Yeterlilik Kodu

TR0030217283

Yeterlilik Adı
Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumGazi Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEmniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara
Sorumlu Kurum URLhttp://www.gazi.edu.tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Bilgisayar kullanımı
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Güncel bilgi ve iletişim teknolojileri ve ilgili kavramları bilir.
  • Bilimsel yöntemleri tartışır.
  • Öğrenmenin en üst düzeye taşınabilmesi için bilgi ve iletişim teknolojilerinin etkin kullanımını bilir.
  • Öğretim teknolojilerine ilişkin kuram, model, strateji, yöntem ve güncel yaklaşımları bilir.
  • Öğrencilerin gelişim ve bilişsel özellikleri ile bireysel farklılıklarını bilir.
  • Bilgi ve iletişim teknolojilerinin bilimsel temellerini bilir.
  • Genel öğretim ilke ve yöntemleri ile alanına özel öğretim yöntemlerini bilir.
  • Uzaktan eğitimin kuramsal ve teknolojik altyapısını bilir.
  • Eğitim-öğretim ortamlarının teknolojik açıdan nasıl planlanması ve organize edileceğini bilir.
  • Bilim ve teknolojinin tarihi ve kültürel gelişimini bilir.
  • Eğitsel materyal tasarlama ve geliştirme ilkelerini bilir.
  • Alanıyla ilgili basılı ve elektronik kaynakları bilir ve kullanır.
  • Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için etkinlikler ve mesleki projeler planlar ve uygular.
  • Alanındaki yenilikçi yaklaşımları takip eder ve uygular.
  • Alanıyla ilgili kazandığı bilgi ve becerileri, eğitsel problemlere yaratıcı çözümler üretmek için kullanır.
  • Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak eğitim materyalleri tasarlar ve geliştirir.
  • Mesleki bilgi ve becerilerini yazılım geliştirme projelerinde kullanır.
  • Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
  • Tarih, genel kültür, yabancı dil ve öğretmenlik mesleği genel yeterliliklerini kullanır.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir.
  • Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur.
  • Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir.
  • Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir.
  • Ham başarı puanı 25,00`ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür. 
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı; Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)

Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.

Başarma Şartları Güncel bilgi ve iletişim teknolojileri ve ilgili kavramları bilir. Bilimsel yöntemleri tartışır. Öğrenmenin en üst düzeye taşınabilmesi için bilgi ve iletişim teknolojilerinin etkin kullanımını bilir. Öğretim teknolojilerine ilişkin kuram, model, strateji, yöntem ve güncel yaklaşımları bilir. Öğrencilerin gelişim ve bilişsel özellikleri ile bireysel farklılıklarını bilir. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin bilimsel temellerini bilir. Genel öğretim ilke ve yöntemleri ile alanına özel öğretim yöntemlerini bilir. Uzaktan eğitimin kuramsal ve teknolojik altyapısını bilir. Eğitim-öğretim ortamlarının teknolojik açıdan nasıl planlanması ve organize edileceğini bilir. Bilim ve teknolojinin tarihi ve kültürel gelişimini bilir. Eğitsel materyal tasarlama ve geliştirme ilkelerini bilir. Alanıyla ilgili basılı ve elektronik kaynakları bilir ve kullanır. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için etkinlikler ve mesleki projeler planlar ve uygular. Alanındaki yenilikçi yaklaşımları takip eder ve uygular. Alanıyla ilgili kazandığı bilgi ve becerileri, eğitsel problemlere yaratıcı çözümler üretmek için kullanır. Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak eğitim materyalleri tasarlar ve geliştirir. Mesleki bilgi ve becerilerini yazılım geliştirme projelerinde kullanır. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. Tarih, genel kültür, yabancı dil ve öğretmenlik mesleği genel yeterliliklerini kullanır. Öğrencinin, alması gereken dersleri başarı ile tamamlamış ve böylece 4,00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı genel not ortalamasını sağlamış olması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bir BÖTE mezunu;

  • Üniversitelerde hali hazırda uygulanmakta olan Öğretim Elemanı Yetiştirme (ÖYP) programları aracılığı ile geleceğin akademisyenleri olarak;
  • Eğitim yazılımları geliştiren firma ya da kurumlarda eğitim uzmanı, içerik geliştirme uzmanı ya da öğretim teknoloğu olarak;
  • Uzaktan eğitim kurumlarında ya da bu konuda uzmanlaşmış firmalarda uzaktan eğitim yöneticisi, proje yöneticisi, uzaktan eğitim uzmanı, içerik geliştirme uzmanı ya da konu alanı uzmanı olarak;
  • Bilgi işlem dairelerinde ağ sorumlusu, veritabanı uzmanı ya da yazılım geliştirme uzmanı olarak;
  • Firmalarda grafik ve canlandırma tasarımcısı olarak;
  • Kamu ve özel kurumların eğitim bölümlerinde eğitim uzmanı ya da öğretim teknoloğu olarak;
  • Dershanelerde, halk eğitim merkezlerinde ya da yaygın eğitim etkinliklerinde çeşitli bilgisayar alanlarında öğretmen olarak;
  • Özel ilk ve orta öğretim kurumlarında öğretim teknoloğu ya da araştırma-geliştirme uzmanı olarak çalışabilmektedir.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030217283


Yeterlilik Adı
Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Gazi Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Emniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Güncel bilgi ve iletişim teknolojileri ve ilgili kavramları bilir.
  • Bilimsel yöntemleri tartışır.
  • Öğrenmenin en üst düzeye taşınabilmesi için bilgi ve iletişim teknolojilerinin etkin kullanımını bilir.
  • Öğretim teknolojilerine ilişkin kuram, model, strateji, yöntem ve güncel yaklaşımları bilir.
  • Öğrencilerin gelişim ve bilişsel özellikleri ile bireysel farklılıklarını bilir.
  • Bilgi ve iletişim teknolojilerinin bilimsel temellerini bilir.
  • Genel öğretim ilke ve yöntemleri ile alanına özel öğretim yöntemlerini bilir.
  • Uzaktan eğitimin kuramsal ve teknolojik altyapısını bilir.
  • Eğitim-öğretim ortamlarının teknolojik açıdan nasıl planlanması ve organize edileceğini bilir.
  • Bilim ve teknolojinin tarihi ve kültürel gelişimini bilir.
  • Eğitsel materyal tasarlama ve geliştirme ilkelerini bilir.
  • Alanıyla ilgili basılı ve elektronik kaynakları bilir ve kullanır.
  • Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için etkinlikler ve mesleki projeler planlar ve uygular.
  • Alanındaki yenilikçi yaklaşımları takip eder ve uygular.
  • Alanıyla ilgili kazandığı bilgi ve becerileri, eğitsel problemlere yaratıcı çözümler üretmek için kullanır.
  • Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak eğitim materyalleri tasarlar ve geliştirir.
  • Mesleki bilgi ve becerilerini yazılım geliştirme projelerinde kullanır.
  • Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
  • Tarih, genel kültür, yabancı dil ve öğretmenlik mesleği genel yeterliliklerini kullanır.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir.
  • Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur.
  • Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir.
  • Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir.
  • Ham başarı puanı 25,00`ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür. 

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Akreditasyon Kuruluşu Adı; Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)


Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.


Başarma Şartları
Güncel bilgi ve iletişim teknolojileri ve ilgili kavramları bilir. Bilimsel yöntemleri tartışır. Öğrenmenin en üst düzeye taşınabilmesi için bilgi ve iletişim teknolojilerinin etkin kullanımını bilir. Öğretim teknolojilerine ilişkin kuram, model, strateji, yöntem ve güncel yaklaşımları bilir. Öğrencilerin gelişim ve bilişsel özellikleri ile bireysel farklılıklarını bilir. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin bilimsel temellerini bilir. Genel öğretim ilke ve yöntemleri ile alanına özel öğretim yöntemlerini bilir. Uzaktan eğitimin kuramsal ve teknolojik altyapısını bilir. Eğitim-öğretim ortamlarının teknolojik açıdan nasıl planlanması ve organize edileceğini bilir. Bilim ve teknolojinin tarihi ve kültürel gelişimini bilir. Eğitsel materyal tasarlama ve geliştirme ilkelerini bilir. Alanıyla ilgili basılı ve elektronik kaynakları bilir ve kullanır. Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için etkinlikler ve mesleki projeler planlar ve uygular. Alanındaki yenilikçi yaklaşımları takip eder ve uygular. Alanıyla ilgili kazandığı bilgi ve becerileri, eğitsel problemlere yaratıcı çözümler üretmek için kullanır. Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak eğitim materyalleri tasarlar ve geliştirir. Mesleki bilgi ve becerilerini yazılım geliştirme projelerinde kullanır. Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. Tarih, genel kültür, yabancı dil ve öğretmenlik mesleği genel yeterliliklerini kullanır. Öğrencinin, alması gereken dersleri başarı ile tamamlamış ve böylece 4,00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı genel not ortalamasını sağlamış olması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bir BÖTE mezunu;

  • Üniversitelerde hali hazırda uygulanmakta olan Öğretim Elemanı Yetiştirme (ÖYP) programları aracılığı ile geleceğin akademisyenleri olarak;
  • Eğitim yazılımları geliştiren firma ya da kurumlarda eğitim uzmanı, içerik geliştirme uzmanı ya da öğretim teknoloğu olarak;
  • Uzaktan eğitim kurumlarında ya da bu konuda uzmanlaşmış firmalarda uzaktan eğitim yöneticisi, proje yöneticisi, uzaktan eğitim uzmanı, içerik geliştirme uzmanı ya da konu alanı uzmanı olarak;
  • Bilgi işlem dairelerinde ağ sorumlusu, veritabanı uzmanı ya da yazılım geliştirme uzmanı olarak;
  • Firmalarda grafik ve canlandırma tasarımcısı olarak;
  • Kamu ve özel kurumların eğitim bölümlerinde eğitim uzmanı ya da öğretim teknoloğu olarak;
  • Dershanelerde, halk eğitim merkezlerinde ya da yaygın eğitim etkinliklerinde çeşitli bilgisayar alanlarında öğretmen olarak;
  • Özel ilk ve orta öğretim kurumlarında öğretim teknoloğu ya da araştırma-geliştirme uzmanı olarak çalışabilmektedir.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030217283

Qualification Title
BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ Undergraduate
Awarding BodyGazi University
Awarding Body ContactGazi University
Awarding Body Urlhttp://www.gazi.edu.tr
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023
TQF Level 6
Thematic AreasComputer use
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Know up-to-date information and communication technologies and related concepts. Discuss methods of science. Know effective use of information and communication technologies to maximize learning. Know theories, methods, models and contemporary approaches to instructional technologies. Know developmental and cognitive characteristics and individula differences of learners. Know scientific base of information and communication technologies Know general and special instructional principles and methods. Know theoretical and technological base of distance education. Know how to plan and organize educational settings tecnologically. Know the development of information and communication Technologies historically and culturally. Know educational material design and development principles. Know print and electronic resources in the field. Use the ways of accessing knowledge. Plan and carry out social responsibility activities and plan and implement professional projects. Follow and implement innovative approaches in the field. Use knowledge and skills in the field to generate creative solutions to educational problems. Design and develop educational materials through information and communication Technologies. Use the professional knowledge and skills in the software development. Take responsibility and fulfills the task effectively in individual and group works. Use history, foreign language, world knowledge and general teaching competencies

Key Competencies-
Further Info

Measurement and Evaluation (1) For each course taken, students are given a letter success grade at the end of the semester/year. (2) This grade is given by the instructor of the course. (3) While evaluating the letter grade, a student?s success at classes, mid-terms/final examinations and attendance to classes are considered. The calculation of the letter grade is determined by the approval of the related academic unit and the Senate. (4) The success grade of a student is calculated over 100 points. This grade is called raw success point. (5) A student whose raw success point is under 25.00 is directly given an FF grade and the student fails the course. The success grade of a student whose raw success point is 25.00 and above is evaluated by using the methods determined by the board decisions of the Educational Commission of the University and the Senate; with the letter grades of which coefficients and explanations are mentioned below. After this evaluation, it is also possible that the raw success points 25.00 and above may become FF letter grades. 1 Know up-to-date information and communication technologies and related concepts. 2 Discuss methods of science. 3 Know effective use of information and communication technologies to maximize learning. 4 Know theories, methods, models and contemporary approaches to instructional technologies. 5 Know developmental and cognitive characteristics and individula differences of learners. 6 Know scientific base of information and communication technologies. 7 Know general and special instructional principles and methods. 8 Know theoretical and technological base of distance education. 9 Know how to plan and organize educational settings tecnologically. 10 Know the development of information and communication Technologies historically and culturally. 11 Know educational material design and development principles. 12 Know print and electronic resources in the field. 13 Use the ways of accessing knowledge. 14 Plan and carry out social responsibility activities and plan and implement professional projects. 15 Follow and implement innovative approaches in the field. 16 Use knowledge and skills in the field to generate creative solutions to educational problems. 17 Design and develop educational materials through information and communication Technologies. 18 Use the professional knowledge and skills in the software development. 19 take responsibility and fulfills the task effectively in individual and group works. 20 Use history, foreign language, world knowledge and general teaching competencies

Quality Assurance-
Access Requirements

General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.

Conditions for Success1 Know up-to-date information and communication technologies and related concepts. 2 Discuss methods of science. 3 Know effective use of information and communication technologies to maximize learning. 4 Know theories, methods, models and contemporary approaches to instructional technologies. 5 Know developmental and cognitive characteristics and individula differences of learners. 6 Know scientific base of information and communication technologies. 7 Know general and special instructional principles and methods. 8 Know theoretical and technological base of distance education. 9 Know how to plan and organize educational settings tecnologically. 10 Know the development of information and communication Technologies historically and culturally. 11 Know educational material design and development principles. 12 Know print and electronic resources in the field. 13 Use the ways of accessing knowledge. 14 Plan and carry out social responsibility activities and plan and implement professional projects. 15 Follow and implement innovative approaches in the field. 16 Use knowledge and skills in the field to generate creative solutions to educational problems. 17 Design and develop educational materials through information and communication Technologies. 18 Use the professional knowledge and skills in the software development. 19 take responsibility and fulfills the task effectively in individual and group works. 20 Use history, foreign language, world knowledge and general teaching competencies A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00.
Progression Paths (Relationship Type)

A BÖTE graduate; - As the academicians of the future through the Instructor Training (ÖYP) programs currently being implemented at universities; - As an education specialist, content development specialist or teaching technologist in companies or institutions that develop educational software; - As a distance education manager, project manager, distance education specialist, content development specialist or subject area specialist in distance education institutions or companies specialized in this field; - As a network supervisor, database specialist or software development specialist in IT departments; - As a graphic and animation designer in companies; - As education specialist or teaching technologist in the education departments of public and private institutions; - As a teacher in various computer areas in private teaching institutions, public education centers or non-formal education activities; - As a teaching technologist or research and development specialist in private primary and secondary education institutions can work.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030217283


Qualification Title
BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ Undergraduate

Awarding Body
Gazi University

Awarding Body Contact
Gazi University

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Know up-to-date information and communication technologies and related concepts. Discuss methods of science. Know effective use of information and communication technologies to maximize learning. Know theories, methods, models and contemporary approaches to instructional technologies. Know developmental and cognitive characteristics and individula differences of learners. Know scientific base of information and communication technologies Know general and special instructional principles and methods. Know theoretical and technological base of distance education. Know how to plan and organize educational settings tecnologically. Know the development of information and communication Technologies historically and culturally. Know educational material design and development principles. Know print and electronic resources in the field. Use the ways of accessing knowledge. Plan and carry out social responsibility activities and plan and implement professional projects. Follow and implement innovative approaches in the field. Use knowledge and skills in the field to generate creative solutions to educational problems. Design and develop educational materials through information and communication Technologies. Use the professional knowledge and skills in the software development. Take responsibility and fulfills the task effectively in individual and group works. Use history, foreign language, world knowledge and general teaching competencies


Key Competencies
-

Further Info

Measurement and Evaluation (1) For each course taken, students are given a letter success grade at the end of the semester/year. (2) This grade is given by the instructor of the course. (3) While evaluating the letter grade, a student?s success at classes, mid-terms/final examinations and attendance to classes are considered. The calculation of the letter grade is determined by the approval of the related academic unit and the Senate. (4) The success grade of a student is calculated over 100 points. This grade is called raw success point. (5) A student whose raw success point is under 25.00 is directly given an FF grade and the student fails the course. The success grade of a student whose raw success point is 25.00 and above is evaluated by using the methods determined by the board decisions of the Educational Commission of the University and the Senate; with the letter grades of which coefficients and explanations are mentioned below. After this evaluation, it is also possible that the raw success points 25.00 and above may become FF letter grades. 1 Know up-to-date information and communication technologies and related concepts. 2 Discuss methods of science. 3 Know effective use of information and communication technologies to maximize learning. 4 Know theories, methods, models and contemporary approaches to instructional technologies. 5 Know developmental and cognitive characteristics and individula differences of learners. 6 Know scientific base of information and communication technologies. 7 Know general and special instructional principles and methods. 8 Know theoretical and technological base of distance education. 9 Know how to plan and organize educational settings tecnologically. 10 Know the development of information and communication Technologies historically and culturally. 11 Know educational material design and development principles. 12 Know print and electronic resources in the field. 13 Use the ways of accessing knowledge. 14 Plan and carry out social responsibility activities and plan and implement professional projects. 15 Follow and implement innovative approaches in the field. 16 Use knowledge and skills in the field to generate creative solutions to educational problems. 17 Design and develop educational materials through information and communication Technologies. 18 Use the professional knowledge and skills in the software development. 19 take responsibility and fulfills the task effectively in individual and group works. 20 Use history, foreign language, world knowledge and general teaching competencies


Quality Assurance
-

Access Requirements

General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.


Conditions for Success
1 Know up-to-date information and communication technologies and related concepts. 2 Discuss methods of science. 3 Know effective use of information and communication technologies to maximize learning. 4 Know theories, methods, models and contemporary approaches to instructional technologies. 5 Know developmental and cognitive characteristics and individula differences of learners. 6 Know scientific base of information and communication technologies. 7 Know general and special instructional principles and methods. 8 Know theoretical and technological base of distance education. 9 Know how to plan and organize educational settings tecnologically. 10 Know the development of information and communication Technologies historically and culturally. 11 Know educational material design and development principles. 12 Know print and electronic resources in the field. 13 Use the ways of accessing knowledge. 14 Plan and carry out social responsibility activities and plan and implement professional projects. 15 Follow and implement innovative approaches in the field. 16 Use knowledge and skills in the field to generate creative solutions to educational problems. 17 Design and develop educational materials through information and communication Technologies. 18 Use the professional knowledge and skills in the software development. 19 take responsibility and fulfills the task effectively in individual and group works. 20 Use history, foreign language, world knowledge and general teaching competencies A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00.

Progression Paths (Relationship Type)

A BÖTE graduate; - As the academicians of the future through the Instructor Training (ÖYP) programs currently being implemented at universities; - As an education specialist, content development specialist or teaching technologist in companies or institutions that develop educational software; - As a distance education manager, project manager, distance education specialist, content development specialist or subject area specialist in distance education institutions or companies specialized in this field; - As a network supervisor, database specialist or software development specialist in IT departments; - As a graphic and animation designer in companies; - As education specialist or teaching technologist in the education departments of public and private institutions; - As a teacher in various computer areas in private teaching institutions, public education centers or non-formal education activities; - As a teaching technologist or research and development specialist in private primary and secondary education institutions can work.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode