Yeterlilik Kodu | TR0030222680 | |
Yeterlilik Adı | Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Hasan Kalyoncu Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Yeşilkent, 27100 Oğuzeli/Gaziantep | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.hku.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Bilgisayar kullanımı | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Hasan Kalyoncu Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü, Hasan Kalyoncu Üniversitesi Mühendislik Fakültesine bağlı 6 mühendislik bölümünden biridir. Bilgisayar Mühendisliği Bölümü 2009-2010 eğitim ve öğretim yılında öğrenci kabul etmeye başlamıştır. 2014-2015 eğitim ve öğretim yılında ilk mezunlarını vermiştir. Bölümümüz lisans ve yüksek lisans düzeylerinde eğitim vermektedir. Hasan Kalyoncu Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü yürütmekte olduğu lisans programı örgün öğretim şeklinde olup, ikinci öğretimi bulunmamaktadır. Öğretim süresi 4 yıl/8 yarıyıl ve öğretim dili %100 İngilizcedir. Lisans düzeyinde bir yıl İngilizce hazırlık dönemi bulunmaktadır. Öğretim yılı başlamadan yapılan İngilizce yeterlilik sınavında başarılı olan öğrenciler birinci sınıfa kayıt hakkı kazanır. Başarısız olan öğrenciler ise hazırlık sınıfına alınır. Hazırlık sınıfı öğretim süresi iki yarıyıldan oluşur. Hazırlık sınıfını başarıyla tamamlayan öğrenciler lisans öğrenimine başlayabilmektedir. Lisans programında öğrenciler mezun olmak için aldıkları bütün derslerden başarılı olmak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasını sağlamak zorundadırlar. Tüm dersler için, öğrencilerin iş yükü dikkate alınarak, Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS) kredileri tanımlanmıştır. Bir öğrencinin programdan mezun olmak için öğrencinin 240 AKTS ders yükünü tamamlamış olması gerekmektedir. ÖSYM tarafından yerleştirilen ve yatay/dikey geçişlerle bölümümüze kayıt yaptıran öğrencilerden mezun oldukları takdirde Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) tarafından akredite edilmiş diploma belgelerini Hasan Kalyoncu Üniversitesinden alırlar. Bölümümüz Mayıs 2024 tarihinde 2 yıl süre ile MÜDEK tarafından akredite edilmiştir ve söz konusu akreditasyon kendi ile beraber Avrupa Mühendislik Eğitimi Akreditasyon Ağı (ENAEE) tarafından verilen EURACE etiketini de getirmektedir. Bölümün ders müfredatında, zorunlu dersler, teknik seçmeli dersler, serbest seçmeli dersler, mezuniyet projesi ve endüstride uygulamalı eğitim süreci (CO-OP) bulunmaktadır. Bölümün eğitim müfredatında 7 dönemlik eğitim sonucunda tüm derslerini başarıyla bitiren öğrencilerimiz 8. dönemde endüstride uygulamalı eğitim süreci (CO-OP) uygulamasına tabi tutulmaktadır. CO-OP sisteminde öğrencilerimiz bir dönem boyunca üniversitemizle anlaşması bulunan firmalarda veya öğrencilerimizin önerdiği ve bölüm CO-OP komisyonunun uygun gördüğü şirketlerde/kamu kuruluşlarında çalışarak, uygulamalı eğitim alarak sektörde aktif rol almaktadır. Amaç; teorik eğitim ile çalışma hayatını bütünleştirmektir. CO-OP eğitimiyle çalışma hayatına hazırlanan öğrenciler, bu sayede mezun olduktan sonra iş yerindeki öğrenme ve adaptasyon sürelerini en aza indirirler. Bölümümüzün kendisine ait Bilgisayar ve Elektrik-Elektronik Laboratuvarları bulunmaktadır. Bu laboratuvarlar ve derslikler lisans dersleri ve lisansüstü uygulamaları için modern ekipmanlar ile donatılmış olup, elverişlidir. Hasan Kalyoncu Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü, çağdaş ve kaliteli eğitim anlayışıyla, hem akademik kadrosunu hem de altyapısını bilgisayar teknolojilerindeki değişimlere ayak uyduracak şekilde geliştirmeyi; aynı zamanda ülkemizin ihtiyacı olan güncel bilgi birikimine sahip, donanımlı, evrensel değerlere duyarlı, dinamik ve üretken Bilgisayar Mühendisleri yetiştirmeyi hedeflemektedir. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, üniversitemiz bünyesindeki Bilgisayar, Fizik, Network ve Elektrik-Elektronik laboratuvarlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. Bunun yanı sıra öğrenciler talepleri doğrultusunda üniversitemiz bünyesindeki teknoloji transfer ofisinde bulunan oyun laboratuvarında da oyun ve uygulama geliştirme imkanına sahiptir. Aynı zamanda, Bilgisayar Mühendisliğinin kullanımına açık olan 8 adet sınıf bulunmaktadır. Bununla birlikte, üniversitemizin AMFİ 1,2,3,4 kodlu toplam 288 kişi kapasiteli amfileri de Mühendislik Fakültesi ve Bilgisayar Mühendisliği Bölümünün kullanımına açıktır. Tüm sınıflarımızda projeksiyon donanımı mevcuttur. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Ölçme ve değerlendirme yöntemleri, sınav türleri ve bu sınavların ders başarı notuna etkisi, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere göre yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından kararlaştırılır. Değerlendirme süreçlerinde ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi çeşitli yöntemler kullanılır. Öğrencilerin başarısı, harf veya not bazlı sistemlerle ölçülür.Her ders için her yarıyılda bir ara sınavı, bir de yarıyıl sonu sınavı yapılır. Ara sınavlar dışında kısa süreli sınavlar önceden tarih belirlemeksizin yapılabilir. Derslere ait başarı değerlendirmesinde kullanılan ölçütler (ara sınavlar, yarıyıl sonu sınavı, ödev vb.) ve bu ölçütlerin oranları yayımlanan müfredat programlarında belirtilir. Bir öğrenciye verilecek yarıyıl sonu ders notu, yarıyıl içi ve yarıyıl sonu sınavı sonuçları ile yarıyıl çalışmaları ve derse devam durumu göz önünde bulundurularak dersin öğretim elemanı tarafından verilir. Ara sınav ve/veya yarıyıl sonu sınavı gerektirmeyen dersler ilgili bölüm tarafından saptanarak Öğrenci İşleri Müdürlüğüne bildirilir. Yarıyıl sonu ders başarı notları, dersin öğretim üyesi tarafından, Öğrenci İşleri Müdürlüğüne teslim edilir. Notlar Öğrencilere yarıyılda aldıkları her ders için, aşağıda harflerle tanımlanmış notlardan biri, dersin öğretim elemanı tarafından yarıyıl sonu ders notu olarak verilir. Harf notlarının katsayıları ve 100 (yüz) puan üzerinden karşılıkları şu şekildedir: Puan Ders Notu Katsayı 90-100 AA 4,00 85-89 BA 3,50 80-84 BB 3,00 70-79 CB 2,50 60-69 CC 2,00 55-59 DC 1,50 50-54 DD 1,00 40-49 FD 0,50 <40 FF 0,00 Devamsız NA 0,00 Not ortalamasına katılmayan ve yerel kredisi olmayan diğer derslerin harf notları şunlardır: a) I (Eksik) notu; yarıyıl içinde başarılı olduğu halde, hastalık veya başka bir geçerli nedenle, ders için gerekli şartları yerine getiremeyen veya final sınavına giremeyen öğrencilere öğretim elemanınca verilir. Öğrenci, bu notun ilan tarihinden itibaren on beş gün içinde eksiklerini tamamlayarak bir not almak zorundadır. Aksi halde, I notu kendiliğinden FF notuna dönüşür. Ancak, uzayan bir hastalık ve benzeri hallerde, bölüm başkanlığının önerisi ve ilgili yönetim kurulunun onayıyla bu süre bir sonraki kayıt döneminin başlangıcına kadar uzatılabilir. b) S (Yeterli) notu; öğretim programlarındaki kredisiz derslerden başarılı olan öğrencilere verilir, ortalama hesaplarına katılmaz. c) U (Yetersiz) notu; öğretim programlarında bulunan kredisiz derslerden ve öğrenci değişim programı çerçevesinde alınan derslerden başarısız olan öğrencilere verilir ve ortalama hesaplarına katılmaz. ç) P (Devam eden) notu; bir yarıyıldan fazla süren kredili ya da kredisiz derslerde, birinci yarıyıl sonunda verilir. P notu ortalama hesaplarına katılmaz. d) M (Muaf) notu; öğrencilerin daha önce okudukları yükseköğretim kurumlarından alıp başarılı oldukları ve denkliği ilgili yönetim kurulu tarafından kabul edilen dersler ile Senatoca belirlenen derslerden ilgili bölümce uygulanan muafiyet sınavı sonucunda başarılı olunanlara verilir ve ortalamaya katılmaz. e) NA (Devamsız) notu; derse devam veya ders uygulamalarına ilişkin yükümlülüklerini yerine getiremediği için başarısız olan öğrencilere verilir. Bu not, ortalama hesaplarında kredili dersler için FF, kredisiz dersler için U notu gibi işlem görür. (f) (Değişik:RG-9/5/2020-31122) Bir dersten S, M, DD ve daha yukarı not alan öğrenci başarılı sayılır. (g) Bir dersten FD, FF, U ve NA notu alan öğrenci başarısız sayılır ve bu dersi tekrarlaması gerekir. (h) Öğrenci değişim programlarında alınan derslerin kredi eşdeğerliliği ve notların intibakı ilgili birim yönetim kurulu tarafından yapılır. Bu intibakta, yurtdışıyla ilişkili değişimlerde AKTS’den faydalanılır. Öğretim elemanı, uygun gördüğü takdirde ödev, laboratuar ve benzeri çalışmaları ara sınav olarak değerlendirebilir. Her yarıyıl sonunda öğrencilere başarı notu verilirken, öğrencilerin ara sınav ve final sınavı sonuçları, yarıyıl içi çalışmaları ve derse devamları göz önünde tutulur. Başarı notunun belirlenmesinde final/bütünleme notunun ağırlığı %60’tan çok, %40’tan az olamaz. Bu oranın ne kadar olacağı ilgili kurul kararı ile belirlenir. Final/bütünleme not ağırlığından geriye kalan oranın ara sınav, devam, ödev ve benzerlerine dağıtılmasında ilgili öğretim elemanı yetkilidir. Öğretim elemanı, yarıyıl başında kendi yetkisinde olan değerlendirme ölçütlerini öğrencilere duyurur ve ilgili mercilere bilgi verir. Program Çıktılarının Ölçme ve Değerlendirme Süreci Her derse ait ders izlencelerinde dersin sonunda öğrencinin ders kapsamında kazanması gereken yeterlilikler öğrenim çıktıları kısmından takip edilmektedir. Her dersin yine öğrenim çıktıları ile program çıktıları arasındaki ağırlıklı ilişkisi de aynı şekilde ders izlencesinde yer almaktadır. Buna bağlı olarak, bölüm öğretim elemanlarından dönemsel olarak verilen dersler ile ilgili ders dosyaları talep edilmektedir. Ders dosyaları bilgisayar ortamında yedekli olarak muhafaza edilmektedir. Bölümde benimsenmiş olan ve MÜDEK program çıktılarıyla tamamıyla aynı olan program çıktılarının ölçmesi ve değerlendirilmesi ilk olarak program çıktılarının alt bileşenlerine ayırarak ders bazında her biri için ayrı ayrı yapılmaktadır. Her alt bileşenin bir dersteki etkisi yüzdece belirlenmiştir. Bu alt bileşenlerin yüzdesinden ve sağlama düzeyinden yola çıkılarak herhangi bir program çıktısının bölüm genelinde dönemsel olarak sağlanma düzeyi elde edilmektedir. Bölümümüzde program çıktılarının sağlanma düzeyini dönemsel olarak belirlemek ve belgelemek için kullanılan ve birbirlerini tamamladığı düşünülen ölçme ve değerlendirme metotları ve süreçleri aşağıdaki gibidir:
1. Dönemsel olarak; final sınavları, bitirme projesi final sunumu, Çok Disiplinli Entegre Proje Final Sunumu ve COOP final sunumları yapılmadan önce; Bölüm başkanlığı tarafından tüm derslerin alt bileşenli program çıktılarına göre sanal anket ortamında anket hazırlanmakta ve öğretim üyeleri ile paylaşılmaktadır. Öğretim üyeleri bu sanal anket platformundaki ders bazlı anketleri derslerin sanal form platformunda öğrencilerle ile paylaşmaktadır. Yapılan anketlerin sonuçları interaktif ortamdan alınıp Microsoft Excel yazılımı kullanılarak anket dosyaları ile değerlendirilmektedir. Exceldeki sistem öğrencilerin verdikleri yanıtlara göre program çıktılarının sağlanma düzeyini 5 puanlı ve 100 puanlı puanlama üzerinden değerlendirmektedir. 50 ve üzeri puana sahip olan ölçümler yeterli olarak kabul edilmektedir. Böylece program çıktılarının anketlere göre erişim düzeyi dönemsel olarak ölçülmektedir ve söz konusu ÖDR raporunda yıllık olarak verilmektedir. 2. Dönemsel olarak; Final sınavları, bitirme projesi final sunumu, Çok Disiplinli Entegre Proje Final Sunumu ve COOP final sunumları bittikten sonra değerlendirme kriterlerine göre zorunlu derslerin Microsoft Excel yazılımı kullanılarak soru bazlı ders değerlendirilmesi yapılmaktadır. Exceldeki sistem program çıktı sonuçlarını soru bazlı olarak 100 puan üzerinden vermektedir. İlgili exceldeki sistem, hem değerlendirme kriterlerini (vize, final, ödev, laboratuvar vb.) ayrı ayrı hem de bileşke halinde vermektedir. 50 ve üzeri puana sahip olan ölçümler yeterli olarak kabul edilmektedir. FF-FD, NA notları değerlendirmeye alınmamaktadır. 3. Dönemsel olarak; Final sınavları, bitirme projesi final sunumu, Çok Disiplinli Entegre Proje Final Sunumu ve COOP final sunumları bittikten sonra değerlendirme kriterlerine göre OBS sisteminin verdiği harf notu sonuçlarına göre dersi geçen öğrencilerin dersi alan tüm öğrencilere oranı üzerinden bir değerlendirme yapılmaktadır. Söz konusu dersin ilgili program çıktısının başarısı; dersi alan öğrencilerin yüzdesi üzerinden ölçülür. Dersi alan öğrencilerden en az yüzde ellisinin dersi geçmesi durumunda ilgili ders için ölçülen program çıktısının sağlandığı (yeterli) olduğu kabul edilmektedir. Yukarıda verilen harf ölçeklerine göre DD ve üstü not alan öğrenciler başarılı olarak görülmektedir. Yüzde 50 ve üzeri sağlanma düzeyleri yeterli kabul edilmektedir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Hasan Kalyoncu Üniversitesi Kalite Güvence Sistemi Bölümümüz, Mühendislik Fakültesi bünyesinde yer almaktadır. Organizasyonel yapının belli olduğu fakültede, idari yapı olarak fakülte dekanı ve dekan yardımcısı fakültenin dekanlık birimindeki görev ve sorumluluklarından, mevcut genel süreçlerin takibinden, işleyişinden ve bu konudaki liderlik ve motivasyonu sağlamakla yükümlü ve Üniversite Rektörlüğüne karşı sorumlu iken, bölümde de idari yapı belirlenmiştir. Bölüm Başkanları gerek 2547 sayılı Kanun gerekse de Kalite Yönetim Sisteminde yer alan görev tanımları gereğince Fakülte Dekanlığına karşı sorumludurlar. Fakültede 1 fakülte sekreteri bulunurken, 1 bölümler sekreteri bulunmaktadır. Bahsi geçen personellerin görev, sorumluluklar ve çalışma alanları bellidir. Öğretim üyeleri ve Araştırma Görevlilerinin görev tanımları bellidir ve herhangi bir görevleri ve veya ihtiyaçları söz konusu olduğunda takip edecekleri silsile bellidir. Fakültede genel iş ve sorumluluklar koordinatörlüklere ayrılmıştır, koordinatörlüklerin görev tanımları, sorumlulukları belirlenmiş olup görev paylaşımları yapılmıştır ve söz konusu görevler belirlenmiş periyotlarda takip edilmektedir. Fakültede takip edilen işlerin akışları ve prosedürleri belli ve uygulanabilirdir. Mühendislik Fakültesinde, benimsenen yönetişim modeli ve idari yapı ile gerek fakültede gerekse de bölümde yapılan işlerin ve etkinliklerin belirli bir iş hiyerarşisinde, belirli bir kalitede yapılmasına olanak sağlamaktadır. Örnek olarak; fakültede tanımlı süreçler aracılığıyla yapılan görev ve sorumluluklar yapılan işin takibini kolaylaştırmakta ve belli bir standartta olmasını sağlamaktadır. Bunun yanı sıra gerekse tanımlı süreçlerin gerekse de belli başlı işlerin dekanlık makamı tarafından oluşturulan görevleri ve sorumlulukları tanımlı koordinatörlükler aracılığıyla yapılması iş yükü ve iş bölümünün sistemli ve kaliteli dağılımının yanı sıra adaletli ve tutarlı olmasını da beraberinde getirmektedir. Böylesi bir politika fakültede ve bölümde benimsenen amaç ve performans göstergelerinin izlenebilir, ölçülebilir, değerlendirilebilir, sürdürülebilir, denetlenebilir ve iyileştirilebilir olmasını sağlamaktadır. Bölümümüz yılda bir kez fakülte genelinde hazırlanan Kurum İç Değerlendirme Raporu (KİDR) aracılığıyla; Eğitim-Öğretim, Araştırma-Geliştirme, Toplumsal Katkı ve Liderlik, Yönetişim ve Kalite