Yeterlilik Kodu | TR0030010389 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Uluslararası İlişkiler Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Süleyman Demirel Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Süleyman Demirel Üniversitesi 32260 Çünür/ISPARTA | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | http://www.sdu.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Siyaset bilimleri ve yurttaşlık | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO:08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Fakültemiz Uluslararası İlişkiler Lisans Programı, öğrencilere ulusal ve uluslararası düzeyde siyasal, ekonomik ve toplumsal gelişmeleri analiz edebilecek, çok yönlü düşünebilecek ve küresel ölçekte karşılaştırmalı değerlendirmeler yapabilecek bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. Program, uluslararası sistemin işleyişi, dış politika analizi, uluslararası hukuk, bölgesel çalışmalar ve küresel yönetişim gibi temel alanlarda güçlü bir kuramsal ve pratik altyapı sunar. Programdan mezun olan öğrenciler, gerek kamu sektöründe (Dışişleri Bakanlığı, büyükelçilikler, uluslararası kuruluşlar, belediyeler vb.), gerekse özel sektörde (uluslararası şirketler, medya kuruluşları, stratejik araştırma merkezleri, STK’lar vb.) uzman, analist, proje yöneticisi ve araştırmacı gibi rollerde çalışma yeterliliğine sahip bireyler olarak yetiştirilmektedir. Uluslararası İlişkiler bölümü, öğrencilerine akademik araştırma yapma, analitik düşünme, takım çalışması, etik sorumluluklar üstlenme ve en az bir yabancı dili etkin kullanma yetkinliklerini kazandırmayı hedeflemektedir. Ayrıca program kapsamında sunulan mesleki yabancı dil dersleri ile öğrencilerin yabancı dil yeterliklerini güçlendirerek uluslararası alanda iletişim kurma becerilerini artırmaktadır. Harf notu, katsayısı ve 100 puan üzerinden değer aralığı
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; -YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. -YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. -YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu’nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. STAR | Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği Akreditasyon Başlangıç / Bitiş Tarihi: 06.03.2025 - 06.03.2027 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler bölümde İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Öğrenci Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse Ders Planında belirtilen herhangi bir Türkçe derse kayıt yaptırabilir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, FD notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 AKTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. Bu yeterliliği hem örgün hem de açık öğretim yoluyla ulaşmak mümkündür. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bölümden mezun olanlar akademisyen olabilecekleri gibi, düşünmeyi ve yaratıcılığı gerektiren işlerde başarılı olacaklardır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açık öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030010389
ISCO:08
ISCO:08
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Uluslararası ilişkilerin güncel sorunlarını ve yapısal özelliklerini irdeler.
- Ülke içi siyasi-ekonomik hayatın güncel sorunlarını ve yapısal özelliklerini irdeler.
- Uluslararası ilişkiler meseleleri hakkında tespitler ve çözümler geliştirir.
- Ülke içi siyasi-ekonomik hayatın meseleleri hakkında tespitler ve çözümler geliştirir.
- Güncel ve tarihi uluslararası ilişkiler sorunları hakkında analitik düşünür.
- Güncel ve tarihi iç siyaset sorunları hakkında analitik düşünür.
- Uluslararası ilişkiler bilimine dair en az asgari düzeyde bilimsel alan bilgisine sahiptir.
- Siyaset bilimine dair en az asgari düzeyde bilimsel alan bilgisine sahiptir.
- İş hayatında ihtiyaç duyacağı en az 1 yabancı dil yeteneğine sahiptir.
- Meslek hayatında elde ettiği yabancı dil yeteneklerini kullanır.
- Profesyonel meslek yaşamının gerektirdiği kadar bilişim teknolojilerini en az asgari düzeyde kullanır.
- Bilişim teknolojilerini kullanarak mesleki bilgisini pratiğe aktarabilir.
- Eğitim hayatı boyunca elde etmiş olduğu teorik bilgiyi kullanarak uygulama önerileri ve durum tespitleri yapar.
- Uluslararası ilişkiler bilimi ile ilgili mesleki etik ilkeleri benimser ve uluslararası ilişkiler uzmanlığı mesleğinde diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
-
Takım çalışmasına yatkınlık, gerektiğinde liderlik yapabilme yetkinliği
-
Proje ve sorumluluk üstlenme yetkinliği
-
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme yetkinliği
-
Mesleki alanda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurabilme yetkinliği
-
Farklı kültürlere ve görüşlere açık olma yetkinliği
-
Takım içinde etkili iletişim kurma yetkinliği
-
En az bir yabancı dili kullanabilme yetkinliği
-
Etik değerlere ve mesleki sorumluluğa sahip olma yetkinliği
-
Toplumsal, kültürel ve çevresel duyarlılık yetkinliği
-
Meslekî uygulamalarda hukukî düzenlemelere uygun davranabilme yetkinliği
-
Alanındaki gelişmeleri takip edebilme ve uygulamaya aktarabilme yetkinliği
Fakültemiz Uluslararası İlişkiler Lisans Programı, öğrencilere ulusal ve uluslararası düzeyde siyasal, ekonomik ve toplumsal gelişmeleri analiz edebilecek, çok yönlü düşünebilecek ve küresel ölçekte karşılaştırmalı değerlendirmeler yapabilecek bilgi ve becerileri kazandırmayı amaçlamaktadır. Program, uluslararası sistemin işleyişi, dış politika analizi, uluslararası hukuk, bölgesel çalışmalar ve küresel yönetişim gibi temel alanlarda güçlü bir kuramsal ve pratik altyapı sunar.
Programdan mezun olan öğrenciler, gerek kamu sektöründe (Dışişleri Bakanlığı, büyükelçilikler, uluslararası kuruluşlar, belediyeler vb.), gerekse özel sektörde (uluslararası şirketler, medya kuruluşları, stratejik araştırma merkezleri, STK’lar vb.) uzman, analist, proje yöneticisi ve araştırmacı gibi rollerde çalışma yeterliliğine sahip bireyler olarak yetiştirilmektedir.
Uluslararası İlişkiler bölümü, öğrencilerine akademik araştırma yapma, analitik düşünme, takım çalışması, etik sorumluluklar üstlenme ve en az bir yabancı dili etkin kullanma yetkinliklerini kazandırmayı hedeflemektedir. Ayrıca program kapsamında sunulan mesleki yabancı dil dersleri ile öğrencilerin yabancı dil yeterliklerini güçlendirerek uluslararası alanda iletişim kurma becerilerini artırmaktadır.
Harf notu, katsayısı ve 100 puan üzerinden değer aralığı
Harf Notu |
Katsayı |
100 Puan Üzerinden Değeri |
|
AA |
4.00 |
88-100 |
|
BA |
3.50 |
81-87 |
|
BB |
3.00 |
74-80 |
|
CB |
2.50 |
67-73 |
|
CC |
2.00 |
60-66 |
|
DC |
1.50 |
53-59 |
|
DD |
1.00 |
46-52 |
|
FD |
0.50 |
39-45 |
|
FF |
0.00 |
0-38 |
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
-YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
-YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
-YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu’nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
STAR | Sosyal Beşeri ve Temel Bilimler Akreditasyon ve Rating Derneği
Akreditasyon Başlangıç / Bitiş Tarihi: 06.03.2025 - 06.03.2027
Bölüme kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlamak / sınavları başarmış olmak zorundadır. Yurtiçi veya dışında eşdeğer programda öğrenimine başlamış bir öğrenci yatay geçiş için başvuru yapabilir. Öğrencilerin kabulü dönem başlamadan, her bir öğrencinin şartları ve başvuru yaptığı derece dikkate alınarak incelenir ve özel olarak değerlendirilir. Üniversite tarafından onaylanmış ve bir anlaşma ile sınırları belirlenmiş öğrenci değişim programları kapsamında yurtdışından gelen öğrenciler bölümde İngilizce olarak verilen dersleri alabilirler. Öğrenci Türkçe dil bilgisi yeterliliğine sahipse Ders Planında belirtilen herhangi bir Türkçe derse kayıt yaptırabilir.
Bölümden mezun olanlar akademisyen olabilecekleri gibi, düşünmeyi ve yaratıcılığı gerektiren işlerde başarılı olacaklardır.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Ön lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açık öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030010389 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | International Relations License | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Suleyman Demirel University | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Süleyman Demirel University 32260 Çünür/ISPARTA | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | http://www.sdu.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Political sciences and civics | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | It is a higher education program that is based on secondary education qualifications, covers an eight-semester program and provides training for a specific learning field or profession. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | It is a higher education program that is based on secondary education qualifications, covers an eight-semester program and provides training for a specific learning field or profession. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | The individual possesses an advanced level of the following key competencies:
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | The Undergraduate Program in International Relations at our Faculty aims to equip students with the knowledge and skills necessary to analyze political, economic, and social developments at both national and international levels, to think multidimensionally, and to conduct comparative assessments on a global scale. The program provides a strong theoretical and practical foundation in key areas such as the functioning of the international system, foreign policy analysis, international law, regional studies, and global governance. Graduates of the program are qualified to work in various roles such as specialists, analysts, project managers, and researchers in both the public sector (e.g., the Ministry of Foreign Affairs, embassies, international organizations, local governments) and the private sector (e.g., international companies, media organizations, strategic research centers, NGOs). The Department of International Relations aims to instill in students the competencies to conduct academic research, think analytically, work effectively in teams, uphold ethical responsibilities, and use at least one foreign language proficiently. In addition, the program offers professional foreign language courses designed to enhance students’ language proficiency and improve their ability to communicate in international settings. Letter grade, coefficient, and value range out of 100
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance |
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | In order to enroll this department, a student has to fulfill all legal requirements and pass the exam that is organized by ÖSYM. Any student, who has already started an equivalence degree program in the country or abroad can apply for transferring the department. All transfer requests are considered individually at the beginning of the term. Foreign exchange students can take the courses offered in English. If an exchange student is comfortable with using Turkish language at advanced level, (s)he can take any courses offered in Turkish in the course plan. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | A student is required to successfully complete the designated program of courses meet a minimum of 240 ECTS credit requirement and have a minimum GPA of 2.00/4.00 and no FF, FD grades. This qualification can be obtained by either formal education or open education. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | The graduates of the department may pursue an academic career, as well as applying for alternative occupations which require analytical thinking and creativity. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Programs 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | Qualification is valid indefinetely | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address |
TR0030010389
ISCO:08
ISCO:08
It is a higher education program that is based on secondary education qualifications, covers an eight-semester program and provides training for a specific learning field or profession.
It is a higher education program that is based on secondary education qualifications, covers an eight-semester program and provides training for a specific learning field or profession.
-
Examines current issues and structural characteristics of international relations.
-
Examines current issues and structural characteristics of domestic political and economic life.
-
Develops assessments and solutions regarding issues in international relations.
-
Develops assessments and solutions regarding issues in domestic political and economic life.
-
Thinks analytically about current and historical issues in international relations.
-
Thinks analytically about current and historical issues in domestic politics.
-
Possesses at least a minimum level of academic field knowledge in the discipline of international relations.
-
Possesses at least a minimum level of academic field knowledge in the discipline of political science.
-
Has at least one foreign language proficiency required in professional life.
-
Utilizes foreign language skills acquired during professional experience.
-
Uses information technologies at least at a minimum level as required by professional life.
-
Is able to apply professional knowledge in practice by using information technologies.
-
Makes practical suggestions and situational assessments by using theoretical knowledge gained throughout education.
-
Adopts the professional ethical principles of international relations and establishes effective communication with other stakeholders in the field
The individual possesses an advanced level of the following key competencies:
-
Competence in teamwork and ability to demonstrate leadership when necessary
-
Competence in undertaking projects and responsibilities
-
Competence in embracing lifelong learning
-
Competence in effective oral and written communication in professional contexts
-
Competence in openness to different cultures and perspectives
-
Competence in effective communication within a team
-
Competence in using at least one foreign language
-
Competence in adhering to ethical values and professional responsibility
-
Competence in demonstrating social, cultural, and environmental sensitivity
-
Competence in complying with legal regulations in professional practice
-
Competence in following developments in the field and transferring them into practice
The Undergraduate Program in International Relations at our Faculty aims to equip students with the knowledge and skills necessary to analyze political, economic, and social developments at both national and international levels, to think multidimensionally, and to conduct comparative assessments on a global scale. The program provides a strong theoretical and practical foundation in key areas such as the functioning of the international system, foreign policy analysis, international law, regional studies, and global governance.
Graduates of the program are qualified to work in various roles such as specialists, analysts, project managers, and researchers in both the public sector (e.g., the Ministry of Foreign Affairs, embassies, international organizations, local governments) and the private sector (e.g., international companies, media organizations, strategic research centers, NGOs).
The Department of International Relations aims to instill in students the competencies to conduct academic research, think analytically, work effectively in teams, uphold ethical responsibilities, and use at least one foreign language proficiently. In addition, the program offers professional foreign language courses designed to enhance students’ language proficiency and improve their ability to communicate in international settings.
Letter grade, coefficient, and value range out of 100
Harf Notu |
Katsayı |
100 Puan Üzerinden Değeri |
|
AA |
4.00 |
88-100 |
|
BA |
3.50 |
81-87 |
|
BB |
3.00 |
74-80 |
|
CB |
2.50 |
67-73 |
|
CC |
2.00 |
60-66 |
|
DC |
1.50 |
53-59 |
|
DD |
1.00 |
46-52 |
|
FD |
0.50 |
39-45 |
|
FF |
0.00 |
0-38 |
In order to monitor the quality of higher education programs; -CHE is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions. -The “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by CHE are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by CHE. -The “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published by CHE every year. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by CHE. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curriculum: 1.1. CHE determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CHE on these issues. 1.3. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of CHE after being approved by the relevant Deans' Council. 2. Measurement-Evaluation: How the measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students will be carried out is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by CHE on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Evaluation Reports” of the previous year into the Information System prepared by Turkish Higher Education Quality Council (THEQC) at the beginning of each year. THEQC shares the “Institutional Feedback Report” prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by THEQC also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. THEQC conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation. Social, Humanities and Basic Sciences Accreditation and Rating Association (STAR) 06.03.2025 - 06.03.2027 |
In order to enroll this department, a student has to fulfill all legal requirements and pass the exam that is organized by ÖSYM. Any student, who has already started an equivalence degree program in the country or abroad can apply for transferring the department. All transfer requests are considered individually at the beginning of the term. Foreign exchange students can take the courses offered in English. If an exchange student is comfortable with using Turkish language at advanced level, (s)he can take any courses offered in Turkish in the course plan.
The graduates of the department may pursue an academic career, as well as applying for alternative occupations which require analytical thinking and creativity.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Programs
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is valid indefinetely