Yeterlilik Kodu

TR0030030603

Yeterlilik Adı
Uluslararası Finans Lisans Diploması
Sorumlu KurumYeditepe Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi İnönü Mah, Kayışdağı Cd. No:326A, 34755 Ataşehir/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://yeditepe.edu.tr/
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Finans, bankacılık ve sigorta
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Uluslararası Finans Bölümü’nün amacı, finans, işletme, ekonomi, teknoloji ve sosyal bilimlerin temel alanlarına ve en son teknolojik ve finansal yeniliklere odaklanarak, geleceğin yöneticilerini ve girişimcilerini kariyerlerinde liderlik pozisyonlarına hazır hale getirmektir. Bu odaklanma, onlara hem para piyasalarında ve sermaye piyasalarında faaliyet gösterebilmeleri için yeterli düzeyde uzmanlaşmış, derinlemesine bilgi, yetkinlik ve beceriler kazandırmakta hem de bu piyasaların faaliyet gösterdiği ve geliştiği sosyoekonomik bağlamı anlamaları için yeterli genişlikte bir anlayış kazandırmaktadır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir.  Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğretim ve öğrenme yöntemleri, her dönemin ilk haftasında öğrencilere dağıtılan ders programlarında açıklanmaktadır. Uygulama yöntemleri aşağıdakilerin birleşimidir:

  • Ders Anlatımı
  • Tartışma
  • Soru-Cevap
  • Gözlem
  • Saha Gezisi
  • Takım/Grup Çalışması
  • Gösterim
  • Deney
  • Alıştırma ve Uygulama
  • Vaka Çalışması
  • Problem Çözme
  • Beyin Fırtınası
  • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
  • Proje Tasarımı/Yönetimi
  • Rol Yapma/Dramatizasyon

Konuk Konuşmacılar

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Bölümümüzün program öğrenme çıktıları doğrultusunda, aşağıdakileri başarabilen öğrenciler yetiştirmeyi hedefliyoruz:

  • Finansın temel prensiplerini anlayacak ve bunları ulusal ve uluslararası alanda uygular
  • Çağdaş bilgi teknolojilerini ve güncel finansal araçları etkin bir şekilde kullanarak finans sorunlarına çözümler üretir
  • Paydaşları belirleyerek ve alternatif çözümleri değerlendirerek etik ve sosyal sorumluluk temelli düşünme gerektiren sorunlara en iyi sonucu verir
  • Çok kültürlü ve çok dilli ortamlarda çalışabilmek için gerekli altyapıyı geliştirir
  • Finansal piyasalardaki gelişmeleri, onları etkileyen faktörleri yorumlayarak ve ayırt ederek analiz eder.
  • Çok uluslu şirketlere özgü yönetim araçlarını ve modellerini tanıyacak ve gerektiğinde uygular
  • Küresel ekonomik sistemin yapısını anlayacak ve yeni gelişmelerin bu yapıyı nasıl etkileyeceğini analiz eder
  • Karar alma süreçlerinde eleştirel düşünme yeteneğini kullanır
  • Yaşam boyu öğrenme sürecine aktarılabilecek liderlik, ekip çalışması ve iletişim becerilerini geliştirir ve gösterir.
  • Kalite yönetim süreçlerini uygulayarak çevre ve sürdürülebilirlik konularını yorumlar.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Uluslararası Finans Bölümü’nün dersleri için değerlendirme sistemi, eğitmenin takdirine bağlı olarak öğrenme çıktılarının başarısını değerlendirmek üzere tasarlanmış çeşitli değerlendirme yöntemleri içerebilir. Yeditepe Üniversitesi, Staj veya Projeler gibi özellikle muafiyetli olanlar dışındaki tüm derslerin, toplam notun %30-%70'i arasında bir ağırlığa sahip bir final sınavına tabi tutulmasını şart koşar. Her eğitmen, dersin öğrenme çıktısına bağlı olarak tercih ettiği yöntemi kullanmakta özgürdür.

