Yeterlilik Kodu

TR0030041855

Yeterlilik Adı
Tıp Lisans Diploması
Sorumlu KurumKocaeli Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKocaeli Üniversitesi / Umuttepe Yerleşkesi 41001, İzmit/KOCAELİ
Sorumlu Kurum URLhttp://www.kocaeli.edu.tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi7
7 Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Tıp
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri360
Programın Normal Süresi 6 Yıl
Program Profili (Amaç)

Tıp fakültesinde eğitim programı ulusal çekirdek eğitim programı ve tıp eğitimindeki çağdaş yaklaşımlar ışığında geliştirilerek, güncel tıp bilgisi ile donanmış, ülkemizde sık görülen hastalıkları iyi bilen, problem çözme, kendi kendine öğrenme ve iletişim becerisine sahip, önceliği her durumda hastalarına hizmet olarak gören hekimler yetiştirmek üzere tasarlanmıştır. Eğitim yıllıktır ve altı dönemden oluşmaktadır. Her bir dönemin ön koşulu bir önceki dönemi tamamlamaktır.

Dönem 1 ve 2: Vücudun normal yapı ve işlevlerinin hücre düzeyinden başlanarak organ ve sistem temelli olarak tanıtılmasını amaçlamaktadır. Buna yönelik teorik dersler ve laboratuar uygulamaları yer alır. Buna ek olarak temel klinik beceri uygulamaları da programda bulunmaktadır.

Dönem 3: Organ ve sistem temelli olarak hastalıklar, klinik yansıması, tanı ve tedavi yöntemleri işlenmektedir. Buna yönelik teorik dersler ve laboratuar uygulamaları yanısıra kliniğe hazırlık kapsamında temel muayene becerileri uygulamalı olarak yer almaktadır.

Dönem 4 ve 5: Hasta başı eğitim ve mesleksel becerilerin geliştirilmesini hedefleyen uygulama ve teorik derslerin yer aldığı klinik stajları içermektedir.

Dönem 6: (intörn hekimlik) devresindeki eğitiminin amacı; öğrencinin daha önceki dönemlerde edindiği bilgilerin klinik uygulamalarını yaptırarak, hekimlik mesleğinin uygulanmasında deneyim ve beceri kazandırmak, hekim adayını hekimlik mesleğini en iyi uygulayabileceği düzeye getirmektir. İntörn hekimlik, aralıksız oniki ayı kapsayan bir dönemdir. Bu dönemde öğrenci, klinik, poliklinik, laboratuvar ve saha çalışmalarında öğretim üyesi ile öğretim görevlisi gözetiminde çalışır.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İnsan vücudunun, biyokimyasal metabolik yollarının, fizyolojik mekanizmalarının, hücre, doku, organ ve sistemlerin anatomik yapısının, gelişimsel yapı ve fonksiyonlarının, moleküler biyolojik-genetik temellerinin ve mikrobiyolojisinin birbiriyle ilişkisini açıklar.
  • Embriyolojik gelişim sürecini, organ ve yapıların anatomik ve mikroskobik yapılarını, fizyolojik ve biyokimyasal mekanizmaları açıklar.
  • Hastalıkların genetik, gelişimsel, metabolik, toksik, mikrobiyolojik, otoimmün, neoplastik, dejeneratif, travmatik, vb nedenlerini analiz eder.
  • Hastalıkların mekanizmaları, epidemiyolojisi, klinik, patolojik, laboratuvar ve radyolojik bulguları ve tedavileri konusunda karar verir.
  • Toplumda en sık görülen, en çok öldüren ve en çok sakat bırakan hastalıklardan korunma yöntemlerini, tanı, tedavi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını belirler.
  • Koruyucu hekimliği uygular.
  • İlk ve acil yardım için gerekli girişimlere karar verir.
  • Tıpta iletişim becerilerini ve hasta-hekim ilişkisinin temel esaslarına dayalı olarak proje tasarlar.
  • Tıbbi etik ve mesleki değerlere uyar.
  • Sağlık sistemi içerisinde yer alan kurumların işlevlerini, sağlık hizmet basamaklarını ve sağlık sorunlarını açıklar.
  • Uygun bilgi kaynaklarını, bilimsel araştırma ve veri toplama yöntemlerini kullanır.
  • Yaşam boyu öğrenme sorumluluğu bilinci ile öz değerlendirme yapar.
  • Bilgi teknolojilerini etkin biçimde kullanır.
  • Kanıta dayalı tıp ilkelerine dayanarak, tıbbi bilgilerin bilimsel temellerini uygular.
  • Yabancı dil yetkinliğine sahip olarak mesleği ile ilgili uluslararası literatürü takip eder.
  • Uygun etik ve bilimsel yaklaşımlara dayalı olarak, adli olguları değerlendirir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

