Yeterlilik Kodu | TR0030025083 | |
Yeterlilik Adı | İş Sağlığı ve Güvenliği Ön Lisans Diploması (Teknik Bilimler MYO) | |
Sorumlu Kurum | Hitit Üniversitesi | |
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Kuzey Kampüsü, Çevre Yolu Blv., 19030 Çorum Merkez/Çorum | |
Sorumlu Kurum URL | https://www.hitit.edu.tr/ | |
Yönelim | Mesleki | |
AYÇ Seviyesi | 5 | 5 Yeterlilik TYÇ’ye 13/05/2025 tarihinde yerleştirildi |
TYÇ Seviyesi | 5 | |
Sınıflandırma (Tematik Alan) | İş sağlığı ve güvenliği | |
Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
SGK / İŞKUR Meslek Kod türüne göre İş Sağlığı Ve Güvenliği Teknikeri: 3257.05, İş Güvenliği ve İş Sağlığı Saha Elemanı: 3257.11, İş Sağlığı ve Güvenliği Kontrolörü: 3257.02, İş Güvenliği Uzmanı (Az Tehlikeli Sınıf-C): 2263.04, İş Güvenliği Uzmanı (Çok Tehlikeli Sınıf-B): 2263.03, İş Güvenliği Uzmanı (Çok Tehlikeli Sınıf-A): 2263.02 | |
Kategori | Ana | |
Kredi Değeri | 120 | |
Programın Normal Süresi | 2 Yıl | |
Program Profili (Amaç) | İş ortamında var olan risklerin minimize edilmesiyle çalışanları iş kazalarından, meslek hastalıklarından koruyan, üretim güvenliğini temin ederek, zamanın ve kişisel performansın da maksimum verimlilikte kullanılmasını sağlayan, işyerlerinde kullanılan her türlü araç, gereç ve makine ile bina güvenliğinde risk oluşturacak diğer unsurların güvenlik denetimini yapabilecek, işçinin ve iş ortamının güvenliğinin yanı sıra işyeri çevresinin de güvenli alanlar olarak kalmasını sağlayabilecek, ulusal/uluslararası mevzuata hakim, meslek etiğine ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip iş güvenliği teknikerleri yetiştirmektir. Programın eğitim amaç ve hedefleri aşağıda verilmiştir:
| |
Öğrenme Ortamları | Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde ve yüz yüze gerçekleştirilir. Bunun dışında öğrencilere katkı sağlayacağı düşünülen teknik gezi, söyleşiler, konferanslar gibi etkinlikler düzenlenmekte ve öğrencilerin bu tür etkinliklere katılımı teşvik edilmektedir. | |
Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere orta düzeyde sahiptir.
| |
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Öğrenci merkezli eğitim yaklaşımı doğrultusunda öğrenciler değerlendirilirken, ders sürecindeki gelişimlerini ve dersin sonunda kazanımlara/çıktılara ulaşma durumlarını gösteren, aktif oldukları alternatif ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemleri kullanılmaktadır. Ölçme ve değerlendirme süreçlerinde öğrenci merkezli yaklaşımla beraber yeterlilik temelli bir yaklaşım da benimsenmiştir. Ölçme ve değerlendirme süreçleri, Hitit Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği, Hitit Üniversitesi Uzaktan Öğretim ile Yapılacak Derslerin Yürütülmesi ve Sınavların Yapılmasına İlişkin Usul ve Esaslar yönetmelik/yönergesine göre yürütülmektedir. Öğrencinin bir dersle ilgili başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Başarı notunun mutlak ve/veya bağıl değerlendirme sistemine göre hesaplama ilkeleri ve Üniversitede uygulanan sınavların not sistem esasları Senato tarafından düzenlenir. Başarı notlarının hesabında aşağıda açılım ve katsayıları belirtilen harf notları kullanılır. Harf notları ve katsayılarıyla ilgili olarak aşağıdaki çizelgeye göre işlem yapılır: Harf Notları Katsayılar AA 4,00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1,50 DD 1,00 FD 0,5 FF 0,0 Çizelgede gösterilmeyen harf notları şunlardır: 1) B: Kredisiz dersler için başarılı, 2) K: Kredisiz dersler için kalır, 3) D: Devamsız, 4) G: Girmedi, 5) M: Muaf, 6) S: Süregelen (iki dönem devam eden) Bitirme Ödevi/Tezi/Semineri/Projesi için birinci dönem sonunda verilen not. | |
Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur. YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: 1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.2. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Bölümümüz, sürdürülebilir kalite ve yeterlilik kriterleri hedefleri doğrultusunda gerçekleştirdiği hazırlık ve başvuru süreçleri neticesinde gerçekleştirilen inceleme ve değerlendirmelerle, 1 Ocak 2025 tarihinde MEDEK nezdinde akredite olmuştur. | |
Giriş Şartı | Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sınav sonucuna göre Üniversiteye kesin kayıt yaptırmaya hak kazanan öğrenci adayı; 2547 sayılı Kanunun 45 inci maddesi, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) ve Üniversite tarafından belirlenen esaslara göre ve ilan edilen süreler içinde kayıt bürosuna bizzat başvurarak kaydını yaptırır. Yabancı uyruklu öğrencilerin Üniversiteye kayıtları, ilgili mevzuat hükümleri ile Senato tarafından belirlenen esaslar çerçevesinde yapılır. Önlisans/Lisans diploma programlarına yatay geçiş işlemlerinde 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümleri uygulanır. Yükseköğretim kurumları arasında yatay geçişlerle ilgili diğer hususlarda, ilgili yönetmelik, Yükseköğretim Kurulu’nun bu konudaki kararları ve Senatonun belirleyeceği esaslar uygulanır. , İş sağlığı ve güvenliği programına öğrenci kabulü; Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı (ÖSYM) tarafından yapılan sınavda TYT puanları ile merkezi olarak yapılmaktadır. Üniversiteye kesin kayıt yaptırmaya hak kazanan öğrenci adayları; 2547 sayılı Kanunun 45 inci maddesi, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) ve Üniversite tarafından belirlenen esaslara göre ve ilan edilen süreler içinde kayıt bürosuna bizzat başvurarak kaydını yaptırırlar. https://oidb.hitit.edu.tr/yonetmelikler https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=19994&MevzuatTur=8&MevzuatTertip=5 | |
Başarma Şartları | Öğrencinin 120 AKTS kredisini tamamlamış olması ve Genel Ağırlıklı Not Ortalaması (GANO)’nın -hiçbir dersten kalmamak koşuluyla- 4.00 üzerinden en az 2.00 olması şartı ve 20 iş günlük staj çalışmasından başarılı olması gerekmektedir. Öğrencinin mezuniyet için 93 ulusal krediyi tamamlamış olması şartı aranmaktadır. | |
İlerleme Yolları (İlişki Türü) | İş Sağlığı ve Güvenliği ön lisans programını başarı ile tamamlayan öğrenciler Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile üniversitelerin; Acil Yardım ve Afet Yönetimi, İşletme, İşletme Yönetimi, Sağlık Yönetimi, Sosyal Hizmet lisans bölümlerine geçiş yapabilirler. Ayrıca Alaca Avni Çelik Meslek Yüksekokulu Sivil Savunma ve İtfayecilik programı ile çift anadal yaparak iki diploma programından da eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı önlisans diploması alabilirler. Mezunlarımız ayrıca iş hayatında İş güvenliği teknikeri veya İş güvenliği uzmanı olarak çalışmaktadır. İş güvenliği uzmanı olabilmek için, yetkilendirilmiş eğitim kurumlarının düzenlediği kurslara katılmak ve Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından gerçekleştirilen İş Güvenliği Uzmanlığı Sınavı’ndan en az 70 puan almak gereklidir. İş güvenliği uzmanlarının eğitim programları, teorik ve uygulamalı olmak üzere iki bölümden oluşur. Bu programların içeriği ile eğitmenlerin nitelikleri, ilgili Yönetmelik çerçevesinde belirlenen Komisyon tarafından düzenlenir. Eğitim programının süresi, teorik kısmı en az 180 saat, uygulama kısmı ise en az 40 saat olmak üzere toplamda 220 saatten az olamaz ve bu eğitimler tek bir program kapsamında uygulanır. Teorik eğitimin en fazla yarısı uzaktan eğitim yoluyla gerçekleştirilebilir. Uygulamalı eğitimler ise, en az bir iş güvenliği uzmanının görev yaptığı işyerlerinde gerçekleştirilir. Adaylar, teorik eğitim sırasında mazeretli ya da mazeretsiz en fazla altı ders saati devamsızlık yapabilirken, uygulamalı eğitimin tamamına katılım zorunludur. İş güvenliği teknikeri olarak mezun olan öğrenciler, sertifikalı bir iş güvenliği uzmanı gözetiminde tüm Ortak Sağlık Güvenlik Birimleri (OSGB), kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarında çalışabilirler. İş Güvenliği Uzmanlığı Sınavını başarıyla geçen mezunlar ise, C sınıfı İş Güvenliği Uzmanı unvanı alarak az tehlikeli sınıfa giren kamu ve özel sektör işyerlerinde görev yapma hakkı kazanmaktadır. | |
Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir. | |
Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
QrCode | ![]() |
TR0030025083
SGK / İŞKUR Meslek Kod türüne göre
İş Sağlığı Ve Güvenliği Teknikeri: 3257.05,
İş Güvenliği ve İş Sağlığı Saha Elemanı: 3257.11,
İş Sağlığı ve Güvenliği Kontrolörü: 3257.02,
İş Güvenliği Uzmanı (Az Tehlikeli Sınıf-C): 2263.04,
İş Güvenliği Uzmanı (Çok Tehlikeli Sınıf-B): 2263.03,
İş Güvenliği Uzmanı (Çok Tehlikeli Sınıf-A): 2263.02
SGK / İŞKUR Meslek Kod türüne göre
İş Sağlığı Ve Güvenliği Teknikeri: 3257.05,
İş Güvenliği ve İş Sağlığı Saha Elemanı: 3257.11,
İş Sağlığı ve Güvenliği Kontrolörü: 3257.02,
İş Güvenliği Uzmanı (Az Tehlikeli Sınıf-C): 2263.04,
İş Güvenliği Uzmanı (Çok Tehlikeli Sınıf-B): 2263.03,
İş Güvenliği Uzmanı (Çok Tehlikeli Sınıf-A): 2263.02
İş ortamında var olan risklerin minimize edilmesiyle çalışanları iş kazalarından, meslek hastalıklarından koruyan, üretim güvenliğini temin ederek, zamanın ve kişisel performansın da maksimum verimlilikte kullanılmasını sağlayan, işyerlerinde kullanılan her türlü araç, gereç ve makine ile bina güvenliğinde risk oluşturacak diğer unsurların güvenlik denetimini yapabilecek, işçinin ve iş ortamının güvenliğinin yanı sıra işyeri çevresinin de güvenli alanlar olarak kalmasını sağlayabilecek, ulusal/uluslararası mevzuata hakim, meslek etiğine ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip iş güvenliği teknikerleri yetiştirmektir. Programın eğitim amaç ve hedefleri aşağıda verilmiştir:
- İş sağlığı ve güvenliği konusunda yasal mevzuatı takip eden ve yorumlayan,
- Mesleki etik kurallara uygun davranan,
- Bir işletmede iş güvenliğinin sağlanabilmesi için alınması gereken tüm tedbirleri alan,
- Çalıştığı kurumun risk analizi yapabilen ve riskleri önlemede gerekli tedbirleri alabilen,
- İş sağlığı ve güvenliği konusunda gündemdeki olaylara duyarlı ve gelişmeleri izleyen bireyler yetiştirmek,
Eğitim ve öğretim örgün öğretim şeklinde ve yüz yüze gerçekleştirilir. Bunun dışında öğrencilere katkı sağlayacağı düşünülen teknik gezi, söyleşiler, konferanslar gibi etkinlikler düzenlenmekte ve öğrencilerin bu tür etkinliklere katılımı teşvik edilmektedir.
- Matematik, fizik, kimya, hukuk, istatistik gibi temel bilimlerde bilgi sahibi olur.
- İş sağlığı ve güvenliği mevzuatını bilir ve çalışma hayatına yansır.
- Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirme, sorunları tanıyabilme, analiz edebilme, kayıtlara dayalı çözüm önerisi geliştirme becerisi kazanır.
- Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri çalışma hayatında uygulama becerisi kazanır.
- Bireysel, grup ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni kazanır.
- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanır.
- Yaşam boyu öğrenme gerekliliğini bilinci bilim ve teknolojilerdeki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır.
- Alanıyla ilgili literatür okuyup yazma yetkinliği kazanır.
- Kişilerle sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim kurar.
- Alanındaki yenilikleri takip edecek düzeyde İngilizce başta olmak üzere yabancı dil bilgisi edinir.
- Alanında kazandığı bilgi ve birikimi yaşamın her aşamasında uygular ve güvenlik kültürü bilinci kazanır.
- Tehlike ve riskleri fark ederek çabuk ve doğru karar verme yeteneği kazanır.
- İş kazası ve meslek hastalıkları ve bunların önlenmesi konusunda yeterince bilgi sahibi olur.
- İş sağlığı ve güvenliği konusunda planlama yapma yetisine yönetim sistemleri ve risk faktörlerini değerlendirme kabiliyetini elde edebilir.
- Çevre ve kalite bilinci gelişir. Çevre ve kalite yönetim sistemleri hakkında bilgi sahibi olur.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere orta düzeyde sahiptir.
- Sektörün beklentilerini karşılayabilecek mesleki bilgiyi kazanma yetkiniliği,
- Mevzuata ve gerekli teknik ve teorik bilgiye sahip olmak ve çalışma hayatında uygulama yetkiniliği,
- Çalışma ortamı değerlendirmesi sonuçlarını yorumlamak, gerekli aksiyonları alma yetkiniliği,
- İş kazaları ve meslek hastalıkları nedenlerini bilmek ve proaktif önlemler alma yetkiniliği,
- Yönetim süreçlerini planlar ve belgelenmesini yapma yetkiniliği,
Öğrenci merkezli eğitim yaklaşımı doğrultusunda öğrenciler değerlendirilirken, ders sürecindeki gelişimlerini ve dersin sonunda kazanımlara/çıktılara ulaşma durumlarını gösteren, aktif oldukları alternatif ölçme ve değerlendirme araç ve yöntemleri kullanılmaktadır. Ölçme ve değerlendirme süreçlerinde öğrenci merkezli yaklaşımla beraber yeterlilik temelli bir yaklaşım da benimsenmiştir. Ölçme ve değerlendirme süreçleri, Hitit Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği, Hitit Üniversitesi Uzaktan Öğretim ile Yapılacak Derslerin Yürütülmesi ve Sınavların Yapılmasına İlişkin Usul ve Esaslar yönetmelik/yönergesine göre yürütülmektedir.
Öğrencinin bir dersle ilgili başarı durumu ders başarı notu ile belirlenir. Başarı notunun mutlak ve/veya bağıl değerlendirme sistemine göre hesaplama ilkeleri ve Üniversitede uygulanan sınavların not sistem esasları Senato tarafından düzenlenir.
Başarı notlarının hesabında aşağıda açılım ve katsayıları belirtilen harf notları kullanılır.
Harf notları ve katsayılarıyla ilgili olarak aşağıdaki çizelgeye göre işlem yapılır:
Harf Notları Katsayılar
AA 4,00
BA 3,50
BB 3,00
CB 2,50
CC 2,00
DC 1,50
DD 1,00
FD 0,5
FF 0,0
Çizelgede gösterilmeyen harf notları şunlardır:
1) B: Kredisiz dersler için başarılı,
2) K: Kredisiz dersler için kalır,
3) D: Devamsız,
4) G: Girmedi,
5) M: Muaf,
6) S: Süregelen (iki dönem devam eden) Bitirme Ödevi/Tezi/Semineri/Projesi için birinci dönem sonunda verilen not.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:
1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir ön lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
Bölümümüz, sürdürülebilir kalite ve yeterlilik kriterleri hedefleri doğrultusunda gerçekleştirdiği hazırlık ve başvuru süreçleri neticesinde gerçekleştirilen inceleme ve değerlendirmelerle, 1 Ocak 2025 tarihinde MEDEK nezdinde akredite olmuştur.
Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) sınav sonucuna göre Üniversiteye kesin kayıt yaptırmaya hak kazanan öğrenci adayı; 2547 sayılı Kanunun 45 inci maddesi, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) ve Üniversite tarafından belirlenen esaslara göre ve ilan edilen süreler içinde kayıt bürosuna bizzat başvurarak kaydını yaptırır. Yabancı uyruklu öğrencilerin Üniversiteye kayıtları, ilgili mevzuat hükümleri ile Senato tarafından belirlenen esaslar çerçevesinde yapılır. Önlisans/Lisans diploma programlarına yatay geçiş işlemlerinde 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümleri uygulanır. Yükseköğretim kurumları arasında yatay geçişlerle ilgili diğer hususlarda, ilgili yönetmelik, Yükseköğretim Kurulu’nun bu konudaki kararları ve Senatonun belirleyeceği esaslar uygulanır. ,
İş sağlığı ve güvenliği programına öğrenci kabulü; Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı (ÖSYM) tarafından yapılan sınavda TYT puanları ile merkezi olarak yapılmaktadır. Üniversiteye kesin kayıt yaptırmaya hak kazanan öğrenci adayları; 2547 sayılı Kanunun 45 inci maddesi, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) ve Üniversite tarafından belirlenen esaslara göre ve ilan edilen süreler içinde kayıt bürosuna bizzat başvurarak kaydını yaptırırlar.
https://oidb.hitit.edu.tr/yonetmelikler
https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=19994&MevzuatTur=8&MevzuatTertip=5
İş Sağlığı ve Güvenliği ön lisans programını başarı ile tamamlayan öğrenciler Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile üniversitelerin; Acil Yardım ve Afet Yönetimi, İşletme, İşletme Yönetimi, Sağlık Yönetimi, Sosyal Hizmet lisans bölümlerine geçiş yapabilirler. Ayrıca Alaca Avni Çelik Meslek Yüksekokulu Sivil Savunma ve İtfayecilik programı ile çift anadal yaparak iki diploma programından da eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı önlisans diploması alabilirler.
Mezunlarımız ayrıca iş hayatında İş güvenliği teknikeri veya İş güvenliği uzmanı olarak çalışmaktadır.