Değerlendirme türleri şunlardır:

  • Katılım: Öğrencilerin dersteki varlığının izlenmesi.
  • Simülasyon/Laboratuvar: Öğrencilerin gerçek dünya finans piyasalarını taklit eden simüle edilmiş finansal ortamlara veya laboratuvar uygulamalarına katıldıkları bir değerlendirme türü.
  • Uygulama: Öğrencilerin bilgilerini gerçek dünya durumlarına uyguladıkları bir değerlendirme.
  • Saha çalışması: Gözlemler gibi etkinlikler de dahil olmak üzere sınıf dışında edinilen pratik deneyim.
  • Ödev: Öğrencilere verilen ve genellikle ders saatleri dışında tamamlanan, belirli bir konuyu anlamalarını değerlendiren bir görev.
  • Sunum: Öğrencilerin konuyu anlamalarını artırmanın yanı sıra topluluk önünde konuşma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olan belirli bir konu hakkında sözlü bir rapor.
  • Proje: Öğrencilerin genellikle diğer öğrencilerle iş birliği içinde bir konuyu derinlemesine araştırdıkları derinlemesine bir ödev.
  • Seminer: Belirli konulara odaklanan ilgi çekici bir tartışma veya atölye çalışması.
  • Sınav: Öğrencilerin yakın zamanda ele alınan konular hakkındaki bilgilerini test eden kısa bir değerlendirme.
  • Ara Sınav: Öğrencilerin öğrendiklerini ne kadar iyi anladıklarını değerlendirmek için dersin ortasında yapılan önemli bir değerlendirme. • Final Sınavı: Öğretilen tüm konuları içeren dersin sonunda yapılan kapsamlı bir değerlendirmedir.    

 

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

· YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

· YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

· YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun

olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Kalite güvencesi, Üniversite Kalite Yönetim Koordinatörlüğü tarafından belirlenen standartlara uygundur. Öğrenciler, her yıl Mayıs-Haziran ayları arasında "Öğrenci Memnuniyeti Anketi" başlatıldığına dair e-posta bildirimleri alırlar. Yeditepe Üniversitesi Kalite Komisyonu, her yıl bir önceki yıla ilişkin bir iç değerlendirme raporu hazırlar. Bu rapor, çeşitli bölümlerden seçilen öğretim üyelerini içerir. Bu rapordan elde edilen bulgular, YÖKAK için hazırlanan Türkiye Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) raporuna katkıda bulunur. Uluslararası Finans Bölümü, Yeditepe Üniversitesi'nin Stratejik Planı, misyonu, vizyonu, değerleri ve politikalarıyla uyumu sağlar ve sürekli ve sürdürülebilir iyileştirmeyi hedefler.

Uluslararası Finans Bölümü, FIBAA Akreditasyonu (Foundation for International Business Administration Accreditation) ile eğitim kalitesini kanıtlamıştır. FIBAA, yükseköğretim kurumları tarafından sunulan akademik programların eğitim kalitesini değerlendiren ve akredite eden, uluslararası alanda tanınan bağımsız bir kalite güvence kuruluşudur. FIBAA Akreditasyonu, bir üniversitenin eğitim programlarının uluslararası standartlara uygunluğunu, yüksek kaliteli eğitim sunduğunu ve iş dünyasının beklentilerini karşıladığını doğrulayan prestijli bir küresel sertifikadır. Akreditasyon 27 Kasım 2024 - 26 Kasım 2029 tarhleri arasında geçerlidir.

 

Giriş Şartı

Öğrencilerin programlara kabulü, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (YKS - Üniversite Giriş Sınavı) aracılığıyla belirlenen yönergelere uygundur. Öğrenciler, program tercihlerini Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi'ne ilettikten sonra, sınav puanlarına göre seçtikleri programlara yerleştirilirler.

Uluslararası öğrenciler, SAT veya ACT gibi uluslararası kabul görmüş sınavlar aracılığıyla veya lise mezuniyet puanlarına göre ilgili programlara kabul edilirler. Genel Akademik Değişim Protokolü'ne katılan öğrenciler, Yeditepe Üniversitesi ve ortak üniversiteler arasındaki ikili anlaşmalar temelinde ilgili programlara kabul edilir. Kurumlar arası öğrenci transferleri hem kurum içi hem de merkezi yerleştirme puanlarını dikkate alır.

