Yeterlilik Kodu | TR0030011879 | |
Yeterlilik Adı | Turizm İşletmeciliği Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | 2000 Evler, Zübeyde Hanım Cd., 50300 Merkez/Nevşehir Merkez/Nevşehir | |
Sorumlu Kurum URL | https://nevsehir.edu.tr | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Seyahat, turizm ve boş zaman | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO: 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Bölümün misyonu turizm işletmeciliği alanında çağdaş, bilimsel ve kaliteli bir eğitim öğretim sağlamak suretiyle turizm sektörü için nitelikli iş görenler, orta ve üst kademe yönetici adayları yetiştirmek; turizm işletmeciliği alanında güncel araştırmalar yapmak ve bölge turizminin ve turizm işletmelerinin gelişimine katkı sağlamaktır. Bu doğrultuda öğrenciler, biri İngilizce olmak üzere iki yabancı dil, bilgi teknolojileri, turizm sektörü ve turizm işletmeleri, modern işletmecilik ve yöneticilik ile ilgili bilgi ve becerilerle donatılmaktadır. | |
Öğrenme Ortamları | Bölümümüzde eğitim-öğretim faaliyetleri 1 profesör, 5 doçent, 2 doktor öğretim üyesi, 5 doktor araştırma görevlisi ile yürütülmektedir. Fakültemizde dersler çeşitli kapasitelerdeki 11 adet derslikte yürütülmektedir. Dersliklerin bir tanesi 100, dört tanesi 80, diğer altı tanesi ise 30 öğrenci kapasitesine sahiptir. 6 derslikte bilgisayar ve projeksiyon, yabancı dil derslerinin yapıldığı diğer dersliklerde ise video ve TV seti bulunmaktadır. Ayrıca, 10 öğrenci kapasiteli 2 adet seminer odası mevcuttur. Bölümümüz öğrencileri gün boyunca açık olan internet laboratuvarından ücretsiz olarak faydalanabilmektedirler. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir. | |
Kalite Güvencesi |
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Turizm Akademisyenleri Derneği (TUADER - Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu) | |
Giriş Şartı | Fakülteye kabul ve kayıt Yükseköğretim Kanunu ve kuralları çerçevesinde düzenlenir. Öğrenciler, fakülteye Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) ve Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) sonuçlarına göre kabul edilirler. Fakülteye kabul için YGS ve LYS’den yeterli puanı almış adayların kayıtları Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen tarihlerde Üniversite Rektörlüğü’nde yapılır. Kayıt için gerekli belgeler; 1 - Lise ve dengi okul diploması, 2 - ÖSYM'ce yapılan yerleştirme sonuç belgesi. | |
Başarma Şartları | Turizm İşletmeciliği alanında lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir. Ayrıca bu bölümden mezun olmak için öğrencilerin turizm işletmelerinde 140 işgünü staj (işyeri eğitimi) yapması gerekmektedir | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Bölüm mezunları için, turizmin hızla geliştiği ülkemizde ulaştırma işletmeleri, seyahat acentaları, yiyecek içecek işletmeleri, konaklama işletmeleri, müzeler ve milli parklar gibi işletmelerde çok çeşitli iş olanakları bulunmaktadır. Mezunların Çalışma Alanları Konaklama işletmelerinde; Otel Müdürü, Önbüro Müdürü, Yiyecek İçecek Müdürü, Bar Yöneticisi, Restoran Şefi, Garson, Resepsiyon Şefi, Resepsiyonist, Kat Hizmetleri Yöneticisi, Kat Şefi gibi otel işletmelerinin sağladığı değişik mevkilerde çalışma imkânı. Yeme-içme işletmelerinde, Restoran Müdürü, Restoran Şefi, Şef Garson, Barmen, Barmaid vb. mevkilerde çalışma imkânı. Seyahat acentalarında işletme sorumlu müdürlüğü, tur yöneticiliği, enformasyon memurluğu vb. mevkilerde çalışma imkânı. Hediyelik eşya mağazalarında, mağaza müdürlüğü, satış elemanı vb. iş imkânları Turizm Bakanlığı’nda müfettiş ve bakanlığın çeşitli kademelerinde değişik görevler, kamuya ait turistik tesislerde iş imkânları Başarılı ve yatkın öğrenciler için akademik kariyer imkânı. Hizmet sektörüne yönelik bir eğitim verildiği için hizmet sektöründe yöneticilik, banka memurluğu vb. iş imkânları da bulunmaktadır. Eğitim Bilimleri alanında yüksek lisans yapan mezun öğrenciler için ortaöğretim kurumlarında meslek dersi öğretmeni olma fırsatı da bulunmaktadır. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Sürekli. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode |
TR0030011879
ISCO: 08
ISCO: 08
Bölümün misyonu turizm işletmeciliği alanında çağdaş, bilimsel ve kaliteli bir eğitim öğretim sağlamak suretiyle turizm sektörü için nitelikli iş görenler, orta ve üst kademe yönetici adayları yetiştirmek; turizm işletmeciliği alanında güncel araştırmalar yapmak ve bölge turizminin ve turizm işletmelerinin gelişimine katkı sağlamaktır. Bu doğrultuda öğrenciler, biri İngilizce olmak üzere iki yabancı dil, bilgi teknolojileri, turizm sektörü ve turizm işletmeleri, modern işletmecilik ve yöneticilik ile ilgili bilgi ve becerilerle donatılmaktadır.