İş güvenliği uzmanı olabilmek için, yetkilendirilmiş eğitim kurumlarının düzenlediği kurslara katılmak ve Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından gerçekleştirilen İş Güvenliği Uzmanlığı Sınavı’ndan en az 70 puan almak gereklidir. İş güvenliği uzmanlarının eğitim programları, teorik ve uygulamalı olmak üzere iki bölümden oluşur. Bu programların içeriği ile eğitmenlerin nitelikleri, ilgili Yönetmelik çerçevesinde belirlenen Komisyon tarafından düzenlenir. Eğitim programının süresi, teorik kısmı en az 180 saat, uygulama kısmı ise en az 40 saat olmak üzere toplamda 220 saatten az olamaz ve bu eğitimler tek bir program kapsamında uygulanır. Teorik eğitimin en fazla yarısı uzaktan eğitim yoluyla gerçekleştirilebilir. Uygulamalı eğitimler ise, en az bir iş güvenliği uzmanının görev yaptığı işyerlerinde gerçekleştirilir. Adaylar, teorik eğitim sırasında mazeretli ya da mazeretsiz en fazla altı ders saati devamsızlık yapabilirken, uygulamalı eğitimin tamamına katılım zorunludur. İş güvenliği teknikeri olarak mezun olan öğrenciler, sertifikalı bir iş güvenliği uzmanı gözetiminde tüm Ortak Sağlık Güvenlik Birimleri (OSGB), kamu kurumları ve özel sektör kuruluşlarında çalışabilirler. İş Güvenliği Uzmanlığı Sınavını başarıyla geçen mezunlar ise, C sınıfı İş Güvenliği Uzmanı unvanı alarak az tehlikeli sınıfa giren kamu ve özel sektör işyerlerinde görev yapma hakkı kazanmaktadır.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Qualification Code | TR0030025083 | |
Qualification Title | Occupational Health and Safety Associate Degree | |
Awarding Body | Hitit University | |
Awarding Body Contact | Faculty of Arts and Sciences İkbalkent Campus, Ulukavak Mah. Çiftlik Çayırı Cad. No: 45 – CORUM | |
Awarding Body Url | https://www.hitit.edu.tr/ | |
Orientation | Occupational | |
EQF Level | 5 | 5 The Qualification has been included in TQF on 13/05/2025 |
TQF Level | 5 | |
Thematic Areas | Occupational health and safety | |
National Occupation Classification |
According to SGK / İŞKUR Occupation Code type Occupational Health and Safety Technician: 3257.05, Occupational Safety and Health Field Worker: 3257.11, Occupational Health and Safety Controller: 3257.02, Occupational Safety Specialist (Less Dangerous Class-C): 2263.04, Occupational Safety Specialist (Very Dangerous Class-B): 2263.03, Occupational Safety Specialist (Very Hazardous Class-A): 2263.02 | |
Category | Main | |
Credit Value | 120 | |
Program Duration | 2 Yıl | |
Program Profile | The aim of the program is to train occupational safety technicians who can protect employees from occupational accidents and occupational diseases by minimizing the risks that exist in the work environment, ensure the use of time and personal performance at maximum efficiency by ensuring production safety, carry out safety inspections of all kinds of tools, equipment and machinery used in workplaces and other elements that will pose a risk to building safety, ensure that the workplace environment remains safe areas as well as the safety of the worker and the work environment, master national / international legislation, have professional ethics and lifelong learning awareness. The educational aims and objectives of the program are given below:
| |
Learning Environments | Education and training is carried out in the form of formal education and face-to-face. Apart from this, activities such as technical trips, interviews, conferences that are thought to contribute to students are organized and students are encouraged to participate in such activities. | |
Description |
| |
Key Competencies | Alumni possesses the following key competences at an advanced level;
| |
Further Info | In line with the student-centered education approach, students are evaluated using alternative assessment and evaluation tools and methods that show their progress during the course and their achievement of the outcomes at the end of the course. In the measurement and evaluation processes, a competency-based approach has been adopted along with a student-centered approach. Measurement and evaluation processes are carried out in accordance with the Hitit University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations, Hitit University Regulations / Directive on the Procedures and Principles for the Conduct of Distance Education Courses and Examinations. The student's success status for a course is determined by the course success grade. The principles of calculating the success grade according to the absolute and / or relative evaluation system and the grading system principles of the exams applied at the University are regulated by the Senate. In the calculation of the success grades, the letter grades and coefficients specified below are used. Letter grades and coefficients are calculated according to the table below: Letter Grades Coefficients AA 4.00 BA 3,50 BB 3,00 CB 2,50 CC 2,00 DC 1.50 DD 1.00 FD 0.5 FF 0.0 Letter grades not shown in the table are as follows: 1) B: Successful for non-credit courses, 2) K: Fails for non-credit courses, 3) D: Absentee 4) G: He did not enter, 5) M: Exempt 6) S: The grade given at the end of the first semester for an ongoing (two semesters) Graduation Thesis/Dissertation/Seminar/Project. | |
