Yeterlilik Kodu | TR0030222952 | |
Yeterlilik Adı | Biyomedikal Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.acibadem.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Biyoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISKO-08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Biyomedikal Mühendisliği Programı eğitim amaçları: Mezunlarımız; a. Akademi, kamu ve özel sektör kuruluşlarında sağlık teknolojisi ve hizmetlerinin kalitesini artırmak amacıyla yenilikçi biyomedikal teknolojiler geliştirir. b. Hem sağlık profesyonelleri hem de özel sektör ile birlikte, akademi ve endüstrinin beklentilerine uyumlu projelere liderlik eder. c. Sürekli olarak kendini geliştirerek, mühendislik, Ar-Ge ve Ür-Ge alanlarında yönetimsel kademelerde görev alır. | |
Öğrenme Ortamları | Sınıf, çevrimiçi | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | Öğrenme süreci sonucunda, kişilerin sahip olduğu bilgi, beceri, yeterlilik, tutum, değer, ilgi vb. yönlerden zihin, duygu ve davranışlarında meydana gelen değişmeler, öğrenme kazanımları olarak tanımlanır. | |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrencilerin değerlendirilmesi için ara sınav, quiz, pratik, proje, rapor, ve final vb çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanılmaktadır. Mezuniyet için programda genel not ortalamasının 4 üzerinden en az 2 olması beklenir. Dersler tabloda gösterildiği şekilde puanlanır ve harflendirilir. Ders Notu Puan Aralığı Değeri Katsayı AA 90-100 Pekiyi 4.00 BA 85-89 İyi-Pekiyi 3.50 BB 80-84 İyi 3.00 CB 70-79 Orta -İyi 2.50 CC 60-69 Orta 2.00 DC 55-59 Orta - Zayıf 1.50 DD 50-54 Zayıf - Başarılı 1.00 FF 0-49 Zayıf - Başarısız 0.00 FG Yarıyıl/Yılsonu Sınavına Girmedi Başarısız 0.00 NA Devamsız Başarısız 0.00 T - Transfer | S - Seçmeli Kredisiz Derste Başarılı | U - Seçmeli Kredisiz Derste Başarısız | W - Dersten Çekilme | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi Kalite Güvence Sistemi olarak Avrupa Kalite Yönetimi Vakfı tarafından geliştirilmiş olan EFQM Mükemmellik Modelini benimsenmiştir. Buna göre Üniversitemizde eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme, girişimcilik, toplumsal katkı, uluslararasılaşma ve yönetsel süreçlerde sunulan hizmetlerde iç kontrol mekanizmalarının aktif olarak kullanıldığı, verimlilik ve sürdürülebilir mükemmelliği esas alan anlayış ile "kalite odaklı" yönetim sistemi uygulanmaktadır. | |
Giriş Şartı | Biyomedikal Mühendisliği Bölümü'ne giriş için Türk orta öğretim eğitimini tamamlamış veya yurt dışında eşdeğer bir eğitim almış olmak ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) sonucu elde edilen (SAY) puan türü yeterliliğine uygun olmak gerekmektedir. | |
Başarma Şartları | Biyomedikal Mühendisliği Bölümü’nde öğrencinin mezun olabilmesi için programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, FG, NA ve U notuna sahip olmaması gerekir. Öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 olması gerekmektedir. Her öğrencinin 20+20 iş günü olacak şekilde ikinci ve üçüncü sınıf sonundaki yaz döneminde staj yönergesindeki zorunluluklarını yerine getirmeleri gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımız, gerek akademik gerekse sektörde, yurt içi ve yurt dışı olmak üzere dünyaca ünlü şirket ve üniversitelerde iş imkanları bulabilmektedir. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030222952
ISKO-08
ISKO-08
Biyomedikal Mühendisliği Programı eğitim amaçları:
Mezunlarımız;
a. Akademi, kamu ve özel sektör kuruluşlarında sağlık teknolojisi ve hizmetlerinin kalitesini artırmak amacıyla yenilikçi biyomedikal teknolojiler geliştirir.
b. Hem sağlık profesyonelleri hem de özel sektör ile birlikte, akademi ve endüstrinin beklentilerine uyumlu projelere liderlik eder.
c. Sürekli olarak kendini geliştirerek, mühendislik, Ar-Ge ve Ür-Ge alanlarında yönetimsel kademelerde görev alır.
Sınıf, çevrimiçi
Öğrenme süreci sonucunda, kişilerin sahip olduğu bilgi, beceri, yeterlilik, tutum, değer, ilgi vb. yönlerden zihin, duygu ve davranışlarında meydana gelen değişmeler, öğrenme kazanımları olarak tanımlanır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Öğrencilerin değerlendirilmesi için ara sınav, quiz, pratik, proje, rapor, ve final vb çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanılmaktadır. Mezuniyet için programda genel not ortalamasının 4 üzerinden en az 2 olması beklenir. Dersler tabloda gösterildiği şekilde puanlanır ve harflendirilir.
Ders Notu Puan Aralığı Değeri Katsayı
AA 90-100 Pekiyi 4.00
BA 85-89 İyi-Pekiyi 3.50
BB 80-84 İyi 3.00
CB 70-79 Orta -İyi 2.50
CC 60-69 Orta 2.00
DC 55-59 Orta - Zayıf 1.50
DD 50-54 Zayıf - Başarılı 1.00
FF 0-49 Zayıf - Başarısız 0.00
FG Yarıyıl/Yılsonu Sınavına Girmedi Başarısız 0.00
NA Devamsız Başarısız 0.00
T - Transfer | S - Seçmeli Kredisiz Derste Başarılı | U - Seçmeli Kredisiz Derste Başarısız | W - Dersten Çekilme
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar Üniversitesi Kalite Güvence Sistemi olarak Avrupa Kalite Yönetimi Vakfı tarafından geliştirilmiş olan EFQM Mükemmellik Modelini benimsenmiştir.
Buna göre Üniversitemizde eğitim-öğretim, araştırma-geliştirme, girişimcilik, toplumsal katkı, uluslararasılaşma ve yönetsel süreçlerde sunulan hizmetlerde iç kontrol mekanizmalarının aktif olarak kullanıldığı, verimlilik ve sürdürülebilir mükemmelliği esas alan anlayış ile "kalite odaklı" yönetim sistemi uygulanmaktadır.
Biyomedikal Mühendisliği Bölümü'ne giriş için Türk orta öğretim eğitimini tamamlamış veya yurt dışında eşdeğer bir eğitim almış olmak ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) sonucu elde edilen (SAY) puan türü yeterliliğine uygun olmak gerekmektedir.
Mezunlarımız, gerek akademik gerekse sektörde, yurt içi ve yurt dışı olmak üzere dünyaca ünlü şirket ve üniversitelerde iş imkanları bulabilmektedir.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030222952 | |
Qualification Title | Biomedical Engineering (Undergraduate) | |
Awarding Body | Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar University | |
Awarding Body Contact | Acıbadem Mehmet Ali Aydinlar University | |
Awarding Body Url | http://www.acibadem.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Biology | |
National Occupation Classification |
ISKO-08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | Biomedical Engineering Program educational objectives: Our graduates; a. Develop innovative biomedical technologies to increase the quality of health technology and services in academia, public and private sector organizations. b. Lead projects that are compatible with the expectations of academia and industry, together with both health professionals and the private sector. c. Continuously improve themselves and take on managerial positions in engineering, R&D and P&D fields. | |
Learning Environments | Classroom, Online | |
Description | As a result of the learning process, changes in people's minds, emotions and behaviors in terms of their knowledge, skills, competence, attitudes, values, interests, etc. are defined as learning outcomes. | |
Key Competencies | Has advanced level of the following key competencies: 1. Literacy competency 2. Multilingual competency 3. Mathematical competency and competency in science, technology and engineering 4. Digital competency 5. Personal, social and learning to learn competency 6. Citizenship competency 7. Entrepreneurial competency 8. Cultural awareness and expression competency | |
Further Info | Various measurement and evaluation methods such as midterm exams, quizzes, practical, projects, reports, and final exams are used to evaluate students. For graduation, a general grade point average of at least 2 out of 4 is expected in the program. Courses are scored and lettered as shown in the table. Course Grade Point Range Value Coefficient AA 90-100 Excellent 4.00 BA 85-89 Good-Excellent 3.50 BB 80-84 Good 3.00 CB 70-79 Average - Good 2.50 CC 60-69 Average 2.00 DC 55-59 Average - Weak 1.50 DD 50-54 Weak - Successful 1.00 FF 0-49 Weak - Failed 0.00 FG Did Not Take Midterm/End of Year Exam Unsuccessful 0.00 NA Absentee Unsuccessful 0.00 T - Transfer | S - Passed Elective Non-Credit Course | U - Failed Elective Non-Credit Course | W - Withdrawal from Course | |
Quality Assurance | YÖK is responsible for the planning, organization, content and supervision of education, training and other publications in the higher education institution. 1. According to the framework distributed by YÖK, higher education institutions' "University Monitoring and Evaluation Reports" are published every year. Reports prepared according to these reports, containing good and high-quality evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. 2. The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data regarding foundation higher education, is published every year by YÖK. These reports, which contain good and high-quality evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree. 4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation. Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar University has adopted the EFQM Excellence Model developed by the European Quality Management Foundation as its Quality Assurance System. Accordingly, a "quality-oriented" management system is implemented in our University with an understanding based on efficiency and sustainable excellence, where internal control mechanisms are actively used in the services provided in education-training, research-development, entrepreneurship, social contribution, internationalization and administrative processes. | |