Okuma yazma yetkinliği
Çoklu dil yetkinliği
Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
Dijital yetkinlik
Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
Vatandaşlık yetkinliği
Girişimcilik yetkinliği
Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Tıp Fakültesi mezunları iki yıllık zorunlu hizmet için T.C. Sağlık Bakanlığı tarafından düzenlenen kura ile birinci basamak sağlık hizmetinde toplum sağlığı birimleri, kamu hastanelerinin acil servisleri gibi çeşitli sağlık birimlerinde çalışır. Her yıl iki kez düzenlenmekte olan Tıpta Uzmanlık Sınavı'nı başaran tıp doktorları ise çeşitli üniversitelerin hastanelerinde veya T.C. Sağlık Bakanlığı'na ait eğitim ve araştırma hastanelerinde hekim olarak çalışırlar.

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Tıp fakültesinde sınavlar Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği çerçevesinde gerçekleştirilir. Öğrenciler derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmak zorundadır. Öğrencinin devamı ilgili öğretim üyesi tarafından takip edilir. Tıp Fakültesi' nin ilk üç döneminde sınav sistemi aşağıdaki bileşenlerden oluşur:

1. Ders kurulu sonunda yapılan sınavlar. Ders kurulu sonunda çoktan seçmeli sorularla yapılır. Bu sınavın amacı öğrencilerin ders kurulundaki bilgi ve kavrama düzeyi ile bunların olgu ve problemlere uygulanabilme düzeyini değerlendirmektir. Bir ders kurulunda görev alan anabilim dalları, ders yükleri (öğrenci başına düşen teorik derslerin toplam süresi) oranında soru ve not ağırlığına sahiptir. Pratik derslerin toplam notu ve derslere göre dağılımı, hekimliğe hazırlık programı içinde yer alan toplumsal duyarlılık ve öğrenci araştırmaları programı (TODUP) ile probleme dayalı öğrenim (PDÖ) oturumları ve benzeri diğer eğitim uygulamalarının değerlendirme yöntemi ve not ağırlığı eğitim komisyonunun onayı ile Fakülte Kurulu tarafından kararlaştırılarak sene başında ilan edilir. Bir ders kurulu sınavında her dersin ve pratik sınavın kendi barajı vardır. Baraj sınırı %50’dir. Öğrenci, ders kurulu sınavında kurulu oluşturan derslerin bir veya birkaçından %50 nin altında not alırsa, o dalda elde ettiği puan ile o dalın toplam puanının %50’si arasında kalan puan farkı, sınav toplam puanından düşülerek o ders kurulu sınav notu belirlenir.

2. Dönem sonu sınavı: Her akademik yılın sonunda son ders kurulu sınavının bitiminden en erken onbeş, en geç yirmisekiz gün sonra yapılan ve o yıl okutulan tüm ders kurullarını kapsayan sınava dönem sonu sınavı denir. Sınav, öğrencinin yıl içinde edindiği bilgileri birleştirme, problem çözmede kullanma becerilerini ölçecek biçimde hazırlanır. Bu amaçlara uygun sınav yöntemleri ve kapsam geçerliliğini sağlayacak sayıda sorudan oluşur. Dönem sonu başarı notu: Ders kurulları ortalama notunun %60’ı ile dönem sonu sınavında alınan notun %40’ının toplanması ile elde edilen nottur. Bütünlemeye kalan öğrencilerin dönem sonu başarı notunun hesaplanmasında dönem sonu sınavından alınan not yerine bütünleme sınavından alınan not esas alınır. Öğrencinin bir üst sınıfa geçebilmesi için, dönem sonu sınavından en az 65 alması ve dönem sonu başarı notunun 100 üzerinden en az 65 olması gerekir.Tüm ders kurullarının sınavlarına katılarak bu sınavların her birinden ayrı ayrı 100 tam not üzerinden en az 65 almak koşulu ile ders kurulları ortalama notu 80 veya daha fazla olan dönem I, II ve III öğrencileri, dönem sonu sınavına girmeden başarılı sayılırlar. Bu durumda öğrencilerin ders kurulları ortalama notu, dönem sonu başarı notu olarak kabul edilir.

Tıp Fakültesi' nin dördüncü ve beşinci dönemlerinde her stajın sonunda sınav yapılır. Bu sınav; hasta veya olgu sunumu, muayene, klinik beceri uygulaması, hastabaşı görüşme ve benzeri gibi uygulamalı, sözlü ve/veya yazılı olarak yapılır. Sınavlar, anabilim dalında ders veren öğretim üyesi ve görevlilerinin katılımı ile gerçekleştirilir. Staj sınavında 65 ve yukarı puan alan öğrenciler başarılı sayılır.

