Yeterlilik Kodu | TR0030032392 | |
Yeterlilik Adı | Bilgisayar Mühendisliği (İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Manisa Celâl Bayar Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Şehit Prof. Dr. İlhan Varank Yerleşkesi 45140 - Yunusemre - MANİSA | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.mcbu.edu.tr/ | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Yazılım ve uygulamalar geliştirme ve analizi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Programın amacı, öğrencilere bir bilgisayar mühendisinin sahip olması gereken üç özelliği kazandırmaktır. Bu özellikler, yenilikçi mühendislik problemlerini çözebilmek için bilgisayar ve bilgisayar-temelli yazılım ve donanım sistemlerini tasarlayabilmeyi; matematik ve mühendislik bilimleri hakkında bir mühendis için gerekli donanıma sahip olmayı ve mühendislikte profesyonel uygulamalar için gerekli hazırlığı tamamlamış olmayı kapsar. | |
Öğrenme Ortamları | Derslikler, laboratuvarlar, projeler ve lisans tez çalışmaları, öğrencilere uygulamalı ve teorik bilgi kazandırmayı hedefleyen öğrenme ortamlarını oluşturur. Öğrenciler, araştırma faaliyetlerine katılarak ve modern mühendislik araçlarını kullanarak profesyonel deneyim elde ederler. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) | |
Giriş Şartı | Programa öğrenci kabulü, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen düzenlemeler çerçevesinde, Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) ile gerçekleştirilmektedir. Uluslararası öğrenciler, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından hazırlanan “Yurtdışından Öğrenci Kabulüne İlişkin Esaslar” çerçevesinde belirtilen niteliklere göre yurtdışı öğrenci kontenjanına başvuruda bulunabilir. “Yurtdışından Öğrenci Kabulüne İlişkin Esaslar” erişim linki: https://www.yok.gov.tr/Documents/Ogrenci/yurt-disindan-ogrenci-kabulune-iliskin-esaslar.pdf) Manisa Celal Bayar Üniversitesi'ne yurt dışından öğrenci kabulüne ilişkin esaslar: https://ogrenciisleri.mcbu.edu.tr/db_images/file/Yurtdisi/MCB%C3%9C%20Y%C3%B6nerge%20Yeni%203.pdf Öğrenci değişimi ile öğrenci kabulü Manisa Celal Bayar Üniversitesi ve ortak üniversite tarafından imzalanan ikili anlaşmalar tarafından belirlenen şartlara göre yapılır. Misafir öğrenciler, ilgili akademik birimin onayı ile bu programda sunulan dersler için kayıt yaptırabilirler. Programda öğretim dili İngilizce olduğundan, öğrencilerden İngilizce dil seviyesini belgelendirmeleri istenmektedir. | |
Başarma Şartları | Programdan mezun olabilmek için mevcut olan derslerin tümünü (240 AKTS karşılığı) başarmak, 4.00 üzerinden en az 2.0 Genel Ağırlıklı Not Ortalaması elde etmek ve zorunlu staj ile Sektör Uygulamaları Eğitimini tamamlamak zorunludur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Programdan mezun olacak öğrenciler bankalarda, hastanelerde, kamu kuruluşlarında veya özel sektörde, üniversitelerde bilgisayar mühendisi, yazılım mühendisi, sistem mühendisi, bilgi teknolojileri uzmanı ve araştırma görevlisi olarak çalışabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030032392
ISCO 08
ISCO 08
Programın amacı, öğrencilere bir bilgisayar mühendisinin sahip olması gereken üç özelliği kazandırmaktır. Bu özellikler, yenilikçi mühendislik problemlerini çözebilmek için bilgisayar ve bilgisayar-temelli yazılım ve donanım sistemlerini tasarlayabilmeyi; matematik ve mühendislik bilimleri hakkında bir mühendis için gerekli donanıma sahip olmayı ve mühendislikte profesyonel uygulamalar için gerekli hazırlığı tamamlamış olmayı kapsar.
Derslikler, laboratuvarlar, projeler ve lisans tez çalışmaları, öğrencilere uygulamalı ve teorik bilgi kazandırmayı hedefleyen öğrenme ortamlarını oluşturur. Öğrenciler, araştırma faaliyetlerine katılarak ve modern mühendislik araçlarını kullanarak profesyonel deneyim elde ederler.
- Mühendislik ve temel bilimler alanındaki bilgileri, mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme
- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, analiz edebilme, yorumlayabilme ve çözümleyebilme
- Mühendislik problemleri ile ilgili deney tasarlayabilme, deney ve sonuçlarını analiz edebilme
- Mühendislik uygulamaları için gerekli güncel teknoloji yöntemlerini ve araçlarını kullanabilme
- Bir donanım ve yazılım bileşenini var olan ekonomik, ekolojik ve sosyolojik kısıtlar ve koşullar doğrultusunda belirli gereksinimleri sağlayacak şekilde tasarlayabilme
- Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarla ortak çalışma yürütebilme
- Var olan literatürü analiz edebilme ve yeni bilgiyi anlayabilme
- Hayat boyu öğrenmeyi uygulayabilme
- Teknolojinin insan, sağlık, güvenlik, etik, ekolojik ve hukuksal sonuçları konusunda toplumsal ve evrensel boyutlarda farkındalık sahibi olabilme
- İngilizce ve Türkçe diliyle etkin yazılı ve sözlü iletişim kurabilme
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
- Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
- Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
- Her ders için en az bir ara sınav ve final sınavı yapılmaktadır. Ara sınavlar dışında kısa sınavlar, projeler ve öğretim elemanının uygun gördüğü diğer faaliyetler yapılabilir. Bu faaliyetlerin sayısı ve başarı notuna katkısı öğretim elemanı tarafından ders planında belirtilir. Başarı notu, ara sınavın % 40’ı, dönem sonu sınavının da % 60’ esas alınarak hesaplanır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Başarı notu bağıl değerlendirme ile harf notuna dönüştürülür. Öğrencinin, bir dersten başarılı sayılabilmesi için en az CC harf notu alması gerekir. Genel Ağırlıklı Not Ortalaması (GANO) en az 2.00 olan öğrenciler (DC) ve (DD) notu aldıkları derslerden de başarılı sayılırlar. Başarısız dersi olmayan, fakat GANO’su 2.00’ın altında olan öğrenciler, mezun olabilmek için öncelikle (DC) ve (DD) olan derslerini yeniden alarak GANO’larını 2.00’ın üzerine çıkarmak zorundadır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)
Programa öğrenci kabulü, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen düzenlemeler çerçevesinde, Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) ile gerçekleştirilmektedir. Uluslararası öğrenciler, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından hazırlanan “Yurtdışından Öğrenci Kabulüne İlişkin Esaslar” çerçevesinde belirtilen niteliklere göre yurtdışı öğrenci kontenjanına başvuruda bulunabilir. “Yurtdışından Öğrenci Kabulüne İlişkin Esaslar” erişim linki: https://www.yok.gov.tr/Documents/Ogrenci/yurt-disindan-ogrenci-kabulune-iliskin-esaslar.pdf) Manisa Celal Bayar Üniversitesi'ne yurt dışından öğrenci kabulüne ilişkin esaslar: https://ogrenciisleri.mcbu.edu.tr/db_images/file/Yurtdisi/MCB%C3%9C%20Y%C3%B6nerge%20Yeni%203.pdf
Öğrenci değişimi ile öğrenci kabulü Manisa Celal Bayar Üniversitesi ve ortak üniversite tarafından imzalanan ikili anlaşmalar tarafından belirlenen şartlara göre yapılır. Misafir öğrenciler, ilgili akademik birimin onayı ile bu programda sunulan dersler için kayıt yaptırabilirler. Programda öğretim dili İngilizce olduğundan, öğrencilerden İngilizce dil seviyesini belgelendirmeleri istenmektedir.
Programdan mezun olacak öğrenciler bankalarda, hastanelerde, kamu kuruluşlarında veya özel sektörde, üniversitelerde bilgisayar mühendisi, yazılım mühendisi, sistem mühendisi, bilgi teknolojileri uzmanı ve araştırma görevlisi olarak çalışabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030032392 | |
Qualification Title | Bachelor's Degree in Computer Engineering | |
Awarding Body | Manisa Celal Bayar University | |
Awarding Body Contact | Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı, Üniversiteler Mah. 1600. Cad. No:10, 06800 Bilkent, Çankaya/Ankara Phone: 0850 470 0 965 | |
Awarding Body Url | https://en.mcbu.edu.tr/ | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Software and applications development and analysis | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The aim of the program is to provide students with three characteristics that a computer engineer should have. These characteristics include being able to design computers and computer-based software and hardware systems to solve innovative engineering problems; having the necessary equipment for an engineer in mathematics and engineering sciences; and having completed the necessary preparation for professional practice in engineering. | |
Learning Environments | Classrooms, laboratories, projects and undergraduate project studies constitute learning environments that aim to provide students with applied and theoretical knowledge. Students gain professional experience by participating in research activities and using modern engineering tools. | |
Description | 935 / 5,000 | |
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level. | |
Further Info | Measurement and evaluation methods; types of exams and their contribution to the course success grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK) on these issues. • Different methods such as homework, project, application, midterm exam and final exam are used in measurement and evaluation. • Letter and/or numerical based grading systems are used in the evaluation of student success. • At least one midterm and final exam are held for each course. In addition to midterm exams, quizzes, projects and other activities deemed appropriate by the instructor may be held. The number of these activities and their contribution to the success grade are specified by the instructor in the course plan. The success grade is calculated based on 40% of the midterm exam and 60% of the final exam. All exams are evaluated out of 100 points. The success grade is converted to a letter grade with relative evaluation. In order to be considered successful in a course, the student must receive at least a CC letter grade. Students with a General Weighted Grade Point Average (CGPA) of at least 2.00 are also considered successful in courses in which they received (DC) and (DD) grades. Students who do not have failed courses but whose CGPA is below 2.00 must first retake the courses with (DC) and (DD) and increase their CGPA above 2.00 in order to graduate. | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; | |
Access Requirements | The acceptance to the program is carried out through the Higher Education Institutions Examination (YKS) with the regulations drawn up by the Council of Higher Education. Only the candidates whose eligibility is defined in the "Principles Governing International Student Admissions" drawn up by the Council of Higher Education can apply to international student quotas. General Principles of the Higher Education Council regarding the admission of students from abroad (in Turkish): https://www.yok.gov.tr/Documents/Ogrenci/yurt-disindan-ogrenci-kabulune-iliskin-esaslar.pdf. | |
Conditions for Success | In order to graduate from the program, it is mandatory to pass all the available courses (equivalent to 240 ECTS), obtain a minimum General Weighted Grade Point Average of 2.0 out of 4.00, and complete the compulsory internship and Sector Applications Training. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who graduate from the program can work as computer engineers, software engineers, systems engineers, information technology specialists and research assistants in banks, hospitals, public institutions or the private sector, and universities. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The gualification is valid for lifetime | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030032392
ISCO 08
ISCO 08
The aim of the program is to provide students with three characteristics that a computer engineer should have. These characteristics include being able to design computers and computer-based software and hardware systems to solve innovative engineering problems; having the necessary equipment for an engineer in mathematics and engineering sciences; and having completed the necessary preparation for professional practice in engineering.
Classrooms, laboratories, projects and undergraduate project studies constitute learning environments that aim to provide students with applied and theoretical knowledge. Students gain professional experience by participating in research activities and using modern engineering tools.
935 / 5,000
To be able to use knowledge in engineering and basic sciences in solving engineering problems
To be able to define, analyze, interpret and solve engineering problems
To be able to design experiments related to engineering problems, analyze the experiments and their results
To be able to use current technology methods and tools required for engineering applications
To be able to design a hardware and software component to meet certain requirements in line with existing economic, ecological and sociological constraints and conditions
To be able to work together with disciplinary and interdisciplinary teams
To be able to analyze existing literature and understand new information
To be able to apply lifelong learning
To be aware of the human, health, security, ethical, ecological and legal consequences of technology in social and universal dimensions
To be able to communicate effectively in written and oral form in English and Turkish
Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
• Reading and writing competence
• Multilingual competence
• Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
• Digital competence
• Personal, social and learning to learn competence
• Citizenship competence
• Entrepreneurial competence
• Cultural awareness and expression competence
Measurement and evaluation methods; types of exams and their contribution to the course success grade are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK) on these issues.
• Different methods such as homework, project, application, midterm exam and final exam are used in measurement and evaluation.
• Letter and/or numerical based grading systems are used in the evaluation of student success.
• At least one midterm and final exam are held for each course. In addition to midterm exams, quizzes, projects and other activities deemed appropriate by the instructor may be held. The number of these activities and their contribution to the success grade are specified by the instructor in the course plan. The success grade is calculated based on 40% of the midterm exam and 60% of the final exam. All exams are evaluated out of 100 points. The success grade is converted to a letter grade with relative evaluation. In order to be considered successful in a course, the student must receive at least a CC letter grade. Students with a General Weighted Grade Point Average (CGPA) of at least 2.00 are also considered successful in courses in which they received (DC) and (DD) grades. Students who do not have failed courses but whose CGPA is below 2.00 must first retake the courses with (DC) and (DD) and increase their CGPA above 2.00 in order to graduate.
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Engineering Programs Accreditation Board (MÜDEK)
The acceptance to the program is carried out through the Higher Education Institutions Examination (YKS) with the regulations drawn up by the Council of Higher Education. Only the candidates whose eligibility is defined in the "Principles Governing International Student Admissions" drawn up by the Council of Higher Education can apply to international student quotas. General Principles of the Higher Education Council regarding the admission of students from abroad (in Turkish): https://www.yok.gov.tr/Documents/Ogrenci/yurt-disindan-ogrenci-kabulune-iliskin-esaslar.pdf.
Manisa Celal Bayar University principles regarding the admission of international students: https://ogrenciisleri.mcbu.edu.tr/db_images/file/Yurtdisi/MCB%C3%9C%20Y%C3%B6nerge%20Yeni%203.pdf
Acceptance by student exchange program is conducted by the peer wise agreement regulations which a signed by Manisa Celal Bayar University and the associated party. Guest students can enroll to courses which are offered by the program with the approval of the related academic department. The students will be asked to prove their level of English since the education is being offered in English.
Students who graduate from the program can work as computer engineers, software engineers, systems engineers, information technology specialists and research assistants in banks, hospitals, public institutions or the private sector, and universities.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The gualification is valid for lifetime
