Yeterlilik Kodu | TR0030018966 | |
Yeterlilik Adı | Psikoloji Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İstanbul Gedik Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Cumhuriyet Mahallesi İlkbahar Sokak No: 1-3-5 Yakacık 34876 Kartal İstanbul | |
Sorumlu Kurum URL | http://www.gedik.edu.tr | |
Yönelim | Akademik | |
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Psikoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | İstanbul Gedik Üniversitesi Psikoloji Lisans Programı, çağdaş değerleri ve evrensel ilkeleri benimsemiş, eleştirel düşünebilen, toplumsal gelişmelere duyarlı, bilimsel bilgi üretme ve uygulama becerisine sahip psikologlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Mezunlar, psikoloji alanının farklı alt dallarında akademik ya da uygulamalı çalışmalarda bulunabilecek yeterliliğe sahip bireyler olarak donatılır. | |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Teorik derslere ek olarak laboratuvar, gözlem, saha çalışmaları, araştırma projeleri, ölçme-değerlendirme uygulamaları ve staj yoluyla uygulamalı eğitim yapılır. Öğrenciler ayrıca bilimsel araştırma yöntemleri ve raporlama konusunda uygulamalı çalışmalar yürütür. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir:
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Eğitim öğretimin değerlendirilmesi için quiz, pratik, uygulama, proje, rapor, ara sınav ve final gibi çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanılmaktadır. Aşağıdaki tabloda gösterildiği şekilde puanlanmakta ve harflendirilmektedir. Ders Notu Puan Aralığı Katsayı AA 88-100 4.0 BA 81-87 3.5 BB 76-80 3.5 CB 65-75 2.5 CC 55-64 2.0 DC 45-54 1.5 DD 40-44 1.0 FD 30-39 0.5 FF 0-29 0
| |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Fen, Edebiyat, Fen Edebiyat, Dil ve Tarih Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programı Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK) Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 18.04.2025/30.09.2027 | |
Giriş Şartı | Psikoloji Bölümü Yüksek Öğretim Kurulu’nun belirlemiş olduğu şartlara ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretime Geçiş Sınavı sonucu elde edilen (EA) puan türüne göre öğrenci almaktadır. | |
Başarma Şartları | 240 AKTS kredilik birinci aşama derece sistemine tabidir. Dereceyi alabilmek / programı tamamlamak için mevcut olan (toplam 240 AKTS karşılığı) derslerin tümünü başarı ile tamamlamak (GM, DZ, K, FD, FF), 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalamasına sahip olmak ve 8 ders dışı etkinliğe katılmış olmak mezuniyet için gerekli yeterlilik koşuludur. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) |
| |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030018966
ISCO 08
ISCO 08
İstanbul Gedik Üniversitesi Psikoloji Lisans Programı, çağdaş değerleri ve evrensel ilkeleri benimsemiş, eleştirel düşünebilen, toplumsal gelişmelere duyarlı, bilimsel bilgi üretme ve uygulama becerisine sahip psikologlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Mezunlar, psikoloji alanının farklı alt dallarında akademik ya da uygulamalı çalışmalarda bulunabilecek yeterliliğe sahip bireyler olarak donatılır.
Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Teorik derslere ek olarak laboratuvar, gözlem, saha çalışmaları, araştırma projeleri, ölçme-değerlendirme uygulamaları ve staj yoluyla uygulamalı eğitim yapılır. Öğrenciler ayrıca bilimsel araştırma yöntemleri ve raporlama konusunda uygulamalı çalışmalar yürütür.
-
Psikoloji biliminin temel kavramlarını kuramsal bakış açısıyla değerlendirir ve teorileri farklı perspektiflerden yorumlar.
-
Psikoloji tarihini bilir.
-
Psikolojinin disiplin olarak konumlanışını, duygusal, bilişsel, davranışsal süreçleri bilimsel yöntemlerle ve tarihsel bakış açısıyla ele alır.
-
Psikoloji ile ilişkili alanları tanır.
-
Psikolojinin temel kuramlarını bilir.
-
Psikolojideki ilgi alanına yönelik alt alanlarla tanışmıştır.
-
Psikolojideki temel düzey görüşme becerilerine ve psikolojik değerlendirme süreçlerindeki temel ilkelere hakimdir.
-
Psikolojide sık kullanılan değerlendirme ve ölçüm araçlarıyla ilgili temel düzey bilgilere sahiptir.
-
Psikolojideki araştırmalarda desen oluşturma, veri toplama, raporlama, tartışma ve sonuç oluşturma deneyimine sahiptir.
-
Psikoloji biliminden beslenen düşünce anlayışına ve eleştirel bakış açısına sahiptir.
-
Psikolojideki etik değerler hakkında bilgi sahibidir. Psikoloji biliminin ülkedeki gelişimi için alanın duyduğu gereksinimleri ve psikolog kimliğinin getirdiği sorumlulukları bilir.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir:
-
Okuma yazma yetkinliği
-
Çoklu dil yetkinliği
-
Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
-
Dijital yetkinlik
-
Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
-
Vatandaşlık yetkinliği
-
Girişimcilik yetkinliği
-
Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Eğitim öğretimin değerlendirilmesi için quiz, pratik, uygulama, proje, rapor, ara sınav ve final gibi çeşitli ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanılmaktadır. Aşağıdaki tabloda gösterildiği şekilde puanlanmakta ve harflendirilmektedir.
Ders Notu Puan Aralığı Katsayı
AA 88-100 4.0
BA 81-87 3.5
BB 76-80 3.5
CB 65-75 2.5
CC 55-64 2.0
DC 45-54 1.5
DD 40-44 1.0
FD 30-39 0.5
FF 0-29 0
- GM- Girmedi,
- TK- Tekrar,
- DZ-Devamsız,
- TR-Transfer Dersler,
- G-geçti,
- K-Kaldı,
- ERA –Erasmus Sırasında Alınan Dersler,
- ÖD- Öğrenci Değişimi Programı Sırasında Dersler
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Fen, Edebiyat, Fen Edebiyat, Dil ve Tarih Coğrafya Fakülteleri Öğretim Programı Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (FEDEK)
Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 18.04.2025/30.09.2027
Psikoloji Bölümü Yüksek Öğretim Kurulu’nun belirlemiş olduğu şartlara ve Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretime Geçiş Sınavı sonucu elde edilen (EA) puan türüne göre öğrenci almaktadır.
- Mezunlar aynı bölümde veya bazı başka alanlarda yüksek lisans veya doktora programlarına başvurabilirler. Lisans eğitimini tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları, yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları ve bilim sınavını başarmaları koşuluyla lisansüstü programlarında öğrenim görebilirler.
- Mezunlarımız isterlerse akademik çalışmalara yönelebilirler, isterlerse de ilgileri doğrultusundaki uygulamalı alt dallarda da yüksek lisans yaparak uzmanlaşabilirler. Kamu ve özel ruh sağlığı kuruluşları, kamu ve özel hastaneler, toplum sağlığı veya diğer sağlık kuruluşları, özel psikolojik danışma merkezleri, milli eğitimin çeşitli kurumları, anaokulları ve yuvalar, rehabilitasyon merkezleri, adalet bakanlığına bağlı çeşitli ortamlarda, şirketler ve fabrikalar gibi çeşitli iş ortamlarında, halkla ilişkiler, insan kaynakları departmanları gibi geniş ve farklı iş alanlarında istihdam imkanı bulabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
Qualification Code | TR0030018966 | |
Qualification Title | Psikoloji License | |
Awarding Body | Gedik University | |
Awarding Body Contact | Cumhuriyet Neighborhood, İlkbahar Street, No: 1-3-5, Yakacık, 34876 Kartal, Istanbul, Türkiye | |
Awarding Body Url | http://www.gedik.edu.tr | |
Orientation | Academic | |
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Psychology | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile | The Undergraduate Psychology Program at Istanbul Gedik University aims to educate psychologists who embrace contemporary values and universal principles, can think critically, are sensitive to social developments, and possess the ability to produce and apply scientific knowledge. Graduates are equipped as individuals qualified to engage in academic or applied work in various subfields of psychology. | |
Learning Environments | Education and training are carried out in the form of formal education. In addition to theoretical courses, practical training is provided through laboratories, observations, field studies, research projects, assessment and evaluation practices, and internships. Students also engage in applied studies on scientific research methods and reporting. | |
Description |
| |
Key Competencies | Has advanced level of the following key competences:
| |
Further Info | Various assessment and evaluation methods such as quizzes, practicals, applications, projects, reports, mid-term exams, and final exams are used to evaluate education and training. They are graded and scored as shown in the table below. Grade Score Range Coefficient AA 88–100 4.0 Abbreviations: | |
Quality Assurance | In order to ensure the quality of higher education programs: The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, administration, and supervision of education, training, and other activities carried out in higher education institutions. Within the framework of the criteria determined by YÖK, “University Monitoring and Evaluation Reports” for higher education institutions are prepared and published every year. Based on these reports, YÖK also shares with the public further reports that include quantitative and qualitative evaluations regarding higher education institutions. Each year, YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report,” which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which contain both quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are also made public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Regulation on the Quality Assurance of Undergraduate Diploma Programs”:
Association for Evaluation and Accreditation of Educational Programs in Faculties of Science, Letters, Science and Letters, Languages, and History-Geography (FEDEK) Accreditation Start/End Date: 18.04.2025 / 30.09.2027 | |
Access Requirements | The Department of Psychology admits students in accordance with the requirements set by the Council of Higher Education (YÖK) and based on the Equal Weight (EA) score obtained in the Higher Education Entrance Examination conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM). | |
Conditions for Success | It is subject to the first cycle degree system with 240 ECTS credits. In order to obtain the degree / complete the program, students must successfully complete all available courses (equivalent to a total of 240 ECTS) (grades GM, DZ, K, FD, FF), have a minimum cumulative grade point average of 2.00 out of 4.00, and participate in 8 extracurricular activities. These are the qualification requirements for graduation. | |
Progression Paths (Relationship Type) |
| |
Legal Basis |
1.1. Regulation on the Principles of Transfers between Associate and Undergraduate Level Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council | |
Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
Url | Open Address |
TR0030018966
ISCO 08
ISCO 08
The Undergraduate Psychology Program at Istanbul Gedik University aims to educate psychologists who embrace contemporary values and universal principles, can think critically, are sensitive to social developments, and possess the ability to produce and apply scientific knowledge. Graduates are equipped as individuals qualified to engage in academic or applied work in various subfields of psychology.
Education and training are carried out in the form of formal education. In addition to theoretical courses, practical training is provided through laboratories, observations, field studies, research projects, assessment and evaluation practices, and internships. Students also engage in applied studies on scientific research methods and reporting.
- Evaluates the fundamental concepts of psychology from a theoretical perspective and interprets theories from different viewpoints.
- Knows the history of psychology.
- Addresses psychology as a discipline, and examines emotional, cognitive, and behavioral processes through scientific methods and a historical perspective.
- Recognizes fields related to psychology.
- Knows the fundamental theories of psychology.
- Has been introduced to subfields related to their areas of interest in psychology.
- Possesses basic-level interviewing skills and understands the fundamental principles of psychological assessment processes.
- Has basic knowledge of commonly used assessment and measurement tools in psychology.
- Has experience in designing research, collecting data, reporting, discussing, and drawing conclusions in psychology.
- Possesses a way of thinking informed by psychology and a critical perspective.
- Has knowledge of ethical values in psychology, understands the needs of the field for its development in the country, and is aware of the responsibilities associated with the identity of being a psychologist.
Has advanced level of the following key competences:
-
Literacy competence
-
Multilingual competence
-
Mathematical competence and competence in science, technology and engineering
-
Digital competence
-
Personal, social and learning to learn competence
-
Citizenship competence
-
Entrepreneurship competence
-
Cultural awareness and expression competence
Various assessment and evaluation methods such as quizzes, practicals, applications, projects, reports, mid-term exams, and final exams are used to evaluate education and training. They are graded and scored as shown in the table below.
Grade Score Range Coefficient
AA 88–100 4.0
BA 81–87 3.5
BB 76–80 3.0
CB 65–75 2.5
CC 55–64 2.0
DC 45–54 1.5
DD 40–44 1.0
FD 30–39 0.5
FF 0–29 0
Abbreviations:
GM – Did not attend exam
TK – Repeated course
DZ – Absenteeism
TR – Transferred courses
G – Pass
K – Fail
ERA – Courses taken during Erasmus
ÖD – Courses taken during Student Exchange Program
In order to ensure the quality of higher education programs:
The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, administration, and supervision of education, training, and other activities carried out in higher education institutions.
Within the framework of the criteria determined by YÖK, “University Monitoring and Evaluation Reports” for higher education institutions are prepared and published every year. Based on these reports, YÖK also shares with the public further reports that include quantitative and qualitative evaluations regarding higher education institutions.
Each year, YÖK publishes the “Foundation Higher Education Institutions Report,” which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions. These reports, which contain both quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are also made public by YÖK.
The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the “Regulation on the Quality Assurance of Undergraduate Diploma Programs”:
-
Development and Approval of Curricula
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs and the learning outcomes that each program is expected to provide to students are determined by the senates of higher education institutions in line with the basic principles established by YÖK.
1.3. The curricula of National Core Education Programs, once adopted by the relevant Deans’ Council, are implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. -
Assessment and Evaluation
The assessment and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program is expected to provide to students are carried out in accordance with the regulations on education, training, and examinations prepared by higher education institutions in line with the basic principles established by YÖK. -
Certification
Students enrolled in undergraduate programs are awarded a bachelor’s degree diploma upon successful completion of the course credits and other requirements set by higher education institutions. -
Internal and External Evaluation
Within the framework of continuous monitoring, higher education institutions enter their “Institutional Self-Assessment Reports” from the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares with the public the “Institutional Feedback Reports” it prepares regarding the external evaluation of higher education institutions. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK demonstrate that the quality assurance of program qualifications has been ensured. YÖKAK also conducts regular review activities regarding the qualifications determined under its legislation.
Association for Evaluation and Accreditation of Educational Programs in Faculties of Science, Letters, Science and Letters, Languages, and History-Geography (FEDEK)
Accreditation Start/End Date: 18.04.2025 / 30.09.2027
The Department of Psychology admits students in accordance with the requirements set by the Council of Higher Education (YÖK) and based on the Equal Weight (EA) score obtained in the Higher Education Entrance Examination conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM).
- Graduates may apply to master’s or doctoral programs in the same field or in certain other disciplines. Candidates who have completed their undergraduate education may pursue graduate studies provided that they obtain a valid score from the ALES exam, possess sufficient proficiency in English, and pass the academic proficiency exam.
- Our graduates may choose to pursue academic careers or to specialize in applied subfields by completing master’s programs in their areas of interest. They can find employment opportunities in a wide range of settings such as public and private mental health institutions, public and private hospitals, community health or other healthcare organizations, private psychological counseling centers, various institutions of the Ministry of National Education, preschools and nurseries, rehabilitation centers, different environments affiliated with the Ministry of Justice, as well as diverse professional fields including companies and factories, public relations, and human resources departments.
-
Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transfers between Associate and Undergraduate Level Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
-
Higher Education Law No. 2547 (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council
Qualification is continuous