süreçlerindeki izlemleri ve bulguları üniversite rektörlüğüne bağlı Strateji ve Kalite Müdürlüğü’ne sunmaktadır. Yılda en az 1 kez söz konusu müdürlük tarafından kalite ve YÖKAK gereksinimleri doğrultusunda iç denetim yapılmaktadır. İç denetimde tespit edilen bulgulara ve veya eksiklere göre bölümde sürekli iyileştirme çalışmaları yapılmaktadır. Fakülte genelinde yapılan Ölçme değerlendirme çalışmalarıyla öğrencilerin memnuniyetleri ve ders bazında performansları izlenmektedir. Dönem sonlarında dersi veren öğretim üyelerinden ders değerlendirme raporları istenmekte ve gerek görüldüğünde ders bazlı iyileştirmeler yapılmaktadır. Bölümümüzün Öz Değerlendirme Raporuna aşağıdaki link aracılığıyla ulaşılabilmektedir. Bölümümüz benimsediği ve özenle sürdürdüğü kalite ve sürekli iyileştirme politikaları nedeniyle Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği tarafından 1 Mayıs 2024-30.09.2026 tarihleri arasında geçerli akredite edilmiştir. Bölümümüzün MÜDEK ve ENAEE sertifikalarına aşağıdaki link aracılığıyla ulaşılabilmektedir. | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Üniversitemizin Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliği'nin 19. maddesinin 2. Fıkrasına göre; Önlisans ve lisans programından mezun olmak için öğrencinin; Kayıtlı oldukları programın müfredatında kabul edilen tüm zorunlu ve seçmeli dersler ile staj ve uygulamaları bu Yönetmelik hükümlerine göre başarı ile tamamlamış olması, Genel not ortalamasının en az 2,00 olması, Önlisans programları için asgari 120 AKTS, lisans programları için ise asgari 240 AKTS’yi tamamlaması, gereklidir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | 1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler. 2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler. 3. Bölüm mezunları, ülkemiz ve yabancı ülke endüstrisinde, çeşitli üniversitelerde, kamu ve özel kurum-kuruluşlarda, araştırma enstitülerinde farklı kademelerde Bilgisayar Mühendisi olarak görev alabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği 3. Hasan Kalyoncu Üniversitesi Mevzuatları | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030222680
ISCO:08
ISCO:08
Hasan Kalyoncu Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü, Hasan Kalyoncu Üniversitesi Mühendislik Fakültesine bağlı 6 mühendislik bölümünden biridir. Bilgisayar Mühendisliği Bölümü 2009-2010 eğitim ve öğretim yılında öğrenci kabul etmeye başlamıştır. 2014-2015 eğitim ve öğretim yılında ilk mezunlarını vermiştir. Bölümümüz lisans ve yüksek lisans düzeylerinde eğitim vermektedir. Hasan Kalyoncu Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü yürütmekte olduğu lisans programı örgün öğretim şeklinde olup, ikinci öğretimi bulunmamaktadır. Öğretim süresi 4 yıl/8 yarıyıl ve öğretim dili %100 İngilizcedir. Lisans düzeyinde bir yıl İngilizce hazırlık dönemi bulunmaktadır. Öğretim yılı başlamadan yapılan İngilizce yeterlilik sınavında başarılı olan öğrenciler birinci sınıfa kayıt hakkı kazanır. Başarısız olan öğrenciler ise hazırlık sınıfına alınır. Hazırlık sınıfı öğretim süresi iki yarıyıldan oluşur. Hazırlık sınıfını başarıyla tamamlayan öğrenciler lisans öğrenimine başlayabilmektedir. Lisans programında öğrenciler mezun olmak için aldıkları bütün derslerden başarılı olmak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasını sağlamak zorundadırlar. Tüm dersler için, öğrencilerin iş yükü dikkate alınarak, Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS) kredileri tanımlanmıştır. Bir öğrencinin programdan mezun olmak için öğrencinin 240 AKTS ders yükünü tamamlamış olması gerekmektedir. ÖSYM tarafından yerleştirilen ve yatay/dikey geçişlerle bölümümüze kayıt yaptıran öğrencilerden mezun oldukları takdirde Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) tarafından akredite edilmiş diploma belgelerini Hasan Kalyoncu Üniversitesinden alırlar. Bölümümüz Mayıs 2024 tarihinde 2 yıl süre ile MÜDEK tarafından akredite edilmiştir ve söz konusu akreditasyon kendi ile beraber Avrupa Mühendislik Eğitimi Akreditasyon Ağı (ENAEE) tarafından verilen EURACE etiketini de getirmektedir.
Bölümün ders müfredatında, zorunlu dersler, teknik seçmeli dersler, serbest seçmeli dersler, mezuniyet projesi ve endüstride uygulamalı eğitim süreci (CO-OP) bulunmaktadır. Bölümün eğitim müfredatında 7 dönemlik eğitim sonucunda tüm derslerini başarıyla bitiren öğrencilerimiz 8. dönemde endüstride uygulamalı eğitim süreci (CO-OP) uygulamasına tabi tutulmaktadır. CO-OP sisteminde öğrencilerimiz bir dönem boyunca üniversitemizle anlaşması bulunan firmalarda veya öğrencilerimizin önerdiği ve bölüm CO-OP komisyonunun uygun gördüğü şirketlerde/kamu kuruluşlarında çalışarak, uygulamalı eğitim alarak sektörde aktif rol almaktadır. Amaç; teorik eğitim ile çalışma hayatını bütünleştirmektir. CO-OP eğitimiyle çalışma hayatına hazırlanan öğrenciler, bu sayede mezun olduktan sonra iş yerindeki öğrenme ve adaptasyon sürelerini en aza indirirler. Bölümümüzün kendisine ait Bilgisayar ve Elektrik-Elektronik Laboratuvarları bulunmaktadır. Bu laboratuvarlar ve derslikler lisans dersleri ve lisansüstü uygulamaları için modern ekipmanlar ile donatılmış olup, elverişlidir. Hasan Kalyoncu Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü, çağdaş ve kaliteli eğitim anlayışıyla, hem akademik kadrosunu hem de altyapısını bilgisayar teknolojilerindeki değişimlere ayak uyduracak şekilde geliştirmeyi; aynı zamanda ülkemizin ihtiyacı olan güncel bilgi birikimine sahip, donanımlı, evrensel değerlere duyarlı, dinamik ve üretken Bilgisayar Mühendisleri yetiştirmeyi hedeflemektedir.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, üniversitemiz bünyesindeki Bilgisayar, Fizik, Network ve Elektrik-Elektronik laboratuvarlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. Bunun yanı sıra öğrenciler talepleri doğrultusunda üniversitemiz bünyesindeki teknoloji transfer ofisinde bulunan oyun laboratuvarında da oyun ve uygulama geliştirme imkanına sahiptir.
Aynı zamanda, Bilgisayar Mühendisliğinin kullanımına açık olan 8 adet sınıf bulunmaktadır. Bununla birlikte, üniversitemizin AMFİ 1,2,3,4 kodlu toplam 288 kişi kapasiteli amfileri de Mühendislik Fakültesi ve Bilgisayar Mühendisliği Bölümünün kullanımına açıktır. Tüm sınıflarımızda projeksiyon donanımı mevcuttur.
- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi edinir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi kazanır.
- Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisi edinir bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçebilme ve uygulayabilme becerisi kazanır.
- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi edinir ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır.
- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi edinir ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir.
- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır ve bireysel çalışma becerisi edinir.
- Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi kazanır ve en az bir yabancı dil bilgisi, etkin rapor yazma, yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olur.
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci edinir ve bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme, kendini sürekli yenileme becerisi kazanır.
- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci edinir mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur.
- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi edinir, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır ve sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur.
- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi sahibi olur, mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Teknik Bilgi ve Uzmanlık
- İletişim Becerileri
- Yaratıcılık ve Yenilikçilik
- Proje Yönetimi Becerileri
- Eleştirel Düşünme ve Analitik Beceriler
- Sürekli Öğrenme ve Gelişim
- Etik ve Sosyal Sorumluluk
- Liderlik ve Karar Verme
- Kapsamlı Sistem Düşünme
- İnovasyon ve Sürekli İyileştirme
- Çok Disiplinli Çalışabilme
- Çevre Bilinci ve Sürdürülebilirlik
- Yazılım ve Teknoloji Kullanımı
- Uluslararası Perspektif ve Kültürel Farkındalık
- Maliyet ve Ekonomik Analiz
- İş Güvenliği ve Yasal Düzenlemelere Uyum
- İleri Seviye Analiz ve Hesaplama Becerileri
Ölçme ve değerlendirme yöntemleri, sınav türleri ve bu sınavların ders başarı notuna etkisi, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere göre yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından kararlaştırılır. Değerlendirme süreçlerinde ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi çeşitli yöntemler kullanılır. Öğrencilerin
başarısı, harf veya not bazlı sistemlerle ölçülür.Her ders için her yarıyılda bir ara sınavı, bir de yarıyıl sonu sınavı yapılır. Ara sınavlar dışında kısa süreli sınavlar önceden tarih belirlemeksizin yapılabilir. Derslere ait başarı değerlendirmesinde kullanılan ölçütler (ara sınavlar, yarıyıl sonu sınavı, ödev vb.) ve bu ölçütlerin oranları yayımlanan müfredat programlarında belirtilir. Bir öğrenciye verilecek yarıyıl sonu ders notu, yarıyıl içi ve yarıyıl sonu sınavı sonuçları ile yarıyıl çalışmaları ve derse devam durumu göz önünde bulundurularak dersin öğretim elemanı tarafından verilir. Ara sınav ve/veya yarıyıl sonu sınavı gerektirmeyen dersler ilgili bölüm tarafından saptanarak Öğrenci İşleri Müdürlüğüne bildirilir. Yarıyıl sonu ders başarı notları, dersin öğretim üyesi tarafından, Öğrenci İşleri
Müdürlüğüne teslim edilir. Notlar Öğrencilere yarıyılda aldıkları her ders için, aşağıda harflerle tanımlanmış notlardan biri, dersin öğretim elemanı tarafından yarıyıl sonu ders notu olarak verilir.
Harf notlarının katsayıları ve 100 (yüz) puan üzerinden karşılıkları şu şekildedir:
Puan Ders Notu Katsayı
90-100 AA 4,00
85-89 BA 3,50
80-84 BB 3,00
70-79 CB 2,50
60-69 CC 2,00
55-59 DC 1,50
50-54 DD 1,00
40-49 FD 0,50
<40 FF 0,00
Devamsız NA 0,00
Not ortalamasına katılmayan ve yerel kredisi olmayan diğer derslerin harf notları şunlardır:
a) I (Eksik) notu; yarıyıl içinde başarılı olduğu halde, hastalık veya başka bir geçerli nedenle, ders için gerekli şartları yerine getiremeyen veya final sınavına giremeyen öğrencilere öğretim elemanınca verilir. Öğrenci, bu notun ilan tarihinden itibaren on beş gün içinde eksiklerini tamamlayarak bir not almak zorundadır. Aksi halde, I notu kendiliğinden FF notuna dönüşür. Ancak, uzayan bir hastalık ve benzeri hallerde, bölüm başkanlığının önerisi ve ilgili yönetim kurulunun onayıyla bu süre bir sonraki kayıt döneminin başlangıcına kadar uzatılabilir.
b) S (Yeterli) notu; öğretim programlarındaki kredisiz derslerden başarılı olan öğrencilere verilir, ortalama hesaplarına katılmaz.
c) U (Yetersiz) notu; öğretim programlarında bulunan kredisiz derslerden ve öğrenci değişim programı çerçevesinde alınan derslerden başarısız olan öğrencilere verilir ve ortalama hesaplarına katılmaz.
ç) P (Devam eden) notu; bir yarıyıldan fazla süren kredili ya da kredisiz derslerde, birinci yarıyıl sonunda verilir. P notu ortalama hesaplarına katılmaz.
d) M (Muaf) notu; öğrencilerin daha önce okudukları yükseköğretim kurumlarından alıp başarılı oldukları ve denkliği ilgili yönetim kurulu tarafından kabul edilen dersler ile Senatoca belirlenen derslerden ilgili bölümce uygulanan muafiyet sınavı sonucunda başarılı olunanlara
verilir ve ortalamaya katılmaz.
e) NA (Devamsız) notu; derse devam veya ders uygulamalarına ilişkin yükümlülüklerini yerine getiremediği için başarısız olan öğrencilere verilir. Bu not, ortalama hesaplarında kredili dersler için FF, kredisiz dersler için U notu gibi işlem görür.
(f) (Değişik:RG-9/5/2020-31122) Bir dersten S, M, DD ve daha yukarı not alan öğrenci başarılı sayılır.
(g) Bir dersten FD, FF, U ve NA notu alan öğrenci başarısız sayılır ve bu dersi tekrarlaması gerekir.
(h) Öğrenci değişim programlarında alınan derslerin kredi eşdeğerliliği ve notların intibakı ilgili birim yönetim kurulu tarafından yapılır. Bu intibakta, yurtdışıyla ilişkili değişimlerde AKTS’den faydalanılır.
Öğretim elemanı, uygun gördüğü takdirde ödev, laboratuar ve benzeri çalışmaları ara sınav olarak değerlendirebilir. Her yarıyıl sonunda öğrencilere başarı notu verilirken, öğrencilerin ara sınav ve final sınavı sonuçları, yarıyıl içi çalışmaları ve derse devamları göz önünde tutulur. Başarı notunun belirlenmesinde final/bütünleme notunun ağırlığı %60’tan çok, %40’tan az olamaz. Bu oranın ne kadar olacağı ilgili kurul kararı ile belirlenir. Final/bütünleme not ağırlığından geriye kalan oranın ara sınav, devam, ödev ve benzerlerine dağıtılmasında ilgili öğretim elemanı yetkilidir. Öğretim elemanı, yarıyıl başında kendi yetkisinde olan değerlendirme ölçütlerini öğrencilere duyurur ve ilgili mercilere bilgi verir.
Program Çıktılarının Ölçme ve Değerlendirme Süreci
Her derse ait ders izlencelerinde dersin sonunda öğrencinin ders kapsamında kazanması gereken yeterlilikler öğrenim çıktıları kısmından takip edilmektedir. Her dersin yine öğrenim çıktıları ile program çıktıları arasındaki ağırlıklı ilişkisi de aynı şekilde ders izlencesinde yer almaktadır. Buna bağlı olarak, bölüm öğretim elemanlarından dönemsel olarak verilen dersler ile ilgili ders dosyaları talep edilmektedir. Ders dosyaları bilgisayar ortamında yedekli olarak muhafaza edilmektedir. Bölümde benimsenmiş olan ve MÜDEK program çıktılarıyla tamamıyla aynı olan program çıktılarının ölçmesi ve değerlendirilmesi ilk olarak program çıktılarının alt bileşenlerine ayırarak ders bazında her biri için ayrı ayrı yapılmaktadır. Her alt bileşenin bir dersteki etkisi yüzdece belirlenmiştir. Bu alt bileşenlerin yüzdesinden ve sağlama düzeyinden yola çıkılarak herhangi bir program çıktısının bölüm genelinde dönemsel olarak sağlanma düzeyi elde edilmektedir. Bölümümüzde program çıktılarının sağlanma düzeyini dönemsel olarak belirlemek ve belgelemek için kullanılan ve birbirlerini tamamladığı düşünülen ölçme ve değerlendirme metotları ve süreçleri aşağıdaki gibidir:
1. Dönemsel olarak; final sınavları, bitirme projesi final sunumu, Çok Disiplinli Entegre Proje Final Sunumu ve COOP final sunumları yapılmadan önce; Bölüm başkanlığı tarafından tüm derslerin alt bileşenli program çıktılarına göre sanal anket ortamında anket hazırlanmakta ve öğretim üyeleri ile paylaşılmaktadır. Öğretim üyeleri bu sanal anket platformundaki ders bazlı anketleri derslerin sanal form platformunda öğrencilerle ile paylaşmaktadır. Yapılan anketlerin sonuçları interaktif ortamdan alınıp Microsoft Excel yazılımı kullanılarak anket dosyaları ile değerlendirilmektedir. Exceldeki sistem öğrencilerin verdikleri yanıtlara göre program çıktılarının sağlanma düzeyini 5 puanlı ve 100 puanlı puanlama üzerinden değerlendirmektedir. 50 ve üzeri puana sahip olan ölçümler yeterli olarak kabul edilmektedir. Böylece program çıktılarının anketlere göre erişim düzeyi dönemsel olarak ölçülmektedir ve söz konusu ÖDR raporunda yıllık olarak verilmektedir.
2. Dönemsel olarak; Final sınavları, bitirme projesi final sunumu, Çok Disiplinli Entegre Proje Final Sunumu ve COOP final sunumları bittikten sonra değerlendirme kriterlerine göre zorunlu derslerin Microsoft Excel yazılımı kullanılarak soru bazlı ders değerlendirilmesi yapılmaktadır. Exceldeki sistem program çıktı sonuçlarını soru bazlı olarak 100 puan üzerinden vermektedir. İlgili exceldeki sistem, hem değerlendirme kriterlerini (vize, final, ödev, laboratuvar vb.) ayrı ayrı hem de bileşke halinde vermektedir. 50 ve üzeri puana sahip olan ölçümler yeterli olarak kabul edilmektedir. FF-FD, NA notları değerlendirmeye alınmamaktadır.
3. Dönemsel olarak; Final sınavları, bitirme projesi final sunumu, Çok Disiplinli Entegre Proje Final Sunumu ve COOP final sunumları bittikten sonra değerlendirme kriterlerine göre OBS sisteminin verdiği harf notu sonuçlarına göre dersi geçen öğrencilerin dersi alan tüm öğrencilere oranı üzerinden bir değerlendirme yapılmaktadır. Söz konusu dersin ilgili program çıktısının başarısı; dersi alan öğrencilerin yüzdesi üzerinden ölçülür. Dersi alan öğrencilerden en az yüzde ellisinin dersi geçmesi durumunda ilgili ders için ölçülen program çıktısının sağlandığı (yeterli) olduğu kabul edilmektedir. Yukarıda verilen harf ölçeklerine göre DD ve üstü not alan öğrenciler başarılı olarak görülmektedir. Yüzde 50 ve üzeri sağlanma düzeyleri yeterli kabul edilmektedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer.
YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Hasan Kalyoncu Üniversitesi Kalite Güvence Sistemi
Bölümümüz, Mühendislik Fakültesi bünyesinde yer almaktadır. Organizasyonel yapının belli olduğu fakültede, idari yapı olarak fakülte dekanı ve dekan yardımcısı fakültenin dekanlık birimindeki görev ve sorumluluklarından, mevcut genel süreçlerin takibinden, işleyişinden ve bu konudaki liderlik ve motivasyonu sağlamakla yükümlü ve Üniversite Rektörlüğüne karşı sorumlu iken, bölümde de idari yapı belirlenmiştir. Bölüm Başkanları gerek 2547 sayılı Kanun gerekse de Kalite Yönetim Sisteminde yer alan görev tanımları gereğince Fakülte Dekanlığına karşı sorumludurlar. Fakültede 1 fakülte sekreteri bulunurken, 1 bölümler sekreteri bulunmaktadır. Bahsi geçen personellerin görev, sorumluluklar ve çalışma alanları bellidir. Öğretim üyeleri ve Araştırma Görevlilerinin görev tanımları bellidir ve herhangi bir görevleri ve veya ihtiyaçları söz konusu olduğunda takip edecekleri silsile bellidir. Fakültede genel iş ve sorumluluklar koordinatörlüklere ayrılmıştır, koordinatörlüklerin görev tanımları, sorumlulukları belirlenmiş olup görev paylaşımları yapılmıştır ve söz konusu görevler belirlenmiş periyotlarda takip edilmektedir. Fakültede takip edilen işlerin akışları ve prosedürleri belli ve uygulanabilirdir. Mühendislik Fakültesinde, benimsenen yönetişim modeli ve idari yapı ile gerek fakültede gerekse de bölümde yapılan işlerin ve etkinliklerin belirli bir iş hiyerarşisinde, belirli bir kalitede yapılmasına olanak sağlamaktadır. Örnek olarak; fakültede tanımlı süreçler aracılığıyla yapılan görev ve sorumluluklar yapılan işin takibini kolaylaştırmakta ve belli bir standartta olmasını sağlamaktadır. Bunun yanı sıra gerekse tanımlı süreçlerin gerekse de belli başlı işlerin dekanlık makamı tarafından oluşturulan görevleri ve sorumlulukları tanımlı koordinatörlükler aracılığıyla yapılması iş yükü ve iş bölümünün sistemli ve kaliteli dağılımının yanı sıra adaletli ve tutarlı olmasını da beraberinde getirmektedir. Böylesi bir politika fakültede ve bölümde benimsenen amaç ve performans göstergelerinin izlenebilir, ölçülebilir, değerlendirilebilir, sürdürülebilir, denetlenebilir ve iyileştirilebilir olmasını sağlamaktadır.
Bölümümüz yılda bir kez fakülte genelinde hazırlanan Kurum İç Değerlendirme Raporu (KİDR) aracılığıyla; Eğitim-Öğretim, Araştırma-Geliştirme, Toplumsal Katkı ve Liderlik, Yönetişim ve Kalite süreçlerindeki izlemleri ve bulguları üniversite rektörlüğüne bağlı Strateji ve Kalite Müdürlüğü’ne sunmaktadır. Yılda en az 1 kez söz konusu müdürlük tarafından kalite ve YÖKAK gereksinimleri doğrultusunda iç denetim yapılmaktadır. İç denetimde tespit edilen bulgulara ve veya eksiklere göre bölümde sürekli iyileştirme çalışmaları yapılmaktadır.
Fakülte genelinde yapılan Ölçme değerlendirme çalışmalarıyla öğrencilerin memnuniyetleri ve ders bazında performansları izlenmektedir. Dönem sonlarında dersi veren öğretim üyelerinden ders değerlendirme raporları istenmekte ve gerek görüldüğünde ders bazlı iyileştirmeler yapılmaktadır. Bölümümüzün Öz Değerlendirme Raporuna aşağıdaki link aracılığıyla ulaşılabilmektedir.
Bölümümüz benimsediği ve özenle sürdürdüğü kalite ve sürekli iyileştirme politikaları nedeniyle Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği tarafından 1 Mayıs 2024-30.09.2026 tarihleri arasında geçerli akredite edilmiştir.
Bölümümüzün MÜDEK ve ENAEE sertifikalarına aşağıdaki link aracılığıyla ulaşılabilmektedir.
- Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
- Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
- Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.
2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
3. Bölüm mezunları, ülkemiz ve yabancı ülke endüstrisinde, çeşitli üniversitelerde, kamu ve özel kurum-kuruluşlarda, araştırma enstitülerinde farklı kademelerde Bilgisayar Mühendisi olarak görev alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
3. Hasan Kalyoncu Üniversitesi Mevzuatları
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030222680 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Computer Engineering (English) | |
Awarding Body | Hasan Kalyoncu University | |
Awarding Body Contact | Yeşilkent, 27100 Oğuzeli/Gaziantep | |
Awarding Body Url | https://www.hku.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Computer use | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | Hasan Kalyoncu University Department of Computer Engineering is one of the 6 engineering departments affiliated to Hasan Kalyoncu University Faculty of Engineering. The Department of Computer Engineering started accepting students in the 2009-2010 academic year. It graduated its first students in the 2014-2015 academic year. Our department provides education at undergraduate, master’s and doctoral levels. The undergraduate program conducted by the Department of Computer Engineering at Hasan Kalyoncu University is in the form of formal education and does not have a second education. The duration of education is 4 years/8 semesters and the language of education is 100% English. There is a one-year English preparation period at the undergraduate level. Students who pass the English proficiency exam held before the beginning of the academic year gain the right to register for the first year. Students who fail are taken to the preparatory class. The preparatory class education period consists of two semesters. Students who successfully complete the preparatory class can start their undergraduate education. In the undergraduate program, students must pass all courses they take and achieve a minimum 2.00 general grade point average in order to graduate. For all courses, European Credit Transfer System (ECTS) credits are defined, taking into account the workload of the students. The student who graduates from the program must have completed 240 ECTS course load. Students who are placed by ÖSYM and enrolled in our department through horizontal/vertical transfers will receive their diploma documents accredited by the Engineering Education Programs Evaluation and Accreditation Association (MÜDEK) from Hasan Kalyoncu University upon graduation. Our department was accredited by MÜDEK for 2 years in May 2024, and this accreditation also brings with it the EUR-ACE label given by the European Accreditation Network for Engineering Education (ENAEE).
The department’s course curriculum includes compulsory courses, technical elective courses, free elective courses, graduation project and industrial applied education process (CO-OP). Our students who successfully complete all their courses as a result of 7-term education in the department’s education curriculum are subject to the industrial applied education process (CO-OP) application in the 8th term. In the CO-OP system, our students take an active role in the sector by receiving practical training and working in companies that have agreements with our university for a semester / in companies / public institutions recommended by our students and deemed appropriate by the department CO-OP commission. The aim is to integrate theoretical education with working life. Students who prepare for working life with CO-OP education minimize their learning and adaptation periods in the workplace after graduation. The department has its own Computer and Electrical-Electronical Laboratories. These laboratories and classrooms are equipped with modern equipment and are suitable for undergraduate courses and postgraduate practices. The mission of the department is to be an effective department that serves the society by providing modern, national and international undergraduate and graduate education, giving importance to human and ethical values, having self-confidence, being able to follow and adapt to technological developments and contributing to their development and being able to do group work. The vision of the department is to reach the international level, which is the measure of excellence, by providing education with contemporary and international qualities, to produce knowledge by conducting research, to publish and present them for the benefit of the country and humanity, to take a leadership role in the development process of the region and the country, to be a department that has ensured the satisfaction of the staff and students and is proud to be a member of. The department’s goals are to establish /adopt / develop project-based teaching and learning for active student participation and student-centered learning, to ensure that students gain lifelong learning skills and abilities through project responsibilities and to build critical thinking, to create an industry-academia network to develop best practices from practice and the most advanced knowledge from academia, to establish academic teams with the right skills and quality to contribute to faculty activities in teaching, research and entrepreneurship, and to provide the most advanced learning opportunities informed by the most advanced knowledge and professional practice. | |
Learning Environments | Education and training are provided in formal, open or distance education formats. In addition, practical training is provided in laboratories, workshops or in industry and workplaces within our university as internships or workplace training. In addition, students have the opportunity to develop games and applications in the game laboratory located in the technology transfer office within our university, in line with their requests. At the same time, there are 8 classrooms open to the use of Computer Engineering. In addition, our university’s lecture halls with the codes AMFI 1,2,3,4, with a total capacity of 288 people, are also available for the use of the Faculty of Engineering and the Department of Computer Engineering. All our classrooms have projection equipment. | |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
| |
Further Info | The measurement and evaluation methods, types of exams and the effect of these exams on the course success grade are decided by the senates of higher education institutions according to the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK). Various methods such as homework, project, practice, midterm and final exam are used in the evaluation processes. The success of the students is measured with letter or grade-based systems. One midterm exam and one final exam are given for each course in each semester. Apart from midterm exams, short-term exams can be held without prior appointment. The criteria used in the evaluation of the success of the courses (midterm exams, final exam, homework etc.) and the ratios of these criteria are specified in the published curriculum programs. The final course grade to be given to a student is given by the course instructor, taking into consideration the results of the midterm and final exams, the semester studies and course attendance. Courses that do not require a midterm exam and/or final exam are determined by the relevant department and reported to the Student Affairs Directorate. The final course success grades are submitted to the Student Affairs Directorate by the course instructor. Grades For each course taken during the semester, students are given one of the letter grades defined below as their final course grade by the course instructor. The coefficients of letter grades and their equivalents out of 100 (one hundred) points are as follows: Score Course Grade Coefficient 90-100 AA 4.00 85-89 BA 3.50 80-84 BB 3.00 70-79 CB 2.50 60-69 CC 2.00 55-59 DC 1.50 50-54 DD 1.00 40-49 FD 0.50 <40FF 0.00 Absent NA 0.00 The letter grades of other courses that are not included in the grade point average and do not have local credit are as follows: a) I (Incomplete) grade is given by the instructor to students who were successful during the semester but could not meet the required course requirements or take the final exam due to illness or another valid reason. The student must complete the deficiencies within fifteen days from the date of the announcement of this grade and receive a grade. Otherwise, the I grade automatically turns into an FF grade. However, in cases of prolonged illness or similar situations, this period may be extended until the beginning of the next registration period with the recommendation of the department head and the approval of the relevant board of directors. b) S (Sufficient) grade is given to students who are successful in non-credit courses in the curriculum and is not included in the average calculations. c) U (Insufficient) grade is given to students who are unsuccessful in non-credit courses in the curriculum and courses taken within the framework of the student exchange program and is not included in the average calculations. ç) P (Continuing) grade is given at the end of the first semester in credit or non-credit courses that last more than one semester. The P grade is not included in the average calculations. d) The M (Exempt) grade is given to students who have successfully completed courses taken from higher education institutions they have previously attended and whose equivalence is accepted by the relevant board of directors, and to those who have successfully completed courses determined by the Senate as a result of the exemption exam administered by the relevant department, and is not included in the average. e) The NA (Non-Attendance) grade is given to students who have failed due to failure to fulfill their obligations regarding attendance or course practices. This grade is treated as FF for credit courses and U for non-credit courses in average calculations. f) (Amended: RG-9/5/2020-31122) A student who receives a grade of S, M, DD or higher from a course is considered successful. g) A student who receives a grade of FD, FF, U or NA from a course is considered unsuccessful and must repeat the course. h) The credit equivalence of courses taken in student exchange programs and the adjustment of grades are made by the relevant unit’s board of directors. In this adjustment, ECTS is used in exchanges related to abroad. i) If deemed appropriate, the instructor may evaluate homework, laboratory and similar studies as midterm exams. While students are given a success grade at the end of each semester, their midterm and final exam results, semester work and course attendance are taken into consideration. The weight of the final/make-up grade in determining the success grade cannot be more than 60% and not less than 40%. The amount of this rate will be determined by the relevant board decision. The relevant instructor is authorized to distribute the remaining portion of the final/make-up grade weight to midterm exams, continuation exams, assignments and the like. At the beginning of the semester, the instructor announces the evaluation criteria to the students and informs the relevant authorities. The Measurement and Evaluation Process of Program Outcomes In the course syllabuses of each course, the competencies that the student must gain within the scope of the course at the end of the course are monitored in the learning outcomes section. The weighted relationship between the learning outcomes and program outcomes of each course is also included in the course syllabus. Accordingly, course files regarding the courses given periodically are requested from the department faculty members. Course files are stored as backups in the computer environment. The measurement and evaluation of the program outputs, which have been adopted in the department and are completely the same as the MÜDEK program outputs, are first divided into sub-components of the program outputs and carried out separately for each of them on a course basis. The effect of each subcomponent in a course is determined as a percentage. Based on the percentage and provision level of these sub-components, the level of periodic provision of any program output throughout the department is obtained. The measurement and evaluation methods and processes used in our department to periodically determine and document the level of provision of program outcomes and are thought to complement each other are as follows: 1. Periodically; Before final exams, graduation project final presentation, Multidisciplinary Integrated Project Final Presentation and COOP final presentations are made; a survey is prepared in virtual survey environment by the department head according to the sub-component program outputs of all courses and shared with the faculty members. Faculty members share the course- based surveys on this virtual survey platform with the students on the virtual classroom platform of the courses. The results of the surveys are taken from the interactive environment and evaluated with survey files using Microsoft Excel software. The system in Excel evaluates the level of provision of program outputs according to the answers given by the students on a 5-point and 100-point scoring system. Measurements with 50 points and above are considered sufficient. Thus, the access level of program outputs according to the surveys is measured periodically and is given annually in the SAC report in question. 2. Periodically; After the final exams, graduation project final presentation, Multidisciplinary Integrated Project Final Presentation and COOP final presentations are completed, question-based course evaluations are made using Microsoft Excel software for the compulsory courses according to the evaluation criteria. The system in Excel gives the program output results based on questions out of 100 points. The system in the relevant Excel gives both the evaluation criteria (midterm, final, homework, laboratory, etc.) separately and as a combination. Measurements with a score of 50 and above are considered sufficient. FF-FD, NA grades are not taken into consideration. 3. Periodically; After the final exams, graduation project final presentation, Multi- Disciplinary Integrated Project Final Presentation and COOP final presentations are completed, an evaluation is made based on the ratio of students who passed the course to all students who took the course according to the letter grade results given by the OBS system according to the evaluation criteria. The success of the relevant program output of the course in question is measured based on the percentage of students who took the course. If at least fifty percent of the students who took the course pass, it is accepted that the measured program output for the relevant course is achieved (sufficient). According to the letter scales given above, students who receive grades of DD and above are considered successful. The levels of achievement of 50 percent and above are considered sufficient. | |
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs;
The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curriculum: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curriculum of National Core Curriculums is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans Council. 2. Assessment-Evaluation: The learning that each undergraduate program will provide to the student how to measure and evaluate achievements, YÖK’s decision on these issues education prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by and is carried out in accordance with the teaching and examination regulations. 3. Documentation: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor’s degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the programs qualifications is provided. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation. Hasan Kalyoncu University Quality Assurance System Our department is located within the Faculty of Engineering. In the faculty where the organizational structure is clear, the faculty dean and vice dean are responsible for the duties and responsibilities in the faculty’s dean’s office, the follow-up of the current general processes, their operation and providing leadership and motivation in this regard and are responsible to the University Rectorate, while the administrative structure has also been determined in the department. Department Heads are responsible to the Faculty Dean’s Office in accordance with both the Law No. 2547 and the job descriptions in the Quality Management System. While there is 1 faculty secretary in the faculty, there is 1 department secretary. The duties, responsibilities and work areas of the personnel mentioned are clear. The job descriptions of the academicians and research assistants are clear and the sequence they will follow in case of any duties and or needs is clear. In the faculty, general work and responsibilities are divided into coordinators, the job descriptions and responsibilities of the coordinators are determined, task sharing is done and the tasks in question are followed up in determined periods. The flows and procedures of the work followed in the faculty are clear and applicable. In the Faculty of Engineering, the adopted governance model and administrative structure allow the work and activities carried out in both the faculty and the department to be carried out in a certain work hierarchy and with a certain quality. For example; the tasks and responsibilities carried out through defined processes in the faculty facilitate the follow-up of the work done and ensure that it is at a certain standard. In addition, the fact that both defined processes and certain tasks are carried out through defined coordinators established by the Dean’s Office brings about a systematic and high-quality distribution of workload and work division, as well as fairness and consistency. Such a policy ensures that the goals and performance indicators adopted in the faculty and department are monitorable, measurable, assessable, sustainable, auditable and improvable. Our department submits the monitoring and findings in the Education-Training, Research-Development, Social Contribution and Leadership, Governance and Quality processes to the Strategy and Quality Directorate affiliated to the university rectorate through the Institutional Internal Evaluation Report (KIDR) prepared once a year throughout the faculty. An internal audit is conducted by the said directorate at least once a year in line with the quality and YÖKAK requirements. Continuous improvement studies are carried out in the department according to the findings and or deficiencies detected in the internal audit. The satisfaction of the students and their performances on a course basis are monitored through the measurement and evaluation studies carried out throughout the faculty. Course evaluation reports are requested from the faculty members who teach the course at the end of the semester and course-based improvements are made when deemed necessary. Our department’s Self-Assessment Report can be accessed via the link below. our department has been accredited by the Engineering Education Programs Evaluation and Accreditation Association for the quality and continuous improvement policies it has adopted and meticulously maintained, valid between May 1, 2024 and September 30, 2026. Our department’s MÜDEK and ENAEE certificates can be accessed through the link below. | |
Access Requirements | • Graduating from secondary education institutions or secondary education institutions in foreign countries whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the admission requirements to undergraduate programs of higher education institutions. • Being placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central exam conducted by the Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK. • As a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, the procedures and principles of which are determined by YÖK, associate degree graduates are placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields they have completed in higher education institutions. | |
Conditions for Success | According to the 2nd paragraph of Article 19 of our University’s Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations, In order to graduate from associate and undergraduate programs, the student; a) Successfully complete all compulsory and elective courses accepted in the curriculum of the program they are registered in, as well as internships and practices, in accordance with the provisions of this Regulation, b) Have a general grade point average of at least 2.00, c) Complete at least 120 ECTS for associate degree programs and 240 ECTS for undergraduate programs. | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board 3. University Regulations | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address |
TR0030222680
ISCO:08
ISCO:08
Hasan Kalyoncu University Department of Computer Engineering is one of the 6 engineering departments affiliated to Hasan Kalyoncu University Faculty of Engineering. The Department of Computer Engineering started accepting students in the 2009-2010 academic year. It graduated its first students in the 2014-2015 academic year. Our department provides education at undergraduate, master’s and doctoral levels. The undergraduate program conducted by the Department of Computer Engineering at Hasan Kalyoncu University is in the form of formal education and does not have a second education. The duration of education is 4 years/8 semesters and the language of education is 100% English. There is a one-year English preparation period at the undergraduate level. Students who pass the English proficiency exam held before the beginning of the academic year gain the right to register for the first year. Students who fail are taken to the preparatory class. The preparatory class education period consists of two semesters. Students who successfully complete the preparatory class can start their undergraduate education. In the undergraduate program, students must pass all courses they take and achieve a minimum 2.00 general grade point average in order to graduate. For all courses, European Credit Transfer System (ECTS) credits are defined, taking
into account the workload of the students. The student who graduates from the program must have completed 240 ECTS course load. Students who are placed by ÖSYM and enrolled in our department through horizontal/vertical transfers will receive their diploma documents accredited by the Engineering Education Programs Evaluation and Accreditation Association (MÜDEK) from Hasan Kalyoncu University upon graduation. Our department was accredited by MÜDEK for 2 years in May 2024, and this accreditation also brings with it the EUR-ACE label given by the European Accreditation Network for Engineering Education (ENAEE).
The department’s course curriculum includes compulsory courses, technical elective courses, free elective courses, graduation project and industrial applied education process (CO-OP). Our students who successfully complete all their courses as a result of 7-term education in the department’s education curriculum are subject to the industrial applied education process (CO-OP) application in the 8th term. In the CO-OP system, our students take an active role in the sector by receiving practical training and working in companies that have agreements with
our university for a semester / in companies / public institutions recommended by our students and deemed appropriate by the department CO-OP commission. The aim is to integrate theoretical education with working life. Students who prepare for working life with CO-OP education minimize their learning and adaptation periods in the workplace after graduation. The department has its own Computer and Electrical-Electronical Laboratories. These laboratories and classrooms are equipped with modern equipment and are suitable for undergraduate courses and postgraduate practices. The mission of the department is to be an effective department that serves the society by providing modern, national and international undergraduate and graduate education, giving importance to human and ethical values, having self-confidence, being able to follow and adapt to technological developments and contributing to their development and being able to do group work. The vision of the department is to reach the international level, which is the measure of excellence, by providing education with contemporary and international qualities, to produce knowledge by conducting research, to publish and present them for the benefit of the country and humanity, to take a leadership role in the development process of the region and the country, to be a department that has ensured the satisfaction of the staff and students and is proud to be a member of. The department’s goals are to establish /adopt / develop project-based teaching and learning for active student participation and student-centered learning, to ensure that students gain lifelong learning skills and abilities
through project responsibilities and to build critical thinking, to create an industry-academia network to develop best practices from practice and the most advanced knowledge from academia, to establish academic teams with the right skills and quality to contribute to faculty activities in teaching, research and entrepreneurship, and to provide the most advanced learning opportunities informed by the most advanced knowledge and professional practice.
Education and training are provided in formal, open or distance education formats. In addition, practical training is provided in laboratories, workshops or in industry and workplaces within our university as internships or workplace training. In addition, students have the opportunity to develop games and applications in the game laboratory located in the technology transfer office within our university, in line with their requests.
At the same time, there are 8 classrooms open to the use of Computer Engineering. In addition, our university’s lecture halls with the codes AMFI 1,2,3,4, with a total capacity of 288 people, are also available for the use of the Faculty of Engineering and the Department of Computer Engineering. All our classrooms have projection equipment.
- Acquires sufficient knowledge in mathematics, science and related engineering discipline specific subjects and gains the ability to use theoretical and applied knowledge in these fields in complex engineering problems.
- Identifies, defines, formulates and acquires the ability to solve complex engineering problems; acquires the ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods for this purpose.
- Acquires the ability to design a complex system, process, device or product under realistic constraints and conditions to meet specific requirements and gains the ability to apply modern design methods for this purpose.
- Acquires the ability to develop, select and use modern techniques and tools required for the analysis and solution of complex problems encountered in engineering applications; uses information technology effectively.
- Acquires the ability to design, conduct experiments, collect data, analyze and interpret results for the examination of complex engineering problems or discipline-specific research topics.
- Acquires the ability to work effectively in interdisciplinary and multidisciplinary teams and gains the ability to work individually.
- Gains the ability to communicate effectively in Turkish, both verbally and in writing, and has the ability to know at least one foreign language, write effective reports, understand written reports, prepare design and production reports, make effective presentations, and give and receive clear and understandable instructions.
- Acquires awareness of the necessity of lifelong learning and gains the ability to Access information, follow developments in science and technology, and constantly renew oneself.
- Acts in accordance with ethical principles, acquires awareness of professional and ethical responsibility, and has knowledge of the standards used in engineering practices.
- Learns about applications in business life, such as project management, risk management, and change management, gains awareness about entrepreneurship, innovation, and gains knowledge about sustainable development.
- Learns about the universal and societal effects of engineering practices on health, environment, and safety, and the problems of the age reflected in the field of engineering, and gains awareness about the legal consequences of engineering solutions.
Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
- Technical Knowledge and Expertise
- Communication Skills
- Creativity and Innovation
- Project Management Skills
- Critical Thinking and Analytical Skills
- Continuous Learning and Development
- Ethics and Social Responsibility
- Leadership and Decision Making
- Comprehensive Systems Thinking
- Innovation and Continuous Improvement
- Multi-Disciplinary Working Ability
- Environmental Awareness and Sustainability
- Software and Technology Use
- International Perspective and Cultural Awareness
- Cost and Economic Analysis
- Occupational Safety and Compliance with Legal Regulations
- Advanced Analysis and Calculation Skills
The measurement and evaluation methods, types of exams and the effect of these exams on the course success grade are decided by the senates of higher education institutions according to the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK). Various methods such as homework, project, practice, midterm and final exam are used in the evaluation processes. The success of the students is measured with letter or grade-based systems. One midterm exam and one final exam are given for each course in each semester. Apart from midterm exams, short-term exams can be held without prior appointment. The criteria used in the evaluation of the success of the courses (midterm exams, final exam, homework etc.) and the ratios of these criteria are specified in the published curriculum programs. The final course grade to be given to a student is given by the course instructor, taking into consideration the results of the midterm and final exams, the semester studies and course attendance. Courses that do not require a midterm exam and/or final exam are determined by the relevant department and reported to the Student Affairs Directorate. The final course success grades are submitted to the Student Affairs Directorate by the course instructor. Grades For each course taken during the semester, students are given one of the letter grades defined below as their final course grade by the course instructor.
The coefficients of letter grades and their equivalents out of 100 (one hundred) points are as follows:
Score Course Grade Coefficient
90-100 AA 4.00
85-89 BA 3.50
80-84 BB 3.00
70-79 CB 2.50
60-69 CC 2.00
55-59 DC 1.50
50-54 DD 1.00
40-49 FD 0.50
<40FF 0.00
Absent NA 0.00
The letter grades of other courses that are not included in the grade point average and do not have local credit are as follows:
a) I (Incomplete) grade is given by the instructor to students who were successful during the semester but could not meet the required course requirements or take the final exam due to illness or another valid reason. The student must complete the deficiencies within fifteen days from the date of the announcement of this grade and receive a grade. Otherwise, the I grade automatically turns into an FF grade. However, in cases of prolonged illness or similar situations, this period may be extended until the beginning of the next registration period with the recommendation of the department head and the approval of the relevant board of directors.
b) S (Sufficient) grade is given to students who are successful in non-credit courses in the curriculum and is not included in the average calculations.
c) U (Insufficient) grade is given to students who are unsuccessful in non-credit courses in the curriculum and courses taken within the framework of the student exchange program and is not included in the average calculations.
ç) P (Continuing) grade is given at the end of the first semester in credit or non-credit courses that last more than one semester. The P grade is not included in the average calculations.
d) The M (Exempt) grade is given to students who have successfully completed courses taken from higher education institutions they have previously attended and whose equivalence is accepted by the relevant board of directors, and to those who have successfully completed courses determined by the Senate as a result of the exemption exam administered by the relevant department, and is not included in the average.
e) The NA (Non-Attendance) grade is given to students who have failed due to failure to fulfill their obligations regarding attendance or course practices. This grade is treated as FF for credit courses and U for non-credit courses in average calculations.
f) (Amended: RG-9/5/2020-31122) A student who receives a grade of S, M, DD or higher from a course is considered successful.
g) A student who receives a grade of FD, FF, U or NA from a course is considered unsuccessful and must repeat the course.
h) The credit equivalence of courses taken in student exchange programs and the adjustment of grades are made by the relevant unit’s board of directors. In this adjustment, ECTS is used in exchanges related to abroad.
i) If deemed appropriate, the instructor may evaluate homework, laboratory and similar studies as midterm exams. While students are given a success grade at the end of each semester, their midterm and final exam results, semester work and course attendance are taken into consideration. The weight of the final/make-up grade in determining the success grade cannot be more than 60% and not less than 40%. The amount of this rate will be determined by the relevant board decision. The relevant instructor is authorized to distribute the remaining portion of the final/make-up grade weight to midterm exams, continuation exams, assignments and the like. At the beginning of the semester, the instructor announces the evaluation criteria to the students and informs the relevant authorities.
The Measurement and Evaluation Process of Program Outcomes
In the course syllabuses of each course, the competencies that the student must gain within the scope of the course at the end of the course are monitored in the learning outcomes section. The weighted relationship between the learning outcomes and program outcomes of each course is also included in the course syllabus. Accordingly, course files regarding the courses given periodically are requested from the department faculty members. Course files are stored as backups in the computer environment. The measurement and evaluation of the program outputs, which have been adopted in the department and are completely the same as the MÜDEK program outputs, are first divided into sub-components of the program outputs and carried out separately for each of them on a course basis. The effect of each subcomponent in a course is determined as a percentage. Based on the percentage and provision level of these sub-components, the level of periodic provision of any program output throughout the department is obtained. The measurement and evaluation methods and processes used in our department to periodically determine and document the level of provision of program outcomes and are thought to complement each other are as follows:
1. Periodically; Before final exams, graduation project final presentation, Multidisciplinary Integrated Project Final Presentation and COOP final presentations are made; a survey is prepared in virtual survey environment by the department head according to the sub-component program outputs of all courses and shared with the faculty members. Faculty members share the course- based surveys on this virtual survey platform with the students on the virtual classroom platform of the courses. The results of the surveys are taken from the interactive environment and evaluated with survey files using Microsoft Excel software. The system in Excel evaluates the level of provision of program outputs according to the answers given by the students on a 5-point and 100-point scoring system. Measurements with 50 points and above are considered sufficient. Thus, the access level of program outputs according to the surveys is measured periodically and is given annually in the SAC report in question.
2. Periodically; After the final exams, graduation project final presentation, Multidisciplinary Integrated Project Final Presentation and COOP final presentations are completed, question-based course evaluations are made using
Microsoft Excel software for the compulsory courses according to the evaluation criteria. The system in Excel gives the program output results based on questions out of 100 points. The system in the relevant Excel gives both the evaluation criteria (midterm, final, homework, laboratory, etc.) separately and as a combination. Measurements with a score of 50 and above are considered sufficient. FF-FD, NA grades are not taken into consideration.
3. Periodically; After the final exams, graduation project final presentation, Multi- Disciplinary Integrated Project Final Presentation and COOP final presentations are completed, an evaluation is made based on the ratio of students who passed the course to all students who took the course according to the letter grade results given by the OBS system according to the evaluation criteria. The success of the relevant program output of the course in question is measured based on the percentage of students who took the course. If at least fifty percent of the students who took the course pass, it is accepted that the measured program output for the relevant course is achieved (sufficient). According to the letter scales given above, students who receive grades of DD and above are considered successful. The levels of achievement of 50 percent and above are considered sufficient.
In order to monitor the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and other activities carried out in higher education institutions.
- “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- “Foundation Higher Education Institutions Report” is published by YÖK every year, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of National Core Curriculums is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans Council.
2. Assessment-Evaluation: The learning that each undergraduate program will provide to the student how to measure and evaluate achievements, YÖK’s decision on these issues education prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by and is carried out in accordance with the teaching and examination regulations.
3. Documentation: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor’s degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year.
YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the programs qualifications is provided. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation. Hasan Kalyoncu University Quality Assurance System Our department is located within the Faculty of Engineering. In the faculty where the organizational structure is clear, the faculty dean and vice dean are responsible for the duties and responsibilities in the faculty’s dean’s office, the follow-up of the current general processes, their operation and providing leadership and motivation in this regard and are responsible to the University Rectorate, while the administrative structure has also been determined in the department. Department Heads are responsible to the Faculty Dean’s Office in accordance with both the Law No. 2547 and the job descriptions in the Quality Management System. While there is 1 faculty secretary in the faculty, there is 1 department secretary. The duties, responsibilities and work areas of the personnel mentioned are clear. The job descriptions of the academicians and research assistants are clear and the sequence they will follow in case of any duties and or needs is clear. In the faculty, general work and responsibilities are divided into coordinators, the job descriptions and responsibilities of the coordinators are determined, task sharing is done and the tasks in question are followed up in determined periods.
The flows and procedures of the work followed in the faculty are clear and applicable. In the Faculty of Engineering, the adopted governance model and administrative structure allow the work and activities carried out in both the faculty and the department to be carried out in a certain work hierarchy and with a certain quality. For example; the tasks and responsibilities carried out through defined processes in the faculty facilitate the follow-up of the work done and ensure that it is at a certain standard. In addition, the fact that both defined processes and certain tasks are carried out through defined coordinators established by the Dean’s Office brings about a systematic and high-quality distribution of workload and work division, as well as fairness and consistency. Such a policy ensures that the goals and performance indicators adopted in the faculty and department are monitorable, measurable, assessable, sustainable, auditable and improvable. Our department submits the monitoring and findings in the Education-Training, Research-Development, Social Contribution and Leadership, Governance and Quality processes to the Strategy and Quality Directorate affiliated to the university rectorate through the Institutional Internal Evaluation Report (KIDR) prepared once a year throughout the faculty. An internal audit is conducted by the said directorate at least once a year in line with the quality and YÖKAK requirements. Continuous improvement studies are carried out in the department according to the findings and or deficiencies detected in the internal audit.
The satisfaction of the students and their performances on a course basis are monitored through the measurement and evaluation studies carried out throughout the faculty. Course evaluation reports are requested from the faculty members who teach the course at the end of the semester and course-based improvements are made when deemed necessary. Our department’s Self-Assessment Report can be accessed via the link below. our department has been accredited by the Engineering Education Programs Evaluation and Accreditation Association for the quality and continuous improvement policies it has adopted and meticulously maintained, valid between May 1, 2024 and September 30, 2026.
Our department’s MÜDEK and ENAEE certificates can be accessed through the link below.
• Graduating from secondary education institutions or secondary education institutions in foreign countries whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and meeting the admission requirements to undergraduate programs of higher education institutions.
• Being placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central exam conducted by the Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
• As a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, the procedures and principles of which are determined by YÖK, associate degree graduates are placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields they have completed in higher education institutions.
- Those who have a bachelor’s degree can apply for master’s programs and if they meet the relevant conditions, they can apply for doctorates and degrees accepted with their bachelor’s degree. They can continue their proficiency programs in art.
- Undergraduate students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions they are studying in. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate bachelor’s degrees if they are successful.
- Graduates of the department can work as Civil Engineers at different levels in our country and foreign industry, various universities, public and private institutions and organizations, and research institutes.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
3. University Regulations
The qualification is valid at all times.