Altıncı dönemde sınav yoktur. Bu dönemde öğrenciler çalıştıkları her anabilim dalına ait poliklinik, klinik ve saha çalışmalarındaki gayretleri, bilimsel toplantılardaki katılımları göz önüne alınarak başarılı-başarısız olarak değerlendirilir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (TEPDAD)

Giriş Şartı

Türk uyruklu öğrenciler, Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde merkezi sınav ile programa kabul edilmektedir. Uluslararası öğrenciler, Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen kurallar çerçevesinde uluslararası geçerliliği olan sınavlarla kabul edilmektedir.

Başarma ŞartlarıToplam 360 AKTS kredisiyle altı yıllık eğitimi başarıyla tamamlayan öğrenciler tıp fakültesinden mezun olmaya hak kazanır. Ancak Tıp Fakültesi mezunları, mezuniyet diplomalarını iki yıllık zorunlu hizmetlerini tamamladıktan sonra T.C. Sağlık Bakanlığı tarafından onayı takiben elde ederler.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Tıp Doktoru diplomasını alan mezunlar Temel Tıp Bilimleri Bölümü'nde "Doktora", Dahili veya Cerrahi Tıp Bilimleri Bölümü'nde "Tıpta Uzmanlık" programlarına başvurabilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030041855


Yeterlilik Adı
Tıp Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kocaeli Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kocaeli Üniversitesi / Umuttepe Yerleşkesi 41001, İzmit/KOCAELİ

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye 18/07/2023 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
360

Programın Normal Süresi
6 Yıl

Program Profili (Amaç)

Tıp fakültesinde eğitim programı ulusal çekirdek eğitim programı ve tıp eğitimindeki çağdaş yaklaşımlar ışığında geliştirilerek, güncel tıp bilgisi ile donanmış, ülkemizde sık görülen hastalıkları iyi bilen, problem çözme, kendi kendine öğrenme ve iletişim becerisine sahip, önceliği her durumda hastalarına hizmet olarak gören hekimler yetiştirmek üzere tasarlanmıştır. Eğitim yıllıktır ve altı dönemden oluşmaktadır. Her bir dönemin ön koşulu bir önceki dönemi tamamlamaktır.

Dönem 1 ve 2: Vücudun normal yapı ve işlevlerinin hücre düzeyinden başlanarak organ ve sistem temelli olarak tanıtılmasını amaçlamaktadır. Buna yönelik teorik dersler ve laboratuar uygulamaları yer alır. Buna ek olarak temel klinik beceri uygulamaları da programda bulunmaktadır.

Dönem 3: Organ ve sistem temelli olarak hastalıklar, klinik yansıması, tanı ve tedavi yöntemleri işlenmektedir. Buna yönelik teorik dersler ve laboratuar uygulamaları yanısıra kliniğe hazırlık kapsamında temel muayene becerileri uygulamalı olarak yer almaktadır.

Dönem 4 ve 5: Hasta başı eğitim ve mesleksel becerilerin geliştirilmesini hedefleyen uygulama ve teorik derslerin yer aldığı klinik stajları içermektedir.

Dönem 6: (intörn hekimlik) devresindeki eğitiminin amacı; öğrencinin daha önceki dönemlerde edindiği bilgilerin klinik uygulamalarını yaptırarak, hekimlik mesleğinin uygulanmasında deneyim ve beceri kazandırmak, hekim adayını hekimlik mesleğini en iyi uygulayabileceği düzeye getirmektir. İntörn hekimlik, aralıksız oniki ayı kapsayan bir dönemdir. Bu dönemde öğrenci, klinik, poliklinik, laboratuvar ve saha çalışmalarında öğretim üyesi ile öğretim görevlisi gözetiminde çalışır.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İnsan vücudunun, biyokimyasal metabolik yollarının, fizyolojik mekanizmalarının, hücre, doku, organ ve sistemlerin anatomik yapısının, gelişimsel yapı ve fonksiyonlarının, moleküler biyolojik-genetik temellerinin ve mikrobiyolojisinin birbiriyle ilişkisini açıklar.
  • Embriyolojik gelişim sürecini, organ ve yapıların anatomik ve mikroskobik yapılarını, fizyolojik ve biyokimyasal mekanizmaları açıklar.
  • Hastalıkların genetik, gelişimsel, metabolik, toksik, mikrobiyolojik, otoimmün, neoplastik, dejeneratif, travmatik, vb nedenlerini analiz eder.
  • Hastalıkların mekanizmaları, epidemiyolojisi, klinik, patolojik, laboratuvar ve radyolojik bulguları ve tedavileri konusunda karar verir.
  • Toplumda en sık görülen, en çok öldüren ve en çok sakat bırakan hastalıklardan korunma yöntemlerini, tanı, tedavi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını belirler.
  • Koruyucu hekimliği uygular.
  • İlk ve acil yardım için gerekli girişimlere karar verir.
  • Tıpta iletişim becerilerini ve hasta-hekim ilişkisinin temel esaslarına dayalı olarak proje tasarlar.
  • Tıbbi etik ve mesleki değerlere uyar.
  • Sağlık sistemi içerisinde yer alan kurumların işlevlerini, sağlık hizmet basamaklarını ve sağlık sorunlarını açıklar.
  • Uygun bilgi kaynaklarını, bilimsel araştırma ve veri toplama yöntemlerini kullanır.
  • Yaşam boyu öğrenme sorumluluğu bilinci ile öz değerlendirme yapar.
  • Bilgi teknolojilerini etkin biçimde kullanır.
  • Kanıta dayalı tıp ilkelerine dayanarak, tıbbi bilgilerin bilimsel temellerini uygular.
  • Yabancı dil yetkinliğine sahip olarak mesleği ile ilgili uluslararası literatürü takip eder.
  • Uygun etik ve bilimsel yaklaşımlara dayalı olarak, adli olguları değerlendirir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

