Yeterlilik Kodu

TR0030217187

Yeterlilik Adı
Matematik Tezsiz Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumGazi Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEmniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara
Sorumlu Kurum URLhttp://www.gazi.edu.tr
YönelimAkademik
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Matematik
Sınıflandırma (Meslek Kodu) -
KategoriAna
Kredi Değeri60
Programın Normal Süresi 1
Program Profili (Amaç)-
Öğrenme Ortamları-
Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Lisans düzeyi yeterliliklerine bağlı olarak alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
  • Alanı ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
  • Alanında edinmiş olduğu bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
  • Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
  • Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
  • Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlere yeni yaklaşımlar geliştirir.
  • Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlerde sorumluluk alır ve çözüm üretir.
  • Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda insiyatif alır.
  • Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.
  • Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir.
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla geliştirebilir ve gerektiğinde dönüştürebilir.
  • Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar (Avrupa Dil Pörtföyü B2 düzeyi).
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını kullanır.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
  • Alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, sonuçlandırır, etik değerleri gözeterek uygular ve paylaşır.
  • Alanı ile ilgili konularda farklı bakış açıları geliştirir, politikalar belirler, planlamalar yapar ve ulaştığı sonuçları kalite çerçevesinde değerlendirir.
  • Alanında kazandığı bilgileri içselleştirir, beceriye dönüştürür ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
Anahtar Yetkinlikler -
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  •  Öğrenciler ara sınav ve/veya dönem içi çalışmalarına ek olarak dönem sonu sınavına ve/veya dönem sonu proje çalışması değerlendirmesine alınır. Sınav takvimi, ilgili ana bilim/bilim dalı başkanlığı tarafından ağ sayfasında ilan edilir.
  • Öğrencinin başarısı, ilgili dersin dönem başında ilan edilen ders tanımlama formunda belirtilen değerlendirme yöntemi ve başarı kriterleri ile değerlendirilir.
  • Öğrenci zorunlu derslerini başarmakla yükümlüdür. Başarısız olduğu seçmeli bir dersi tekrar alabilir, yerine başka bir dersi seçebilir.
  • Ara sınavlar ve/veya dönem içi çalışmalar, dönem sonu sınavı ve/veya dönem sonu proje çalışması 100 ham puan üzerinden değerlendirilir. Dönem projesi dersi için 100 ham puan üzerinden başarı harf notu takdir edilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için yüksek lisansta başarı harf notu en az CC olmak zorundadır.
  • Ham başarı puanı 25,00?ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız sayılır. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.
  • Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir: Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF D: Devamsız, G: Girmedi, E: Eksik, (Dönem sonu/yılsonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)`ye dönüştürülür.)
  • AGNO, öğrencinin öğrenimi süresince bütün derslerdeki son notları esas alınarak hesaplanan ağırlıklı puanlarının toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Elde edilen AGNO, virgülden sonra iki hane olmak üzere gösterilir.
  • Gerek ağırlıklı yarıyıl, gerek AGNO`nun hesaplanmasında, (AA)`dan (FF)`ye kadar verilen notlar esas alınır. (G) ve (D) notları (FF) notu işlemi görür.
  • Bütün notlar, öğrencinin not izleme belgesine geçirilir.
  • Mezuniyet için AGNO`nun tezsiz yüksek lisans programlarında en az 2,50/4,00 olması gerekir. Toplam kredisini tamamladığı halde mezuniyet şartını sağlayamamış olan öğrenciler yeni ders/dersler alarak bu şartı sağlarlar.
  • Derse devam yükümlülüklerini ya da ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmediği için dönem sonu sınavına girme hakkını elde edemeyen öğrenciler devamsız (D) sayılır.
  • Lisans düzeyinde edinilen yeterliliklere bağlı olarak matematiğin teori ve pratiğine ilişkin bilgilerini uzmanlık seviyesinde geliştirebilme.
  • Matematikte karşılaşılan değişik problemleri tanıyıp, çözümüne yönelik çalışmalar yapabilme.
  • Temelde analiz ve senteze dayalı olarak bilimsel yöntemlerle yeni çözümler üretebilme.
  • Alanında edindiği bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek çalışmalarını bağımsız olarak ya da projeler kapsamında grup olarak yürütebilme.
  • Çalışmalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak sürdürebilme.
  • Alanı ile ilgili bilimsel ve toplumsal gelişmeleri takip edebilme.
  • Çalışmalarını; kalite yönetimi, iş güvenliği ve çevre duyarlılığı çerçevesinde yürüterek yazılı, sözlü ve görsel gibi çeşitli yöntemler kullanarak sistematik biçimde aktarabilme.
  • Bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
  • Farklı disiplinlerdeki bilgiyi matematiksel bilgilerle birleştirerek çalışmalarında kullanabilme.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkına varıp buna yönelik etkinlikler yapabilme.
  • Matematiksel kavramlar ile toplumsal kavramları ilişkilendirebilme ve bilimsel yöntemlerle çözüm üretebilme.
  • Matematiksel bilgi birikimini teknolojide kullanabilme.
Kalite Güvencesi-
Giriş Şartı

Fen Bilimleri Enstitüsü (http://fbe.gazi.edu.tr/) web sayfasında Başvuru başlığı altında belirtilen genel kabul koşulları uygulanmaktadır.

Başarma Şartları Lisans düzeyinde edinilen yeterliliklere bağlı olarak matematiğin teori ve pratiğine ilişkin bilgilerini uzmanlık seviyesinde geliştirebilme. Matematikte karşılaşılan değişik problemleri tanıyıp, çözümüne yönelik çalışmalar yapabilme. Temelde analiz ve senteze dayalı olarak bilimsel yöntemlerle yeni çözümler üretebilme. Alanında edindiği bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek çalışmalarını bağımsız olarak ya da projeler kapsamında grup olarak yürütebilme. Çalışmalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak sürdürebilme. Alanı ile ilgili bilimsel ve toplumsal gelişmeleri takip edebilme. Çalışmalarını; kalite yönetimi, iş güvenliği ve çevre duyarlılığı çerçevesinde yürüterek yazılı, sözlü ve görsel gibi çeşitli yöntemler kullanarak sistematik biçimde aktarabilme. Bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme. Farklı disiplinlerdeki bilgiyi matematiksel bilgilerle birleştirerek çalışmalarında kullanabilme. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkına varıp buna yönelik etkinlikler yapabilme. Matematiksel kavramlar ile toplumsal kavramları ilişkilendirebilme ve bilimsel yöntemlerle çözüm üretebilme. Matematiksel bilgi birikimini teknolojide kullanabilme. Tezsiz yüksek lisans programı 60 krediden az olmamak üzere en az on ders ile dönem projesi dâhil 90 krediden oluşur. Tezsiz yüksek lisans programını tamamlama süresi, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın en çok üç yarıyıldır. Mezuniyet için AGNO `nun tezsiz yüksek lisans programlarında en az 2,50/4,00 olması gerekir. Toplam kredisini tamamladığı halde mezuniyet şartını sağlayamamış olan öğrenciler yeni ders/dersler alarak bu şartı sağlarlar. Dönem projesini başarıyla tamamlayan öğrenciye, diğer koşulları da sağlamak kaydıyla ana bilim dalının adının yer aldığı bir Tezsiz Yüksek Lisans Diploması verilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Matematik Ana Bilim Dalı Tezsiz Yüksek Lisans mezunları; eğitim, bankacılık, demografi, endüstri ve finans alanlarında görev yapabilirler.

Yasal Dayanağı-
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030217187


Yeterlilik Adı
Matematik Tezsiz Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Gazi Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Emniyet mah, Gazi Üniversitesi Rektörlüğü, Bandırma Cd No:6/1, 06560 Yenimahalle/Ankara

