Yeterlilik Kodu | TR0030009698 | |
Yeterlilik Adı | Biyomedikal Mühendisliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Afyon Kocatepe Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Erenler Mahallesi, Gazlıgöl Yolu Rektörlük E Blok, 03200 Afyonkarahisar Merkez/Afyonkarahisar | |
Sorumlu Kurum URL | http://aku.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tıbbi teşhis ve tedavi teknolojisi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Mezunlarımıza aşağıda belirtilen nitelikleri kazandırmayı amaçlamaktayız: Mezunlarımız biyomedikal mühendisliği alanında faaliyet gösteren ulusal ve/veya uluslararası kurum ve/veya kuruluşlarda çalışır. Mezunlarımız biyomedikal mühendisliği alanında faaliyet gösteren kamu ve/veya özel sektörde AR-GE, ÜR-GE veya diğer teknolojik faaliyet alanlarında çalışır. Mezunlarımız biyomedikal mühendisliği alanında ulusal ve/veya uluslararası akademide araştırmacı ve/veya akademik personel olarak görev alır. | |
Öğrenme Ortamları | Teorik ve uygulamalı eğitimler Ahmet Necdet Sezer Kampüsünde yer alan Mühendilik Fakültesi bünyesindeki derslik ve laboratuvarlarda yürütülemektedir. Ayrıca staj veya iş yeri eğitimleri sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde yapılmaktadır. Böümümümüz kadrosunda 1 Profesör, 2 Doçent, 2 Doktor Öğretim Üyesi, 3 Araştırma Görevlisi ve 1 Öğretim Görevlisi bulunmaktadır. Bunun haricinde bölümümüz derslerine farklı bölümlerden öğretim üyeleri destek vermektedir. Bölümümüz bünyesinde Biyoelektronik, Biyomekanik, Biyomalzeme ve Biyoenformatik olmak üzere dört anabilim dalı bulunmaktadır. Bölümümüz bünyesinde yer alan Biyomalzeme, Biyoelektronik, Biyomekanik, Biyomedikal Kalibrasyon, Biyomedikal Uygulama ile Modelleme ve Görüntüleme laboratuvarlarında ise öğrencilerimizin uygulamalı eğitimleri yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Sınavlar, Ölçme değerlendirme ve mezuniyet koşulları Afyon Kocatepe Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde belirtilen usul ve esaslara göre yapılır. Bu doğrultuda öğrencilerinin başarısını değerlendirmek için uygulanabilecek sınavlar şunlardır: ara sınav, mazeret sınavı, proje/ödev, uygulama sınavı, yarıyıl sonu sınavı, bütünleme sınavı, tek ders sınavı. Her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl/yıl sonu veya staj sonu sınavı yapılır. Bu sınavlar sonunda DC, DD, FD, FF veya YZ harf notu alanlar için bütünleme sınavı açılır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Ders başarı puanı yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yılsonu sınavlarının katkı oranlarına bağlı olarak yine 100 puan üzerinden hesaplanır. Öğrencinin bir dersten başarı notu dersi veren öğretim elemanı ve harf notu olarak takdir edilir. Bu amaçla bağıl değerlendirme ve mutlak değerlendirme yöntemlerinden istatistiksel ölçütlere göre uygun olan yöntem kullanılır. Harf notlarının ifade ettikleri başarı dereceleri ve katsayıları aşağıdaki belirtilmiştir. Harf Notu için Değerlendirme Katsayısı ve Yüzdelik Değerleri şu şekildedir: AA için 4.0 (90 – 100); BA için 3.5 (85 – 89); BB için 3.0 (75 – 84); CB için 2.5 (70 – 74) CC için 2.0 (60 – 69) DC için Şartlı Başarılı 1.5 (50 – 59) DD için 1.0 (40 – 49 FF) FD için 0,5 (30-39); FF için 0.0 29 ve altı YT Yeterli. Öğrencinin bir dersten başarılı sayılabilmesi için o dersin başarı notunun YT, CC veya bunun üstünde olması gerekir. Yönetmeliğin 18 inci maddesine göre hesaplanan YANO değeri 2.25 ve üzerinde olan öğrenciler, DC harf notu aldıkları yarıyıl/yıl derslerinden başarılı sayılır ve bu durum DC+ ile gösterilir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı; Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) Başlangıç/Bitiş Tarihi:01.05.2024-30.09.2026 | |
Giriş Şartı | Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı öğrenciler için OSYM sınavına girip merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleşme hakkı kazanması gerekir. Ayrıca ilgili alanlarda 2 yıllık meslek yüksek okulu bitirmiş öğrenciler yine OSYM tarafından yapılan dikey geçiş sınavından yeterli puanı almış olmalıdır. Yabancı uyruklu öğrenciler için ilgili kurumlar ve üniversitemiz tarafından belirlenen kurallara uygun olarak öğrenci alımı yapılmaktadır. Bölüme eşdeğer bölümlerden yatay geçiş ile öğrenci kabul edilebilmektedir. | |
Başarma Şartları | Öğrencinin mezun olabilmesi için programın müfredatında yer alan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarıyla tamamlaması ve ağırlıklı genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 olması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Program mezunları kamu kuruluşları ve özel sektörde Biyomedikal Mühendisi olarak çalışabilmektedir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030009698
ISCO:08
ISCO:08
Mezunlarımıza aşağıda belirtilen nitelikleri kazandırmayı amaçlamaktayız:
Mezunlarımız biyomedikal mühendisliği alanında faaliyet gösteren ulusal ve/veya uluslararası kurum ve/veya kuruluşlarda çalışır.
Mezunlarımız biyomedikal mühendisliği alanında faaliyet gösteren kamu ve/veya özel sektörde AR-GE, ÜR-GE veya diğer teknolojik faaliyet alanlarında çalışır.
Mezunlarımız biyomedikal mühendisliği alanında ulusal ve/veya uluslararası akademide araştırmacı ve/veya akademik personel olarak görev alır.
Teorik ve uygulamalı eğitimler Ahmet Necdet Sezer Kampüsünde yer alan Mühendilik Fakültesi bünyesindeki derslik ve laboratuvarlarda yürütülemektedir. Ayrıca staj veya iş yeri eğitimleri sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde yapılmaktadır. Böümümümüz kadrosunda 1 Profesör, 2 Doçent, 2 Doktor Öğretim Üyesi, 3 Araştırma Görevlisi ve 1 Öğretim Görevlisi bulunmaktadır. Bunun haricinde bölümümüz derslerine farklı bölümlerden öğretim üyeleri destek vermektedir. Bölümümüz bünyesinde Biyoelektronik, Biyomekanik, Biyomalzeme ve Biyoenformatik olmak üzere dört anabilim dalı bulunmaktadır. Bölümümüz bünyesinde yer alan Biyomalzeme, Biyoelektronik, Biyomekanik, Biyomedikal Kalibrasyon, Biyomedikal Uygulama ile Modelleme ve Görüntüleme laboratuvarlarında ise öğrencilerimizin uygulamalı eğitimleri yapılmaktadır.
- Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik ve bilgisayarla hesaplama bilgisi kazanır
- Biyomedikal mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi kazanır
- Biyomedikal mühendislik disiplinine özgü konulardaki bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi kazanır
- Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak formüle etme becerisi kazanır
- Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama ve analiz becerisi kazanır
- Karmaşık mühendislik problemlerine özgün çözümler üretme becerisi kazanır
- Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi kazanır
- Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri ve kaynakları seçme ve kullanma becerisi kazanır
- Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi kazanır
- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için literatür araştırması yapma becerisi kazanır
- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi kazanır
- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney yapma becerisi kazanır
- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için veri toplayarak deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır
- Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi edinir
- Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır
- Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi edinir
- Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık kazanır
- Bireysel olarak disiplin içi takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır
- Bireysel olarak çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır
- Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü etkin iletişim kurma becerisi kazanır
- Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda , yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır
- İş hayatındaki proje yönetimi uygulamaları hakkında bilgi edinir
- İş hayatındaki ekonomik yapılabilirlik analizi hakkında bilgi edinir
- Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır
- Bağımsız ve sürekli öğrenebilme becerisi kazanır
- Yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme becerisi kazanır
- Teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi kazanır.
- Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgikazanır.
- Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak uygun analiz ve modelleme yöntemlerini saptama, tanımlama, seçme, çözme ve uygulama becerisi kazanır.
- Etkin tasarım ve üretim raporları yazma ve yazılı raporları anlama becerisi kazanır.
- Risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi edinir.
- En az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
- Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Sınavlar, Ölçme değerlendirme ve mezuniyet koşulları Afyon Kocatepe Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde belirtilen usul ve esaslara göre yapılır. Bu doğrultuda öğrencilerinin başarısını değerlendirmek için uygulanabilecek sınavlar şunlardır: ara sınav, mazeret sınavı, proje/ödev, uygulama sınavı, yarıyıl sonu sınavı, bütünleme sınavı, tek ders sınavı. Her ders için en az bir ara sınav ve yarıyıl/yıl sonu veya staj sonu sınavı yapılır. Bu sınavlar sonunda DC, DD, FD, FF veya YZ harf notu alanlar için bütünleme sınavı açılır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Ders başarı puanı yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yılsonu sınavlarının katkı oranlarına bağlı olarak yine 100 puan üzerinden hesaplanır. Öğrencinin bir dersten başarı notu dersi veren öğretim elemanı ve harf notu olarak takdir edilir. Bu amaçla bağıl değerlendirme ve mutlak değerlendirme yöntemlerinden istatistiksel ölçütlere göre uygun olan yöntem kullanılır. Harf notlarının ifade ettikleri başarı dereceleri ve katsayıları aşağıdaki belirtilmiştir.
Harf Notu için Değerlendirme Katsayısı ve Yüzdelik Değerleri şu şekildedir: AA için 4.0 (90 – 100); BA için 3.5 (85 – 89); BB için 3.0 (75 – 84); CB için 2.5 (70 – 74) CC için 2.0 (60 – 69) DC için Şartlı Başarılı 1.5 (50 – 59) DD için 1.0 (40 – 49 FF) FD için 0,5 (30-39); FF için 0.0 29 ve altı YT Yeterli.
Öğrencinin bir dersten başarılı sayılabilmesi için o dersin başarı notunun YT, CC veya bunun üstünde olması gerekir. Yönetmeliğin 18 inci maddesine göre hesaplanan YANO değeri 2.25 ve üzerinde olan öğrenciler, DC harf notu aldıkları yarıyıl/yıl derslerinden başarılı sayılır ve bu durum DC+ ile gösterilir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı; Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)
Başlangıç/Bitiş Tarihi:01.05.2024-30.09.2026
Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı öğrenciler için OSYM sınavına girip merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleşme hakkı kazanması gerekir. Ayrıca ilgili alanlarda 2 yıllık meslek yüksek okulu bitirmiş öğrenciler yine OSYM tarafından yapılan dikey geçiş sınavından yeterli puanı almış olmalıdır. Yabancı uyruklu öğrenciler için ilgili kurumlar ve üniversitemiz tarafından belirlenen kurallara uygun olarak öğrenci alımı yapılmaktadır. Bölüme eşdeğer bölümlerden yatay geçiş ile öğrenci kabul edilebilmektedir.
Program mezunları kamu kuruluşları ve özel sektörde Biyomedikal Mühendisi olarak çalışabilmektedir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir

Qualification Code | TR0030009698 | |
Qualification Title | Biomedical Engineering Program Bachelor's Degree | |
Awarding Body | Afyon Kocatepe University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://aku.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Medical diagnostic and treatment technology | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | We aim to provide our graduates with the following qualifications: Our graduates work in national and/or international institutions and/or organizations operating in the field of biomedical engineering. Our graduates work in R&D, P&D or other technological activity areas in the public and/or private sector operating in the field of biomedical engineering. Our graduates work as researchers and/or academic staff in national and/or international academia in the field of biomedical engineering. | |
Learning Environments | Theoretical and practical training is carried out in the classrooms and laboratories of the Faculty of Engineering located in the Ahmet Necdet Sezer Campus. In addition, internships or workplace trainings are provided in healthcare institutions and workplaces. Our department staff includes 1 Professor, 2 Associate Professors, 2 Assistant Professors, 3 Research Assistants and 1 Lecturer. In addition, faculty members from different departments support the courses of our department. There are four main science branches in our department: Bioelectronics, Biomechanics, Biomaterials and Bioinformatics. Our students' practical training is provided in the Biomaterial, Bioelectronic, Biomechanic, Biomedical Calibration, Biomedical Application and Modeling and Imaging laboratories within our department. Online transfer from departments equivalent to the department. | |
Description |
| |
Key Competencies | Has advanced level of the following key competencies:
| |
Further Info | Exams, measurement and evaluation and graduation conditions are carried out in accordance with the procedures and principles specified in the Afyon Kocatepe University Associate and Undergraduate Education-Teaching and Examination Regulation. Accordingly, the exams that can be applied to evaluate the success of students are as follows: midterm exam, make-up exam, project/assignment, application exam, end-of-term exam, make-up exam, single-course exam. At least one midterm exam and end-of-term/year or internship exam is held for each course. A make-up exam is opened for those who receive the letter grades DC, DD, FD, FF or YZ at the end of these exams. All exams are evaluated out of 100 points. The course success score is calculated out of 100 points again depending on the contribution rates of the mid-term/year and mid-term/year end exams. The student's success grade in a course is evaluated by the instructor teaching the course and as a letter grade. For this purpose, the most appropriate method according to statistical criteria is used from the relative evaluation and absolute evaluation methods. The success levels and coefficients expressed by letter grades are as follows. Letter Grade Evaluation Coefficient Percentage Value: 4.0 (90 – 100) for AA; 3.5 (85 – 89) for BA; 3.0 (75 – 84) for BB; 2.5 (70 – 74) for CB; 2.0 (60 – 69) for CC Conditionally Passed 1.5 (50 – 59) for DC; 1.0 (40 – 49 FF) for FD; 0.5 (30-39) for FF 29 and below YT Sufficient. In order for a student to be considered successful in a course, the success grade of that course must be YT, CC or above. Students whose YANO value is 2.25 and above, calculated according to Article 18 of the regulation, are considered successful in the semester/year courses in which they received a DC letter grade, and this status is indicated with DC+. | |
Quality Assurance | To monitor the quality of higher education programs;
1. Creation and Approval of Curriculum: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these matters. 1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans' Council. 2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared by YÖKAK regarding the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation. Association for Evaluation and Accreditation of Engineering Programs (MÜDEK) Start/End Date: 01.05.2024-30.09.2026 | |
Access Requirements | Students who are citizens of the Republic of Turkey must take the OSYM exam and gain the right to enroll in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central exam. In addition, students who have completed a 2-year vocational school in the relevant fields must have received a sufficient score from the vertical transfer exam conducted by OSYM. Student admission is made in accordance with the rules determined by the relevant institutions and our university for foreign students. Students can be accepted through horizontal transfer from departments equivalent to the department. | |
Conditions for Success | In order to graduate, the student must successfully complete all courses in the program curriculum (equivalent to a total of 240 ECTS) and have a weighted GPA of at least 2.0 out of 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the program can work as Biomedical Engineers in public institutions and the private sector. | |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030009698
ISCO:08
ISCO:08
We aim to provide our graduates with the following qualifications:
Our graduates work in national and/or international institutions and/or organizations operating in the field of biomedical engineering.
Our graduates work in R&D, P&D or other technological activity areas in the public and/or private sector operating in the field of biomedical engineering.
Our graduates work as researchers and/or academic staff in national and/or international academia in the field of biomedical engineering.
Theoretical and practical training is carried out in the classrooms and laboratories of the Faculty of Engineering located in the Ahmet Necdet Sezer Campus. In addition, internships or workplace trainings are provided in healthcare institutions and workplaces. Our department staff includes 1 Professor, 2 Associate Professors, 2 Assistant Professors, 3 Research Assistants and 1 Lecturer. In addition, faculty members from different departments support the courses of our department. There are four main science branches in our department: Bioelectronics, Biomechanics, Biomaterials and Bioinformatics. Our students' practical training is provided in the Biomaterial, Bioelectronic, Biomechanic, Biomedical Calibration, Biomedical Application and Modeling and Imaging laboratories within our department. Online transfer from departments equivalent to the department.
- Gains knowledge of mathematics, science, basic engineering, and computer computing
- Gains knowledge of topics specific to the biomedical engineering discipline
- Gains ability to use knowledge specific to the biomedical engineering discipline to solve complex engineering problems.
- Gains ability to formulate complex engineering problems using basic knowledge of science, mathematics, and engineering
- Gains ability to identify and analyze complex engineering problems using basic science, mathematics and engineering knowledge, with an eye on the UN Sustainable Development Goals.
- Gains ability to produce original solutions to complex engineering problems
- Gains the ability to design complex systems, processes, devices or products to meet current and future needs, considering realistic constraints and conditions.
- Gains ability to select and use appropriate techniques and resources, including estimation and modeling, for the analysis and solution of complex engineering problems.
- Gains ability to select and use modern engineering and computing tools, including estimation and modeling, for the analysis and solution of complex engineering problems, while recognizing their limitations.
- Acquires ability to conduct literature searches to examine complex engineering problems or discipline-specific research topics.
- Acquires ability to design experiments to investigate complex engineering problems or discipline-specific research topics.
- Acquires ability to conduct experiments to investigate complex engineering problems or discipline-specific research topics.
- Acquires ability to collect data and analyze and interpret experimental results to investigate complex engineering problems or discipline-specific research topics.
- Acquires information on the impacts of engineering practices on society, health and safety, economy, sustainability and the environment, within the context of the UN Sustainable Development Goals
- Acquires awareness of the legal implications of engineering solutions.
- Acquires acting in accordance with engineering professional principles, information about ethical responsibility
- Acquires awareness of being impartial and inclusive of diversity, without discriminating on any subject.
- Acquires ability to work effectively as an individual, team member, or leader on interdisciplinary teams (face-to-face, remote, or hybrid).
- Acquires ability to work effectively as an individual, team member or leader in multi-disciplinary teams (face-to-face, remote or hybrid).
- Gains ability to communicate effectively orally on technical issues, taking into account the various differences (education, language, profession, etc.) of the target audience.
- Gains ability to communicate effectively in writing on technical issues, taking into account the various differences (education, language, profession, etc.) of the target audience.
- Learns information about project management practices in business life
- Learns information about economic feasibility analysis in business life
- Gains awareness about entrepreneurship and innovation
- Gains ability to learn independently and continuously
- Gains ability to adapt to new and emerging technologies
- Gains a lifelong learning skill that includes questioning thinking about technological changes.
- Gains knowledge of standards used in engineering applications.
- Gains ability to identify, define, select, solve and apply appropriate analysis and modeling methods to complex engineering problems using basic knowledge of science, mathematics and engineering.
- Gains ability to write effective design and production reports and understand written reports
- Gains knowledge of business practices such as risk management and change management.
- Has knowledge of at least one foreign language.
- Gains ability to give and receive clear and understandable instructions.
Has advanced level of the following key competencies:
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
Exams, measurement and evaluation and graduation conditions are carried out in accordance with the procedures and principles specified in the Afyon Kocatepe University Associate and Undergraduate Education-Teaching and Examination Regulation. Accordingly, the exams that can be applied to evaluate the success of students are as follows: midterm exam, make-up exam, project/assignment, application exam, end-of-term exam, make-up exam, single-course exam. At least one midterm exam and end-of-term/year or internship exam is held for each course. A make-up exam is opened for those who receive the letter grades DC, DD, FD, FF or YZ at the end of these exams. All exams are evaluated out of 100 points. The course success score is calculated out of 100 points again depending on the contribution rates of the mid-term/year and mid-term/year end exams. The student's success grade in a course is evaluated by the instructor teaching the course and as a letter grade. For this purpose, the most appropriate method according to statistical criteria is used from the relative evaluation and absolute evaluation methods. The success levels and coefficients expressed by letter grades are as follows.
Letter Grade Evaluation Coefficient Percentage Value: 4.0 (90 – 100) for AA; 3.5 (85 – 89) for BA; 3.0 (75 – 84) for BB; 2.5 (70 – 74) for CB; 2.0 (60 – 69) for CC Conditionally Passed 1.5 (50 – 59) for DC; 1.0 (40 – 49 FF) for FD; 0.5 (30-39) for FF 29 and below YT Sufficient.
In order for a student to be considered successful in a course, the success grade of that course must be YT, CC or above. Students whose YANO value is 2.25 and above, calculated according to Article 18 of the regulation, are considered successful in the semester/year courses in which they received a DC letter grade, and this status is indicated with DC+.
To monitor the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education, training and other activities carried out in higher education institutions.
- “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions are published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are also shared with the public by YÖK.
- The “Foundation Higher Education Institutions Report” is published each year by the Council of Higher Education, which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by the Council of Higher Education. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these matters.
1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans' Council.
2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared by YÖKAK regarding the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
Association for Evaluation and Accreditation of Engineering Programs (MÜDEK)
Start/End Date: 01.05.2024-30.09.2026
Students who are citizens of the Republic of Turkey must take the OSYM exam and gain the right to enroll in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central exam. In addition, students who have completed a 2-year vocational school in the relevant fields must have received a sufficient score from the vertical transfer exam conducted by OSYM. Student admission is made in accordance with the rules determined by the relevant institutions and our university for foreign students. Students can be accepted through horizontal transfer from departments equivalent to the department.
Graduates of the program can work as Biomedical Engineers in public institutions and the private sector.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continuous
