Yeterlilik Kodu | TR0030033363 | |
Yeterlilik Adı | Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://iuc.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Amaçlarımız: Beden eğitimi ve spor öğretmenliği alanında spor bilimlerine ulusal ve uluslararası düzeyde katkı sağlayacak öğretmenler yetiştirmek. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim teorik ve uygulamalı tüm dersler için örgün şekilde gerçekleştirilir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Spor Bilimleri Derneği (SPORAK) | |
Giriş Şartı | Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) kapsamında Temel Yeterlilik Testi (TYT) puan türünde, Fakülte Kurulu tarafından belirlenen taban puana eşit veya daha yüksek puan almış olmak. | |
Başarma Şartları | 1. Eğitim-öğretimin 5. yarıyılında uygulamalı kamp eğitimine katılmış olması, 2. 8. yarıyıl sonunda mezuniyet AGNO'sunun en az 2,00 olması, 3. Program bazında toplam en az 240 AKTS'yi tamamlamış olmak | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | • Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda kadrolu ve sözleşmeli öğretmen, • Milli Eğitim Bakanlığı denetiminde açılan özel öğretim kurumlarında öğretmen, pedagojik formasyona sahip antrenör • Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Teşkilatında uzman • Kadrolu Antrenör, • Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü’nde sözleşmeli antrenör, • Kendi özel spor tesislerinde teknik eleman vb. • Spor Kulüplerinde çocuklar için eğitmen • Belediyelerde, özel kurum ve kuruluşlarda eğitmen, antrenör vb. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030033363
ISCO:08
ISCO:08
Amaçlarımız: Beden eğitimi ve spor öğretmenliği alanında spor bilimlerine ulusal ve uluslararası düzeyde katkı sağlayacak öğretmenler yetiştirmek.
Eğitim ve öğretim teorik ve uygulamalı tüm dersler için örgün şekilde gerçekleştirilir.
- Orta öğretimde kazandığı yeterliliklere dayalı olarak; lisans düzeyinde, beden eğitimi ve spor öğretmenliği alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar.
- Beden eğitimi ve spor öğretmenliği alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç-gereçlerini ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisine sahiptir.
- Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenilirliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
- Lisans düzeyinde beden eğitimi ve spor öğretmenliği alanına özgü edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve olgusal bilgileri kullanır.
- Beden eğitimi ve spor öğretmenliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder, bilgiyi paylaşır, ekip çalışması yapar.
- Beden eğitimi ve spor öğretmenliği alanıyla ilgili programları, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
- Aldığı çok yönlü eğitimle farklı sosyo kültürel, etnik ve ekonomik yapıya sahip topluluklarda beden eğitimi ve sporun öğretmenlik alanıyla ilgili uygulamalar yapar.
- Beden eğitimi ve spor öğretmenliği ile ilgili resmi ya da özel, bireysel ya da tüzel her türlü kuruluşun ulusal ve uluslararası düzeydeki uygulamalarını planlayabilir, uygulayabilir, denetleyebilir ve yeniden yapılanmasını gerçekleştirir.
- Fakülte Kurulu kararı ile ulusal yeterlilikler çerçevesine atıf yapılarak ilişkilendirilir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
- 1. Eğitim-öğretimin 5. yarıyılında uygulamalı kamp eğitimine katılmış olması,
- 8. yarıyıl sonunda mezuniyet AGNO'sunun en az 2,00 olması,
- Program bazında toplam en az 240 AKTS'yi tamamlamış olmak
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Spor Bilimleri Derneği (SPORAK)
Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) kapsamında Temel Yeterlilik Testi (TYT) puan türünde, Fakülte Kurulu tarafından belirlenen taban puana eşit veya daha yüksek puan almış olmak.
• Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda kadrolu ve sözleşmeli öğretmen, • Milli Eğitim Bakanlığı denetiminde açılan özel öğretim kurumlarında öğretmen, pedagojik formasyona sahip antrenör • Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Teşkilatında uzman • Kadrolu Antrenör, • Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü’nde sözleşmeli antrenör, • Kendi özel spor tesislerinde teknik eleman vb. • Spor Kulüplerinde çocuklar için eğitmen • Belediyelerde, özel kurum ve kuruluşlarda eğitmen, antrenör vb.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030033363 | |
Qualification Title | Bachelor’s Degree in Physical Education and Sports Teaching | |
Awarding Body | Istanbul University - Cerrahpaşa | |
Awarding Body Contact | Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul | |
Awarding Body Url | https://iuc.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | To educate teachers in the field of physical education and sports who will contribute to sport sciences at both national and international levels. | |
Learning Environments | Education and training are provided in a formal manner for all theoretical and practical courses. | |
Description |
| |
Key Competencies | He possesses advanced-level proficiency in the following key competences:
| |
Further Info |
| |
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs: The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities conducted at higher education institutions. Each year, “University Monitoring and Evaluation Reports” are published by YÖK in accordance with the criteria it determines. These reports, which include both quantitative and qualitative evaluations prepared based on the monitoring data, are shared with the public. Additionally, YÖK annually publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report,” which includes academic, administrative, and financial data from foundation (private) higher education institutions. These reports, which also contain quantitative and qualitative assessments, are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is maintained in accordance with the “Procedures and Principles Regarding the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs,” as follows:
YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” related to the external evaluation of higher education institutions with the public. Furthermore, accreditation decisions made by accreditation agencies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that the quality assurance of program qualifications has been ensured. YÖKAK also conducts regular review activities related to qualifications as required by its regulations. Association of Sport Sciences (SPORAK) | |
Access Requirements | To have obtained a score equal to or higher than the minimum base score determined by the Faculty Board in the Basic Proficiency Test (TYT) of the Higher Education Institutions Examination (YKS). | |
Conditions for Success | 1. Participation in practical camp training in the 5th semester of education-training, 2. Graduation GPA of at least 2.00 at the end of the 8th semester, 3. Completion of at least 240 ECTS credits in total based on the program. | |
Progression Paths (Relationship Type) | • Permanent and contract teachers in schools affiliated with the Ministry of National Education, • Teachers and coaches with pedagogical formation in private educational institutions opened under the supervision of the Ministry of National Education, • Expert coaches in the General Directorate of Youth and Sports, • Permanent coaches, • Contracted coaches in the Provincial Directorate of Youth and Sports, • Technical staff etc. in their own private sports facilities, • Trainers for children in Sports Clubs, • Trainers, coaches etc. in municipalities, private institutions and organizations. | |
Legal Basis | Higher Education Law No. 2547 Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35) | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address |
TR0030033363
ISCO:08
ISCO:08
To educate teachers in the field of physical education and sports who will contribute to sport sciences at both national and international levels.
Education and training are provided in a formal manner for all theoretical and practical courses.
- Based on the qualifications acquired in secondary education, the student comprehends the concepts and interrelations specific to the field of Physical Education and Sports Teaching at the undergraduate level.
- They possess the ability to use advanced theoretical and practical knowledge in the field, supported by up-to-date textbooks, instructional tools, and other academic resources.
- They have the knowledge to evaluate the nature, source, scope, accuracy, reliability, and validity of information.
- They apply advanced theoretical and factual knowledge specific to the field of Physical Education and Sports Teaching.
- Using the advanced knowledge and skills gained in the field, they interpret and evaluate scientifically proven data, identify and analyze problems, share information, and collaborate effectively within teams.
- They are able to utilize relevant programs, technologies, and instructional tools related to Physical Education and Sports Teaching.
- With the multidisciplinary education they have received, they are capable of implementing educational practices in the field of physical education and sports in communities with diverse socio-cultural, ethnic, and economic backgrounds.
- They can plan, implement, supervise, and restructure national and international practices of any public or private, individual or institutional organization related to physical education and sports teaching.
- These qualifications have been aligned with the National Qualifications Framework, as approved by the decision of the Faculty Board.
He possesses advanced-level proficiency in the following key competences:
-
Literacy competence
-
Multilingual competence
-
Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
-
Digital competence
-
Personal, social, and learning to learn competence
-
Citizenship competence
-
Entrepreneurship competence
-
Cultural awareness and expression competence
-
To have participated in the practical camp training during the 5th semester of the undergraduate program,
-
To have a minimum cumulative GPA of 2.00 at the end of the 8th semester,
-
To have successfully completed at least 240 ECTS credits within the scope of the program.
To ensure the quality of higher education programs:
The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, training, and other activities conducted at higher education institutions.
Each year, “University Monitoring and Evaluation Reports” are published by YÖK in accordance with the criteria it determines. These reports, which include both quantitative and qualitative evaluations prepared based on the monitoring data, are shared with the public.
Additionally, YÖK annually publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report,” which includes academic, administrative, and financial data from foundation (private) higher education institutions. These reports, which also contain quantitative and qualitative assessments, are shared with the public by YÖK.
The quality assurance of undergraduate programs in higher education is maintained in accordance with the “Procedures and Principles Regarding the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs,” as follows:
-
Development and Approval of Curricula
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs at higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs and the intended learning outcomes for each program are determined by the senates of higher education institutions in line with the basic principles set by YÖK.
1.3. The curricula of National Core Education Programs are implemented by higher education institutions upon approval by YÖK, following acceptance by the relevant Council of Deans. -
Assessment and Evaluation
The methods of assessment and evaluation for the learning outcomes expected from each undergraduate program are carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions, based on the fundamental principles established by YÖK. -
Certification
Students enrolled in undergraduate programs are awarded a bachelor's degree diploma upon successfully completing the required course credits and other obligations determined by the higher education institutions. -
Self-Assessment and External Evaluation
In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Institutional Self-Evaluation Reports” for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year.
YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” related to the external evaluation of higher education institutions with the public. Furthermore, accreditation decisions made by accreditation agencies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that the quality assurance of program qualifications has been ensured. YÖKAK also conducts regular review activities related to qualifications as required by its regulations.
Association of Sport Sciences (SPORAK)
To have obtained a score equal to or higher than the minimum base score determined by the Faculty Board in the Basic Proficiency Test (TYT) of the Higher Education Institutions Examination (YKS).
• Permanent and contract teachers in schools affiliated with the Ministry of National Education, • Teachers and coaches with pedagogical formation in private educational institutions opened under the supervision of the Ministry of National Education, • Expert coaches in the General Directorate of Youth and Sports, • Permanent coaches, • Contracted coaches in the Provincial Directorate of Youth and Sports, • Technical staff etc. in their own private sports facilities, • Trainers for children in Sports Clubs, • Trainers, coaches etc. in municipalities, private institutions and organizations.
Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education by Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35)
2.1. Regulation on Quality Assurance in Higher Education and the Higher Education Quality Council
The qualification is valid at all times.