Başarma ŞartlarıUluslararası Finans programından başarıyla mezun olmak için, öğrencilerin müfredatta belirtilen tüm dersleri belirtilen süre içinde geçmeleri gerekmektedir. Ayrıca, 4.00 üzerinden en az 2.00 not ortalamasını korumaları gerekmektedir. Herhangi bir disiplin cezası almadan, ek bir yarıyıl içinde öğrenimlerini tamamlayan öğrenciler, not ortalamaları 3.50-4.00 arasındaysa yüksek onur belgesi almaya hak kazanırlar. Benzer şekilde, not ortalamaları 3.00-3.49 arasında olanlar da onur belgesi alırlar.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Uluslararası Finans mezunları birçok farklı sektörde iş bulma imkânına sahiptir. Bu sektörler; şirketlerin finans ve muhasebe bölümleri, sigorta, kurumsal sektör firmaları, portföy yönetim şirketleri, bankacılık, denetim, Devlet Planlama Teşkilatı, Merkez Bankası ve Hazine Müsteşarlığı gibi kamu ve özel firmalardır.
  • Bu görevlerin yanı sıra aldıkları eğitimi geliştiren öğrenciler otomotiv, bilişim, hızlı tüketim maddeleri ve malları, elektrik-elektronik, kimya, lüks ürünler ve mücevherat, pazarlama ve reklamcılık, gıda gibi birçok farklı sektörde de etkin görev alabilirler.
Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030030603


Yeterlilik Adı
Uluslararası Finans Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Yeditepe Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
İnönü Mah, Kayışdağı Cd. No:326A, 34755 Ataşehir/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Uluslararası Finans Bölümü’nün amacı, finans, işletme, ekonomi, teknoloji ve sosyal bilimlerin temel alanlarına ve en son teknolojik ve finansal yeniliklere odaklanarak, geleceğin yöneticilerini ve girişimcilerini kariyerlerinde liderlik pozisyonlarına hazır hale getirmektir. Bu odaklanma, onlara hem para piyasalarında ve sermaye piyasalarında faaliyet gösterebilmeleri için yeterli düzeyde uzmanlaşmış, derinlemesine bilgi, yetkinlik ve beceriler kazandırmakta hem de bu piyasaların faaliyet gösterdiği ve geliştiği sosyoekonomik bağlamı anlamaları için yeterli genişlikte bir anlayış kazandırmaktadır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir.  Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğretim ve öğrenme yöntemleri, her dönemin ilk haftasında öğrencilere dağıtılan ders programlarında açıklanmaktadır. Uygulama yöntemleri aşağıdakilerin birleşimidir:

  • Ders Anlatımı
  • Tartışma
  • Soru-Cevap
  • Gözlem
  • Saha Gezisi
  • Takım/Grup Çalışması
  • Gösterim
  • Deney
  • Alıştırma ve Uygulama
  • Vaka Çalışması
  • Problem Çözme
  • Beyin Fırtınası
  • Rapor Hazırlama ve/veya Sunma
  • Proje Tasarımı/Yönetimi
  • Rol Yapma/Dramatizasyon

Konuk Konuşmacılar


Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Bölümümüzün program öğrenme çıktıları doğrultusunda, aşağıdakileri başarabilen öğrenciler yetiştirmeyi hedefliyoruz:

  • Finansın temel prensiplerini anlayacak ve bunları ulusal ve uluslararası alanda uygular
  • Çağdaş bilgi teknolojilerini ve güncel finansal araçları etkin bir şekilde kullanarak finans sorunlarına çözümler üretir
  • Paydaşları belirleyerek ve alternatif çözümleri değerlendirerek etik ve sosyal sorumluluk temelli düşünme gerektiren sorunlara en iyi sonucu verir
  • Çok kültürlü ve çok dilli ortamlarda çalışabilmek için gerekli altyapıyı geliştirir
  • Finansal piyasalardaki gelişmeleri, onları etkileyen faktörleri yorumlayarak ve ayırt ederek analiz eder.
  • Çok uluslu şirketlere özgü yönetim araçlarını ve modellerini tanıyacak ve gerektiğinde uygular
  • Küresel ekonomik sistemin yapısını anlayacak ve yeni gelişmelerin bu yapıyı nasıl etkileyeceğini analiz eder
  • Karar alma süreçlerinde eleştirel düşünme yeteneğini kullanır
  • Yaşam boyu öğrenme sürecine aktarılabilecek liderlik, ekip çalışması ve iletişim becerilerini geliştirir ve gösterir.
  • Kalite yönetim süreçlerini uygulayarak çevre ve sürdürülebilirlik konularını yorumlar.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Uluslararası Finans Bölümü’nün dersleri için değerlendirme sistemi, eğitmenin takdirine bağlı olarak öğrenme çıktılarının başarısını değerlendirmek üzere tasarlanmış çeşitli değerlendirme yöntemleri içerebilir. Yeditepe Üniversitesi, Staj veya Projeler gibi özellikle muafiyetli olanlar dışındaki tüm derslerin, toplam notun %30-%70'i arasında bir ağırlığa sahip bir final sınavına tabi tutulmasını şart koşar. Her eğitmen, dersin öğrenme çıktısına bağlı olarak tercih ettiği yöntemi kullanmakta özgürdür.

