Yeterlilik Kodu | TR0030219024 | |
Yeterlilik Adı | Sosyal Hizmet Tezli Yüksek Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | Muş Alparslan Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Muş Alparslan Üniversitesi Külliyesi, Diyarbakır Yolu 7. km, 49250 Merkez/Muş | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.alparslan.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 7 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 7 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Sosyal çalışma ve danışma | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) | - | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 | |
Program Profili (Amaç) | Lisans yeterliliklerine dayalı, öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgilere erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan bir yükseköğretim programıdır. | |
Öğrenme Ortamları | Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Teorik derslerin sınavları yazılı olarak yapılmaktadır. Lisansta Sosyal Hizmet Bölümünden mezun olan adaylar ALES sınavına girerek başvuru yapabilmektedirler. Başvuru şartları ilanda ayrıca belirtilmektedir. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |
Giriş Şartı | Sosyal Hizmet yüksek lisans programına, Türkiyede lisans eğitimini tamamlamış ve ALES Eşit Ağırlık (EA) puanı olan kişiler başvuru yapabilirler. Alım şartları dönemden döneme değişiklik gösterebilmektedir. Eğitim süresi normal şartlarda 4 dönem olarak belirlenmiştir. Eğitim dili Türkçedir. | |
Başarma Şartları | Lisansta Sosyal Hizmet Bölümünden mezun olan adaylar ALES sınavına girerek başvuru yapabilmektedirler. Başvuru şartları ilanda ayrıca belirtilmektedir. Müfredattaki en az 21 kredilik ders, seminer ve tezden başarılı olmları gerekmektedir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Disiplinlerarası bir nitelik gösteren programa kayıtlı olan öğrenciler sekiz dönemi kapsayan eğitim süreci sonrasında kamu ve özel sektörde meslek alanında istihdam ve/veya terfi olanağı sağlayabilecek olan bir Sosyal Hizmet alanında sosyal çalışmacı diplomasına sahip olacaklardır. KAMU KURULUŞLARI 1- Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı - İl Müdürlükleri - İlçelerde bulunan Sosyal Hizmet Merkezleri - Çocuk Yuvaları - Çocuk Evleri Siteleri - Çocuk Destek Merkezleri - Darülaceze Başkanlığı - Huzurevi ve Yaşlı Bakım Rehabilitasyon Merkezleri - Şiddet Önleme ve İzleme Merkezleri 2- Sağlık Bakanlığı - İl ve ilçe Sağlık Müdürlükleri - Toplum Sağlığı Merkezleri - Halk Sağlığı Merkezleri - Hastaneler - Aile Planlaması ve Ana Çocuk Sağlığı Merkezleri 3- Adalet Bakanlığı - Ceza ve Tevkif Evleri - Denetimli Serbestlik Müdürlükleri - Adliyeler - Çocuk Eğitim Evleri - Adli Tıp Kurumları - Aile ve Çocuk Mahkemeleri 4- İçişleri Bakanlığı - Emniyet Müdürlükleri - Göç İdaresi Genel Müdürlüğü gibi bağlı birimler 5- Milli Savunma Bakanlığı - İlgili birimler YEREL YÖNETİMLER 1- Büyükşehir, Şehir ve İlçe Belediyeleri - Sosyal Destek Hizmetleri Müdürlüğü ve benzeri birimler - Kreşler - Toplum Merkezleri - Çeşitli projeler 2- Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları - İl ve ilçelerde bulunan Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları ÖZEL KURULUŞLAR - Kreş ve Gündüz Bakımevleri - Özel Huzurevleri ve Yaşlı Kreşleri - Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezleri - Aile Danışmanlığı Merkezleri SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI - Türk Kızılayı, Yeşilay vb. kuruluşlar - Dezavantajlı gruplara destek sunarak sosyal refah alanında çalışmalar yürüten, hak savunuculuğu yapan çeşitli STKlar ULUSLARARASI KURULUŞLAR ve PROJELER - Birleşmiş Milletler ve Avrupa Birliği bünyesinde faliyet gösteren uluslararası kuruluşlar - Avrupa Birliği, Birleşmiş Milletler, Kalkınma Ajansları ve uluslararası sivil toplum kuruluşlarının desteklediği çeşitli sosyal amaçlı projeler | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030219024
Lisans yeterliliklerine dayalı, öğrencinin bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgilere erişme, bilgiyi derleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanmasını sağlayan bir yükseköğretim programıdır.
Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarda yapılmaktadır.
- Sosyal hizmet kuramları bilgisine sahip olur.
- Sosyal hizmet uygulama alanları bilgisine sahip olur.
- Sosyal politika ve sosyal hizmet politikası bilgisine sahip olur.
- Sosyal hizmet alanında yönetim ve yönetim süreçleri bilgisine sahip olur.
- Sosyal hizmette araştırma yöntem ve teknikleri bilgisine sahip olur.
- Sosyal hizmet mevzuatı ve mesleki etik, ilke ve değerler bilgisine sahip olur.
- Farklı müracaatçı grupları ile sosyal hizmet uygulaması bilgisine sahip olur.
- Baskı ve ayrımcılığın biçim ve mekanizmalarını ve değişim stratejilerini anlama becerisine sahip olur.
- İleri genelci sosyal hizmet perspektifine ilişkin bilgiyi farklı müracaatçı gruplara müdahalede kullanır.
- Konuyla ilgili araştırmaları değerlendirme, bulguları pratikte uygulayabilme, niteliksel ve niceliksel araştırma ile veri analizi yapar.
- Sosyal hizmet müdahale planlarını ampirik olarak değerlendirir.
- Nüfusun değişik kesimleri, meslektaşlar ve toplumun diğer üyeleri arasında değişik iletişim tekniklerini kullanır.
- Kurumsal yapılar ve sosyal refah sistemleri içinde çalışabilme ve süpervizyon altında gerekli kurumsal değişimi belirler.
- Sosyal hizmet mesleği ve disiplininin etiği ile değerleri doğrultusunda, farklılığı pozitif bir değer kabul ederek uygulama yapar.
- Eleştirel düşünebilme, sentezleme, kuram ve müdahale deneyimi bilgilerini ve becerilerini profesyonel bağlamda uygular.
- Sosyal adalet ve hak temelli yaklaşımı; toplumsal, bilimsel, kültürel, mesleki değerler, etik, norm ve standartlar çerçevesinde sosyal hizmet mesleğinin görevlerini ve sorumluluklarını yerine getirir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Teorik derslerin sınavları yazılı olarak yapılmaktadır. Lisansta Sosyal Hizmet Bölümünden mezun olan adaylar ALES sınavına girerek başvuru yapabilmektedirler. Başvuru şartları ilanda ayrıca belirtilmektedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
- YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
- YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
- YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Sosyal Hizmet yüksek lisans programına, Türkiyede lisans eğitimini tamamlamış ve ALES Eşit Ağırlık (EA) puanı olan kişiler başvuru yapabilirler. Alım şartları dönemden döneme değişiklik gösterebilmektedir. Eğitim süresi normal şartlarda 4 dönem olarak belirlenmiştir. Eğitim dili Türkçedir.
Disiplinlerarası bir nitelik gösteren programa kayıtlı olan öğrenciler sekiz dönemi kapsayan eğitim süreci sonrasında kamu ve özel sektörde meslek alanında istihdam ve/veya terfi olanağı sağlayabilecek olan bir Sosyal Hizmet alanında sosyal çalışmacı diplomasına sahip olacaklardır.
