Yeterlilik Kodu | TR0030007609 | |
Yeterlilik Adı | Türkçe Öğretmenliği (Ereğli Eğitim Fakültesi) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Necmettin Erbakan Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.erbakan.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Türkçe Öğretmenliği Lisans Programı fakültemizde yetişecek olan öğretmenlerin, ülkemiz ve toplumumuza yararlı, bilimi rehber edinmiş, çağdaş uygarlık yolunda, Atatürk ilke ve inkılâplarının ışığıyla ilerlemeyi amaçlayan bireyler yetiştirmeyi hedefler. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | PY.1 Alandaki bilimsel araştırmalarda ve mesleki faaliyetlerde çağdaş yöntem ve teknolojilerden yararlanabilme konusunda yeterli bilgi ve donanıma sahiptir. | |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Başarı notu, genel/bütünleme sınavından sonra, ara sınav/sınavlar ile çoklu değerlendirme ölçütlerinin %50'si ve genel/bütünleme sınav notunun %50'sinin toplamı alınıp dersin sorumlusu öğretim elemanı tarafından harf notu verilerek belirlenir. Harf notları ve karşılıkları aşağıda gösterilmiştir: | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; | |
Giriş Şartı | Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sistem ile olmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra, bu sınavdan aldıkları puana göre bu merkez tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan SAT, ACT gibi sınav sonuçlarıyla ya da ortaöğretim mezuniyet notlarına göre kabul edilmektedir. enel Akademik Değişim Protokolü olan programlara öğrencilerin kabulü, Maltepe Üniversitesi ile işbirliği yapılan (partner) üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (ERASMUS, FARABİ, vb. gibi.) çerçevesinde yapılmaktadır. Konuk öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıt olabilirler. Programı izleyecek yeterlikte dil bilme koşulu aranır. | |
Başarma Şartları | Öğrencinin programdan mezun olabilmesi için eğitim-öğretim programında mevcut olan bütün dersleri, uygulamaları, staj ve benzeri çalışmaları başarı ile tamamlamış olması ve mezuniyet ağırlıklı not ortalamasının en az 2,00 olması gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümünün çalışma alanı Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda ve Özel okullarda çalışma imkanı bulabilmektedirler. Bölümden mezun olan öğrenciler, başta üniversitelerde öğretim elemanı olarak akademik kariyer yapma imkânına sahiptir. Bunun yanı sıra Milli Eğitim Bakanlığına bağlı devlet okullarında Türkçe öğretmeni olarak görev alabilirler. Özel okullar, kolejler ve çeşitli dershanelerde öğretmenlik yaparak eğitim alanında aktif rol üstlenebilirler. Ayrıca Türk dünyası çalışmaları, Türkoloji merkezleri ve Orta Asya ülkeleriyle ilgili yurt dışı kültür ve eğitim kurumlarında uzman, öğretmen ya da idari personel olarak görev alabilirler. Devlet Arşivleri’nde belge inceleme ve düzenleme, TRT başta olmak üzere yazılı ve görsel basın kuruluşlarında sunuculuk, metin yazarlığı, editörlük ve içerik üretimi gibi görevlerde de istihdam edilebilirler. Böylece mezunlar, sahip oldukları güçlü dil yetkinliği ve kültürel birikimleriyle farklı sektörlerde geniş bir kariyer yelpazesine sahip olurlar. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030007609
ISCO 08
ISCO 08
Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Türkçe Öğretmenliği Lisans Programı fakültemizde yetişecek olan öğretmenlerin, ülkemiz ve toplumumuza yararlı, bilimi rehber edinmiş, çağdaş uygarlık yolunda, Atatürk ilke ve inkılâplarının ışığıyla ilerlemeyi amaçlayan bireyler yetiştirmeyi hedefler.
Bu programın amacı mesleğinin gerektirdiği bilgi, beceri ve özelliklere sahip, Türkçe eğitimi ve öğretimi ilke, yaklaşım, yöntem ve tekniklerini özümsemiş, bilimsel düşünen, kendisi ve çevresi ile barışık, etkili iletişim kurabilen, grup çalışmalarına da yatkın, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanan, alanındaki yenilik ve gelişmeleri izleyen, öğrenmekten zevk alan, toplumsal sorunlara duyarlı, kişisel ve sosyal sorumluluk alabilen öğretmenler yetiştirmektir. Ayrıca Türkçe eğitimi ve öğretimi için, hem kendi insanımıza, hem Türk dünyasına, hem de Dünya Türkoloji merkezlerine "nitelikli öğretmen, araştırmacı, uzman, bilim adamı" kazandırmaktır. Bu temel hedef doğrultusunda yetiştireceğimiz öğretmenlerimizin, ülkemizdeki eğitim sorunlarını çözebilecek, çağdaş eğitim-öğretim teknolojilerini en iyi şekilde kullanabilecek yeterliliğe sahip eğitimciler olabilmeleri amaçlanmaktadır.
Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
PY.1 Alandaki bilimsel araştırmalarda ve mesleki faaliyetlerde çağdaş yöntem ve teknolojilerden yararlanabilme konusunda yeterli bilgi ve donanıma sahiptir.
PY.2 Edebî eserlerin malzemesi olan dili ve onunla meydana getirilen eserlerin çocukların dil gelişimine olan etkisini bilir. Eğitim öğretimde dil ve edebiyat ürünlerinin nasıl kullanılacağını bilir ve bunlarla ilgili uygulamalar yapar.
PY.3 Türkçe öğretmenliği lisans programı sürecince edindiği bilgi, beceri ve tecrübeyle belirli bir dersin planını oluşturur, uygular ve değerlendirir.
PY.4 Çeşitli türlerdeki edebî eserleri tanır, amaçları gerçekleştirmede araç olarak kullanılan bu eserleri yaptığı çalışmalarda kaynak metin olarak kullanır.
PY.5 Bilgisayar sistemlerinin yazılım ve donanım bilgisi ile birlikte bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanma yetkinliğine Türkçe eğitim ve öğretiminin gerektirdiği düzeyde sahiptir.
PY.6 Dünya dilleri arasında Türkçenin yerini; köken ve yapı bakımından özelliklerini bilir, bunlara sözlü ve yazılı iletişimde dikkat eder.
PY.7 Öğrenme ve öğretmede çocuğun daha etkin rol alması ve alımlama yapabilmek için Türkçe eğitimi alanıyla ilgili kavramları tanır ve kavramlar arası ilişki kurar.
PY.8 Doğru ve güvenilir bilginin sınırlanması, korunması, yaygınlaştırılması, aktarılması, değişim ve sürekliliğinin incelenmesi ve değerlendirilmesinde bilgi sahibi olur.
PY.9 Türk ve dünya kültür ve sanatına ait eserler aracılığıyla millî ve evrensel değerleri tanır, bu eserler arasında karşılaştırmalar yapar.
PY.10 Alanıyla ilgili temel bilgi ve veri kaynaklarını sınıflandırır, bu kaynakları kullanma becerisine sahip olur.
PY.11 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırarak verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
PY.12 Alanıyla ilgili sorunları tanımlar, analiz eder, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri sunar.
PY.13 Öğrencilerin gelişim dönem özellikleri ve ihtiyaçları düşünülerek çalışmalar belirlenir ve öğrencilerin bireysel farklılıklarını, konu alanının özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygulayıp değerlendirir.
PY.14 Bilgi iletişim teknolojilerini kullanarak problemlere farklı çözümler üretme becerisi, bireyin ve toplumun ihtiyaçlarına, ilgi alanlarına, hedeflerine ve kaynaklarına göre değişiklik gösterebilir ve öğrencinin gereksinimlerine uygun materyal üretir.
PY.15 Kendisini bir birey olarak tanır, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
PY.16 Bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir.
P.Y.17Uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır.
P.Y.18 Alanıyla ilgili eğitim programları önerir, uygular, edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
P.Y.19 Öğrenme gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirir.
P.Y.20 Okullar ile sınırlı kalmayan, hayatın her alanında gerçekleşebilen yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
P.Y.21 Bilgiye ulaşmanın farklı yollarını araştırıp etkin bir şekilde yararlanır.
P.Y.22 Dilbilimi, dil bilgisi ve dil öğretimi arasındaki ilişkiyi açıklayan temel bilgi ve becerilere sahip olur.
P.Y.23 Türkçenin yapısı ve işleyişi hakkında olası soruları cevaplar ve edindiği bilgilerden hareketle çeşitli fikirler üretebilir.