Değerlendirme türleri şunlardır:

  • Katılım: Öğrencilerin dersteki varlığının izlenmesi.
  • Simülasyon/Laboratuvar: Öğrencilerin gerçek dünya finans piyasalarını taklit eden simüle edilmiş finansal ortamlara veya laboratuvar uygulamalarına katıldıkları bir değerlendirme türü.
  • Uygulama: Öğrencilerin bilgilerini gerçek dünya durumlarına uyguladıkları bir değerlendirme.
  • Saha çalışması: Gözlemler gibi etkinlikler de dahil olmak üzere sınıf dışında edinilen pratik deneyim.
  • Ödev: Öğrencilere verilen ve genellikle ders saatleri dışında tamamlanan, belirli bir konuyu anlamalarını değerlendiren bir görev.
  • Sunum: Öğrencilerin konuyu anlamalarını artırmanın yanı sıra topluluk önünde konuşma becerilerini geliştirmelerine yardımcı olan belirli bir konu hakkında sözlü bir rapor.
  • Proje: Öğrencilerin genellikle diğer öğrencilerle iş birliği içinde bir konuyu derinlemesine araştırdıkları derinlemesine bir ödev.
  • Seminer: Belirli konulara odaklanan ilgi çekici bir tartışma veya atölye çalışması.
  • Sınav: Öğrencilerin yakın zamanda ele alınan konular hakkındaki bilgilerini test eden kısa bir değerlendirme.
  • Ara Sınav: Öğrencilerin öğrendiklerini ne kadar iyi anladıklarını değerlendirmek için dersin ortasında yapılan önemli bir değerlendirme. • Final Sınavı: Öğretilen tüm konuları içeren dersin sonunda yapılan kapsamlı bir değerlendirmedir.    

 


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

· YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

· YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

· YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun

olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Kalite güvencesi, Üniversite Kalite Yönetim Koordinatörlüğü tarafından belirlenen standartlara uygundur. Öğrenciler, her yıl Mayıs-Haziran ayları arasında "Öğrenci Memnuniyeti Anketi" başlatıldığına dair e-posta bildirimleri alırlar. Yeditepe Üniversitesi Kalite Komisyonu, her yıl bir önceki yıla ilişkin bir iç değerlendirme raporu hazırlar. Bu rapor, çeşitli bölümlerden seçilen öğretim üyelerini içerir. Bu rapordan elde edilen bulgular, YÖKAK için hazırlanan Türkiye Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) raporuna katkıda bulunur. Uluslararası Finans Bölümü, Yeditepe Üniversitesi'nin Stratejik Planı, misyonu, vizyonu, değerleri ve politikalarıyla uyumu sağlar ve sürekli ve sürdürülebilir iyileştirmeyi hedefler.

Uluslararası Finans Bölümü, FIBAA Akreditasyonu (Foundation for International Business Administration Accreditation) ile eğitim kalitesini kanıtlamıştır. FIBAA, yükseköğretim kurumları tarafından sunulan akademik programların eğitim kalitesini değerlendiren ve akredite eden, uluslararası alanda tanınan bağımsız bir kalite güvence kuruluşudur. FIBAA Akreditasyonu, bir üniversitenin eğitim programlarının uluslararası standartlara uygunluğunu, yüksek kaliteli eğitim sunduğunu ve iş dünyasının beklentilerini karşıladığını doğrulayan prestijli bir küresel sertifikadır. Akreditasyon 27 Kasım 2024 - 26 Kasım 2029 tarhleri arasında geçerlidir.

