Yeterlilik Kodu | TR0030005193 | |
Yeterlilik Adı | Sosyoloji Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, 48000 Kötekli/Muğla | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.mu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Sosyoloji ve kültürel çalışmalar | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | Sosyoloji, toplumsal gerçekliği, toplumsal değişme perspektifiyle inceleyen, hem teorik hem de uygulamalı bir temel bilim dalıdır. Sosyolojik bilgi ve düşünme yetisi, kişiyi içinde yaşadığı topluma ve dünyaya karşı eleştirel bir bakış ve tavır geliştirmeye yönlendirir; aynı zamanda bu bilginin topluma ve insanlığa hizmet amaçlı projelerde kullanılmasını teşvik eder. Sosyoloji Bölümü olarak hedefimiz öğrencilere öncelikle sosyolojinin genel meseleleri ile ilgili sağlam bir kuramsal formasyon vermektir. | |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrenci notlarının değerlendirilmesinde ve derecelendirmesinde 2 değerlendirme yöntemi Kullanılmaktadır: | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Lisans Yerleştirme Sınavıdan Bölüm için belirlenen minimum puanı almış olmak | |
Başarma Şartları | Programda Yeterlik için, Program Yeterliklerini asgari düzeyde gerçekleştirmek, Programda mevcut olan Kayıt yaptırılan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin (Z/S) tümünü başarıyla tamamlamak ve 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak gerekmektedir. Kayıt yaptırılan Seçmeli Dersler başarılmak zorundadır. Müfredat yenileme/değişikliği nedeniyle Dersin Kaldırılması veya Dersin açılmaması durumlarında Bölüm Kurulu Kararıyla değişiklik yapılabilir.Öğrencilerin lisans programında yer alan müfredat derslerini eksiksiz tamamlamış olmak gereklidir. Ayrıca mezuniyet için 2,00 not ortalaması ve bitirme çalışması hazırlaması gereklidir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Sosyoloji Bölümünden mezun olan bir öğrenci hem kamu hem de özel sektörde geniş bir yelpazede iş bulabilmektedir. Sosyoloji bölümü mezunları öncelikle öğretmenlik formasyonu almak kaydıyla ortaöğrenim okullarında ve dershanelerde felsefe grubu öğretmenliği yapabilirler. Bununla birlikte diğer çalışma alanlarından bazıları şunlardır: Devlet planlama Teşkilatı (DPT), Aile Araştırma Kurumu, Devlet İstatistik Enstitüsü (DİE), Adalet Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı, Turizm Bakanlığı, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Gençlik ve Spor Bakanlığı, belediyeler, bankalar, reklam ve pazarlama şirketleri, büyük holdingler, sivil toplum örgütleri, medya kuruluşları, şirketlerin halkla ilişkiler bölümleri. Sosyoloji bölümü mezunları ayrıca yeterli ve gerekli bir araştırmacılık niteliği kazandıklarında araştırma şirketlerinde sosyal bilim araştırmalarında görev alabilecekleri gibi kendileri de araştırma yürütebilecek niteliğe sahip olabilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030005193
ISCO 08
ISCO 08
Sosyoloji, toplumsal gerçekliği, toplumsal değişme perspektifiyle inceleyen, hem teorik hem de uygulamalı bir temel bilim dalıdır. Sosyolojik bilgi ve düşünme yetisi, kişiyi içinde yaşadığı topluma ve dünyaya karşı eleştirel bir bakış ve tavır geliştirmeye yönlendirir; aynı zamanda bu bilginin topluma ve insanlığa hizmet amaçlı projelerde kullanılmasını teşvik eder. Sosyoloji Bölümü olarak hedefimiz öğrencilere öncelikle sosyolojinin genel meseleleri ile ilgili sağlam bir kuramsal formasyon vermektir.
- Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.
- Sosyolojik kavramları tanımak, tanımlamak, ilişkisel olarak açıklamak.
- Sosyolojik bakış açısı ve düşünme biçimi kazanmak; toplumsal olay, kurum ve olguları sosyolojik düşünme biçimleriyle yorumlamak.
- Sosyolojinin kuramsal ve yöntemsel temelleri konusunda bilgi sahibi olmak, toplumsal dünyayı klasik, çağdaş ve postmodern teorilerle açıklayabilmek.
- Bilimsel bir araştırma çerçevesi oluşturabilmek; teorik çerçeve, yöntemsel yapı ve uygulanacak araştırma tekniği ile bu tekniğin uygunluğunu belirleyebilmek.
- Teori, yöntem ve teknik kavramlarının aralarındaki ilişkiler ve bu kavramların özelliklerinin anlaşılması.
- Sosyal bilimler ve multidisipliner yaklaşımlar hakkında fikir sahibi olup, sosyolojik bilgiyi tarih, felsefe, antropoloji, psikoloji, iktisat, siyaset bilimi gibi diğer sosyal disiplinlerle ilişkili olarak kullanabilmek.
- Toplumsal hayata ve kültürel hayata yayılmış olan güç ilişkilerini sorgulayabilmek, toplumsal sorunlara ilişkin eleştirel düşünme yeteneğine sahip olmak.
- Sosyolojik bilgiyi gündelik yaşamında kullanabilmek; toplumsal sorunlara ilişkin eleştirel, katılımcı ve demokratik bir tutum geliştirerek konum alabilmek.
- İnsan hakları, sosyal adalet, eşitsizlik, çevre, toplumsal cinsiyet ve kültürel değerlere ilişkin farkındalık ve duyarlılık geliştirmek.
- Önyargılardan ve ötekileştirmelerden arınmış, bilimsel bilgi üretebilmek.
- Toplumsal dönüşüm ve değişimin dinamiklerini analiz edebilmek.
- Bilimsel araştırmalarda, çalışma hayatında ve gündelik yaşamda etik ilkeleri gözetmek.
- Farklı veri kaynakların kullanarak bilimsel bilgi üretebilmek; ürettiği bilgiyi yazılı ve sözlü biçimde paylaşabilmek.
- Bir yabancı dili, yazılı ve sözlü olarak kullanarak uluslararası düzeyde bilimsel çalışmaları ve akademik faaliyetleri takip edebilmek.
- Bilişim ve iletişim teknolojilerini, bilimsel ve mesleki çalışmalarını sürdürebilecek düzeyde kullanabilmek.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Öğrenci notlarının değerlendirilmesinde ve derecelendirmesinde 2 değerlendirme yöntemi Kullanılmaktadır:
1-Mutlak Değerlendirme Sistemi
2-Bağıl Değerlendirme Sistemi
Bağıl Değerlendirme Sistemi «Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Ön Lisans ve Lisans Eğitim Öğretim Yönetmeliği» hükümlerine göre, 29 Ağustos 2012 tarih ve 465/11 Sayılı Senato Kararı ile yürürlüğe girmiştir. Üniversitemizde 2011-2012 eğitim öğretim yılı sonuna kadar Mutlak Değerlendirme Sistemi kullanılmakta iken 2012-2013 eğitim öğretim yılından itibaren Bağıl Değerlendirme Sistemine geçilmiştir. Bu nedenle Bağıl Değerlendirme: Öğrencilerin yarıyıl içi çalışmaları (laboratuvar, kısa sınav, ödev, vb.) ile ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı katkı paylarına göre, hesaplanan ağırlıklı ortalamasını, sınıftaki o dersin diğer öğrencilerin puanlarını dikkate alarak başarı düzeyini belirleyen bir sistemdir. Bölümümüz öğrencilerin ders başarısını daha sağlıklı bir şekilde ölçebilmek için 1 vize, 1 final ve 1 bütünleme uygulamasına gitmiştir. Yine ilgili derslerde öğretim elemanlarının isteği doğrultusunda ödevler de not değerlendirme sisteminde kullanılabilmektedir. Sınavlarla ilgili tüm bu işlemler üniversitemizin web sayfasında ve fakülte binamızın muhtelif yerlerine yerleştirilmiş olan bilgilendirme panolarından öğrencilere duyurusu yapılmaktadır. Üniversitemizde derslere devam zorunludur. Teorik derslere devam zorunluluğu % 70’dir. Bir dersten senato tarafından belirlenen haklı ve geçerli nedenlerle olsa bile belirlenen devam koşulunu yerine getirmeyen öğrenciler, o dersin dönem sonu sınavına giremezler ancak bütünleme sınavına girebilirler.
Öğrencinin başarısı dönem içi notları ile dönem sonu sınav notunun birlikte değerlendirilmesi ile belirlenmektedir. Dönem içi notları, en az biri ara sınav notu olmak üzere; ödevlere verilen notlardan oluşmaktadır. Dönem içi değerlendirmeleri (vize, ödev, seminer, proje) başarı notuna katkısı % 40, dönem sonu sınavı değerlendirmelerini (final) başarı notuna katkısı oranı % 60’tır. Son değerlendirme, o dersi alan tüm öğrencilerin genel başarı düzeyi de göz önüne alınarak, dersi veren öğretim elemanınca belirlenmektedir.
Haklı ve geçerli nedenlerle ara sınav ve dönem sonu sınavlarına giremeyen öğrenciler, mazeretlerinin bitimini izleyen 7 iş günü içerisinde mazeretlerini yazılı olarak dekanlığa bildirmek zorundadırlar. Mazeretleri ilgili yönetim kurulunca haklı ve geçerli bulunan öğrenciler, sınav haklarını yine yönetim kurullarınca belirlenen tarihte kullanırlar. Raporlu olunan süre içinde girilen sınavlar geçersiz sayılır. Yarıyıl sonu sınavlarında mazeret kabul edilmez.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Lisans Yerleştirme Sınavıdan Bölüm için belirlenen minimum puanı almış olmak
Sosyoloji Bölümünden mezun olan bir öğrenci hem kamu hem de özel sektörde geniş bir yelpazede iş bulabilmektedir. Sosyoloji bölümü mezunları öncelikle öğretmenlik formasyonu almak kaydıyla ortaöğrenim okullarında ve dershanelerde felsefe grubu öğretmenliği yapabilirler. Bununla birlikte diğer çalışma alanlarından bazıları şunlardır: Devlet planlama Teşkilatı (DPT), Aile Araştırma Kurumu, Devlet İstatistik Enstitüsü (DİE), Adalet Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı, İçişleri Bakanlığı, Turizm Bakanlığı, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, Gençlik ve Spor Bakanlığı, belediyeler, bankalar, reklam ve pazarlama şirketleri, büyük holdingler, sivil toplum örgütleri, medya kuruluşları, şirketlerin halkla ilişkiler bölümleri. Sosyoloji bölümü mezunları ayrıca yeterli ve gerekli bir araştırmacılık niteliği kazandıklarında araştırma şirketlerinde sosyal bilim araştırmalarında görev alabilecekleri gibi kendileri de araştırma yürütebilecek niteliğe sahip olabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030005193 | |
Qualification Title | Sociology License | |
Awarding Body | Mugla Sıtkı Koçman University | |
Awarding Body Contact | Muğla Sıtkı Koçman University 48000 Kötekli/Muğla | |
Awarding Body Url | http://www.mu.edu.tr/ | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Sociology and cultural studies | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | • To provide education towards developing a critical awareness of sociology as a discipline that deals with the structure of society formed by humans and human relations, as well as principles concerning every kind of change within the society; | |
Learning Environments | Learning takes place in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training takes place in laboratories and workshops within higher education institutions, as well as internships in workplaces. | |
Description |
| |
Key Competencies | Has advanced level of the following key competencies:
| |
Further Info | In the Philosophy Program at least one midterm exam for each course and a final exam. Assessment quizzes and homework done also. | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | |
Access Requirements | To get minimum point form Student Selection Central Exam | |
Conditions for Success | In order to succeed in programme, it is crucial to meet minimum reqirements of Programme Qualifications, to finish all courses successfully counting minimum 240 ECTS and having at least 2.00 GPA over 4.00 are necessities of the department to became graduated. Undergraduate students are expected to complete curriculum. In addition undergradute students are expected to have min. GPA of 2,00 over 4,00 and write dissertation thesis. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Gradutes from Department of Sociology may have chance to find jobs at many fields. Graduate students can Work as teachers at High Schools as Philosophy Group teachers. These students should complete required courses in Curriculum to become Philosophy Group teachers. In addition gradute students can work at State Planning Agency, Family Research Institution, Ministry of Family and Social Policy, State Statistics Institution, Ministry of Justice, Ministry of Health, Ministry of Interiors, Ministry of Tourism, Ministry of Food and Agriculture as sociologists. Moreover, graduate students can also work at advertisement, research and media companies, departments of Public Relations and also at banking sector sociology graduate students can be employed. | |
Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030005193
ISCO 08
ISCO 08
• To provide education towards developing a critical awareness of sociology as a discipline that deals with the structure of society formed by humans and human relations, as well as principles concerning every kind of change within the society;
• To assist students towards being able to confront the diverse theoretical perspectives within this field and analyse the problems with a contemporary and scientific approach;
• To offer a curriculum that gives students a sound theoretical formation of the general sociological issues, and that gives opportunities to specialize in various subjects like social structure research, gender sociology , women studies, environment sociology, culture sociology, tourism sociology, and crime sociology
Learning takes place in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training takes place in laboratories and workshops within higher education institutions, as well as internships in workplaces.
- Describes sociological concepts and explains them in a relation.
- Earn sociological imagination and tkinking, interpreting social events and facts with sociological imagination models.
- Have sociological knowledge about sociological theoretical models and explaining social world with modern and post modern sociological theories.
- Establishing a scientific research framework, determining appropriority of these techniques and theoretical framework.
- Grasping and realizing relationships betwen theory, technique and technical concepts.
- Having knowledge about social sciences and multi disciplinary approaches, and using sociological knowledge in a relationship with sociology, philosophy, anthropology, economics, political science.
- Criticising power relationships in social life and cultural life and having critical thinking about social problems.
- Using sociological knowledge in daily life, positioning one self in a critical, participatory and democratic attitude.
- Increasing awareness about human rights, justice, equality, enviranment, gender and cultural values.
- Producing scientific knowledge apart from predujices and othering.
- Analysing dynamics of social change and transformation .
- Paying attention to ethics at scientific researches and at work life and everyday life.
- Producing scientific knowledge by using different data techniques and sharing the produced knowledge and a written or oral way.
- Using a foreign language for establishing international academic researches and ability to follow academic papers in a foreign language.
- Using media and communication technologies and applying these technologies to ones own academic studies.
Has advanced level of the following key competencies:
- Literacy competence
- Multilingual competence
- Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
- Digital competence
- Personal, social and learning to learn competence
- Citizenship competence
- Entrepreneurial competence
- Cultural awareness and expression competence
In the Philosophy Program at least one midterm exam for each course and a final exam. Assessment quizzes and homework done also.
Success midterm grade, the effect of short-term exams and assignments, 40% of the final exam is 60%. In this evaluation, the course instructor, the course, the students' mid-term and final exams taken and grades received scores take into account the results of the statistical framework of the principles outlined in the directive is converted to 4-letter system. Student's cumulative GPA is created notes (WGPA) two consecutive periods less than 2.00 can not take those lessons to the next period. AA, BA, BB, CB and CC grade, that course is considered successful. A student from the DC and DD, depending on the student's graduation is considered AGNO'suna. AGNO'su grade student achievement threshold (2.00) is defined as successful on these courses. December semesters / years, however, WGPA evaluated by calculating the coefficients of these grades. The student who failed a grade of FF, the course is offered in the first semester / year, and continue taking the exam must fulfill the requirements. The grade is appreciated by MM and DD lectures, WGPA participate in the calculation of the assessment.
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
To get minimum point form Student Selection Central Exam
Gradutes from Department of Sociology may have chance to find jobs at many fields. Graduate students can Work as teachers at High Schools as Philosophy Group teachers. These students should complete required courses in Curriculum to become Philosophy Group teachers. In addition gradute students can work at State Planning Agency, Family Research Institution, Ministry of Family and Social Policy, State Statistics Institution, Ministry of Justice, Ministry of Health, Ministry of Interiors, Ministry of Tourism, Ministry of Food and Agriculture as sociologists. Moreover, graduate students can also work at advertisement, research and media companies, departments of Public Relations and also at banking sector sociology graduate students can be employed.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continuous