Yeterlilik Kodu

TR0030037508

Yeterlilik Adı
İngilizce Öğretmenliği Lisans Diploması
Sorumlu KurumÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiBarbaros, 17100 Kepez/Çanakkale Merkez/Çanakkale
Sorumlu Kurum URLhttps://www.comu.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Konu uzmanlığı ile öğretmen eğitimi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08 Kodu: 2353.08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

 İNGİLİZCE EĞİTİMİ (QF-EHEA'da İlköğretim ve TYYÇ'de 6. Düzey) Lisans (Lisans) programı, yüksek düzeyde bilgi ve beceri gerektiren derece ve derece olmayan araştırma programına ve profesyonel uygulamaya erişim sağlayan akademik odaklı bir programdır. Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. Programın "ISCED (Uluslararası Standart Eğitim Sınıflandırması) 2011" ve "NQFHETR (HE için Türk Yeterlilik Çerçevesi") ve eğitim alanlarının kodları ile ilgili olarak sınıflandırılması aşağıdaki gibi sıralanabilir.

ISCED Eğitim Alanı: 14

  • Öğretmen Eğitimi ve Eğitim Bilimleri

ISCED 2011 Seviye: 6,

  • Oryantasyon (Profil): 64, Alt kategori: 645 - Akademik odaklı "ilk döngü", lisans derecesi. Bu program, öğrencilerin dil yeterliliklerini geliştirmeyi, öğrencilere çağdaş dil öğretimi yöntemlerini ve tekniklerini öğretmeyi amaçlamaktadır. Kültürlerarası farklılıklarda farkındalıklarını arttırmak, innovatif ve bilgili profesyoneller olan ve sadece Türkiye'de değil dünyanın başka yerlerinde de öğretmen yetiştiren öğretmenlerin İngilizce öğretmenleri oldukları ölçüde; İngilizceyi öğretme ve test etme sürecindeki uygun yöntemleri, teknikleri, materyalleri, kaynakları ve teknolojiyi kullanma ve sınıf ortamını buna göre düzenleme, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerlerin korunması, kalite kültürü ve çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında farkındalık geliştirme de program amaçları arasında yer almaktadır.
Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca, öğretmenlik uygulaması eğitimleri, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda gerçekleştirilmektedir. B2 blok 1. katta K1-04, K1-05, K1-06, K1-07 ve K1-08 nolu 35'er kişilik dersliklerle birlikte B3 blok K1-09 nolu 25 kişilik derslik kullanılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İngilizce öğretimi alanına ilişkin teori ve ilkeleri eleştirel bir yaklaşımla sorgulayabilecek ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
  • İngilizce öğretimi alanında karmaşık, öngörülmeyen sorunları çözmede ileri düzeyde yenilikçi uzmanlık becerilerine sahiptir.
  • İngilizce öğretimi alanındaki sorunlara ilişkin verileri analiz eder ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir.
  • Alanıyla ilgili karmaşık mesleki ve teknik çalışmaları yönetir, uygulamada ortaya çıkabilecek sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alır, ekip üyelerinin mesleki gelişim ihtiyaçlarını belirler.
  • Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bunları karşılamaya yönelik hayat boyu öğrenme anlayışına sahiptir.
  • Anadilinde yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar ve bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanır.
  • Alanına özgü bilişim teknolojilerini en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde kullanır.
  • Alanıyla ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanda uzman veya uzman olmayan gruplarla yazılı ya da sözlü olarak paylaşır.
  • Alanıyla ilgili verilerin toplanması, analiz edilmesi ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında bilimsel, toplumsal ve etik değerlere uygun davranır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular.
  • Temel haklar, kültürel ve evrensel değerler, sosyal adalet ve çevre konularında toplumun bilinçlenmesi için sorumluluk alır.
  • Sağlıklı yaşam tutum ve davranışlarına sahiptir.
  • Ülkesinin sahip olduğu değerleri, tarihi ve kültürel milli alt yapısını, içinde yaşadığı toplumda doğru olmayı ve doğru sosyal hüviyeti önceler.
  • Ülkesinin sosyal ve ekonomik sorunlarına ülkenin milli stratejilerini dikkate alarak çözüm getiren ileri düzeyde beceri, tutum ve davranışlara sahiptir.
  • Toplumun örf ve adetlerine riayet eden, topluma has şekil ve özellikleri, milli kültürü, milli birlik ve beraberliği önceleyen ruh ve irade bilincine sahiptir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Dijital, bilimsel ve teknolojik yetkinlik

4. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

5. Vatandaşlık yetkinliği

6. Girişimcilik yetkinliği

7. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği.

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Madde 12- Öğrenciye verilecek ders notu, her yarıyıl yapılan en az bir ara sınav notu, yarıyıl sonu sınav notu, varsa yarıyıl proje çalışması değerlendirilerek öğretim elemanı tarafından belirlenir. Sınavlar sözlü, yazılı ya da uygulamalı olarak yapılabilir. Notlar Madde 13- Yüksek lisans, doktora ve sanatta yeterlik programlarında öğretim elemanı tarafından, öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri, yarıyıl sonu ders notu olarak verilir:

Başarı Notu Katsayı 100 puan üzerinden not dönüşümü

  • AA 4,0 90 – 100 BA 3,5 85 – 89 BB 3,0 80 – 84 CB 2,5 75 – 79 CC 2,0 70 – 74 DC 1,5 60 – 69 DD 1,0 50 – 59 FD 0,5 30 – 49 FF 0,0 0 – 29
  • Ayrıca, harf notlarından; a) DS : Devamsız, b) S : Başarılı, c) U : Başarısız olarak harf ile tanımlanır.
  • Tez çalışmalarını başarıyla sürdürmekte olan öğrencilere başarılı, tez çalışmalarını başarıyla sürdüremeyen öğrencilere başarısız notu verilir. Başarısız notu ayrıca, kredisiz olarak alınan dersler, uzmanlık alan dersleri, alan, klinik ve laboratuvar çalışmaları ile seminerler için başarısız olma durumunda da kullanılır. Bu iki not genel not ortalamasına katılmaz.
Kalite Güvencesi

Programımız Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) tarafından 24.04.2024 tarihinde 2 yıllık akredite edilmiştir. Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akredistasyon Derneği (EPDAD)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 24.04.2021 / 24.04.2026

Giriş Şartı

Türkiye'deki herhangi bir üniversitede olduğu gibi, ÇOMÜ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı'na öğrenci kabulü genellikle Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından yapılan düzenlemelere göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından ülke genelinde gerçekleştirilen YGS sınavı sonuçlarına göre yapılmaktadır. Öğrencilerin tercihleri dikkate alınarak, ÖSYM öğrencileri YGS puanlarına göre bölüme yerleştirir. Yabancı uyruklu öğrenciler bölüme üniversitenin yaptığı sınavla kabul edilirler. Karşılıklı Öğrenci değişim kabulü, ÇOMÜ ve anlaşmalı üniversite arasında karşılıklı imzalanan anlaşmalara göre yapılmaktadır (Erasmus ve Farabi).

Başarma ŞartlarıBu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DC notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Lisans programı mezunları, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı'ndan (ALES) geçerli notu almaları, İngilizce dil yetkinliğini (Üniversitelerarası Kurul Yabancı Dil Sınavı (ÜDS), Kamu Personeli Dil Sınavı (KPDS, TOEFL, IELTS) sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarda yüksek lisans programlarına başvurabilir.

Yasal Dayanağı

1) 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki  Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

2) 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35): Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

3) 11.07.1992 tarih ve 21281 sayılı resmi gazetede yayımlanan Yükseköğretim Kurumlan Teşkilatı Hakkında 41 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulüne Dair 2809 Sayılı Kanun ile 78 ve 190 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun kapsamındaki Ek 21.A maddesi uyarınca kurulan Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi’nin ilgili yönetmelik ve yönergeleri

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030037508


Yeterlilik Adı
İngilizce Öğretmenliği Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Barbaros, 17100 Kepez/Çanakkale Merkez/Çanakkale

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08 Kodu: 2353.08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 20/12/2024 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08 Kodu: 2353.08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

 İNGİLİZCE EĞİTİMİ (QF-EHEA'da İlköğretim ve TYYÇ'de 6. Düzey) Lisans (Lisans) programı, yüksek düzeyde bilgi ve beceri gerektiren derece ve derece olmayan araştırma programına ve profesyonel uygulamaya erişim sağlayan akademik odaklı bir programdır. Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır. Programın "ISCED (Uluslararası Standart Eğitim Sınıflandırması) 2011" ve "NQFHETR (HE için Türk Yeterlilik Çerçevesi") ve eğitim alanlarının kodları ile ilgili olarak sınıflandırılması aşağıdaki gibi sıralanabilir.

ISCED Eğitim Alanı: 14

  • Öğretmen Eğitimi ve Eğitim Bilimleri

ISCED 2011 Seviye: 6,

  • Oryantasyon (Profil): 64, Alt kategori: 645 - Akademik odaklı "ilk döngü", lisans derecesi. Bu program, öğrencilerin dil yeterliliklerini geliştirmeyi, öğrencilere çağdaş dil öğretimi yöntemlerini ve tekniklerini öğretmeyi amaçlamaktadır. Kültürlerarası farklılıklarda farkındalıklarını arttırmak, innovatif ve bilgili profesyoneller olan ve sadece Türkiye'de değil dünyanın başka yerlerinde de öğretmen yetiştiren öğretmenlerin İngilizce öğretmenleri oldukları ölçüde; İngilizceyi öğretme ve test etme sürecindeki uygun yöntemleri, teknikleri, materyalleri, kaynakları ve teknolojiyi kullanma ve sınıf ortamını buna göre düzenleme, sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerlerin korunması, kalite kültürü ve çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında farkındalık geliştirme de program amaçları arasında yer almaktadır.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca, öğretmenlik uygulaması eğitimleri, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda gerçekleştirilmektedir. B2 blok 1. katta K1-04, K1-05, K1-06, K1-07 ve K1-08 nolu 35'er kişilik dersliklerle birlikte B3 blok K1-09 nolu 25 kişilik derslik kullanılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • İngilizce öğretimi alanına ilişkin teori ve ilkeleri eleştirel bir yaklaşımla sorgulayabilecek ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
  • İngilizce öğretimi alanında karmaşık, öngörülmeyen sorunları çözmede ileri düzeyde yenilikçi uzmanlık becerilerine sahiptir.
  • İngilizce öğretimi alanındaki sorunlara ilişkin verileri analiz eder ve kanıta dayalı çözüm önerileri geliştirir.
  • Alanıyla ilgili karmaşık mesleki ve teknik çalışmaları yönetir, uygulamada ortaya çıkabilecek sorunları çözmede ekip üyesi olarak sorumluluk alır, ekip üyelerinin mesleki gelişim ihtiyaçlarını belirler.
  • Alanında sahip olduğu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler ve bunları karşılamaya yönelik hayat boyu öğrenme anlayışına sahiptir.
  • Anadilinde yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar ve bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi'nde kullanır.
  • Alanına özgü bilişim teknolojilerini en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde kullanır.
  • Alanıyla ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanda uzman veya uzman olmayan gruplarla yazılı ya da sözlü olarak paylaşır.
  • Alanıyla ilgili verilerin toplanması, analiz edilmesi ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında bilimsel, toplumsal ve etik değerlere uygun davranır.
  • Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular.
  • Temel haklar, kültürel ve evrensel değerler, sosyal adalet ve çevre konularında toplumun bilinçlenmesi için sorumluluk alır.
  • Sağlıklı yaşam tutum ve davranışlarına sahiptir.
  • Ülkesinin sahip olduğu değerleri, tarihi ve kültürel milli alt yapısını, içinde yaşadığı toplumda doğru olmayı ve doğru sosyal hüviyeti önceler.
  • Ülkesinin sosyal ve ekonomik sorunlarına ülkenin milli stratejilerini dikkate alarak çözüm getiren ileri düzeyde beceri, tutum ve davranışlara sahiptir.
  • Toplumun örf ve adetlerine riayet eden, topluma has şekil ve özellikleri, milli kültürü, milli birlik ve beraberliği önceleyen ruh ve irade bilincine sahiptir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Dijital, bilimsel ve teknolojik yetkinlik

4. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

5. Vatandaşlık yetkinliği

6. Girişimcilik yetkinliği

7. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği.


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Madde 12- Öğrenciye verilecek ders notu, her yarıyıl yapılan en az bir ara sınav notu, yarıyıl sonu sınav notu, varsa yarıyıl proje çalışması değerlendirilerek öğretim elemanı tarafından belirlenir. Sınavlar sözlü, yazılı ya da uygulamalı olarak yapılabilir. Notlar Madde 13- Yüksek lisans, doktora ve sanatta yeterlik programlarında öğretim elemanı tarafından, öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri, yarıyıl sonu ders notu olarak verilir:

Başarı Notu Katsayı 100 puan üzerinden not dönüşümü

  • AA 4,0 90 – 100 BA 3,5 85 – 89 BB 3,0 80 – 84 CB 2,5 75 – 79 CC 2,0 70 – 74 DC 1,5 60 – 69 DD 1,0 50 – 59 FD 0,5 30 – 49 FF 0,0 0 – 29
  • Ayrıca, harf notlarından; a) DS : Devamsız, b) S : Başarılı, c) U : Başarısız olarak harf ile tanımlanır.
  • Tez çalışmalarını başarıyla sürdürmekte olan öğrencilere başarılı, tez çalışmalarını başarıyla sürdüremeyen öğrencilere başarısız notu verilir. Başarısız notu ayrıca, kredisiz olarak alınan dersler, uzmanlık alan dersleri, alan, klinik ve laboratuvar çalışmaları ile seminerler için başarısız olma durumunda da kullanılır. Bu iki not genel not ortalamasına katılmaz.

Kalite Güvencesi

Programımız Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akreditasyon Derneği (EPDAD) tarafından 24.04.2024 tarihinde 2 yıllık akredite edilmiştir. Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır.

Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Öğretmenlik Eğitim Programları Değerlendirme ve Akredistasyon Derneği (EPDAD)

Akreditasyon Başlangıç/Bitiş Tarihi: 24.04.2021 / 24.04.2026


Giriş Şartı

Türkiye'deki herhangi bir üniversitede olduğu gibi, ÇOMÜ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı'na öğrenci kabulü genellikle Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından yapılan düzenlemelere göre Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından ülke genelinde gerçekleştirilen YGS sınavı sonuçlarına göre yapılmaktadır. Öğrencilerin tercihleri dikkate alınarak, ÖSYM öğrencileri YGS puanlarına göre bölüme yerleştirir. Yabancı uyruklu öğrenciler bölüme üniversitenin yaptığı sınavla kabul edilirler. Karşılıklı Öğrenci değişim kabulü, ÇOMÜ ve anlaşmalı üniversite arasında karşılıklı imzalanan anlaşmalara göre yapılmaktadır (Erasmus ve Farabi).


Başarma Şartları
Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları ve öğretim programlarında öngörülen tüm derslerden en az DC notu alarak başarılı olmaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240’dır. Öğrencilerin aynı zamanda zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Lisans programı mezunları, Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı'ndan (ALES) geçerli notu almaları, İngilizce dil yetkinliğini (Üniversitelerarası Kurul Yabancı Dil Sınavı (ÜDS), Kamu Personeli Dil Sınavı (KPDS, TOEFL, IELTS) sağlamaları koşuluyla gerek kendi alanlarında gerekse çok disiplinli alanlarda yüksek lisans programlarına başvurabilir.


Yasal Dayanağı

1) 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki  Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

2) 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35): Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

3) 11.07.1992 tarih ve 21281 sayılı resmi gazetede yayımlanan Yükseköğretim Kurumlan Teşkilatı Hakkında 41 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek Kabulüne Dair 2809 Sayılı Kanun ile 78 ve 190 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun kapsamındaki Ek 21.A maddesi uyarınca kurulan Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi’nin ilgili yönetmelik ve yönergeleri


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030037508

Qualification Title
English Language Teaching Bachelor’s Degree
Awarding BodyÇanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi
Awarding Body ContactCanakkale Onsekiz Mart University, Faculty of Medicine, Terzioğlu Campus, Merkez-Çanakkale, Tel: 0286 2180018, ECTS Coordinator: Dr. Nilüfer ULAŞ AYTÜRK, nilufer.ayturk@comu.edu.tr
Awarding Body Urlhttps://global.comu.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024
TQF Level 6
Thematic AreasTeacher training with subject specialization
National Occupation Classification

ISCO:08 Kodu: 2353.08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

ENGLISH LANGUAGE EDUCATION (Primary Education in QF-EHEA and Level 6 in TYYÇ) The Bachelor's (Bachelor's) programme is an academically oriented programme that provides access to degree and non-degree research programme and professional practice that require a high level of knowledge and skills. It is a higher education programme that covers an eight-semester programme based on secondary school qualifications and provides education aimed at a specific learning area or profession. The classification of the programme in relation to "ISCED (International Standard Classification of Education) 2011" and "NQFHETR (Turkish Qualifications Framework for HE") and the codes of the fields of education can be listed as follows.

ISCED Field of Education:

  • 14 - Teacher Education and Educational Sciences

ISCED 2011 Level: 6,

  • Orientation (Profile): 64, Subcategory: 645 - Academically oriented "first cycle", bachelor's degree. This programme aims to improve the language proficiency of the students and to teach them contemporary language teaching methods and techniques. The program aims to increase awareness of intercultural differences, to the extent that teachers who are innovative and knowledgeable professionals and who train teachers not only in Turkey but also in other parts of the world are English teachers; to use appropriate methods, techniques, materials, resources and technology in the process of teaching and testing English and to organize the classroom environment accordingly, to develop awareness on the universality of social rights, social justice, protection of cultural values, quality culture and environmental protection, and occupational health and safety.
Learning Environments

Learning takes place in the form of formal education. In addition, teacher practice training is provided in schools affiliated with the Ministry of National Education. In B2 block, on the first floor, K1-04, K1-05, K1-06, K1-07 and K1-08, each with a capacity of 35 people, and in B3 block, K1-09, a capacity of 25 people, are used.

Description

Students in the program

  • Has advanced theoretical and practical knowledge that will enable him/her to critically question theories and principles related to English language teaching.
  • Has advanced innovative expertise skills in solving complex, unforeseen problems in the field of English language teaching.
  • Analyzes data related to problems in the field of English language teaching and develops evidence-based solutions.
  • Manages complex professional and technical studies related to his/her field, takes responsibility as a team member in solving problems that may arise in practice, determines the professional development needs of team members.
  • Evaluates the knowledge and skills he/she has in his/her field with a critical approach, determines learning needs and has a lifelong learning approach aimed at meeting them.
  • Communicates effectively in written and oral form in his/her native language and uses a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
  • Uses information technologies specific to his/her field at least at the Advanced Level of the European Computer User License.
  • Shares his/her thoughts and solution suggestions for the problems in his/her field with expert or non-expert groups in writing or verbally by supporting them with quantitative and qualitative data.
  • Acts in accordance with scientific, social and ethical values ​​in the stages of collecting, analyzing and announcing the results of data related to his/her field.
  • Organizes and implements projects and events in cooperation with other professional groups for the social environment in which he/she lives with a sense of social responsibility.
  • Takes responsibility for raising awareness in society on fundamental rights, cultural and universal values, social justice and environmental issues.
  • Has healthy life attitudes and behaviors.
  • Prioritizes the values ​​of his/her country, historical and cultural national infrastructure, being right in the society he/she lives in and having the right social identity.
  • Has advanced skills, attitudes and behaviors that bring solutions to the social and economic problems of his/her country by taking into account the country's national strategies.
  • Has a spirit and will consciousness that respects the customs and traditions of the society, prioritizes the forms and characteristics specific to the society, national culture, national unity and solidarity.
Key Competencies

