Yeterlilik Kodu | TR0030027854 | |
Yeterlilik Adı | Arapça Öğretmenliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Aydın Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Florya Yerleşkesi (Halit Aydın Yerleşkesi) Beşyol Mah.İnönü Cad.No: 38 Sefaköy–Küçükçekmece / İSTANBUL | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.aydin.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Arapça Öğretmenliği Programının misyonu çağdaş eğitimin ilke ve esaslarına bağlı, bilimsel ve eleştirel düşünme yeteneğine sahip, teknolojik değişimlere ayak uydurabilen, alanındaki çağdaş gelişmeleri takip edebilen Arapça öğretmenleri ve bilim insanları yetiştirmektir. Programımız, yabancı dil olarak Arapça öğretimini geliştirme; Arap edebiyatını, kültürünü ve sanatını öğretmenin yanı sıra ülkemiz gençliğine uluslararası standartlarda Arapça eğitim fırsatı sağlayarak onların zihinsel, duygusal ve sosyal yeteneklerini geliştirme; milli kültürünü, ülkesini ve dünyayı bilen, demokratik değerlere sahip, insan haklarına saygılı, küresel muhataplarıyla iletişim kurabilen, ortak çalışabilen, mesleklerinde dünyanın en iyisi olan bireyler yetiştirebilen, öğretimde ve araştırmada en iyiyi başarabilen, ulusal, bölgesel ve küresel düzeyde örnek alınan nitelikli Arapça öğretmenleri, akademisyenler ve araştırmacılar yetiştirme amacındadır. | |
Öğrenme Ortamları | Derslik, okul dışı öğrenme ortamları, öğrenme laboratuvarları, atölyeler, (öğretmenlik uygulamalarını gerçekleştirmek üzere) ilköğretim ve ortaöğretim kurumları, bilgisayar laboratuvarları, hibrit ve online eğitim ortamları. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
Arapça Yabancı dil testleri ve ölçme değerlendirme araçları geliştirir. | |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Dijital yetkinlik 4. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 5. Vatandaşlık yetkinliği 6. Girişimcilik yetkinliği 7. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrencilerin başarıları; ara sınav, dönem sonu sınavı, sunuş, ödev, proje ve uygulama gibi farklı değerlendirme yöntemleri ile değerlendirilmektedir. İlgili yönetmelikte “Madde 22”de belirtilen başarı notları aşağıdaki gibidir. Diğer ölçme ve değerlendirme süreçleriyle ilgili maddeler “Madde 21” ile “Madde 28” arasındadır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı: Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) Başlangıç Tarihi; 24.04.2021 Bitiş Tarihi: 24.04.2026 | |
Giriş Şartı |
| |
Başarma Şartları | Arapça Öğretmenliği Programında yer alan derslerin tümünü, 240 AKTS karşılığı, başarıyla tamamlayan ve 4.00 üzerinden en az 2.00 genel akademik ortalamayı sağlayan öğrencilere Arapça Öğretmenliği Lisans diploması verilmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Arapça Öğretmenliği Programı mezunları; T.C. Milli Eğitim Bakanlığına bağlı tüm devlet okullarında ve özel eğitim kurumlarında öğretmenlik yapma hakkına sahiptir. Ayrıca Arapça dil kurslarında ve özel sektörlerin bu dilin konuşulduğu ülkelerle olan ticari faaliyetlerinde iş imkânına sahip olabilmektedirler. Program mezunları ayrıca ihtiyaç duyulan tüm bakanlıklarda, Diyanet İşleri Başkanlığı, Vakıflar Genel Müdürlüğü, Devlet Arşivleri Genel Müdürlüğü gibi resmi kurumlarda; turizm, finans, lojistik, bankalar, radyo ve iletişim, medya, yayınevleri, çevirmenlik, metin yazarlığı, editörlük gibi çeşitli alanlarda istihdam edilmektedirler. Bunun yanı sıra yüksek lisans ve daha sonra doktora programlarına devam edilebilmekte ve üniversitelerin çeşitli Arapça programlarında akademisyen olarak görev alabilmektedirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030027854
ISCO 08
ISCO 08
Arapça Öğretmenliği Programının misyonu çağdaş eğitimin ilke ve esaslarına bağlı, bilimsel ve eleştirel düşünme yeteneğine sahip, teknolojik değişimlere ayak uydurabilen, alanındaki çağdaş gelişmeleri takip edebilen Arapça öğretmenleri ve bilim insanları yetiştirmektir. Programımız, yabancı dil olarak Arapça öğretimini geliştirme; Arap edebiyatını, kültürünü ve sanatını öğretmenin yanı sıra ülkemiz gençliğine uluslararası standartlarda Arapça eğitim fırsatı sağlayarak onların zihinsel, duygusal ve sosyal yeteneklerini geliştirme; milli kültürünü, ülkesini ve dünyayı bilen, demokratik değerlere sahip, insan haklarına saygılı, küresel muhataplarıyla iletişim kurabilen, ortak çalışabilen, mesleklerinde dünyanın en iyisi olan bireyler yetiştirebilen, öğretimde ve araştırmada en iyiyi başarabilen, ulusal, bölgesel ve küresel düzeyde örnek alınan nitelikli Arapça öğretmenleri, akademisyenler ve araştırmacılar yetiştirme amacındadır.
Derslik, okul dışı öğrenme ortamları, öğrenme laboratuvarları, atölyeler, (öğretmenlik uygulamalarını gerçekleştirmek üzere) ilköğretim ve ortaöğretim kurumları, bilgisayar laboratuvarları, hibrit ve online eğitim ortamları.
- Dil eğitimi ve kültür arasındaki ilişkileri tanır.
- Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemler tespit eder.
- Arap Dili Eğitimi alanı derslerindeki temel kavramlar ile uygulama arasındaki ilişkiyi yorumlar.
- Arap Dili Eğitimi alanı ve öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları ilişkilendirir.
- Arap diline ve genel dil öğretimine özgü kavramları ve kavramlar arasındaki ilişkileri değerlendirir.
- Alanıyla ilgili analiz ve sentez yapma becerisini edinir.
- Dil eğitimine ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olmaya değer verir.
- Arapça öğrenmeye karşı pozitif tutum geliştirmek için sınıf yönetimi becerilerini ve teknolojileri kullanır.
- Arap Dili Eğitimi alanında, en uygun öğretim stratejilerini, yöntem ve tekniklerini uygular.
- Arap Dili Eğitimi ile ilgili konularda düşünce, görüş ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak sunar.
- Arapçanın günlük yaşamda kullanılmasını geliştirmeye yönelik özgün etkinlikler tasarlar.
- Alanıyla ilgili karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip çalışmaları tasarlar.
- Dil öğrenme sürecinin yaşam boyu geliştirilmesinin ayırdında olarak yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
- Arap Dili Eğitimi alanında edinmiş olduğu ve edineceği bilgi ve becerilerini kontrol ederek, eksiklerini tamamlar.
- Sanatsal ve kültürel etkinliklere ve saha çalışmalarına aktif bir şekilde katılır.
- Bildiği yabancı dili kullanarak alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder.
- Öğrencilerine ve topluma örnek olmak için gerekli uyarlamaları yapar.
- Öğrencilerin dil öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirmeleri için gereken işlemleri yapar.
- Arapça Öğretmenliği alanında beceri ve yeteneğini geliştirmek ve mesleğinde örnek olmak için gerekli işlemi yapar.
- Arap Dili Eğtimiyle ilgili yazılım ve teknolojik kaynaklar kullanarak materyal ve kaynaklar geliştirir.
Arapça Yabancı dil testleri ve ölçme değerlendirme araçları geliştirir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Dijital yetkinlik
4. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
5. Vatandaşlık yetkinliği
6. Girişimcilik yetkinliği
7. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Öğrencilerin başarıları; ara sınav, dönem sonu sınavı, sunuş, ödev, proje ve uygulama gibi farklı değerlendirme yöntemleri ile değerlendirilmektedir.
İlgili yönetmelikte “Madde 22”de belirtilen başarı notları aşağıdaki gibidir. Diğer ölçme ve değerlendirme süreçleriyle ilgili maddeler “Madde 21” ile “Madde 28” arasındadır.
Öğrencilere, kayıtlı oldukları her ders için aşağıdaki harf notlarından biri, dersin öğretim elemanı tarafından verilir:
Puan Katsayısı Harf Notu
90-100 4,0 AA
85-89 3,5 BA
80-84 3,0 BB
75-79 2,5 CB
70-74 2,0 CC
60-69 1,5 DC
50-59 1,0 DD
40-49 0,5 FD
39 ve altı 0,0 FF
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim
Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu Adı: Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
Başlangıç Tarihi; 24.04.2021
Bitiş Tarihi: 24.04.2026
- Arapça Öğretmenliği programı, ÖSYM merkezi sınav sistemi, DİL puan türü ile öğrenci kabul etmektedir. Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu 1, 18, 21, 22, 24, 64, 92, 150, 159 numaralı özel koşullar programa öğrenci kabulünde geçerlidir.
- Yurt içi, yurt dışı ve kurum içi ön lisans ve lisans düzeyindeki yükseköğretim programlarından üniversitenin lisans ve ön lisans bölümlerine yapılacak yatay geçişle öğrenci kabulü ve kayıtları, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ile ilgili diğer mevzuat hükümlerine göre yürütülür.
- ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı ile İstanbul Aydın Üniversitesinin lisans programlarına yerleştirilen öğrencilerin, yerleştikleri programlara intibak işlemleri 19/2/2002 tarihli ve 24676 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Meslek Yüksekokulları ve Açık Öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkındaki Yönetmelik hükümlerine göre yürütülür.
Arapça Öğretmenliği Programı mezunları; T.C. Milli Eğitim Bakanlığına bağlı tüm devlet okullarında ve özel eğitim kurumlarında öğretmenlik yapma hakkına sahiptir. Ayrıca Arapça dil kurslarında ve özel sektörlerin bu dilin konuşulduğu ülkelerle olan ticari faaliyetlerinde iş imkânına sahip olabilmektedirler. Program mezunları ayrıca ihtiyaç duyulan tüm bakanlıklarda, Diyanet İşleri Başkanlığı, Vakıflar Genel Müdürlüğü, Devlet Arşivleri Genel Müdürlüğü gibi resmi kurumlarda; turizm, finans, lojistik, bankalar, radyo ve iletişim, medya, yayınevleri, çevirmenlik, metin yazarlığı, editörlük gibi çeşitli alanlarda istihdam edilmektedirler. Bunun yanı sıra yüksek lisans ve daha sonra doktora programlarına devam edilebilmekte ve üniversitelerin çeşitli Arapça programlarında akademisyen olarak görev alabilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030027854 | |
Qualification Title | Arabic Language Teaching Undergraduate Diploma | |
Awarding Body | Istanbul Aydın University | |
Awarding Body Contact | Florya Yerleşkesi (Halit Aydın Yerleşkesi) Beşyol Mah.Inönü Cad.No: 38 Sefaköy–Küçükçekmece / İSTANBUL | |
Awarding Body Url | https://www.aydin.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | Our program aims to raise Arabic teachers who develop students’ mental, emotional and social skills up to it hilt, know their national culture, country and the world, have democratic values, are respectful to human rights, can communicate with their global interlocutors, collaborate, compete when necessary, educate the best individuals in their professions in the world, manage in ‘teaching’, research’ and ‘service’, and also who are imitated at national, regional and global level by providing the best Arabic educational opportunities in international standards to the youth in our country. | |
Learning Environments | Classrooms, out-of-school learning environments, learning laboratories, workshops, pre-school education institutions (to carry out teaching practices), computer laboratories, hybrid and online education environments. | |
Description |
| |
Key Competencies | Possesses the key competencies listed below at an advanced level. 1. Reading and writing competence 2. Multilingual competence 3. Digital competence 4. Personal, social and learning to learn competence 5. Civic competence 6. Entrepreneurial competence 7. Cultural awareness and expression competence | |
Further Info | Students' achievements; It is evaluated with different evaluation methods such as midterm exam, final exam, presentation, homework, project and application.
The success grades specified in “Article 22” of the relevant regulation are as follows. The articles related to other measurement and evaluation processes are between “Article 21” and “Article 28”. Students are given one of the following letter grades for each course they are registered for by the course instructor: 90-100 4,0 AA | |
Quality Assurance | 1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council. 2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree. 4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation. Accreditation Body Name: Teacher Education Programs Evaluation and Accreditation Association (EPDAD) Start Date: 24.04.2021 End Date: 24.04.2026 | |
Access Requirements |
| |
Conditions for Success | Students who successfully complete all the courses in the Arabic Language Teaching Program, equivalent to 240 ECTS, and achieve a general academic average of at least 2.00 out of 4.00, are awarded a Arabic Language Teaching Bachelor's degree. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the Arabic Language Teaching Program are qualified to work as teachers in all public schools and private educational institutions affiliated with the Ministry of National Education of the Republic of Turkey. Additionally, they can find employment in Arabic language courses and in private sector businesses engaged in commercial activities with Arabic-speaking countries. Graduates of the program can also be employed in various ministries, as well as in official institutions such as the Presidency of Religious Affairs, the General Directorate of Foundations, and the General Directorate of State Archives. They also have career opportunities in sectors such as tourism, finance, logistics, banking, radio and communication, media, publishing, translation, copywriting, and editing. Furthermore, graduates can pursue master’s and doctoral degrees, enabling them to work as academics in various Arabic language programs at universities. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35) 2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030027854
ISCO 08
ISCO 08
Our program aims to raise Arabic teachers who develop students’ mental, emotional and social skills up to it hilt, know their national culture, country and the world, have democratic values, are respectful to human rights, can communicate with their global interlocutors, collaborate, compete when necessary, educate the best individuals in their professions in the world, manage in ‘teaching’, research’ and ‘service’, and also who are imitated at national, regional and global level by providing the best Arabic educational opportunities in international standards to the youth in our country.
Classrooms, out-of-school learning environments, learning laboratories, workshops, pre-school education institutions (to carry out teaching practices), computer laboratories, hybrid and online education environments.
- Recognizes the relationship between language education and culture.
- Identifies methods related to the production of scientific knowledge.
- Interprets the relationship between fundamental concepts and practice in Arabic Language Education courses.
- Associates concepts related to Arabic Language Education and the teaching profession.
- Evaluates concepts specific to Arabic language teaching and general language teaching, as well as the relationships between them.
- Acquires the ability to analyze and synthesize within the field.
- Values acquiring knowledge to understand and analyze concepts and processes related to language education.
- Uses classroom management skills and technology to develop a positive attitude toward learning Arabic.
- Applies the most appropriate teaching strategies, methods, and techniques in the field of Arabic Language Education.
- Presents thoughts, opinions, and suggestions related to Arabic Language Education both in written and oral form.
- Designs original activities to promote the use of Arabic in daily life.
- Designs individual or team projects to solve problems encountered in the field.
- Develops a positive attitude toward lifelong learning, recognizing the importance of continuously improving the language learning process.
- Reviews and enhances acquired knowledge and skills in Arabic Language Education by identifying areas for improvement.
- Actively participates in artistic and cultural events as well as field studies.
- Follows national and international developments in the field by utilizing a foreign language.
- Makes necessary adjustments to set an example for students and society.
- Implements necessary measures to help students develop a positive attitude toward language learning.
- Takes the necessary steps to develop skills and expertise in Arabic Language Teaching and to set an example in the profession.
- Develops materials and resources using software and technological tools related to Arabic Language Education.
- Develops Arabic foreign language tests and assessment tools.
Possesses the key competencies listed below at an advanced level.
1. Reading and writing competence
2. Multilingual competence
3. Digital competence
4. Personal, social and learning to learn competence
5. Civic competence
6. Entrepreneurial competence
7. Cultural awareness and expression competence
Students' achievements; It is evaluated with different evaluation methods such as midterm exam, final exam, presentation, homework, project and application.
The success grades specified in “Article 22” of the relevant regulation are as follows. The articles related to other measurement and evaluation processes are between “Article 21” and “Article 28”.
Students are given one of the following letter grades for each course they are registered for by the course instructor:
Point Coefficient Letter Grade
90-100 4,0 AA
85-89 3,5 BA
80-84 3,0 BB
75-79 2,5 CB
70-74 2,0 CC
60-69 1,5 DC
50-59 1,0 DD
40-49 0,5 FD
39 ve altı 0,0 FF
1.2. The curriculum of National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being accepted by the relevant Deans Council.
2. Measurement-Evaluation: How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receives a bachelor's degree.
4. Self-Evaluation-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institution Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. The "Institutional Feedback Report" prepared by YÖKAK regarding the external evaluation of higher education institutions is shared with the public.
In addition, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. It carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the YÖKAK legislation.
Accreditation Body Name:
Teacher Education Programs Evaluation and Accreditation Association (EPDAD)
Start Date: 24.04.2021
End Date: 24.04.2026
-
- The Arabic Language Teaching program admits students through the central examination system of ÖSYM, based on the DİL score type. The special conditions numbered 1, 18, 21, 22, 24, 64, 92, 150, and 159 in the Higher Education Programs and Quotas Guide apply to student admissions for this program.
- The admission and registration of students transferring from domestic, international, and intra-institutional associate and undergraduate higher education programs to the university's undergraduate and associate degree programs are carried out in accordance with the Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer, published in the Official Gazette dated 24/4/2010 and numbered 27561, along with other relevant legislation provisions.
- The adaptation procedures for students placed in undergraduate programs at Istanbul Aydın University through the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM are carried out in accordance with the provisions of the Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Graduates to Undergraduate Education, published in the Official Gazette dated 19/2/2002 and numbered 24676.
Graduates of the Arabic Language Teaching Program are qualified to work as teachers in all public schools and private educational institutions affiliated with the Ministry of National Education of the Republic of Turkey. Additionally, they can find employment in Arabic language courses and in private sector businesses engaged in commercial activities with Arabic-speaking countries.
Graduates of the program can also be employed in various ministries, as well as in official institutions such as the Presidency of Religious Affairs, the General Directorate of Foundations, and the General Directorate of State Archives. They also have career opportunities in sectors such as tourism, finance, logistics, banking, radio and communication, media, publishing, translation, copywriting, and editing.
Furthermore, graduates can pursue master’s and doctoral degrees, enabling them to work as academics in various Arabic language programs at universities.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
The qualification is valid at all times
