Yeterlilik Kodu | TR0030219464 | ||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Turizm İşletmeciliği Lisans Diploması | ||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Mardin Artuklu Üniversitesi | ||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Nur Mh Diyarbakır Yolu Yenişehir Yerleşkesi, 47200 Artuklu/Mardin | ||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | http://www.artuklu.edu.tr | ||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | ||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 25/03/2025 tarihinde yerleştirildi | |||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | ||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Seyahat, turizm ve boş zaman | ||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | ||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | ||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | ||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | ||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. | ||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır. | ||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| ||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| ||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri |
Turizm İşletmeciliği bölümünde yapılan tüm sınavlar “Mardin Artuklu Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği”nin 25. 26. 27. ve 28. maddesine göre yapılmaktadır. Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıl içi ve yarıyıl sonu sınavlarından aldıkları puanları OBS sistemine100’lük sisteme göre aktarılır. Notlar mutlak değerlendirmeye tabi tutulur. Öğrenci Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin 34. Maddesine göre, bir eğitim-öğretim yılı sonunda toplam dörtten fazla dersten başarısız olması durumunda, o yıl için başarısız sayılır. Öğrencinin bir dersi başarmış sayılması için; ara sınav veya sınavların ortalamasının en az %30'u ile yarıyıl sonu veya bütünleme sınav sonuçlarının en çok %70'inin toplamının en az 60 olması gerekir. 60 altı not alan öğrenci başarısızdır, bu dersi verildiği ilk yarıyılda yeniden alarak devam ve/veya sınav şartlarını yerine getirmek zorundadır.
| ||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | ||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı |
| ||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Asgari 240 AKTS ders kredisini başarmak ve varsa ilgili yükseköğretim kurumunun belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmiş olmak | ||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İyi eğitim almış ve deneyimli turizmciler öncelikle aşağıdakiler olmak üzere geniş iş olanaklarına sahiptirler. Mezunların Çalışma Alanları:
| ||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | ||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | ||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | ||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030219464
ISCO 08
ISCO 08
Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı olarak sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.
Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.
- Turizm ve turizm işletmeciliği ile ilgili kuramlar, olgular ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibi olur.
- İngilizce dilinde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.
- İkinci bir yabancı dil olarak (İngilizce dışında, Almanca, Rusça vb.) en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.
- Yazılı, sözlü, sözsüz ve görsel olarak etkili iletişim teknikleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur .
- Verilerden mesleki bilgi üretir, üretilen bilgileri sentezler, analiz eder, yorumlar, değerlendirir ve sonuca ulaşır; araştırma yapma ve proje hazırlama becerisi kazanır.
- Edindiği bu bilgileri turizm sektöründe ortaya çıkan problemlerin çözümünde kullanarak deneyim kazanır ve mesleki gelişimine katkı sağlar.
- Turizm işletmelerinde kullanılan bilgi ve iletişim teknolojilerini, otomasyon sistemlerini kullanabilme becerisine sahip olur.
- Turizm alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri, mesleki standartları, toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerleri bilir ve bunlara uygun davranışlar geliştirerek uygular.
- Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turizm sektörünün gerektirdiği şekilde özen gösterir.
- Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerden misafirlerin profiline uygun iletişim becerilerini kullanır.
- Turizm İşletmeciliği ile ilişkili disiplinler hakkında (Genel İşletme, Ekonomi, Muhasebe, Hukuk gibi) bilgi birikimine sahip olur.
- Turizm İşletmeciliği alanının alt dalları olan konaklama, seyahat, yiyecek içecek ve eğlence hizmetleri, etkinlik yönetimi gibi konularda temel bilgi düzeyine sahiptir.
- Yönetici ve Liderlik tipleri hakkında bilgi ve birikim sahibi olur ve iş ortamında mahiyetindeki kişileri en etkin şekilde yönetmeye çalışır.
- Turizm ile ilgili politika ve stratejiler konusunda hizmet süreçlerini etkileyecek sorunlara çözüm önerileri sunabilir.
- Ülkenin sahip olduğu turistik değerlerinin sürdürülebilirlik bağlamında korunması konusunda sürdürülebilir turizm bilincine sahip olur.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
-
Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
-
Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, ara sınav ve dönem sonu sınavı gibi farklı yöntemler kullanılır. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harfe veya nota dayalı sistemler kullanılır.
Turizm İşletmeciliği bölümünde yapılan tüm sınavlar “Mardin Artuklu Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği”nin 25. 26. 27. ve 28. maddesine göre yapılmaktadır. Bu değerlendirmede; dersin öğretim elemanı, dersi alan öğrencilerin yarıyıl içi ve yarıyıl sonu sınavlarından aldıkları puanları OBS sistemine100’lük sisteme göre aktarılır. Notlar mutlak değerlendirmeye tabi tutulur. Öğrenci Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin 34. Maddesine göre, bir eğitim-öğretim yılı sonunda toplam dörtten fazla dersten başarısız olması durumunda, o yıl için başarısız sayılır. Öğrencinin bir dersi başarmış sayılması için; ara sınav veya sınavların ortalamasının en az %30'u ile yarıyıl sonu veya bütünleme sınav sonuçlarının en çok %70'inin toplamının en az 60 olması gerekir. 60 altı not alan öğrenci başarısızdır, bu dersi verildiği ilk yarıyılda yeniden alarak devam ve/veya sınav şartlarını yerine getirmek zorundadır.
Sözel Derece |
Başarı Puanları |
Başarı Notu (Harfle) |
Mükemmel |
90-100 |
AA |
Pekiyi |
80-89 |
BA |
İyi |
70-79 |
BB |
Orta |
65-69 |
CB |
Geçer |
60-64 |
CC |
Başarısız |
0-59 |
FF |
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.
Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
- Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
- Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
- Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
- Usul ve esasları YÖK tarafından belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak
İyi eğitim almış ve deneyimli turizmciler öncelikle aşağıdakiler olmak üzere geniş iş olanaklarına sahiptirler. Mezunların Çalışma Alanları:
- Konaklama işletmelerindeki bölümlerde alt, orta ve üst düzey yönetici olarak çalışabilirler.
- Seyahat işletmelerinde görev alabileceklerdir.
- Turizm sektöründeki farklı dallarda hizmet veren eğlence, alışveriş, ulaştırma ve yiyecek içecek işletmelerinde çalışabilirler.
- Konaklama ve yiyecek-içecek hizmeti veren kamu kurumlarında ilgili bölümlerde görev alabilirler.
- Başarılı ve yatkın öğrenciler akademik kariyer yapabilir.
- Büyük sermaye gerektirmeyen turizm alanında hizmet verebilecek restoran, cafe, küçük ölçekli konaklama işletmecisi olarak kendi işlerini de kurabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir

Qualification Code | TR0030219464 | ||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Turizm Management License | ||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Mardin Artuklu University | ||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | |||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | www.artuklu.edu.tr | ||||||||||||||||||||||
Orientation | General | ||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 25/03/2025 | |||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | ||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Travel, tourism and leisure | ||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08 | ||||||||||||||||||||||
Category | Main | ||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | ||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | ||||||||||||||||||||||
Program Profile | It is a higher education program that is based on secondary education qualifications, covers an eight-semester program and provides training for a specific learning field or profession. | ||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Learning takes place in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces. | ||||||||||||||||||||||
Description |
| ||||||||||||||||||||||
Key Competencies | Has advanced level of the following key competencies:
| ||||||||||||||||||||||
Further Info |
All exams held in the Tourism Management Department are held in accordance with Articles 25, 26, 27 and 28 of the “Mardin Artuklu University Associate and Undergraduate Education-Teaching and Exam Regulation”. In this evaluation, the course instructor transfers the scores of the students who take the course from the mid-term and final exams to the OBS system according to the 100-point system. Grades are subject to absolute evaluation. According to Article 34 of the Education-Teaching and Exam Regulation, if a student fails more than four courses at the end of an academic year, he/she is considered to have failed for that year. For a student to be considered to have passed a course, The sum of at least 30% of the average of the midterm or exams and at most 70% of the final or make-up exam results must be at least 60. Students who receive a grade below 60 are deemed unsuccessful and must retake the course in the first semester it is offered and meet the attendance and/or exam requirements.
| ||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | To monitor the quality of higher education programs;
The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curriculum: The minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by the Council of Higher Education. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues. 1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans Council. 2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | ||||||||||||||||||||||
Access Requirements |
| ||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | To achieve a minimum of 240 ECTS course credits and to fulfill other obligations determined by the relevant higher education institution, if any. | ||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | Well-educated and experienced tourism professionals have a wide range of job opportunities, primarily in the following areas:
| ||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Program Graduates 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | ||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | ||||||||||||||||||||||
Url | Open Address | ||||||||||||||||||||||
QrCode | ![]() |
TR0030219464
ISCO 08
ISCO 08
It is a higher education program that is based on secondary education qualifications, covers an eight-semester program and provides training for a specific learning field or profession.