 


Giriş Şartı

Öğrencilerin programlara kabulü, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (YKS - Üniversite Giriş Sınavı) aracılığıyla belirlenen yönergelere uygundur. Öğrenciler, program tercihlerini Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi'ne ilettikten sonra, sınav puanlarına göre seçtikleri programlara yerleştirilirler.

Uluslararası öğrenciler, SAT veya ACT gibi uluslararası kabul görmüş sınavlar aracılığıyla veya lise mezuniyet puanlarına göre ilgili programlara kabul edilirler. Genel Akademik Değişim Protokolü'ne katılan öğrenciler, Yeditepe Üniversitesi ve ortak üniversiteler arasındaki ikili anlaşmalar temelinde ilgili programlara kabul edilir. Kurumlar arası öğrenci transferleri hem kurum içi hem de merkezi yerleştirme puanlarını dikkate alır.


Başarma Şartları
Uluslararası Finans programından başarıyla mezun olmak için, öğrencilerin müfredatta belirtilen tüm dersleri belirtilen süre içinde geçmeleri gerekmektedir. Ayrıca, 4.00 üzerinden en az 2.00 not ortalamasını korumaları gerekmektedir. Herhangi bir disiplin cezası almadan, ek bir yarıyıl içinde öğrenimlerini tamamlayan öğrenciler, not ortalamaları 3.50-4.00 arasındaysa yüksek onur belgesi almaya hak kazanırlar. Benzer şekilde, not ortalamaları 3.00-3.49 arasında olanlar da onur belgesi alırlar.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Uluslararası Finans mezunları birçok farklı sektörde iş bulma imkânına sahiptir. Bu sektörler; şirketlerin finans ve muhasebe bölümleri, sigorta, kurumsal sektör firmaları, portföy yönetim şirketleri, bankacılık, denetim, Devlet Planlama Teşkilatı, Merkez Bankası ve Hazine Müsteşarlığı gibi kamu ve özel firmalardır.
  • Bu görevlerin yanı sıra aldıkları eğitimi geliştiren öğrenciler otomotiv, bilişim, hızlı tüketim maddeleri ve malları, elektrik-elektronik, kimya, lüks ürünler ve mücevherat, pazarlama ve reklamcılık, gıda gibi birçok farklı sektörde de etkin görev alabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030030603

Qualification Title
Bachelor of Arts in International Finance
Awarding BodyYeditepe University
Awarding Body Contact İnönü Mah, Kayışdağı Cd. No:326A, 34755 Ataşehir/İstanbul
Awarding Body Urlhttps://yeditepe.edu.tr/
OrientationAcademic
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasFinance, banking and insurance
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The purpose of the International Finance Department is to train future managers and entrepreneurs to take up leadership positions in their career by focusing on the core areas of finance, business, economics, technology and social sciences, and the latest technological and financial innovations. This focus provides them with both sufficiently specialized in-depth knowledge, competence and skills to be able to operate in money markets and capital markets, and sufficient breadth for understanding the socioeconomic context in which such markets operate and evolve.

Learning Environments

Education and training are provided through formal, open, or distance learning. Practical training is also provided in laboratories and workshops within higher education institutions, or as internships or workplace training in industry, healthcare institutions, and workplaces.

Teaching and learning methods are explained in the syllabus distributed to students in the first week of each semester. The application methods are a combination of the following:

  • Lecture
  • Discussion
  • Question and Answer
  • Observation
  • Field Trip
  • Team/Group Work
  • Demonstration
  • Experimentation
  • Drill and Practice
  • Case Study
  • Problem Solving
  • Brainstorming
  • Report Preparation and/or Presentation
  • Project Design/Management
  • Role Playing/Dramatization
  • Guest Speakers
Description

In accordance with our Programme Learning Outcomes, we aim to educate students who:

 

  1. Will understand the core principles of finance and to be able to apply them both nationally and internationally.
  2. Will formulate solutions to finance problems by effectively using contemporary information technologies and up-to-date financial instruments.
  3. Will judge the best possible outcome to problems that require ethical and social responsibility-based thinking by identifying stakeholders and weighing alternative solutions.
  4. Will develop the necessary background to be able to work in multicultural and multilingual environments.
  5. Will analyse the developments in financial markets by interpreting and distinguishing among the factors affecting them.
  6. Will recognize management tools and models specific to multinational companies and to be able to apply them where necessary.
  7. Will understand the structure of the global economic system and to be able to analyze how new developments will affect this structure.
  8. Will be able to use critical thinking ability in decision-making process.
  9. Will develop and demonstrate the leadership, teamwork and communication skills that may be transferred to the lifelong learning process.
  10. Will interpret environmental and sustainability issues by implementing quality management processes.
Key Competencies

Possesses the following key competencies at an advanced level.