Okuma yazma yetkinliği
Çoklu dil yetkinliği
Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
Dijital yetkinlik
Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
Vatandaşlık yetkinliği
Girişimcilik yetkinliği
Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Tıp Fakültesi mezunları iki yıllık zorunlu hizmet için T.C. Sağlık Bakanlığı tarafından düzenlenen kura ile birinci basamak sağlık hizmetinde toplum sağlığı birimleri, kamu hastanelerinin acil servisleri gibi çeşitli sağlık birimlerinde çalışır. Her yıl iki kez düzenlenmekte olan Tıpta Uzmanlık Sınavı'nı başaran tıp doktorları ise çeşitli üniversitelerin hastanelerinde veya T.C. Sağlık Bakanlığı'na ait eğitim ve araştırma hastanelerinde hekim olarak çalışırlar.


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Tıp fakültesinde sınavlar Kocaeli Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği çerçevesinde gerçekleştirilir. Öğrenciler derslere, uygulamalara ve sınavlara katılmak zorundadır. Öğrencinin devamı ilgili öğretim üyesi tarafından takip edilir. Tıp Fakültesi' nin ilk üç döneminde sınav sistemi aşağıdaki bileşenlerden oluşur:

1. Ders kurulu sonunda yapılan sınavlar. Ders kurulu sonunda çoktan seçmeli sorularla yapılır. Bu sınavın amacı öğrencilerin ders kurulundaki bilgi ve kavrama düzeyi ile bunların olgu ve problemlere uygulanabilme düzeyini değerlendirmektir. Bir ders kurulunda görev alan anabilim dalları, ders yükleri (öğrenci başına düşen teorik derslerin toplam süresi) oranında soru ve not ağırlığına sahiptir. Pratik derslerin toplam notu ve derslere göre dağılımı, hekimliğe hazırlık programı içinde yer alan toplumsal duyarlılık ve öğrenci araştırmaları programı (TODUP) ile probleme dayalı öğrenim (PDÖ) oturumları ve benzeri diğer eğitim uygulamalarının değerlendirme yöntemi ve not ağırlığı eğitim komisyonunun onayı ile Fakülte Kurulu tarafından kararlaştırılarak sene başında ilan edilir. Bir ders kurulu sınavında her dersin ve pratik sınavın kendi barajı vardır. Baraj sınırı %50’dir. Öğrenci, ders kurulu sınavında kurulu oluşturan derslerin bir veya birkaçından %50 nin altında not alırsa, o dalda elde ettiği puan ile o dalın toplam puanının %50’si arasında kalan puan farkı, sınav toplam puanından düşülerek o ders kurulu sınav notu belirlenir.

2. Dönem sonu sınavı: Her akademik yılın sonunda son ders kurulu sınavının bitiminden en erken onbeş, en geç yirmisekiz gün sonra yapılan ve o yıl okutulan tüm ders kurullarını kapsayan sınava dönem sonu sınavı denir. Sınav, öğrencinin yıl içinde edindiği bilgileri birleştirme, problem çözmede kullanma becerilerini ölçecek biçimde hazırlanır. Bu amaçlara uygun sınav yöntemleri ve kapsam geçerliliğini sağlayacak sayıda sorudan oluşur. Dönem sonu başarı notu: Ders kurulları ortalama notunun %60’ı ile dönem sonu sınavında alınan notun %40’ının toplanması ile elde edilen nottur. Bütünlemeye kalan öğrencilerin dönem sonu başarı notunun hesaplanmasında dönem sonu sınavından alınan not yerine bütünleme sınavından alınan not esas alınır. Öğrencinin bir üst sınıfa geçebilmesi için, dönem sonu sınavından en az 65 alması ve dönem sonu başarı notunun 100 üzerinden en az 65 olması gerekir.Tüm ders kurullarının sınavlarına katılarak bu sınavların her birinden ayrı ayrı 100 tam not üzerinden en az 65 almak koşulu ile ders kurulları ortalama notu 80 veya daha fazla olan dönem I, II ve III öğrencileri, dönem sonu sınavına girmeden başarılı sayılırlar. Bu durumda öğrencilerin ders kurulları ortalama notu, dönem sonu başarı notu olarak kabul edilir.

Tıp Fakültesi' nin dördüncü ve beşinci dönemlerinde her stajın sonunda sınav yapılır. Bu sınav; hasta veya olgu sunumu, muayene, klinik beceri uygulaması, hastabaşı görüşme ve benzeri gibi uygulamalı, sözlü ve/veya yazılı olarak yapılır. Sınavlar, anabilim dalında ders veren öğretim üyesi ve görevlilerinin katılımı ile gerçekleştirilir. Staj sınavında 65 ve yukarı puan alan öğrenciler başarılı sayılır.

Altıncı dönemde sınav yoktur. Bu dönemde öğrenciler çalıştıkları her anabilim dalına ait poliklinik, klinik ve saha çalışmalarındaki gayretleri, bilimsel toplantılardaki katılımları göz önüne alınarak başarılı-başarısız olarak değerlendirilir.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (TEPDAD)


Giriş Şartı

Türk uyruklu öğrenciler, Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen yönetmelikler çerçevesinde merkezi sınav ile programa kabul edilmektedir. Uluslararası öğrenciler, Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen kurallar çerçevesinde uluslararası geçerliliği olan sınavlarla kabul edilmektedir.


Başarma Şartları
Toplam 360 AKTS kredisiyle altı yıllık eğitimi başarıyla tamamlayan öğrenciler tıp fakültesinden mezun olmaya hak kazanır. Ancak Tıp Fakültesi mezunları, mezuniyet diplomalarını iki yıllık zorunlu hizmetlerini tamamladıktan sonra T.C. Sağlık Bakanlığı tarafından onayı takiben elde ederler.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Tıp Doktoru diplomasını alan mezunlar Temel Tıp Bilimleri Bölümü'nde "Doktora", Dahili veya Cerrahi Tıp Bilimleri Bölümü'nde "Tıpta Uzmanlık" programlarına başvurabilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030041855

Qualification Title
Medicine
Awarding BodyKocaeli University
Awarding Body ContactKocaeli University Faculty of Engineering, Department of Chemical Engineering, Umuttepe Campus 41001, İzmit/KOCAELİ 0262 303 3542
Awarding Body Urlhttp://www.kocaeli.edu.tr
OrientationGeneral
EQF Level7
7 The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023
TQF Level 7
Thematic AreasMedicine
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value360
Program Duration6 Yıl
Program Profile

The curriculum of the Faculty of Medicine is developed based on the main national educational program and the modern approaches in medicine education, and is designed to train doctors who are equipped with up-to-date medical knowledge, competent in common diseases in our country, with self-discovery and interaction skills and giving the priority to the patients under any circumstances. Educational period is yearly and consists of 6 terms. The pre-requisite of each term is a complementary of the previous term.

Term 1 and 2 aims to teach the structure and the function of human’s body starting from cell level moving on to system-base. There are theoretical courses and lab applications to serve his aim. Additionally, applied clinical skills are also included in the curriculum.
Term 3 includes Organ and system based diseases, clinical reflections and diagnose and treatment. Apart from the theoretical courses and lab applications, the curriculum also includes basic practical physical examination skills.
Term 4 and 5 includes clinical internship which covers theoretical and practical courses that aim to develop professional skills and on-patient training.
The aim of the education in Term 6, (the internship),is to bring the prospective doctor to the level where they can best do their profession by making students gain experience and necessary skills by facilitating clinical implementation of the courses that s/he has taken so far. Internship includes a full period of twelve months. In this period, students are instructed in clinics, policlinics, labs and field studies with a guidance of an instructor.

