Yeterlilik Kodu | TR0030018894 | |
Yeterlilik Adı | Bankacılık ve Sigortacılık (Gedik MYO) Ön Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Gedik Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Cumhuriyet Mahallesi İlkbahar Sokak No: 1-3-5 Yakacık 34876 Kartal İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.gedik.edu.tr | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Finans, bankacılık ve sigorta | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı olan ve lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır. İGÜN Bankacılık ve Sigortacılık Programı, finans sektöründe yaşanan değişim ve yenilikleri takip edebilecek düzeyde ekonomi bilgisine sahip, aracı kuruluşlarda ve bankalarda çalışabilecek yeterliliğe sahip, ofis ve bilgi araçlarını etkin biçimde kullanarak zamanla yarışabilen mezunlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. Bu program Türkçe olup tam ve %50 burslu olarak verilmektedir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere orta düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Eğitim öğretimin değerlendirilmesi için quiz, ödev, uygulama, proje, rapor, ara sınav ve final gibi çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanılmaktadır. Aşağıdaki tabloda gösterildiği şekilde puanlanmakta ve harflendirilmektedir. Ders Notu Puan Aralığı Katsayı AA 88-100 4.0 BA 81-87 3.5 BB 76-80 3.5 CB 65-75 2.5 CC 55-64 2.0 DC 45-54 1.5 DD 40-44 1.0 FD 30-39 0.5 FF 0-29 0
GM- Girmedi, TK- Tekrar, DZ-Devamsız, TR-Transfer Dersler, G-geçti, K-Kaldı, ERA –Erasmus Sırasında Alınan Dersler, ÖD- Öğrenci Değişimi Programı Sırasında Dersler | |
Kalite Güvencesi | YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. 5- İGÜN Bankacılık ve Sigortacılık programı, MEDEK (Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği) tarafından akredite edilmiştir. Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihleri: 01.01.2025-31.12.2028 | |
Giriş Şartı | Mesleki Yerleştirme: Yükseköğretim Kurumu’nun belirlediği yönetmelikler çerçevesinde ve merkezi sınav sistemi aracılığıyla gerçekleştirilmektedir. Orta öğrenim kurumlarından mezun olan öğrenciler, merkezi sınavdan aldıkları puanlara göre öğrenim görmek istedikleri programlara yerleştirilirler. Ek Kontenjan: ÖSYM tarafından yapılan merkezi yerleştirme sonrasında, yükseköğretim kurumlarında boş kalan kontenjanlara, ÖSYM tarafından herhangi bir yükseköğretim kurumuna yerleştirilmemiş olan adaylardan okulumuza başvurmak isteyenlerin, ÖSYM tarafından ilan edilecek olan tarihlerde yapacakları tercihlerde İstanbul Gedik Üniversitesi Bankacılık ve Sigortacılık Programı’na ne yer vermeleri gerekmektedir. ÖSYM tarafından üniversitemize yerleştirilen öğrenciler kayıt hakkı kazanırlar. Yatay Geçiş: Programımıza yapılacak yatay geçişler “Yükseköğretim Kurumları Arasında Ön lisans Düzeyinde Yatay Geçiş Esaslarına ilişkin Yönetmelik” Hükümlerine göre yürütülür. Diğer Meslek Yüksekokullarından okulumuza yapılacak yatay geçiş ve kabul işlemleri “Meslek Yüksekokul Kurulu” kararı ile yapılır. Öğrenciler Üniversite içinde başka bir programa yatay geçiş için, akademik takvimde belirtilen süreler içinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına başvuruda bulunabilirler. Başvurular, öğrencinin geçiş yapmak istediği bölümün önerisi ve ilgili yönetim kurulunun kararı ile kesinleşir. Yabancı Öğrenci: Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının önlisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak koşulu ile programımızda eğitim görebilirler. | |
Başarma Şartları | Bankacılık ve Sigortacılık Programı 120 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Dereceyi alabilmek / programı tamamlamak için mevcut olan (toplam 120 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarı ile tamamlamak (GM, DZ, K, FD, FF) ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak, staj/işyerinde mesleki eğitim uygulaması ile sektörel eğitimini tamamlamak ve 4 adet ders dışı etkinliğe katılım göstermek mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bankacılık ve Sigortacılık Programı mezunları yurt içindeki sigorta şirketleri, sigorta şirketlerinin acenteleri, bankalar, faktoring ve leasing şirketleri ile aracı kuruluşların yanı sıra iyi derecede yabancı dil bilgisine sahip olmaları halinde yurt dışındaki finans kuruluşlarında da çalışabilirler. Ayrıca ulusal ve uluslararası şirketlerin finans departmanlarında görev alabilirler. Eğitimine devam etmek isteyen mezunlar ise Dikey Geçiş Sınavı’na (DGS) girerek üniversitelerin İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi (İİBF) bünyesindeki birçok bölüme geçiş yapabilir ve lisans mezunu olabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030018894
ISCO 08
ISCO 08
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak yılda iki veya üç dönem olmak üzere iki yıllık bir programı kapsayan, nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan ve müfredatın en az %40'ı uygulamalı eğitime dayalı olan ve lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim programıdır.
İGÜN Bankacılık ve Sigortacılık Programı, finans sektöründe yaşanan değişim ve yenilikleri takip edebilecek düzeyde ekonomi bilgisine sahip, aracı kuruluşlarda ve bankalarda çalışabilecek yeterliliğe sahip, ofis ve bilgi araçlarını etkin biçimde kullanarak zamanla yarışabilen mezunlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır.
Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. Bu program Türkçe olup tam ve %50 burslu olarak verilmektedir.
- Bankacılık ve sigortacılık alanında ve alanla ilişkili diğer disiplinlerde (ekonomi, hukuk, muhasebe, temel işletmecilik, yönetim gibi) kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur.
- Alanı ile ilgili uygulamalarda görev ve sorumluluklarını yerine getirir, olası sorunları çözmek için ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır.
- Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) ve finansal teknolojileri (Fin-Tech) etkin kullanır.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme; sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme ve çözüm önerisi sunabilme becerisine sahip olur.
- Alanı ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder, mesleki ortam ve araçları etkin şekilde kullanır.
- Temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde) yabancı dil becerilerine sahiptir ve yazılı/sözlü şekilde iletişim kurabilir
- Bankaların ve sigorta şirketlerinin muhasebe işlemlerini takip edebilir, finansal tablolarını analiz edebilir.
- Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanır.
- Temel hukuk bilgisinin yanında; bankacılık, sigortacılık ve sermaye piyasası kanunlarını bilir ve finansal kurum/kuruluşları tanır.
- İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
- Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir.
- Alanıyla ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve paylaşılması aşamalarında ve mesleğin icrası sırasında etik ve toplumsal değerlerin önemine dair bilinç sahibidir.
- Düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder.
- Mal, hizmet ve hayat sigortaları poliçelerini açıklar ve düzenler.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere orta düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim ve teknoloji yetkinliği
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Eğitim öğretimin değerlendirilmesi için quiz, ödev, uygulama, proje, rapor, ara sınav ve final gibi çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanılmaktadır.
Aşağıdaki tabloda gösterildiği şekilde puanlanmakta ve harflendirilmektedir.
Ders Notu Puan Aralığı Katsayı
AA 88-100 4.0
BA 81-87 3.5
BB 76-80 3.5
CB 65-75 2.5
CC 55-64 2.0
DC 45-54 1.5
DD 40-44 1.0
FD 30-39 0.5
FF 0-29 0
GM- Girmedi,
TK- Tekrar,
DZ-Devamsız,
TR-Transfer Dersler,
G-geçti,
K-Kaldı,
ERA –Erasmus Sırasında Alınan Dersler,
ÖD- Öğrenci Değişimi Programı Sırasında Dersler
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde ön lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
5- İGÜN Bankacılık ve Sigortacılık programı, MEDEK (Mesleki Eğitim Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği) tarafından akredite edilmiştir.
Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihleri: 01.01.2025-31.12.2028
Mesleki Yerleştirme:
Yükseköğretim Kurumu’nun belirlediği yönetmelikler çerçevesinde ve merkezi sınav sistemi aracılığıyla gerçekleştirilmektedir. Orta öğrenim kurumlarından mezun olan öğrenciler, merkezi sınavdan aldıkları puanlara göre öğrenim görmek istedikleri programlara yerleştirilirler.
Ek Kontenjan:
ÖSYM tarafından yapılan merkezi yerleştirme sonrasında, yükseköğretim kurumlarında boş kalan kontenjanlara, ÖSYM tarafından herhangi bir yükseköğretim kurumuna yerleştirilmemiş olan adaylardan okulumuza başvurmak isteyenlerin, ÖSYM tarafından ilan edilecek olan tarihlerde yapacakları tercihlerde İstanbul Gedik Üniversitesi Bankacılık ve Sigortacılık Programı’na ne yer vermeleri gerekmektedir. ÖSYM tarafından üniversitemize yerleştirilen öğrenciler kayıt hakkı kazanırlar.
Yatay Geçiş:
Programımıza yapılacak yatay geçişler “Yükseköğretim Kurumları Arasında Ön lisans Düzeyinde Yatay Geçiş Esaslarına ilişkin Yönetmelik” Hükümlerine göre yürütülür. Diğer Meslek Yüksekokullarından okulumuza yapılacak yatay geçiş ve kabul işlemleri “Meslek Yüksekokul Kurulu” kararı ile yapılır. Öğrenciler Üniversite içinde başka bir programa yatay geçiş için, akademik takvimde belirtilen süreler içinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına başvuruda bulunabilirler. Başvurular, öğrencinin geçiş yapmak istediği bölümün önerisi ve ilgili yönetim kurulunun kararı ile kesinleşir.
Yabancı Öğrenci:
Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının önlisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak koşulu ile programımızda eğitim görebilirler.
Bankacılık ve Sigortacılık Programı mezunları yurt içindeki sigorta şirketleri, sigorta şirketlerinin acenteleri, bankalar, faktoring ve leasing şirketleri ile aracı kuruluşların yanı sıra iyi derecede yabancı dil bilgisine sahip olmaları halinde yurt dışındaki finans kuruluşlarında da çalışabilirler. Ayrıca ulusal ve uluslararası şirketlerin finans departmanlarında görev alabilirler. Eğitimine devam etmek isteyen mezunlar ise Dikey Geçiş Sınavı’na (DGS) girerek üniversitelerin İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi (İİBF) bünyesindeki birçok bölüme geçiş yapabilir ve lisans mezunu olabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030018894 | |
Qualification Title | Banking and Insurance Program Associate Degree | |
Awarding Body | Gedik University | |
Awarding Body Contact | Cumhuriyet Neighborhood, İlkbahar Street, No: 1-3-5, Yakacık, 34876 Kartal, Istanbul, Türkiye | |
Awarding Body Url | http://www.gedik.edu.tr | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Finance, banking and insurance | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | It is a higher education program that covers a two-year program, two or three semesters per year, based on secondary education qualifications, aims to train qualified manpower, and at least 40% of the curriculum is based on practical training, and constitutes the first stage of undergraduate education. The İGÜN Banking and Insurance Program aims to train graduates who have the economic knowledge to follow the changes and innovations in the financial sector, who are competent to work in brokerage firms and banks, and who can compete with time by using office and information tools effectively. | |
Learning Environments | Education and training are provided in the form of formal education. In addition, practical training is provided as internships or workplace training in laboratories and workplaces within higher education institutions. This program is in Turkish and is offered with a full and 50% scholarship. | |
Description |
| |
Key Competencies | Has intermediate proficiency in the following key competencies.
| |
Further Info | Various measurement and evaluation methods such as quizzes, homework, practice, projects, reports, midterm exams and final exams are used to evaluate education and training. scored and lettered as shown in the table below . Course Grade Point Range Coefficient AA 88-100 4.0 BA 81-87 3.5 BB 76-80 3.5 CB 65-75 2.5 CC 55-64 2.0 DC 45-54 1.5 DD 40-44 1.0 FD 30-39 0.5 FF 0-29 0
GM- He did not enter, TK- Again, DZ-Absent, TR-Transfer Lessons, G-passed, K- Remained, ERA – Lessons Learned During Erasmus, ÖD- Courses During the Student Exchange Program | |
Quality Assurance | To monitor the quality of higher education programs; YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education, training and other activities carried out in higher education institutions. “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions are published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are also shared with the public by YÖK. The “Foundation Higher Education Institutions Report” is published each year by the Council of Higher Education, which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by the Council of Higher Education. The quality assurance of associate degree programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curriculum: 1.1. The Council of Higher Education (YÖK) determines the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree departments and programs in higher education institutions. 1.2. The Council of Higher Education (YÖK) determines the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree departments and programs in higher education institutions. 1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans' Council. 2. Assessment and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes that each associate degree program aims to impart to students are carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (CoHE). 3. Certification: Students enrolled in associate degree programs receive an associate degree diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared by YÖKAK regarding the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation. 5- İGÜN Banking and Insurance program is accredited by MEDEK (Vocational Education Evaluation and Accreditation Association). Accreditation Start/End Dates: 01.01.2025-31.12.2028 | |
Access Requirements | Professional Placement: It is carried out within the framework of the regulations determined by the Council of Higher Education and through the central examination system. Students who graduate from secondary education institutions are placed in the programs they want to study according to the scores they receive from the central examination. Additional Quota: After the central placement made by ÖSYM, candidates who are not placed in any higher education institution by ÖSYM and want to apply to our school for the vacant quotas in higher education institutions, should include Istanbul Gedik University Banking and Insurance Program in their preferences on the dates to be announced by ÖSYM. Students placed in our university by ÖSYM gain the right to register. Horizontal Transfer: Horizontal transfers to our program are carried out in accordance with the provisions of the “Regulation on the Principles of Horizontal Transfer at the Associate Degree Level Between Higher Education Institutions”. Horizontal transfers and admissions from other vocational schools to our school are made with the decision of the “Vocational School Board”. Students can apply to the Student Affairs Department for horizontal transfers to another program within the University within the periods specified in the academic calendar. Applications are finalized with the recommendation of the department to which the student wishes to transfer and the decision of the relevant board of directors. Foreign Students: They can study in our program provided that they have graduated from secondary education institutions or foreign country secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and have met the admission requirements to associate degree programs of higher education institutions. | |
Conditions for Success | The Banking and Insurance Program is subject to the first stage degree system of 120 ECTS credits. In order to receive the degree / complete the program, it is necessary to successfully complete all the courses (GM, DZ, K, FD, FF) (equivalent to a total of 120 ECTS) and have a weighted grade point average of at least 2.00 out of 4.00, complete sectoral education with internship/workplace vocational training application and participate in 4 extracurricular activities. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the Banking and Insurance Program can work in domestic insurance companies, insurance company agencies, banks, factoring and leasing companies, and brokerage firms, as well as in financial institutions abroad if they have a good command of a foreign language. They can also work in the finance departments of national and international companies . Graduates who want to continue their education can take the Vertical Transfer Exam (DGS) and transfer to many departments within the Faculty of Economics and Administrative Sciences (FEAS) of universities and become undergraduate graduates. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs, Double Majors, Minors and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address |
TR0030018894
ISCO 08
ISCO 08
It is a higher education program that covers a two-year program, two or three semesters per year, based on secondary education qualifications, aims to train qualified manpower, and at least 40% of the curriculum is based on practical training, and constitutes the first stage of undergraduate education.
The İGÜN Banking and Insurance Program aims to train graduates who have the economic knowledge to follow the changes and innovations in the financial sector, who are competent to work in brokerage firms and banks, and who can compete with time by using office and information tools effectively.
Education and training are provided in the form of formal education. In addition, practical training is provided as internships or workplace training in laboratories and workplaces within higher education institutions. This program is in Turkish and is offered with a full and 50% scholarship.
- Have theoretical and applied knowledge in the field of banking and insurance and other disciplines related to the field (such as economics, law, accounting, basic business administration, management).
- Fulfills duties and responsibilities in applications related to his/her field and takes responsibility as a member of the team to solve potential problems.
- information technologies (software, programs, animations, etc.) and financial technologies (Fin- Tech ) related to his/her profession.
- Using the basic knowledge and skills acquired in the field, the student will have the ability to interpret and evaluate data, identify and analyze problems, and offer solutions.
- Follows current developments in his/her field and uses professional environment and tools effectively.
- Has basic level foreign language skills (European Language Portfolio A2 General Level) and can communicate in written and oral form.
- Can follow the accounting transactions of banks and insurance companies and analyze their financial statements.
- Gains application skills by examining on-site the processes related to his/her field in public and private sector organizations.
- In addition to basic legal knowledge, he/she knows banking, insurance and capital market laws and is familiar with financial institutions/organizations.
- Have knowledge about occupational health and safety, environmental awareness and quality processes.
- Has awareness of career management and lifelong learning.
- Is aware of the importance of ethical and social values in the stages of collecting, applying and sharing data related to his/her field and during the practice of the profession.
- Can present his/her thoughts effectively through written and verbal communication and express them in an understandable manner.
- Explains and regulates goods, services and life insurance policies.
Has intermediate proficiency in the following key competencies.
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and science and technology competence
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
Various measurement and evaluation methods such as quizzes, homework, practice, projects, reports, midterm exams and final exams are used to evaluate education and training.
scored and lettered as shown in the table below .
Course Grade Point Range Coefficient
AA 88-100 4.0
BA 81-87 3.5
BB 76-80 3.5
CB 65-75 2.5
CC 55-64 2.0
DC 45-54 1.5
DD 40-44 1.0
FD 30-39 0.5
FF 0-29 0
GM- He did not enter,
TK- Again,
DZ-Absent,
TR-Transfer Lessons,
G-passed,
K- Remained,
ERA – Lessons Learned During Erasmus,
ÖD- Courses During the Student Exchange Program
To monitor the quality of higher education programs;
YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education, training and other activities carried out in higher education institutions.
“University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions are published every year within the framework of the criteria determined by YÖK. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are also shared with the public by YÖK.
The “Foundation Higher Education Institutions Report” is published each year by the Council of Higher Education, which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by the Council of Higher Education. The quality assurance of associate degree programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. The Council of Higher Education (YÖK) determines the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree departments and programs in higher education institutions.
1.2. The Council of Higher Education (YÖK) determines the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree departments and programs in higher education institutions.
1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans' Council.
2. Assessment and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes that each associate degree program aims to impart to students are carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (CoHE).
3. Certification: Students enrolled in associate degree programs receive an associate degree diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared by YÖKAK regarding the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
5- İGÜN Banking and Insurance program is accredited by MEDEK (Vocational Education Evaluation and Accreditation Association).
Accreditation Start/End Dates: 01.01.2025-31.12.2028
Professional Placement:
It is carried out within the framework of the regulations determined by the Council of Higher Education and through the central examination system. Students who graduate from secondary education institutions are placed in the programs they want to study according to the scores they receive from the central examination.
Additional Quota:
After the central placement made by ÖSYM, candidates who are not placed in any higher education institution by ÖSYM and want to apply to our school for the vacant quotas in higher education institutions, should include Istanbul Gedik University Banking and Insurance Program in their preferences on the dates to be announced by ÖSYM. Students placed in our university by ÖSYM gain the right to register.
Horizontal Transfer:
Horizontal transfers to our program are carried out in accordance with the provisions of the “Regulation on the Principles of Horizontal Transfer at the Associate Degree Level Between Higher Education Institutions”. Horizontal transfers and admissions from other vocational schools to our school are made with the decision of the “Vocational School Board”. Students can apply to the Student Affairs Department for horizontal transfers to another program within the University within the periods specified in the academic calendar. Applications are finalized with the recommendation of the department to which the student wishes to transfer and the decision of the relevant board of directors.
Foreign Students:
They can study in our program provided that they have graduated from secondary education institutions or foreign country secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and have met the admission requirements to associate degree programs of higher education institutions.
Graduates of the Banking and Insurance Program can work in domestic insurance companies, insurance company agencies, banks, factoring and leasing companies, and brokerage firms, as well as in financial institutions abroad if they have a good command of a foreign language. They can also work in the finance departments of national and international companies . Graduates who want to continue their education can take the Vertical Transfer Exam (DGS) and transfer to many departments within the Faculty of Economics and Administrative Sciences (FEAS) of universities and become undergraduate graduates.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs, Double Majors, Minors and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1.Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
The qualification is valid at all times.