KAMU KURULUŞLARI
1- Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı - İl Müdürlükleri - İlçelerde bulunan Sosyal Hizmet Merkezleri - Çocuk Yuvaları - Çocuk Evleri Siteleri - Çocuk Destek Merkezleri - Darülaceze Başkanlığı - Huzurevi ve Yaşlı Bakım Rehabilitasyon Merkezleri - Şiddet Önleme ve İzleme Merkezleri
2- Sağlık Bakanlığı - İl ve ilçe Sağlık Müdürlükleri - Toplum Sağlığı Merkezleri - Halk Sağlığı Merkezleri - Hastaneler - Aile Planlaması ve Ana Çocuk Sağlığı Merkezleri
3- Adalet Bakanlığı - Ceza ve Tevkif Evleri - Denetimli Serbestlik Müdürlükleri - Adliyeler - Çocuk Eğitim Evleri - Adli Tıp Kurumları - Aile ve Çocuk Mahkemeleri 4- İçişleri Bakanlığı - Emniyet Müdürlükleri - Göç İdaresi Genel Müdürlüğü gibi bağlı birimler 5- Milli Savunma Bakanlığı - İlgili birimler
YEREL YÖNETİMLER
1- Büyükşehir, Şehir ve İlçe Belediyeleri - Sosyal Destek Hizmetleri Müdürlüğü ve benzeri birimler - Kreşler - Toplum Merkezleri - Çeşitli projeler
2- Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları - İl ve ilçelerde bulunan Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları
ÖZEL KURULUŞLAR
- Kreş ve Gündüz Bakımevleri - Özel Huzurevleri ve Yaşlı Kreşleri - Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezleri - Aile Danışmanlığı Merkezleri
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARI
- Türk Kızılayı, Yeşilay vb. kuruluşlar - Dezavantajlı gruplara destek sunarak sosyal refah alanında çalışmalar yürüten, hak savunuculuğu yapan çeşitli STKlar
ULUSLARARASI KURULUŞLAR ve PROJELER
- Birleşmiş Milletler ve Avrupa Birliği bünyesinde faliyet gösteren uluslararası kuruluşlar - Avrupa Birliği, Birleşmiş Milletler, Kalkınma Ajansları ve uluslararası sivil toplum kuruluşlarının desteklediği çeşitli sosyal amaçlı projeler
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030219024 | |
Qualification Title | Sosyal Hizmet (Tezli) MASTER OF SCIENCE (WITH THESIS) | |
Awarding Body | MUŞ ALPARSLAN UNIVERSITY | |
Awarding Body Contact | ||
Awarding Body Url | http://www.alparslan.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 7 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 7 | |
Thematic Areas | Social work and counselling | |
National Occupation Classification | - | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 | |
Program Profile | - | |
Learning Environments | - | |
Description | She/he gains knowledge of social work theories. She/he gains knowledge of social work field practice. She/he gains knowledge of social policy and social work policy. She/he gains knowledge of management and management process in social work. She/he gains knowledgeof research methods and techniques. She/he gains knowledgesocial work legislation and Professional ethics and values. She/he gains knowledge of social work practice with diverse clients. She/he gains the ability of understanding structure and mechanisms of pressure and discrimination. She/he uses advanced generalist perspective of information on social work in responding to different client groups. She/he assesses research on the subject,practices findings practical and does data analysis with qualitative and quantitative research. She/he evaluates social work intervention plans empirically. She/he uses different communication techniques among different segments of the population, colleagues and other members of the community. She/he works within institutional structures and social welfare systems and determines the necessary institutional change under supervision. She/he accepts a positive value differences and makes practice in the direction of ethics and values. She/he practices professionally knowledge of critical thinking, synthesising, experience on the theories and the interventions. She/he acts on duties and responsibilities of social work profession with the reference of social justice; social, cultural, scientific values and professional norms and ethical standards. | |
Key Competencies | - | |
Further Info | Examinations of theoretical courses are made in written form. Candidates who graduated from the Department of Social Work in undergraduate can apply by taking the ALES exam. The application requirements are also specified in the advertisement. | |
Quality Assurance | - | |
Access Requirements | Persons who have completed their undergraduate education in Turkey and have ALES Equal Weight score can apply to the Social Work masters program. Purchase conditions may vary from period to period. The education period is determined as 4 semesters under normal conditions. The language of education is Turkish. | |