Quality Assurance | To ensure the quality of higher education programs: The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, teaching, and other activities in higher education institutions. Each year, The Council of Higher Education (CoHE) publishes "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions, based on criteria set by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by CoHE. CoHE also annually publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report," which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations, are shared with the public by CoHE. Quality assurance for undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs": 1. Development and Approval of Teaching Programs: 1.1. The Council of Higher Education (YÖK) determines the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree departments and programs in higher education institutions. 1.2. The curricula of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes they aim to impart to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (CoHE). 1.3. After acceptance by the relevant Deans' Council, the curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with CoHE’s approval. 2. Assessment-Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes that each associate degree program aims to impart to students are carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (CoHE). 3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the required course credits and other obligations as determined by the higher education institutions. 4. Internal Evaluation-External Evaluation: Higher education institutions enter "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Turkish Higher Education Quality Council (THEQC) at the beginning of each year. THEQC shares the "Institutional Feedback Report" it prepares regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions issued by accreditation organizations authorized or recognized by THEQC also demonstrate that the programs meet quality assurance standards. THEQC conducts regular review activities related to competencies determined by its regulations. Our department has been accredited by MEDEK on January 1, 2025, with the examinations and evaluations carried out as a result of the preparation and application processes carried out in line with the goals of sustainable quality and qualification criteria. | |
Access Requirements | According to the results of the Higher Education Institutions Examination (YKS), the student candidate who is eligible for final registration at the University; Article 45 of the Law No. 2547, according to the principles determined by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM) and the University and within the announced periods, the registration office is registered by applying in person. The enrollment of foreign students to the University is made within the framework of the provisions of the relevant legislation and the principles determined by the Senate. The provisions of the Regulation on the Principles of Transferring Between Associate Degree and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions published in the Official Gazette dated 24/4/2010 and numbered 27561 are applied for transfer to Associate Degree / Undergraduate diploma programs. In other matters related to horizontal transfers between higher education institutions, the relevant regulations, the decisions of the Higher Education Council on this subject and the principles to be determined by the Senate are applied. Student admission to the occupational health and safety program; Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM) is made centrally with TYT scores in the exam held by the Presidency of the Center (ÖSYM). Student candidates who are eligible for final registration at the University; According to Article 45 of Law No. 2547, the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM) and the principles determined by the University and within the announced periods, they apply to the registration office in person and register. https://oidb.hitit.edu.tr/yonetmelikler https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=19994&MevzuatTur=8&MevzuatTertip=5 | |
Conditions for Success | The student must have completed 120 ECTS credits and must have a General Weighted Grade Point Average (GPA) of at least 2.00 out of 4.00, provided that he/she does not fail any course, and must be successful in 20 working days of internship work. The student must have completed 94 national credits for graduation. | |
Progression Paths (Relationship Type) | Students who successfully complete the Occupational Health and Safety associate degree program can transfer to Emergency Aid and Disaster Management, Business Administration, Business Management, Health Management, Social Work undergraduate departments of universities with Vertical Transfer Exam (DGS). In addition, they can take courses simultaneously from two diploma programs by double majoring with Alaca Avni Çelik Vocational School Civil Defense and Firefighting program and if they are successful, they can get two separate associate degree diplomas. Our graduates also work as occupational safety technicians or occupational safety specialists in business life. In order to become an occupational safety specialist, it is necessary to attend the courses organized by authorized training institutions and to get at least 70 points from the Occupational Safety Specialist Examination conducted by the Ministry of Labor and Social Security. Training programs for occupational safety specialists consist of two parts: theoretical and practical. The content of these programs and the qualifications of the trainers shall be regulated by the Commission determined within the framework of the relevant Regulation. The duration of the training program cannot be less than 220 hours in total, with at least 180 hours for the theoretical part and at least 40 hours for the practical part, and these trainings are applied within the scope of a single program. At most half of the theoretical training can be realized through distance education. Practical trainings are carried out in workplaces where at least one occupational safety specialist works. Candidates can be absent for a maximum of six class hours with or without excuse during theoretical training, while participation in all practical training is compulsory. Students who graduate as occupational safety technicians can work in all Joint Health and Safety Units (OSGB), public institutions and private sector organizations under the supervision of a certified occupational safety specialist. Graduates who successfully pass the Occupational Safety Specialist Examination are entitled to work in public and private sector workplaces classified as less dangerous by taking the title of Class C Occupational Safety Specialist. | |
Legal Basis | 1. Law No. 2547 on Higher Education 1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
Validity Period (If Any) | The qualification is valid at all times. | |
Url | Open Address | |
QrCode | ![]() |
TR0030025083
According to SGK / İŞKUR Occupation Code type
Occupational Health and Safety Technician: 3257.05,
Occupational Safety and Health Field Worker: 3257.11,
Occupational Health and Safety Controller: 3257.02,
Occupational Safety Specialist (Less Dangerous Class-C): 2263.04,
Occupational Safety Specialist (Very Dangerous Class-B): 2263.03,
Occupational Safety Specialist (Very Hazardous Class-A): 2263.02
According to SGK / İŞKUR Occupation Code type
Occupational Health and Safety Technician: 3257.05,
Occupational Safety and Health Field Worker: 3257.11,
Occupational Health and Safety Controller: 3257.02,
Occupational Safety Specialist (Less Dangerous Class-C): 2263.04,
Occupational Safety Specialist (Very Dangerous Class-B): 2263.03,
Occupational Safety Specialist (Very Hazardous Class-A): 2263.02
The aim of the program is to train occupational safety technicians who can protect employees from occupational accidents and occupational diseases by minimizing the risks that exist in the work environment, ensure the use of time and personal performance at maximum efficiency by ensuring production safety, carry out safety inspections of all kinds of tools, equipment and machinery used in workplaces and other elements that will pose a risk to building safety, ensure that the workplace environment remains safe areas as well as the safety of the worker and the work environment, master national / international legislation, have professional ethics and lifelong learning awareness. The educational aims and objectives of the program are given below:
- Follows and interprets the legal legislation on occupational health and safety,
- Acting in accordance with professional ethical rules,
- Takes all necessary measures to ensure occupational safety in an enterprise,
- To be able to analyze the risk of the organization he works for and take necessary measures to prevent risks,
- To train individuals who are sensitive to the events on the agenda and follow the developments in occupational health and safety,
Education and training is carried out in the form of formal education and face-to-face. Apart from this, activities such as technical trips, interviews, conferences that are thought to contribute to students are organized and students are encouraged to participate in such activities.
- Have knowledge in basic sciences such as mathematics, physics, chemistry, law, statistics.
- Knows occupational health and safety legislation and reflects on working life.
- Gains the ability to interpret and evaluate data using the basic knowledge and skills acquired in the field, to recognize and analyze problems, and to develop solutions based on records.
- Gains the ability to apply the theoretical and practical knowledge acquired in the field in working life.
- Gains the ability to work effectively in individual, group and multidisciplinary teams and the self-confidence to take responsibility.
- Gains awareness of professional and ethical responsibility.
- Awareness of the necessity of lifelong learning, the ability to follow developments in science and technology and continuous self-renewal.
- Gains the ability to read and write literature related to the field.
- Communicates effectively with people verbally and in writing.
- Acquires foreign language knowledge, especially English, at a level to follow the innovations in the field.
- Applies the knowledge and experience gained in the field at every stage of life and gains awareness of safety culture.
- - Gains the ability to make quick and correct decisions by recognizing hazards and risks.
- Have enough knowledge about occupational accidents and occupational diseases and their prevention.
- Occupational health and safety management systems and the ability to evaluate risk factors to the ability to plan for occupational health and safety.
- Develops environmental and quality awareness. Have knowledge about environmental and quality management systems.
Alumni possesses the following key competences at an advanced level;
- Competence to gain professional knowledge to meet the expectations of the sector,
- To have the legislation and the necessary technical and theoretical knowledge and application competence in working life,
- Interpreting the results of work environment assessment, competence to take necessary actions,
- Knowing the causes of occupational accidents and occupational diseases and competence to take proactive measures,
- Competence to plan and document management processes,
In line with the student-centered education approach, students are evaluated using alternative assessment and evaluation tools and methods that show their progress during the course and their achievement of the outcomes at the end of the course. In the measurement and evaluation processes, a competency-based approach has been adopted along with a student-centered approach. Measurement and evaluation processes are carried out in accordance with the Hitit University Associate and Undergraduate Education and Examination Regulations, Hitit University Regulations / Directive on the Procedures and Principles for the Conduct of Distance Education Courses and Examinations.
The student's success status for a course is determined by the course success grade. The principles of calculating the success grade according to the absolute and / or relative evaluation system and the grading system principles of the exams applied at the University are regulated by the Senate.
In the calculation of the success grades, the letter grades and coefficients specified below are used.
Letter grades and coefficients are calculated according to the table below:
Letter Grades Coefficients
AA 4.00
BA 3,50
BB 3,00
CB 2,50
CC 2,00
DC 1.50
DD 1.00
FD 0.5
FF 0.0
Letter grades not shown in the table are as follows:
1) B: Successful for non-credit courses,
2) K: Fails for non-credit courses,
3) D: Absentee
4) G: He did not enter,
5) M: Exempt
6) S: The grade given at the end of the first semester for an ongoing (two semesters) Graduation Thesis/Dissertation/Seminar/Project.
To ensure the quality of higher education programs:
The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, teaching, and other activities in higher education institutions.
Each year, The Council of Higher Education (CoHE) publishes "University Monitoring and Evaluation Reports" for higher education institutions, based on criteria set by CoHE. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by CoHE.
CoHE also annually publishes the "Foundation Higher Education Institutions Report," which includes academic, administrative, and financial data of foundation higher education institutions. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations, are shared with the public by CoHE. Quality assurance for undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs":
1. Development and Approval of Teaching Programs:
1.1. The Council of Higher Education (YÖK) determines the minimum standards and criteria required for the establishment of associate degree departments and programs in higher education institutions.
1.2. The curricula of associate degree programs in higher education institutions and the learning outcomes they aim to impart to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (CoHE).
1.3. After acceptance by the relevant Deans' Council, the curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with CoHE’s approval.
2. Assessment-Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes that each associate degree program aims to impart to students are carried out in accordance with the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions, in line with the fundamental principles established by the Council of Higher Education (CoHE).
3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the required course credits and other obligations as determined by the higher education institutions.
4. Internal Evaluation-External Evaluation: Higher education institutions enter "Institutional Internal Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Turkish Higher Education Quality Council (THEQC) at the beginning of each year. THEQC shares the "Institutional Feedback Report" it prepares regarding the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions issued by accreditation organizations authorized or recognized by THEQC also demonstrate that the programs meet quality assurance standards. THEQC conducts regular review activities related to competencies determined by its regulations.
Our department has been accredited by MEDEK on January 1, 2025, with the examinations and evaluations carried out as a result of the preparation and application processes carried out in line with the goals of sustainable quality and qualification criteria.
According to the results of the Higher Education Institutions Examination (YKS), the student candidate who is eligible for final registration at the University; Article 45 of the Law No. 2547, according to the principles determined by the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM) and the University and within the announced periods, the registration office is registered by applying in person. The enrollment of foreign students to the University is made within the framework of the provisions of the relevant legislation and the principles determined by the Senate. The provisions of the Regulation on the Principles of Transferring Between Associate Degree and Undergraduate Programs, Double Major, Minor and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions published in the Official Gazette dated 24/4/2010 and numbered 27561 are applied for transfer to Associate Degree / Undergraduate diploma programs. In other matters related to horizontal transfers between higher education institutions, the relevant regulations, the decisions of the Higher Education Council on this subject and the principles to be determined by the Senate are applied.
Student admission to the occupational health and safety program; Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM) is made centrally with TYT scores in the exam held by the Presidency of the Center (ÖSYM). Student candidates who are eligible for final registration at the University; According to Article 45 of Law No. 2547, the Measurement, Selection and Placement Center (ÖSYM) and the principles determined by the University and within the announced periods, they apply to the registration office in person and register.
https://oidb.hitit.edu.tr/yonetmelikler
https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuat?MevzuatNo=19994&MevzuatTur=8&MevzuatTertip=5
Students who successfully complete the Occupational Health and Safety associate degree program can transfer to Emergency Aid and Disaster Management, Business Administration, Business Management, Health Management, Social Work undergraduate departments of universities with Vertical Transfer Exam (DGS). In addition, they can take courses simultaneously from two diploma programs by double majoring with Alaca Avni Çelik Vocational School Civil Defense and Firefighting program and if they are successful, they can get two separate associate degree diplomas.
Our graduates also work as occupational safety technicians or occupational safety specialists in business life.
In order to become an occupational safety specialist, it is necessary to attend the courses organized by authorized training institutions and to get at least 70 points from the Occupational Safety Specialist Examination conducted by the Ministry of Labor and Social Security. Training programs for occupational safety specialists consist of two parts: theoretical and practical. The content of these programs and the qualifications of the trainers shall be regulated by the Commission determined within the framework of the relevant Regulation. The duration of the training program cannot be less than 220 hours in total, with at least 180 hours for the theoretical part and at least 40 hours for the practical part, and these trainings are applied within the scope of a single program. At most half of the theoretical training can be realized through distance education. Practical trainings are carried out in workplaces where at least one occupational safety specialist works. Candidates can be absent for a maximum of six class hours with or without excuse during theoretical training, while participation in all practical training is compulsory. Students who graduate as occupational safety technicians can work in all Joint Health and Safety Units (OSGB), public institutions and private sector organizations under the supervision of a certified occupational safety specialist. Graduates who successfully pass the Occupational Safety Specialist Examination are entitled to work in public and private sector workplaces classified as less dangerous by taking the title of Class C Occupational Safety Specialist.
1. Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on the Principles of Transfer, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Undergraduate Education of Vocational Schools and Open Education Associate Program Graduates
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
The qualification is valid at all times.
