Yeterlilik Kodu | TR0030007595 | |
Yeterlilik Adı | Biyoloji Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Necmettin Erbakan Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.erbakan.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08: 2330.02 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Biyoloji Öğretmenliği Anabilim Dalı kuruluşundan bu yana insani ve ahlaki değerlere sahip, düşünen, araştıran, inceleyen, yaratıcı, biyoloji okuryazarı, çağdaş eğitim öğretim tekniklerini kullanabilen biyoloji öğretmenleri yetiştirmek amacıyla eğitim vermektedir. Lisans programının süresi 4 yıldır. Eğitim dili Türkçedir. Bu bölümden mezun olanlar, Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı resmi-özel okullarda ve dershanelerde biyoloji öğretmeni olarak görev yapabilmektedir. Bölümümüzde yüksek lisans ve doktora programı bulunmaktadır. Biyoloji Öğretmenliği Programının amacu; biyoloji ve ilgili bilim dallarının ışığında, ülkemizin ilerlemesine katkı sağlayan, toplumun sosyal, kültürel ve eğitim ihtiyaçlarını karşılayan, evrensel boyutta bilgi üreten, meslekî açıdan yetkin, çağdaş, araştırmacı, katılımcı, paylaşımcı, toplumsal değerlere saygılı, çevresine duyarlı, analitik ve eleştirel düşünen, yaratıcı, yenilikçi, Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı öğretmenler ve bilim insanları yetiştirmek üzere her türlü kaynağı etkili ve verimli kullanmak, biyoloji eğitimi alanında ulusal ve uluslararası nitelikte araştırmalar yapmak, öğrencilerin ve öğretmenlerin alan ve alana ilişkin bilgi, beceri ve tutumlarını geliştirmelerine yönelik projeler ve bilimsel etkinlikler gerçekleştirmek, Milli Eğitim Sistemi ve paydaşlarına yönelik gerekli desteği sağlamaktır. | |
Öğrenme Ortamları | Bölümümüzde kullanılan 2 adet derslik ve 3 adet laboratuvar bulunmaktadır. Biyoloji Eğitimi Öğrenci Laboratuvarı; hâlihazırda Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalındaki tüm laboratuvar derslerinin işlendiği ve öğrencilerin kullanımına açık olan temel laboratuvarlarımızdır. Haftada toplam 14 saat olmak üzere Genel Biyoloji Laboratuvarı, Hücre ve Doku Biyolojisi Laboratuvarı, Mikrobiyoloji Laboratuvarı, Botanik Laboratuvarı, Zooloji Laboratuvarı, Tohumsuz Bitkiler Laboratuvarı, Tohumlu Bitkiler Laboratuvarı, Omurgasız Hayvanlar Laboratuvarı, Omurgalı Hayvanlar Laboratuvarı, Bitki Anatomisi ve Fizyolojisi Laboratuvarı, Hayvan Fizyoloji Laboratuvarı ve Biyokimya Laboratuvarı dersleri bu laboratuvarda yürütülmektedir. Yaklaşık 30 öğrenci ile yürütülen bu derslerde; çözelti-preparat hazırlama, anatomik-morfolojik inceleme, doku kültürü, DNA izolasyonu gibi çeşitli biyoloji laboratuvarı yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Biyoloji Eğitimi Öğrenci Laboratuvarı deneysel çalışmalar ve uygulamalar için gerekli donanıma sahip olmasının yanı sıra bilimsel çalışmalar için de üst düzey donanım ve malzemeye sahiptir. Bu durum öğrenciler için çok önemli bir avantajdır. Biyoloji Eğitimi Öğrenci Laboratuvarı öğretim elemanlarının gözetiminde olmak şartı ile hafta içi mesai saatlerinde öğrencilere çeşitli araştırmalar ve çalışmalar yapmaları için de imkân sağlamaktadır.Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı Herbaryumu (NECU); alanında uzman öğretim elemanlarımızın bilimsel araştırma ve eğitim amacıyla topladıkları, öğrencilere ve araştırmacılara hızlı erişim sağlamak için uygun şekilde depoladıkları, veri tabanına alınmış ve sistematik olarak düzenlenmiş kurumuş bitki örnekleri koleksiyonlarının saklandığı ve sergilendiği alandır. Bu herbaryum, bitkiyi tanımak, nerede ve ne zaman yetiştiği hakkında bilgi sahibi olmak, taksonomik araştırmalar yapabilmek, biyolojik zenginliği gözler önüne sermek, öğrencilerin doğaya ve canlılara olan ilgisinin arttırmak amacıyla kullanılmaktadır. Herbaryumda bitki örnekleri familyasına ve cinsine göre düzenlenmekte ve alfabetik olarak kapalı dolaplarda muhafaza edilmektedir. Örnekler, akrabalık ilişkileri ve evrimsel süreçlerin moleküler düzeyde incelenmesinde kullanılabilir. Herbaryum, bir araştırmacının yeni bir türü tanımlarken açıklamalarına dayandığı tip örnekleri içerir. Bu nedenle, örneklerin zarar görmesi bir bütün olarak bilim ve taksonomi üzerinde de büyük yıkıcı etkilere sahiptir. Herbaryum öğretim elemanlarının gözetiminde olmak şartı ile hafta içi mesai saatlerinde öğrencilerin ziyaretine açıktır. Aynı zamanda çeşitli araştırmalar yapmaları için de imkân sağlamaktadır. Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı Araştırma Laboratuvarı; bu laboratuvar öğrencilerin çeşitli araştırmalar yapmaları amacıyla kullanılmaktadır. Bilimsel çalışmalar için üst düzey donanım ve malzemeye sahip olan ve özellikle lisansüstü öğrencilerinin kullandığı bu laboratuvar çeşitli bilimsel çalışmalar ve tezler için öğrencilere her türlü araştırma imkânı sunmaktadır. Ayrıca lisans öğrencilerinin laboratuvar derslerinde hazırladıkları materyaller bu laboratuvarda korunaklı bir şekilde muhafaza edilmektedir. Yıllarca saklanan bu materyaller, tüm öğrencilerin kullanımına açıktır. Meslek hayatına başlayan mezunlarımız dahil tüm öğrencilerimiz istedikleri zaman bu materyalleri kullanıp geri yerine getirmektedir. Fakültemiz bünyesinde bulunan 125 bilgisayarlık bilgisayar laboratuvarları, 48 adet masaüstü bilgisayar ve 8 adet dizüstü bilgisayar lisansüstü öğrencilerin çeşitli veri tabanlarından (Ebsco Research Databases, Ebook Central, HiperKitap, SciFinder, Legal OnlineScopus, Turcademy, Researchgate gibi) araştırma yapmak, sunum hazırlamak ve proje yazmak gibi nedenler ile kullanabilmeleri için sürekli kullanıma açıktır. Öğrenciler kütüphanede kaynak taraması yapabilmek ve çalışma salonlarını kullanabilmek için oldukça geniş bir gün ve saat aralığına sahiptir. Üniversitemizin kütüphanesi bünyesinde toplam 89.550 kitap ve 786 (16.397) dergi (sayı) mevcuttur. Mevcut kaynakların halihazırda bir araştırmanın literatür taraması için yeterli olabilecek düzeyde olduğu düşünülmektedir. Merkez kütüphane, hem kaynak temini için hem de ders çalışmak için elverişlidir. Kütüphane bünyesinde bulunan kaynaklar güncelliğini korumaktadır ve sürekli yeni kaynaklar eklenmektedir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | PY1-Biyolojide yer alan kavram, sembol, formül, kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar; genellemeler ışığında biyolojik olay ve mekanizmaları analiz eder; kavramsallaştırır ve kavramlar arasında ilişki kurar. | |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavları katkısı %50, yarıyıl sonu sınavının katkısı %50 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. Öğrencilerin değerlendirilmesinde ders kazanımlarına göre summative (özetleyici) ve formative (biçimlendirici) olarak gerçekleşmektedir. Biçimlendirici değerlendirmeler, bir öğrenim aktivitesi sırasında öğrencinin öğrenmesini izlemek için kullanılırken, özetleyici değerlendirmeler, öğrenim aktivitesi sonunda öğrencinin öğrenmesini değerlendirmek için kullanılır. Biçimlendirici değerlendirmeler için, dersin amacına bağlı olarak çeşitli rubrikler ve gözlem formları kullanılmaktadır. Özetleyici değerlendirmelerde ise, ara sınav ve final olmak üzere her dönem iki sınav yapılmakta olup yapılan sınavlarda genellikle farklı test türleri kullanılmaktadır.Harf notları ve karşılıkları aşağıda gösterilmiştir: | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; | |
Giriş Şartı | Biyoloji Öğretmenliği Ana Bilim Dalına, Lise ve dengi okul diplomasına sahip olan ve Öğrenci Seçme & Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) yaptığı sınavdan başarılı olan ve MF-2 puan türünden yeterli puanı alan adaylar öğrenci olarak kabul edilir. | |
Başarma Şartları | Öğrencilerin mezuniyet koşullarına göre; programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan 240 AKTS'lik zorunlu ve seçmeli derslerin tümünü geçerek 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı genel not ortalaması (AGNO) elde etmesi ve öğretmenlik uygulamasını başarıyla tamamlaması gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Anabilim Dalımızdan mezun olan öğrenciler Milli Eğitim Bakanlığına bağlı devlet ve özel eğitim kurumlarında öğretmen olarak görev almaktadırlar. Akademik kariyerlerine devam etmek isteyen öğrencilerimiz, mezun olduktan sonra çeşitli enstitülere ve fakültelere bağlı olarak lisansüstü eğitimlerine devam edebilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu: 06.11.1981 Resmî Gazete Sayısı: 17506. | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030007595
ISCO 08: 2330.02
ISCO 08: 2330.02
Biyoloji Öğretmenliği Anabilim Dalı kuruluşundan bu yana insani ve ahlaki değerlere sahip, düşünen, araştıran, inceleyen, yaratıcı, biyoloji okuryazarı, çağdaş eğitim öğretim tekniklerini kullanabilen biyoloji öğretmenleri yetiştirmek amacıyla eğitim vermektedir. Lisans programının süresi 4 yıldır. Eğitim dili Türkçedir. Bu bölümden mezun olanlar, Milli Eğitim Bakanlığına Bağlı resmi-özel okullarda ve dershanelerde biyoloji öğretmeni olarak görev yapabilmektedir. Bölümümüzde yüksek lisans ve doktora programı bulunmaktadır. Biyoloji Öğretmenliği Programının amacu; biyoloji ve ilgili bilim dallarının ışığında, ülkemizin ilerlemesine katkı sağlayan, toplumun sosyal, kültürel ve eğitim ihtiyaçlarını karşılayan, evrensel boyutta bilgi üreten, meslekî açıdan yetkin, çağdaş, araştırmacı, katılımcı, paylaşımcı, toplumsal değerlere saygılı, çevresine duyarlı, analitik ve eleştirel düşünen, yaratıcı, yenilikçi, Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı öğretmenler ve bilim insanları yetiştirmek üzere her türlü kaynağı etkili ve verimli kullanmak, biyoloji eğitimi alanında ulusal ve uluslararası nitelikte araştırmalar yapmak, öğrencilerin ve öğretmenlerin alan ve alana ilişkin bilgi, beceri ve tutumlarını geliştirmelerine yönelik projeler ve bilimsel etkinlikler gerçekleştirmek, Milli Eğitim Sistemi ve paydaşlarına yönelik gerekli desteği sağlamaktır.
Bölümümüzde kullanılan 2 adet derslik ve 3 adet laboratuvar bulunmaktadır. Biyoloji Eğitimi Öğrenci Laboratuvarı; hâlihazırda Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalındaki tüm laboratuvar derslerinin işlendiği ve öğrencilerin kullanımına açık olan temel laboratuvarlarımızdır. Haftada toplam 14 saat olmak üzere Genel Biyoloji Laboratuvarı, Hücre ve Doku Biyolojisi Laboratuvarı, Mikrobiyoloji Laboratuvarı, Botanik Laboratuvarı, Zooloji Laboratuvarı, Tohumsuz Bitkiler Laboratuvarı, Tohumlu Bitkiler Laboratuvarı, Omurgasız Hayvanlar Laboratuvarı, Omurgalı Hayvanlar Laboratuvarı, Bitki Anatomisi ve Fizyolojisi Laboratuvarı, Hayvan Fizyoloji Laboratuvarı ve Biyokimya Laboratuvarı dersleri bu laboratuvarda yürütülmektedir. Yaklaşık 30 öğrenci ile yürütülen bu derslerde; çözelti-preparat hazırlama, anatomik-morfolojik inceleme, doku kültürü, DNA izolasyonu gibi çeşitli biyoloji laboratuvarı yöntem ve teknikleri uygulanmaktadır. Biyoloji Eğitimi Öğrenci Laboratuvarı deneysel çalışmalar ve uygulamalar için gerekli donanıma sahip olmasının yanı sıra bilimsel çalışmalar için de üst düzey donanım ve malzemeye sahiptir. Bu durum öğrenciler için çok önemli bir avantajdır. Biyoloji Eğitimi Öğrenci Laboratuvarı öğretim elemanlarının gözetiminde olmak şartı ile hafta içi mesai saatlerinde öğrencilere çeşitli araştırmalar ve çalışmalar yapmaları için de imkân sağlamaktadır.Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı Herbaryumu (NECU); alanında uzman öğretim elemanlarımızın bilimsel araştırma ve eğitim amacıyla topladıkları, öğrencilere ve araştırmacılara hızlı erişim sağlamak için uygun şekilde depoladıkları, veri tabanına alınmış ve sistematik olarak düzenlenmiş kurumuş bitki örnekleri koleksiyonlarının saklandığı ve sergilendiği alandır. Bu herbaryum, bitkiyi tanımak, nerede ve ne zaman yetiştiği hakkında bilgi sahibi olmak, taksonomik araştırmalar yapabilmek, biyolojik zenginliği gözler önüne sermek, öğrencilerin doğaya ve canlılara olan ilgisinin arttırmak amacıyla kullanılmaktadır. Herbaryumda bitki örnekleri familyasına ve cinsine göre düzenlenmekte ve alfabetik olarak kapalı dolaplarda muhafaza edilmektedir. Örnekler, akrabalık ilişkileri ve evrimsel süreçlerin moleküler düzeyde incelenmesinde kullanılabilir. Herbaryum, bir araştırmacının yeni bir türü tanımlarken açıklamalarına dayandığı tip örnekleri içerir. Bu nedenle, örneklerin zarar görmesi bir bütün olarak bilim ve taksonomi üzerinde de büyük yıkıcı etkilere sahiptir. Herbaryum öğretim elemanlarının gözetiminde olmak şartı ile hafta içi mesai saatlerinde öğrencilerin ziyaretine açıktır. Aynı zamanda çeşitli araştırmalar yapmaları için de imkân sağlamaktadır. Biyoloji Eğitimi Anabilim Dalı Araştırma Laboratuvarı; bu laboratuvar öğrencilerin çeşitli araştırmalar yapmaları amacıyla kullanılmaktadır. Bilimsel çalışmalar için üst düzey donanım ve malzemeye sahip olan ve özellikle lisansüstü öğrencilerinin kullandığı bu laboratuvar çeşitli bilimsel çalışmalar ve tezler için öğrencilere her türlü araştırma imkânı sunmaktadır. Ayrıca lisans öğrencilerinin laboratuvar derslerinde hazırladıkları materyaller bu laboratuvarda korunaklı bir şekilde muhafaza edilmektedir. Yıllarca saklanan bu materyaller, tüm öğrencilerin kullanımına açıktır. Meslek hayatına başlayan mezunlarımız dahil tüm öğrencilerimiz istedikleri zaman bu materyalleri kullanıp geri yerine getirmektedir. Fakültemiz bünyesinde bulunan 125 bilgisayarlık bilgisayar laboratuvarları, 48 adet masaüstü bilgisayar ve 8 adet dizüstü bilgisayar lisansüstü öğrencilerin çeşitli veri tabanlarından (Ebsco Research Databases, Ebook Central, HiperKitap, SciFinder, Legal OnlineScopus, Turcademy, Researchgate gibi) araştırma yapmak, sunum hazırlamak ve proje yazmak gibi nedenler ile kullanabilmeleri için sürekli kullanıma açıktır. Öğrenciler kütüphanede kaynak taraması yapabilmek ve çalışma salonlarını kullanabilmek için oldukça geniş bir gün ve saat aralığına sahiptir. Üniversitemizin kütüphanesi bünyesinde toplam 89.550 kitap ve 786 (16.397) dergi (sayı) mevcuttur. Mevcut kaynakların halihazırda bir araştırmanın literatür taraması için yeterli olabilecek düzeyde olduğu düşünülmektedir. Merkez kütüphane, hem kaynak temini için hem de ders çalışmak için elverişlidir. Kütüphane bünyesinde bulunan kaynaklar güncelliğini korumaktadır ve sürekli yeni kaynaklar eklenmektedir.
PY1-Biyolojide yer alan kavram, sembol, formül, kuram, model, ilke ve genellemeleri açıklar; genellemeler ışığında biyolojik olay ve mekanizmaları analiz eder; kavramsallaştırır ve kavramlar arasında ilişki kurar.
PY2-Bilimin tarihini, doğasını ve felsefesini bilen, bunlar ışığında toplum-bilimsel sorunlara eleştirel olarak yaklaşabilen biyolojik okuryazar bir birey olmanın önemini takdir eder.
PY3-Tüm eğitim uygulamalarında Türk Milli Eğitiminin amaç ve ilkelerini temel alır.
PY4-Biyoloji öğretimi ile ilgili öğretim programları, öğretim stratejileri, yöntemleri, teknikleri ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir; biyoloji öğretimi için uygun olan güncel bilgi teknolojilerini ve ders araç-gereçlerini tanır.
PY5-Biyoloji öğretim programının standartlarına, konu ile ilgili kazanımlara uygun öğretim planı yapar ve bu planı uygular.
PY6-Eğitim öğretim sürecinde öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerini, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim stratejisi, yöntem ve tekniklerini bilir ve uygular.
PY7-Ortaöğretim düzeyindeki öğrencilerin gelişim, öğrenme stilleri ve öğrenme güçlükleri bilgisine sahiptir; bireysel farklılıkları göz önünde bulundurarak uygun öğrenme ortamı sağlar.
PY8-Bilimsel araştırma ve süreç becerileri, üst düzey düşünme becerileri (eleştirel, yaratıcı, sorgulayıcı) ve yaşam becerileri, mühendislik ve tasarım becerilerine sahiptir, alanı ile ilgili bilgilere ulaşmak için araştırmalar yapar, ulusal ve uluslararası kaynakları kullanır, bilimsel ve etik değerlere dikkat eder.
PY9-Biyoloji alan bilgisine yönelik güncel gelişmeleri takip ederek mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PY10-Biyoloji laboratuvar tekniklerini bilir, araç ve gereçlerini tanır ve kullanır, çözelti-preparat hazırlama, anatomik-morfolojik inceleme, doku kültürü, DNA izolasyonu gibi biyoloji laboratuvarı yöntem ve tekniklerini uygulamaya istekli olur.
PY11-Geleneksel ve tamamlayıcı ölçme-değerlendirme yöntem ve tekniklerini bilir, öğrencilerin gelişiminin izlenmesinde kullanır.
PY12-Öğretim ve tasarım ilkelerine uygun öğretim materyalleri geliştirir ve öğretim sürecinde kullanır.
PY13-Alanı ile ilgili proje tasarlar, uygulamada karşılaşılan güçlükler karşısında eleştirel değerlendirmeler yapar.
PY14-Hayat boyu öğrenmeyi benimser, yeniliklere ve değişimlere açık öğrenme öğretme yaklaşımları uygular.
PY15-Biyolojinin diğer bilim dalları ile olan ilişkisini kurar.
PY16-Birey olarak alanı ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin yasa, yönetmelik ve mevzuat, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. Alanı ile ilgili toplumsal projelerde görev alır, ilgili kurumlarla ortak çalışır; güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olur ve bu sorunlara yönelik ulusal ve uluslararası düzeyde uygulanan veya uygulanması gereken yaptırımların bilincinde olur.
PY17-Bir yabancı dili en az B1 düzeyinde günlük yaşamında ve mesleki gelişiminde kullanır.
PY18-Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve öğretme ortamlarında etkin biçimde kullanır. Etkili ve doğru iletişim becerisine sahiptir.
PY19-Bilim, teknoloji, toplum ve çevre etkileşimini değerlendirerek, çevre ve doğal kaynakların korunması konusunda duyarlı davranır, çevre bilincinde sahiptir ve öğrencilerine bu bilinci aktarır.
PY20-Alanlarıyla ilgili karşılaştıkları sorunlara, bilimsel yöntemler ile araştırma ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri sunabilir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavları katkısı %50, yarıyıl sonu sınavının katkısı %50 şeklindedir. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. Öğrencilerin değerlendirilmesinde ders kazanımlarına göre summative (özetleyici) ve formative (biçimlendirici) olarak gerçekleşmektedir. Biçimlendirici değerlendirmeler, bir öğrenim aktivitesi sırasında öğrencinin öğrenmesini izlemek için kullanılırken, özetleyici değerlendirmeler, öğrenim aktivitesi sonunda öğrencinin öğrenmesini değerlendirmek için kullanılır. Biçimlendirici değerlendirmeler için, dersin amacına bağlı olarak çeşitli rubrikler ve gözlem formları kullanılmaktadır. Özetleyici değerlendirmelerde ise, ara sınav ve final olmak üzere her dönem iki sınav yapılmakta olup yapılan sınavlarda genellikle farklı test türleri kullanılmaktadır.Harf notları ve karşılıkları aşağıda gösterilmiştir:
90-100 AA 4,00
85-89 BA 3,50
75-84 BB 3,00
70-74 CB 2,50
60-69 CC 2,00
55-59 DC 1,50
50-54 DD 1,00
40-49 FD 0,50
0-39 FF 0,00
Dönem/yıl ağırlıklı not ortalaması 2,50 olan öğrenci DC olan dersleri de başarmış sayılır. Aksi takdirde bu dersleri tekrar eder. DD, FD ve FF notları başarısız not karşılığıdır, bu notların puan aralıkları değiştirilemez.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
Başlangıç: 1.05.2025 / Bitiş: 01.05.2028
Biyoloji Öğretmenliği Ana Bilim Dalına, Lise ve dengi okul diplomasına sahip olan ve Öğrenci Seçme & Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) yaptığı sınavdan başarılı olan ve MF-2 puan türünden yeterli puanı alan adaylar öğrenci olarak kabul edilir.
Anabilim Dalımızdan mezun olan öğrenciler Milli Eğitim Bakanlığına bağlı devlet ve özel eğitim kurumlarında öğretmen olarak görev almaktadırlar. Akademik kariyerlerine devam etmek isteyen öğrencilerimiz, mezun olduktan sonra çeşitli enstitülere ve fakültelere bağlı olarak lisansüstü eğitimlerine devam edebilmektedirler.
2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu: 06.11.1981 Resmî Gazete Sayısı: 17506.
Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği: 20.04.2016 Resmî Gazete Sayısı: 29690.
Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik: 24.04.2010 Resmî Gazete Sayısı: 27561.
Yükseköğretim Kalite Güvencesi Yönetmeliği: 23.07.2021 Resmî Gazete Sayısı: 29423.
Necmettin Erbakan Üniversitesi Ön lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği: 05.09.2021 Resmî Gazete Sayısı: 31589.
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030007595 | |
Qualification Title | Bachelor of Science in Biology Teaching | |
Awarding Body | Necmettin Erbakan University | |
Awarding Body Contact | Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA | |
Awarding Body Url | www.erbakan.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
2330.02 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | Since its establishment, the Department of Biology Education has been providing education with the aim of training biology teachers who possess human and moral values, are thoughtful, inquisitive, creative, literate in biology, and capable of using contemporary teaching techniques. The undergraduate program lasts four years. The language of instruction is Turkish. Graduates of this department can work as biology teachers in public and private schools and tutoring centers affiliated with the Ministry of National Education. Our department offers master's and doctoral programs. The aim of the Biology Teaching Program is to train teachers and scientists who are committed to the principles and reforms of Atatürk, who can use all kinds of resources effectively and efficiently, who can conduct national and international research in the field of biology education, who can effectively and efficiently use all kinds of resources, who can conduct national and international research in the field of biology education, who can effectively and efficiently use all kinds of resources, who can conduct national and international research in the field of biology education, who can effectively and efficiently use all kinds of resources, who can conduct national and international research in the field of biology education, who can effectively and efficiently use all kinds of resources, who can conduct national and international research in the field of biology education, who can effectively and efficiently use all kinds of resources, who can conduct national and international research in the field of biology education, who can effectively and efficiently use all kinds of resources, who can conduct national and international research in the field of biology education, who can effectively and efficiently use all kinds of resources, who can conduct national and international research in the field of biology to effectively and efficiently utilize all available resources to cultivate teachers and scientists who are committed to the principles and reforms of Atatürk, to conduct national and international research in the field of biology education, to implement projects and scientific activities aimed at enhancing students' and teachers' knowledge, skills, and attitudes in the field, and to provide necessary support to the National Education System and its stakeholders. | |
Learning Environments | Our department has two classrooms and three laboratories. The Biology Education Student Laboratory is our main laboratory, where all laboratory courses in the Biology Education Department are currently taught and which is open to students. The General Biology Laboratory, Cell and Tissue Biology Laboratory, Microbiology Laboratory, Botany Laboratory, Zoology Laboratory, Seedless Plants Laboratory, Seeded Plants Laboratory, Invertebrate Animals Laboratory, Vertebrate Animals Laboratory, Plant Anatomy and Physiology Laboratory, Animal Physiology Laboratory, and Biochemistry Laboratory are conducted in this laboratory. In these courses, which are conducted with approximately 30 students, various biology laboratory methods and techniques are applied, such as solution-preparation, anatomical-morphological examination, tissue culture, and DNA isolation. The Biology Education Student Laboratory is equipped with the necessary equipment for experimental studies and applications, as well as high-level equipment and materials for scientific studies. This is a significant advantage for students. The Biology Education Student Laboratory also provides students with the opportunity to conduct various research and studies during weekday working hours, under the supervision of teaching staff. The Biology Education Department Herbarium (NECU) is an area where dried plant specimens collected by our faculty members, who are experts in their field, for scientific research and educational purposes are stored in an appropriate manner to provide quick access to students and researchers, entered into a database, and systematically organized and displayed. This herbarium is used to identify plants, learn about where and when they grow, conduct taxonomic research, showcase biological diversity, and increase students' interest in nature and living organisms. Plant specimens in the herbarium are organized by family and genus and stored alphabetically in closed cabinets. The specimens can be used to study kinship relationships and evolutionary processes at the molecular level. The herbarium contains type specimens that researchers rely on when describing a new species. Therefore, damage to the specimens has a devastating effect on science and taxonomy as a whole. The herbarium is open to students during working hours on weekdays, provided they are supervised by teaching staff. It also provides opportunities for students to conduct various research projects. The Biology Education Department Research Laboratory is used by students to conduct various research projects. Equipped with high-level equipment and materials for scientific studies, this laboratory, which is used especially by graduate students, offers students all kinds of research opportunities for various scientific studies and theses. In addition, the materials prepared by undergraduate students in their laboratory courses are stored in a secure manner in this laboratory. These materials, which have been stored for years, are available to all students. All of our students, including our graduates who have started their professional careers, can use these materials at any time and return them. The 125-computer computer laboratories, 48 desktop computers, and 8 laptops within our faculty allow graduate students to conduct research, prepare presentations, and write projects using various databases (such as Ebsco Research Databases, Ebook Central, HiperKitap, SciFinder, Legal OnlineScopus, Turcademy, Researchgate) for research, preparing presentations, and writing projects. Students have a wide range of days and hours available to search for resources in the library and use the study rooms. Our university library has a total of 89,550 books and 786 (16,397) journals (issues). It is believed that the current resources are sufficient for conducting a literature review for research purposes. The central library is suitable for both obtaining resources and studying. The resources available in the library are kept up-to-date, and new resources are continuously added. | |
Description | PY1-Explains concepts, symbols, formulas, theories, models, principles, and generalizations in biology; analyzes biological events and mechanisms in light of generalizations; conceptualizes and establishes relationships between concepts. | |
Key Competencies | Possesses the following key competencies at an advanced level: 1. Literacy competence 2. Multilingual competence 3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering 4. Digital competence 5. Personal, social, and learning-to-learn competence 6. Citizenship competence 7. Entrepreneurial competence 8. Cultural awareness and expression competence | |
Further Info | Students are required to take at least one midterm exam and one final exam for each course. The midterm exams contribute 50% to the final grade, and the final exam contributes 50%. All exams are graded on a scale of 100 points. Students who receive one of the letter grades (AA), (BA), (BB), (CB), or (CC) in a course are considered to have passed that course. (DC) and (DD) grades are conditional passing grades. For a student to pass a course in which they received a DC or DD grade, their overall grade point average must be at least 2.0. Students are evaluated based on course outcomes through summative (summary) and formative (formative) assessments. Formative assessments are used to monitor student learning during a learning activity, while summative assessments are used to evaluate student learning at the end of a learning activity. For formative assessments, various rubrics and observation forms are used depending on the purpose of the course. In summative assessments, two exams are held each semester, namely midterm and final exams, and different types of tests are generally used in these exams. Letter grades and their equivalents are shown below: | |
Quality Assurance | In order to ensure the quality of higher education programs; | |
Access Requirements | Candidates who hold a high school diploma or equivalent and have successfully passed the exam administered by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) and obtained the required score in the MF-2 score type are accepted as students in the Department of Biology Education. | |
Conditions for Success | According to the graduation requirements for students, in order to successfully complete the program, students must pass all 240 ECTS credits of compulsory and elective courses available in the program, obtain a weighted overall grade point average (AGNO) of at least 2.0 out of 4.0, and successfully complete the teaching practice. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who graduate from our department work as teachers in public and private educational institutions affiliated with the Ministry of National Education. Students who wish to continue their academic careers can pursue graduate studies at various institutes and faculties after graduation. | |
Legal Basis | Higher Education Law No. 2547: 06.11.1981 Official Gazette Number: 17506. | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid indefinitely. | |
Url | Open Address |
TR0030007595
2330.02
2330.02
Since its establishment, the Department of Biology Education has been providing education with the aim of training biology teachers who possess human and moral values, are thoughtful, inquisitive, creative, literate in biology, and capable of using contemporary teaching techniques. The undergraduate program lasts four years. The language of instruction is Turkish. Graduates of this department can work as biology teachers in public and private schools and tutoring centers affiliated with the Ministry of National Education. Our department offers master's and doctoral programs. The aim of the Biology Teaching Program is to train teachers and scientists who are committed to the principles and reforms of Atatürk, who can use all kinds of resources effectively and efficiently, who can conduct national and international research in the field of biology education, who can effectively and efficiently use all kinds of resources, who can conduct national and international research in the field of biology education, who can effectively and efficiently use all kinds of resources, who can conduct national and international research in the field of biology education, who can effectively and efficiently use all kinds of resources, who can conduct national and international research in the field of biology education, who can effectively and efficiently use all kinds of resources, who can conduct national and international research in the field of biology education, who can effectively and efficiently use all kinds of resources, who can conduct national and international research in the field of biology education, who can effectively and efficiently use all kinds of resources, who can conduct national and international research in the field of biology education, who can effectively and efficiently use all kinds of resources, who can conduct national and international research in the field of biology to effectively and efficiently utilize all available resources to cultivate teachers and scientists who are committed to the principles and reforms of Atatürk, to conduct national and international research in the field of biology education, to implement projects and scientific activities aimed at enhancing students' and teachers' knowledge, skills, and attitudes in the field, and to provide necessary support to the National Education System and its stakeholders.
Our department has two classrooms and three laboratories. The Biology Education Student Laboratory is our main laboratory, where all laboratory courses in the Biology Education Department are currently taught and which is open to students. The General Biology Laboratory, Cell and Tissue Biology Laboratory, Microbiology Laboratory, Botany Laboratory, Zoology Laboratory, Seedless Plants Laboratory, Seeded Plants Laboratory, Invertebrate Animals Laboratory, Vertebrate Animals Laboratory, Plant Anatomy and Physiology Laboratory, Animal Physiology Laboratory, and Biochemistry Laboratory are conducted in this laboratory. In these courses, which are conducted with approximately 30 students, various biology laboratory methods and techniques are applied, such as solution-preparation, anatomical-morphological examination, tissue culture, and DNA isolation. The Biology Education Student Laboratory is equipped with the necessary equipment for experimental studies and applications, as well as high-level equipment and materials for scientific studies. This is a significant advantage for students. The Biology Education Student Laboratory also provides students with the opportunity to conduct various research and studies during weekday working hours, under the supervision of teaching staff. The Biology Education Department Herbarium (NECU) is an area where dried plant specimens collected by our faculty members, who are experts in their field, for scientific research and educational purposes are stored in an appropriate manner to provide quick access to students and researchers, entered into a database, and systematically organized and displayed. This herbarium is used to identify plants, learn about where and when they grow, conduct taxonomic research, showcase biological diversity, and increase students' interest in nature and living organisms. Plant specimens in the herbarium are organized by family and genus and stored alphabetically in closed cabinets. The specimens can be used to study kinship relationships and evolutionary processes at the molecular level. The herbarium contains type specimens that researchers rely on when describing a new species. Therefore, damage to the specimens has a devastating effect on science and taxonomy as a whole. The herbarium is open to students during working hours on weekdays, provided they are supervised by teaching staff. It also provides opportunities for students to conduct various research projects. The Biology Education Department Research Laboratory is used by students to conduct various research projects. Equipped with high-level equipment and materials for scientific studies, this laboratory, which is used especially by graduate students, offers students all kinds of research opportunities for various scientific studies and theses. In addition, the materials prepared by undergraduate students in their laboratory courses are stored in a secure manner in this laboratory. These materials, which have been stored for years, are available to all students. All of our students, including our graduates who have started their professional careers, can use these materials at any time and return them. The 125-computer computer laboratories, 48 desktop computers, and 8 laptops within our faculty allow graduate students to conduct research, prepare presentations, and write projects using various databases (such as Ebsco Research Databases, Ebook Central, HiperKitap, SciFinder, Legal OnlineScopus, Turcademy, Researchgate) for research, preparing presentations, and writing projects. Students have a wide range of days and hours available to search for resources in the library and use the study rooms. Our university library has a total of 89,550 books and 786 (16,397) journals (issues). It is believed that the current resources are sufficient for conducting a literature review for research purposes. The central library is suitable for both obtaining resources and studying. The resources available in the library are kept up-to-date, and new resources are continuously added.
PY1-Explains concepts, symbols, formulas, theories, models, principles, and generalizations in biology; analyzes biological events and mechanisms in light of generalizations; conceptualizes and establishes relationships between concepts.
PY2-Understands the history, nature, and philosophy of science; appreciates the importance of being a biologically literate individual who can critically approach socio-scientific issues in light of these.
PY3-Bases all educational practices on the aims and principles of Turkish National Education.
PY4-Possesses knowledge of teaching programs, teaching strategies, methods, techniques, and assessment related to biology teaching; recognizes current information technologies and teaching tools suitable for biology teaching.
PY5-Creates and implements a teaching plan in accordance with the standards of the biology teaching program and the relevant learning outcomes.
PY6-Knows and applies the most appropriate teaching strategies, methods, and techniques in the education and teaching process, taking into account the readiness levels of students, the characteristics of the subject area, and the learning outcomes.
PY7-Has knowledge of the development, learning styles, and learning difficulties of secondary school students; provides an appropriate learning environment by taking individual differences into account.
PY8-Possesses scientific research and process skills, higher-order thinking skills (critical, creative, inquiring), and life skills, engineering and design skills; conducts research to access information related to the field, uses national and international resources, and pays attention to scientific and ethical values.
PY9-Continuously develops professional knowledge and skills by following current developments in the field of biology.
PY10-Knows biology laboratory techniques, recognizes and uses tools and equipment, and is willing to apply biology laboratory methods and techniques such as solution-preparation, anatomical-morphological examination, tissue culture, and DNA isolation.
PY11-Knows traditional and complementary measurement and evaluation methods and techniques and uses them to monitor student development.
PY12-Develops teaching materials in accordance with teaching and design principles and uses them in the teaching process.
PY13-Designs projects related to their field and makes critical evaluations in the face of difficulties encountered in practice.
PY14-Embraces lifelong learning and applies learning and teaching approaches that are open to innovation and change.
PY15-Establishes the relationship between biology and other scientific disciplines.
PY16-Acts in accordance with laws, regulations, and legislation related to the duties, rights, and responsibilities of individuals in their field, as well as human rights, social, scientific, and professional ethical values. Participates in social projects related to their field, collaborates with relevant institutions, stays informed about current issues, and is aware of the sanctions applied or that should be applied at the national and international levels to address these issues.
PY17-Uses a foreign language at least at the B1 level in their daily life and professional development.
PY18-Effectively uses information and communication technologies in learning and teaching environments. Possesses effective and accurate communication skills.
PY19-Evaluates the interaction between science, technology, society, and the environment, acts responsibly regarding the protection of the environment and natural resources, possesses environmental awareness, and conveys this awareness to students.
PY20-Can offer solution proposals based on scientific methods, research, and evidence for problems encountered in their fields.
Possesses the following key competencies at an advanced level:
1. Literacy competence
2. Multilingual competence
3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
4. Digital competence
5. Personal, social, and learning-to-learn competence
6. Citizenship competence
7. Entrepreneurial competence
8. Cultural awareness and expression competence
Students are required to take at least one midterm exam and one final exam for each course. The midterm exams contribute 50% to the final grade, and the final exam contributes 50%. All exams are graded on a scale of 100 points. Students who receive one of the letter grades (AA), (BA), (BB), (CB), or (CC) in a course are considered to have passed that course. (DC) and (DD) grades are conditional passing grades. For a student to pass a course in which they received a DC or DD grade, their overall grade point average must be at least 2.0. Students are evaluated based on course outcomes through summative (summary) and formative (formative) assessments. Formative assessments are used to monitor student learning during a learning activity, while summative assessments are used to evaluate student learning at the end of a learning activity. For formative assessments, various rubrics and observation forms are used depending on the purpose of the course. In summative assessments, two exams are held each semester, namely midterm and final exams, and different types of tests are generally used in these exams. Letter grades and their equivalents are shown below:
90-100 AA 4.00
85-89 BA 3.50
75-84 BB 3.00
70-74 CB 2.50
60-69 CC 2.00
55-59 DC 1.50
50-54 DD 1.00
40-49 FD 0.50
0-39 FF 0.00
A student with a weighted grade point average of 2.50 for the term/year is considered to have passed the DC courses. Otherwise, they must retake these courses. DD, FD, and FF grades are failing grades, and the point ranges for these grades cannot be changed.
In order to ensure the quality of higher education programs;
YÖK is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, teaching, and other activities carried out at higher education institutions. “University Monitoring and Evaluation Reports” for higher education institutions are prepared annually in accordance with criteria determined by YÖK and published. Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, prepared based on these reports, are shared with the public by YÖK. YÖK publishes an annual “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative, and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance for undergraduate programs in higher education is provided in accordance with the “Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Development and Approval of Teaching Programs:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs at higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs at higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles established by YÖK on these matters.
1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans' Council.
2. Assessment and Evaluation: The assessment and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students are conducted in accordance with the basic principles established by YÖK on these matters, based on the education, teaching, and examination regulations prepared by higher education institutions.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements set by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Assessment: Higher education institutions enter the “Institutional Self-Assessment Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year as part of continuous monitoring. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” it prepares regarding the external assessment of higher education institutions with the public.
Additionally, accreditation decisions issued by accreditation organizations authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate that the quality assurance of program competencies is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the competencies defined in accordance with its regulations.
Teacher Education Programs Evaluation and Accreditation Association (EPDAD)
Start: May 1, 2025 / End: May 1, 2028
Candidates who hold a high school diploma or equivalent and have successfully passed the exam administered by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) and obtained the required score in the MF-2 score type are accepted as students in the Department of Biology Education.
Students who graduate from our department work as teachers in public and private educational institutions affiliated with the Ministry of National Education. Students who wish to continue their academic careers can pursue graduate studies at various institutes and faculties after graduation.
Higher Education Law No. 2547: 06.11.1981 Official Gazette Number: 17506.
Graduate Education and Training Regulations: 20.04.2016 Official Gazette Number: 29690.
Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions: April 24, 2010 Official Gazette Number: 27561.
Higher Education Quality Assurance Regulation: 23.07.2021 Official Gazette Number: 29423.
Necmettin Erbakan University Associate Degree and Bachelor's Degree Education, Teaching, and Examination Regulation: 05.09.2021 Official Gazette Number: 31589.
The qualification is valid indefinitely.