Yeterlilik Kodu

TR0030034678

Yeterlilik Adı
Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Kültür Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiAtaköy 7-8-9-10, E5 Karayolu Üzeri Ataköy Yerleşkesi, 34158 Bakırköy
Sorumlu Kurum URLhttp://www.iku.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Bilgisayar kullanımı
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. Bu program İngilizce olarak sunulmaktadır.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
  • Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
  • Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
  • Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
  • Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
  • Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
  • Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
  • Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
  • Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
  • Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

1. Ölçme ve değerlendirme İstanbul Kültür Üniversitesi Ön lisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinde uygun olarak yürütülür:

http://www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=8.5.24021&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch=%C3%B6n%20lisans%20ve%20lisans

2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.

3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

İstanbul Kültür Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce) programının 01.05.2014-30.09.2022 ve 01.05.2024-30.09.2026 arasında Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) Akreditasyonu bulunmaktadır.

1.05.2024/30.09.2026

Giriş Şartı

Bilgisayar Mühendisliği programına ÖSYM tarafından yapılan Merkezî Yerleştirme Sınavı ile her sene belirlenen sayıda öğrenci alınır. Merkezî Yerleştirmede adaylar Bilgisayar Mühendisliği Bölümüne, LYS puanları, yükseköğretim programları ile ilgili tercihleri ve bu programların kontenjan ve koşulları göz önünde tutularak ÖSYM’ce yerleştirilir. Bilgisayar Mühendisliği Bölümüne/ yerleştirilen öğrencilerin kayıtları ÖSYM’nin belirlediği takvim çerçevesinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yapılır.

Lisans Bölümleri Taban Puanları ve Başarı Sıraları

Ayrıca Bilgisayar Mühendisliği Programına, Meslek Yüksekokullarından mezun olan başarılı öğrencilere ÖSYM tarafından yapılan DGS (Dikey Geçiş Sınavı) ile de öğrenci alınmaktadır.  Programa Dikey Geçiş yapabilecek öğrencilerin Ön Lisans Mezuniyet Alanları aşağıda belirtilmiştir:

  • Bilgi Güvenliği Teknolojisi
  • Bilgisayar Operatörlüğü
  • Bilgisayar Teknolojisi
  • Bilgi Teknolojileri
  • Bilgisayar Donanımı
  • Bilgisayar ve Enformasyon Sistemleri
  • Bilgisayar Operatörlüğü ve Teknikerliği
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Programlama
  • Bilgisayar Teknolojileri ve Bilişim Sistemleri
  • Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri
  • İnternet ve Ağ Teknolojileri
  • Bilgisayar Programcılığı
  • Bilişim ve İletişim Teknolojisi
Başarma ŞartlarıBilgisayar Mühendisliği Bölümünden mezun olabilmek için öğrencinin dört yıllık Bilgisayar Mühendisliği ders planında yer alan tüm dersleri başarı ile tamamlamış ve 40 günlük stajını yapmış olması gerekir.  Programda mevcut olan derslerin ve zorunlu stajın toplam AKTS karşılığı 254 olup, başarı koşulu tüm derslerden 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı genel not ortalaması elde etmektir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.

2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. İstanbul Kültür Üniversitesi Ön lisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030034678


Yeterlilik Adı
Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Kültür Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Ataköy 7-8-9-10, E5 Karayolu Üzeri Ataköy Yerleşkesi, 34158 Bakırköy

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. Bu program İngilizce olarak sunulmaktadır.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
  • Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
  • Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
  • Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
  • Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
  • Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
  • Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
  • Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
  • Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
  • Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

1. Ölçme ve değerlendirme İstanbul Kültür Üniversitesi Ön lisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinde uygun olarak yürütülür:

http://www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=8.5.24021&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch=%C3%B6n%20lisans%20ve%20lisans

2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.

3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

İstanbul Kültür Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce) programının 01.05.2014-30.09.2022 ve 01.05.2024-30.09.2026 arasında Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) Akreditasyonu bulunmaktadır.

1.05.2024/30.09.2026


Giriş Şartı

Bilgisayar Mühendisliği programına ÖSYM tarafından yapılan Merkezî Yerleştirme Sınavı ile her sene belirlenen sayıda öğrenci alınır. Merkezî Yerleştirmede adaylar Bilgisayar Mühendisliği Bölümüne, LYS puanları, yükseköğretim programları ile ilgili tercihleri ve bu programların kontenjan ve koşulları göz önünde tutularak ÖSYM’ce yerleştirilir. Bilgisayar Mühendisliği Bölümüne/ yerleştirilen öğrencilerin kayıtları ÖSYM’nin belirlediği takvim çerçevesinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından yapılır.

Lisans Bölümleri Taban Puanları ve Başarı Sıraları

Ayrıca Bilgisayar Mühendisliği Programına, Meslek Yüksekokullarından mezun olan başarılı öğrencilere ÖSYM tarafından yapılan DGS (Dikey Geçiş Sınavı) ile de öğrenci alınmaktadır.  Programa Dikey Geçiş yapabilecek öğrencilerin Ön Lisans Mezuniyet Alanları aşağıda belirtilmiştir:

  • Bilgi Güvenliği Teknolojisi
  • Bilgisayar Operatörlüğü
  • Bilgisayar Teknolojisi
  • Bilgi Teknolojileri
  • Bilgisayar Donanımı
  • Bilgisayar ve Enformasyon Sistemleri
  • Bilgisayar Operatörlüğü ve Teknikerliği
  • Bilgisayar Teknolojisi ve Programlama
  • Bilgisayar Teknolojileri ve Bilişim Sistemleri
  • Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri
  • İnternet ve Ağ Teknolojileri
  • Bilgisayar Programcılığı
  • Bilişim ve İletişim Teknolojisi

Başarma Şartları
Bilgisayar Mühendisliği Bölümünden mezun olabilmek için öğrencinin dört yıllık Bilgisayar Mühendisliği ders planında yer alan tüm dersleri başarı ile tamamlamış ve 40 günlük stajını yapmış olması gerekir.  Programda mevcut olan derslerin ve zorunlu stajın toplam AKTS karşılığı 254 olup, başarı koşulu tüm derslerden 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı genel not ortalaması elde etmektir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

1. Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora ve sanatta yeterlik programlarına devam edebilirler.

2. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. İstanbul Kültür Üniversitesi Ön lisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030034678

Qualification Title
Computer Engineering Bachelors Degree Diploma
Awarding BodyIstanbul Kultur University
Awarding Body ContactAtaköy 7-8-9-10, E5 Highway, Ataköy Campus, 34158 Bakırköy Email: kultur@iku.edu.tr Phone: (0212) 498 41 41 Fax: (0212) 498 43 06
Awarding Body Urlwww.iku.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025
TQF Level 6
Thematic AreasComputer use
National Occupation Classification

ISCO 08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

It is a higher education program based on secondary education qualifications, encompassing an eight-semester curriculum, and providing education aimed at a specific field of study or profession. This program is offered in English.

Learning Environments

Learning takes place in formal, open, or distance education formats. Additionally, practical training is conducted in laboratories and workshops within higher education institutions, or as internships or workplace training in industry, healthcare  institutions, and workplaces.

Description
  • Sufficient knowledge in mathematics, natural sciences, and subjects specific to the relevant engineering discipline; the ability to use theoretical and applied knowledge in these fields for complex engineering problems.
  • Ability to identify, define, formulate, and solve complex engineering problems; ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods for this purpose.  
  • Ability to design a complex system, process, device, or product to meet specific requirements under realistic constraints and conditions; ability to apply modern design methods for this purpose.  
  • Ability to develop, select, and use modern techniques and tools necessary for the analysis and solution of complex problems encountered in engineering applications; ability to use information technologies effectively.  
  • Ability to design experiments, conduct experiments, collect data, analyze and interpret results for the investigation of complex engineering problems or discipline-specific research topics.  
  • Ability to work effectively in interdisciplinary and multidisciplinary teams; ability to work independently.
  • Ability to communicate effectively verbally and in writing; knowledge of at least one foreign language; ability to write effective reports and understand written reports, ability to prepare design and production reports, ability to make effective presentations, ability to give and receive clear and understandable instructions.  
  • Awareness of the necessity of lifelong learning; ability to access information, follow developments in science and technology, and continuously improve oneself.  
  • Acting in accordance with ethical principles, awareness of professional and ethical responsibilities; knowledge of standards used in engineering applications.
  • Knowledge of applications in business life such as project management, risk management, and change management; awareness of entrepreneurship and innovation; knowledge of sustainable development.
  • Knowledge of the effects of engineering applications on health, environment, and safety at universal and societal levels, and problems reflecting on the field of engineering of the age; awareness of the legal consequences of engineering solutions.
Key Competencies

Graduates possess the key competencies listed below at an advanced level.

  • Reading and writing competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence
Further Info

1. Assesment and evaluation are carried out in accordance with the Regulation On Associate and Undergraduate Degree Education At Istanbul Kültür University

http://www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=8.5.24021&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch=%C3%B6n%20lisans%20ve%20lisans

2. Different methods such as homework, project, practice, midterm exam and final exam are used in measurement and evaluation.

3. Letter and/or number-based grading systems are used to evaluate student success.

Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:

  • The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, training, and other activities conducted in higher education institutions.
  • Within the framework of the criteria set by YÖK, “University Monitoring and Evaluation Reports” for higher education institutions are prepared and published annually. Based on these reports, YÖK shares quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions with the public.
  • Every year, YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report,” which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are also shared with the public by YÖK.

The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs:

1. Curriculum Development and Approval:

1.1. The Council of Higher Education (YÖK) determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes that each program is expected to provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by YÖK.

1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions after being approved by YÖK, following acceptance by the relevant Deans’ Council.

2. Assessment and Evaluation:

The assessment and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program are carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions, based on the fundamental principles set by YÖK.

3. Certification:

Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements determined by their higher education institutions.

4. Self-Assessment and External Evaluation:

Higher education institutions enter their Institutional Internal Evaluation Reports from the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year as part of continuous monitoring. YÖKAK shares the Institutional Feedback Report, which it prepares for the external evaluation of higher education institutions, with the public. Additionally, accreditation decisions made by accreditation agencies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that programs meet quality assurance standards. In accordance with YÖKAK regulations, regular review activities are conducted to assess compliance with established qualifications.

İstanbul Kültür University Computer Engineering (English) program has MÜDEK (Association for Evaluation and Accreditation of Engineering Programs) Accreditation for the periods 01.05.2014-30.09.2022 and 01.05.2024-30.09.2026.

Access Requirements

The Computer Engineering program admits a determined number of students each year through the Central Placement Examination conducted by ÖSYM (Student Selection and Placement Center). In the Central Placement, candidates are placed in the Computer Engineering Department by ÖSYM, taking into account their LYS (Undergraduate Placement Examination) scores, their preferences for higher education programs, and the quotas and conditions of these programs. The registration of students placed in the Computer Engineering Department is carried out by the Student Affairs Directorate within the framework of the schedule determined by ÖSYM.

Bachelor's Degree Program Base Scores and Success Rankings.

Additionally, the Computer Engineering Program also admits students who have graduated from Vocational Schools with successful academic records through the DGS (Vertical Transfer Examination) conducted by ÖSYM. The Associate Degree Graduation Fields for students who can transfer vertically to the program are listed below:

  • Information Security Technology
  • Computer Operation
  • Computer Technology
  • Information Technologies
  • Computer Hardware
  • Computer and Information Systems
  • Computer Operation and Technician
  • Computer Technology and Programming
  • Computer Technologies and Information Systems
  • Information Systems and Technologies
  • Internet and Network Technologies
  • Computer Programming
  • Information and Communication Technology
Conditions for SuccessTo graduate from the Computer Engineering Department, a student must successfully complete all courses in the four-year Computer Engineering curriculum and complete a 40-day internship. The total ECTS credit value for the courses and the mandatory internship in the program is 254, and the condition for graduation is to achieve a weighted cumulative grade point average of at least 2.00 out of 4.00 in all courses.
Progression Paths (Relationship Type)
  1. Those who have a bachelor's degree can continue to master's programs and doctoral programs accepted with a bachelor's degree if they meet the relevant conditions.
  2. Undergraduate students have the right to participate in double major programs if they meet the specified conditions. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.
Legal Basis
  1. Higher Education Law No. 2547
    1. Regulation On Associate And Undergraduate Degree Education At Istanbul Kültür University
  2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.2. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030034678


Qualification Title
Computer Engineering Bachelors Degree Diploma

Awarding Body
Istanbul Kultur University

Awarding Body Contact
Ataköy 7-8-9-10, E5 Highway, Ataköy Campus, 34158 Bakırköy Email: kultur@iku.edu.tr Phone: (0212) 498 41 41 Fax: (0212) 498 43 06

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO 08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025

National Occupation Classification

ISCO 08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

It is a higher education program based on secondary education qualifications, encompassing an eight-semester curriculum, and providing education aimed at a specific field of study or profession. This program is offered in English.


Learning Environments

Learning takes place in formal, open, or distance education formats. Additionally, practical training is conducted in laboratories and workshops within higher education institutions, or as internships or workplace training in industry, healthcare  institutions, and workplaces.


Description
  • Sufficient knowledge in mathematics, natural sciences, and subjects specific to the relevant engineering discipline; the ability to use theoretical and applied knowledge in these fields for complex engineering problems.
  • Ability to identify, define, formulate, and solve complex engineering problems; ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods for this purpose.  
  • Ability to design a complex system, process, device, or product to meet specific requirements under realistic constraints and conditions; ability to apply modern design methods for this purpose.  
  • Ability to develop, select, and use modern techniques and tools necessary for the analysis and solution of complex problems encountered in engineering applications; ability to use information technologies effectively.  
  • Ability to design experiments, conduct experiments, collect data, analyze and interpret results for the investigation of complex engineering problems or discipline-specific research topics.  
  • Ability to work effectively in interdisciplinary and multidisciplinary teams; ability to work independently.
  • Ability to communicate effectively verbally and in writing; knowledge of at least one foreign language; ability to write effective reports and understand written reports, ability to prepare design and production reports, ability to make effective presentations, ability to give and receive clear and understandable instructions.  
  • Awareness of the necessity of lifelong learning; ability to access information, follow developments in science and technology, and continuously improve oneself.  
  • Acting in accordance with ethical principles, awareness of professional and ethical responsibilities; knowledge of standards used in engineering applications.
  • Knowledge of applications in business life such as project management, risk management, and change management; awareness of entrepreneurship and innovation; knowledge of sustainable development.
  • Knowledge of the effects of engineering applications on health, environment, and safety at universal and societal levels, and problems reflecting on the field of engineering of the age; awareness of the legal consequences of engineering solutions.

Key Competencies

Graduates possess the key competencies listed below at an advanced level.

  • Reading and writing competence
  • Multilingual competence
  • Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
  • Digital competence
  • Personal, social and learning to learn competence
  • Citizenship competence
  • Entrepreneurial competence
  • Cultural awareness and expression competence

Further Info

1. Assesment and evaluation are carried out in accordance with the Regulation On Associate and Undergraduate Degree Education At Istanbul Kültür University

http://www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=8.5.24021&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch=%C3%B6n%20lisans%20ve%20lisans

2. Different methods such as homework, project, practice, midterm exam and final exam are used in measurement and evaluation.

3. Letter and/or number-based grading systems are used to evaluate student success.


Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:

  • The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, training, and other activities conducted in higher education institutions.
  • Within the framework of the criteria set by YÖK, “University Monitoring and Evaluation Reports” for higher education institutions are prepared and published annually. Based on these reports, YÖK shares quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions with the public.
  • Every year, YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report,” which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are also shared with the public by YÖK.

The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs:

1. Curriculum Development and Approval:

1.1. The Council of Higher Education (YÖK) determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes that each program is expected to provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by YÖK.

1.3. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions after being approved by YÖK, following acceptance by the relevant Deans’ Council.

2. Assessment and Evaluation:

The assessment and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program are carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions, based on the fundamental principles set by YÖK.

3. Certification:

Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements determined by their higher education institutions.

4. Self-Assessment and External Evaluation:

Higher education institutions enter their Institutional Internal Evaluation Reports from the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year as part of continuous monitoring. YÖKAK shares the Institutional Feedback Report, which it prepares for the external evaluation of higher education institutions, with the public. Additionally, accreditation decisions made by accreditation agencies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that programs meet quality assurance standards. In accordance with YÖKAK regulations, regular review activities are conducted to assess compliance with established qualifications.

İstanbul Kültür University Computer Engineering (English) program has MÜDEK (Association for Evaluation and Accreditation of Engineering Programs) Accreditation for the periods 01.05.2014-30.09.2022 and 01.05.2024-30.09.2026.


Access Requirements

The Computer Engineering program admits a determined number of students each year through the Central Placement Examination conducted by ÖSYM (Student Selection and Placement Center). In the Central Placement, candidates are placed in the Computer Engineering Department by ÖSYM, taking into account their LYS (Undergraduate Placement Examination) scores, their preferences for higher education programs, and the quotas and conditions of these programs. The registration of students placed in the Computer Engineering Department is carried out by the Student Affairs Directorate within the framework of the schedule determined by ÖSYM.

Bachelor's Degree Program Base Scores and Success Rankings.

Additionally, the Computer Engineering Program also admits students who have graduated from Vocational Schools with successful academic records through the DGS (Vertical Transfer Examination) conducted by ÖSYM. The Associate Degree Graduation Fields for students who can transfer vertically to the program are listed below:

  • Information Security Technology
  • Computer Operation
  • Computer Technology
  • Information Technologies
  • Computer Hardware
  • Computer and Information Systems
  • Computer Operation and Technician
  • Computer Technology and Programming
  • Computer Technologies and Information Systems
  • Information Systems and Technologies
  • Internet and Network Technologies
  • Computer Programming
  • Information and Communication Technology

Conditions for Success
To graduate from the Computer Engineering Department, a student must successfully complete all courses in the four-year Computer Engineering curriculum and complete a 40-day internship. The total ECTS credit value for the courses and the mandatory internship in the program is 254, and the condition for graduation is to achieve a weighted cumulative grade point average of at least 2.00 out of 4.00 in all courses.

Progression Paths (Relationship Type)
  1. Those who have a bachelor's degree can continue to master's programs and doctoral programs accepted with a bachelor's degree if they meet the relevant conditions.
  2. Undergraduate students have the right to participate in double major programs if they meet the specified conditions. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.

Legal Basis
  1. Higher Education Law No. 2547
    1. Regulation On Associate And Undergraduate Degree Education At Istanbul Kültür University
  2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.2. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode