmes, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.

Self-assessment - External Evaluation:
Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the ‘Institutional Internal Evaluation Reports’ of the previous year into the Information System prepared by the YÖKAK at the beginning of each year. YÖKAK shares the ‘Institutional Feedback Report’ prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation bodies authorised or recognised by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programmes is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with YÖKAK legislation.

Association for Evaluation and Accreditation of Engineering Education Programmes (MÜDEK)
Accreditation Start/End Date: 01.05.2023-30.09.2025


Access Requirements

To graduate from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to meet the admission requirements for undergraduate programmes of higher education institutions.
To be placed in the relevant undergraduate programme of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the ÖSYM, the procedures and principles of which are determined by YÖK.
As a result of the Vertical Transfer Examination (DGS) conducted by ÖSYM, the procedures and principles of which are determined by YÖK, to be placed in undergraduate programmes that are the continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates.
 


Conditions for Success
In order to graduate from the programme, it is compulsory to pass all the courses (equivalent to 240 ECTS), to obtain a GPA of at least 2.00 out of 4.00 and to complete the ‘Vocational Training in Business’ programme.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the Bioengineering programme can work as researchers and managers in industrial (such as chemical, pharmaceutical, food) and agricultural sectors operating in various fields of biological sciences and biotechnology, and also undertake the task of transferring the work they do in laboratories to the industrial sector. For example, they work as designers in the food and agriculture sector by creating new materials and processes using biological systems and processes. 
Graduates of the Bioengineering programme can also find the opportunity to work in hospitals, pharmaceutical industry, environmental protection organisations, Turkish Standards Institute, Sanitary and Hygiene Institutions, and organisations related to genetic diagnosis and treatment.
The elective course structures in the bioengineering education programme are designed in a way to allow students to be interested in different concentration programmes as in the bioengineering programmes of reputable universities abroad. In this way, students can graduate with the necessary equipment for biomedical and orthopaedic design companies, or they can work in areas such as tomography signal processing and diagnosis, or they can take biomechanics-based courses and work in areas related to human anatomy and physical limits, such as protective helmet designs, exoskeleton, implant production and application.
 


Legal Basis

Higher Education Law No. 2547
Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode