Yeterlilik Kodu | TR0030015110 | |
Yeterlilik Adı | Bilgisayar Programcılığı Ön Lisans Diploması (EGE MESLEK YÜKSEKOKULU) | |
Sorumlu Kurum | Ege Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Ege Üniversitesi Rektörlüğü Gençlik Caddesi No : 12 35040 Bornova - İZMİR | |
Sorumlu Kurum URL | http://ege.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 5 | 5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Bilgisayar kullanımı | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
3512.11 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Bilişim sektörüne uyum sağlayabilecek bilgili, becerili ve iletişim olanaklarını iyi kullanabilen "Bilgisayar Programcısı " yetiştirilmektedir. | |
Öğrenme Ortamları | Bilgisayar Programcılığı Programında alan dersleri ağırlıklı olarak bilgisayar laboratuvarlarında yapılmaktadır. Okulumuzda 8 Adet bilgisayar laboratuvarı bulunmaktadır. Tüm bilgisayar laboratuvarlarında projeksiyon cihazı, projeksiyon perdesi ve beyaz tahta bulunmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | • Bilişim ve matematik alanındaki temel kavram ve terimleri bilme, karşılaşılan problemlere çözüm önerisi sunabilme. • Kişisel bilgisayar ve ağ işletim sistemlerini kurabilme ve kullanabilme; karşılaşılan yazılım ve donanım arızalarını tespit ederek sorunları çözebilme. • Kelime işlemci, hesaplama tablosu, sunu, veri tabanı ve grafik tabanlı tasarım programlarını kurabilme, kullanabilme ve bu yazılımların program geliştirme bileşenlerini kullanarak program üretebilme, test edebilme ve hataları giderebilme. • Algoritma ve veri yapılarını oluşturabilme, yazılım analiz ve tasarımı gerçekleştirebilme; bilişim sektöründeki proje temelli program üretme çalışmalarında grup içinde görevleri yerine getirebilme. • İnternet teknolojilerini kullanarak yazılım geliştirebilme, sunucu ve istemci tabanlı uygulamalar hazırlayabilme. • Bilgisayar çevre birimlerinin yapı ve çalışma prensiplerini bilme; elektronik bilgi ve becerilerine dayanarak donanım montajı ve denetimi yapabilme. • Bilişim alanındaki çalışma kuralları, iş düzeni ve sorumlulukları, mesleki etik değerler ile kalite ve güvenlik konularında yeterli bilince sahip olabilme. • Mesleki alana ait ana dilde ve yabancı dilde yazılmış teknik belgeleri okuyabilme, anlayabilme ve bu alanın ihtiyaç duyduğu düzeyde ana dili ve yabancı dili kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurabilme. • Hayat boyu öğrenmenin önemini benimsemiş, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştiren, çevreye duyarlı bireyler olabilme. | |
Anahtar Yetkinlikler | Alana Özgü Yetkinlik Teknik ve Bilimsel Yetkinlikler İletişim ve Sosyal Yetkinlikler | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “Ders Öğretim Planı”nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır. Harf Notu Karşılığı: 88 ≤ AA ≤ 100 81 ≤ BA ≤ 87 74 ≤ BB ≤ 80 67 ≤ CB ≤ 73 60 ≤ CC ≤ 66 53 ≤ DC ≤ 59 46 ≤ DD ≤52 0 ≤ FD ≤ 45 | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu” nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Başlangıç-Bitiş Tarihleri :01.01.2025 31.12.2026 Akredite olan Kuruluşun Tam Adı : Ege Üniversitesi - Ege Meslek Yüksekokulu - Bilgisayar Programcılığı | |
Giriş Şartı | ÖSYM tarafından her yıl düzenlenen ÖSYS'nin Temel Yetenek Sınavından baraj olarak belirlenmiş puanı alan öğrenciler kayıt için başvurabiliyorlar. | |
Başarma Şartları | Dört yarıyılda toplam 120 AKTS kredisini tamamlamış olmak ve stajlarını başarılı bir şekilde tamamlamış olmak. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Mezunlarımız, Bilişim Sektörü olmak üzere ilişkili bütün sektörlerde yazılım, ağ, sistem yöneticisi ve donanım alanlarında istihdam edilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030015110
3512.11
3512.11
Bilişim sektörüne uyum sağlayabilecek bilgili, becerili ve iletişim olanaklarını iyi kullanabilen "Bilgisayar Programcısı " yetiştirilmektedir.
Bilgisayar Programcılığı Programında alan dersleri ağırlıklı olarak bilgisayar laboratuvarlarında yapılmaktadır. Okulumuzda 8 Adet bilgisayar laboratuvarı bulunmaktadır. Tüm bilgisayar laboratuvarlarında projeksiyon cihazı, projeksiyon perdesi ve beyaz tahta bulunmaktadır.
• Bilişim ve matematik alanındaki temel kavram ve terimleri bilme, karşılaşılan problemlere çözüm önerisi sunabilme.
• Kişisel bilgisayar ve ağ işletim sistemlerini kurabilme ve kullanabilme; karşılaşılan yazılım ve donanım arızalarını tespit ederek sorunları çözebilme.
• Kelime işlemci, hesaplama tablosu, sunu, veri tabanı ve grafik tabanlı tasarım programlarını kurabilme, kullanabilme ve bu yazılımların program geliştirme bileşenlerini kullanarak program üretebilme, test edebilme ve hataları giderebilme.
• Algoritma ve veri yapılarını oluşturabilme, yazılım analiz ve tasarımı gerçekleştirebilme; bilişim sektöründeki proje temelli program üretme çalışmalarında grup içinde görevleri yerine getirebilme.
• İnternet teknolojilerini kullanarak yazılım geliştirebilme, sunucu ve istemci tabanlı uygulamalar hazırlayabilme.
• Bilgisayar çevre birimlerinin yapı ve çalışma prensiplerini bilme; elektronik bilgi ve becerilerine dayanarak donanım montajı ve denetimi yapabilme.
• Bilişim alanındaki çalışma kuralları, iş düzeni ve sorumlulukları, mesleki etik değerler ile kalite ve güvenlik konularında yeterli bilince sahip olabilme.
• Mesleki alana ait ana dilde ve yabancı dilde yazılmış teknik belgeleri okuyabilme, anlayabilme ve bu alanın ihtiyaç duyduğu düzeyde ana dili ve yabancı dili kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurabilme.
• Hayat boyu öğrenmenin önemini benimsemiş, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştiren, çevreye duyarlı bireyler olabilme.
Alana Özgü Yetkinlik
Teknik ve Bilimsel Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlikler
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli “Ders Öğretim Planı”nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmıştır.
Harf Notu Karşılığı:
88 ≤ AA ≤ 100
81 ≤ BA ≤ 87
74 ≤ BB ≤ 80
67 ≤ CB ≤ 73
60 ≤ CC ≤ 66
53 ≤ DC ≤ 59
46 ≤ DD ≤52
0 ≤ FD ≤ 45
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu” nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Başlangıç-Bitiş Tarihleri :01.01.2025 31.12.2026
Akredite olan Kuruluşun Tam Adı : Ege Üniversitesi - Ege Meslek Yüksekokulu - Bilgisayar Programcılığı
ÖSYM tarafından her yıl düzenlenen ÖSYS'nin Temel Yetenek Sınavından baraj olarak belirlenmiş puanı alan öğrenciler kayıt için başvurabiliyorlar.
Mezunlarımız, Bilişim Sektörü olmak üzere ilişkili bütün sektörlerde yazılım, ağ, sistem yöneticisi ve donanım alanlarında istihdam edilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030015110 | |
Qualification Title | Associate Degree in Computer Programming | |
Awarding Body | EGE UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | Ege University Rectorate Gençlik Caddesi 35040 Bornova – Izmir Telephone: (0-232) 311 10 10 Email: webadmin@ege.edu.tr | |
Awarding Body Url | http://ege.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 5 | 5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025 |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Computer use | |
National Occupation Classification |
3512.11 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | Computer programmers who are knowledgeable, skilled, and capable of effectively using communication tools are being trained to adapt to the IT sector. | |
Learning Environments | The courses in the Computer Programming Program are mainly conducted in computer laboratories. Our school has 8 computer laboratories. All computer laboratories are equipped with a projector, a projection screen, and a whiteboard. | |
Description | • To understand the basic concepts and terminology in the fields of informatics and mathematics, and coming up with solutions to problems. • To be able to install and use personal and network operating systems. • To be able to install and use word processor, electronic spreadsheet, presentation, database and graphic design programs. Ability to build, test, and troubleshoot programs using the development components of these software. • To be able to create algorithms and data structures, and to perform software analysis and design; to be able to fulfill tasks within a group in project-based program development activities in the IT sector. • To be able to develop a software using internet technologies. • To be able to understand the structure and operation of a range of computer peripheral devices; to be able to diagnose and maintain hardware components • To be able to have conciousness of working life in the field of Information technology, professional and ethically responsibility. • To be able to write and read the the document relevant to the computer science, and have written and verbal communication skill. • To be able to follow the scientific and technologic improvements in his/her profession with their idea of lifelong learning. | |
Key Competencies | Field Specific Competence Technical and Scientific Competencies Communication and Social Competencies | |
Further Info | Assessment and Grading method applied for each course is defined in “Individual Course Description”. Harf Notu Karşılığı: 88 ≤ AA ≤ 100 81 ≤ BA ≤ 87 74 ≤ BB ≤ 80 67 ≤ CB ≤ 73 60 ≤ CC ≤ 66 53 ≤ DC ≤ 59 46 ≤ DD ≤52 0 ≤ FD ≤ 45
| |
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs:
The quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
Accreditation Start-End Dates: 01.01.2025 31.12.2026 Full Name of Accredited Organization: Ege University - Ege Higher Vocational School - Computer Programming | |
Access Requirements | Students who get a minimum score in the Basic Ability Exam of ÖSYS, which is held every year by ÖSYM, can apply for registration. | |
Conditions for Success | Graduation can be accomplished once all of the courses (for a total of 120 ECTS) and internship were successfully completed. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates generally work as developer/analyst programmer, computer and network trainer, Web Designer, Internet programmer and System support staff. | |
Legal Basis | Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030015110
3512.11
3512.11
Computer programmers who are knowledgeable, skilled, and capable of effectively using communication tools are being trained to adapt to the IT sector.
The courses in the Computer Programming Program are mainly conducted in computer laboratories. Our school has 8 computer laboratories. All computer laboratories are equipped with a projector, a projection screen, and a whiteboard.
• To understand the basic concepts and terminology in the fields of informatics and mathematics, and coming up with solutions to problems.
• To be able to install and use personal and network operating systems.
• To be able to install and use word processor, electronic spreadsheet, presentation, database and graphic design programs. Ability to build, test, and troubleshoot programs using the development components of these software.
• To be able to create algorithms and data structures, and to perform software analysis and design; to be able to fulfill tasks within a group in project-based program development activities in the IT sector.
• To be able to develop a software using internet technologies.
• To be able to understand the structure and operation of a range of computer peripheral devices; to be able to diagnose and maintain hardware components
• To be able to have conciousness of working life in the field of Information technology, professional and ethically responsibility.
• To be able to write and read the the document relevant to the computer science, and have written and verbal communication skill.
• To be able to follow the scientific and technologic improvements in his/her profession with their idea of lifelong learning.
Field Specific Competence
Technical and Scientific Competencies
Communication and Social Competencies
Assessment and Grading method applied for each course is defined in “Individual Course Description”.
Harf Notu Karşılığı:
88 ≤ AA ≤ 100
81 ≤ BA ≤ 87
74 ≤ BB ≤ 80
67 ≤ CB ≤ 73
60 ≤ CC ≤ 66
53 ≤ DC ≤ 59
46 ≤ DD ≤52
0 ≤ FD ≤ 45
To ensure the quality of higher education programs:
- The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities in higher education institutions.
- The “University Monitoring and Evaluation Reports” for higher education institutions, prepared in accordance with the criteria determined by YÖK, are published annually. Based on these reports, YÖK shares evaluations—including both quantitative and qualitative assessments—of higher education institutions with the public.
- The “Foundation Higher Education Institutions Report,” which includes academic, administrative, and financial data related to foundation universities, is also published annually by YÖK. These reports, which contain quantitative and qualitative evaluations of foundation institutions, are shared with the public by YÖK.
The quality assurance of associate degree programs in higher education is ensured according to the “Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
- Curriculum Development and Approval: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of associate degree programs and the learning outcomes to be achieved by students in each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the core principles established by YÖK.
1.2. The curricula of National Core Education Programs are implemented by higher education institutions following approval by YÖK after being adopted by the relevant Deans Council. - Assessment and Evaluation: The assessment and evaluation of the learning outcomes expected from each associate degree program are carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles established by YÖK.
- Certification: Students enrolled in associate degree programs are awarded an associate degree diploma upon successful completion of the required course credits and other obligations set by the higher education institutions.
- Self-Assessment and External Evaluation: As part of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Internal Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year.
YÖKAK shares its “Institutional Feedback Report,” prepared based on the external evaluation of higher education institutions, with the public.
Additionally, accreditation decisions made by agencies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that the qualifications of the programs are assured in terms of quality.
In accordance with YÖKAK regulations, regular review activities are conducted concerning defined qualifications.
Accreditation Start-End Dates: 01.01.2025 31.12.2026
Full Name of Accredited Organization: Ege University - Ege Higher Vocational School - Computer Programming
Students who get a minimum score in the Basic Ability Exam of ÖSYS, which is held every year by ÖSYM, can apply for registration.
Graduates generally work as developer/analyst programmer, computer and network trainer, Web Designer, Internet programmer and System support staff.
Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council
Qualification is continuous.