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social, and learning-to-learn competence

6. Citizenship competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expression competence

Further Info

The assessment system for International Finance Department courses can include a variety of assessment methods designed to evaluate the attainment of the learning outcomes, based on instructor discretion. Yeditepe University requires that all courses, other than those especially exempt such as Internship or Projects, must have a final examination with a weight in the range of 30%-70% of the total grade. Each instructor is free to use whichever method they prefer depending on the learning outcome of the course.

The assessment types are:

  • Attendance: Monitoring students’ presence in the lecture.
  • Simulation / Laboratory: A type of assessment where students engage in simulated financial environments or laboratory exercises, replicating real-world financial markets.
  • Application: An assessment where students apply their knowledge to real-world situations.
  • Field work: Practical experience acquired outside the classroom, including activities like observations.
  • Homework Assignment: A task assigned to students, typically completed outside of lecture hours, which assesses their understanding of a particular topic.
  • Presentation: An oral report on a specific topic that helps students improve public speaking skills, besides increasing their understanding of the subject.
  • Project: In-depth assignment where students thoroughly research a topic, generally in collaboration with other students.
  • Seminar: Engaging discussion or workshop that focuses on specific topics.
  • Quiz: A short assessment that tests students’ knowledge on recently covered material.
  • Midterm Exam: A major assessment given in the middle of a course to evaluate how well students understand what they've learned so far.

Final Exam: A comprehensive assessment at the end of a course that includes all the topics taught.

Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs,

  • The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising the education, training, and other activities conducted at higher education institutions.
  • The Council of Higher Education (YÖK) publishes "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions annually, prepared within the framework of criteria determined by the Council of Higher Education (YÖK). Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, prepared based on these reports, are shared with the public by the Council of Higher Education.
  • The Council of Higher Education (YÖK) publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" annually, which contains academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by the Council of Higher Education.

Quality assurance for undergraduate programs in higher education is provided in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curricula of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles established by YÖK on these matters.

1.3. The curricula of the National Core Curriculum are approved by the relevant Deans' Council and implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles established by the Council of Higher Education (YÖK) on these matters.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements determined by the higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Evaluation: As part of continuous monitoring, higher education institutions enter the previous year's "Institutional Internal Evaluation Reports" into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. Furthermore, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate that quality assurance is provided for program qualifications. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its regulations.

Quality assurance adheres to the standards established by the University's Quality Management Coordination. Annually, during May-June, students receive email notifications about the commencement of the "Student Satisfaction Survey”.  YU quality commission generates an internal self-evaluation report each year regarding the preceding year. This involves faculty members chosen from various departments. The findings from this report contribute to the Turkish Higher Education Quality Council (YÖKAK) report designed for the Council of Higher Education. International Finance Department ensures alignment with Yeditepe University's Strategic Plan, mission, vision, values, and policies.

International Finance Department have proven its educational quality with FIBAA Accreditation (Foundation for International Business Administration Accreditation). FIBAA is an internationally recognized, independent quality assurance organization that evaluates and accredits the educational quality of academic programs offered by higher education institutions. FIBAA Accreditation is a prestigious global certification that validates a university's educational programs as meeting international standards, offering high-quality education, and fulfilling the expectations of the business world. The period of accreditation is from November 27, 2024 until November 26, 2029.


 

Access Requirements

Students' admission to programmes adheres to the guidelines established by the Council of Higher Education through the Student Selection and Placement Centre (YKS - University Entrance Exam). Once students submit their programme preferences to the Student Selection and Placement Centre, they are assigned to their chosen programmes based on their exam scores.

International students gain admission to relevant programs through internationally recognized exams like SAT or ACT, or they are accepted based on their high school graduation scores. Students participating in the General Academic Exchange Protocol are admitted to relevant programs based on bilateral agreements between Yeditepe University and partner universities. Cross-institutional student transfers consider both institutional and central placement scores.

 

Conditions for SuccessTo successfully graduate from the IFD programme, students must pass all the courses outlined (total 240 Credits) in the curriculum within the specified time mentioned in Article 16. Additionally, they are required to maintain a minimum GPA of 2.00 out of 4.00. students who complete their studies within an additional maximum semester, without facing any disciplinary actions, are eligible for high honour certificates if their GPAs range between 3.50-4.00. Similarly, those with GPAs between 3.00-3.49 receive honorary certificates.
Progression Paths (Relationship Type)
  • International Finance graduates have employment opportunities in a wide variety of sectors. These sectors include corporate finance and accounting departments, insurance, corporate sector firms, portfolio management companies, banking, auditing, and public and private firms such as the State Planning Organization, the Central Bank, and the Undersecretariat of Treasury.
  • In addition to these positions, students who further develop their education can also assume effective roles in many other sectors, including automotive, IT, fast-moving consumer goods and services, electrical and electronics, chemicals, luxury goods and jewelry, marketing and advertising, and food.
Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Majors, Minors, and Inter-Institutional Credit Transfers

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)
The qualification is valid at all times.
Url Open Address
Qualification Code

TR0030030603


Qualification Title
Bachelor of Arts in International Finance

Awarding Body
Yeditepe University

Awarding Body Contact
İnönü Mah, Kayışdağı Cd. No:326A, 34755 Ataşehir/İstanbul

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The purpose of the International Finance Department is to train future managers and entrepreneurs to take up leadership positions in their career by focusing on the core areas of finance, business, economics, technology and social sciences, and the latest technological and financial innovations. This focus provides them with both sufficiently specialized in-depth knowledge, competence and skills to be able to operate in money markets and capital markets, and sufficient breadth for understanding the socioeconomic context in which such markets operate and evolve.


Learning Environments

Education and training are provided through formal, open, or distance learning. Practical training is also provided in laboratories and workshops within higher education institutions, or as internships or workplace training in industry, healthcare institutions, and workplaces.

Teaching and learning methods are explained in the syllabus distributed to students in the first week of each semester. The application methods are a combination of the following:

  • Lecture
  • Discussion
  • Question and Answer
  • Observation
  • Field Trip
  • Team/Group Work
  • Demonstration
  • Experimentation
  • Drill and Practice
  • Case Study
  • Problem Solving
  • Brainstorming
  • Report Preparation and/or Presentation
  • Project Design/Management
  • Role Playing/Dramatization
  • Guest Speakers

Description

In accordance with our Programme Learning Outcomes, we aim to educate students who:

 

  1. Will understand the core principles of finance and to be able to apply them both nationally and internationally.
  2. Will formulate solutions to finance problems by effectively using contemporary information technologies and up-to-date financial instruments.
  3. Will judge the best possible outcome to problems that require ethical and social responsibility-based thinking by identifying stakeholders and weighing alternative solutions.
  4. Will develop the necessary background to be able to work in multicultural and multilingual environments.
  5. Will analyse the developments in financial markets by interpreting and distinguishing among the factors affecting them.
  6. Will recognize management tools and models specific to multinational companies and to be able to apply them where necessary.
  7. Will understand the structure of the global economic system and to be able to analyze how new developments will affect this structure.
  8. Will be able to use critical thinking ability in decision-making process.
  9. Will develop and demonstrate the leadership, teamwork and communication skills that may be transferred to the lifelong learning process.
  10. Will interpret environmental and sustainability issues by implementing quality management processes.

Key Competencies

Possesses the following key competencies at an advanced level.

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering

4. Digital competence

5. Personal, social, and learning-to-learn competence

6. Citizenship competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expression competence


Further Info

The assessment system for International Finance Department courses can include a variety of assessment methods designed to evaluate the attainment of the learning outcomes, based on instructor discretion. Yeditepe University requires that all courses, other than those especially exempt such as Internship or Projects, must have a final examination with a weight in the range of 30%-70% of the total grade. Each instructor is free to use whichever method they prefer depending on the learning outcome of the course.

The assessment types are:

  • Attendance: Monitoring students’ presence in the lecture.
  • Simulation / Laboratory: A type of assessment where students engage in simulated financial environments or laboratory exercises, replicating real-world financial markets.
  • Application: An assessment where students apply their knowledge to real-world situations.
  • Field work: Practical experience acquired outside the classroom, including activities like observations.
  • Homework Assignment: A task assigned to students, typically completed outside of lecture hours, which assesses their understanding of a particular topic.
  • Presentation: An oral report on a specific topic that helps students improve public speaking skills, besides increasing their understanding of the subject.
  • Project: In-depth assignment where students thoroughly research a topic, generally in collaboration with other students.
  • Seminar: Engaging discussion or workshop that focuses on specific topics.
  • Quiz: A short assessment that tests students’ knowledge on recently covered material.
  • Midterm Exam: A major assessment given in the middle of a course to evaluate how well students understand what they've learned so far.

Final Exam: A comprehensive assessment at the end of a course that includes all the topics taught.


Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs,

  • The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising the education, training, and other activities conducted at higher education institutions.
  • The Council of Higher Education (YÖK) publishes "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions annually, prepared within the framework of criteria determined by the Council of Higher Education (YÖK). Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, prepared based on these reports, are shared with the public by the Council of Higher Education.
  • The Council of Higher Education (YÖK) publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" annually, which contains academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by the Council of Higher Education.

Quality assurance for undergraduate programs in higher education is provided in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":

1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curricula of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles established by YÖK on these matters.

1.3. The curricula of the National Core Curriculum are approved by the relevant Deans' Council and implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles established by the Council of Higher Education (YÖK) on these matters.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements determined by the higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Evaluation: As part of continuous monitoring, higher education institutions enter the previous year's "Institutional Internal Evaluation Reports" into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. Furthermore, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also demonstrate that quality assurance is provided for program qualifications. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its regulations.

Quality assurance adheres to the standards established by the University's Quality Management Coordination. Annually, during May-June, students receive email notifications about the commencement of the "Student Satisfaction Survey”.  YU quality commission generates an internal self-evaluation report each year regarding the preceding year. This involves faculty members chosen from various departments. The findings from this report contribute to the Turkish Higher Education Quality Council (YÖKAK) report designed for the Council of Higher Education. International Finance Department ensures alignment with Yeditepe University's Strategic Plan, mission, vision, values, and policies.

International Finance Department have proven its educational quality with FIBAA Accreditation (Foundation for International Business Administration Accreditation). FIBAA is an internationally recognized, independent quality assurance organization that evaluates and accredits the educational quality of academic programs offered by higher education institutions. FIBAA Accreditation is a prestigious global certification that validates a university's educational programs as meeting international standards, offering high-quality education, and fulfilling the expectations of the business world. The period of accreditation is from November 27, 2024 until November 26, 2029.


 


Access Requirements

Students' admission to programmes adheres to the guidelines established by the Council of Higher Education through the Student Selection and Placement Centre (YKS - University Entrance Exam). Once students submit their programme preferences to the Student Selection and Placement Centre, they are assigned to their chosen programmes based on their exam scores.

International students gain admission to relevant programs through internationally recognized exams like SAT or ACT, or they are accepted based on their high school graduation scores. Students participating in the General Academic Exchange Protocol are admitted to relevant programs based on bilateral agreements between Yeditepe University and partner universities. Cross-institutional student transfers consider both institutional and central placement scores.

 


Conditions for Success
To successfully graduate from the IFD programme, students must pass all the courses outlined (total 240 Credits) in the curriculum within the specified time mentioned in Article 16. Additionally, they are required to maintain a minimum GPA of 2.00 out of 4.00. students who complete their studies within an additional maximum semester, without facing any disciplinary actions, are eligible for high honour certificates if their GPAs range between 3.50-4.00. Similarly, those with GPAs between 3.00-3.49 receive honorary certificates.

Progression Paths (Relationship Type)
  • International Finance graduates have employment opportunities in a wide variety of sectors. These sectors include corporate finance and accounting departments, insurance, corporate sector firms, portfolio management companies, banking, auditing, and public and private firms such as the State Planning Organization, the Central Bank, and the Undersecretariat of Treasury.
  • In addition to these positions, students who further develop their education can also assume effective roles in many other sectors, including automotive, IT, fast-moving consumer goods and services, electrical and electronics, chemicals, luxury goods and jewelry, marketing and advertising, and food.

Legal Basis

1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Majors, Minors, and Inter-Institutional Credit Transfers

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)
The qualification is valid at all times.

Url
Open Address