P.Y.24 Duygu ve düşüncelerini sözlü ve yazılı olarak etkili ve anlaşılır biçimde ifade edebilir.
P.Y.25 Türkçenin, kelime hazinesi itibariyle dünyanın en zengin dillerinden birisi olduğunu bilir, onun zengin söz varlığını tanır, bu ürünleri farklı iletişim ortamlarında etkili biçimde kullanır.
P.Y.26 Topluma katkıda bulunmanın bir yolu olarak toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular.
P.Y.27 Bir konuya ilişkin bakış açısını ve bir soruna yönelik çözüm önerilerini, nicel ve nitel verilerle destekleyerek konunun paydaşlarıyla tartışır.
P.Y.28 Bireyin iletişim yeteneğinin sınırlarını oluşturan dinleme, konuşma, okuma ve yazma gibi dilsel becerilerle Türkçeyi sözlü ve yazılı iletişim ortamlarında doğru ve etkin bir şekilde kullanır.
P.Y.29 Dinleme, konuşma, okuma ve yazma öğrenme alanlarının bütünlüğü ilkesini kavrar.
P.Y.30 Anlama, sıralama, ilişki kurma, sınıflama, sorgulama, eleştirme, tahmin etme, analizsentez yapma, yorumlama ve değerlendirme becerilerini kullanır.
P.Y.31 Okuma, dinleme, konuşma, yazmadan oluşan dört temel beceriyi geliştirmek için olası disiplinler arası ilişkilere yer verir. Türkçe eğitimi alanında edindiği bilgi, beceri, tutum ve değerleri farklı disiplinlerle ilişkilendirir.
P.Y.32 Türkçenin eğitimi ve öğretimi alanındaki bilimsel gelişmeleri izler ve bunları mesleki çalışmalarında kullanır.
P.Y.33 Özel öğretim yöntem ve tekniklerini sınıf içi uygulamalarda etkili biçimde kullanır ve değerlendirir.
P.Y.34 Dört temel dil becerisinin edinimi sürecinde materyallere duyulan ihtiyacı karşılayacak niteliğe sahip teknolojinin birçok duyuya hitap etmesi dil öğretiminde kolaylık sağladığından bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanarak ürettiği materyallerden öğrenme öğretme ortamlarında yararlanır ve bu ürünlerin etkililiğini değerlendirir.
P.Y.35 Okullar ile sınırlı kalmayan, hayatın her alanında gerçekleşebilen yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir.
P.Y.36 Bir iletişim vasıtası olarak dilin nasıl ortaya çıktığına dair teorileri bilir, dilsel göstergelerin yapısını ve özelliklerini tanır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
• Okuma yazma yetkinliği
• Çoklu dil yetkinliği
• Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
• Dijital yetkinlik
• Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
• Vatandaşlık yetkinliği
• Girişimcilik yetkinliği
• Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Başarı notu, genel/bütünleme sınavından sonra, ara sınav/sınavlar ile çoklu değerlendirme ölçütlerinin %50'si ve genel/bütünleme sınav notunun %50'sinin toplamı alınıp dersin sorumlusu öğretim elemanı tarafından harf notu verilerek belirlenir. Harf notları ve karşılıkları aşağıda gösterilmiştir:
90-100 AA 4,00
85-89 BA 3,50
75-84 BB 3,00
70-74 CB 2,50
60-69 CC 2,00
55-59 DC 1,50
50-54 DD 1,00
40-49 FD 0,50
0-39 FF 0,00
Dönem/yıl ağırlıklı not ortalaması 2,50 olan öğrenci DC olan dersleri de başarmış sayılır. Aksi takdirde bu dersleri tekrar eder. DD, FD ve FF notları başarısız not karşılığıdır, bu notların puan aralıkları değiştirilemez.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD)
Başlangıç: 1.05.2025 / Bitiş: 01.05.2027
Yükseköğretim Kurumu (YÖK) tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde, bu programa öğrenci kabulü Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan sistem ile olmaktadır. Öğrenciler, öğrenim görmek istedikleri program tercihlerini bildirdikten sonra, bu sınavdan aldıkları puana göre bu merkez tarafından ilgili programlara yerleştirilmektedir. Yabancı uyruklu öğrenciler, bu programa uluslararası geçerliliği olan SAT, ACT gibi sınav sonuçlarıyla ya da ortaöğretim mezuniyet notlarına göre kabul edilmektedir. enel Akademik Değişim Protokolü olan programlara öğrencilerin kabulü, Maltepe Üniversitesi ile işbirliği yapılan (partner) üniversite arasında imzalanan ikili anlaşmalar (ERASMUS, FARABİ, vb. gibi.) çerçevesinde yapılmaktadır. Konuk öğrenciler, bu programda verilen derslere, ilgili akademik birimin onay vermesi durumunda kayıt olabilirler. Programı izleyecek yeterlikte dil bilme koşulu aranır.
Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümünün çalışma alanı Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda ve Özel okullarda çalışma imkanı bulabilmektedirler. Bölümden mezun olan öğrenciler, başta üniversitelerde öğretim elemanı olarak akademik kariyer yapma imkânına sahiptir. Bunun yanı sıra Milli Eğitim Bakanlığına bağlı devlet okullarında Türkçe öğretmeni olarak görev alabilirler. Özel okullar, kolejler ve çeşitli dershanelerde öğretmenlik yaparak eğitim alanında aktif rol üstlenebilirler. Ayrıca Türk dünyası çalışmaları, Türkoloji merkezleri ve Orta Asya ülkeleriyle ilgili yurt dışı kültür ve eğitim kurumlarında uzman, öğretmen ya da idari personel olarak görev alabilirler. Devlet Arşivleri’nde belge inceleme ve düzenleme, TRT başta olmak üzere yazılı ve görsel basın kuruluşlarında sunuculuk, metin yazarlığı, editörlük ve içerik üretimi gibi görevlerde de istihdam edilebilirler. Böylece mezunlar, sahip oldukları güçlü dil yetkinliği ve kültürel birikimleriyle farklı sektörlerde geniş bir kariyer yelpazesine sahip olurlar.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030007609 | |
Qualification Title | Bachelor Degree in Turkish Language Teaching | |
Awarding Body | Necmettin Erbakan University | |
Awarding Body Contact | Yaka Mah. Yeni Meram Cad. Kasım Halife Sok. No: 11/1 (A Blok) No: 11 (B Blok) Posta Kodu: 42090 Meram / KONYA | |
Awarding Body Url | www.erbakan.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Teacher training with subject specialization | |
National Occupation Classification |
ISCO:08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The undergraduate program in Turkish Language Teaching aims to educate teachers who are beneficial to our country and society, who adopt science as a guide, and who strive to advance in the light of Atatürk’s principles and revolutions on the path to modern civilization. | |
Learning Environments | Education and instruction are carried out in face-to-face, open, or distance learning modalities. In addition, practical training is conducted in laboratories, workshops within higher education institutions, and in internships or workplace-based training settings such as industry, healthcare institutions, and professional environments. | |
Description | PY.1 Possesses adequate knowledge and skills to utilize contemporary methods and technologies in academic and professional activities. | |
Key Competencies | The graduate possesses advanced-level proficiency in the following key competences: | |
Further Info | Final grades are determined by combining: 50% of the midterm(s) and other continuous assessment components, 50% of the final/make-up exam score A letter grade is assigned by the responsible instructor based on the weighted average. The letter grades and their equivalents are presented below 90-100 AA 4,00 | |
Quality Assurance | In order to ensure the quality of higher education programs: | |
Access Requirements | Admission to this program is conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM), in accordance with the regulations set by YÖK. | |
Conditions for Success | In order to graduate, students must successfully complete all courses, applications, internships, and other components of the program and attain a minimum cumulative GPA of 2.00 on a 4.00 scale. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the Department of Turkish and Social Sciences Education are eligible to work in: | |
Legal Basis | Higher Education Law No. 2547 | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid. | |
Url | Open Address |
TR0030007609
ISCO:08
ISCO:08
The undergraduate program in Turkish Language Teaching aims to educate teachers who are beneficial to our country and society, who adopt science as a guide, and who strive to advance in the light of Atatürk’s principles and revolutions on the path to modern civilization.
The purpose of this program is to train teachers who possess the knowledge, skills, and competencies required by the teaching profession; who have internalized the principles, approaches, methods, and techniques of Turkish language education and instruction; who think scientifically; who are at peace with themselves and their surroundings; who can communicate effectively; who are capable of working in teams; who use information and communication technologies efficiently; who follow innovations and developments in their field; who enjoy learning; who are sensitive to social issues; and who can take personal and social responsibility.
Moreover, the program aims to contribute qualified teachers, researchers, experts, and scholars not only for the education of our own citizens but also for the Turkish world and global Turkology centers.
The ultimate objective is to graduate teachers who are capable of solving educational problems in our country and who can effectively utilize contemporary educational technologies.
Education and instruction are carried out in face-to-face, open, or distance learning modalities. In addition, practical training is conducted in laboratories, workshops within higher education institutions, and in internships or workplace-based training settings such as industry, healthcare institutions, and professional environments.
PY.1 Possesses adequate knowledge and skills to utilize contemporary methods and technologies in academic and professional activities.
PY.2 Understands the impact of language used in literary works on children's language development and applies this understanding in education.
PY.3 Designs, implements, and evaluates lesson plans based on the knowledge, skills, and experience gained during the program.
PY.4 Recognizes various literary genres and uses them as source texts in instructional activities.
PY.5 Demonstrates proficiency in using information and communication technologies and basic hardware/software knowledge for Turkish language teaching.
PY.6 Understands the status, origin, and structure of the Turkish language among world languages and applies this knowledge in communication.
PY.7 Identifies and interrelates relevant concepts in Turkish language education to promote active student engagement.
PY.8 Has knowledge about limiting, preserving, disseminating, and evaluating the transmission and sustainability of accurate and reliable information.
PY.9 Recognizes national and universal values through Turkish and world cultural and artistic works and compares them.
PY.10 Classifies and effectively utilizes field-specific academic and data sources.
PY.11 Conceptualizes field-specific phenomena and evaluates them using scientific methods.
PY.12 Identifies and analyzes problems in the field and proposes evidence-based solutions.
PY.13 Designs and evaluates teaching strategies considering students' developmental characteristics and individual differences.
PY.14 Produces instructional materials using ICTs tailored to learners’ needs and applies diverse solutions to educational problems.
PY.15 Recognizes self-identity, utilizes strengths, and improves weaknesses.
PY.16 Takes responsibility in both individual and group tasks and fulfills assigned duties effectively.
PY.17 Undertakes responsibilities as an individual or team member to resolve issues encountered in practice.
PY.18 Proposes, implements, and critically evaluates educational programs in the field.
PY.19 Identifies learning needs and directs own learning.
PY.20 Develops a positive attitude toward lifelong learning beyond formal education.
PY.21 Researches different ways to access information and utilizes them effectively.
PY.22 Possesses fundamental knowledge and skills to explain the relationship between linguistics, grammar, and language teaching.
PY.23 Answers potential questions about the structure and function of the Turkish language and generates ideas based on acquired knowledge.
PY.24 Expresses thoughts and feelings clearly and effectively in both written and spoken forms.
PY.25 Recognizes Turkish as one of the richest languages in terms of vocabulary and uses this richness effectively in communication.
PY.26 Plans and implements socially responsible professional projects for the benefit of the community.
PY.27 Supports viewpoints and solutions with qualitative and quantitative data and discusses them with stakeholders.
PY.28 Uses Turkish correctly and effectively in written and oral communication by mastering the four language skills: listening, speaking, reading, and writing.
PY.29 Understands the principle of unity across the listening, speaking, reading and writing language learning areas.
PY.30 Utilizes cognitive skills such as comprehension, sequencing, classification, critical thinking, analysis-synthesis, and interpretation.
PY.31 Integrates interdisciplinary perspectives to enhance the listening, speaking, reading and writing language skills and relates field knowledge to other disciplines.
PY.32 Follows scientific developments in Turkish language education and applies them professionally.
PY.33 Effectively implements and evaluates special teaching methods and techniques in the classroom.
PY.34 Designs and uses educational materials that engage multiple senses with ICT support and evaluates their effectiveness in teaching Turkish.
PY.35 Develops a positive attitude toward lifelong learning in all aspects of life.
PY.36 Understands theories about the emergence of language as a means of communication and identifies linguistic indicators and their properties
The graduate possesses advanced-level proficiency in the following key competences:
Literacy
Multilingual competence
Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
Digital competence
Personal, social, and learning to learn competence
Citizenship competence
Entrepreneurship competence
Cultural awareness and expression competence
Final grades are determined by combining: 50% of the midterm(s) and other continuous assessment components, 50% of the final/make-up exam score A letter grade is assigned by the responsible instructor based on the weighted average. The letter grades and their equivalents are presented below
90-100 AA 4,00
85-89 BA 3,50
75-84 BB 3,00
70-74 CB 2,50
60-69 CC 2,00
55-59 DC 1,50
50-54 DD 1,00
40-49 FD 0,50
0-39 FF 0,00
A student with a semester/year grade point average (GPA) of 2.50 or higher is considered to have successfully passed courses graded as DC. Otherwise, these courses must be repeated. The grades DD, FD, and FF indicate failure, and the score intervals for these grades are fixed and cannot be altered.
In order to ensure the quality of higher education programs:
The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of educational and other activities carried out in higher education institutions in Turkey.
Each year, YÖK publishes “University Monitoring and Evaluation Reports” based on predetermined criteria, including both quantitative and qualitative assessments of institutions. These reports are made publicly available to ensure transparency.
Additionally, YÖK releases an annual report titled “Foundation Higher Education Institutions Report,” which includes academic, administrative, and financial data related to non-state universities. This report also provides qualitative and quantitative evaluations of these institutions and is shared with the public.
The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured in accordance with the "Regulation on Procedures and Principles for the Quality Assurance of Higher Education Degree Programs".
1. Development and Approval of Curriculum
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curricula and expected learning outcomes of each program are determined by the Senates of Higher Education Institutions, based on the general principles set by YÖK.
1.3. The National Core Education Programs (UÇEP) are implemented by higher education institutions after approval by the relevant Deans’ Council and final ratification by YÖK.
2. Assessment and Evaluation
Assessment and evaluation of the learning outcomes to be acquired by students in each undergraduate program are carried out according to the Education and Examination Regulations prepared by each institution in compliance with YÖK’s quality principles.
3. Certification
Students enrolled in undergraduate programs are awarded a bachelor's degree diploma upon successful completion of all required courses, credits, internships, and related academic responsibilities set by their institutions.
4. Self-Assessment and External Evaluation
As part of continuous monitoring, each higher education institution uploads its Institutional Self-Assessment Report for the previous academic year to the Information System prepared by the Higher Education Quality Council of Turkey (YÖKAK). YÖKAK also conducts external evaluations and publishes an official "Institutional Feedback Report" for public access.
Furthermore, accreditation decisions granted by bodies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that the relevant program meets established quality standards. In line with YÖKAK regulations, qualifications are subject to regular monitoring and review processes.
Program Accreditor: Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD)
Accreditation Period: Start: 01.05.2025 / End: 01.05.2027
Admission to this program is conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM), in accordance with the regulations set by YÖK.
Students are placed in the program based on their exam scores and program preferences submitted through the national placement system.
International students may be admitted based on internationally recognized exams such as SAT, ACT, or high school graduation grades.
Admission to academic exchange programs (such as ERASMUS, FARABİ) is carried out under bilateral agreements signed between Maltepe University and its partner universities.
Guest students may enroll in courses offered by the program upon approval of the relevant academic unit.
Language proficiency adequate to follow the program is a prerequisite for enrollment.
Graduates of the Department of Turkish and Social Sciences Education are eligible to work in:
Public schools affiliated with the Ministry of National Education (MEB)
Private schools, colleges, and educational institutions
Academic positions at universities (as research assistants, lecturers, etc.)
Turkology centers, international educational institutions, and cultural organizations related to the Turkish world and Central Asia
Government archives, in document analysis and cataloging
Broadcasting institutions (e.g., TRT), working in roles such as presenting, content creation, text editing, and copywriting
Thanks to their strong linguistic competence and cultural knowledge, graduates are equipped to pursue diverse career paths across the education, culture, communication, and media sectors.
Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on Transfer Between Associate and Undergraduate Degree Programs, Double Major, Minor, and Credit Transfer Between Institutions
1.2. Regulation on Vertical Transfer of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
Additional Article 35 of Law No. 2547
2.1. Regulation on Quality Assurance in Higher Education and the Higher Education Quality Council
The qualification is valid.