Yeterlilik Kodu

TR0030217344

Yeterlilik Adı
Bilgisayar Programcılığı Ön Lisans Diploması (Tusaş-Kazan Meslek Yüksekokulu)
Sorumlu KurumGazi Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEmniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara
Sorumlu Kurum URLhttp://www.gazi.edu.tr
YönelimMesleki
AYÇ Seviyesi5
5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Bilgisayar kullanımı
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

Bilgisayar Programcılığı Programımızın temel amacı sektörün ihtiyacı olan teorik ve pratik becerilere yatkın ve bu becerileri azami oranda kazanmış nitelikli elemanlar yetiştirmektir. 

Öğrenme Ortamları
  • Derslikler (Yüz yüze)
  • Bilgisayar Laboratuvarları (Yazılım)
  • Bilgisayar Laboratuvarları (Sistem/Ağ)
  • ÖYS (Öğrenme Yönetim Sistemi - Uzaktan)
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanının gerektirdiği düzeyde matematik ve hesaplama bilgisine sahiptir,
  • Alanında öğrendiği bilgilerle, bilgisayar yazılımları ile ilgili ihtiyaçları analiz eder ,
  • Alanında öğrendiği bilgilerle, bilgisayar yazılımları geliştirme süreçlerini planlar,
  • Alanında öğrendiği bilgilerle, bilgisayar yazılımlarını geliştirir,
  • Alanında öğrendiği bilgilerle, bilgisayar yazılımlarını test eder ,
  • İnternet programlama ve web tasarım konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
  • Algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımını uygulamalarında kullanır.
  • Bilgisayar sistemlerinde meydana gelebilecek donanımsal arızaları tespit eder.
  • Bilgisayar sistemlerinde meydana gelebilecek donanımsal arızaları giderir.
  • Yazılım uygulamalarında kullanılan arayüz tasarımlarını geliştirir.
  • Alanıyla ilgili edindiği temel bilgiler ile öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında araştırma yaparak, çözüm üreterek bireysel olarak veya takımlarda etkin çalışır.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri izler.
  • Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Alanıyla ilgili mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğini de gözeterek iş sağlığı ve güvenliğini önemser.
Anahtar Yetkinlikler
  • Algoritma
  • Programlama Dili (Dilleri)
  • Kodlama
  • Nesne Yönelimli Programlama (OOP)
  • Veritabanı / Veritabanı Yönetim Sistemleri
  • Web Tabanlı Uygulama Geliştirme
  • Mobil Uygulama Geliştirme
  • Yazılım Geliştirme Ortamları
  • Derleme ve Yürütme
  • Sürüm Kontrol Sistemleri
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir.
  • Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur.
  • Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir.
  • Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir. (5) Ham başarı puanı 25,00`ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.

Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:

  • Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF
  • D: Devamsız, G: Girmedi, E: Eksik, (Yarıyıl/yıl sonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)?ye dönüştürülür.)VZ: Dersten çekilme. 
  • Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO?sunun en az 2,00 olması gerekir.
Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu” nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.

Başarma ŞartlarıBu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden geçer not (DD,DC,CC,CB,BB,BA,AA) alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS/ECTS, 120’tır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını / işletmede mesleki eğitim belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Kamu kurum ve kuruluşlarında bilişim alanında tekniker, özel kurum ve kuruluşlarda yazılım geliştirme uzmanı, web tasarımcısı,bilgi işlem destek elemanı olarak istiham olanakları bulunmaktadır.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Üniversitemiz Rektörlüğünün Meslek Yüksekokullarının yeniden yapılandırılması kapsamında, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı'nın 19.03.2014 tarihli Yükseköğretim Genel Kurul Kararı ile kurulmuştur.

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030217344


Yeterlilik Adı
Bilgisayar Programcılığı Ön Lisans Diploması (Tusaş-Kazan Meslek Yüksekokulu)

Sorumlu Kurum
Gazi Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Emniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Mesleki

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

Bilgisayar Programcılığı Programımızın temel amacı sektörün ihtiyacı olan teorik ve pratik becerilere yatkın ve bu becerileri azami oranda kazanmış nitelikli elemanlar yetiştirmektir. 


Öğrenme Ortamları
  • Derslikler (Yüz yüze)
  • Bilgisayar Laboratuvarları (Yazılım)
  • Bilgisayar Laboratuvarları (Sistem/Ağ)
  • ÖYS (Öğrenme Yönetim Sistemi - Uzaktan)

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Alanının gerektirdiği düzeyde matematik ve hesaplama bilgisine sahiptir,
  • Alanında öğrendiği bilgilerle, bilgisayar yazılımları ile ilgili ihtiyaçları analiz eder ,
  • Alanında öğrendiği bilgilerle, bilgisayar yazılımları geliştirme süreçlerini planlar,
  • Alanında öğrendiği bilgilerle, bilgisayar yazılımlarını geliştirir,
  • Alanında öğrendiği bilgilerle, bilgisayar yazılımlarını test eder ,
  • İnternet programlama ve web tasarım konularında temel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
  • Algoritmik düşünme ve planlama yaklaşımını uygulamalarında kullanır.
  • Bilgisayar sistemlerinde meydana gelebilecek donanımsal arızaları tespit eder.
  • Bilgisayar sistemlerinde meydana gelebilecek donanımsal arızaları giderir.
  • Yazılım uygulamalarında kullanılan arayüz tasarımlarını geliştirir.
  • Alanıyla ilgili edindiği temel bilgiler ile öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında araştırma yaparak, çözüm üreterek bireysel olarak veya takımlarda etkin çalışır.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ile bilgi ve iletişim teknolojilerindeki güncel gelişmeleri izler.
  • Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanır, bilişim ve bilgisayar bilimleri alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
  • Alanıyla ilgili mesleki ve etik sorumluluk bilinci taşır, bilişim uygulamalarında meslek etiğini de gözeterek iş sağlığı ve güvenliğini önemser.

Anahtar Yetkinlikler
  • Algoritma
  • Programlama Dili (Dilleri)
  • Kodlama
  • Nesne Yönelimli Programlama (OOP)
  • Veritabanı / Veritabanı Yönetim Sistemleri
  • Web Tabanlı Uygulama Geliştirme
  • Mobil Uygulama Geliştirme
  • Yazılım Geliştirme Ortamları
  • Derleme ve Yürütme
  • Sürüm Kontrol Sistemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  • Öğrencilere kayıtlı oldukları yarıyıl/yıl sonunda her ders için bir başarı harf notu verilir.
  • Bu başarı harf notu, dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur.
  • Başarı harf notunun takdirinde öğrencinin ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, yarıyıl içi çalışmalarındaki başarısı ile ders ve uygulamalara devamı göz önünde bulundurulur. Bu harf notunun hesaplanması ilgili akademik birim kurulunun önerisi, akademik birimin ilgili kurulunun kararı ve Senatonun onayıyla belirlenir.
  • Öğrencinin başarı notu 100 tam puan üzerinden belirlenir. Bu puana, ham başarı puanı denir. (5) Ham başarı puanı 25,00`ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız olur. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak Üniversite Eğitim Komisyonunun kararı ve Senato onayı ile hazırlanan yöntemlerden biri kullanılmak suretiyle, aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.

Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir:

  • Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF
  • D: Devamsız, G: Girmedi, E: Eksik, (Yarıyıl/yıl sonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)?ye dönüştürülür.)VZ: Dersten çekilme. 
  • Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) ve (DD) notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış kabul edilir. Ancak mezun olabilmek için öğrencinin AGNO?sunun en az 2,00 olması gerekir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu” nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.


Başarma Şartları
Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden geçer not (DD,DC,CC,CB,BB,BA,AA) alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS/ECTS, 120’tır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını / işletmede mesleki eğitim belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Kamu kurum ve kuruluşlarında bilişim alanında tekniker, özel kurum ve kuruluşlarda yazılım geliştirme uzmanı, web tasarımcısı,bilgi işlem destek elemanı olarak istiham olanakları bulunmaktadır.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Üniversitemiz Rektörlüğünün Meslek Yüksekokullarının yeniden yapılandırılması kapsamında, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı'nın 19.03.2014 tarihli Yükseköğretim Genel Kurul Kararı ile kurulmuştur.


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030217344

Qualification Title
BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI Associate
Awarding BodyGazi University
Awarding Body ContactGazi University
Awarding Body Urlhttp://www.gazi.edu.tr
OrientationOccupational
EQF Level5
5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025
TQF Level 5
Thematic AreasComputer use
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value120
Program Duration2 Yıl
Program Profile

The main purpose of our Computer Programming Program is to train qualified personnel who are prone to the theoretical and practical skills needed by the sector and who have acquired these skills to the maximum extent.

Learning Environments
  • Classrooms (Face to face)
  • Computer Laboratories (Software)
  • Computer Laboratories (System/Network)
  • LMS (Learning Management System - Remote) 
Description

1- Has the basic theoretical and practical knowledge in mathematics, computing and computer sciences at the level required by the field.
2- With the knowledge learned in the field, analyzes the needs related to computer software and plans the software development processes.
3- Develops computer software with the knowledge learned in the field.
4- With the knowledge learned in the field, tests computer software and eliminates errors.
5- Has basic theoretical and practical knowledge about internet programming and web design.
6- Uses algorithmic thinking and planning approach in applications.
7- Knows the requirements of computer systems, performs maintenance and troubleshooting.
8- Performs database design and management, uses databases in software applications.
9- Develops interface designs used in software applications.
10- Works effectively individually or in teams by doing research and producing solutions when faced with unforeseen situations with the basic knowledge acquired in the field.
11- Follows current developments in information and communication technologies with the awareness of the necessity of career management and lifelong learning.
12- To be able to effectively present his/her thoughts at the level of knowledge and skills through written and oral communication and express them clearly.
13- Uses at least one foreign language at least at the European Language Portfolio A2 General Level, follows the information in the field of information and computer sciences and communicates with colleagues.
14- Carries professional and ethical responsibility awareness related to the field, cares about occupational health and safety by considering professional ethics in informatics applications.

Key Competencies

1- Algorithm
2- Programming Language(s)
3- Coding
4- Object Oriented Programming (OOP)
5- Database / Database Management Systems
6- Web Based Application Development
7- Mobile Application Development
8- Software Development Environments
9- Compilation and Execution
10- Version Control Systems

Further Info

Measurement and Evaluation

(1) For each course taken, students are given a letter success grade at the end of the semester/year.

(2) This grade is given by the instructor of the course.

(3) While evaluating the letter grade, a students success at classes, mid-terms/final examinations and attendance to classes are considered. The calculation of the letter grade is determined by the approval of the related academic unit and the Senate.

(4) The success grade of a student is calculated over 100 points. This grade is called raw success point.

(5) A student whose raw success point is under 25.00 is directly given an FF grade and the student fails the course. The success grade of a student whose raw success point is 25.00 and above is evaluated by using the methods determined by the board decisions of the Educational Commission of the University and the Senate; with the letter grades of which coefficients and explanations are mentioned below. After this evaluation, it is also possible that the raw success points 25.00 and above may become FF letter grades.

(6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below:

a) Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF

b) The letter grades other than the ones in the clause a are: 1) D: Did not Attend the Course 2) G: Did not Attend the Exam 3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) 4) VZ: Withdrawn

(7) A student whose letter success grade is (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) or (DD) is considered as succeeded the course. However, the CumGPA (Cumulative Grade Point Average) of the student must be at least 2,00 for graduation. 

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

• “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

• “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

1. Creation and Approval of Curriculum: The minimum standards and The criteria are determined by the Council of Higher Education.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.

1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans' Council.

2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be carried out is carried out according to the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by the higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.

Access Requirements

General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.

Conditions for SuccessStudents studying in this program must have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 and pass all courses in the curriculum with passing grades (DD, DC, CC, CB, BB, BA, AA) in order to graduate. The minimum ECTS required for graduation is 120. Students are also required to complete their compulsory internships / vocational training in business within the specified period and characteristics.
Progression Paths (Relationship Type)

There are employment opportunities as technicians in the field of informatics in public institutions and organizations, software development specialist, web designer and IT support staff in private institutions and organizations.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Within the scope of the restructuring of the Vocational Schools of the Rectorate of our University, it was established with the Higher Education General Assembly Decision of the Presidency of the Council of Higher Education dated 19.03.2014.

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030217344


Qualification Title
BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI Associate

Awarding Body
Gazi University

Awarding Body Contact
Gazi University

Awarding Body Url

Orientation
Occupational

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
120

Program Duration
2 Yıl

Program Profile

The main purpose of our Computer Programming Program is to train qualified personnel who are prone to the theoretical and practical skills needed by the sector and who have acquired these skills to the maximum extent.


Learning Environments
  • Classrooms (Face to face)
  • Computer Laboratories (Software)
  • Computer Laboratories (System/Network)
  • LMS (Learning Management System - Remote) 

Description

1- Has the basic theoretical and practical knowledge in mathematics, computing and computer sciences at the level required by the field.
2- With the knowledge learned in the field, analyzes the needs related to computer software and plans the software development processes.
3- Develops computer software with the knowledge learned in the field.
4- With the knowledge learned in the field, tests computer software and eliminates errors.
5- Has basic theoretical and practical knowledge about internet programming and web design.
6- Uses algorithmic thinking and planning approach in applications.
7- Knows the requirements of computer systems, performs maintenance and troubleshooting.
8- Performs database design and management, uses databases in software applications.
9- Develops interface designs used in software applications.
10- Works effectively individually or in teams by doing research and producing solutions when faced with unforeseen situations with the basic knowledge acquired in the field.
11- Follows current developments in information and communication technologies with the awareness of the necessity of career management and lifelong learning.
12- To be able to effectively present his/her thoughts at the level of knowledge and skills through written and oral communication and express them clearly.
13- Uses at least one foreign language at least at the European Language Portfolio A2 General Level, follows the information in the field of information and computer sciences and communicates with colleagues.
14- Carries professional and ethical responsibility awareness related to the field, cares about occupational health and safety by considering professional ethics in informatics applications.


Key Competencies

1- Algorithm
2- Programming Language(s)
3- Coding
4- Object Oriented Programming (OOP)
5- Database / Database Management Systems
6- Web Based Application Development
7- Mobile Application Development
8- Software Development Environments
9- Compilation and Execution
10- Version Control Systems


Further Info

Measurement and Evaluation

(1) For each course taken, students are given a letter success grade at the end of the semester/year.

(2) This grade is given by the instructor of the course.

(3) While evaluating the letter grade, a students success at classes, mid-terms/final examinations and attendance to classes are considered. The calculation of the letter grade is determined by the approval of the related academic unit and the Senate.

(4) The success grade of a student is calculated over 100 points. This grade is called raw success point.

(5) A student whose raw success point is under 25.00 is directly given an FF grade and the student fails the course. The success grade of a student whose raw success point is 25.00 and above is evaluated by using the methods determined by the board decisions of the Educational Commission of the University and the Senate; with the letter grades of which coefficients and explanations are mentioned below. After this evaluation, it is also possible that the raw success points 25.00 and above may become FF letter grades.

(6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below:

a) Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF

b) The letter grades other than the ones in the clause a are: 1) D: Did not Attend the Course 2) G: Did not Attend the Exam 3) E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) 4) VZ: Withdrawn

(7) A student whose letter success grade is (AA), (BA), (BB), (CB), (CC), (DC) or (DD) is considered as succeeded the course. However, the CumGPA (Cumulative Grade Point Average) of the student must be at least 2,00 for graduation. 


Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

• “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

• “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

1. Creation and Approval of Curriculum: The minimum standards and The criteria are determined by the Council of Higher Education.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.

1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans' Council.

2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be carried out is carried out according to the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by the higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.


Access Requirements

General admission requirements stated under Info on the Institution on this website are being applied to start this programme.


Conditions for Success
Students studying in this program must have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 and pass all courses in the curriculum with passing grades (DD, DC, CC, CB, BB, BA, AA) in order to graduate. The minimum ECTS required for graduation is 120. Students are also required to complete their compulsory internships / vocational training in business within the specified period and characteristics.

Progression Paths (Relationship Type)

There are employment opportunities as technicians in the field of informatics in public institutions and organizations, software development specialist, web designer and IT support staff in private institutions and organizations.


Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)

2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Within the scope of the restructuring of the Vocational Schools of the Rectorate of our University, it was established with the Higher Education General Assembly Decision of the Presidency of the Council of Higher Education dated 19.03.2014.


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode