Yeterlilik Kodu | TR0030011087 | |
Yeterlilik Adı | Tıp Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Sağlık Bilimleri Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Sağlık Bilimleri Üniversitesi Adres: Mekteb-i Tıbbiyye-i Şâhâne Külliyesi, Tıbbiye Cad. No:38 Selimiye, Üsküdar-İSTANBUL | |
Sorumlu Kurum URL | https://sbu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tıp | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 360 | |
Programın Normal Süresi | 6 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hamidiye Tıp Fakültesi’nin temel amacı; tıp alanında yeterli bilgi ve beceriye sahip, ulusal ve uluslararası bilimsel ve teknolojik gelişmeleri yakından takip eden ve etkin biçimde kullanan, yeniliklere uyum sağlayabilen, yaşam boyu öğrenme ve kanıta dayalı karar verebilme bilincine sahip, mesleki ve akademik alanlarda araştırıcı, sorgulayıcı ve eleştirel düşünen, her düzeyde sağlık kurum ve kuruluşlarında hekimlik mesleğini yapabilen, etkili iletişim becerisine sahip, ekip çalışmasına önem veren, ilk kez karşılaştığı problemleri çözebilen, ulusal ve evrensel düzeyde sağlık sorunlarına hakim olarak uygun çözümler üretebilen, tıp bilimi ve toplumun sağlık ihtiyaçları arasında bağlantı kurmayı başarabilen, davranışları tıp mesleğine uygun, ülkeye ve insanlığa hizmet amacıyla çalışan, hastalarına karşı tüm evrensel etik ilkeleri benimsemiş şekilde anlayışlı ve sorumlu olan hekimler yetiştirmektir | |
Öğrenme Ortamları | Hamidiye Tıp Fakültesi’nin öğrenme ortamı; öğrencilerin mesleki bilgi, beceri ve tutumlarını entegre biçimde geliştirmelerine imkân tanıyan, öğrenci merkezli ve kanıta dayalı eğitimi esas alan bir yapıda düzenlenmiştir. Öğrenme ortamı, eğitimin tüm aşamalarında öğrenci katılımını teşvik eden, aktif ve etkileşimli öğretim yöntemlerini destekleyen biçimde planlanmıştır. Öğrenciler, ilk üç sınıfta Mekteb-i Tıbbiye-i Şahane binasında; modern amfiler, küçük grup derslikleri, multidisipliner laboratuvarlar, mesleki beceri ve simülasyon laboratuvarlarında eğitim almaktadır. Bu ortamlarda, probleme dayalı öğrenme (PDÖ), ekip temelli öğrenme (TBL) ve vaka temelli öğretim gibi aktif öğrenme yaklaşımları uygulanmaktadır. Öğrencilerin bireysel çalışma ve araştırma yapmalarını desteklemek amacıyla 7/24 açık okuma salonu, basılı ve dijital kaynaklarla zenginleştirilmiş kütüphane olanakları sunulmaktadır. Klinik eğitimler, Sağlık Bilimleri Üniversitesi ile Sağlık Bakanlığı arasında imzalanan afiliyasyon protokolü çerçevesinde, İstanbul’daki çeşitli eğitim ve araştırma hastanelerinde yürütülmektedir. Öğrenciler, dördüncü ve beşinci sınıfta klinik rotasyonlara katılmakta, altıncı sınıfta ise intörnlük uygulamaları ile hekimlik sorumluluğu deneyimi kazanmaktadır. Klinik ortamlarda öğrenciler, farklı uzmanlık alanlarında gözlem ve uygulama yaparak, multidisipliner ekiplerle birlikte çalışma ve iletişim becerilerini geliştirme fırsatı bulmaktadır. Öğrenciler ayrıca, Adli Tıp Kurumu’nda yapılan uygulamalar aracılığıyla adli tıp süreçlerini doğrudan gözlemleme ve raporlama süreçlerine katılma imkânı elde etmektedir. Bunun yanında, birinci basamak sağlık hizmetlerinin yürütüldüğü Aile Sağlığı Merkezleri (ASM) ve Toplum Sağlığı Merkezleri (TSM) gibi sahalarda gerçekleştirilen eğitimlerle, öğrenciler toplum sağlığı, koruyucu hekimlik ve birey merkezli hizmet sunumunu yerinde deneyimlemektedir. Öğrenme ortamı, dijital altyapılarla desteklenmiş ölçme-değerlendirme sistemleri (AKBYS, ÖBS, i-Karne) ve uzaktan erişilebilir çevrimiçi platformlarla zenginleştirilmiştir. Eğitim ortamı aynı zamanda öğrencilerin akademik, sosyal ve psikolojik gelişimlerine katkı sunacak danışmanlık hizmetlerini, sosyal ve kültürel etkinlikleri, öğrenci topluluklarını ve uluslararası değişim programlarını da içermektedir. Hamidiye Tıp Fakültesi’nin öğrenme ortamı; güvenli, erişilebilir, kapsayıcı, etik değerlere duyarlı ve sürekli iyileştirmeye açık bir yapıda olup, öğrenci ve öğretim üyesi geri bildirimleriyle düzenli olarak değerlendirilmekte ve geliştirilmektedir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Hamidiye Tıp Fakültesi’nde öğrencilerin bilgi, beceri ve tutum düzeylerini bütüncül olarak değerlendirmek amacıyla çok yönlü ve yapılandırılmış ölçme-değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Bu yöntemler, Ulusal Çekirdek Eğitim Programı (UÇEP), Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) ve fakülte eğitim hedefleri ile uyumlu şekilde tasarlanmıştır. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği, Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hamidiye Tıp Fakültesi Eğitim Öğretim ve Sınav Yönergesi, Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hamidiye Tıp Fakültesi İntörn Doktor Yönergesi ,Sağlık Bilimleri Üniversitesi Mazeret İşlemleri Haklı ve Geçerli Nedenler Yönergesi ölçme-değerlendirmede göz önünde bulundurulmaktadır. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu: Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (TEPDAD) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 01.01.2025 / 01.01.2031 | |
Giriş Şartı | Üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlama/sınavları başarma durumunda gerçekleşir. Çerçevesi Yükseköğretim Kurulunun (YÖK) oluşturduğu ilgili yönetmelikler ve Rektörlükçe belirlenen ilkeler esas alınarak belirlenir. İlgili yönetmeliklere YÖK tarafından T.C vatandaşı olmayan adam öğrencilere yönelik hazırlanmış web sitesinden erişilebilir (http://www.studyinturkey.gov.tr) Öğrenci kayıt, eğitim-öğretim dönemleri programları ve geçişlere ilişkin esaslar Sağlık Bilimleri Üniversitesi Tıp Fakültesi “Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönergesi” nde ayrıntılı bir şekilde açıklanmıştır. | |
Başarma Şartları | Tıp Fakültesinde eğitim süresi altı yıldır. Toplam 360 AKTS kredisiyle eğitim programında yer alan tüm dersleri başarıyla tamamlamak mezuniyet için yeterlidir. Programda öngörülen tüm dersleri, uygulamaları ve stajları başarı ile tamamlayan ve hazırlık sınıfı hariç toplam en az 360 AKTS kredisi almış olan öğrenciler diploma almaya hak kazanır. Mezuniyet başarı derecesi genel ağırlıklı puan ortalaması ile belirlenir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Tıp Fakültesi mezunları iki yıllık zorunlu hizmet için T.C. Sağlık Bakanlığı tarafından düzenlenen kura ile birinci basamak sağlık hizmetinde toplum sağlığı birimleri, kamu hastanelerinin acil servisleri gibi çeşitli sağlık birimlerinde çalışır. Her yıl iki kez düzenlenmekte olan Tıpta Uzmanlık Sınavını başaran tıp doktorları ise çeşitli üniversitelerin hastanelerinde veya T.C. Sağlık Bakanlığına ait eğitim ve araştırma hastanelerinde hekim olarak çalışırlar. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030011087
ISCO 08
ISCO 08
Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hamidiye Tıp Fakültesi’nin temel amacı; tıp alanında yeterli bilgi ve beceriye sahip, ulusal ve uluslararası bilimsel ve teknolojik gelişmeleri yakından takip eden ve etkin biçimde kullanan, yeniliklere uyum sağlayabilen, yaşam boyu öğrenme ve kanıta dayalı karar verebilme bilincine sahip, mesleki ve akademik alanlarda araştırıcı, sorgulayıcı ve eleştirel düşünen, her düzeyde sağlık kurum ve kuruluşlarında hekimlik mesleğini yapabilen, etkili iletişim becerisine sahip, ekip çalışmasına önem veren, ilk kez karşılaştığı problemleri çözebilen, ulusal ve evrensel düzeyde sağlık sorunlarına hakim olarak uygun çözümler üretebilen, tıp bilimi ve toplumun sağlık ihtiyaçları arasında bağlantı kurmayı başarabilen, davranışları tıp mesleğine uygun, ülkeye ve insanlığa hizmet amacıyla çalışan, hastalarına karşı tüm evrensel etik ilkeleri benimsemiş şekilde anlayışlı ve sorumlu olan hekimler yetiştirmektir
Hamidiye Tıp Fakültesi’nin öğrenme ortamı; öğrencilerin mesleki bilgi, beceri ve tutumlarını entegre biçimde geliştirmelerine imkân tanıyan, öğrenci merkezli ve kanıta dayalı eğitimi esas alan bir yapıda düzenlenmiştir. Öğrenme ortamı, eğitimin tüm aşamalarında öğrenci katılımını teşvik eden, aktif ve etkileşimli öğretim yöntemlerini destekleyen biçimde planlanmıştır.
Öğrenciler, ilk üç sınıfta Mekteb-i Tıbbiye-i Şahane binasında; modern amfiler, küçük grup derslikleri, multidisipliner laboratuvarlar, mesleki beceri ve simülasyon laboratuvarlarında eğitim almaktadır. Bu ortamlarda, probleme dayalı öğrenme (PDÖ), ekip temelli öğrenme (TBL) ve vaka temelli öğretim gibi aktif öğrenme yaklaşımları uygulanmaktadır. Öğrencilerin bireysel çalışma ve araştırma yapmalarını desteklemek amacıyla 7/24 açık okuma salonu, basılı ve dijital kaynaklarla zenginleştirilmiş kütüphane olanakları sunulmaktadır.
Klinik eğitimler, Sağlık Bilimleri Üniversitesi ile Sağlık Bakanlığı arasında imzalanan afiliyasyon protokolü çerçevesinde, İstanbul’daki çeşitli eğitim ve araştırma hastanelerinde yürütülmektedir. Öğrenciler, dördüncü ve beşinci sınıfta klinik rotasyonlara katılmakta, altıncı sınıfta ise intörnlük uygulamaları ile hekimlik sorumluluğu deneyimi kazanmaktadır. Klinik ortamlarda öğrenciler, farklı uzmanlık alanlarında gözlem ve uygulama yaparak, multidisipliner ekiplerle birlikte çalışma ve iletişim becerilerini geliştirme fırsatı bulmaktadır.
Öğrenciler ayrıca, Adli Tıp Kurumu’nda yapılan uygulamalar aracılığıyla adli tıp süreçlerini doğrudan gözlemleme ve raporlama süreçlerine katılma imkânı elde etmektedir. Bunun yanında, birinci basamak sağlık hizmetlerinin yürütüldüğü Aile Sağlığı Merkezleri (ASM) ve Toplum Sağlığı Merkezleri (TSM) gibi sahalarda gerçekleştirilen eğitimlerle, öğrenciler toplum sağlığı, koruyucu hekimlik ve birey merkezli hizmet sunumunu yerinde deneyimlemektedir.
Öğrenme ortamı, dijital altyapılarla desteklenmiş ölçme-değerlendirme sistemleri (AKBYS, ÖBS, i-Karne) ve uzaktan erişilebilir çevrimiçi platformlarla zenginleştirilmiştir. Eğitim ortamı aynı zamanda öğrencilerin akademik, sosyal ve psikolojik gelişimlerine katkı sunacak danışmanlık hizmetlerini, sosyal ve kültürel etkinlikleri, öğrenci topluluklarını ve uluslararası değişim programlarını da içermektedir.
Hamidiye Tıp Fakültesi’nin öğrenme ortamı; güvenli, erişilebilir, kapsayıcı, etik değerlere duyarlı ve sürekli iyileştirmeye açık bir yapıda olup, öğrenci ve öğretim üyesi geri bildirimleriyle düzenli olarak değerlendirilmekte ve geliştirilmektedir.
- Tıp alanında yeterli bilgiye sahiptir, bilgi ve kanıtların değişebileceğinin farkındadır, öğrenme ihtiyaçlarına göre bilgiye ulaşabilir, güncelleyebilir, gerektiğinde bilimsel yöntemler ile bilgi üretebilir ve sağlık ve hastalık süreçlerindeki uygulamalarına temel oluşturabilir. Tıp alanındaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. Alana özgü bilimsel ve teknolojik gelişmelerden yararlanarak yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanabilir.
- İnsan vücudunun temel yapısını, gelişimini, normal işlev ve işleyişini molekül, hücre, doku, organ ve sistem düzeyinde bilir. Normal gelişim sürecinde ortaya çıkabilecek anatomik ve fizyolojik farklılıkları patolojik farklılıklardan ayırt edebilir.
- İnsan vücudundaki anormal yapılanma ve işleyişi bireyin çevresi ile etkileşimini göz önünde bulundurarak sorgular, nitelikli bilimsel araştırmalar ve kanıta dayalı tıp uygulamaları rehberliğinde hastalıkları açıklar, hastalıkların ön tanı, tanı ve tedavi bilgilerine ve bunları uygulama becerisine sahiptir.
- Hastalıkların tanısı ile ilgili olarak başvuran/hasta ve yakınlarından tıbbi öykü alır, bireyin tam ve ayrıntılı fizik muayenesini yapar, tanısal testlerini değerlendirir.
- Bireylere tanı, tedavi veya korunma amaçlı tıbbi girişimler uygular ve tedavi süreçlerini uygun işlem basamaklarını kullanarak yönetir.
- Hastaları için uygun, güvenli ve kanıta dayalı akılcı tedaviyi planlayıp uygular, hastaların ve toplumun sağlık sorunlarını kanıta dayalı uygulamalar ile çözer. Hastaların ve toplumun sağlığının korunması ve geliştirilmesine yönelik uygulamaları planlar ve gerçekleştirir. Sağlık hizmetinin toplumu oluşturan bireyler yararına gerçekleşmesi için ayrılan kaynakları en uygun şekilde kullanır.
- Birey, aile, toplum ve çevreye yönelik koruyucu hekimlik ve aile hekimliği uygulamalarını bilir, temel epidemiyolojik ve istatistiksel kurallar çerçevesinde gerçekleştirir ve yorumlar, gerektiğinde sağlık eğitimi verir.
- Bireylerden ve toplumdan elde ettiği sağlık ve hastalıkla ilgili verileri doğru ve güvenli şekilde düzenler, belgeler ve kayıt altına alır. Aydınlatma ve onam sürecini bilir ve uygular.
- Hekimlik uygulamalarını gerçekleştirirken sağlık hizmeti sunduğu birey ve toplumda, dil, din, ırk, cinsiyet, sosyal, ekonomik ve kültürel ayırım gözetmeksizin mesleki değerler, evrensel etik ilkeler ve yasal düzenlemeler çerçevesinde sorumluluklarını yerine getirir.
- Etkili yönetim ve iletişim becerilerini kullanır, bireysel ve toplumsal düzeyde sağlığın korunması ve geliştirilmesi, hastalıkların yönetilmesi süreçlerinde meslektaşları ve diğer sağlık çalışanları ile iş birliği yapar. Ekip çalışmasının temel kurallarını bilir, gerektiğinde sağlık ekibine liderlik yapacak temel yönetim ve organizasyon bilgilerine sahiptir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Hamidiye Tıp Fakültesi’nde öğrencilerin bilgi, beceri ve tutum düzeylerini bütüncül olarak değerlendirmek amacıyla çok yönlü ve yapılandırılmış ölçme-değerlendirme yöntemleri uygulanmaktadır. Bu yöntemler, Ulusal Çekirdek Eğitim Programı (UÇEP), Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) ve fakülte eğitim hedefleri ile uyumlu şekilde tasarlanmıştır. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliği, Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hamidiye Tıp Fakültesi Eğitim Öğretim ve Sınav Yönergesi, Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hamidiye Tıp Fakültesi İntörn Doktor Yönergesi ,Sağlık Bilimleri Üniversitesi Mazeret İşlemleri Haklı ve Geçerli Nedenler Yönergesi ölçme-değerlendirmede göz önünde bulundurulmaktadır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Akreditasyon Kuruluşu: Tıp Eğitimi Programlarını Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (TEPDAD)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 01.01.2025 / 01.01.2031
Üniversitenin akademik ve yasal mevzuatı çerçevesinde ÖSYM tarafından belirlenen süreçleri tamamlama/sınavları başarma durumunda gerçekleşir. Çerçevesi Yükseköğretim Kurulunun (YÖK) oluşturduğu ilgili yönetmelikler ve Rektörlükçe belirlenen ilkeler esas alınarak belirlenir. İlgili yönetmeliklere YÖK tarafından T.C vatandaşı olmayan adam öğrencilere yönelik hazırlanmış web sitesinden erişilebilir (http://www.studyinturkey.gov.tr) Öğrenci kayıt, eğitim-öğretim dönemleri programları ve geçişlere ilişkin esaslar Sağlık Bilimleri Üniversitesi Tıp Fakültesi “Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönergesi” nde ayrıntılı bir şekilde açıklanmıştır.
Tıp Fakültesi mezunları iki yıllık zorunlu hizmet için T.C. Sağlık Bakanlığı tarafından düzenlenen kura ile birinci basamak sağlık hizmetinde toplum sağlığı birimleri, kamu hastanelerinin acil servisleri gibi çeşitli sağlık birimlerinde çalışır. Her yıl iki kez düzenlenmekte olan Tıpta Uzmanlık Sınavını başaran tıp doktorları ise çeşitli üniversitelerin hastanelerinde veya T.C. Sağlık Bakanlığına ait eğitim ve araştırma hastanelerinde hekim olarak çalışırlar.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030011087 | |
Qualification Title | Medicine License | |
Awarding Body | University of Health Sciences | |
Awarding Body Contact | University of Health Sciences Address: Mekteb-i Tıbbiyye-i Şâhâne Külliyesi, Tıbbiye Cad. No:38 Selimiye, Üsküdar-İSTANBUL | |
Awarding Body Url | https://ghf.sbu.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Medicine | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 360 | |
Program Duration | 6 Yıl | |
Program Profile | The primary mission of Hamidiye Faculty of Medicine, University of Health Sciences, is to educate physicians who possess sufficient knowledge and skills in the field of medicine; who closely follow and effectively utilize national and international scientific and technological advancements; who can adapt to innovations; who are aware of the importance of lifelong learning and evidence-based decision-making; who are inquisitive, investigative, and critical thinkers in both professional and academic settings; who are capable of practicing medicine in all levels of healthcare institutions; who have effective communication skills and value teamwork; who can solve problems they encounter for the first time; who are competent in addressing national and global health issues and can produce appropriate solutions; who are able to bridge the gap between medical science and the health needs of society; who act in accordance with the values of the medical profession; who are committed to serving their country and humanity; and who treat their patients with compassion and responsibility, embracing all universal ethical principles. | |
Learning Environments | The learning environment of Hamidiye Faculty of Medicine is designed to support the integrated development of students’ knowledge, skills, and professional attitudes through a student-centered and evidence-based educational approach. The structure encourages active participation and engagement across all phases of education, utilizing interactive and experiential teaching methods. During the first three years, students receive education in the historic Mekteb-i Tıbbiye-i Şahane building, where they benefit from modern lecture halls, small-group classrooms, multidisciplinary laboratories, clinical skills and simulation labs. Active learning strategies such as Problem-Based Learning (PBL), Team-Based Learning (TBL), and case-based discussions are routinely employed. Independent study is supported by a 24/7 open study hall and access to rich collections in both physical and digital libraries. Clinical education is carried out in collaboration with affiliated hospitals under the protocol signed between the University of Health Sciences and the Ministry of Health. Students participate in clinical clerkships during the fourth and fifth years, and engage in supervised internship (internship year) during the sixth year, gaining real-life experience in medical practice. These settings provide opportunities for students to enhance their diagnostic, communication, and teamwork skills within interdisciplinary clinical teams. In addition, students participate in applied training at the Council of Forensic Medicine (Adli Tıp Kurumu), where they observe forensic procedures and learn about medico-legal reporting. They also rotate through primary care institutions, including Family Health Centers (ASM) and Community Health Centers (TSM), where they gain firsthand experience in community-based and preventive medicine, and in delivering patient-centered care at the primary level. The learning environment is further supported by digital infrastructures, including student information systems (ÖBS), academic performance tracking (i-Karne), and online educational platforms. Academic advising, psychological and career counseling services, student clubs, and national/international exchange programs contribute to students’ professional and personal development. Overall, the learning environment at Hamidiye Faculty of Medicine is safe, accessible, inclusive, ethically grounded, and continuously improving. It is regularly evaluated and enhanced through structured feedback from students and academic staff. | |
Description |
| |
Key Competencies | The individual possesses an advanced level of the following key competences:
| |
Further Info | At Hamidiye Faculty of Medicine, a wide range of structured assessment and evaluation methods are implemented to comprehensively measure students’ levels of knowledge, skills, and attitudes. These methods are designed in alignment with the National Core Curriculum for Undergraduate Medical Education (UCEP), the Turkish Higher Education Qualifications Framework (TYYÇ), and the educational objectives of the faculty. The following regulations are taken into consideration in assessment and evaluation processes: The Undergraduate and Associate Degree Education and Training Regulation of the University of Health Sciences,
| |
Quality Assurance | In order to safeguard the quality of higher education programs: The Council of Higher Education is responsible for the planning, regulation, management, and supervision of education, training, and other activities carried out in higher education institutions. Each year, University Monitoring and Evaluation Reports are published by the Council of Higher Education based on criteria it has established. These reports provide both quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions and are shared with the public. The Council of Higher Education also publishes an annual report titled Foundation Higher Education Institutions Report, which includes academic, administrative, and financial data pertaining to foundation universities. These reports also contain institutional evaluations and are made publicly available. The quality assurance of undergraduate degree programs in higher education is carried out in accordance with the "Procedures and Principles Regarding the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Curriculum Design and Approval1.1. The Council of Higher Education determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curricula and learning outcomes of undergraduate programs are determined by the university senates, in accordance with the core principles set forth by the Council of Higher Education. 1.3. National Core Education Programs, once approved by the relevant Deans' Councils, are implemented by higher education institutions upon ratification by the Council of Higher Education. 2. Assessment and EvaluationThe assessment and evaluation of learning outcomes for each undergraduate program are conducted according to the education and examination regulations prepared by the respective higher education institutions, in alignment with the fundamental principles set by the Council of Higher Education. 3. CertificationStudents enrolled in undergraduate programs are awarded a bachelor’s degree diploma upon successful completion of all required course credits and program obligations determined by their institution. 4. Self-Evaluation and External EvaluationAs part of continuous monitoring, higher education institutions submit Institutional Self-Evaluation Reports to the Higher Education Quality Council annually, covering the previous academic year. The Higher Education Quality Council also prepares and publicly shares a Feedback Report based on external evaluations of institutions. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies recognized or authorized by the Higher Education Quality Council are accepted as indicators of program-level quality assurance. According to the legislation of the Higher Education Quality Council, qualifications are subject to regular review activities. Accreditation Body: Association for Evaluation and Accreditation of Medical Education ProgramsAccreditation Start/End Date: | |
Access Requirements | Within the scope of academic and legal legislation of the university, it is carried out in case of completion/achieving exams carried by the Student Selection and Placement Center (OSYM). Students are required to obtain necessary scores and requirements determined for the expected programme to enroll. | |
Conditions for Success | Medical education is six years long. A total of 360 ECTS credits for graduation successfully complete all courses in the curriculum of education is sufficient.Students who successfully complete all of the courses in the curriculum, practicals and interns and take at least a total of 360 ECTS credits excepting preparation class are eligible to graduate. Graduation degree is determined by GPA. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Faculty of Medicine, mandatory service for two-year graduates TC Lottery organized by the Ministry of Health community health and primary health care units, emergency departments of public hospitals, such as running a variety of health units. Medical Specialization Exam is held twice each year, a variety of medical doctors, universities, hospitals, managed or TC Work as physician training and research hospitals belonging to the Ministry of Health. | |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Credit Transfer Between Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Graduates to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article 35)2.1. Regulation on Quality Assurance in Higher Education and the Higher Education Quality Council | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030011087
The primary mission of Hamidiye Faculty of Medicine, University of Health Sciences, is to educate physicians who possess sufficient knowledge and skills in the field of medicine; who closely follow and effectively utilize national and international scientific and technological advancements; who can adapt to innovations; who are aware of the importance of lifelong learning and evidence-based decision-making; who are inquisitive, investigative, and critical thinkers in both professional and academic settings; who are capable of practicing medicine in all levels of healthcare institutions; who have effective communication skills and value teamwork; who can solve problems they encounter for the first time; who are competent in addressing national and global health issues and can produce appropriate solutions; who are able to bridge the gap between medical science and the health needs of society; who act in accordance with the values of the medical profession; who are committed to serving their country and humanity; and who treat their patients with compassion and responsibility, embracing all universal ethical principles.
The learning environment of Hamidiye Faculty of Medicine is designed to support the integrated development of students’ knowledge, skills, and professional attitudes through a student-centered and evidence-based educational approach. The structure encourages active participation and engagement across all phases of education, utilizing interactive and experiential teaching methods.
During the first three years, students receive education in the historic Mekteb-i Tıbbiye-i Şahane building, where they benefit from modern lecture halls, small-group classrooms, multidisciplinary laboratories, clinical skills and simulation labs. Active learning strategies such as Problem-Based Learning (PBL), Team-Based Learning (TBL), and case-based discussions are routinely employed. Independent study is supported by a 24/7 open study hall and access to rich collections in both physical and digital libraries.
Clinical education is carried out in collaboration with affiliated hospitals under the protocol signed between the University of Health Sciences and the Ministry of Health. Students participate in clinical clerkships during the fourth and fifth years, and engage in supervised internship (internship year) during the sixth year, gaining real-life experience in medical practice. These settings provide opportunities for students to enhance their diagnostic, communication, and teamwork skills within interdisciplinary clinical teams.
In addition, students participate in applied training at the Council of Forensic Medicine (Adli Tıp Kurumu), where they observe forensic procedures and learn about medico-legal reporting. They also rotate through primary care institutions, including Family Health Centers (ASM) and Community Health Centers (TSM), where they gain firsthand experience in community-based and preventive medicine, and in delivering patient-centered care at the primary level.
The learning environment is further supported by digital infrastructures, including student information systems (ÖBS), academic performance tracking (i-Karne), and online educational platforms. Academic advising, psychological and career counseling services, student clubs, and national/international exchange programs contribute to students’ professional and personal development.
Overall, the learning environment at Hamidiye Faculty of Medicine is safe, accessible, inclusive, ethically grounded, and continuously improving. It is regularly evaluated and enhanced through structured feedback from students and academic staff.
- He/she has sufficient knowledge in the field of medicine, is aware that knowledge and evidence may change over time, can access and update information according to learning needs, can produce knowledge when necessary using scientific methods, and can use this knowledge as a basis for medical practice in health and disease processes.
- He/she has sufficient foreign language proficiency to follow developments in the field of medicine.
He/she can benefit from field-specific scientific and technological advancements and utilize lifelong learning, problem-solving, and critical thinking skills. - He/she knows the basic structure, development, and normal functions of the human body at the molecular, cellular, tissue, organ, and system levels.
He/she can distinguish between anatomical and physiological variations that may arise during normal development and pathological differences. - He/she questions abnormal structures and functions in the human body by considering the individual’s interaction with their environment, explains diseases through high-quality scientific research and evidence-based medical practices, and possesses the knowledge and skills required for preliminary diagnosis, diagnosis, and treatment of diseases.
-
He/she obtains the medical history from patients and/or their relatives regarding diagnosis, performs a complete and detailed physical examination, and evaluates diagnostic tests.
-
He/she performs medical procedures for diagnostic, therapeutic, or preventive purposes and manages treatment processes using appropriate clinical steps.
-
He/she plans and applies appropriate, safe, and evidence-based rational treatments for patients, and resolves individual and community health problems through evidence-based practices.
He/she plans and implements interventions aimed at the protection and improvement of individual and public health. -
He/she uses available health service resources efficiently for the benefit of individuals in the society. He/she is familiar with preventive and family medicine practices for individuals, families, and communities and performs these within the framework of basic epidemiological and statistical principles, providing health education when necessary.
-
He/she accurately and securely organizes, documents, and records health and disease-related data obtained from individuals and the community.
He/she understands and applies the processes of informed consent. -
In performing medical practices, he/she fulfills responsibilities in accordance with professional values, universal ethical principles, and legal regulations, without discrimination based on language, religion, race, gender, social, economic, or cultural background. He/she uses effective management and communication skills and collaborates with colleagues and other healthcare professionals in the processes of protecting and promoting health and managing diseases at both individual and community levels. He/she understands the basic principles of teamwork and, when necessary, possesses foundational knowledge of leadership and healthcare organization to lead healthcare teams.
The individual possesses an advanced level of the following key competences:
-
Literacy competence
-
Multilingual competence
-
Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
-
Digital competence
-
Personal, social and learning to learn competence
-
Citizenship competence
-
Entrepreneurship competence
-
Cultural awareness and expression competence
At Hamidiye Faculty of Medicine, a wide range of structured assessment and evaluation methods are implemented to comprehensively measure students’ levels of knowledge, skills, and attitudes. These methods are designed in alignment with the National Core Curriculum for Undergraduate Medical Education (UCEP), the Turkish Higher Education Qualifications Framework (TYYÇ), and the educational objectives of the faculty.
The following regulations are taken into consideration in assessment and evaluation processes:
The Undergraduate and Associate Degree Education and Training Regulation of the University of Health Sciences,
The Education, Training and Examination Directive of the Hamidiye Faculty of Medicine, University of Health Sciences,
The Internship Directive of the Hamidiye Faculty of Medicine, University of Health Sciences, and
The Directive on Excuse Procedures and Justified and Valid Reasons of the University of Health Sciences.
In order to safeguard the quality of higher education programs:
The Council of Higher Education is responsible for the planning, regulation, management, and supervision of education, training, and other activities carried out in higher education institutions.
Each year, University Monitoring and Evaluation Reports are published by the Council of Higher Education based on criteria it has established. These reports provide both quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions and are shared with the public.
The Council of Higher Education also publishes an annual report titled Foundation Higher Education Institutions Report, which includes academic, administrative, and financial data pertaining to foundation universities. These reports also contain institutional evaluations and are made publicly available.
The quality assurance of undergraduate degree programs in higher education is carried out in accordance with the "Procedures and Principles Regarding the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Curriculum Design and Approval
1.1. The Council of Higher Education determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curricula and learning outcomes of undergraduate programs are determined by the university senates, in accordance with the core principles set forth by the Council of Higher Education.
1.3. National Core Education Programs, once approved by the relevant Deans' Councils, are implemented by higher education institutions upon ratification by the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation
The assessment and evaluation of learning outcomes for each undergraduate program are conducted according to the education and examination regulations prepared by the respective higher education institutions, in alignment with the fundamental principles set by the Council of Higher Education.
3. Certification
Students enrolled in undergraduate programs are awarded a bachelor’s degree diploma upon successful completion of all required course credits and program obligations determined by their institution.
4. Self-Evaluation and External Evaluation
As part of continuous monitoring, higher education institutions submit Institutional Self-Evaluation Reports to the Higher Education Quality Council annually, covering the previous academic year. The Higher Education Quality Council also prepares and publicly shares a Feedback Report based on external evaluations of institutions. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies recognized or authorized by the Higher Education Quality Council are accepted as indicators of program-level quality assurance. According to the legislation of the Higher Education Quality Council, qualifications are subject to regular review activities.
Accreditation Body: Association for Evaluation and Accreditation of Medical Education Programs
Accreditation Start/End Date:
01.01.2025 – 01.01.2031
Within the scope of academic and legal legislation of the university, it is carried out in case of completion/achieving exams carried by the Student Selection and Placement Center (OSYM). Students are required to obtain necessary scores and requirements determined for the expected programme to enroll.
Faculty of Medicine, mandatory service for two-year graduates TC Lottery organized by the Ministry of Health community health and primary health care units, emergency departments of public hospitals, such as running a variety of health units. Medical Specialization Exam is held twice each year, a variety of medical doctors, universities, hospitals, managed or TC Work as physician training and research hospitals belonging to the Ministry of Health.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Degree Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor, and Credit Transfer Between Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Graduates to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article 35)
2.1. Regulation on Quality Assurance in Higher Education and the Higher Education Quality Council
Qualification is continuous