Yeterlilik Kodu

TR0030220936

Yeterlilik Adı
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Tezli Yüksek Lisans Diploması
Sorumlu KurumKırıkkale Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiKırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE
Sorumlu Kurum URLhttp://www.kku.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 7
Sınıflandırma (Tematik Alan)Mimarlık ve şehir planlama
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri120
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

Program, mesleğinde teorik ve pratik yeterlik kazanmış kişilerin, yaşam boyu eğitimi gerçekleştirmek üzere, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı alanına yönelik teknik ve pratik bilgiyi geliştirebilecek ve değerlendirebilecek, tasarım kültürünü geliştirmeye yönelik yeni yöntemler geliştirerek toplumsal gelişime katkıda bulunacak; analitik düşünebilen; yenilikçi ve yaratıcı araştırmacılar yetiştiren bir programdır.
 

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sanat kültürü ve tasarım disiplini ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları kavrayabilme
  • Bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin temel kavram ve ilkeleri kavrayarak üretilen bilgiyi farklı medyalar aracılığıyla rapor ve sunum haline getirebilme
  • Tasarım süreci ve yöntemleri ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları yorumlayabilme
  • Güncel tasarım problemleri ile ilgili temel kavram, ilke ve yaklaşımları analiz edebilme ve eleştirel yaklaşımlarda bulunabilme ve çözüm önerileri geliştirerek uygulayabilme
  • Güncel tasarım araştırmaları, eğilimleri ve etkinliklerini takip edebilme ve değerlendirebilme
  • Bir araştırmayı bireysel ve ekiple bilimsel araştırma ilkelerine uygun olarak yürütebilme ve yeni yöntemler geliştirebilme
  • Tasarımın teorik, pratik ve kültürel içeriğini kazandıracak nitelikte çalışmalar yaparak kavramsal proje önerileri geliştirebilme, aktarabilme ve bunları özgün sanat ve tasarım ürünlerine dönüştürebilme
  • Tasarımın disiplinlerarası etkinliğini araştırıp kavrayarak ve en az bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak bilimsel ve sanatsal çalışmalar planlayabilme, sunabilme ve üretebilme
  • Yaşam boyu eğitimi gerçekleştirmek üzere, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı alanına yönelik; özgün projeler geliştirebilme ve değerlendirebilme
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Lisansüstü programlardaki öğrencilerin dönem sonu sınavında en az 60 tam puan almak üzere; ilgili dersten yılsonu ortalamasının 100 üzerinden yüksek lisans için en az 70 (yetmiş) puan (CC), doktora/sanatta yeterlik için en az 75 puan (CB) olması gerekir. Not listeleri, enstitünün öğrenci otomasyon sistemine girildikten ve kesinleştikten sonra, 100 (yüz) not baremi üzerinden verilen notlar, aşağıdaki değerler dikkate alınarak, sistem tarafından harf notu haline dönüştürülür:

Puan Dönem Ders Notu Katsayı

90-100 AA 4.0

85-89 BA 3.5

80-84 BB 3.0

75-79 CB 2.5

70-74 CC 2.0

65-69 DC 1.5

60-64 DD 1.0

50-59 FD 0.5

49 ve aşağısı FF 0.0

Seminer, Dönem Projesi ve Özel Uzmanlık Konuları Dersleri için öğrencinin durumu; her yarıyıl sonunda, dersi açan öğretim üyesi tarafından, Başarılı veya Başarısız olarak enstitünün not sistemine girilir ve ilan edilir. Bu dersler genel not ortalamasına katılmaz. Not yükseltme istemi, ilgili derse ait yarıyılın başında yapılır. Yarıyıl not ortalaması, ders tekrarından sonra hesaplanır. Ders tekrarı isteminde bulunan öğrenci, tekrar edilen dersin sonunda başarılı olmasa dahi önceki notundan vazgeçmiş sayılır.

Aynı ders için birden fazla ders tekrarı isteminde bulunulamaz. Tez çalışması devam eden öğrenci; tez teslim süresi içinde veya tez tesliminden sonra, GNO’sını yükseltmek için, istemde bulunamaz. Kümülatif genel not ortalaması (CGPA) 4.00 üzerinden 3.00den daha az olmayan ve 120 AKTS’yi tamamlamış ve tezini başarı ile savunmuş olan öğrenciler Tezli Yüksek Lisans derecesi almaya hak kazanırlar.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  •  YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  •  YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı, İç Mimarlık, Mimarlık, Endüstri Ürünleri Tasarımı, Ağaç İşleri Endüstri Mühendisliği Bölümlerinden lisans mezunu olmak ve ilgili enstitünün belirlediği koşulları sağlamak.

Başarma ŞartlarıKümülatif genel not ortalaması (CGPA) 4.00 üzerinden 3.00den daha az olmayan ve 120 AKTS’yi tamamlamış ve tezini başarı ile savunmuş olan öğrenciler Tezli Yüksek Lisans derecesi almaya hak kazanırlar. Kümülatif genel not ortalaması (CGPA) 4.00 üzerinden 3.00den daha az olmayan ve 120 AKTS’yi tamamlamış ve tezini başarı ile savunmuş olan öğrenciler Tezli Yüksek Lisans derecesi almaya hak kazanırlar.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Program mezunları, akademik ve araştırma kurumlarının yanı sıra, çeşitli kamu ve özel kuruluşlarda tasarım disiplinine ilişkin proje geliştirme, uygulama ve koordinasyon ile ilgili bölümlerinde görev yapabilir, ayrıca, kendi ofislerini açabilir ve bağımsız olarak çalışabilirler

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030220936


Yeterlilik Adı
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Tezli Yüksek Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Kırıkkale Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Kırıkkale Üniversitesi Rektörlüğü Ankara Yolu 7.Km 71450 Yahşihan/ KIRIKKALE

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
7

TYÇ Seviyesi
7
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
120

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

Program, mesleğinde teorik ve pratik yeterlik kazanmış kişilerin, yaşam boyu eğitimi gerçekleştirmek üzere, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı alanına yönelik teknik ve pratik bilgiyi geliştirebilecek ve değerlendirebilecek, tasarım kültürünü geliştirmeye yönelik yeni yöntemler geliştirerek toplumsal gelişime katkıda bulunacak; analitik düşünebilen; yenilikçi ve yaratıcı araştırmacılar yetiştiren bir programdır.
 


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün şekilde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki araştırma merkezleri ve laboratuvarlarda uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Sanat kültürü ve tasarım disiplini ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları kavrayabilme
  • Bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin temel kavram ve ilkeleri kavrayarak üretilen bilgiyi farklı medyalar aracılığıyla rapor ve sunum haline getirebilme
  • Tasarım süreci ve yöntemleri ile ilgili temel kavram, ilke ve kuramları yorumlayabilme
  • Güncel tasarım problemleri ile ilgili temel kavram, ilke ve yaklaşımları analiz edebilme ve eleştirel yaklaşımlarda bulunabilme ve çözüm önerileri geliştirerek uygulayabilme
  • Güncel tasarım araştırmaları, eğilimleri ve etkinliklerini takip edebilme ve değerlendirebilme
  • Bir araştırmayı bireysel ve ekiple bilimsel araştırma ilkelerine uygun olarak yürütebilme ve yeni yöntemler geliştirebilme
  • Tasarımın teorik, pratik ve kültürel içeriğini kazandıracak nitelikte çalışmalar yaparak kavramsal proje önerileri geliştirebilme, aktarabilme ve bunları özgün sanat ve tasarım ürünlerine dönüştürebilme
  • Tasarımın disiplinlerarası etkinliğini araştırıp kavrayarak ve en az bir yabancı dili etkin şekilde kullanarak bilimsel ve sanatsal çalışmalar planlayabilme, sunabilme ve üretebilme
  • Yaşam boyu eğitimi gerçekleştirmek üzere, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı alanına yönelik; özgün projeler geliştirebilme ve değerlendirebilme

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri üstü düzeyde sahiptir.

  • Okuma yazma yetkinliği
  • Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Lisansüstü programlardaki öğrencilerin dönem sonu sınavında en az 60 tam puan almak üzere; ilgili dersten yılsonu ortalamasının 100 üzerinden yüksek lisans için en az 70 (yetmiş) puan (CC), doktora/sanatta yeterlik için en az 75 puan (CB) olması gerekir. Not listeleri, enstitünün öğrenci otomasyon sistemine girildikten ve kesinleştikten sonra, 100 (yüz) not baremi üzerinden verilen notlar, aşağıdaki değerler dikkate alınarak, sistem tarafından harf notu haline dönüştürülür:

Puan Dönem Ders Notu Katsayı

90-100 AA 4.0

85-89 BA 3.5

80-84 BB 3.0

75-79 CB 2.5

70-74 CC 2.0

65-69 DC 1.5

60-64 DD 1.0

50-59 FD 0.5

49 ve aşağısı FF 0.0

Seminer, Dönem Projesi ve Özel Uzmanlık Konuları Dersleri için öğrencinin durumu; her yarıyıl sonunda, dersi açan öğretim üyesi tarafından, Başarılı veya Başarısız olarak enstitünün not sistemine girilir ve ilan edilir. Bu dersler genel not ortalamasına katılmaz. Not yükseltme istemi, ilgili derse ait yarıyılın başında yapılır. Yarıyıl not ortalaması, ders tekrarından sonra hesaplanır. Ders tekrarı isteminde bulunan öğrenci, tekrar edilen dersin sonunda başarılı olmasa dahi önceki notundan vazgeçmiş sayılır.

Aynı ders için birden fazla ders tekrarı isteminde bulunulamaz. Tez çalışması devam eden öğrenci; tez teslim süresi içinde veya tez tesliminden sonra, GNO’sını yükseltmek için, istemde bulunamaz. Kümülatif genel not ortalaması (CGPA) 4.00 üzerinden 3.00den daha az olmayan ve 120 AKTS’yi tamamlamış ve tezini başarı ile savunmuş olan öğrenciler Tezli Yüksek Lisans derecesi almaya hak kazanırlar.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  •  YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  •  YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlar da YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  •  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar, YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde tezli yüksek lisans programlarının kalite güvencesi şu şekilde sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında tezli yüksek lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir tezli yüksek lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Tezli yüksek lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; tezli yüksek lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı, İç Mimarlık, Mimarlık, Endüstri Ürünleri Tasarımı, Ağaç İşleri Endüstri Mühendisliği Bölümlerinden lisans mezunu olmak ve ilgili enstitünün belirlediği koşulları sağlamak.


Başarma Şartları
Kümülatif genel not ortalaması (CGPA) 4.00 üzerinden 3.00den daha az olmayan ve 120 AKTS’yi tamamlamış ve tezini başarı ile savunmuş olan öğrenciler Tezli Yüksek Lisans derecesi almaya hak kazanırlar. Kümülatif genel not ortalaması (CGPA) 4.00 üzerinden 3.00den daha az olmayan ve 120 AKTS’yi tamamlamış ve tezini başarı ile savunmuş olan öğrenciler Tezli Yüksek Lisans derecesi almaya hak kazanırlar.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Program mezunları, akademik ve araştırma kurumlarının yanı sıra, çeşitli kamu ve özel kuruluşlarda tasarım disiplinine ilişkin proje geliştirme, uygulama ve koordinasyon ile ilgili bölümlerinde görev yapabilir, ayrıca, kendi ofislerini açabilir ve bağımsız olarak çalışabilirler


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030220936

Qualification Title
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (YL/Tezli) Masters Degree
Awarding BodyKirikkale University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttp://www.kku.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level7
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 7
Thematic AreasArchitecture and town planning
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value-
Program Duration-
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Knows and comprehends basic concepts, principles and theories regarding the art culture and the design discipline. Prepares reports and makes presentations by converting the knowledge which is produced by comprehending the basic concepts and principles related to scientific research methods Interprets basic concepts, principles and theories regarding to design process and methods Analyzes basic approaches, principles and concepts in pertain to the current design problems; develops critical way of thinking and implements these ideas by proposing solutions. Evaluates and follows the current design trends, researches and activities. Conducts a scientific research by referring to the basic individual and collective research principles and developing new research methods. Develops conceptual project proposals by bringing in theoretical, practical and cultural contents of design and further disseminates them and converting them to peculiar art and design products. Plans, presents and produces scientific and artistic works by searching effectiveness of design in interdisciplinary fields and using at least one foreign language efficiently. Develops and evaluates peculiar design projects in Interior Architecture and Environmental Design in order to accomplish lifelong learning ideal.

Key Competencies-
Further Info

Students in graduate programs must have at least 70 (seventy) points (CC) for masters degree out of 100, and at least 75 points (CB) for proficiency in doctorate / arts in order to get at least 60 full points in the final exam. After the grade lists are entered into the student automation system of the institute and are finalized, the grades given over the 100 (hundred) grade scale are converted into letter grades by the system, taking into account the following values: Point Term Course Grade Coefficient 90-100 AA 4.0 85-89 BA 3.5 80-84 BB 3.0 75-79 CB 2.5 70-74 CC 2.0 65-69 DC 1.5 60-64 DD 1.0 50-59 FD 0.5 49 and below FF 0.0 Student status for Seminar, Term Project and Specialized Topics Courses; At the end of each semester, it is entered into the grading system of the institute as Successful or Unsuccessful and announced by the lecturer. These courses are not included in the GPA. The request for increasing the grade is made at the beginning of the semester of the relevant course. Semester GPA is calculated after course repetition.A student who requests a course repetition is deemed to have given up his previous grade even if he is not successful at the end of the repeated course. More than one course repetition cannot be requested for the same course. The student whose thesis work continues; within the thesis submission period or after the thesis submission, to increase his / her GPA. Students, having successfully completed all courses (120 ECTS) as well as the compulsory the thesis with a minimum CGPA of 3.00 out of 4.00 can graduate.

Quality Assurance-
Access Requirements

Interior Architecture and Environmental Design, Interior Architecture, Architecture, Industrial Product Design, Woodworking Industrial Engineering departments and to meet the conditions determined by the relevant institute

Conditions for SuccessStudents, having successfully completed all courses (120 ECTS) as well as the compulsory the thesis with a minimum CGPA of 3.00 out of 4.00 can graduate. Students, having successfully completed all courses (120 ECTS) as well as the compulsory the thesis with a minimum CGPA of 3.00 out of 4.00 can graduate.
Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the Program can work not only as instructors or research assistants at universities; but also as designer or interior architect at the departments related with project development, application and coordination, of public and private institutions and organizations. Furthermore, graduates can establish their own company and work independently.

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030220936


Qualification Title
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı (YL/Tezli) Masters Degree

Awarding Body
Kirikkale University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
7

TQF Level
7
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
-

Program Duration
-

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Knows and comprehends basic concepts, principles and theories regarding the art culture and the design discipline. Prepares reports and makes presentations by converting the knowledge which is produced by comprehending the basic concepts and principles related to scientific research methods Interprets basic concepts, principles and theories regarding to design process and methods Analyzes basic approaches, principles and concepts in pertain to the current design problems; develops critical way of thinking and implements these ideas by proposing solutions. Evaluates and follows the current design trends, researches and activities. Conducts a scientific research by referring to the basic individual and collective research principles and developing new research methods. Develops conceptual project proposals by bringing in theoretical, practical and cultural contents of design and further disseminates them and converting them to peculiar art and design products. Plans, presents and produces scientific and artistic works by searching effectiveness of design in interdisciplinary fields and using at least one foreign language efficiently. Develops and evaluates peculiar design projects in Interior Architecture and Environmental Design in order to accomplish lifelong learning ideal.


Key Competencies
-

Further Info

Students in graduate programs must have at least 70 (seventy) points (CC) for masters degree out of 100, and at least 75 points (CB) for proficiency in doctorate / arts in order to get at least 60 full points in the final exam. After the grade lists are entered into the student automation system of the institute and are finalized, the grades given over the 100 (hundred) grade scale are converted into letter grades by the system, taking into account the following values: Point Term Course Grade Coefficient 90-100 AA 4.0 85-89 BA 3.5 80-84 BB 3.0 75-79 CB 2.5 70-74 CC 2.0 65-69 DC 1.5 60-64 DD 1.0 50-59 FD 0.5 49 and below FF 0.0 Student status for Seminar, Term Project and Specialized Topics Courses; At the end of each semester, it is entered into the grading system of the institute as Successful or Unsuccessful and announced by the lecturer. These courses are not included in the GPA. The request for increasing the grade is made at the beginning of the semester of the relevant course. Semester GPA is calculated after course repetition.A student who requests a course repetition is deemed to have given up his previous grade even if he is not successful at the end of the repeated course. More than one course repetition cannot be requested for the same course. The student whose thesis work continues; within the thesis submission period or after the thesis submission, to increase his / her GPA. Students, having successfully completed all courses (120 ECTS) as well as the compulsory the thesis with a minimum CGPA of 3.00 out of 4.00 can graduate.


Quality Assurance
-

Access Requirements

Interior Architecture and Environmental Design, Interior Architecture, Architecture, Industrial Product Design, Woodworking Industrial Engineering departments and to meet the conditions determined by the relevant institute


Conditions for Success
Students, having successfully completed all courses (120 ECTS) as well as the compulsory the thesis with a minimum CGPA of 3.00 out of 4.00 can graduate. Students, having successfully completed all courses (120 ECTS) as well as the compulsory the thesis with a minimum CGPA of 3.00 out of 4.00 can graduate.

Progression Paths (Relationship Type)

Graduates of the Program can work not only as instructors or research assistants at universities; but also as designer or interior architect at the departments related with project development, application and coordination, of public and private institutions and organizations. Furthermore, graduates can establish their own company and work independently.


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address