Students in the program has the following key competencies at an advanced level:

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3. Digital, scientific and technological competence

4. Personal, social and learning to learn competence

5. Citizenship competence

6. Entrepreneurial competence

7. Cultural awareness and expression competence.

Further Info

Article 12- The course grade to be given to the student is determined by the instructor by evaluating at least one midterm exam grade given each semester, the final exam grade, and the semester project work, if any. Exams can be oral, written or practical.

Grades Article 13- In master's, doctorate and arts proficiency programs, one of the following letter grades is given to students as the final course grade for each course they take by the instructor:

Passing Grade Coefficient Grade conversion out of 100 points

  • AA 4.0 90 – 100 BA 3.5 85 – 89 BB 3.0 80 – 84 CB 2.5 75 – 79 CC 2.0 70 – 74 DC 1.5 60 – 69 DD 1.0 50 – 59 FD 0.5 30 – 49 FF 0.0 0 – 29 In addition, from the letter grades; a) DS: Absentee, b) S: Successful, c) U: Unsuccessful are defined with letters.
  • Students who successfully continue their thesis studies are given a successful grade, and students who cannot successfully continue their thesis studies are given a failing grade. The failing grade is also used in cases of failure for non-credit courses, specialized field courses, field, clinical and laboratory studies, and seminars. These two grades are not included in the general grade point average.
Quality Assurance

Our program was accredited by the Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD) for 2 years on 24.04.2024. In order to monitor the quality of higher education programs;

• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

• “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published annually. Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions prepared according to these reports are also shared with the public by YÖK.

• The “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by YÖK. These reports containing quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

1. Creation and Approval of Educational Programs: The minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by the YÖK.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans’ Council.

2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by the external evaluation of higher education institutions with the public.

In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.

Access Requirements

As in any university in Turkey, student admission to the ÇOMÜ English Language Teaching Undergraduate Program is generally made according to the results of the YGS exam conducted nationwide by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) according to the regulations made by the Council of Higher Education (YÖK). Taking into account the students' preferences, ÖSYM places students in the department according to their YGS scores. Foreign students are accepted to the department through the exam conducted by the university. Reciprocal student exchange admission is made according to the agreements signed between ÇOMÜ and the partner university (Erasmus and Farabi).

Conditions for SuccessIn order to graduate, students studying in this program must have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 and must be successful by getting at least a DC grade in all courses prescribed in the curriculum. The minimum ECTS required for graduation is 240. Students are also required to complete their compulsory internship within the specified period and quality.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of undergraduate programs can apply to graduate programs in their own fields or in multi-disciplinary fields, provided that they receive a passing grade from the Academic Personnel and Postgraduate Education Entrance Exam (ALES) and provide English language proficiency (Interuniversity Board Foreign Language Exam (ÜDS), Public Personnel Language Exam (KPDS, TOEFL, IELTS).

Legal Basis

1) Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on "Transition Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor Programs, and Inter-Institutional Credit Transfer Principles."

2) Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article 35): Regulation on "Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board."

3) Law No. 2809 Established under Article 21.A added by the Law on Amendments to the Decree-Law No. 41 on the Organization of Higher Education Institutions, published in the Official Gazette dated July 11, 1992, and numbered 21281. This law also includes amendments to Decree-Laws No. 78 and No. 190, along with Çanakkale Onsekiz Mart University's related regulations and directives.

Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030037508


Qualification Title
English Language Teaching Bachelor’s Degree

Awarding Body
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi

Awarding Body Contact
Canakkale Onsekiz Mart University, Faculty of Medicine, Terzioğlu Campus, Merkez-Çanakkale, Tel: 0286 2180018, ECTS Coordinator: Dr. Nilüfer ULAŞ AYTÜRK, nilufer.ayturk@comu.edu.tr

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO:08 Kodu: 2353.08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 20/12/2024

National Occupation Classification

ISCO:08 Kodu: 2353.08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

ENGLISH LANGUAGE EDUCATION (Primary Education in QF-EHEA and Level 6 in TYYÇ) The Bachelor's (Bachelor's) programme is an academically oriented programme that provides access to degree and non-degree research programme and professional practice that require a high level of knowledge and skills. It is a higher education programme that covers an eight-semester programme based on secondary school qualifications and provides education aimed at a specific learning area or profession. The classification of the programme in relation to "ISCED (International Standard Classification of Education) 2011" and "NQFHETR (Turkish Qualifications Framework for HE") and the codes of the fields of education can be listed as follows.

ISCED Field of Education:

  • 14 - Teacher Education and Educational Sciences

ISCED 2011 Level: 6,

  • Orientation (Profile): 64, Subcategory: 645 - Academically oriented "first cycle", bachelor's degree. This programme aims to improve the language proficiency of the students and to teach them contemporary language teaching methods and techniques. The program aims to increase awareness of intercultural differences, to the extent that teachers who are innovative and knowledgeable professionals and who train teachers not only in Turkey but also in other parts of the world are English teachers; to use appropriate methods, techniques, materials, resources and technology in the process of teaching and testing English and to organize the classroom environment accordingly, to develop awareness on the universality of social rights, social justice, protection of cultural values, quality culture and environmental protection, and occupational health and safety.

Learning Environments

Learning takes place in the form of formal education. In addition, teacher practice training is provided in schools affiliated with the Ministry of National Education. In B2 block, on the first floor, K1-04, K1-05, K1-06, K1-07 and K1-08, each with a capacity of 35 people, and in B3 block, K1-09, a capacity of 25 people, are used.


Description

Students in the program

  • Has advanced theoretical and practical knowledge that will enable him/her to critically question theories and principles related to English language teaching.
  • Has advanced innovative expertise skills in solving complex, unforeseen problems in the field of English language teaching.
  • Analyzes data related to problems in the field of English language teaching and develops evidence-based solutions.
  • Manages complex professional and technical studies related to his/her field, takes responsibility as a team member in solving problems that may arise in practice, determines the professional development needs of team members.
  • Evaluates the knowledge and skills he/she has in his/her field with a critical approach, determines learning needs and has a lifelong learning approach aimed at meeting them.
  • Communicates effectively in written and oral form in his/her native language and uses a foreign language at least at the European Language Portfolio B1 General Level.
  • Uses information technologies specific to his/her field at least at the Advanced Level of the European Computer User License.
  • Shares his/her thoughts and solution suggestions for the problems in his/her field with expert or non-expert groups in writing or verbally by supporting them with quantitative and qualitative data.
  • Acts in accordance with scientific, social and ethical values ​​in the stages of collecting, analyzing and announcing the results of data related to his/her field.
  • Organizes and implements projects and events in cooperation with other professional groups for the social environment in which he/she lives with a sense of social responsibility.
  • Takes responsibility for raising awareness in society on fundamental rights, cultural and universal values, social justice and environmental issues.
  • Has healthy life attitudes and behaviors.
  • Prioritizes the values ​​of his/her country, historical and cultural national infrastructure, being right in the society he/she lives in and having the right social identity.
  • Has advanced skills, attitudes and behaviors that bring solutions to the social and economic problems of his/her country by taking into account the country's national strategies.
  • Has a spirit and will consciousness that respects the customs and traditions of the society, prioritizes the forms and characteristics specific to the society, national culture, national unity and solidarity.

Key Competencies

Students in the program has the following key competencies at an advanced level:

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3. Digital, scientific and technological competence

4. Personal, social and learning to learn competence

5. Citizenship competence

6. Entrepreneurial competence

7. Cultural awareness and expression competence.


Further Info

Article 12- The course grade to be given to the student is determined by the instructor by evaluating at least one midterm exam grade given each semester, the final exam grade, and the semester project work, if any. Exams can be oral, written or practical.

Grades Article 13- In master's, doctorate and arts proficiency programs, one of the following letter grades is given to students as the final course grade for each course they take by the instructor:

Passing Grade Coefficient Grade conversion out of 100 points

  • AA 4.0 90 – 100 BA 3.5 85 – 89 BB 3.0 80 – 84 CB 2.5 75 – 79 CC 2.0 70 – 74 DC 1.5 60 – 69 DD 1.0 50 – 59 FD 0.5 30 – 49 FF 0.0 0 – 29 In addition, from the letter grades; a) DS: Absentee, b) S: Successful, c) U: Unsuccessful are defined with letters.
  • Students who successfully continue their thesis studies are given a successful grade, and students who cannot successfully continue their thesis studies are given a failing grade. The failing grade is also used in cases of failure for non-credit courses, specialized field courses, field, clinical and laboratory studies, and seminars. These two grades are not included in the general grade point average.

Quality Assurance

Our program was accredited by the Association for Evaluation and Accreditation of Teacher Education Programs (EPDAD) for 2 years on 24.04.2024. In order to monitor the quality of higher education programs;

• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

• “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published annually. Reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions prepared according to these reports are also shared with the public by YÖK.

• The “Foundation Higher Education Institutions Report” containing academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions is published annually by YÖK. These reports containing quantitative and qualitative evaluations of foundation higher education institutions are shared with the public by YÖK. The quality assurance of undergraduate programs in higher education is provided according to the “Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

1. Creation and Approval of Educational Programs: The minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by the YÖK.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

1.2. The curriculum of the National Core Education Programs is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK after being approved by the relevant Deans’ Council.

2. Measurement and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Internal Institutional Evaluation Reports" of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared by the external evaluation of higher education institutions with the public.

In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.


Access Requirements

As in any university in Turkey, student admission to the ÇOMÜ English Language Teaching Undergraduate Program is generally made according to the results of the YGS exam conducted nationwide by the Student Selection and Placement Center (ÖSYM) according to the regulations made by the Council of Higher Education (YÖK). Taking into account the students' preferences, ÖSYM places students in the department according to their YGS scores. Foreign students are accepted to the department through the exam conducted by the university. Reciprocal student exchange admission is made according to the agreements signed between ÇOMÜ and the partner university (Erasmus and Farabi).


Conditions for Success
In order to graduate, students studying in this program must have a GPA of at least 2.00 out of 4.00 and must be successful by getting at least a DC grade in all courses prescribed in the curriculum. The minimum ECTS required for graduation is 240. Students are also required to complete their compulsory internship within the specified period and quality.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of undergraduate programs can apply to graduate programs in their own fields or in multi-disciplinary fields, provided that they receive a passing grade from the Academic Personnel and Postgraduate Education Entrance Exam (ALES) and provide English language proficiency (Interuniversity Board Foreign Language Exam (ÜDS), Public Personnel Language Exam (KPDS, TOEFL, IELTS).


Legal Basis

1) Law No. 2547 on Higher Education
1.1. Regulation on "Transition Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor Programs, and Inter-Institutional Credit Transfer Principles."

2) Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article 35): Regulation on "Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board."

3) Law No. 2809 Established under Article 21.A added by the Law on Amendments to the Decree-Law No. 41 on the Organization of Higher Education Institutions, published in the Official Gazette dated July 11, 1992, and numbered 21281. This law also includes amendments to Decree-Laws No. 78 and No. 190, along with Çanakkale Onsekiz Mart University's related regulations and directives.


Validity Period (If Any)

The qualification is valid at all times.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode