Yeterlilik Kodu | TR0030031798 | |
Yeterlilik Adı | İslami İlimler (%30 İngilizce) Lisans Diploması | |
Sorumlu Kurum | İbn Haldun Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Başak Mah. Ordu Cad. F-05 Blok No:3 P.K. 34480 Başakşehir/İST. | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.ihu.edu.tr/ | |
Yönelim | Genel | |
AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 6 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | Din ve teoloji | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 240 | |
Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
Program Profili (Amaç) |
| |
Öğrenme Ortamları |
| |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Başarı Notları: İbn Haldun Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği m. 28: “(1) Öğrencilerin dersteki başarı derecesini belirtmek için harfli notlandırma sistemi kullanılır. Bu amaçla kullanılan harfler, ağırlık katsayıları ve anlamları aşağıda gösterilmiştir:
a) Harf not sistemi Harf Notu Puan Karşılıkları Tablosu Harf Notu Başarı Durumu Başarı Notu AA Başarılı 4,00 BA Başarılı 3,50 BB Başarılı 3,00 CB Başarılı 2,50 CC Başarılı 2,00 DC Şartlı Başarılı 1,50 DD Şartlı Başarılı 1,00 FF Başarısız 0,00 IA Devamsız Başarısız 0,00
b) Harf notları dışında, not belgesinde geçici süreli NP ve sürekli görünen CW, E, LA, R, S, T, U, W işaretlerinin anlamları da aşağıda gösterilmiştir: 1) CW: Öğrencinin yarıyıl içerisinde kayıt sildirdiğini gösterir, 2) E: Muafiyet sınavıyla başarılı olunan dersleri gösterir. Not ortalamasına katılmaz, 3) LA: Öğrencinin yarıyıl içerisinde izinli sayıldığını gösterir, 4) NP: Öğrencinin yarıyıl sonu sınavına girmediğini gösterir. Yarıyıl sonu sınav sürecinin bitiminden itibaren iki hafta içerisinde telafi edilenler başarı notuna, edilmeyenler FF’ye, kredisiz ders ise U’ya dönüşür, 5) R: Tekrar edilen dersleri gösterir, 6) S: Not ortalamasına katılmayan derslerde başarılı olunduğunu gösterir, 7) U: Not ortalamasına katılmayan derslerde başarısız olunduğunu gösterir, 8) W: Öğrencinin dersten çekilmiş olduğunu gösterir. Not ortalamasına katılmaz.”.
Not Ortalamalarının Hesaplanması ve Öğrenci Başarı Durumu İbn Haldun Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği m. 29: “(1) Öğrencilerin başarı durumu her yarıyıl sonunda YNO ve GNO değerleri ile izlenir. (2) Bir öğrencinin bir dersten aldığı başarı kredisi, o dersin AKTS kredi değerinin yarıyıl sonu notu katsayısının çarpımı ile elde edilir. Not ortalamalarının hesaplanmasında ilgili derslerin başarı notlarının ders AKTS kredileriyle çarpımları toplamının yine ilgili derslerin AKTS kredileri toplamına bölünmesi yöntemi kullanılır. (3) Başarısızlık sebebiyle tekrar edilen veya not yükseltmek için alınan derslerde önceki başarı notu ne olursa olsun son not geçerlidir. Ancak önceki notlar da not belgesinde gösterilir”. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Bu program, FIBAA tarafından akredite edilmiştir. Başlangıç ve bitiş tarihleri: 06.03.2024-05.03.2029 (FIBAA) | |
Giriş Şartı | 1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak. 2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak. 3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak. 4. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak. | |
