Yeterlilik Kodu | TR0030011167 | |
Yeterlilik Adı | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Balıkesir Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Balıkesir Üniversitesi Çağış Yerleşkesi (Bigadiç yolu üzeri 17. km) 10145, BALIKESİR | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.balikesir.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yazılım ve uygulamalar geliştirme ve analizi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | - | |
Öğrenme Ortamları | - | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | - | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | - | |
Kalite Güvencesi | - | |
Giriş Şartı | - | |
Başarma Şartları | En az 21 kredilik 7 dersten başarılı olan, mezuniyet not ortalaması en az 2.00/4.00 olan, seminer dersini vererek tezini başarılı bir şekilde savunan Öğrenciler Tezli Yüksek Lisans derecesi ile mezun olabilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | - | |
Yasal Dayanağı | - | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | - | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030011167
- Türkçe Sözlü ve yazılı iletişim becerilerine sahip olur.
- Genel Kültür Bilgisine sahip olur.
- Bilişim teknolojilerini kullanarak bilgiye ulaşır, bilgiyi analiz ve sentez edip değerlendirir ve yeni durumlara göre adapte ederek kullanır.
- Eleştirel düşünen, Yeni fikirler üreten ve problemleri keşfetme ve çözme becerisine sahip olunmalıdır.
- Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar.
- Alanında öz yeterliliğe sahip olur, öğrenme sürecinde bireysel inisiyatif kullanır.
- Proje yönetim süreçlerini kavramış ve elektronik ortamda proje yürütendir.
- Mesleki ve etik konularda sorumluluk sahibi olan ve toplumsal problemlere çözüm üretir.
- Öğretmenlik mesleği ve bu mesleği gerçekleştirmeyle ilgili konularda yeterli düzeyde bilgi, beceri ve yetkinlik sahibi olur.
- Bilgisayar donanımı, işletim sistemleri, bilgisayar ağları ve programlama dilleri konularında bilgi, beceri ve yetkinlik sahibi olur.
- Eğitim teknolojilerinin tasarlanması, planlanması, yürütülmesi ve yönetilmesi sürecini verimli ve etkili kullanan; bu süreçleri inceleyerek gerekli ürünleri, değişiklikleri ve güncellemeleri tasarlar ve hazırlar.
- Öğretim teknolojilerini ve materyallerini, bunların derslerde nasıl kullanılacağını bilir; eğitim yazılımı, e-öğrenme, uzaktan eğitim gibi uygulamalarda rol alan ve gerektiğinde çevresindekilere destek olur.
- Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanındaki problemleri tanımlayan, modelleyen ve çözendir.
- Güncel ve Yenilikçi bilişim teknolojilerini (donanım ve yazılım) kullanıp bunları eğitim ve öğretim sürecine entegre eder.
- Alana özgü kullanılabilecek öğrenme-öğretme yaklaşımları, kuramları, öğrenme-öğretme stratejileri, yöntem ve tekniklerini uygular.
- Bilişim teknolojileri eğitiminde kullanılan ölçme-değerlendirme yöntem ve tekniklerini belirler.
Qualification Code | TR0030011167 | |
Qualification Title | Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi, Tezli Yüksek Lisans Masters Degree | |
Awarding Body | Balıkesir University | |
Awarding Body Contact | Balıkesir University Çağış Campus (17th km on Bigadiç road) 10145, BALIKESIR | |
Awarding Body Url | http://www.balikesir.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Software and applications development and analysis | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | Being able to write and speak well in Turkish languageTo posess knowledge about different fields and areas Being able to access, analyze and synthsize information and adapt it for new situations. Being able to think critically, produce original ideas and understand and solve problems Being able to work collaboratively with people in different fields To possess self-confidence in the field. To understand project management process and administer projects in electronic environment.To become knowledgable about topics regarding the profession and ethics and put forth effective solutions to societal problems. To possess the characteristics of well-qualified teachersTo have good skills in computer hardware, operating systems, computer networks, programming languagesTo design, administer, plan educational technology processes for effective instruction. To know how to use educational technology materials in instruction, to take an active role in desining and implementing educational software, e-learning and distance education. To identify, model and solve problems in computer education and instructional technology.To use newest educational technologies and integrate them into education To apply learning strategies and instructional techniques in the field. To identify measurement and evaluation techniques that can be used in the field. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | - | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | * Bachelors Degree in acceptable fields * A min. score of 55 from the centralized Academic Staff and Graduate Education Entrance Examination (ALES) or equivalent score from exam accredited by YOK * Department interview exam | |
Conditions for Success | Second Cycle (Masters) Degree is awarded to students who have, * required to take a min. of 7 courses (21 BAUN credits) * a min. CGPA of 2.00/4.00 with no failing grades * given research seminars and successfully defended a thesis. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Upon a successful completion of the programme, student may continue with doctoral study in the same or similar scientific areas, which may accept students from the science of Computer and Instruction Technologies Education | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030011167
Being able to write and speak well in Turkish languageTo posess knowledge about different fields and areas Being able to access, analyze and synthsize information and adapt it for new situations. Being able to think critically, produce original ideas and understand and solve problems Being able to work collaboratively with people in different fields To possess self-confidence in the field. To understand project management process and administer projects in electronic environment.To become knowledgable about topics regarding the profession and ethics and put forth effective solutions to societal problems. To possess the characteristics of well-qualified teachersTo have good skills in computer hardware, operating systems, computer networks, programming languagesTo design, administer, plan educational technology processes for effective instruction. To know how to use educational technology materials in instruction, to take an active role in desining and implementing educational software, e-learning and distance education. To identify, model and solve problems in computer education and instructional technology.To use newest educational technologies and integrate them into education To apply learning strategies and instructional techniques in the field. To identify measurement and evaluation techniques that can be used in the field.
* Bachelors Degree in acceptable fields * A min. score of 55 from the centralized Academic Staff and Graduate Education Entrance Examination (ALES) or equivalent score from exam accredited by YOK * Department interview exam
Upon a successful completion of the programme, student may continue with doctoral study in the same or similar scientific areas, which may accept students from the science of Computer and Instruction Technologies Education
Qualification is continuous