Yeterlilik Kodu | TR0030218610 | |
Yeterlilik Adı | Bankacılık ve Sigortacılık (Sosyal Bilimler MYO) Önlisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Medipol Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kavacık Mah. Ekinciler Cad. No: 19, Kavacık Kavşağı, 34810 Beykoz, İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.medipol.edu.tr | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Finans, bankacılık ve sigorta | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
005.0412.003.001 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Programdan mezun olan öğrencilerin yakın gelecekte, Bankacılık ve Sigortacılık alanında; Bankacılık ve sigortacılık programının temel amacı, öğrencilere finansal hizmetler sektörünü anlama ve bu alanda başarılı bir kariyer için gerekli bilgi ve becerileri kazandırma yönünde odaklanmaktadır. Program, öğrencilere bankacılık ve sigortacılık alanlarında gerekli olan teorik bilgiyi sağlayarak, pratik deneyimlerle desteklemeyi ve öğrencilerin sektördeki güncel ve gelecekteki zorluklarla başa çıkabilme yeteneklerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Programa ilişkin temel hedefler şunlardır: Bankacılık ve sigortacılık sektörlerinin temel kavramlarını aktarmak ve bu alanlarda derinlemesine bilgi edinme imkânı sağlamak. Teorik bilgiyi pratik uygulamalarla birleştirerek öğrencilerin sektördeki işleyişi daha iyi anlamalarını ve gerçek dünya deneyimi kazanmalarını sağlamak. Öğrencilerin finansal hizmetler sektöründe etkili iletişim, liderlik ve takım çalışması becerilerini geliştirmek. Mezunların, bankacılık ve sigortacılık sektörlerinde çeşitli pozisyonlarda başarılı bir kariyer yapmaları için gereken beceri ve yetkinlikleri kazandırmak. Öğrencilerin sektördeki güncel ve gelecekteki trendleri, teknolojik gelişmeleri ve regülasyonları takip edebilmeleri için donanımlı olmalarını sağlamak. Sektördeki etik standartlar ve yasal düzenlemeler konusunda öğrencileri bilgilendirmek ve bu değerleri benimsemelerini teşvik etmek. Mesleki eğitim dersleri aracılığıyla öğrencilerin sektörde pratik deneyim kazanmalarını ve işyeri ilişkileri kurmalarını sağlamak. Öğrencilerin problem çözme yeteneklerini ve analitik düşünme becerilerini geliştirmek ve karmaşık finansal sorunları çözebilme yeteneklerini artırmak. Mezunların sürekli öğrenme ve kişisel gelişimlerini sürdürme becerilerini teşvik etmek ve onları sektördeki değişime uyum sağlayabilecekleri şekilde donatmak. Mezunların toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek finansal hizmetlerin sürdürülebilir kalkınmaya katkıda bulunmalarını teşvik etmek. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün ve uzaktan eğitim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, üniversite içerisinde bulunan laboratuvar ve dersliklerde, sigorta şirketleri, finans kurumları ve finansal işlem yapan firmalarda mesleki eğitim olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; · YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. · YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. · YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 01.01.2025 – 31.12.2028 | |
Giriş Şartı | 1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının önlisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. 2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak. 3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarında özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programlar için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak. | |
Başarma Şartları | Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; öğretim programlarında belirlenen tüm derslerden 120 AKTS kredisi almaları zorunludur. Öğrencilerin mesleki eğitim derslerini belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik süresi geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030218610
005.0412.003.001
005.0412.003.001
Programdan mezun olan öğrencilerin yakın gelecekte, Bankacılık ve Sigortacılık alanında;
Bankacılık ve sigortacılık programının temel amacı, öğrencilere finansal hizmetler sektörünü anlama ve bu alanda başarılı bir kariyer için gerekli bilgi ve becerileri kazandırma yönünde odaklanmaktadır. Program, öğrencilere bankacılık ve sigortacılık alanlarında gerekli olan teorik bilgiyi sağlayarak, pratik deneyimlerle desteklemeyi ve öğrencilerin sektördeki güncel ve gelecekteki zorluklarla başa çıkabilme yeteneklerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. Programa ilişkin temel hedefler şunlardır: Bankacılık ve sigortacılık sektörlerinin temel kavramlarını aktarmak ve bu alanlarda derinlemesine bilgi edinme imkânı sağlamak. Teorik bilgiyi pratik uygulamalarla birleştirerek öğrencilerin sektördeki işleyişi daha iyi anlamalarını ve gerçek dünya deneyimi kazanmalarını sağlamak. Öğrencilerin finansal hizmetler sektöründe etkili iletişim, liderlik ve takım çalışması becerilerini geliştirmek. Mezunların, bankacılık ve sigortacılık sektörlerinde çeşitli pozisyonlarda başarılı bir kariyer yapmaları için gereken beceri ve yetkinlikleri kazandırmak. Öğrencilerin sektördeki güncel ve gelecekteki trendleri, teknolojik gelişmeleri ve regülasyonları takip edebilmeleri için donanımlı olmalarını sağlamak. Sektördeki etik standartlar ve yasal düzenlemeler konusunda öğrencileri bilgilendirmek ve bu değerleri benimsemelerini teşvik etmek. Mesleki eğitim dersleri aracılığıyla öğrencilerin sektörde pratik deneyim kazanmalarını ve işyeri ilişkileri kurmalarını sağlamak. Öğrencilerin problem çözme yeteneklerini ve analitik düşünme becerilerini geliştirmek ve karmaşık finansal sorunları çözebilme yeteneklerini artırmak. Mezunların sürekli öğrenme ve kişisel gelişimlerini sürdürme becerilerini teşvik etmek ve onları sektördeki değişime uyum sağlayabilecekleri şekilde donatmak. Mezunların toplumsal sorumluluk bilinciyle hareket ederek finansal hizmetlerin sürdürülebilir kalkınmaya katkıda bulunmalarını teşvik etmek.
Eğitim ve öğretim örgün ve uzaktan eğitim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, üniversite içerisinde bulunan laboratuvar ve dersliklerde, sigorta şirketleri, finans kurumları ve finansal işlem yapan firmalarda mesleki eğitim olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Bankacılık ve sigortacılık kavramlarını ve ilgili mevzuatı açıklar, sektöre yön veren kuruluşları tanır.
- Bankacılık ve sigortacılıktaki temel düzeydeki faaliyetleri gerçekleştirir, etkili iletişim kurar ve dijital araçları kullanır.
- Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
- İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
- Mal, hizmet ve hayat sigortaları poliçelerini açıklar ve düzenler.
- Finansal piyasalar ve kurumlar hakkında bilgiyi aktarır.
- Banka ve sigorta sektöründe faaliyet gösteren kurumlarda gerçekleştirilen işlemlere ait muhasebe kayıtlarını gösterir.
- Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır.
- Sektörde ortaya çıkabilecek risk türlerini ve riskten korunma yöntemlerini açıklar.
- Bankacılık ve sigortacılık için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
- Bankacılık ve sigortacılık alanı ile ilgili edinmiş olduğu bilgileri bireysel işlemlerde uygular.
- Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
- Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
- Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
- Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.
- Bankacılık ve sigortacılığa dair temel verileri yorumlar, riskleri tanır, sorunları tanımlar ve çözüm önerisi getirir.
- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Bankacılık ve Sigortacılık Bilgisi
- Finansal Okuryazarlık yetkinliğine sahip
- Dijital araçları ve mesleki yazılımları kullanma yetkinliği
- Muhasebe kayıtları ve poliçe düzenleme yetkinliği
- Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak üniversitemiz senatosu tarafından belirlenir.
- Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır.
- Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
- Her dersin ölçme ve değerlendirme sistemi, üniversitemiz Bilgi Yönetim Sistemi (BYS)’de bulunan ilgili dersin ders tanıtım sayfasında açıklanmıştır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
· YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
· YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
· YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde önlisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında önlisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında önlisans programlarının müfredatı ve her bir diploma programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir önlisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Önlisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; önlisans diploması alır.
Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:
01.01.2025 – 31.12.2028
1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının önlisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili önlisans programına yerleştirilmiş olmak.
3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarında özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programlar için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
- Ön lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
- Ön lisans diplomasına sahip olanlar, DGS sınavı ile lisans derecesi programlarına devam edebilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik süresi geçerlidir.
Qualification Code | TR0030218610 | |
Qualification Title | Banking and Insurance Program Associate Degree | |
Awarding Body | Istanbul Medipol University | |
Awarding Body Contact | Kavacik Mah. Ekinciler St. No: 19, Kavacik Junction, 34810 Beykoz, Istanbul | |
Awarding Body Url | https://www.medipol.edu.tr | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Finance, banking and insurance | |
National Occupation Classification |
005.0412.003.001 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | Students graduating from the program will be employed in the Banking and Insurance field in the near future; The main objective of the banking and insurance program is to provide students with the knowledge and skills necessary for a successful career in the financial services sector. The program aims to provide students with the theoretical knowledge required in the banking and insurance fields, support them with practical experiences, and develop students' ability to cope with current and future challenges in the sector. The main objectives of the program are as follows: To convey the basic concepts of the banking and insurance sectors and provide in-depth knowledge in these areas. To combine theoretical knowledge with practical applications, to enable students to better understand the functioning of the sector and gain real-world experience. To develop students' effective communication, leadership, and teamwork skills in the financial services sector. To provide graduates with the skills and competencies necessary for a successful career in various positions in the banking and insurance sectors. To ensure that students are equipped to follow current and future trends, technological developments, and regulations in the sector. To inform students about ethical standards and legal regulations in the sector and to encourage them to adopt these values. To enable students to gain practical experience in the sector and establish workplace relationships through vocational training courses. To develop students’ problem-solving and analytical thinking skills and to increase their ability to solve complex financial problems. To encourage graduates’ ability to continue their continuous learning and personal development and to equip them to adapt to changes in the sector. To encourage graduates to act with social responsibility and contribute to the sustainable development of financial services. | |
Learning Environments | Education and training are provided in the form of formal and distance education. In addition, practical training is provided as vocational training in laboratories and classrooms within the university, insurance companies, financial institutions and firms that conduct financial transactions. | |
Description |
Takes responsibility as a team member to solve unforeseen and complex problems encountered in applications related to his/her field. | |
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
| |
Further Info |
The measurement and evaluation system of each course is explained on the course introduction page of the relevant course in our university's Information Management System (BYS). | |
Quality Assurance | To monitor the quality of higher education programs; ·YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education, training and other activities carried out in higher education institutions. ·“University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions are published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are also shared with the public by YÖK. ·The “Foundation Higher Education Institutions Report” is published each year by the Council of Higher Education, which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by the Council of Higher Education. The quality assurance of associate degree programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curriculum: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening associate degree departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each diploma program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these matters. 1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. 2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each associate degree program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in associate degree programs receive an associate degree diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions . Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared by YÖKAK regarding the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation. Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 01.01.2025 – 31.12.2028 | |
Access Requirements | 1. Having graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and having met the conditions for admission to associate degree programs of higher education institutions . 2. Being placed in the relevant associate degree program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK . 3. To have received the required score and passed the special talent exam as a result of the central exam conducted by ÖSYM for programs that accept students through special talent exams in higher education institutions, the procedures and principles of which are determined by YÖK. | |
Conditions for Success | In order to graduate from this program, students are required to take 120 ECTS credits from all courses specified in the curriculum. Students are required to complete vocational training courses within the specified time and characteristics. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Associate degree students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions they are studying in. Students registered in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful. Those who have an associate degree can continue their undergraduate degree programs with the DGS exam. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs, Double Majors, Minors and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |
Validity Period (If Any) | The qualification period is valid. | |
Url | Open Address |
TR0030218610
005.0412.003.001
005.0412.003.001
Students graduating from the program will be employed in the Banking and Insurance field in the near future;
The main objective of the banking and insurance program is to provide students with the knowledge and skills necessary for a successful career in the financial services sector. The program aims to provide students with the theoretical knowledge required in the banking and insurance fields, support them with practical experiences, and develop students' ability to cope with current and future challenges in the sector. The main objectives of the program are as follows: To convey the basic concepts of the banking and insurance sectors and provide in-depth knowledge in these areas. To combine theoretical knowledge with practical applications, to enable students to better understand the functioning of the sector and gain real-world experience. To develop students' effective communication, leadership, and teamwork skills in the financial services sector. To provide graduates with the skills and competencies necessary for a successful career in various positions in the banking and insurance sectors. To ensure that students are equipped to follow current and future trends, technological developments, and regulations in the sector. To inform students about ethical standards and legal regulations in the sector and to encourage them to adopt these values. To enable students to gain practical experience in the sector and establish workplace relationships through vocational training courses. To develop students’ problem-solving and analytical thinking skills and to increase their ability to solve complex financial problems. To encourage graduates’ ability to continue their continuous learning and personal development and to equip them to adapt to changes in the sector. To encourage graduates to act with social responsibility and contribute to the sustainable development of financial services.
Education and training are provided in the form of formal and distance education. In addition, practical training is provided as vocational training in laboratories and classrooms within the university, insurance companies, financial institutions and firms that conduct financial transactions.
- Explains the concepts of banking and insurance and the relevant legislation, and recognizes the organizations that guide the sector.
- Performs basic level activities in banking and insurance, communicates effectively and uses digital tools.
- Has basic, current and practical knowledge about his/her profession.
- Have knowledge about occupational health and safety, environmental awareness and quality processes.
- Explains and regulates goods, services and life insurance policies.
- Conveys information about financial markets and institutions.
- It shows the accounting records of transactions carried out in institutions operating in the banking and insurance sector.
- Uses professional-related information technologies (software, programs, animations, etc.) effectively.
- Explains the types of risks that may arise in the sector and methods of protection against risk.
- Follows current developments and applications for banking and insurance and uses them effectively.
- He/she applies the knowledge acquired in the field of banking and insurance in individual transactions.
- Has the ability to independently evaluate professional problems and issues with an analytical and critical approach and to propose solutions.
- Has awareness of career management and lifelong learning.
- Can effectively present thoughts through written and oral communication at the level of knowledge and skills and express them in an understandable manner.
- Keeps up with information in his/her field and communicates with colleagues using a foreign language.
- Interprets basic data regarding banking and insurance, recognizes risks, defines problems and proposes solutions.
- It has social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting data related to its field, applying it and announcing the results.
Takes responsibility as a team member to solve unforeseen and complex problems encountered in applications related to his/her field.
Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
- Banking and Insurance Information
- Have Financial Literacy competence
- Competence in using digital tools and professional software
- Accounting records and policy preparation competence
- Measurement and evaluation methods, types of exams and their contribution to course success grades are determined by our university senate in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK) on these matters.
- Different methods such as homework, projects, practice, midterm and final exams are used in measurement and evaluation.
- Letter and number based grading systems are used to evaluate student success.
The measurement and evaluation system of each course is explained on the course introduction page of the relevant course in our university's Information Management System (BYS).
To monitor the quality of higher education programs;
·YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education, training and other activities carried out in higher education institutions.
·“University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions are published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are also shared with the public by YÖK.
·The “Foundation Higher Education Institutions Report” is published each year by the Council of Higher Education, which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by the Council of Higher Education. The quality assurance of associate degree programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening associate degree departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes that each diploma program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these matters.
1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each associate degree program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in associate degree programs receive an associate degree diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions .
Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared by YÖKAK regarding the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MEDEK)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi:
01.01.2025 – 31.12.2028
1. Having graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and having met the conditions for admission to associate degree programs of higher education institutions .
2. Being placed in the relevant associate degree program of the higher education institution as a result of the central examination conducted by the Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK .
3. To have received the required score and passed the special talent exam as a result of the central exam conducted by ÖSYM for programs that accept students through special talent exams in higher education institutions, the procedures and principles of which are determined by YÖK.
Associate degree students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions they are studying in. Students registered in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate undergraduate diplomas if they are successful.
Those who have an associate degree can continue their undergraduate degree programs with the DGS exam.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs, Double Majors, Minors and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
The qualification period is valid.