Conditions for Success | Candidates who graduated from the Department of Social Work in undergraduate can apply by taking the ALES exam. The application requirements are also specified in the advertisement. They must be successful in at least 21 credits of courses, seminars and thesis in the curriculum. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students enrolled in the program with an interdisciplinary qualification will have a social worker diploma in the field of Social Work, which will provide employment and/or promotion opportunities in the public and private sectors after the education period covering eight semesters. PUBLIC ORGANIZATIONS 1- Ministry of Family, Labor and Social Services 2- Ministry of Health 3- Ministry of Justice 4- Ministry of Interior 5- Ministry of National Defense LOCAL GOVERNMENTS 1- Metropolitan, City and District Municipalities 2- Social Assistance and Solidarity Foundations PRIVATE ORGANIZATIONS - Nursery and Day Care Centers - Private Nursing Homes and Nursery for the Elderly - Special Education and Rehabilitation Centers - Family Counseling Centers NON-GOVERNMENTAL ORGANIZATIONS - Turkish Red Crescent, Green Crescent etc. organizations - Various NGOs that work in the field of social welfare by providing support to disadvantaged groups, advocating for rights INTERNATIONAL ORGANIZATIONS and PROJECTS - International organizations operating within the United Nations and the European Union - Various social projects supported by the European Union, United Nations, Development Agencies and international non-governmental organizations | |
Legal Basis | - | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030219024
She/he gains knowledge of social work theories. She/he gains knowledge of social work field practice. She/he gains knowledge of social policy and social work policy. She/he gains knowledge of management and management process in social work. She/he gains knowledgeof research methods and techniques. She/he gains knowledgesocial work legislation and Professional ethics and values. She/he gains knowledge of social work practice with diverse clients. She/he gains the ability of understanding structure and mechanisms of pressure and discrimination. She/he uses advanced generalist perspective of information on social work in responding to different client groups. She/he assesses research on the subject,practices findings practical and does data analysis with qualitative and quantitative research. She/he evaluates social work intervention plans empirically. She/he uses different communication techniques among different segments of the population, colleagues and other members of the community. She/he works within institutional structures and social welfare systems and determines the necessary institutional change under supervision. She/he accepts a positive value differences and makes practice in the direction of ethics and values. She/he practices professionally knowledge of critical thinking, synthesising, experience on the theories and the interventions. She/he acts on duties and responsibilities of social work profession with the reference of social justice; social, cultural, scientific values and professional norms and ethical standards.
Examinations of theoretical courses are made in written form. Candidates who graduated from the Department of Social Work in undergraduate can apply by taking the ALES exam. The application requirements are also specified in the advertisement.
Persons who have completed their undergraduate education in Turkey and have ALES Equal Weight score can apply to the Social Work masters program. Purchase conditions may vary from period to period. The education period is determined as 4 semesters under normal conditions. The language of education is Turkish.
Students enrolled in the program with an interdisciplinary qualification will have a social worker diploma in the field of Social Work, which will provide employment and/or promotion opportunities in the public and private sectors after the education period covering eight semesters. PUBLIC ORGANIZATIONS 1- Ministry of Family, Labor and Social Services 2- Ministry of Health 3- Ministry of Justice 4- Ministry of Interior 5- Ministry of National Defense LOCAL GOVERNMENTS 1- Metropolitan, City and District Municipalities 2- Social Assistance and Solidarity Foundations PRIVATE ORGANIZATIONS - Nursery and Day Care Centers - Private Nursing Homes and Nursery for the Elderly - Special Education and Rehabilitation Centers - Family Counseling Centers NON-GOVERNMENTAL ORGANIZATIONS - Turkish Red Crescent, Green Crescent etc. organizations - Various NGOs that work in the field of social welfare by providing support to disadvantaged groups, advocating for rights INTERNATIONAL ORGANIZATIONS and PROJECTS - International organizations operating within the United Nations and the European Union - Various social projects supported by the European Union, United Nations, Development Agencies and international non-governmental organizations
Qualification is continuous