Bölümümüzde eğitim-öğretim faaliyetleri 1 profesör, 5 doçent, 2 doktor öğretim üyesi, 5 doktor araştırma görevlisi ile yürütülmektedir. Fakültemizde dersler çeşitli kapasitelerdeki 11 adet derslikte yürütülmektedir. Dersliklerin bir tanesi 100, dört tanesi 80, diğer altı tanesi ise 30 öğrenci kapasitesine sahiptir. 6 derslikte bilgisayar ve projeksiyon, yabancı dil derslerinin yapıldığı diğer dersliklerde ise video ve TV seti bulunmaktadır. Ayrıca, 10 öğrenci kapasiteli 2 adet seminer odası mevcuttur. Bölümümüz öğrencileri gün boyunca açık olan internet laboratuvarından ücretsiz olarak faydalanabilmektedirler.
- Turizm sektörünün yapısı, işleyişi ve ülke kalkınmasındaki önemi konusunda bilgi sahibi olur.
- Turizm işletmeciliği alanındaki ve yakın disiplinlerdeki kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular ile ilgili kapsamlı ve sistemli bilgiye sahip olur İngilizcede en az Avrupa Dil Portföyü C1 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.
- İkinci bir yabancı dilde en az Avrupa Dil Portföyü B2 genel düzeyinde okuma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.
- Yazılı, sözlü ve sözsüz olarak etkili iletişim kurar ve sunum becerileri gösterir.
- Bilgi ve verileri mesleki anlamda tanımlar, sentezler, analiz eder, yorumlar ve değerlendirir.
- Sahip olduğu bilgiyi bilinen ve yeni sorunların çözümünde kullanır.
- Toplumsal ve mesleki etik değerleri bilir, bunları eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirir ve uygun davranışları geliştirir.
- Hem temel hem de alanıyla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini ve yazılımlarını ileri düzeyde kullanır.
- İşletme ve iktisat alanındaki temel kavramlar, kuramlar, ilkeler ve olgular hakkında bilgi sahibi olur.
- Turizm işletmelerini (otel işletmesi, seyahat işletmesi, yiyecek içecek işletmesi vb) etkin bir şekilde yönetebilecek yönetim teorilerini ve uygulamalarını bilir ve uygular.
- Turizm alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası hukuki düzenlemeleri ve mesleki standartları bilir ve uygular.
- Başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde çalışır.
- Kendini kişisel ve mesleki anlamda sürekli geliştirir, kendi kendine öğrenme için sorumluluk alır ve bunu gösterir.
- Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme turizm işletmeciliğinin gerektirdiği şekilde özen gösterir.
- Hizmet alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur.
- Farklı kültürleri tanır, anlar ve farklı kültürlerle iletişim kurar.
- Atatürk ilkeleri ve inkılâpları konusunda bilgiye sahip olur ve Cumhuriyet’in temel değerlerini benimser.
- Dünya ve Türkiye kültür ve coğrafyası hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olur.
- Turizm işletmelerinde hizmet verme süreçlerini bilir ve misafir memnuniyeti sağlayacak şekilde yerine getirir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Her öğrenci dönem başında derslere kayıt yaptırması ve dönem sonu sınavına girebilmesi için derslerin en az %70`ine, uygulamaların en az %80`ine devam etmiş olması gereklidir. Öğrenciler her ders için en az 1 ara sınav ve yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna, ara sınavın (ara sınav notu olarak ödev, laboratuvar sınavı, quiz vb gibi ölçme araçlarından elde edilen puanlar da değerlendirmeye alınabilir) katkısı %40, yarıyıl sonu sınavının katkısı ise % 60 şeklindedir. Yarıyıl sonu sınavından en az 45 puan alma zorunluluğu vardır. (DC) ve (DD) notları şartlı başarılı notlardır. Öğrencinin DC veya DD notu aldığı bir dersten başarılı olması için genel not ortalamasının en az 2.0 olması gerekir.
- Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Turizm Akademisyenleri Derneği (TUADER - Turizm Eğitimi Değerlendirme ve Akreditasyon Kurulu)
Fakülteye kabul ve kayıt Yükseköğretim Kanunu ve kuralları çerçevesinde düzenlenir. Öğrenciler, fakülteye Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) ve Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) sonuçlarına göre kabul edilirler. Fakülteye kabul için YGS ve LYS’den yeterli puanı almış adayların kayıtları Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen tarihlerde Üniversite Rektörlüğü’nde yapılır. Kayıt için gerekli belgeler; 1 - Lise ve dengi okul diploması, 2 - ÖSYM'ce yapılan yerleştirme sonuç belgesi.
Bölüm mezunları için, turizmin hızla geliştiği ülkemizde ulaştırma işletmeleri, seyahat acentaları, yiyecek içecek işletmeleri, konaklama işletmeleri, müzeler ve milli parklar gibi işletmelerde çok çeşitli iş olanakları bulunmaktadır. Mezunların Çalışma Alanları
Konaklama işletmelerinde; Otel Müdürü, Önbüro Müdürü, Yiyecek İçecek Müdürü, Bar Yöneticisi, Restoran Şefi, Garson, Resepsiyon Şefi, Resepsiyonist, Kat Hizmetleri Yöneticisi, Kat Şefi gibi otel işletmelerinin sağladığı değişik mevkilerde çalışma imkânı.
Yeme-içme işletmelerinde, Restoran Müdürü, Restoran Şefi, Şef Garson, Barmen, Barmaid vb. mevkilerde çalışma imkânı.
Seyahat acentalarında işletme sorumlu müdürlüğü, tur yöneticiliği, enformasyon memurluğu vb. mevkilerde çalışma imkânı.
Hediyelik eşya mağazalarında, mağaza müdürlüğü, satış elemanı vb. iş imkânları
Turizm Bakanlığı’nda müfettiş ve bakanlığın çeşitli kademelerinde değişik görevler, kamuya ait turistik tesislerde iş imkânları
Başarılı ve yatkın öğrenciler için akademik kariyer imkânı.
Hizmet sektörüne yönelik bir eğitim verildiği için hizmet sektöründe yöneticilik, banka memurluğu vb. iş imkânları da bulunmaktadır. Eğitim Bilimleri alanında yüksek lisans yapan mezun öğrenciler için ortaöğretim kurumlarında meslek dersi öğretmeni olma fırsatı da bulunmaktadır.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Sürekli.
Qualification Code | TR0030011879 | |
Qualification Title | Tourism Management Undergraduate Degree Diploma | |
Awarding Body | Nevşehir Hacı Bektaş Veli University | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | https://nevsehir.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Travel, tourism and leisure | |
National Occupation Classification |
ISCO: 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description |
| |
Key Competencies | - | |
Further Info | The aim of this programme is to bring up qualified personnel, middle and upper manager candidates for the tourism industry by providing contemporary, scientific and quality education. For this purpose, the students are equipped with knowledge about information technologies, tourism industry and tourism businesses, contemporary management and two foreign languages one of which is English. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Admission to the faculty is arranged within the framework of Turkish Higher Education Council Law and decisions. Students are admitted to the faculty in accordance with the Higher Education Entrance Examination (YGS) and Undergraduate Placement Examination results determined by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) in Ankara. Documents required for the registration; 1 – High school diploma or its equivalent, 2 - Student placement examination result determined by the Student Selection and Placement Centre (ÖSYM) . | |
Conditions for Success | In order to receive bachelor’s degree in Tourism Management, students are required to complete successfully all compulsory and elective courses (corresponding 240 ECTS) to be taken in the program and students are required to have at least a 2.00 GPA on a 4.00 scale. In addition, in order to graduate from this department, students are required to do (an) internship(s) for 140 days in tourism businesses. | |
Progression Paths (Relationship Type) | The graduates have plenty of career opportunities both in Turkey where the tourism industry is growing rapidly and worldwide. Transportation, food and beverage, , lodging businesses, travel agencies and tour operators, museums and national parks present lots of opportunities. Graduates’ employment areas In lodging businesses; graduates can work as hotel manager, front office manager, food and beverage manager, bar manager, restaurant supervisor, waiter, front office supervisor, receptionist, housekeeping manager, housekeeping supervisor, etc. In food and beverage businesses; graduates can work as restaurant manager, restaurant supervisor, head waiter, bartender, barmaid, etc. In travel businesses; graduates can work as manager, tour manager, information officer, etc. In gift stores, graduates can work as store manager, sales officer, etc. In the Ministry of Tourism, graduates can work as inspector, and in various positions in the Ministry, as well as in the tourism establishments run by government Successful students can follow an academic career. Since the students receive education on service industry, they can work in the service businesses as manager, bank officer, etc. If they get a masters degree in educational sciences, they can work as vocational teachers. | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Full-time | |
Url | Open Address | |
QrCode |
TR0030011879
ISCO: 08
ISCO: 08
- Have an understanding of structure of tourism industry and how it functions and its significance for development of the country.
- Have a comprehensive and systematic understanding of concepts, principles, theories and facts related to tourism management and similar disciplines.
- Demonstrate reading, listening, speaking and writing skills in English at least at the level of C1 of European Language Portfolio.
- Demonstrate reading, listening, speaking and writing skills in a second language at least at the level of B2 of European Language Portfolio.
- Communicate effectively verbal, non-verbal and in written way and demonstrate effective presentation skills.
- Describe, synthesize, interpret, analyze and evaluate information and data relevant to a professional context.
- Apply knowledge to the solution of familiar and unfamiliar problems.
- Understand both professional and social ethical values, evaluate them critically and behave in an appropriate manner.
- Demonstrate effective use of both basic and professional information and communication technologies and software.
- Have an understanding of concepts, principles, theories and facts within the contexts of business and economics.
- Understand and apply management theories and practices in order to effectively run a hospitality and tourism operation.
- Understand and apply national and international laws, regulations and professional standards related to tourism industry.
- Work effectively both independently and with others. Improve themselves gradually both professionally and personally, take responsibility for learning independently and demonstrate that.
- Demonstrate professionalism in dress, grooming, personal hygiene, and appearance that reflect standards expected of hospitality and tourism industry professionals.
- Identify, use and care the physical environment, tools, equipments and technologies related to the field of tourism management.
- Recognize and understand different cultures and communicate with them.
- Understand the principles and revolutions of Atatürk and adopt fundamental principles of the republic.
- Have detailed knowledge of geography and culture of both Turkey and the world.
- Understand the service delivery process in tourism enterprises and apply that in a way to ensure guest satisfaction.
The aim of this programme is to bring up qualified personnel, middle and upper manager candidates for the tourism industry by providing contemporary, scientific and quality education. For this purpose, the students are equipped with knowledge about information technologies, tourism industry and tourism businesses, contemporary management and two foreign languages one of which is English.
Admission to the faculty is arranged within the framework of Turkish Higher Education Council Law and decisions. Students are admitted to the faculty in accordance with the Higher Education Entrance Examination (YGS) and Undergraduate Placement Examination results determined by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) in Ankara. Documents required for the registration; 1 – High school diploma or its equivalent, 2 - Student placement examination result determined by the Student Selection and Placement Centre (ÖSYM) .
The graduates have plenty of career opportunities both in Turkey where the tourism industry is growing rapidly and worldwide. Transportation, food and beverage, , lodging businesses, travel agencies and tour operators, museums and national parks present lots of opportunities. Graduates’ employment areas In lodging businesses; graduates can work as hotel manager, front office manager, food and beverage manager, bar manager, restaurant supervisor, waiter, front office supervisor, receptionist, housekeeping manager, housekeeping supervisor, etc. In food and beverage businesses; graduates can work as restaurant manager, restaurant supervisor, head waiter, bartender, barmaid, etc. In travel businesses; graduates can work as manager, tour manager, information officer, etc. In gift stores, graduates can work as store manager, sales officer, etc. In the Ministry of Tourism, graduates can work as inspector, and in various positions in the Ministry, as well as in the tourism establishments run by government Successful students can follow an academic career. Since the students receive education on service industry, they can work in the service businesses as manager, bank officer, etc. If they get a masters degree in educational sciences, they can work as vocational teachers.
Full-time