Yeterlilik Kodu | TR0030033862 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterlilik Adı | Mimarlık (İngilizce) Lisans Diploması | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum | Abdullah Gül Üniversitesi | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Barbaros, Sümer Kampüsü, Erkilet Blv., 38080 Kocasinan/Kayseri | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sorumlu Kurum URL | http://www.agu.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yönelim | Genel | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
AYÇ Seviyesi | 6 | Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TYÇ Seviyesi | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Mimarlık ve şehir planlama | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08: 58 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kategori | Ana | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kredi Değeri | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profili (Amaç) | AGÜ'deki mimarlık eğitimi, yenilikçi ve esnek müfredatıyla özgün bir yapıya sahiptir. Mimarlık tarih, kuram ve eleştirisi, yapı ve yapım, mimari koruma ve tasarım gibi mimarlık alanlarının yanı sıra, bilgi teknolojileri, çevre, ileri malzemeler, kültür-sanat-miras yönetimi gibi ilgili disiplinlerde araştırma ve proje odaklı çalışmalarla desteklenen bir eğitim sistemi sunulmaktadır. AGÜ, uluslararası standartlarda bir mimarlık eğitimi modeli sunmaktadır: Bu model, sanat ve tarih eleştirisi yoluyla malzeme ve mekânsal deneyime odaklanan ampirik süreçlere dayanmaktadır. Araştırma ve deneysel çalışmalarla karakterize edilen bir mimarlık eğitimi, modelleme, malzeme araştırmaları, belgeleme, yapı biyolojisi ve fizik laboratuvarlarında sunulmaktadır. Ayrıca, bina yapımının çeşitli aşamalarında uygulamalı çalışmalar da zorunludur. AGÜ Mimarlık Fakültesi, öğrencilerinin kariyer gelişimine uluslararası bir katkı sağlamaktadır. Fakülte, ABD ve Avrupa'daki prestijli mimarlık okullarıyla uluslararası işbirlikleri kurmaktadır. Öğrencilerin kariyer gelişimine yönelik bir diğer katkı, önde gelen ulusal ve uluslararası mimarlık ofisleri ve inşaat firmalarında proje ve saha odaklı stajlarla planlanmaktadır. Böylece öğrenciler, mezuniyetlerinden önce profesyonel ortamda yer alma fırsatına sahip olacaklardır. Abdullah Gül Üniversitesi Mimarlık Bölümü’nün program amaçları aşağıda verilmiştir.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim tam zamanlı (örgün) öğretim şeklinde gerçekleştirilmektedir. Ayrıca programda zorunlu dersler olarak tanımlanmış her biri otuz iş günü olmak üzere ofis ve şantiye staj deneyimi bulunmaktadır. Mimari eğitim sürecinin fiziksel olanaklarının merkezinde yer alan stüdyolar öğrencilerin projelerini çizebilme, fiziksel prototiplere dönüştürebilme ve grup çalışmalarına imkân veren boyutlarda ve niteliktedir. Bölümün stüdyo dersleri, 4 adet stüdyo mekânında yürütülmektedir. Bu mekanlar toplam 878,93 m2 alana sahiptir. Ayrıca bölüm teorik derslerinin yürütüldüğü iki derslik bulunmaktadır. Mimarlık Bölümü işbirlikçi ve işbirlikli aktif öğrenme yaklaşımlarını temel alarak; yaparak öğrenme, akran öğrenimi ve deneyimsel öğrenme gibi modellerle eğitim sunmaktadır. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Öğrenme Kazanımları (Tanım) | Abdullah Gül Üniversitesi Mimarlık Bölümü’nün program çıktıları aşağıda verilmiştir.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Anahtar Yetkinlikler | Abdullah Gül Üniversitesi Mimarlık Bölümü aşağıda sıralanan anahtar yetkinlikleri sunmaktadır: - Tasarım / yaratıcı düşünme - Tarih / kuram, kültür / sanat - Çevre / kent / toplum - Yapı teknolojisi - Meslek ortamı | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | 1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, rapor, sunum, poster, kısa sınav, ara sınav, dönem sonu sınavı, ara jüri ve final jürisi gibi farklı yöntemler kullanılır. 3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2.Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Giriş Şartı | 1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. 2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak. 3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak. 4. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Başarma Şartları | Asgari 240 AKTS ders kredisini başarmak, program müfredatındaki tüm derslerin en az 2.00 Genel Not Ortalaması (GPA) ile tamamlanması ve varsa Abdullah Gül Üniversitesinin belirlemiş olduğu diğer yükümlülükleri yerine getirmiş olmak. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | 1.Bir yıllık İngilizce hazırlık eğitiminin ardından dört yıllık lisans eğitimini başarı ile tamamlayan mezunlara “Mimar Unvanı ve Lisans Derecesi” aldığını belirten lisans diploması verilmektedir. Diplomada ayrıca diplomayı alan kişinin “Mimar” unvanına tanınan bütün yetki ve sorumluluklara sahip olduğu belirtilmektedir. 2. Mimarlık lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora programlarına devam edebilirler. 3. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği 3. Abdullah Gül Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği başta olmak üzere Abdullah Gül Üniversitesine ait diğer yönetmelik, yönerge, uygulama esasları ve Senato, Dekanlık ve Mimarlık bölüm kararları | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç |
TR0030033862
ISCO 08: 58
ISCO 08: 58
AGÜ'deki mimarlık eğitimi, yenilikçi ve esnek müfredatıyla özgün bir yapıya sahiptir. Mimarlık tarih, kuram ve eleştirisi, yapı ve yapım, mimari koruma ve tasarım gibi mimarlık alanlarının yanı sıra, bilgi teknolojileri, çevre, ileri malzemeler, kültür-sanat-miras yönetimi gibi ilgili disiplinlerde araştırma ve proje odaklı çalışmalarla desteklenen bir eğitim sistemi sunulmaktadır. AGÜ, uluslararası standartlarda bir mimarlık eğitimi modeli sunmaktadır: Bu model, sanat ve tarih eleştirisi yoluyla malzeme ve mekânsal deneyime odaklanan ampirik süreçlere dayanmaktadır. Araştırma ve deneysel çalışmalarla karakterize edilen bir mimarlık eğitimi, modelleme, malzeme araştırmaları, belgeleme, yapı biyolojisi ve fizik laboratuvarlarında sunulmaktadır. Ayrıca, bina yapımının çeşitli aşamalarında uygulamalı çalışmalar da zorunludur.
AGÜ Mimarlık Fakültesi, öğrencilerinin kariyer gelişimine uluslararası bir katkı sağlamaktadır. Fakülte, ABD ve Avrupa'daki prestijli mimarlık okullarıyla uluslararası işbirlikleri kurmaktadır. Öğrencilerin kariyer gelişimine yönelik bir diğer katkı, önde gelen ulusal ve uluslararası mimarlık ofisleri ve inşaat firmalarında proje ve saha odaklı stajlarla planlanmaktadır. Böylece öğrenciler, mezuniyetlerinden önce profesyonel ortamda yer alma fırsatına sahip olacaklardır.
Abdullah Gül Üniversitesi Mimarlık Bölümü’nün program amaçları aşağıda verilmiştir.
- Kültürel ve sosyal çevreyi zenginleştirmek amacıyla, yerel ve küresel ölçekte yenilikçi tasarım çözümleri geliştirmek için disiplinlerarası ve disiplinler ötesi bir yaklaşımla araştırma ve tasarım yapmak.
- Somut ve soyut mirasın farkında olmak ve sürdürülebilir tasarım konusunda gerekli becerilere sahip olmak.
- Teorik ve pratik bilgi, beceri ve yetkinlikleri paylaşmak için işbirlikçi çalışmalarda sorumluluk sahibi bir ekip lideri veya üyesi olarak hareket etmek.