Başarma Şartları | Müfredatta yer alan zorunlu ve seçimlik dersleri (Toplam 150 kredi/ 240 AKTS) başarıyla tamamlayan öğrencilere İslam İlimler alanında lisans derecesi ( Bachelor of Arts) verilir. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İslami İlimler Fakültesi mezunlarının çalışma alanları ve iş bulma imkânları oldukça fazladır. Mezunların Diyanet İşleri Başkanlığı'nın çeşitli kademelerinde Kur’an kursu öğreticiliği, imam-hatiplik, müezzin-kayyımlık, eğitim görevlisi, diyanet işleri uzmanlığı, vaizlik ve müftülük gibi görevler alabilmeleri mümkündür. Ayrıca ilköğretim, lise ve dengi okullarda din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmeni; imam hatip liselerinde ise meslek dersleri öğretmeni olabilmektedirler. Akademik alanda ilerlemek isteyenler için yüksek lisans ve doktora yapma imkânları olup bu kişiler akademisyen olarak da görev yapabilmektedirler. Lisans eğitimini başarıyla tamamlayan adaylar ALES’ten yeterli puan almaları ve gerekli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla ilgili alanların lisansüstü programlarında öğrenim görebilirler. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030031798
ISCO 08
ISCO 08
- İslami İlimler Fakültesi'nde uygulanan öğretim programı, İslam dininin temel kaynakları ışığında, öğrencilerin tarihi kökenleri kavrayarak günümüzün dinî ve toplumsal sorunlarını anlamalarına ve geleceğe yönelik öngörüler geliştirmelerine olanak tanımayı hedeflemektedir. Bu çerçevede, program, öğrencilere İslami ilimlerin temel prensiplerini kazandırmayı amaçlayan bir yapı üzerine inşa edilmiştir. Öğrencilere, İslami ilimler alanında derinlemesine bir bakış açısı kazandıracak şekilde, zorunlu ve seçmeli dersler aracılığıyla kapsamlı bir eğitim sunulmaktadır.
- 18 öğretim elemanı, yeterli sayıda büro, derslikler, mescit, konferans salonu, kantin, yemekhane ve kütüphane bulunmaktadır. Ayrıca öğrenci-akademisyen arasındaki bilgi paylaşımını kolaylaştırmak için Canvas sistemi aktif kullanılmaktadır.
- Peygamberler silsilesinin son halkası olan Hz. Muhammed (s.a.v)’in hayatını ve misyonunu bilir, son ilahi mesajın ifadesi olan Kur’an ve en sahih yorumu olan Sünnet’i ve bu nebevi mirasın türevi olan ilimlere ait temel metinleri çözümler ve yorumlar.
- İslam’ın inanç, ibadet, ahlak ve hukuk boyutlarını konu edinen kelam, fıkıh ve tasavvuf gibi ilim dallarının yapısını yeterince tanır ve aralarındaki ilişkileri açıklar, kavramlarını yerinde kullanır.
- İslam medeniyetinin yapı taşları mesabesinde olan akli ve nakli ilimlerin ilke, konu, yöntem, tarih ve sorunlarını bir bütünlük içinde kavrar ve tutarlı bir şekilde açıklar.
- İslam dünyasında ortaya çıkmış klasik ve çağdaş dini akımları tarihsel ve toplumsal bağlamını gözeterek eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
- Yaygın dünya dinleri ve bunların mezhep yapıları, demografik dağılımları, tarihleri, temel doktrin ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve aralarında mukayese yapar.
- Dini inanç, duygu, düşünce ve davranışın psiko-sosyal boyutunu kavrar ve yorumlar.
- Çağdaş dini sorunların çözümünde ilim geleneğimizi takip eder ve meselenin felsefi, sanatsal, tarihsel, bireysel ve toplumsal boyutlarını da gözeterek yeni çözümler üretir.
- Alanıyla ilgili klasik ve modern metinleri anlayabilecek ve kendisini sözlü ve yazılı olarak ifade edebilecek düzeyde Türkçe, Arapça ve İngilizce bilir.
- Modern eğitim-öğretim yaklaşımlarını etkin bir şekilde kullanır.
- Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri, eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
- Okuma yazma yetkinliği
- Çoklu dil yetkinliği
- Matematiksel yetkinlik ve bilişsel beceriler
- Dijital yetkinlik
- Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
- Vatandaşlık yetkinliği
- Girişimcilik yetkinliği
- Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Başarı Notları:
İbn Haldun Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği m. 28:
“(1) Öğrencilerin dersteki başarı derecesini belirtmek için harfli notlandırma sistemi kullanılır. Bu amaçla kullanılan harfler, ağırlık katsayıları ve anlamları aşağıda gösterilmiştir:
a) Harf not sistemi
Harf Notu Puan Karşılıkları Tablosu
Harf Notu Başarı Durumu Başarı Notu
AA Başarılı 4,00
BA Başarılı 3,50
BB Başarılı 3,00
CB Başarılı 2,50
CC Başarılı 2,00
DC Şartlı Başarılı 1,50
DD Şartlı Başarılı 1,00
FF Başarısız 0,00
IA Devamsız Başarısız 0,00
b) Harf notları dışında, not belgesinde geçici süreli NP ve sürekli görünen CW, E, LA, R, S, T, U, W işaretlerinin anlamları da aşağıda gösterilmiştir:
1) CW: Öğrencinin yarıyıl içerisinde kayıt sildirdiğini gösterir,
2) E: Muafiyet sınavıyla başarılı olunan dersleri gösterir. Not ortalamasına katılmaz,
3) LA: Öğrencinin yarıyıl içerisinde izinli sayıldığını gösterir,
4) NP: Öğrencinin yarıyıl sonu sınavına girmediğini gösterir. Yarıyıl sonu sınav sürecinin bitiminden itibaren iki hafta içerisinde telafi edilenler başarı notuna, edilmeyenler FF’ye, kredisiz ders ise U’ya dönüşür,
5) R: Tekrar edilen dersleri gösterir,
6) S: Not ortalamasına katılmayan derslerde başarılı olunduğunu gösterir,
7) U: Not ortalamasına katılmayan derslerde başarısız olunduğunu gösterir,
8) W: Öğrencinin dersten çekilmiş olduğunu gösterir. Not ortalamasına katılmaz.”.
Not Ortalamalarının Hesaplanması ve Öğrenci Başarı Durumu
İbn Haldun Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği m. 29:
“(1) Öğrencilerin başarı durumu her yarıyıl sonunda YNO ve GNO değerleri ile izlenir.
(2) Bir öğrencinin bir dersten aldığı başarı kredisi, o dersin AKTS kredi değerinin yarıyıl sonu notu katsayısının çarpımı ile elde edilir. Not ortalamalarının hesaplanmasında ilgili derslerin başarı notlarının ders AKTS kredileriyle çarpımları toplamının yine ilgili derslerin AKTS kredileri toplamına bölünmesi yöntemi kullanılır.
(3) Başarısızlık sebebiyle tekrar edilen veya not yükseltmek için alınan derslerde önceki başarı notu ne olursa olsun son not geçerlidir. Ancak önceki notlar da not belgesinde gösterilir”.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
• YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Bu program, FIBAA tarafından akredite edilmiştir.
Başlangıç ve bitiş tarihleri: 06.03.2024-05.03.2029 (FIBAA)
1. Ortaöğretim kurumlarından ya da denkliği Milli Eğitim Bakanlığınca onaylanan yabancı ülke ortaöğretim kurumlarından mezun olmak ve yükseköğretim kurumlarının lisans programlarına kabul şartlarını sağlamış olmak.
2. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yükseköğretim kurumunun ilgili lisans programına yerleştirilmiş olmak.
3. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, yükseköğretim kurumlarının özel yetenek sınavıyla öğrenci kabul eden programları için ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınav sonucunda yeterli puanı almış ve özel yetenek sınavını başarmış olmak.
4. YÖK tarafından usul ve esasları belirlenen, ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonucunda önlisans mezunları için yükseköğretim kurumlarında bitirdikleri alanların devamı niteliğindeki lisans programlarına yerleştirilmiş olmak.
İslami İlimler Fakültesi mezunlarının çalışma alanları ve iş bulma imkânları oldukça fazladır. Mezunların Diyanet İşleri Başkanlığı'nın çeşitli kademelerinde Kur’an kursu öğreticiliği, imam-hatiplik, müezzin-kayyımlık, eğitim görevlisi, diyanet işleri uzmanlığı, vaizlik ve müftülük gibi görevler alabilmeleri mümkündür. Ayrıca ilköğretim, lise ve dengi okullarda din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmeni; imam hatip liselerinde ise meslek dersleri öğretmeni olabilmektedirler. Akademik alanda ilerlemek isteyenler için yüksek lisans ve doktora yapma imkânları olup bu kişiler akademisyen olarak da görev yapabilmektedirler. Lisans eğitimini başarıyla tamamlayan adaylar ALES’ten yeterli puan almaları ve gerekli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla ilgili alanların lisansüstü programlarında öğrenim görebilirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030031798 | |
Qualification Title | Bachelor’s Degree Islamic Studies (%30 English) | |
Awarding Body | Ibn Haldun University | |
Awarding Body Contact | Başak Mah. Ordu Cad. No:3 P.K. 34480 Başakşehir/İstanbul | |
Awarding Body Url | https://www.ihu.edu.tr | |
Orientation | General | |
EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024 |
TQF Level | 6 | |
Thematic Areas | Religion and theology | |
National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
Category | Main | |
Credit Value | 240 | |
Program Duration | 4 Yıl | |
Program Profile |
| |
Learning Environments |
| |
Description |
| |
Key Competencies | The individual possesses advanced proficiency in the following key competencies:
| |
Further Info | Success Grades: Ibn Haldun University Undergraduate Education and Examination Regulation Article 28: "(1) A letter grading system is used to indicate the degree of success of students in the course. The letters used for this purpose, their weight coefficients and meanings are shown below: a) Letter grading system Letter Grade Score Equivalents Table Letter Grade Success Status Success Grade AA Success 4.00 BA Success 3.50 vBET Success 3.00 CB Success 2.50 CC Success 2.00 DC Conditional Success 1.50 DD Conditional Success 1.00 FF Fail 0.00 IA Absent Fail 0.00 b) Apart from letter grades, the meanings of the temporary NP and permanent CW, E, LA, R, S, T, U, W marks in the transcript are also shown below: 1) CW: Indicates that the student has canceled his/her registration during the semester, 2) E: Indicates the courses that have been passed with the exemption exam. It is not included in the grade point average, 3) LA: Indicates that the student is considered to be on leave during the semester, 4) NP: Indicates that the student did not take the final exam. Those who are compensated within two weeks from the end of the final exam process are converted to a success grade, those who are not converted to FF, and a non-credit course to U, 5) R: Indicates repeated lessons, 6) Q: Indicates success in courses that are not included in the grade point average, 7) U: Indicates failure in courses that are not included in the grade point average, 8) W: Indicates that the student has withdrawn from the course. It doesn't count toward the GPA.". Calculation of Grade Point Averages and Student Success Status Ibn Haldun University Undergraduate Education and Examination Regulations Article 29: "(1) At the end of each semester, the success of the students is monitored with the YNO and GPA values. (2) The success credit received by a student from a course is obtained by multiplying the ECTS credit value of that course by the final grade coefficient. In calculating the grade point averages, the method of dividing the sum of the success grades of the relevant courses multiplied by the course ECTS credits by the total ECTS credits of the relevant courses is used. (3) In courses that are repeated due to failure or taken to increase the grade, the final grade is valid regardless of the previous grade. However, previous grades are also shown in the grade document". | |
Quality Assurance | To oversee the quality of higher education programs; - YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions. - "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK. - "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma. 4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. | |
Access Requirements | To graduate from a secondary education institution or from a foreign secondary education institution recognized by the Ministry of National Education, and to meet the admission requirements for undergraduate programs at higher education institutions. To be placed in the relevant undergraduate program of a higher education institution based on the results of the central exam conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM), according to the procedures and principles determined by YÖK. To have achieved a sufficient score in the central exam conducted by ÖSYM for programs admitting students based on special talent exams, and to have passed the special talent exam, as determined by YÖK's procedures and principles. To be placed in the continuation of the area of study completed at the associate degree level in an undergraduate program, based on the results of the Vertical Transfer Examination (DGS) conducted by ÖSYM, as per the procedures and principles established by YÖK. | |
Conditions for Success | Students who successfully complete the compulsory and elective courses included in the curriculum (a total of 150 credits/240 ECTS) will be awarded a Bachelor's degree in Islamic Studies (Bachelor of Arts). | |
Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the Faculty of Islamic Sciences have a wide range of career opportunities and are likely to find employment in various fields. They can serve in different roles within the Presidency of Religious Affairs (Diyanet İşleri Başkanlığı), such as Qur'an course instructors, imams, muezzins, education officers, religious affairs specialists, preachers, and muftis. Additionally, they can work as religious culture and ethics teachers in primary and secondary schools, and as vocational teachers in imam hatip high schools. For those who wish to pursue an academic career, opportunities for postgraduate studies (master’s and doctorate) are available. Graduates who successfully complete their bachelor’s degree can pursue further studies in relevant fields at graduate level, provided they achieve a sufficient score in the Academic Personnel and Graduate Education Entrance Exam (ALES) and possess the required level of foreign language proficiency. These individuals can also work as academics. | |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Bachelor's Education for Graduates of Vocational Higher Schools and Open Education Associate Degree Programs 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is continuously valid. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030031798
ISCO 08
ISCO 08
- The curriculum implemented at the Faculty of Islamic Sciences aims to enable students to comprehend the historical roots of Islam and understand contemporary religious and societal issues, while also fostering the ability to make projections for the future, all in light of the foundational sources of Islam. In this context, the program is structured to provide students with a solid grounding in the core principles of Islamic sciences. A comprehensive education is offered through both compulsory and elective courses, designed to equip students with a profound perspective in the field of Islamic studies.
- There are 18 academic staff members, an adequate number of offices, classrooms, a mosque, a conference hall, a canteen, a dining hall, and a library. Additionally, the Canvas system is actively used to facilitate information sharing between students and academics.
- Understands the life and mission of Prophet Muhammad (PBUH), the last link in the chain of Prophets, and interprets and analyzes the Quran, the final divine message, along with its most authentic interpretation, the Sunnah, and the foundational texts related to the sciences derived from this prophetic heritage.
- Acquaints themselves with the structure of Islamic sciences such as theology (kalam), jurisprudence (fiqh), and mysticism (tasawwuf), which address the aspects of belief, worship, ethics, and law, and explains their interrelationships, using their concepts appropriately.
- Comprehends and coherently explains the principles, subjects, methods, history, and problems of both rational and transmitted (naqli) sciences, which are the building blocks of Islamic civilization, within an integrated framework.
- Critically evaluates the classical and contemporary religious movements that emerged in the Islamic world, considering their historical and social contexts.
- Gains knowledge about the major world religions, their sectarian structures, demographic distributions, histories, basic doctrines, and practices, and is capable of making comparisons among them.
- Understands and interprets the psycho-social dimensions of religious belief, emotion, thought, and behavior.
- Follows the tradition of Islamic scholarship in solving contemporary religious issues, while considering the philosophical, artistic, historical, individual, and societal dimensions, and produces innovative solutions.
- Mastery of Turkish, Arabic, and English at a level that allows understanding of classical and modern texts related to their field, and the ability to express themselves both verbally and in writing.
- Effectively uses modern teaching and learning approaches.
- Applies the knowledge, skills, and competencies acquired in the fields of education, research, and community service.
The individual possesses advanced proficiency in the following key competencies:
- Literacy Competence
- Multilingual Competence
- Mathematical Competence and Cognitive Skills
- Digital Competence
- Personal, Social, and Learning-to-Learn Competence
- Citizenship Competence
- Entrepreneurial Competence
- Cultural Awareness and Expression Competence
Success Grades:
Ibn Haldun University Undergraduate Education and Examination Regulation Article 28:
"(1) A letter grading system is used to indicate the degree of success of students in the course. The letters used for this purpose, their weight coefficients and meanings are shown below:
a) Letter grading system
Letter Grade Score Equivalents Table
Letter Grade Success Status Success Grade
AA Success 4.00
BA Success 3.50
vBET Success 3.00
CB Success 2.50
CC Success 2.00
DC Conditional Success 1.50
DD Conditional Success 1.00
FF Fail 0.00
IA Absent Fail 0.00
b) Apart from letter grades, the meanings of the temporary NP and permanent CW, E, LA, R, S, T, U, W marks in the transcript are also shown below:
1) CW: Indicates that the student has canceled his/her registration during the semester,
2) E: Indicates the courses that have been passed with the exemption exam. It is not included in the grade point average,
3) LA: Indicates that the student is considered to be on leave during the semester,
4) NP: Indicates that the student did not take the final exam. Those who are compensated within two weeks from the end of the final exam process are converted to a success grade, those who are not converted to FF, and a non-credit course to U,
5) R: Indicates repeated lessons,
6) Q: Indicates success in courses that are not included in the grade point average,
7) U: Indicates failure in courses that are not included in the grade point average,
8) W: Indicates that the student has withdrawn from the course. It doesn't count toward the GPA.".
Calculation of Grade Point Averages and Student Success Status
Ibn Haldun University Undergraduate Education and Examination Regulations Article 29:
"(1) At the end of each semester, the success of the students is monitored with the YNO and GPA values.
(2) The success credit received by a student from a course is obtained by multiplying the ECTS credit value of that course by the final grade coefficient. In calculating the grade point averages, the method of dividing the sum of the success grades of the relevant courses multiplied by the course ECTS credits by the total ECTS credits of the relevant courses is used.
(3) In courses that are repeated due to failure or taken to increase the grade, the final grade is valid regardless of the previous grade. However, previous grades are also shown in the grade document".
To oversee the quality of higher education programs;
- YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.
- "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. The reports prepared according to these reports, including quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.
- "Foundation Higher Education Institutions Report" containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. Quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to the student are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
1.2. The curricula of the National Core Curricula are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate program is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs, if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions; receive a bachelor's diploma.
4. Self-Assessment-External Evaluation: Higher education institutions, in the context of continuous monitoring, enter the "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions issued by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programs is ensured. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
To graduate from a secondary education institution or from a foreign secondary education institution recognized by the Ministry of National Education, and to meet the admission requirements for undergraduate programs at higher education institutions.
To be placed in the relevant undergraduate program of a higher education institution based on the results of the central exam conducted by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM), according to the procedures and principles determined by YÖK.
To have achieved a sufficient score in the central exam conducted by ÖSYM for programs admitting students based on special talent exams, and to have passed the special talent exam, as determined by YÖK's procedures and principles.
To be placed in the continuation of the area of study completed at the associate degree level in an undergraduate program, based on the results of the Vertical Transfer Examination (DGS) conducted by ÖSYM, as per the procedures and principles established by YÖK.
Graduates of the Faculty of Islamic Sciences have a wide range of career opportunities and are likely to find employment in various fields. They can serve in different roles within the Presidency of Religious Affairs (Diyanet İşleri Başkanlığı), such as Qur'an course instructors, imams, muezzins, education officers, religious affairs specialists, preachers, and muftis. Additionally, they can work as religious culture and ethics teachers in primary and secondary schools, and as vocational teachers in imam hatip high schools.
For those who wish to pursue an academic career, opportunities for postgraduate studies (master’s and doctorate) are available. Graduates who successfully complete their bachelor’s degree can pursue further studies in relevant fields at graduate level, provided they achieve a sufficient score in the Academic Personnel and Graduate Education Entrance Exam (ALES) and possess the required level of foreign language proficiency. These individuals can also work as academics.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transition Between Associate and Bachelor's Degree Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Bachelor's Education for Graduates of Vocational Higher Schools and Open Education Associate Degree Programs
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board
The qualification is continuously valid.