Learning takes place in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or as internships or workplace training in industry, health institutions and workplaces.
- Have a basic knowledge about theories, facts and principles about tourism and tourism management.
- Have reading, understanding, speaking and writing skills in English at least at the level of B2 of European Language Portfolio.
- Have reading, understanding, speaking and writing skills in a second foreign language (other than English, German, Russian etc.) at least at the general level of the European Language Portfolio A2.
- Have knowledge and skills about written, oral, nonverbal and visual communication techniques.
- Produces professional knowledge from data, synthesizes, analyzes, interprets, evaluates and concludes the produced information; gain the ability of doing research and preparing a project.
- Gaining experience by using this knowledge to solve problems in the tourism sector and contributing to professional development.
- Have the ability to use information and communication technologies and automation systems used in tourism enterprises.
- Know national and international legal regulations, professional standards, social, environmental and professional ethical values related to the field of tourism and develop and apply appropriate behaviors.
- Cares for personal care, hygiene, clothing and appearance as required by the tourism sector.
- Recognize and understand different cultures and use communication skills appropriate to the profile of guests from different cultures.
- Know the disciplines related to Tourism Management (General Business, Economics, Accounting, Law, etc.).
- Has a basic knowledge of tourism, accommodation, travel, food and beverage services and event management.
- Gains knowledge and experience about the types of managers and leadership, and tries to manage the people in the most effective way in the business environment.
- Can offer solutions to problems that will affect service processes in tourism-related policies and strategies.
- Has the awareness of sustainable tourism to protect the tourism values of the country in the context of sustainability.
Has advanced level of the following key competencies:
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
-
Measurement and evaluation methods; types of exams and their contribution to course success grades are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK) on these issues.
-
Different methods such as homework, a project, an application, a midterm exam and a final exam are used in measurement and evaluation. Systems based on letters or grades are used in the evaluation of student success.
All exams held in the Tourism Management Department are held in accordance with Articles 25, 26, 27 and 28 of the “Mardin Artuklu University Associate and Undergraduate Education-Teaching and Exam Regulation”. In this evaluation, the course instructor transfers the scores of the students who take the course from the mid-term and final exams to the OBS system according to the 100-point system. Grades are subject to absolute evaluation. According to Article 34 of the Education-Teaching and Exam Regulation, if a student fails more than four courses at the end of an academic year, he/she is considered to have failed for that year. For a student to be considered to have passed a course, The sum of at least 30% of the average of the midterm or exams and at most 70% of the final or make-up exam results must be at least 60. Students who receive a grade below 60 are deemed unsuccessful and must retake the course in the first semester it is offered and meet the attendance and/or exam requirements.
Verbal Level |
Achievement Points |
Success Grade (Letter) |
Excellent |
90-100 |
AA |
Very Good |
80-89 |
BA |
Average |
70-79 |
BB |
Pass |
65-69 |
CB |
Fail |
60-64 |
CC |
Excellent |
0-59 |
FF |
To monitor the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. Reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- “Foundation Higher Education Institutions Report”, which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published every year by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum:
The minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by the Council of Higher Education.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.
1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education after being approved by the relevant Deans Council.
2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by the external evaluation of higher education institutions with the public.
In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
-
To have graduated from secondary education institutions or secondary education institutions of foreign countries whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to have met the conditions for admission to undergraduate programs of higher education institutions.
-
To have been placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central exam conducted by the Center for Assessment, Selection and Placement (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
-
To have received the sufficient score and passed the special talent exam as a result of the central exam conducted by ÖSYM for programs of higher education institutions that accept students with special talent exams, the procedures and principles of which are determined by YÖK.
-
To have been placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields they have graduated from in higher education institutions for associate degree graduates as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, the procedures and principles of which are determined by YÖK.
Well-educated and experienced tourism professionals have a wide range of job opportunities, primarily in the following areas:
Graduates' Working Areas:
- They can work as lower, middle and upper level managers in departments of accommodation businesses.
- They can work in travel businesses.
- They can work in entertainment, shopping, transportation and food and beverage businesses that provide services in different branches of the tourism sector.
- They can work in relevant departments in public institutions that provide accommodation and food and beverage services.
- Successful and inclined students can pursue an academic career.
- They can also establish their own businesses as restaurants, cafes and small-scale accommodation operators that can provide services in the tourism sector that does not require large capital.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Program Graduates
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continuous