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Akademik

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)
-

Kategori
Ana

Kredi Değeri
60

Programın Normal Süresi
1

Program Profili (Amaç)
-

Öğrenme Ortamları
-

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Lisans düzeyi yeterliliklerine bağlı olarak alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
  • Alanı ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar.
  • Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
  • Alanında edinmiş olduğu bilgileri ilgili disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
  • Alanındaki sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
  • Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
  • Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlere yeni yaklaşımlar geliştirir.
  • Alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık problemlerde sorumluluk alır ve çözüm üretir.
  • Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda insiyatif alır.
  • Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir.
  • Alanındaki gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilir.
  • Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren değerler bütününü eleştirel bir yaklaşımla geliştirebilir ve gerektiğinde dönüştürebilir.
  • Bir yabancı dili kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar (Avrupa Dil Pörtföyü B2 düzeyi).
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımlarını kullanır.
  • Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
  • Alanı ile ilgili verileri toplar, yorumlar, sonuçlandırır, etik değerleri gözeterek uygular ve paylaşır.
  • Alanı ile ilgili konularda farklı bakış açıları geliştirir, politikalar belirler, planlamalar yapar ve ulaştığı sonuçları kalite çerçevesinde değerlendirir.
  • Alanında kazandığı bilgileri içselleştirir, beceriye dönüştürür ve disiplinler arası çalışmalarda kullanır.

Anahtar Yetkinlikler
-

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri
  •  Öğrenciler ara sınav ve/veya dönem içi çalışmalarına ek olarak dönem sonu sınavına ve/veya dönem sonu proje çalışması değerlendirmesine alınır. Sınav takvimi, ilgili ana bilim/bilim dalı başkanlığı tarafından ağ sayfasında ilan edilir.
  • Öğrencinin başarısı, ilgili dersin dönem başında ilan edilen ders tanımlama formunda belirtilen değerlendirme yöntemi ve başarı kriterleri ile değerlendirilir.
  • Öğrenci zorunlu derslerini başarmakla yükümlüdür. Başarısız olduğu seçmeli bir dersi tekrar alabilir, yerine başka bir dersi seçebilir.
  • Ara sınavlar ve/veya dönem içi çalışmalar, dönem sonu sınavı ve/veya dönem sonu proje çalışması 100 ham puan üzerinden değerlendirilir. Dönem projesi dersi için 100 ham puan üzerinden başarı harf notu takdir edilir. Öğrencinin ilgili dersten başarılı sayılabilmesi için yüksek lisansta başarı harf notu en az CC olmak zorundadır.
  • Ham başarı puanı 25,00?ın altında olan öğrenci, doğrudan (FF) notu alarak o dersten başarısız sayılır. Ham başarı puanı 25,00 ve üstünde olan öğrencinin başarı notu; sınıfın genel durumu, aritmetik ortalamalar ve istatistiksel dağılım dikkate alınarak aşağıda katsayıları ve açılımı belirtilen harf notlarından biri ile değerlendirilir. Bu değerlendirmeden sonra, 25,00 ve üstünde olan ham başarı puanlarının harf notu karşılıklarının (FF) olması mümkündür.
  • Katsayılar ve başarı harf notları aşağıda belirtildiği şekilde değerlendirilir: Katsayılar Notlar 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF D: Devamsız, G: Girmedi, E: Eksik, (Dönem sonu/yılsonu sınav başarı harf notlarının kesinleşmesini takip eden üç hafta içerisinde düzeltilmeyen (E) notu (FF)`ye dönüştürülür.)
  • AGNO, öğrencinin öğrenimi süresince bütün derslerdeki son notları esas alınarak hesaplanan ağırlıklı puanlarının toplamının, alınan derslerin kredi toplamına bölünmesi ile bulunur. Elde edilen AGNO, virgülden sonra iki hane olmak üzere gösterilir.
  • Gerek ağırlıklı yarıyıl, gerek AGNO`nun hesaplanmasında, (AA)`dan (FF)`ye kadar verilen notlar esas alınır. (G) ve (D) notları (FF) notu işlemi görür.
  • Bütün notlar, öğrencinin not izleme belgesine geçirilir.
  • Mezuniyet için AGNO`nun tezsiz yüksek lisans programlarında en az 2,50/4,00 olması gerekir. Toplam kredisini tamamladığı halde mezuniyet şartını sağlayamamış olan öğrenciler yeni ders/dersler alarak bu şartı sağlarlar.
  • Derse devam yükümlülüklerini ya da ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmediği için dönem sonu sınavına girme hakkını elde edemeyen öğrenciler devamsız (D) sayılır.
  • Lisans düzeyinde edinilen yeterliliklere bağlı olarak matematiğin teori ve pratiğine ilişkin bilgilerini uzmanlık seviyesinde geliştirebilme.
  • Matematikte karşılaşılan değişik problemleri tanıyıp, çözümüne yönelik çalışmalar yapabilme.
  • Temelde analiz ve senteze dayalı olarak bilimsel yöntemlerle yeni çözümler üretebilme.
  • Alanında edindiği bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek çalışmalarını bağımsız olarak ya da projeler kapsamında grup olarak yürütebilme.
  • Çalışmalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak sürdürebilme.
  • Alanı ile ilgili bilimsel ve toplumsal gelişmeleri takip edebilme.
  • Çalışmalarını; kalite yönetimi, iş güvenliği ve çevre duyarlılığı çerçevesinde yürüterek yazılı, sözlü ve görsel gibi çeşitli yöntemler kullanarak sistematik biçimde aktarabilme.
  • Bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
  • Farklı disiplinlerdeki bilgiyi matematiksel bilgilerle birleştirerek çalışmalarında kullanabilme.
  • Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkına varıp buna yönelik etkinlikler yapabilme.
  • Matematiksel kavramlar ile toplumsal kavramları ilişkilendirebilme ve bilimsel yöntemlerle çözüm üretebilme.
  • Matematiksel bilgi birikimini teknolojide kullanabilme.

Kalite Güvencesi
-

Giriş Şartı

Fen Bilimleri Enstitüsü (http://fbe.gazi.edu.tr/) web sayfasında Başvuru başlığı altında belirtilen genel kabul koşulları uygulanmaktadır.


Başarma Şartları
Lisans düzeyinde edinilen yeterliliklere bağlı olarak matematiğin teori ve pratiğine ilişkin bilgilerini uzmanlık seviyesinde geliştirebilme. Matematikte karşılaşılan değişik problemleri tanıyıp, çözümüne yönelik çalışmalar yapabilme. Temelde analiz ve senteze dayalı olarak bilimsel yöntemlerle yeni çözümler üretebilme. Alanında edindiği bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek çalışmalarını bağımsız olarak ya da projeler kapsamında grup olarak yürütebilme. Çalışmalarını toplumsal, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak sürdürebilme. Alanı ile ilgili bilimsel ve toplumsal gelişmeleri takip edebilme. Çalışmalarını; kalite yönetimi, iş güvenliği ve çevre duyarlılığı çerçevesinde yürüterek yazılı, sözlü ve görsel gibi çeşitli yöntemler kullanarak sistematik biçimde aktarabilme. Bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme. Farklı disiplinlerdeki bilgiyi matematiksel bilgilerle birleştirerek çalışmalarında kullanabilme. Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin farkına varıp buna yönelik etkinlikler yapabilme. Matematiksel kavramlar ile toplumsal kavramları ilişkilendirebilme ve bilimsel yöntemlerle çözüm üretebilme. Matematiksel bilgi birikimini teknolojide kullanabilme. Tezsiz yüksek lisans programı 60 krediden az olmamak üzere en az on ders ile dönem projesi dâhil 90 krediden oluşur. Tezsiz yüksek lisans programını tamamlama süresi, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın en çok üç yarıyıldır. Mezuniyet için AGNO `nun tezsiz yüksek lisans programlarında en az 2,50/4,00 olması gerekir. Toplam kredisini tamamladığı halde mezuniyet şartını sağlayamamış olan öğrenciler yeni ders/dersler alarak bu şartı sağlarlar. Dönem projesini başarıyla tamamlayan öğrenciye, diğer koşulları da sağlamak kaydıyla ana bilim dalının adının yer aldığı bir Tezsiz Yüksek Lisans Diploması verilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Matematik Ana Bilim Dalı Tezsiz Yüksek Lisans mezunları; eğitim, bankacılık, demografi, endüstri ve finans alanlarında görev yapabilirler.


Yasal Dayanağı
-

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030217187

Qualification Title
MATEMATİK(Tezsiz YL) None Thesis Masters Degree
Awarding BodyGazi University
Awarding Body ContactGazi University
Awarding Body Urlhttp://www.gazi.edu.tr
OrientationAcademic
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasMathematics
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Course develops student?s skills of expression and research. Grasping the inter-disciplinary interaction related to his field. The ability to use the expert-level theoretical and practical knowledge acquired in his field. Interpreting and forming new types of knowledge by combining the knowledge from the area and the knowledge from various other disciplines. Solves the issues of his field by using scientific methods. The ability to carry out a specialist study related to his area independently. Developing new strategic approaches to solve the unforeseen and complex problems arising in the practical processes. Coming up with solutions while taking responsibility. Fulfilling the leader role in the environments where solutions are sought for the problems related to his field. Evaluates issues with a critical eye and encourages learning. Transferring the current developments in the area and his/her own work within the national and international environments orally, visually and in written forms. Ability to see and develop social relationships and the norms directing these relationships with a critical look and the ability to take action to change these when necessary. Having proficiency in a foreign language and establishing written and oral communication with that language. Uses computer programs competent enough for his department. Using communication technologies efficiently and according to the needs of the department. Collects data related to the field, reviews and makes conclusions; implements and shares them by considering ethical values. Develops different perspectives related to the field, plans them and assesses them within the quality framework. Internalizes the knowledge gained in the field, transforms it into a skill and uses it with interdisciplinary studies.

Key Competencies-
Further Info

1) Students take the final exam and/or the final project in addition to the mid-term exams and/or mid-term studies. Examination calendar is published on the website of the related academic department. 2) The success of the students is evaluated with the methods and criteria which are stated on the course description forms that are declared at the beginning of semester. 3) Students are obliged to succeed in must courses. They can reselect a failed elective course or select another elective instead. 4) Mid-term exams and/or mid-term studies and final exam and/or the final project are evaluated over 100 raw points. Letter success grades over 100 raw points are given for term project courses and proficiency exams. To succeed in courses, the minimum letter success grades must be CC for non-thesis master?s degree. 5) A student whose raw point is under 25 fails the course by receiving an (FF) grade directly. The success grade of a student whose raw point is 25 or above is evaluated with the grades of which coefficients and definitions are stated below considering the general status of the class, average points and statistical range. After this evaluation, it is possible for the letter success grade equivalents of raw points that are 25 and above to be (FF). 6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below: Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF D: Absent G: Not attended E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) 7) The CumGPA is calculated via dividing the final grades of all of the courses throughout a student?s study period by the total number of credits. The obtained CumGPA is shown with two decimals after the point. 8) While calculating both the GPAs of semesters/years and the CumGPA, the letters grades from AA to FF are based on. G and D grades are processed as FF. 9) All grades are included in the transcripts of students. 10) For graduation, the CumGPA must be 2,50/4,00 minimum for non-thesis master?s degree programme. Despite completing all the credits, students who cannot provide the graduation conditions take new courses to do so. 11) Students who do not provide the attendance conditions or other course requirements cannot take the final exam of the course and are regarded as absent (D). 1) To be able to develop their knowledge of theory and applications at master degree depending on the competencies acquired in undergraduate level. 2) To be able to recognize different problems encountered in mathematics and to be able to make studies for their solutions. 3) To be able to formulate new solutions with scientific methods mostly based on analysis and synthesis. 4) To be able to carry out his/her works either independently or in groups within a project considering his/her knowledge on the field he/she works in a critical approach. 5) To be able to continue his/her works considering social, scientific and ethical values. 6) To be able to follow scientific and social developments related to his/her field. 7) To be able to carry out his/her works within the framework of quality management, workplace safety and environmental awareness and to be able to present systematically his/her works using various methods like written, oral or visual. 8) To be able to use methods of accessing knowledge effectively in accordance with ethical values. 9) To be able to use knowledge in other disciplines by combining it with mathematical information. 10) To be able to make activities in the awareness of need for lifelong learning. 11) To be able to make connections between mathematical and social concepts and produce solutions with scientific methods. 12) To be able to use his/her mathematical knowledge in technology.

Quality Assurance-
Access Requirements

The general admission conditions stated under the application title on the website of the Graduate School of Natural And Applied Sciences (http://fbe.gazi.edu.tr/?language=en_US ) are applied.

Conditions for Success1) To be able to develop their knowledge of theory and applications at master degree depending on the competencies acquired in undergraduate level. 2) To be able to recognize different problems encountered in mathematics and to be able to make studies for their solutions. 3) To be able to formulate new solutions with scientific methods mostly based on analysis and synthesis. 4) To be able to carry out his/her works either independently or in groups within a project considering his/her knowledge on the field he/she works in a critical approach. 5) To be able to continue his/her works considering social, scientific and ethical values. 6) To be able to follow scientific and social developments related to his/her field. 7) To be able to carry out his/her works within the framework of quality management, workplace safety and environmental awareness and to be able to present systematically his/her works using various methods like written, oral or visual. 8) To be able to use methods of accessing knowledge effectively in accordance with ethical values. 9) To be able to use knowledge in other disciplines by combining it with mathematical information. 10) To be able to make activities in the awareness of need for lifelong learning. 11) To be able to make connections between mathematical and social concepts and produce solutions with scientific methods. 12) To be able to use his/her mathematical knowledge in technology. The non-thesis masters program consists of at least ten courses, not less than 60 credits, and 90 credits including a term project. The duration for completing the non-thesis masters program is three semesters at most, starting from the semester in which the courses related to the program they are enrolled in, regardless of whether they have registered for each semester. For graduation, CGPA must be at least 2.50 / 4.00 in non-thesis masters programs. Students who have completed their total credits but could not meet the graduation requirement meet this requirement by taking new course / courses. The student who successfully completes the term project is awarded a Non-Thesis Master?s Diploma with the name of the main discipline, provided that the other conditions are met.
Progression Paths (Relationship Type)

A graduate of the program has career opportunities include teaching,banking, demographics,industry and finance.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030217187


Qualification Title
MATEMATİK(Tezsiz YL) None Thesis Masters Degree

Awarding Body
Gazi University

Awarding Body Contact
Gazi University

Awarding Body Url

Orientation
Academic

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Course develops student?s skills of expression and research. Grasping the inter-disciplinary interaction related to his field. The ability to use the expert-level theoretical and practical knowledge acquired in his field. Interpreting and forming new types of knowledge by combining the knowledge from the area and the knowledge from various other disciplines. Solves the issues of his field by using scientific methods. The ability to carry out a specialist study related to his area independently. Developing new strategic approaches to solve the unforeseen and complex problems arising in the practical processes. Coming up with solutions while taking responsibility. Fulfilling the leader role in the environments where solutions are sought for the problems related to his field. Evaluates issues with a critical eye and encourages learning. Transferring the current developments in the area and his/her own work within the national and international environments orally, visually and in written forms. Ability to see and develop social relationships and the norms directing these relationships with a critical look and the ability to take action to change these when necessary. Having proficiency in a foreign language and establishing written and oral communication with that language. Uses computer programs competent enough for his department. Using communication technologies efficiently and according to the needs of the department. Collects data related to the field, reviews and makes conclusions; implements and shares them by considering ethical values. Develops different perspectives related to the field, plans them and assesses them within the quality framework. Internalizes the knowledge gained in the field, transforms it into a skill and uses it with interdisciplinary studies.


Key Competencies
-

Further Info

1) Students take the final exam and/or the final project in addition to the mid-term exams and/or mid-term studies. Examination calendar is published on the website of the related academic department. 2) The success of the students is evaluated with the methods and criteria which are stated on the course description forms that are declared at the beginning of semester. 3) Students are obliged to succeed in must courses. They can reselect a failed elective course or select another elective instead. 4) Mid-term exams and/or mid-term studies and final exam and/or the final project are evaluated over 100 raw points. Letter success grades over 100 raw points are given for term project courses and proficiency exams. To succeed in courses, the minimum letter success grades must be CC for non-thesis master?s degree. 5) A student whose raw point is under 25 fails the course by receiving an (FF) grade directly. The success grade of a student whose raw point is 25 or above is evaluated with the grades of which coefficients and definitions are stated below considering the general status of the class, average points and statistical range. After this evaluation, it is possible for the letter success grade equivalents of raw points that are 25 and above to be (FF). 6) Coefficients and letter success grades are evaluated as shown below: Coefficients Letter Success Grades 4.00 AA 3.50 BA 3.00 BB 2.50 CB 2.00 CC 1.50 DC 1.00 DD 0.50 FD 0.00 FF D: Absent G: Not attended E: Incomplete (The E grades which are not corrected until after 3 weeks from the finalization of letter success grades are converted to FF) 7) The CumGPA is calculated via dividing the final grades of all of the courses throughout a student?s study period by the total number of credits. The obtained CumGPA is shown with two decimals after the point. 8) While calculating both the GPAs of semesters/years and the CumGPA, the letters grades from AA to FF are based on. G and D grades are processed as FF. 9) All grades are included in the transcripts of students. 10) For graduation, the CumGPA must be 2,50/4,00 minimum for non-thesis master?s degree programme. Despite completing all the credits, students who cannot provide the graduation conditions take new courses to do so. 11) Students who do not provide the attendance conditions or other course requirements cannot take the final exam of the course and are regarded as absent (D). 1) To be able to develop their knowledge of theory and applications at master degree depending on the competencies acquired in undergraduate level. 2) To be able to recognize different problems encountered in mathematics and to be able to make studies for their solutions. 3) To be able to formulate new solutions with scientific methods mostly based on analysis and synthesis. 4) To be able to carry out his/her works either independently or in groups within a project considering his/her knowledge on the field he/she works in a critical approach. 5) To be able to continue his/her works considering social, scientific and ethical values. 6) To be able to follow scientific and social developments related to his/her field. 7) To be able to carry out his/her works within the framework of quality management, workplace safety and environmental awareness and to be able to present systematically his/her works using various methods like written, oral or visual. 8) To be able to use methods of accessing knowledge effectively in accordance with ethical values. 9) To be able to use knowledge in other disciplines by combining it with mathematical information. 10) To be able to make activities in the awareness of need for lifelong learning. 11) To be able to make connections between mathematical and social concepts and produce solutions with scientific methods. 12) To be able to use his/her mathematical knowledge in technology.


Quality Assurance
-

Access Requirements

The general admission conditions stated under the application title on the website of the Graduate School of Natural And Applied Sciences (http://fbe.gazi.edu.tr/?language=en_US ) are applied.


Conditions for Success
1) To be able to develop their knowledge of theory and applications at master degree depending on the competencies acquired in undergraduate level. 2) To be able to recognize different problems encountered in mathematics and to be able to make studies for their solutions. 3) To be able to formulate new solutions with scientific methods mostly based on analysis and synthesis. 4) To be able to carry out his/her works either independently or in groups within a project considering his/her knowledge on the field he/she works in a critical approach. 5) To be able to continue his/her works considering social, scientific and ethical values. 6) To be able to follow scientific and social developments related to his/her field. 7) To be able to carry out his/her works within the framework of quality management, workplace safety and environmental awareness and to be able to present systematically his/her works using various methods like written, oral or visual. 8) To be able to use methods of accessing knowledge effectively in accordance with ethical values. 9) To be able to use knowledge in other disciplines by combining it with mathematical information. 10) To be able to make activities in the awareness of need for lifelong learning. 11) To be able to make connections between mathematical and social concepts and produce solutions with scientific methods. 12) To be able to use his/her mathematical knowledge in technology. The non-thesis masters program consists of at least ten courses, not less than 60 credits, and 90 credits including a term project. The duration for completing the non-thesis masters program is three semesters at most, starting from the semester in which the courses related to the program they are enrolled in, regardless of whether they have registered for each semester. For graduation, CGPA must be at least 2.50 / 4.00 in non-thesis masters programs. Students who have completed their total credits but could not meet the graduation requirement meet this requirement by taking new course / courses. The student who successfully completes the term project is awarded a Non-Thesis Master?s Diploma with the name of the main discipline, provided that the other conditions are met.

Progression Paths (Relationship Type)

A graduate of the program has career opportunities include teaching,banking, demographics,industry and finance.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address