Learning Environments
Education and training are provided through formal, open, or distance learning. Additionally, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or through internships or workplace training in industry, healthcare institutions, and workplaces.
Description
  • Explains the relationship between the biochemical metabolic pathways, physiological mechanisms, anatomical structure of cells, tissues, organs and systems, developmental structure and functions, molecular biological-genetic foundations and microbiology of the human body.
  • Explains the embryological development process, anatomical and microscopic structures of organs and structures, and physiological and biochemical mechanisms.  
  • Analyses the genetic, developmental, metabolic, toxic, microbiological, autoimmune, neoplastic, degenerative, traumatic, etc. causes of diseases.
  • Decides about the mechanisms, epidemiology, clinical, pathological, laboratory and radiological findings, and treatments of diseases.
  • Determines the methods of prevention, diagnosis, treatment and rehabilitation approaches from the most common, the most killing and the most disabling diseases in the society. 
  • Applies the preventive medicine
  • Decides to the necessary interventions for first and emergency aid.
  • Designs a project based on communication skills in medicine and the basic principles of patient-physician relationship. 
  • Complies with medical ethical and occupational values.
  • Explains the functions of institutions in the health system, health service steps and health problems.
  • Uses the appropriate sources of information, scientific research and data collection methods.
  • Makes self-assessment with the awareness of lifelong learning responsibility. 
  • Uses information technologies effectively.
  • Applies the scientific foundations of medical knowledge, based on the principles of evidence-based medicine.
  • Follows the international literature related to the profession with foreign language proficiency.  
  • Evaluates forensic cases based on appropriate ethical and scientific approaches.
Key Competencies

Possesses the following key competencies at an advanced level:

Literacy competence
Multilingual competence
Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
Digital competence
Personal, social, and learning-to-learn competence
Citizenship competence
Entrepreneurial competence
Cultural awareness and expression competence

So as to fulfill their two-year mandatory service, graduates of Faculty of Medicine are employed in different health units like; emergency services of state hospitals, public health care units that are determined by Turkish Republic, Ministry of Health via a draw system. The physicians, who are successful in the ‘Examination for Specialty in Medicine’ which is held two times a year, are employed as a physician at university hospitals or at training and research hospitals run by Turkish Republic Ministry of Health.

Further Info

The examinations at Kocaeli University, Faculty of Medicine are held basing on the regulations in the Education- Training and Examination directory. Students are required to attend classes, applications and examinations. The course attendance of a student is recorded by the instructor of that course. The examination system of the first three phases is as follows:

1. The course committee final exams are multiple choice tests. The aim of this exam is to evaluate the knowledge and comprehension level of students and to evaluate their level of implementation to problems and their level of case. The main branches in a course committee, has question and grading a ratio regarding to this course load (total duration of the theoretical courses for each student). Total grade and their distribution regarding the courses like TODUP ( Social Sensibility and Students Research Program) that is found in the preparation program for medical doctors, PBL (Problem Based Learning) and other similar educational implementation sessions are announced at the beginning of the year by the Faculty committee with an approval of the education committee for practical courses. Each course committee exam and practical exam has its own threshold. The threshold limit is 50%. In case a student get less than 50% from one or more courses that comprise the course committee, the difference between the grade s/he gets from that branch and 50% of the total grade for that branch is subtracted from total exam grade to determine the course committee grade.

2. Final Exam: Final exams are the exams that are given at the end of each academic year covering all the courses instructed during the year long and held minimum fifteen, maximum twenty-eight days after last course committee examination.: Exam is designed in a way which serves the aim to evaluate the students ability to combine all the instructions learned throughout the year. Exams are designed using appropriate testing methods and content validity is gained by a number of questions to serve the aim.

Final Evaluation for a Phase: The sum of 60% average grade of the course committee exams and 40% of the final exams makes the final evaluation of the phase. Students who fail in the final evaluation take make-up exams. In the final evaluation of phase, only make-up exam results are taken into consideration, not the final exam grades. For a student to move on the next class, s/he should get at least 65 from the final exam and the grade point average should be minimum 65 over 100. Phase I, II and III students who attend and get a score of at least 65 over 100 from each and every course committee tests and whose average grade for the committee is 80 or more, are regarded as successful being exempted from final exams. In such cases, the average grade of the course committee exams are regarded as grade point average of the phase. In the 4th and 5th phase of Faculty of Medicine; an examination is given at the end of each practice. These examinations are performative tests in written and/oral way including patient or case presentations, physical examination, applied clinical skills, patient interview, etc.. These exams are hold by the instructor of the course. Students who get a score of minimum65 over 100 are regarded as “successful”.

No examination is held at the 6th phase. In this phase, students are evaluated as “Pass” or “Fail” according to their performances in the policlinics, clinics and field studies concerning the main branch they study and to their involvement in scientific meetings.

Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs,

YÖK is responsible for planning, organizing, managing, and supervising the education, training, and other activities conducted at higher education institutions.
"University Monitoring and Evaluation Reports" are published annually for higher education institutions, prepared according to criteria determined by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" annually, which includes academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance for undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs at higher education institutions.

1.2. The curricula of undergraduate programs at higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles established by YÖK on these matters.

