Yeterlilik Kodu | TR0030011880 | |
Yeterlilik Adı | Turizm Rehberliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | 2000 Evler, Zübeyde Hanım Cd., 50300 Merkez/Nevşehir Merkez/Nevşehir | |
Sorumlu Kurum URL | https://nevsehir.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Seyahat, turizm ve boş zaman | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO: 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Programımız alanında uzman akademisyenlerden oluşur ve gerekli uygulama çalışmaları derslerle birlikte yürütülmektedir.Turizm Rehberliği Bölümünün amacı, bilimsel ve kaliteli bir eğitim öğretim sağlamak suretiyle turizm sektörü için nitelikli turist rehberleri, iş görenler, orta ve üst kademe yönetici adayları yetiştirmektir. Bu amaç doğrultusunda iyi derecede yabancı dil bilen, Türkiye’yi tarihi, kültürü ve coğrafyasıyla en iyi şekilde tanıyan, iyi insan ilişkileri kurabilen, analitik düşünebilen, sorun çözme, yönetim ve organizasyon bilgisi ve yeteneği gelişmiş, hoşgörü, nezaket, saygı, dürüstlük gibi temel sosyal değerlere sahip, liderlik ve temsil yeteneği olan nitelikli turist rehberleri ve yönetici adayları yetiştirilmesi hedeflenmektedir. | |
Öğrenme Ortamları | Fakültemizde eğitim-öğretim faaliyetleri 1 profesör, 2 doçent, 5 yardımcı doçent, 5 öğretim görevlisi, 11 okutman ve 6 araştırma görevlisi ile yürütülmektedir. Fakültemizde dersler çeşitli kapasitelerdeki 12 adet derslikte yürütülmektedir. Dersliklerin bir tanesi 100, dört tanesi 80, diğer altı tanesi ise 30 öğrenci kapasitesine sahiptir. 6 derslikte bilgisayar ve projeksiyon, yabancı dil derslerinin yapıldığı diğer dersliklerde ise video ve TV seti bulunmaktadır. Ayrıca, 10 öğrenci kapasiteli 2 adet seminer odası mevcuttur. Bölümümüz öğrencileri gün boyunca açık olan internet laboratuvarından ücretsiz olarak faydalanabilmektedirler. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Bir dersten başarılı olmak için başarı notunun en az DD ve daha yukarı olması gerekir. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. | |
Kalite Güvencesi |
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Turizm Akademisyenleri Derneği (TUADER - Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu) | |
Giriş Şartı | Ülkemizde, üniversitelere giriş için YGS ve LYS sınavlarından başarılı olmak gereklidir. Lisans programlarına giriş sadece bu sınavlardan alınan puana bağlıdır. Öğrenciler, sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri bölüm tercihlerini sıralayarak, tercih formlarını öğrenci seçme yerleştirme merkezine (ÖSYM) gönderirler. ÖSYM, YÖK’e bağlı puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı öğrencilerin seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi bir sınav sonuçlarına göre belli bir kontenjan çerçevesinden yabancı uyruklu öğrenci de kabul edilir. Kayıt için gerekli belgeler; 1-Lise ve dengi okul diploması 2-ÖSYM’ce yapılan yerleştirme sonuç belgesi | |
Başarma Şartları | Turizm Rehberliği alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İyi eğitim almış ve deneyimli rehberler öncelikle aşağıdakiler olmak üzere geniş iş olanaklarına sahiptirler. Mezunların Çalışma Alanları Bağımsız turist rehberi Seyahat acentasına bağlı turist rehberi Seyahat acentası yöneticisi Seyahat acentası enformasyon memuru Müze rehberi Başarılı ve yatkın öğrenciler için akademik kariyer imkânı. Eğitim Bilimleri alanında yüksek lisans yapan mezun öğrenciler için ortaöğretim kurumlarında meslek dersi öğretmeni olma fırsatı da bulunmaktadır. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Sürekli | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030011880
ISCO: 08
ISCO: 08
Programımız alanında uzman akademisyenlerden oluşur ve gerekli uygulama çalışmaları derslerle birlikte yürütülmektedir.Turizm Rehberliği Bölümünün amacı, bilimsel ve kaliteli bir eğitim öğretim sağlamak suretiyle turizm sektörü için nitelikli turist rehberleri, iş görenler, orta ve üst kademe yönetici adayları yetiştirmektir. Bu amaç doğrultusunda iyi derecede yabancı dil bilen, Türkiye’yi tarihi, kültürü ve coğrafyasıyla en iyi şekilde tanıyan, iyi insan ilişkileri kurabilen, analitik düşünebilen, sorun çözme, yönetim ve organizasyon bilgisi ve yeteneği gelişmiş, hoşgörü, nezaket, saygı, dürüstlük gibi temel sosyal değerlere sahip, liderlik ve temsil yeteneği olan nitelikli turist rehberleri ve yönetici adayları yetiştirilmesi hedeflenmektedir.
Fakültemizde eğitim-öğretim faaliyetleri 1 profesör, 2 doçent, 5 yardımcı doçent, 5 öğretim görevlisi, 11 okutman ve 6 araştırma görevlisi ile yürütülmektedir. Fakültemizde dersler çeşitli kapasitelerdeki 12 adet derslikte yürütülmektedir. Dersliklerin bir tanesi 100, dört tanesi 80, diğer altı tanesi ise 30 öğrenci kapasitesine sahiptir. 6 derslikte bilgisayar ve projeksiyon, yabancı dil derslerinin yapıldığı diğer dersliklerde ise video ve TV seti bulunmaktadır. Ayrıca, 10 öğrenci kapasiteli 2 adet seminer odası mevcuttur. Bölümümüz öğrencileri gün boyunca açık olan internet laboratuvarından ücretsiz olarak faydalanabilmektedirler.
- Bu bölümü başarıyla tamamlayan öğrenciler: Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
- İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir, Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
- Grup yönetimi ilkelerini bilir ve uygular.
- Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir.
- Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır.
- İşletme, iktisat ve sosyal psikoloji alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
- Turist rehberliği mesleği ile ilgili hizmet verme süreçlerini bilir ve ziyaretçi memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
- Bir seyahat işletmesini etkin bir şekilde yönetebilmek için güncel yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
- Türkiye’de yaşamış olan uygarlıkların kültür, tarih, din ve sanatları hakkında detaylı bilgiye sahip olur, analiz eder ve yorumlar.
- Dünya ve Türkiye coğrafyası hakkında detaylı bilgiye sahip olur.
- Bir turu planlar, uygular ve denetler.
- İlkyardım konusunda temel bilgiye sahip olur ve uygular.
- Turizm alanı ve turist rehberliği ile ilgili hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
- Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, analiz eder, sentezler, yorumlar ve değerlendirir.
- Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
- İngilizcede Avrupa Dil Portföyü C2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.
- Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
- Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
- Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turist rehberliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir.
- Hizmet alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur.
- Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olur ve Cumhuriyet’in temel değerlerini benimser.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Bir dersten başarılı olmak için başarı notunun en az DD ve daha yukarı olması gerekir. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.
- Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Turizm Akademisyenleri Derneği (TUADER - Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu)
Ülkemizde, üniversitelere giriş için YGS ve LYS sınavlarından başarılı olmak gereklidir. Lisans programlarına giriş sadece bu sınavlardan alınan puana bağlıdır. Öğrenciler, sınav sonucunda aldıkları puanlara göre, girebilecekleri bölüm tercihlerini sıralayarak, tercih formlarını öğrenci seçme yerleştirme merkezine (ÖSYM) gönderirler. ÖSYM, YÖK’e bağlı puanları en yüksekten en düşüğe doğru sıralar, tercih edilen puan türüne göre bütün mevcut programları listeler ve öğrencileri tercih ettikleri programlardan birine yerleştirir. Ülkemizdeki üniversitelere girecek yabancı öğrencilerin seçimi, Yabancı Öğrenci Sınavı (YÖS) adı verilen merkezi bir sınav sonuçlarına göre belli bir kontenjan çerçevesinden yabancı uyruklu öğrenci de kabul edilir. Kayıt için gerekli belgeler; 1-Lise ve dengi okul diploması 2-ÖSYM’ce yapılan yerleştirme sonuç belgesi
İyi eğitim almış ve deneyimli rehberler öncelikle aşağıdakiler olmak üzere geniş iş olanaklarına sahiptirler. Mezunların Çalışma Alanları
Bağımsız turist rehberi
Seyahat acentasına bağlı turist rehberi
Seyahat acentası yöneticisi
Seyahat acentası enformasyon memuru
Müze rehberi
Başarılı ve yatkın öğrenciler için akademik kariyer imkânı.
Eğitim Bilimleri alanında yüksek lisans yapan mezun öğrenciler için ortaöğretim kurumlarında meslek dersi öğretmeni olma fırsatı da bulunmaktadır.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Sürekli
Qualification Code | TR0030011880 | |
Qualification Title | Tourism Guiding Undergraduate Degree Diploma | |
Awarding Body | Nevşehir Hacı Bektaş Veli University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | https://nevsehir.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Travel, tourism and leisure | |
National Occupation Classification |
ISCO: 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | The expert academics of the Program bring the required practice studies off with courses. The main objective of the Tourism Guidance Program is to provide scientific and qualitative training and present them to the tourism sector as qualified tourist guides and professionals; it also aims to train them to be manager candidates for the middle and higher positions. In line with this goal, it is aimed to train qualified guides and manager candidates who have a good command of foreign languages, knowledge of the history, culture and the geography of Turkey, who have the ability to set up good public relations, who can think analytically, solve problems, have knowledge of management and organization with an improved ability, who have social values such as tolerance, kindness, respect and honesty, who have the skill of leadership or representing. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | In Turkey it is necessary that students to pass the YGS (Transition to Higher Education Examination) and LYS (Undergraduate Placement Examination). The only way to enter a program in University is through these tests’ scores. The students make choices in order of preference to be admitted to the programs they want to attend and send their preference form to ÖSYM (Student Selection and Placement Center). ÖSYM takes all the applications, lists the scores the students have received from highest to lowest and announces the current programs according to the scores placing the students in the programs they have preferred. The foreign students get placed in a University, allocated a certain number of quota students in our country, as per the scores they have received on the central exam named YÖS (University Entrance Examination for International Students). Documents required for the enrollment process are: •Diplomas of High Schools and their equivalents •The Document of Student Placement Exam results by ÖSYM | |
Conditions for Success | In order to receive bachelor’s degree in Tourism Guidance, students are required to complete successfully all compulsory and elective courses (corresponding 240 ECTS) to be taken in the program and students are required to have at least a 2.00 GPA on a 4.00 scale. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Highly educated and experienced guides have a wide range of job opportunities including the following ones. Career opportunities of the graduates Independent tourist guides Tourist guides working with travel agencies Travel agency manager Information officer in travel agencies Museum guide Academic career opportunity for successful and inclined students There is an opportunity of becoming a teacher of vocational courses in secondary schools for the graduates of Masters in Education Studies. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Full-time | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030011880
ISCO: 08
ISCO: 08
- At the end of the programme the students should be able to: Have an understanding of the structure of the tourism industry, how it functions, and its significance for the development of the country.
- Demonstrate reading, listening, speaking, and writing skills in a second foreign language at least at the B2 level of European Language Portfolio.
- Communicate verbally, non-verbally and in writing effectively and demonstrate effective presentation skills.
- Understand and apply group management principles.
- Understand both professional and social ethical values, evaluate them critically, and behave in an appropriate manner.
- Demonstrate effective use of both basic and professional information and communication technologies and software.
- Have an understanding of the basic concepts, theories, principles and facts within the context of management, economics, and social psychology.
- Understand service delivery processes related to tourist guiding profession, and use them in a way to ensure visitor satisfaction.
- Understand and apply management theories and practices in order to effectively run a travel business.
- Understand, analyze and interpret the cultures, history, religions, and the art of the civilisations that have lived in Turkey.
- Have detailed knowledge of World and Turkey’s geography.
- Plan, implement and control a tour.
- Have basic first aid skills.
- Understand and apply national and international law, regulations and professional standards related to tourist guiding.
- Describe, synthesize, analyze, interpret and evaluate data and information professionally.
- Work effectively both independently and with others.
- Demonstrate reading, listening, speaking, and writing skills in English at the C2 level of European Language Portfolio.
- Improve themselves gradually both professionally and personally, take responsibility for independent learning and demonstrate it.
- Recognize, understand, and communicate with different cultures.
- Demonstrate professionalism in dress, grooming, personal hygiene, and appearance that reflect standards expected of tourist guiding professionals.
- Identify, properly use, and care the physical environment, tools, equipment and technologies related to their field.
- Understand Atatürk’s principles and revolutions, and adopt fundamental principles of the Republic.
The expert academics of the Program bring the required practice studies off with courses. The main objective of the Tourism Guidance Program is to provide scientific and qualitative training and present them to the tourism sector as qualified tourist guides and professionals; it also aims to train them to be manager candidates for the middle and higher positions. In line with this goal, it is aimed to train qualified guides and manager candidates who have a good command of foreign languages, knowledge of the history, culture and the geography of Turkey, who have the ability to set up good public relations, who can think analytically, solve problems, have knowledge of management and organization with an improved ability, who have social values such as tolerance, kindness, respect and honesty, who have the skill of leadership or representing.
In Turkey it is necessary that students to pass the YGS (Transition to Higher Education Examination) and LYS (Undergraduate Placement Examination). The only way to enter a program in University is through these tests’ scores. The students make choices in order of preference to be admitted to the programs they want to attend and send their preference form to ÖSYM (Student Selection and Placement Center). ÖSYM takes all the applications, lists the scores the students have received from highest to lowest and announces the current programs according to the scores placing the students in the programs they have preferred. The foreign students get placed in a University, allocated a certain number of quota students in our country, as per the scores they have received on the central exam named YÖS (University Entrance Examination for International Students). Documents required for the enrollment process are: •Diplomas of High Schools and their equivalents •The Document of Student Placement Exam results by ÖSYM
Highly educated and experienced guides have a wide range of job opportunities including the following ones. Career opportunities of the graduates Independent tourist guides Tourist guides working with travel agencies Travel agency manager Information officer in travel agencies Museum guide Academic career opportunity for successful and inclined students There is an opportunity of becoming a teacher of vocational courses in secondary schools for the graduates of Masters in Education Studies.
Full-time