Yeterlilik Kodu | TR0030011224 | |
Yeterlilik Adı | Biyoloji Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Balıkesir Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Balıkesir Üniversitesi Çağış Yerleşkesi (Bigadiç yolu üzeri 17. km) 10145, BALIKESİR | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.balikesir.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Evrensel bilimsel değerlere dayalı olarak toplumsal ve ulusal değerlerin korunması ve geliştirilmesi hedeflenmektedir. Bilimsel özgürlük, yaratıcılık ve özgün düşünceye değer verilir, etik ilkelere bağlı kalınarak mükemmellik için çaba gösterilir. Eğitim aracılığıyla hem toplumsal hem de bireysel gelişim desteklenir. Alanında uzman öğretmen ve akademisyenlerin yetiştirilmesi amaçlanır. Ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapılır. Ayrıca, günümüz teknolojisinin tüm olanakları eğitim-öğretim süreçlerine dahil edilerek modern bir eğitim ortamı yaratılır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Uzaktan öğretim ile desteklenir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler laboratuvar ortamında gerçekleştirilir. Milli Eğitim iş birliği ile belirlenen okullarda öğretmenlik uygulaması gerçekleştirilir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler |
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır. Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarı notuna katkısı %40, yarıyıl sonu değerlendirmelerinin başarı notuna katkısı ise %60 olarak hesaplanır. Bir dersin başarı notu, Senato tarafından belirlenen esaslara göre, aşağıdaki tabloda yer alan harfli başarı notlarından birisine dönüştürülür: Başarı Notu Katsayı Harf Not Aralığı (100 üzerinden) AA 4,00 100-90 BA 3,50 85-89 BB 3,00 80-84 CB 2,50 70-79 CC 2,00 60-69 DC 1,50 55-59 DD 1,00 45-54 FF 0,00 44 ve altı DZ ---- YZ ---
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı; Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği Başlangıç/Bitiş Tarihi; 1.05.2024/1.05.2027 | |
Giriş Şartı | Adayların lise veya dengi bir okul diplomasına sahip olması ve ulusal üniversite sınavlarından yeterli puan alarak yerleştirilmiş olması gerekmektedir. | |
Başarma Şartları | Biyoloji Öğretmenliği lisans programında mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmektir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Biyoloji Öğretmenliği lisans diplomasını alan öğrenciler, Milli Eğitim Bakanlığına (MEB) bağlı özel veya devlete bağlı liselerde ve özel kurslarda biyoloji öğretmeni olarak görev yapabilirler. Bununla birlikte öğrenciler, Biyoloji Eğitimi Programında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora yaparak, yükseköğretim kurumlarında öğretim üyesi olarak görev yapabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030011224
ISCO 08
ISCO 08
Evrensel bilimsel değerlere dayalı olarak toplumsal ve ulusal değerlerin korunması ve geliştirilmesi hedeflenmektedir. Bilimsel özgürlük, yaratıcılık ve özgün düşünceye değer verilir, etik ilkelere bağlı kalınarak mükemmellik için çaba gösterilir. Eğitim aracılığıyla hem toplumsal hem de bireysel gelişim desteklenir. Alanında uzman öğretmen ve akademisyenlerin yetiştirilmesi amaçlanır. Ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapılır. Ayrıca, günümüz teknolojisinin tüm olanakları eğitim-öğretim süreçlerine dahil edilerek modern bir eğitim ortamı yaratılır.
Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Uzaktan öğretim ile desteklenir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler laboratuvar ortamında gerçekleştirilir. Milli Eğitim iş birliği ile belirlenen okullarda öğretmenlik uygulaması gerçekleştirilir.
- Öğrenme, öğretim ve biyoloji programı ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. Öğrenme-öğretim kuramlarının biyoloji öğrenme-öğretme süreçleri üzerine etkisini tartışabilir.
- Biyolojinin sınanabilir, sorgulanabilir ve delillere dayandırılabilir olduğunu kavrar.
- Biyoloji öğretmenliğinin gerektirdiği temel bilgi, beceri ve tutumları çağdaş teoriler ışığında uygulamaya koyabilir.
- Eğitimde/biyoloji eğitiminde ölçme ve değerlendirme ile ilgili temel kavram, yöntem ve teknikleri bilerek, ders/konuya uygun ölçme araç-gereçlerini hazırlayıp uygulayabilir.
- Bilişim ve iletişim teknolojisi ile ilgili gelişmeleri takip ederek, bunlardan derslerinde etkin bir şekilde yararlanabilir.
- Biyoloji eğitimi alanında belirlenmiş bir hedef doğrultusunda bir süreci çözümleyebilir ve tasarlayabilir.
- Biyoloji eğitimiyle ilgili sorunlara duyarlı, gelişme ve değişime açık olarak, bu sorunlara çözüm üretebilecek becerilerini kullanabilir.
- Yaratıcı, eleştirel, yansıtıcı gibi düşünme becerilerine sahip olup, bunları çeşitli öğrenme durumlarına uygulayabilir.
- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirip, öz-düzenleme becerilerine sahip olur.
- Biyoloji, biyoloji eğitimi ile ilgili ulusal ve uluslararası panel, sempozyum, konferans gibi etkinliklere katılarak kendini mesleki olarak geliştirmeye devam edebilir.
- Toplumsal gelişmeleri yakında izleyerek, toplumsal sorumluluk bilincine sahip olur. Bu bilinçle yaşadığı sosyal çevre için mesleki etkinlikler ve projeleri planlayıp uygulayabilir.
- Küresel ve toplumsal çerçevede eğitim problemlerinin özellikle sağlık, güvenlik ve çevre konularına etkilerinin göz önünde tutularak kapsamlı bir eğitim verebilir.
- İşbirliği halinde çalışıp, grup çalışmalarında aldığı görev ve sorumlulukları layıkıyla yerine getirir.
- Biyoloji eğitimi alanındaki temel gelişmeleri takip ederek, bunları diğer öğretmen arkadaşlarıyla paylaşabilecek düzeyde yabancı bir dili kullanabilir.
- Biyoloji öğretmenliğinin gerektirdiği öğretmenlik mesleğini yapabilecek yeterli sözlü ve yazılı anlatım becerilerini, etkili ve güçlü iletişim becerilerini, biyoloji eğitimiyle ilgili kavramları doğru ve yeterince kullanabilir.
- Milli Eğitimin Temel Kanunu ve alanı ile ilgili yönetmelik ve mevzuatın bilincinde olup, buna göre gerekli planlamaları, etkinlikleri ve uygulamaları gerçekleştirebilir, alanındaki gelişmeleri sürekli takip ederek bunları yeniler ve geliştirir.
- Güvenli sınıf ve laboratuar ortamı oluşturabilir. Böylece gerçekleştirilecek deneysel çalışmalar için gerekli güvenlik önlemlerini alır.
- Alanıyla ilgili karşılaştığı pek çok problemi bilimsel yöntemleri kullanarak çözebilir.
- Alanı ile ilgili bir konuda bilimsel araştırma yapma yetisine sahip olup, bunu rapor halinde sunabilir. Araştırma sonuçlarını öğrencileri, meslektaşları ve toplumla paylaşır.
- Öğrencilerin gelişim özellikleri ve bireysel farklılıkları gibi değişkenleri dikkate alarak, konu alanının özellikleri ve kazanımlarına en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini seçebilir. Derslerde kullanılması gereken hazır materyalleri seçebilir ya da kendisi materyal geliştirip bunları derslerinde kullanabilir.
- Bilimsel düşünme yetkinliği
- Laboratuarı kullanma yetkinliği
- Etik değerler
- Geribildirim
- Sürdürülebilirlik okuryazarlığı
- Sistem okuryazarlığı
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf’e veya not’a dayalı sistemler kullanılır. Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarı notuna katkısı %40, yarıyıl sonu değerlendirmelerinin başarı notuna katkısı ise %60 olarak hesaplanır. Bir dersin başarı notu, Senato tarafından belirlenen esaslara göre, aşağıdaki tabloda yer alan harfli başarı notlarından birisine dönüştürülür:
Başarı Notu Katsayı Harf Not Aralığı (100 üzerinden)
AA 4,00 100-90
BA 3,50 85-89
BB 3,00 80-84
CB 2,50 70-79
CC 2,00 60-69
DC 1,50 55-59
DD 1,00 45-54
FF 0,00 44 ve altı
DZ ----
YZ ---
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı; Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği
Başlangıç/Bitiş Tarihi; 1.05.2024/1.05.2027
Adayların lise veya dengi bir okul diplomasına sahip olması ve ulusal üniversite sınavlarından yeterli puan alarak yerleştirilmiş olması gerekmektedir.
Biyoloji Öğretmenliği lisans diplomasını alan öğrenciler, Milli Eğitim Bakanlığına (MEB) bağlı özel veya devlete bağlı liselerde ve özel kurslarda biyoloji öğretmeni olarak görev yapabilirler. Bununla birlikte öğrenciler, Biyoloji Eğitimi Programında veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora yaparak, yükseköğretim kurumlarında öğretim üyesi olarak görev yapabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030011224 | |
Qualification Title | Bachelor of Science in Biology Education | |
Awarding Body | Balıkesir University | |
Awarding Body Contact | Balıkesir University Çağış Campus (17th km on Bigadiç road) 10145, BALIKESIR | |
Awarding Body Url | http://www.balikesir.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | It is aimed to protect and develop social and national values based on universal scientific values. Scientific freedom, creativity and original thinking are valued, and efforts are made for excellence by adhering to ethical principles. Both social and individual development is supported through education. It is aimed to train teachers and academicians who are experts in their fields. Cooperation is established with national and international institutions and organizations. In addition, a modern educational environment is created by incorporating all the possibilities of today's technology into education and training processes. | |
Learning Environments | Learning takes place in the form of formal education. It is supported by distance education. In addition; applied trainings are carried out in a laboratory environment. Teaching practice is carried out in schools determined in cooperation with National Education. | |
Description |
| |
Key Competencies |
| |
Further Info | Measurement and evaluation methods; exam types and their contribution to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK). Different methods such as homework, project, application, midterm and final exam are used in measurement and evaluation. Systems based on letters or grades are used in the evaluation of student success. The contribution of in-semester evaluations to the success grade is calculated as 40%, and the contribution of final evaluations to the success grade is calculated as 60%. The success grade of a course is converted into one of the letter grades in the table below according to the principles determined by the Senate: Success Grade Coefficient SCORES (over 100) AA 4,00 100-90 BA 3,50 85-89 BB 3,00 80-84 CB 2,50 70-79 CC 2,00 60-69 DC 1,50 55-59 DD 1,00 45-54 FF 0,00 44 and below DZ ---- YZ --- | |
Quality Assurance | The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured in accordance with the *"Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs."* 1. **Curriculum Development and Approval:** The minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by the Council of Higher Education (YÖK). 1.1. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes that each program aims to provide are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by YÖK. 1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions after being approved by YÖK, following its acceptance by the relevant Deans' Council. 2. **Assessment and Evaluation:** The methods for assessing and evaluating the learning outcomes of each undergraduate program are carried out in accordance with the fundamental principles set by YÖK and the academic and examination regulations prepared by higher education institutions. 3. **Certification:** Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the required course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. **Self-Assessment and External Evaluation:** Higher education institutions, as part of continuous monitoring, submit their *Institutional Self-Assessment Reports* for the previous year to the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK publicly shares the *Institutional Feedback Report* prepared as part of the external evaluation of higher education institutions. Additionally, accreditation decisions made by accreditation organizations authorized or recognized by YÖKAK indicate that the programs meet quality assurance standards. YÖKAK also conducts regular review activities concerning the required qualifications as per its regulations. - **Accreditation Organization:** Association for the Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD) - **Accreditation Period:** 01.05.2024 – 01.05.2027 | |
Access Requirements | Candidates must have a high school or equivalent school diploma and must be placed with enough scores from national university exams. | |
Conditions for Success | In order to obtain a Bachelors Degree in the field of Biology Teaching, students must successfully complete the required compulsory and elective courses required for the program (total of 240 ECTS) and have a GPA of at least 2.0 out of 4.00.To pass all the courses available in the Biology Teaching Undergraduate Program (240 ECTS credits) and obtain a weighted GPA of at least 2.00 out of 4.00. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who have a Bachelors Degree in Biology Teaching can work as biology teachers in private or state high schools and private courses connected to the Ministry of National Education (MoNE). Nevertheless, students can work as a teaching member in higher education institutions by having graduate and doctoral degrees in the Biology Education Program or other branches of science accepting students from this area. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030011224
ISCO 08
ISCO 08
It is aimed to protect and develop social and national values based on universal scientific values. Scientific freedom, creativity and original thinking are valued, and efforts are made for excellence by adhering to ethical principles. Both social and individual development is supported through education. It is aimed to train teachers and academicians who are experts in their fields. Cooperation is established with national and international institutions and organizations. In addition, a modern educational environment is created by incorporating all the possibilities of today's technology into education and training processes.
Learning takes place in the form of formal education. It is supported by distance education. In addition; applied trainings are carried out in a laboratory environment. Teaching practice is carried out in schools determined in cooperation with National Education.
- Students can explain basic concepts related to learning, instruction and biology curriculum. Students can discuss the effect of teaching- learning theories on biology learning-teaching processes.
- Students understand biology is testable, questionable and based on evident.
- Students can apply basic principles, skills and attitudes which teaching of biology requires in consideration of modern theories.
- Students know basic concepts, methods and techniques related to measuring and assessment in education/ biology education in order to prepare and can apply measurement materials in accordance with lesson/ topic.
- Students follow the developments in information and communication technologies in order to facilitate them actively in the classroom.
- Students can analyze and design a process in accordance with a determined objective in biology education field.
- Students become open to development and change and sensible to issues related to biology in order to use his/her skills to produce a solution for these issues.
- Students possess creative, critical, and reflective thinking skills and can apply these skills to various learning situations.
- Students develop a positive attitude towards life-long learning and have self-regulation skills.
- Students can continue to make himself/ herself professionally by joining national and international panels, symposiums and conferences related to biology/biology education.
- Students follow social issues closely and have social responsibility. With this awareness he /she plan and can apply professional activities and projects beneficial for his/her own social environment.
- Students can consider the effect of educational issues especially on health, safety and environmental problems within the global and social framework.
- Students work collaboratively and discharge his/her tasks and responsibilities which she/he has in the group works.
- Students can speak a foreign language adequately in order to share his/her knowledge of basic developments in the biology education field with other teachers.
- Students possess sufficient oral and written expression skills required by the biology teaching profession, demonstrate effective and strong communication skills, and can accurately and adequately use concepts related to biology education.
- Students become aware of the guidelines and legislations related to Fundamental Laws of National Board of Education and the field to perform essential planning, activities and implementations renew and develop this knowledge by following developments in his/ her area.
- Students can constitute safe classroom and laboratory environments in order to take precautions essential for experimental studies.
- Students can solve problems related to biology education field by making use of scientific methods.
- Students make scientific research about a topic in the field; write a report about this research and share the results of his/her study with his/her students, colloquies and the society.
- Students consider developmental characteristics and individual differences while choosing instructional strategies, methods and techniques which best suits to the features and gains of the field, choose prepared materials or develop a material in order to use them in the classroom.
- Scientific thinking competence
- Competence to use the laboratory
- Ethical values
- Feedback
- Sustainability literacy
- System literacy
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurship competence
- Cultural awareness and expressive competence
Measurement and evaluation methods; exam types and their contribution to the course grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK). Different methods such as homework, project, application, midterm and final exam are used in measurement and evaluation. Systems based on letters or grades are used in the evaluation of student success. The contribution of in-semester evaluations to the success grade is calculated as 40%, and the contribution of final evaluations to the success grade is calculated as 60%. The success grade of a course is converted into one of the letter grades in the table below according to the principles determined by the Senate:
Success Grade Coefficient SCORES (over 100)
AA 4,00 100-90
BA 3,50 85-89
BB 3,00 80-84
CB 2,50 70-79
CC 2,00 60-69
DC 1,50 55-59
DD 1,00 45-54
FF 0,00 44 and below
DZ ----
YZ ---
The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured in accordance with the *"Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs."*
1. **Curriculum Development and Approval:** The minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by the Council of Higher Education (YÖK).
1.1. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes that each program aims to provide are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by YÖK.
1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions after being approved by YÖK, following its acceptance by the relevant Deans' Council.
2. **Assessment and Evaluation:** The methods for assessing and evaluating the learning outcomes of each undergraduate program are carried out in accordance with the fundamental principles set by YÖK and the academic and examination regulations prepared by higher education institutions.
3. **Certification:** Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the required course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. **Self-Assessment and External Evaluation:** Higher education institutions, as part of continuous monitoring, submit their *Institutional Self-Assessment Reports* for the previous year to the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK publicly shares the *Institutional Feedback Report* prepared as part of the external evaluation of higher education institutions. Additionally, accreditation decisions made by accreditation organizations authorized or recognized by YÖKAK indicate that the programs meet quality assurance standards. YÖKAK also conducts regular review activities concerning the required qualifications as per its regulations.
- **Accreditation Organization:** Association for the Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD)
- **Accreditation Period:** 01.05.2024 – 01.05.2027
Candidates must have a high school or equivalent school diploma and must be placed with enough scores from national university exams.
Students who have a Bachelors Degree in Biology Teaching can work as biology teachers in private or state high schools and private courses connected to the Ministry of National Education (MoNE). Nevertheless, students can work as a teaching member in higher education institutions by having graduate and doctoral degrees in the Biology Education Program or other branches of science accepting students from this area.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
Qualification is continuous