Access Requirements | To enter the Department of Biomedical Engineering, it is necessary to have completed Turkish secondary education or received an equivalent education abroad and to meet the (SAY) score type qualification obtained from the Undergraduate Placement Exam (LYS) conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). | |
Conditions for Success | In order to graduate from the Biomedical Engineering Department, students must have passed all courses in the program and must not have grades of FF, FG, NA or U. Students must have at least 240 ECTS credits and a GPA of at least 2.00 out of 4.00. Each student must fulfill the requirements of the internship directive in the summer term at the end of the second and third years for 20+20 working days. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Our graduates can find job opportunities in world-renowned companies and universities, both in academia and in industry, both at home and abroad. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030222952
ISKO-08
ISKO-08
Biomedical Engineering Program educational objectives:
Our graduates;
a. Develop innovative biomedical technologies to increase the quality of health technology and services in academia, public and private sector organizations.
b. Lead projects that are compatible with the expectations of academia and industry, together with both health professionals and the private sector.
c. Continuously improve themselves and take on managerial positions in engineering, R&D and P&D fields.
Classroom, Online
As a result of the learning process, changes in people's minds, emotions and behaviors in terms of their knowledge, skills, competence, attitudes, values, interests, etc. are defined as learning outcomes.
Has advanced level of the following key competencies:
1. Literacy competency
2. Multilingual competency
3. Mathematical competency and competency in science, technology and engineering
4. Digital competency
5. Personal, social and learning to learn competency
6. Citizenship competency
7. Entrepreneurial competency
8. Cultural awareness and expression competency
Various measurement and evaluation methods such as midterm exams, quizzes, practical, projects, reports, and final exams are used to evaluate students. For graduation, a general grade point average of at least 2 out of 4 is expected in the program. Courses are scored and lettered as shown in the table.
Course Grade Point Range Value Coefficient
AA 90-100 Excellent 4.00
BA 85-89 Good-Excellent 3.50
BB 80-84 Good 3.00
CB 70-79 Average - Good 2.50
CC 60-69 Average 2.00
DC 55-59 Average - Weak 1.50
DD 50-54 Weak - Successful 1.00
FF 0-49 Weak - Failed 0.00
FG Did Not Take Midterm/End of Year Exam Unsuccessful 0.00
NA Absentee Unsuccessful 0.00
T - Transfer | S - Passed Elective Non-Credit Course | U - Failed Elective Non-Credit Course | W - Withdrawal from Course
YÖK is responsible for the planning, organization, content and supervision of education, training and other publications in the higher education institution.
1. According to the framework distributed by YÖK, higher education institutions' "University Monitoring and Evaluation Reports" are published every year. Reports prepared according to these reports, containing good and high-quality evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
2. The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data regarding foundation higher education, is published every year by YÖK. These reports, which contain good and high-quality evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the "Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.
4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.
Acıbadem Mehmet Ali Aydınlar University has adopted the EFQM Excellence Model developed by the European Quality Management Foundation as its Quality Assurance System.
Accordingly, a "quality-oriented" management system is implemented in our University with an understanding based on efficiency and sustainable excellence, where internal control mechanisms are actively used in the services provided in education-training, research-development, entrepreneurship, social contribution, internationalization and administrative processes.
To enter the Department of Biomedical Engineering, it is necessary to have completed Turkish secondary education or received an equivalent education abroad and to meet the (SAY) score type qualification obtained from the Undergraduate Placement Exam (LYS) conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM).
Our graduates can find job opportunities in world-renowned companies and universities, both in academia and in industry, both at home and abroad.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
The qualification is valid at all times.