Eğitim ve öğretim tam zamanlı (örgün) öğretim şeklinde gerçekleştirilmektedir. Ayrıca programda zorunlu dersler olarak tanımlanmış her biri otuz iş günü olmak üzere ofis ve şantiye staj deneyimi bulunmaktadır. Mimari eğitim sürecinin fiziksel olanaklarının merkezinde yer alan stüdyolar öğrencilerin projelerini çizebilme, fiziksel prototiplere dönüştürebilme ve grup çalışmalarına imkân veren boyutlarda ve niteliktedir. Bölümün stüdyo dersleri, 4 adet stüdyo mekânında yürütülmektedir. Bu mekanlar toplam 878,93 m2 alana sahiptir. Ayrıca bölüm teorik derslerinin yürütüldüğü iki derslik bulunmaktadır. Mimarlık Bölümü işbirlikçi ve işbirlikli aktif öğrenme yaklaşımlarını temel alarak; yaparak öğrenme, akran öğrenimi ve deneyimsel öğrenme gibi modellerle eğitim sunmaktadır.
Abdullah Gül Üniversitesi Mimarlık Bölümü’nün program çıktıları aşağıda verilmiştir.
- Mimarlığın kuramsal ve uygulama alanlarını birbirini tamamlayan unsurlar olarak görmek ve tasarım sürecine eş zamanlı olarak yansıtmak.
- Soyut, sistematik ve eleştirel bir bakış açısıyla düşünmek ve öğrenmek; bireyselleşmiş bir mimarlık kültürü geliştirmek.
- Farklı ölçekler ve tasarım alanları arasındaki ilişkileri kavrayarak bunları eş zamanlı olarak kullanmak.
- Disiplinlerarası ve disiplinler ötesi bir yaklaşımla araştırma ve tasarım yapmak.
- Maddi ve manevi mirasın farkında olmak ve sürdürülebilir tasarım için gerekli becerilere sahip olmak.
- Problemleri deneysel bir yaklaşımla ele almak ve tasarım süreçlerinde bu yaklaşımı profesyonel yaşamında aktarıp paylaşmak.
- Kültürel ve sosyal çevreyi zenginleştirmek amacıyla yerel ve küresel ölçekte yenilikçi tasarım çözümleri geliştirmek.
- Tasarım çözümlerini uygun temsil teknikleriyle ifade edebilmek.
- Fiziksel çevrenin tasarımı ve inşası ile ilgili etik, hukuki, sosyal, kültürel ve ekonomik sorumlulukların bilincinde olmak.
- İş birliğine dayalı çalışmalarda sorumlu bir ekip lideri veya üyesi olarak yetkinliklerini paylaşmak.
- Öğrenme, bilgi edinme ve bilgiyi kullanmaya yönelik yaşam boyu stratejiler geliştirmek.
- Kendi ana dilinde ve İngilizce olarak kişisel ve profesyonel iletişim becerilerine sahip olmak.
Abdullah Gül Üniversitesi Mimarlık Bölümü aşağıda sıralanan anahtar yetkinlikleri sunmaktadır:
- Tasarım / yaratıcı düşünme
- Tarih / kuram, kültür / sanat
- Çevre / kent / toplum
- Yapı teknolojisi
- Meslek ortamı
1. Ölçme ve değerlendirme yöntemleri; sınav çeşitleri ve bunların ders başarı notuna katkısı, bu konularda Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
2. Ölçme ve değerlendirmede ödev, proje, uygulama, rapor, sunum, poster, kısa sınav, ara sınav, dönem sonu sınavı, ara jüri ve final jürisi gibi farklı yöntemler kullanılır.
3. Öğrenci başarısının değerlendirilmesinde harf ve/veya rakama dayalı not verme sistemleri kullanılır.
Harf Notu | Puan | Katsayı |
A | 90-100 | 4,00 |
A- | 87-89 | 3,67 |
B+ | 83-86 | 3,33 |
B | 80-82 | 3,00 |
B- | 77-79 | 2,67 |
C+ | 73-76 | 2,33 |
C | 70-72 | 2,00 |
C- | 64-69 | 1,67 |
D+ | 56-63 | 1,33 |
D | 50-55 | 1,00 |
F | 0-49 | 0,00 |
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2.Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
4. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
1.Bir yıllık İngilizce hazırlık eğitiminin ardından dört yıllık lisans eğitimini başarı ile tamamlayan mezunlara “Mimar Unvanı ve Lisans Derecesi” aldığını belirten lisans diploması verilmektedir. Diplomada ayrıca diplomayı alan kişinin “Mimar” unvanına tanınan bütün yetki ve sorumluluklara sahip olduğu belirtilmektedir.
2. Mimarlık lisans diplomasına sahip olanlar, yüksek lisans programlarına ve ilgili şartları sağlamaları halinde lisans derecesi ile kabul edilen doktora programlarına devam edebilirler.
3. Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
3. Abdullah Gül Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği başta olmak üzere Abdullah Gül Üniversitesine ait diğer yönetmelik, yönerge, uygulama esasları ve Senato, Dekanlık ve Mimarlık bölüm kararları
Yeterlilik sürekli geçerlidir.
Qualification Code | TR0030033862 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Qualification Title | Bachelor of Science in Architecture | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body | Abdullah Gül University | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Contact | Abdullah Gul University, Barbaros, Sumer Campus Erkilet Boulevard., 38080 Kocasinan/Kayseri Türkiye | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Awarding Body Url | https://w3.agu.edu.tr/ | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Orientation | General | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
EQF Level | 6 | The Qualification hasn't been included in TQF. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TQF Level | 6 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Thematic Areas | Architecture and town planning | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
National Occupation Classification |
ISCO 08: 58 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Category | Main | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Credit Value | 240 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Duration | 4 Yıl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Program Profile | Architectural education at AGU is authentic with its innovative and flexible curriculum. A training system based on research and project-focused work in architecture such as history, theory and criticism of architecture, building and construction, architectural preservation and design as well as in related disciplines such as information technologies, environment, advanced materials, culture-art-heritage management. AGU provides an architectural education model at international standards: It is based on empirical processes focused on material and spatial experience through art and history criticism. An architectural education characterized with research and experimentation is offered at modeling, material research, documentation, building biology and physics labs. Practice at various phases of building construction is also required. AGU architecture school proposes an international contribution to the career development of the students during their education. The faculty is establishing international cooperation with prestigious schools of architecture in USA and Europe. A further contribution to the students’ career development is planned through project and site-focused internship at the leading national and international architectural offices and construction firms. Thus, the students would have the opportunity to partake in the professional environment before their graduation. The program objectives of the Department of Architecture at Abdullah Gül University are as follows.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Learning Environments | Education and teaching are provided in the form of formal (full-time) education Additionally, the program includes compulsory architectural office and construction site internship experiences, each lasting thirty working days. The studios, which are at the core of the physical facilities of the architectural education process, are of sufficient size and quality to allow students to draw their projects, transform them into physical prototypes, and engage in group work. The department's studio courses are conducted in four studio spaces, totaling an area of 878.93 m². The department also has two classrooms for theoretical courses. The Department of Architecture provides education based on collaborative and cooperative active learning approaches, offering models such as learning by doing, peer learning and experiential learning. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Description | The program outcomes of the Department of Architecture at Abdullah Gül University are as follows.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Key Competencies | The Department of Architecture at Abdullah Gül University offers the following key competencies: - Design / creative thinking - History / theory, culture / art - Environment / city / society - Building technology - Professional environment | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Further Info | 1. Measurement and evaluation methods; types of exams and their contribution to course success grades are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK) on these issues. 2. Different methods such as homework, projects, applications, reports, presentations, posters, quizzes, midterm exams, final exams, mid-term jury and final jury are used in measurement and evaluation. 3. Grading systems based on letters and/or numbers are used in the evaluation of student success.
| |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Quality Assurance | In order to monitor the quality of higher education programs; YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions. “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are also shared with the public by YÖK. The “Foundation Higher Education Institutions Report” is published each year by the Council of Higher Education, which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by the Council of Higher Education. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”: 1. Creation and Approval of Curriculum: 1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.3. The curriculum of the National Core Curriculum is approved by the relevant Deans' Council and implemented by higher education institutions with the approval of YÖK. 2. Measurement-Evaluation: How the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student will be measured and evaluated is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Documentation: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared by YÖKAK regarding the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Access Requirements | 1. To have graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to have met the conditions for admission to undergraduate programs of higher education institutions. 2. To have been placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central exam conducted by the Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK. 3. To have received the required score and passed the special talent exam as a result of the central exam conducted by ÖSYM for programs of higher education institutions that accept students with special talent exams, the procedures and principles of which are determined by YÖK. 4. To have been placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates, as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, the procedures and principles of which are determined by YÖK. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Conditions for Success | Successfully completing a minimum of 240 ECTS course credits, completing all courses in the program curriculum with at least a 2.00 GPA, and fulfilling any other requirements set by Abdullah Gül University, if applicable. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Progression Paths (Relationship Type) | 1. After one year of English preparatory education, graduates who successfully complete their four-year undergraduate education are given a bachelor's degree indicating that they have received the "Architect Title and Bachelor's Degree". The diploma also states that the person who receives the diploma has all the authorities and responsibilities granted to the “Architect” title. 2. Those who have a bachelor's degree in Architecture can continue to graduate programs and, if they meet the relevant requirements, to doctoral programs accepted with a bachelor's degree. 3. Undergraduate students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions they are studying in. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate bachelor's degrees if they are successful. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer 1.2. Regulation on Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation 3. Abdullah Gül University Undergraduate Education-Teaching and Exam Regulation, other regulations, directives, application principles and Senate, Dean's Office and Architecture Department decisions. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Url | Open Address |
TR0030033862
ISCO 08: 58
ISCO 08: 58
Architectural education at AGU is authentic with its innovative and flexible curriculum. A training system based on research and project-focused work in architecture such as history, theory and criticism of architecture, building and construction, architectural preservation and design as well as in related disciplines such as information technologies, environment, advanced materials, culture-art-heritage management. AGU provides an architectural education model at international standards: It is based on empirical processes focused on material and spatial experience through art and history criticism. An architectural education characterized with research and experimentation is offered at modeling, material research, documentation, building biology and physics labs. Practice at various phases of building construction is also required. AGU architecture school proposes an international contribution to the career development of the students during their education. The faculty is establishing international cooperation with prestigious schools of architecture in USA and Europe. A further contribution to the students’ career development is planned through project and site-focused internship at the leading national and international architectural offices and construction firms. Thus, the students would have the opportunity to partake in the professional environment before their graduation.
The program objectives of the Department of Architecture at Abdullah Gül University are as follows.
- Research and design with an inter- and trans-disciplinary approach to develop innovative design solutions in local and global scale to enrich cultural and social environment.
- Be aware of tangible and intangible heritage and possess the required skills in sustainable design.
- Act as a responsible team leader or member in collaborative work to share theoretical and practical knowledge, skills and qualifications.
Education and teaching are provided in the form of formal (full-time) education Additionally, the program includes compulsory architectural office and construction site internship experiences, each lasting thirty working days. The studios, which are at the core of the physical facilities of the architectural education process, are of sufficient size and quality to allow students to draw their projects, transform them into physical prototypes, and engage in group work. The department's studio courses are conducted in four studio spaces, totaling an area of 878.93 m². The department also has two classrooms for theoretical courses. The Department of Architecture provides education based on collaborative and cooperative active learning approaches, offering models such as learning by doing, peer learning and experiential learning.
The program outcomes of the Department of Architecture at Abdullah Gül University are as follows.
- Perceive the theory and practice fields of architecture as complementary to each other and reflect them simultaneously to the process of design.
- Think and learn in an abstract, systematical and critical manner, to articulate an individualized architectural culture.
- Conceptualize the relationships between different scales and fields of design, to utilize them concurrently.
- Research and design with an inter- and trans-disciplinary approach.
- Be aware of the tangible and intangible heritage and to possess the required skills in sustainable design.
- Approach problem solving and design experimentally, and to convey and share this approach in his/her professional life.
- Develop innovative design solutions in local and global scale to enrich cultural and social environment.
- Express his/her design solutions with appropriate representation techniques.
- Be conscious of ethical, legal, social, cultural and economic responsibilities concerning the design and construction of the physical environment.
- Share his/her skills as a responsible team leader or member in collaborative work.
- Sustain life-long strategies for learning, acquiring and using knowledge.
- Have personal and professional communication skills in his/her native language and in English.
The Department of Architecture at Abdullah Gül University offers the following key competencies:
- Design / creative thinking
- History / theory, culture / art
- Environment / city / society
- Building technology
- Professional environment
1. Measurement and evaluation methods; types of exams and their contribution to course success grades are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by the Council of Higher Education (YÖK) on these issues.
2. Different methods such as homework, projects, applications, reports, presentations, posters, quizzes, midterm exams, final exams, mid-term jury and final jury are used in measurement and evaluation.
3. Grading systems based on letters and/or numbers are used in the evaluation of student success.
Letter Grade | Point | Coefficient |
A | 90-100 | 4,00 |
A- | 87-89 | 3,67 |
B+ | 83-86 | 3,33 |
B | 80-82 | 3,00 |
B- | 77-79 | 2,67 |
C+ | 73-76 | 2,33 |
C | 70-72 | 2,00 |
C- | 64-69 | 1,67 |
D+ | 56-63 | 1,33 |
D | 50-55 | 1,00 |
F | 0-49 | 0,00 |
In order to monitor the quality of higher education programs;
YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising the education and training and other activities carried out in higher education institutions.
“University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are also shared with the public by YÖK.
The “Foundation Higher Education Institutions Report” is published each year by the Council of Higher Education, which includes academic, administrative and financial data on foundation higher education institutions. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by the Council of Higher Education. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Providing Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:
1. Creation and Approval of Curriculum:
1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.3. The curriculum of the National Core Curriculum is approved by the relevant Deans' Council and implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.
2. Measurement-Evaluation: How the learning outcomes that each undergraduate program will provide to the student will be measured and evaluated is carried out in accordance with the education, training and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Documentation: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared by YÖKAK regarding the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation.
1. To have graduated from secondary education institutions or foreign secondary education institutions whose equivalence is approved by the Ministry of National Education and to have met the conditions for admission to undergraduate programs of higher education institutions.
2. To have been placed in the relevant undergraduate program of the higher education institution as a result of the central exam conducted by the Evaluation, Selection and Placement Center (ÖSYM), the procedures and principles of which are determined by YÖK.
3. To have received the required score and passed the special talent exam as a result of the central exam conducted by ÖSYM for programs of higher education institutions that accept students with special talent exams, the procedures and principles of which are determined by YÖK.
4. To have been placed in undergraduate programs that are a continuation of the fields they have completed in higher education institutions for associate degree graduates, as a result of the Vertical Transfer Exam (DGS) conducted by ÖSYM, the procedures and principles of which are determined by YÖK.
1. After one year of English preparatory education, graduates who successfully complete their four-year undergraduate education are given a bachelor's degree indicating that they have received the "Architect Title and Bachelor's Degree". The diploma also states that the person who receives the diploma has all the authorities and responsibilities granted to the “Architect” title.
2. Those who have a bachelor's degree in Architecture can continue to graduate programs and, if they meet the relevant requirements, to doctoral programs accepted with a bachelor's degree.
3. Undergraduate students have the right to participate in double major programs opened by the higher education institutions they are studying in. Students enrolled in double major programs can take courses from two diploma programs simultaneously and receive two separate bachelor's degrees if they are successful.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer
1.2. Regulation on Continuation of Undergraduate Education of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation
3. Abdullah Gül University Undergraduate Education-Teaching and Exam Regulation, other regulations, directives, application principles and Senate, Dean's Office and Architecture Department decisions.
The qualification is valid at all times.