1.3. The curricula of the National Core Education Programs are approved by the relevant Deans' Council and implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students are carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles established by YÖK on these matters.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment/External Evaluation: As part of continuous monitoring, higher education institutions enter the previous year's "Institutional Internal Evaluation Reports" into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK prepares the "Institutional Feedback Report" regarding the external evaluation of higher education institutions and shares it with the public. Furthermore, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that quality assurance is achieved for the program's qualifications. YÖKAK conducts regular reviews of the qualifications determined in accordance with its regulations.

Medical Education Programs Evaluation and Accreditation Association (TEPDAD)

Access Requirements

Turkish students are admitted to the program through a centralized exam, in accordance with regulations established by the Council of Higher Education. International students are admitted through internationally recognized exams, in accordance with regulations established by the Council of Higher Education.

Conditions for SuccessStudents who accomplish the six-year education with a workload of 360 ECTS credits are qualified to get a degree. However; their degree is approved by the Turkish Republic, Ministry of Health after they fulfill their two-year obligatory public service.
Progression Paths (Relationship Type)

The graduates with a ‘Medical Doctor’ degree can apply for ‘Doctorate’ in the Department of Basic Medical Sciences or for ‘Specialty in Medicine’ in Internal or Surgical Medical Sciences Department.

Legal Basis
1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Majors, Minors, and Inter-Institutional Credit Transfers

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education by Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board
Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030041855


Qualification Title
Medicine

Awarding Body
Kocaeli University

Awarding Body Contact
Kocaeli University Faculty of Engineering, Department of Chemical Engineering, Umuttepe Campus 41001, İzmit/KOCAELİ 0262 303 3542

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification has been included in TQF on 18/07/2023

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
360

Program Duration
6 Yıl

Program Profile

The curriculum of the Faculty of Medicine is developed based on the main national educational program and the modern approaches in medicine education, and is designed to train doctors who are equipped with up-to-date medical knowledge, competent in common diseases in our country, with self-discovery and interaction skills and giving the priority to the patients under any circumstances. Educational period is yearly and consists of 6 terms. The pre-requisite of each term is a complementary of the previous term.

Term 1 and 2 aims to teach the structure and the function of human’s body starting from cell level moving on to system-base. There are theoretical courses and lab applications to serve his aim. Additionally, applied clinical skills are also included in the curriculum.
Term 3 includes Organ and system based diseases, clinical reflections and diagnose and treatment. Apart from the theoretical courses and lab applications, the curriculum also includes basic practical physical examination skills.
Term 4 and 5 includes clinical internship which covers theoretical and practical courses that aim to develop professional skills and on-patient training.
The aim of the education in Term 6, (the internship),is to bring the prospective doctor to the level where they can best do their profession by making students gain experience and necessary skills by facilitating clinical implementation of the courses that s/he has taken so far. Internship includes a full period of twelve months. In this period, students are instructed in clinics, policlinics, labs and field studies with a guidance of an instructor.


Learning Environments
Education and training are provided through formal, open, or distance learning. Additionally, practical training is provided in laboratories and workshops within higher education institutions or through internships or workplace training in industry, healthcare institutions, and workplaces.

Description
  • Explains the relationship between the biochemical metabolic pathways, physiological mechanisms, anatomical structure of cells, tissues, organs and systems, developmental structure and functions, molecular biological-genetic foundations and microbiology of the human body.
  • Explains the embryological development process, anatomical and microscopic structures of organs and structures, and physiological and biochemical mechanisms.  
  • Analyses the genetic, developmental, metabolic, toxic, microbiological, autoimmune, neoplastic, degenerative, traumatic, etc. causes of diseases.
  • Decides about the mechanisms, epidemiology, clinical, pathological, laboratory and radiological findings, and treatments of diseases.
  • Determines the methods of prevention, diagnosis, treatment and rehabilitation approaches from the most common, the most killing and the most disabling diseases in the society. 
  • Applies the preventive medicine
  • Decides to the necessary interventions for first and emergency aid.
  • Designs a project based on communication skills in medicine and the basic principles of patient-physician relationship. 
  • Complies with medical ethical and occupational values.
  • Explains the functions of institutions in the health system, health service steps and health problems.
  • Uses the appropriate sources of information, scientific research and data collection methods.
  • Makes self-assessment with the awareness of lifelong learning responsibility. 
  • Uses information technologies effectively.
  • Applies the scientific foundations of medical knowledge, based on the principles of evidence-based medicine.
  • Follows the international literature related to the profession with foreign language proficiency.  
  • Evaluates forensic cases based on appropriate ethical and scientific approaches.

Key Competencies

Possesses the following key competencies at an advanced level:

Literacy competence
Multilingual competence
Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
Digital competence
Personal, social, and learning-to-learn competence
Citizenship competence
Entrepreneurial competence
Cultural awareness and expression competence

So as to fulfill their two-year mandatory service, graduates of Faculty of Medicine are employed in different health units like; emergency services of state hospitals, public health care units that are determined by Turkish Republic, Ministry of Health via a draw system. The physicians, who are successful in the ‘Examination for Specialty in Medicine’ which is held two times a year, are employed as a physician at university hospitals or at training and research hospitals run by Turkish Republic Ministry of Health.


Further Info

The examinations at Kocaeli University, Faculty of Medicine are held basing on the regulations in the Education- Training and Examination directory. Students are required to attend classes, applications and examinations. The course attendance of a student is recorded by the instructor of that course. The examination system of the first three phases is as follows:

1. The course committee final exams are multiple choice tests. The aim of this exam is to evaluate the knowledge and comprehension level of students and to evaluate their level of implementation to problems and their level of case. The main branches in a course committee, has question and grading a ratio regarding to this course load (total duration of the theoretical courses for each student). Total grade and their distribution regarding the courses like TODUP ( Social Sensibility and Students Research Program) that is found in the preparation program for medical doctors, PBL (Problem Based Learning) and other similar educational implementation sessions are announced at the beginning of the year by the Faculty committee with an approval of the education committee for practical courses. Each course committee exam and practical exam has its own threshold. The threshold limit is 50%. In case a student get less than 50% from one or more courses that comprise the course committee, the difference between the grade s/he gets from that branch and 50% of the total grade for that branch is subtracted from total exam grade to determine the course committee grade.

2. Final Exam: Final exams are the exams that are given at the end of each academic year covering all the courses instructed during the year long and held minimum fifteen, maximum twenty-eight days after last course committee examination.: Exam is designed in a way which serves the aim to evaluate the students ability to combine all the instructions learned throughout the year. Exams are designed using appropriate testing methods and content validity is gained by a number of questions to serve the aim.

Final Evaluation for a Phase: The sum of 60% average grade of the course committee exams and 40% of the final exams makes the final evaluation of the phase. Students who fail in the final evaluation take make-up exams. In the final evaluation of phase, only make-up exam results are taken into consideration, not the final exam grades. For a student to move on the next class, s/he should get at least 65 from the final exam and the grade point average should be minimum 65 over 100. Phase I, II and III students who attend and get a score of at least 65 over 100 from each and every course committee tests and whose average grade for the committee is 80 or more, are regarded as successful being exempted from final exams. In such cases, the average grade of the course committee exams are regarded as grade point average of the phase. In the 4th and 5th phase of Faculty of Medicine; an examination is given at the end of each practice. These examinations are performative tests in written and/oral way including patient or case presentations, physical examination, applied clinical skills, patient interview, etc.. These exams are hold by the instructor of the course. Students who get a score of minimum65 over 100 are regarded as “successful”.

No examination is held at the 6th phase. In this phase, students are evaluated as “Pass” or “Fail” according to their performances in the policlinics, clinics and field studies concerning the main branch they study and to their involvement in scientific meetings.


Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs,

YÖK is responsible for planning, organizing, managing, and supervising the education, training, and other activities conducted at higher education institutions.
"University Monitoring and Evaluation Reports" are published annually for higher education institutions, prepared according to criteria determined by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
YÖK publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report" annually, which includes academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance for undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curriculum:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs at higher education institutions.

1.2. The curricula of undergraduate programs at higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles established by YÖK on these matters.

1.3. The curricula of the National Core Education Programs are approved by the relevant Deans' Council and implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students are carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles established by YÖK on these matters.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other requirements determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment/External Evaluation: As part of continuous monitoring, higher education institutions enter the previous year's "Institutional Internal Evaluation Reports" into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK prepares the "Institutional Feedback Report" regarding the external evaluation of higher education institutions and shares it with the public. Furthermore, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that quality assurance is achieved for the program's qualifications. YÖKAK conducts regular reviews of the qualifications determined in accordance with its regulations.

Medical Education Programs Evaluation and Accreditation Association (TEPDAD)


Access Requirements

Turkish students are admitted to the program through a centralized exam, in accordance with regulations established by the Council of Higher Education. International students are admitted through internationally recognized exams, in accordance with regulations established by the Council of Higher Education.


Conditions for Success
Students who accomplish the six-year education with a workload of 360 ECTS credits are qualified to get a degree. However; their degree is approved by the Turkish Republic, Ministry of Health after they fulfill their two-year obligatory public service.

Progression Paths (Relationship Type)

The graduates with a ‘Medical Doctor’ degree can apply for ‘Doctorate’ in the Department of Basic Medical Sciences or for ‘Specialty in Medicine’ in Internal or Surgical Medical Sciences Department.


Legal Basis
1. Higher Education Law No. 2547

1.1. Regulation on Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Majors, Minors, and Inter-Institutional Credit Transfers

1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education by Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode