| Yeterlilik Kodu | TR0030033351 | |
| Yeterlilik Adı | Makine Mühendisliği (%30 İngilizce) Lisans Diploması | |
| Sorumlu Kurum | İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa | |
| Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul | |
| Sorumlu Kurum URL | https://iuc.edu.tr | |
| Yönelim | Genel | |
| AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
| TYÇ Seviyesi | 6 | |
| Sınıflandırma (Tematik Alan) | Mekanik ve metal ticareti | |
| Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
2144 (ISCO-08 meslek kodu) | |
| Kategori | Ana | |
| Kredi Değeri | 240 | |
| Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
| Program Profili (Amaç) | Temel bilimlere hakim, problem tanımlayıp alternatif çözüm yolları bulabilen, toplumun ihtiyaçlarına ve çevreye duyarlı, teknolojik gelişmeleri takip eden, öncelikle Türkiye’nin teknolojik ihtiyaçlarına cevap verebilecek Makina Mühendisleri yetiştirmektir. | |
| Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün ve kısmen uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ya da endüstride ve iş yerlerinde staj veya uygulamalı eğitimler yapılır. | |
| Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
| Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
| Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Derslere Devam ve Değerlendirme Öğrencilerin ders, uygulama ve sınavlara katılması zorunludur. Devam takibi öğretim üyeleri tarafından yapılır. Eğitim dönemi 14 hafta sürer. Dönemin ortasında, 7. ve 8. haftalarda ara sınavlar yapılır. Dönem sonunda ise bitirme sınavları gerçekleştirilir. Dönem boyunca dersin ve öğretim üyesinin tercihlerine bağlı olarak kısa sınavlar, ödevler, sunumlar ve raporlar gibi farklı değerlendirme etkinlikleri de kullanılabilir. Yıl sonu notu, bitirme sınavının ağırlığı en az %50 ve en fazla %70 olacak şekilde belirlenir. Geri kalan puan ise dönem içi etkinliklerden oluşur. Sınavlar ve Başarı Durumu Dönem sonunda FF, DD veya DC notu alan öğrenciler bütünleme sınavına girebilir. Bir dersten başarılı sayılmak için bitirme veya bütünleme sınavından en az 100 üzerinden 50 almak gerekir. Mezun olabilmek için programdaki tüm derslerden toplamda 240 AKTS kredisi tamamlanmalıdır. Eğitim Süresi Hazırlık sınıfı hariç, lisans programının normal süresi dört yıldır. Öğrenci, derslere kayıt yaptırsın veya yaptırmasın, bu süre kayıt olduğu dönemin başlangıcından itibaren hesaplanır. Programı tamamlama için tanınan en uzun süre ise yedi yıldır. | |
| Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK) Başlangıç: 01.05.2025 - Bitiş: 30.09.2027 | |
| Giriş Şartı | Lisans Programlarına Başvuru ve Kabul Koşulları Bir lisans programına kabul edilmek için aşağıdaki şartlardan birinin sağlanması gereklidir:
| |
| Başarma Şartları | Programdan mezun olabilmek için öğrencilerin %75'i zorunlu ve %25'i seçmeli derslerden oluşan 167,5 ulusal krediye karşılık 240 AKTS tamamlamasının yanısıra 15 iş günü Atölye, 20 iş günü İmalat ve 20 iş günü İşletme Stajı yapmış ve onayını almış olması gerekmektedir. Öğrencilerin diploma programından mezun olabilmesi için AGNO'ları minimum 2 olmalıdır (2010-2011 Eğitim-Öğretim yılı öncesinde programa kayıt yaptıran öğrenciler için mezuniyet AGNO'su 1.8 dir). | |
| İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
| Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
| Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
| Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
TR0030033351
2144 (ISCO-08 meslek kodu)
2144 (ISCO-08 meslek kodu)
Temel bilimlere hakim, problem tanımlayıp alternatif çözüm yolları bulabilen, toplumun ihtiyaçlarına ve çevreye duyarlı, teknolojik gelişmeleri takip eden, öncelikle Türkiye’nin teknolojik ihtiyaçlarına cevap verebilecek Makina Mühendisleri yetiştirmektir.
Eğitim ve öğretim örgün ve kısmen uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ya da endüstride ve iş yerlerinde staj veya uygulamalı eğitimler yapılır.
- Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi kazanır
- Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanır
- Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır
- Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır
- Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır
- Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi kazanır
- Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi kazanır
- Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi kazanır
- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır
- Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir
- Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır
- Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi edinir
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Derslere Devam ve Değerlendirme
Öğrencilerin ders, uygulama ve sınavlara katılması zorunludur. Devam takibi öğretim üyeleri tarafından yapılır.
Eğitim dönemi 14 hafta sürer. Dönemin ortasında, 7. ve 8. haftalarda ara sınavlar yapılır. Dönem sonunda ise bitirme sınavları gerçekleştirilir. Dönem boyunca dersin ve öğretim üyesinin tercihlerine bağlı olarak kısa sınavlar, ödevler, sunumlar ve raporlar gibi farklı değerlendirme etkinlikleri de kullanılabilir.
Yıl sonu notu, bitirme sınavının ağırlığı en az %50 ve en fazla %70 olacak şekilde belirlenir. Geri kalan puan ise dönem içi etkinliklerden oluşur.
Sınavlar ve Başarı Durumu
Dönem sonunda FF, DD veya DC notu alan öğrenciler bütünleme sınavına girebilir. Bir dersten başarılı sayılmak için bitirme veya bütünleme sınavından en az 100 üzerinden 50 almak gerekir.
Mezun olabilmek için programdaki tüm derslerden toplamda 240 AKTS kredisi tamamlanmalıdır.
Eğitim Süresi
Hazırlık sınıfı hariç, lisans programının normal süresi dört yıldır. Öğrenci, derslere kayıt yaptırsın veya yaptırmasın, bu süre kayıt olduğu dönemin başlangıcından itibaren hesaplanır. Programı tamamlama için tanınan en uzun süre ise yedi yıldır.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Mühendislik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (MÜDEK)
Başlangıç: 01.05.2025 - Bitiş: 30.09.2027
Lisans Programlarına Başvuru ve Kabul Koşulları
Bir lisans programına kabul edilmek için aşağıdaki şartlardan birinin sağlanması gereklidir:
-
Ortaöğretim Mezuniyeti: Lise veya Milli Eğitim Bakanlığı tarafından denkliği onaylanmış bir yurt dışı ortaöğretim kurumundan mezun olmak ve ilgili lisans programının başvuru koşullarını karşılamak.
-
Merkezi Sınavla Yerleşme: Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından düzenlenen ve Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen merkezi yerleştirme sınavında ilgili lisans programına yerleşmeye hak kazanmak.
-
Özel Yetenek Sınavıyla Yerleşme: Özel yetenek sınavıyla öğrenci alan programlara başvurmak için ÖSYM'nin merkezi sınavından yeterli puanı almak ve kurumun kendi düzenlediği özel yetenek sınavında başarılı olmak.
-
Dikey Geçişle Yerleşme: Önlisans mezunlarının, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda, bitirdikleri alanın devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleşmeye hak kazanması.
- Üretim ve hizmet sektörü ile AR-GE departmanlarında istihdam edilebilirler.
- Lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora programlarına devam edebilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
| Qualification Code | TR0030033351 | |
| Qualification Title | Mechanical Engıneering, Undergraduate Program | |
| Awarding Body | Istanbul University - Cerrahpaşa | |
| Awarding Body Contact | Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul | |
| Awarding Body Url | https://iuc.edu.tr/ | |
| Orientation | General | |
| EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
| TQF Level | 6 | |
| Thematic Areas | Mechanics and metal trades | |
| National Occupation Classification |
2144 (ISCO-08 occupation classification) | |
| Category | Main | |
| Credit Value | 240 | |
| Program Duration | 4 Yıl | |
| Program Profile | To train Mechanical Engineers who; have comprehensive knowledge of fundamental sciences, are able to identify problems and find alternative solutions,are sensitive to the needs of society and the environment, follow technological developments, respond primarily to Turkey's technological needs.
| |
| Learning Environments | Education is provided as formal and partly distance learning. In addition, internships or practical training are provided in laboratories within higher education institutions or in industry and workplaces. | |
| Description |
| |
| Key Competencies | Possesses the following key competencies at an advanced level. 1. Literacy competence 2. Multilingual competence 3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering 4. Digital competence 5. Personal, social, and learning-to-learn competence 6. Citizenship competence 7. Entrepreneurial competence 8. Cultural awareness and expression competence | |
| Further Info | Attendance and GradingStudent attendance at classes, labs, and exams is mandatory. Instructors are responsible for tracking attendance. The academic semester lasts 14 weeks. Midterm exams are held in the 7th and 8th weeks, and final exams are administered at the end of the semester. Throughout the semester, various other assessment methods, such as quizzes, assignments, presentations, and reports, may be used at the discretion of the instructor. The final course grade is determined by a weight of 50% to 70% from the final exam, with the remaining percentage coming from in-semester activities. Exams and Academic Success Students who receive an FF, DD, or DC grade at the end of the semester are eligible to take a make-up exam. To pass a course, a student must score at least 50 out of 100 on the final or make-up exam. To graduate, students must successfully complete courses totaling 240 ECTS credits. Duration of Study The standard duration for an undergraduate program is four years, excluding any time spent in a preparatory language program. This period begins from the start of the semester in which the student is first enrolled, regardless of whether they register for classes in subsequent semesters. The maximum time allowed to complete the program is seven years. | |
| Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. Association for Evaluation and Accreditation of Engineering Programs (MÜDEK) 01.05.2025-30.09.2027 | |
| Access Requirements | Undergraduate Program Admission and Application RequirementsTo be admitted into an undergraduate program, you must meet one of the following criteria:
| |
| Conditions for Success | To graduate from the program students should complete 167.5 national credit corresponds to 240 ECTS that consists of %75 compulsory and 25% elective courses. Students should have finished 15 working days workshop internship , 20 working days manufacturing internship and 20 working days Business Internship and must have received the approval. To graduate from the diploma program students must have a minimum average of 2 (for students who enroll in the program before 2010-2011 year minimum average is 1.8). | |
| Progression Paths (Relationship Type) |
| |
| Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Majors, Minors, and Inter-Institutional Credit Transfers 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education by Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board | |
| Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
| Url | Open Address | |
TR0030033351
2144 (ISCO-08 occupation classification)
2144 (ISCO-08 occupation classification)
To train Mechanical Engineers who; have comprehensive knowledge of fundamental sciences, are able to identify problems and find alternative solutions,are sensitive to the needs of society and the environment, follow technological developments, respond primarily to Turkey's technological needs.
Education is provided as formal and partly distance learning. In addition, internships or practical training are provided in laboratories within higher education institutions or in industry and workplaces.
- Adequate knowledge in mathematics, science and engineering subjects pertaining to the relevant discipline; ability to use theoretical and applied knowledge in these areas in the solution of complex engineering problems.
- Ability to identify, formulate and solve complex engineering problems; ability to select and apply appropriate analysis and modeling methods for this purpose.
- Ability to design a complex system, process, device or product under realistic constraints and conditions, in such a way as to meet the desired requirements; ability to apply modern design methods for this purpose.
- Ability to select and use modern techniques and tools needed for analyzing and solving complex problems encountered in engineering practice; ability to employ information technologies effectively.
- Ability to design and conduct experiments, gather data, analyze and interpret results for investigating complex engineering problems or discipline specific research topics.
- Ability to access information and for this purpose, to be able to conduct a literature review, utilize databases and other information sources.
- Ability to work efficiently in intra-disciplinary and multi-disciplinary teams; ability to work individually.
- Oral and written effective communication skill; knowledge of a minimum of one foreign language; ability to write effective reports and comprehend written reports, prepare design and production reports, make effective presentations, and give and receive clear and intelligible instructions.
- Awareness of the need for lifelong learning; ability to follow developments in science and technology and adopt themselves continuously.
- Acting in accordance with ethical principles, knowledge about professional and ethical responsibility and standards used in engineering practices.
- Knowledge about business life practices such as project management, risk management, and change management; awareness of the legal consequences of engineering solutions.
- Knowledge about the global and social effects of engineering practices on health, environment, and safety, and contemporary issues of the century reflected into the field of engineering; awareness in entrepreneurship, innovation; knowledge about sustainable development.
Possesses the following key competencies at an advanced level.
1. Literacy competence
2. Multilingual competence
3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
4. Digital competence
5. Personal, social, and learning-to-learn competence
6. Citizenship competence
7. Entrepreneurial competence
8. Cultural awareness and expression competence
Attendance and Grading
Student attendance at classes, labs, and exams is mandatory. Instructors are responsible for tracking attendance.
The academic semester lasts 14 weeks. Midterm exams are held in the 7th and 8th weeks, and final exams are administered at the end of the semester. Throughout the semester, various other assessment methods, such as quizzes, assignments, presentations, and reports, may be used at the discretion of the instructor.
The final course grade is determined by a weight of 50% to 70% from the final exam, with the remaining percentage coming from in-semester activities.
Exams and Academic Success
Students who receive an FF, DD, or DC grade at the end of the semester are eligible to take a make-up exam. To pass a course, a student must score at least 50 out of 100 on the final or make-up exam.
To graduate, students must successfully complete courses totaling 240 ECTS credits.
Duration of Study
The standard duration for an undergraduate program is four years, excluding any time spent in a preparatory language program. This period begins from the start of the semester in which the student is first enrolled, regardless of whether they register for classes in subsequent semesters. The maximum time allowed to complete the program is seven years.
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
Association for Evaluation and Accreditation of Engineering Programs (MÜDEK)
01.05.2025-30.09.2027
Undergraduate Program Admission and Application Requirements
To be admitted into an undergraduate program, you must meet one of the following criteria:
-
Secondary School Graduation: You must have graduated from a high school or a foreign secondary education institution whose equivalence is approved by the Ministry of National Education, and you must satisfy the application requirements of the specific undergraduate program.
-
Central Exam Placement: You must be eligible for placement in a relevant undergraduate program based on the central placement exam organized by the Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM), following the procedures set by the Yükseköğretim Kurulu (YÖK).
-
Special Talent Exam Placement: For programs that admit students through a special talent exam, you must achieve a sufficient score on the central exam given by ÖSYM and then successfully pass the institution's own special talent exam.
-
Vertical Transfer Placement: Associate degree graduates must qualify for placement into an undergraduate program that is a continuation of their field of study, as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) administered by ÖSYM.
- Employed in the Research & Development departments and manufacturing sectors.
- Those who have a bachelor's degree can continue to master's programs and, if they meet the relevant conditions, to doctoral programs accepted with a bachelor's degree.
1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Majors, Minors, and Inter-Institutional Credit Transfers 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education by Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Programs 2. Higher Education Law No. 2547 (Additional Article 35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.
