Yeterlilik Kodu

TR0030033181

Yeterlilik Adı
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİzmir Ekonomi Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiFevzi Çakmak, Sakarya Cd. No:156, 35330 Balçova/İzmir
Sorumlu Kurum URLhttps://www.ieu.edu.tr/tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
6 Yeterlilik TYÇ’ye 24/10/2025 tarihinde yerleştirildi
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Moda, iç ve endüstriyel tasarım
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO-08 Kodu: 2163

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

İçmimarlık ve Çevre Tasarımı programının amacı, öğrencilere, kariyerleri için gerekli olan bilgi, beceri ve profesyonel yetenekleri kazandırmaktır. Ayrıca, öğrencilerin, anlamayı, mükemmelliği ve kişisel farkındalığı geliştirmeleri için bir ortam sağlamak ve sosyal sorumluluk ve işbirliği konularını kavramalarına yardımcı olmaktır.

Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  1. Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir.

  2. Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder.

  3. Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar.

  4. Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder.

  5. Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar.

  6. En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır.

  7. Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir.

  8. Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir.

  9. Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır.

  10. Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir.

  11. Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

  12. İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

  13. İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliğ

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından dönem sonu ders notu olarak takdir olunur. Harf notlarının katsayıları ve 100 puan üzerinden karşılıkları aşağıda gösterilmiştir. Her harf notunun ayrıca AKTS notu olarak eşdeğeri de bulunmaktadır.

PUAN

HARF NOTU

KATSAYI

AKTS NOTU

90-100

AA

4.0

A

85-89

BA

3.5

B*

80-84

BB

3.0

B*

75-79

CB

2.5

C*

70-74

CC

2.0

C*

65-69

DC

1.5

D

60-64

DD

1.0

E

50-59

FD

0.5

FX

49 ve altı

FF

0.0

F

*Bu notlar için yüksek olan not dikkate alınmaktadır.

Bir derste başarılı olabilmek için, ön lisans ve lisans öğrencilerinin en az DD/S notu, yüksek lisans öğrencilerinin en az CC notu, doktora öğrencilerinin en az CB notu almaları gerekmektedir.

Yukarıdaki tabloda belirtildiği üzere, her harf notunun eşdeğeri olarak bir AKTS notu bulunmaktadır. Bu, öğrencilerin değişim dönemlerinde aldıkları notların Üniversitemiz sistemini de kolaylaştırmaktadır.

Ayrıca harf notlarından, 

I

Eksik

S

Yeterli

U

Yetersiz

P

Başarılı Devam

NP

Başarısız Devam

EX

Muaf

NI

Not Ortalamaya Katılmayan

W

Çekilmiş

NA

Devamsız

I (eksik) notu, dersi veren öğretim elemanının kabul edeceği geçerli bir nedenle ders için gerekli koşulları dönem veya yaz okulu sonunda tamamlayamayan öğrencilere verilir. I notunun, dönem veya yaz okulu notlarının son veriliş tarihinden itibaren bir hafta içinde harf notuna çevrilmesi gerekir. Ancak, özel durumlarda bu süreyi aşan harf notuna çevrilme işlemlerinin bir sonraki dönemin ders kayıtlarının başlama tarihinden en az iki hafta öncesine kadar yapılması gerekir. Özel durumlardaki bu işlemler dersin verildiği bölüm başkanlığının / anabilim dalı başkanlığının önerisi üzerine ve o akademik birimin yönetim kurulu kararı ile gerçekleştirilir. Süresi içinde harf notuna çevrilmeyen I notu kendiliğinden FF veya U notuna dönüşür.

S (yeterli) notu, kredisiz derslerde başarılı olan öğrencilere verilir.

U (yetersiz) notu, kredisiz derslerde başarısız olan öğrencilere verilir.

P (Başarılı devam) notu, not ortalamalarına katılmayan ve süresi bir dönemden fazla olan derslerde, ilgili dönemde yapılması beklenen akademik çalışmaları düzenli bir şekilde yerine getiren öğrencilere verilir.

NP (Başarısız devam) notu, not ortalamalarına katılmayan ve süresi bir dönemden fazla olan derslerde, ilgili dönemde yapılması beklenen akademik çalışmaları düzenli bir şekilde yerine getirmeyen öğrencilere verilir.

EX (muaf) notu, müfredatlarda yer alan bazı derslerden muaf olan öğrencilere verilir.

NI (not ortalamasına katılmayan notu), öğrencinin kayıtlı olduğu program veya programların not ortalamasına katılmamak koşuluyla aldığı dersleri tanımlamak üzere verilir. Bu not, öğrencinin ilgili dersten aldığı harf notu ile birlikte öğrencinin not belgesinde gösterilir. Bu statüdeki dersler öğrencinin kayıtlı olduğu programın derslerine sayılmaz.

W (çekilmiş) notu, normal ders ekleme ve ders bırakma süresi bittikten sonra öğrencinin dönem başından itibaren ilk on hafta içinde, danışmanının önerisi ve dersi veren öğretim üyesinin izni ile çekilmesine izin verilen bir ders için kullanılır. Bir öğrenci; ön lisans/lisans programının ilk iki dönemindeki dersler ile tekrarlamak zorunda olduğu, daha önce W notu aldığı ve not ortalamasına katılmayan derslerden çekilemez. Bir öğrenciye bir dönemde çift anadal, yan dal veya sertifika programı dersleri dâhil en çok bir ders olmak üzere; bütün ön lisans öğrenimi boyunca en çok iki dersten, bütün lisans öğrenimi boyunca en çok altı dersten danışmanın önerisi ve öğretim üyesinin izniyle çekilme izni verilebilir. Bir öğrenci, çekildiği dersi açıldığı ilk dönemde almak zorundadır. Üniversite ile yurt dışındaki eğitim kurumları veya resmi kuruluşlar arasında imzalanmış olan protokoller kapsamında Üniversitede öğrenim gören değişim öğrencilerinin dersten çekilme işlemi Uluslararası İlişkiler Ofisi Müdürlüğünün önerisi ve öğretim üyesinin izni ile yapılabilir. Bu durumdaki öğrenciler için W notuna ilişkin kurallar uygulanmaz.

NA (Devamsız) notu, derse devam yükümlülüklerini sağlamayan ve/veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmeyen ve/veya dönem içinde yapılan sınavların hiçbirine katılmadığı için dönem sonu sınavına girme hakkını kaybeden öğrencilere dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur. Not ortalamaları hesabında NA notunun katsayısı 0,00 (sıfır) olarak işlem görür.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. 

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar”a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Lisans Programı, TAPLAK - İçmimarlık Akreditasyon Kurulu (İMEPAK) Akreditasyon Koşulları ve İçmimarlık / İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Lisans Programları Akreditasyon Ölçütleri kapsamındayapılan değerlendirme sonucunda 5 YILLIK AKREDİTASYON’a (05.06.2025 - 05.06.2030) hak kazanmıştır.

İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Lisans Programı, 2017 yılından bu yana Uluslararası İç Mimarlar/Tasarımcılar Federasyonu (IFI) tarafından eğitim üyesi olarak onaylanmıştır.

Giriş Şartı

İzmir Ekonomi Üniversitesi’ne ÖSYM tarafından düzenlenen Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) ile öğrenci kabul edilir. İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü YKS ile öğrenci kabulünde Eşit Ağırlık (EA) puan türü ile öğrenci kabul eder. Öğrenciler programa %100 ve %25 öğrenim bursu ile kabul edilirler.

İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde genel kayıt kabul işlemleri, üniversite tarafından yürütülmekte olup, akademik kayıt işlemleri dekanlık tarafından uygulanmaktadır. İlgili yönetmeliklere ilişkin bilgi, İzmir Ekonomi Üniversitesi web sitesinden bulunabilir. Kayıt işlemlerine dair ayrıntılı bilgiye https://oim.ieu.edu.tr/tr/yeni-kayit-islemleri adresinden ulaşılabilir. 

Programa YKS dışında yatay geçiş ve dikey geçiş yolu ile de öğrenci kabul edilmektedir. Yatay geçiş yolu ile öğrenci kabulü, Üniversite programlarına Üniversite dışından veya Üniversite içinden yatay geçiş başvuruları ve değerlendirmeleri, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan, Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ve diğer mevzuat hükümlerine dayanılarak Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. Dikey geçiş yolu ile öğrenci kabulü ise, meslek yüksekokulu mezunlarının Üniversiteye bağlı lisans programlarına dikey geçişleri; 19/2/2002 tarihli ve 24676 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre yapılır. 

İlgili mevzuat ve üniversite yönetmeliği gereğince, İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde özel öğrencilik hakkı uygulanır. Özel öğrenciler, İEÜ’de herhangi bir ön lisans ya da lisans programına kayıtlı olmayan, bir yükseköğretim kurumu mezunu veya öğrencisi olup, sınırlı sayıda derse kaydolarak bu derslerin gereklerini yerine getirmeleri beklenen öğrencilerdir. Özel öğrencilerin ön lisans-lisans düzeyindeki derslere kabulü bölüm başkanı ve/veya dekan/yüksekokul müdürünün onayı ile yapılır. Özel öğrenciler, Üniversitenin öğrencisi sayılmaz ve öğrenci haklarından yararlanamazlar. Bu öğrencilere, talep etmeleri durumunda kayıtlı oldukları dersleri ve bu derslerden aldıkları notları gösteren bir belge verilir. Bu belge, diploma yerine geçmez veya akademik bir dereceyi göstermez. Özel öğrenciler, Üniversite tarafından belirlenen ücreti öderler. Bu öğrenciler, Üniversitenin tüm öğrencilerine uyguladığı kurallara tabidir.

Programın eğitim-öğretim dili İngilizcedir. Program süresince YÖK’ün zorunlu dersleri olan Türk Dili ve İnkılap Tarihi dersleri dışında tüm dersler İngilizce olarak işlenmekte ve İngilizce olarak değerlendirilmektedir. Programa kabul edilen öğrenciler İngilizce Düzey Belirleme Sınavı’na (İDBS) tabi tutulurlar. Bu sınav üniversiteye yeni kayıtlanan ve İngilizce hazırlık programında öğrenim görecek öğrencilerin dil düzeylerini belirlemeye yönelik uygulanan sınavdır. Bu sınavdan 69,50 ve üzeri not alan öğrenciler İngilizce Yeterlik Sınavı’na (İYS) girmeye hak kazanırlar. İDBS’den yeterli puanı alamayan öğrenciler aldıkları puana göre İngilizce hazırlık programına devam ederler. İDBS’den yeterli puanı alan öğrencilerin dil yeterliği açısından akademik düzeyde alacakları dersleri takip edebilecek düzeyde olup olmadıkları İYS ile belirlenir. Bu sınav öğrencilerin dil bilgisi, okuma, dinleme, not alma, yazılı ifade ve sözlü ifade bakımından dil beceri ve yetkinliklerini ölçer. İYS’den 64,50 puan ve üzeri alan öğrenciler programın ders aşamasına geçerler, bu değerin altında kalan öğrenciler ise aldıkları puana göre İngilizce hazırlık programına devam ederler.

Başarma ŞartlarıBu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; Öğretim programlarında belirlenen tüm derslerden en az DD/S notu alarak minimum 240 AKTS kredisinden başarılı olmaları, 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Özel ve kamu kuruluşlarında içmimar ve danışman olarak çalışabilirler.

  • Bayındırlık ve İskân Bakanlığı ile il ve ilçe belediyelerinde görev alabilirler.

  • Özel şirketlerde bir tasarımcı grubun üyesi ya da yöneticisi olabilirler.

  • Her türlü iç mekân (konut, restaurant, alışveriş merkezi, hastane, okul vb.) düzenlemesinden fuar standları ve mobilya tasarımına dek sayısız alanda iş yapabilirler.

  • Televizyon stüdyosu, tiyatro sahnesi ve dükkan vitrini ve teşhirleri konusunda uzman içmimar olarak çalışabilirler.

  • Uçak, yat ve karavan gibi kompakt ve hareketli mekanların tasarımlarını gerçekleştirebilirler.

  • Bir kuruluşa bağlı olmayı tercih etmeyenler, kendi özel ofislerini açarak bağımsız olarak da çalışabilirler.

  • Her türlü tasarım disiplininde (sinema/televizyon, performans sanatları, kostüm/dekor, ışıklandırma, sanat yönetmenliği, fotoğrafçılık, güzel sanatlar, restorasyon, vb.) kendilerini geliştirebilirler.

Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
QrCodeQrCode
Yeterlilik Kodu

TR0030033181


Yeterlilik Adı
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İzmir Ekonomi Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Fevzi Çakmak, Sakarya Cd. No:156, 35330 Balçova/İzmir

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO-08 Kodu: 2163


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye 24/10/2025 tarihinde yerleştirildi

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO-08 Kodu: 2163


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

İçmimarlık ve Çevre Tasarımı programının amacı, öğrencilere, kariyerleri için gerekli olan bilgi, beceri ve profesyonel yetenekleri kazandırmaktır. Ayrıca, öğrencilerin, anlamayı, mükemmelliği ve kişisel farkındalığı geliştirmeleri için bir ortam sağlamak ve sosyal sorumluluk ve işbirliği konularını kavramalarına yardımcı olmaktır.


Öğrenme Ortamları

Öğrenme örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleşir. Ayrıca; uygulamalı eğitimler yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvar ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak yapılmaktadır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  1. Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir.

  2. Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder.

  3. Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar.

  4. Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder.

  5. Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar.

  6. En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır.

  7. Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir.

  8. Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir.

  9. Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır.

  10. Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir.

  11. Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

  12. İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

  13. İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.


Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.

1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliğ


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Öğrencilere aldıkları her ders için, aşağıdaki harf notlarından biri öğretim elemanı tarafından dönem sonu ders notu olarak takdir olunur. Harf notlarının katsayıları ve 100 puan üzerinden karşılıkları aşağıda gösterilmiştir. Her harf notunun ayrıca AKTS notu olarak eşdeğeri de bulunmaktadır.

PUAN

HARF NOTU

KATSAYI

AKTS NOTU

90-100

AA

4.0

A

85-89

BA

3.5

B*

80-84

BB

3.0

B*

75-79

CB

2.5

C*

70-74

CC

2.0

C*

65-69

DC

1.5

D

60-64

DD

1.0

E

50-59

FD

0.5

FX

49 ve altı

FF

0.0

F

*Bu notlar için yüksek olan not dikkate alınmaktadır.

Bir derste başarılı olabilmek için, ön lisans ve lisans öğrencilerinin en az DD/S notu, yüksek lisans öğrencilerinin en az CC notu, doktora öğrencilerinin en az CB notu almaları gerekmektedir.

Yukarıdaki tabloda belirtildiği üzere, her harf notunun eşdeğeri olarak bir AKTS notu bulunmaktadır. Bu, öğrencilerin değişim dönemlerinde aldıkları notların Üniversitemiz sistemini de kolaylaştırmaktadır.

Ayrıca harf notlarından, 

I

Eksik

S

Yeterli

U

Yetersiz

P

Başarılı Devam

NP

Başarısız Devam

EX

Muaf

NI

Not Ortalamaya Katılmayan

W

Çekilmiş

NA

Devamsız

I (eksik) notu, dersi veren öğretim elemanının kabul edeceği geçerli bir nedenle ders için gerekli koşulları dönem veya yaz okulu sonunda tamamlayamayan öğrencilere verilir. I notunun, dönem veya yaz okulu notlarının son veriliş tarihinden itibaren bir hafta içinde harf notuna çevrilmesi gerekir. Ancak, özel durumlarda bu süreyi aşan harf notuna çevrilme işlemlerinin bir sonraki dönemin ders kayıtlarının başlama tarihinden en az iki hafta öncesine kadar yapılması gerekir. Özel durumlardaki bu işlemler dersin verildiği bölüm başkanlığının / anabilim dalı başkanlığının önerisi üzerine ve o akademik birimin yönetim kurulu kararı ile gerçekleştirilir. Süresi içinde harf notuna çevrilmeyen I notu kendiliğinden FF veya U notuna dönüşür.

S (yeterli) notu, kredisiz derslerde başarılı olan öğrencilere verilir.

U (yetersiz) notu, kredisiz derslerde başarısız olan öğrencilere verilir.

P (Başarılı devam) notu, not ortalamalarına katılmayan ve süresi bir dönemden fazla olan derslerde, ilgili dönemde yapılması beklenen akademik çalışmaları düzenli bir şekilde yerine getiren öğrencilere verilir.

NP (Başarısız devam) notu, not ortalamalarına katılmayan ve süresi bir dönemden fazla olan derslerde, ilgili dönemde yapılması beklenen akademik çalışmaları düzenli bir şekilde yerine getirmeyen öğrencilere verilir.

EX (muaf) notu, müfredatlarda yer alan bazı derslerden muaf olan öğrencilere verilir.

NI (not ortalamasına katılmayan notu), öğrencinin kayıtlı olduğu program veya programların not ortalamasına katılmamak koşuluyla aldığı dersleri tanımlamak üzere verilir. Bu not, öğrencinin ilgili dersten aldığı harf notu ile birlikte öğrencinin not belgesinde gösterilir. Bu statüdeki dersler öğrencinin kayıtlı olduğu programın derslerine sayılmaz.

W (çekilmiş) notu, normal ders ekleme ve ders bırakma süresi bittikten sonra öğrencinin dönem başından itibaren ilk on hafta içinde, danışmanının önerisi ve dersi veren öğretim üyesinin izni ile çekilmesine izin verilen bir ders için kullanılır. Bir öğrenci; ön lisans/lisans programının ilk iki dönemindeki dersler ile tekrarlamak zorunda olduğu, daha önce W notu aldığı ve not ortalamasına katılmayan derslerden çekilemez. Bir öğrenciye bir dönemde çift anadal, yan dal veya sertifika programı dersleri dâhil en çok bir ders olmak üzere; bütün ön lisans öğrenimi boyunca en çok iki dersten, bütün lisans öğrenimi boyunca en çok altı dersten danışmanın önerisi ve öğretim üyesinin izniyle çekilme izni verilebilir. Bir öğrenci, çekildiği dersi açıldığı ilk dönemde almak zorundadır. Üniversite ile yurt dışındaki eğitim kurumları veya resmi kuruluşlar arasında imzalanmış olan protokoller kapsamında Üniversitede öğrenim gören değişim öğrencilerinin dersten çekilme işlemi Uluslararası İlişkiler Ofisi Müdürlüğünün önerisi ve öğretim üyesinin izni ile yapılabilir. Bu durumdaki öğrenciler için W notuna ilişkin kurallar uygulanmaz.

NA (Devamsız) notu, derse devam yükümlülüklerini sağlamayan ve/veya ders uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmeyen ve/veya dönem içinde yapılan sınavların hiçbirine katılmadığı için dönem sonu sınavına girme hakkını kaybeden öğrencilere dersi veren öğretim elemanı tarafından takdir olunur. Not ortalamaları hesabında NA notunun katsayısı 0,00 (sıfır) olarak işlem görür.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

  • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. 

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar”a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Lisans Programı, TAPLAK - İçmimarlık Akreditasyon Kurulu (İMEPAK) Akreditasyon Koşulları ve İçmimarlık / İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Lisans Programları Akreditasyon Ölçütleri kapsamındayapılan değerlendirme sonucunda 5 YILLIK AKREDİTASYON’a (05.06.2025 - 05.06.2030) hak kazanmıştır.

İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Lisans Programı, 2017 yılından bu yana Uluslararası İç Mimarlar/Tasarımcılar Federasyonu (IFI) tarafından eğitim üyesi olarak onaylanmıştır.


Giriş Şartı

İzmir Ekonomi Üniversitesi’ne ÖSYM tarafından düzenlenen Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) ile öğrenci kabul edilir. İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü YKS ile öğrenci kabulünde Eşit Ağırlık (EA) puan türü ile öğrenci kabul eder. Öğrenciler programa %100 ve %25 öğrenim bursu ile kabul edilirler.

İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde genel kayıt kabul işlemleri, üniversite tarafından yürütülmekte olup, akademik kayıt işlemleri dekanlık tarafından uygulanmaktadır. İlgili yönetmeliklere ilişkin bilgi, İzmir Ekonomi Üniversitesi web sitesinden bulunabilir. Kayıt işlemlerine dair ayrıntılı bilgiye https://oim.ieu.edu.tr/tr/yeni-kayit-islemleri adresinden ulaşılabilir. 

Programa YKS dışında yatay geçiş ve dikey geçiş yolu ile de öğrenci kabul edilmektedir. Yatay geçiş yolu ile öğrenci kabulü, Üniversite programlarına Üniversite dışından veya Üniversite içinden yatay geçiş başvuruları ve değerlendirmeleri, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan, Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik ve diğer mevzuat hükümlerine dayanılarak Senato tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. Dikey geçiş yolu ile öğrenci kabulü ise, meslek yüksekokulu mezunlarının Üniversiteye bağlı lisans programlarına dikey geçişleri; 19/2/2002 tarihli ve 24676 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre yapılır. 

İlgili mevzuat ve üniversite yönetmeliği gereğince, İzmir Ekonomi Üniversitesi’nde özel öğrencilik hakkı uygulanır. Özel öğrenciler, İEÜ’de herhangi bir ön lisans ya da lisans programına kayıtlı olmayan, bir yükseköğretim kurumu mezunu veya öğrencisi olup, sınırlı sayıda derse kaydolarak bu derslerin gereklerini yerine getirmeleri beklenen öğrencilerdir. Özel öğrencilerin ön lisans-lisans düzeyindeki derslere kabulü bölüm başkanı ve/veya dekan/yüksekokul müdürünün onayı ile yapılır. Özel öğrenciler, Üniversitenin öğrencisi sayılmaz ve öğrenci haklarından yararlanamazlar. Bu öğrencilere, talep etmeleri durumunda kayıtlı oldukları dersleri ve bu derslerden aldıkları notları gösteren bir belge verilir. Bu belge, diploma yerine geçmez veya akademik bir dereceyi göstermez. Özel öğrenciler, Üniversite tarafından belirlenen ücreti öderler. Bu öğrenciler, Üniversitenin tüm öğrencilerine uyguladığı kurallara tabidir.

Programın eğitim-öğretim dili İngilizcedir. Program süresince YÖK’ün zorunlu dersleri olan Türk Dili ve İnkılap Tarihi dersleri dışında tüm dersler İngilizce olarak işlenmekte ve İngilizce olarak değerlendirilmektedir. Programa kabul edilen öğrenciler İngilizce Düzey Belirleme Sınavı’na (İDBS) tabi tutulurlar. Bu sınav üniversiteye yeni kayıtlanan ve İngilizce hazırlık programında öğrenim görecek öğrencilerin dil düzeylerini belirlemeye yönelik uygulanan sınavdır. Bu sınavdan 69,50 ve üzeri not alan öğrenciler İngilizce Yeterlik Sınavı’na (İYS) girmeye hak kazanırlar. İDBS’den yeterli puanı alamayan öğrenciler aldıkları puana göre İngilizce hazırlık programına devam ederler. İDBS’den yeterli puanı alan öğrencilerin dil yeterliği açısından akademik düzeyde alacakları dersleri takip edebilecek düzeyde olup olmadıkları İYS ile belirlenir. Bu sınav öğrencilerin dil bilgisi, okuma, dinleme, not alma, yazılı ifade ve sözlü ifade bakımından dil beceri ve yetkinliklerini ölçer. İYS’den 64,50 puan ve üzeri alan öğrenciler programın ders aşamasına geçerler, bu değerin altında kalan öğrenciler ise aldıkları puana göre İngilizce hazırlık programına devam ederler.


Başarma Şartları
Bu programdan mezun olabilmek için öğrencilerin; Öğretim programlarında belirlenen tüm derslerden en az DD/S notu alarak minimum 240 AKTS kredisinden başarılı olmaları, 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları gerekmektedir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)
  • Özel ve kamu kuruluşlarında içmimar ve danışman olarak çalışabilirler.

  • Bayındırlık ve İskân Bakanlığı ile il ve ilçe belediyelerinde görev alabilirler.

  • Özel şirketlerde bir tasarımcı grubun üyesi ya da yöneticisi olabilirler.

  • Her türlü iç mekân (konut, restaurant, alışveriş merkezi, hastane, okul vb.) düzenlemesinden fuar standları ve mobilya tasarımına dek sayısız alanda iş yapabilirler.

  • Televizyon stüdyosu, tiyatro sahnesi ve dükkan vitrini ve teşhirleri konusunda uzman içmimar olarak çalışabilirler.

  • Uçak, yat ve karavan gibi kompakt ve hareketli mekanların tasarımlarını gerçekleştirebilirler.

  • Bir kuruluşa bağlı olmayı tercih etmeyenler, kendi özel ofislerini açarak bağımsız olarak da çalışabilirler.

  • Her türlü tasarım disiplininde (sinema/televizyon, performans sanatları, kostüm/dekor, ışıklandırma, sanat yönetmenliği, fotoğrafçılık, güzel sanatlar, restorasyon, vb.) kendilerini geliştirebilirler.


Yasal Dayanağı

1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030033181

Qualification Title
Interior Architecture and Environmental Design – Bachelor of Design
Awarding Bodyİzmir University of Economics
Awarding Body ContactFevzi Çakmak, Sakarya Cd. No:156, 35330 Balçova/İzmir
Awarding Body Urlhttp://www.ieu.edu.tr/tr
OrientationGeneral
EQF Level6
6 The Qualification has been included in TQF on 24/10/2025
TQF Level 6
Thematic AreasFashion, interior and industrial design
National Occupation Classification

ISCO-08 Code: 2163

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

The purpose of the Interior Architecture and Environmental Design program is to provide students with the knowledge, skills and professional abilities for their career. Furthermore, to help the students understand issues of social responsibility and collaborative dialog and provide an environment within which they can develop understanding, excellence and self awareness.

Learning Environments

Learning occurs through formal, open, or distance education modalities. Additionally, practical training takes place either within the laboratories and workshops of higher education institutions or through internships or workplace training in industries, healthcare institutions, or businesses.

Description
  1. To be able to perform, execute and manage the various responsibilities and duties of an interior architecture and environmental design professional

  2. To be able to recognize, analyze and integrate within their practice the particular local and regional needs and developments of their profession

  3. To be able to communicate and collaborate with other individuals and groups on a national and international level within their profession

  4. To be able to develop, integrate and promote independent critical approaches for their professional practice

  5. To be able to understand the social and environmental issues and responsibilities of their profession

  6. To be able identify, assess and utilize the most up to date research, innovations, trends and technologies

  7. To be able to consider the national and international standards and regulations of their field

  8. To be able to develop the abilities to communicate and present design ideas within visual, oral and textual formats

  9. To be able to adopt a multidisciplinary approach to design on a national and international level

  10. To be able to recognize their own strengths, and develop them within an environment

  11. To be able to collect data in the areas of interior architecture and environmental design and communicate with colleagues in a foreign language

  12. To be able to speak a second foreign at a medium level of fluency efficiently

  13. To be able to relate the knowledge accumulated throughout the human history to their field of expertise.

Key Competencies
Those who possess the keys listed below have advanced proficiency.

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical solutions and science, technology, and engineering

4. Digital competence

5. Personal and social learning and learning competence

6. Civic competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural and literacy competence
Further Info

For each course taken at IUE, the student is given one of the letter grades below by the instructor as the semester course grade. Each grade has also it’s as ECTS grade equivalent. The table below provides the detailed information about the local letter grades, coefficients and ECTS grade equivalents.

GRADE

COEFFICIENT

ECTS

AA

4.0

A

BA

3.5

B*

BB

3.0

B*

CB

2.5

C*

CC

2.0

C*

DC

1.5

D

DD

1.0

E

FD

0.5

FX

FF

0.0

F

                      *For these ones, the higher grade is applied.

In order to be successful in a course, short cycle (associate degree) and first cycle (bachelor’s degree) students have to get a grade of at least DD, second cycle (master's degree) students have to get a grade of at least CC, and third cycle (Ph.D.) students have to get a grade of at least CB to pass a course. For courses which are not included in the cumulative GPA, students need to get a grade of S. Apart from that, each local grade has it is equivalent ECTS grade which makes it easier to transfer the grades of mobility periods of students. The chart above shows the ECTS grading system at IUE.

Also, among the Letter Grades; 

I

  Incomplete

  Satisfactory Completion

U

  Unsatisfactory

P

  Successful Progress

NP

  Not Successful Progress

EX

  Exempt

NI

  Not included

W

  Withdrawal

NA

  Non-Attendance

Grade of I (Incomplete), is given to students who are not able to meet all the course requirements at the end of the semester or summer school due to a valid justification accepted by the instructor. Students who receive a letter grade “I” must complete their missing course requirements and receive a letter grade within one week following the date the end of semester grades or summer school grades submitted. However, in the event of special cases, this period can be extended until two weeks before the beginning of registration for the next semester, upon the recommendation of the respective Graduate School department head and the decision of that academic unit’s administrative board. Otherwise, grade of “I” will automatically become grade of FF, or grade of U.

Grade of S (Satisfactory) is given to students who are successful in non-credited courses.

Grade of U (Unsatisfactory) is given to students who are unsuccessful in non-credited courses.

Grade of P (Successful Progress) is given to students, who continue to the courses that are not included in the GPA that has a period exceeding one semester, and regularly performs the academic studies for the respective semester.

Grade of NP (Not Successful Progress) is given to students, who do not regularly perform the academic studies for the respective semester for courses that are not included in the GPA and have a period exceeding one semester.

Grade of EX (Exempt), is given to students who are exempt from some of the courses in the curriculum.

Grade of NI (Not included) is issued to identify the courses taken by the student in the program or programs which are not included in the GPA of the student. This grade is reported in the students’ transcripts with the respective letter grade. Such courses are not counted as the courses in the program that the student is registered to.

Grade of W (Withdrawal) is used for the courses that the student withdraws from in the first ten weeks of the semester following the add/drop period, upon the recommendation of his/ her advisor and the permission of the instructor that teaches the course. A student is not allowed to withdraw from courses during the first two semesters of his/ her associate/undergraduate degree program and from those courses he/she has to repeat and received grade “W” before, which are not included in the grade average. A student is allowed to withdraw from one course, including double major, minor, or certificate program courses, at the most in one semester, and two courses at the most during his/ her associate degree study, and six courses during his/her undergraduate study upon the recommendation of the advisor and the permission of the instructor that teaches the course. A student has to take the course that he/she withdrew from, the first semester in which it is offered. In accordance with the protocols made between Izmir University of Economics and educational institutions or official authorities abroad, the exchange program students being educated at Izmir University of Economics may withdraw from courses upon the recommendation of International Relations Office Directorate and the permission of the instructor. In this case, the rules concerning the grade of “W” will not be applied.

Grade “NA” (Non-Attendance) is issued by the instructor for students who fail to fulfil the attendance and/or requirements of the course and/or who lose their right to take the end of semester exam because they failed to take any of the exams administered throughout the semester. Grade “NA” is considered as 0, 00 (zero) in taking the averages.

Both the ECTS grades and the local grades of the students are displayed on the official transcript of the students.

Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:

  • The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, teaching, and other activities in higher education institutions.

  • "University Monitoring and Evaluation Reports" prepared in accordance with the criteria set by YÖK for higher education institutions are published annually. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

  • The "Foundation Higher Education Institutions Report," containing academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions, is published annually by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. 

Quality assurance for undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Principles and Procedures for Ensuring the Quality of Higher Education Diploma Programs":

1. Development and Approval of Teaching Programs: The minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by YÖK.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.

1.2. After the curriculum of National Core Education Programs is approved by the relevant Deans Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students are conducted in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in line with the basic principles determined by YÖK.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment - External Assessment: Higher education institutions enter the "Institutional Self-Assessment Reports" prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) for the previous year into the Information System at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions given by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK indicate that the qualifications of the programs ensure quality assurance. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined by legislation.

Interior Architecture and Environmental Design Undergraduate Program has been awarded 5-YEAR ACCREDITATION (05.06.2025 - 05.06.2030) as a result of the evaluation carried out within the scope of TAPLAK - Interior Architecture Accreditation Board (IMEPAK) Accreditation Conditions and Accreditation Criteria for Interior Architecture / Interior Architecture and Environmental Design Undergraduate Programs.

Interior Architecture and Environmental Design Undergraduate Program  is hereby certified as an educational member by the International Federation of Interior Architects/Designers (IFI) since 2017.

Access Requirements

İzmir University of Economics admits students through the Higher Education Institutions Examination (YKS) organized by ÖSYM. The Interior Architecture and Environmental Design Department accepts students with the Equal Weight (EW) score type in the YKS student admission. Students are admitted to the program with 100% and 25% scholarship and fee-based. 

General registration and admission procedures at İzmir University of Economics are carried out by the university, and academic registration procedures are applied by the dean's office. Information on relevant regulations can be found on the İzmir University of Economics website:

Detailed information on registration procedures can be found at 

https://oim.ieu.edu.tr/tr/yeni-kayit-islemleri  

Students are also admitted to the program through horizontal transfer other than YKS. Admission of students through horizontal transfer is based on the principles determined by the Senate in accordance with the Regulation on the Principles of Transfer Between Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer, published in the Official Gazette dated 24/4/2010 and numbered 27561, and other legislation.

In addition to the YKS, students are also accepted into the program through lateral transfers. Admission through lateral transfer, both from outside and within the university, is conducted based on principles determined by the Senate in accordance with the "Regulation on Transition, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer Between Associate and Bachelor's Degree Programs in Higher Education Institutions" published in the Official Gazette dated 24/4/2010 and other related legislation. 

In accordance with the relevant legislation and university regulations, special student status is applied at Izmir University of Economics. Special students are those who are not enrolled in any associate or bachelor's degree program at İEÜ, but are expected to complete the requirements of a limited number of courses by enrolling in them. Admission of special students to associate-bachelor level courses is subject to approval by the department chair and/or dean/school director. Special students are not considered as students of the University and do not benefit from student rights. They receive a document indicating the courses they are enrolled in and the grades they receive upon request. This document does not substitute for a diploma or indicate an academic degree. Special students pay the fee determined by the University and are subject to the rules applied to all students of the University.

The language of instruction in the program is English. Except for mandatory courses designated by YÖK (Council of Higher Education) such as Turkish Language and History of Revolution courses, all courses are conducted and evaluated in English throughout the program. Students admitted to the program are subject to the English Proficiency Determination Exam (EPDE). This exam is administered to determine the language proficiency levels of newly enrolled students who will attend the English preparatory program. Students who score 69.50 and above in the EPDE are eligible to take the English Proficiency Exam (EPE). Students who do not obtain a sufficient score in the EPDE continue in the English preparatory program based on their scores. The ability of students who obtain a sufficient score in the EPDE to follow the academic level courses in terms of language proficiency is determined by the EPE. This exam measures students' language skills and competencies in grammar, reading, listening, note-taking, written expression, and oral expression. Students who score 64.50 and above in the EPE proceed to the course stage of the program, while those who score below this value continue in the English preparatory program according to their scores.

Conditions for SuccessTo graduate from this program, students must achieve a minimum grade of DD/S in all courses specified in the curriculum, accumulate a minimum of 240 ECTS credits, and maintain a minimum GPA of 2.00 out of 4.00. Additionally, they are required to complete their mandatory internships within the specified timeframe and requirements.
Progression Paths (Relationship Type)
  • They can work as interior architects and consultants in private and public organizations.

  • They can work in the Ministry of Public Works and Settlement and provincial and district municipalities.

  • They can be a member or manager of a designer group in private companies.

  • They can work in countless fields ranging from all kinds of interiors (housing, restaurants, shopping centers, hospitals, schools, etc.) to fair stands and furniture design.

  • They can work as interior architects specialized in television studios, theater stages and shop windows and displays.

  • They can design compact and mobile spaces such as airplanes, yachts and caravans.

  • Those who do not prefer to be affiliated to an organization can also work independently by opening their own private offices.

  • They can develop themselves in all kinds of design disciplines (cinema/television, performing arts, costume/decor, lighting, art direction, photography, fine arts, restoration, etc.).

Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on Transition, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer Between Associate and Bachelor's Degree Programs in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Program Graduates to Bachelor's Degree Programs

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board

Validity Period (If Any)

Competence is continuously valid.

Url Open Address
QrCodeQrCode
Qualification Code

TR0030033181


Qualification Title
Interior Architecture and Environmental Design – Bachelor of Design

Awarding Body
İzmir University of Economics

Awarding Body Contact
Fevzi Çakmak, Sakarya Cd. No:156, 35330 Balçova/İzmir

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO-08 Code: 2163


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification has been included in TQF on 24/10/2025

National Occupation Classification

ISCO-08 Code: 2163


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

The purpose of the Interior Architecture and Environmental Design program is to provide students with the knowledge, skills and professional abilities for their career. Furthermore, to help the students understand issues of social responsibility and collaborative dialog and provide an environment within which they can develop understanding, excellence and self awareness.


Learning Environments

Learning occurs through formal, open, or distance education modalities. Additionally, practical training takes place either within the laboratories and workshops of higher education institutions or through internships or workplace training in industries, healthcare institutions, or businesses.


Description
  1. To be able to perform, execute and manage the various responsibilities and duties of an interior architecture and environmental design professional

  2. To be able to recognize, analyze and integrate within their practice the particular local and regional needs and developments of their profession

  3. To be able to communicate and collaborate with other individuals and groups on a national and international level within their profession

  4. To be able to develop, integrate and promote independent critical approaches for their professional practice

  5. To be able to understand the social and environmental issues and responsibilities of their profession

  6. To be able identify, assess and utilize the most up to date research, innovations, trends and technologies

  7. To be able to consider the national and international standards and regulations of their field

  8. To be able to develop the abilities to communicate and present design ideas within visual, oral and textual formats

  9. To be able to adopt a multidisciplinary approach to design on a national and international level

  10. To be able to recognize their own strengths, and develop them within an environment

  11. To be able to collect data in the areas of interior architecture and environmental design and communicate with colleagues in a foreign language

  12. To be able to speak a second foreign at a medium level of fluency efficiently

  13. To be able to relate the knowledge accumulated throughout the human history to their field of expertise.


Key Competencies
Those who possess the keys listed below have advanced proficiency.

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3. Mathematical solutions and science, technology, and engineering

4. Digital competence

5. Personal and social learning and learning competence

6. Civic competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural and literacy competence

Further Info

For each course taken at IUE, the student is given one of the letter grades below by the instructor as the semester course grade. Each grade has also it’s as ECTS grade equivalent. The table below provides the detailed information about the local letter grades, coefficients and ECTS grade equivalents.

GRADE

COEFFICIENT

ECTS

AA

4.0

A

BA

3.5

B*

BB

3.0

B*

CB

2.5

C*

CC

2.0

C*

DC

1.5

D

DD

1.0

E

FD

0.5

FX

FF

0.0

F

                      *For these ones, the higher grade is applied.

In order to be successful in a course, short cycle (associate degree) and first cycle (bachelor’s degree) students have to get a grade of at least DD, second cycle (master's degree) students have to get a grade of at least CC, and third cycle (Ph.D.) students have to get a grade of at least CB to pass a course. For courses which are not included in the cumulative GPA, students need to get a grade of S. Apart from that, each local grade has it is equivalent ECTS grade which makes it easier to transfer the grades of mobility periods of students. The chart above shows the ECTS grading system at IUE.

Also, among the Letter Grades; 

I

  Incomplete

  Satisfactory Completion

U

  Unsatisfactory

P

  Successful Progress

NP

  Not Successful Progress

EX

  Exempt

NI

  Not included

W

  Withdrawal

NA

  Non-Attendance

Grade of I (Incomplete), is given to students who are not able to meet all the course requirements at the end of the semester or summer school due to a valid justification accepted by the instructor. Students who receive a letter grade “I” must complete their missing course requirements and receive a letter grade within one week following the date the end of semester grades or summer school grades submitted. However, in the event of special cases, this period can be extended until two weeks before the beginning of registration for the next semester, upon the recommendation of the respective Graduate School department head and the decision of that academic unit’s administrative board. Otherwise, grade of “I” will automatically become grade of FF, or grade of U.

Grade of S (Satisfactory) is given to students who are successful in non-credited courses.

Grade of U (Unsatisfactory) is given to students who are unsuccessful in non-credited courses.

Grade of P (Successful Progress) is given to students, who continue to the courses that are not included in the GPA that has a period exceeding one semester, and regularly performs the academic studies for the respective semester.

Grade of NP (Not Successful Progress) is given to students, who do not regularly perform the academic studies for the respective semester for courses that are not included in the GPA and have a period exceeding one semester.

Grade of EX (Exempt), is given to students who are exempt from some of the courses in the curriculum.

Grade of NI (Not included) is issued to identify the courses taken by the student in the program or programs which are not included in the GPA of the student. This grade is reported in the students’ transcripts with the respective letter grade. Such courses are not counted as the courses in the program that the student is registered to.

Grade of W (Withdrawal) is used for the courses that the student withdraws from in the first ten weeks of the semester following the add/drop period, upon the recommendation of his/ her advisor and the permission of the instructor that teaches the course. A student is not allowed to withdraw from courses during the first two semesters of his/ her associate/undergraduate degree program and from those courses he/she has to repeat and received grade “W” before, which are not included in the grade average. A student is allowed to withdraw from one course, including double major, minor, or certificate program courses, at the most in one semester, and two courses at the most during his/ her associate degree study, and six courses during his/her undergraduate study upon the recommendation of the advisor and the permission of the instructor that teaches the course. A student has to take the course that he/she withdrew from, the first semester in which it is offered. In accordance with the protocols made between Izmir University of Economics and educational institutions or official authorities abroad, the exchange program students being educated at Izmir University of Economics may withdraw from courses upon the recommendation of International Relations Office Directorate and the permission of the instructor. In this case, the rules concerning the grade of “W” will not be applied.

Grade “NA” (Non-Attendance) is issued by the instructor for students who fail to fulfil the attendance and/or requirements of the course and/or who lose their right to take the end of semester exam because they failed to take any of the exams administered throughout the semester. Grade “NA” is considered as 0, 00 (zero) in taking the averages.

Both the ECTS grades and the local grades of the students are displayed on the official transcript of the students.


Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs:

  • The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organization, management, and supervision of education, teaching, and other activities in higher education institutions.

  • "University Monitoring and Evaluation Reports" prepared in accordance with the criteria set by YÖK for higher education institutions are published annually. These reports, containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions, are shared with the public by YÖK.

  • The "Foundation Higher Education Institutions Report," containing academic, administrative, and financial data for foundation higher education institutions, is published annually by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations for foundation higher education institutions, are shared with the public by YÖK. 

Quality assurance for undergraduate programs in higher education is ensured according to the "Principles and Procedures for Ensuring the Quality of Higher Education Diploma Programs":

1. Development and Approval of Teaching Programs: The minimum standards and criteria required for opening undergraduate departments and programs in higher education institutions are determined by YÖK.

1.1. The curriculum of undergraduate programs in higher education institutions and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.

1.2. After the curriculum of National Core Education Programs is approved by the relevant Deans Council, it is implemented by higher education institutions with the approval of YÖK.

2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students are conducted in accordance with the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in line with the basic principles determined by YÖK.

3. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other obligations determined by higher education institutions.

4. Self-Assessment - External Assessment: Higher education institutions enter the "Institutional Self-Assessment Reports" prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) for the previous year into the Information System at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. Additionally, accreditation decisions given by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK indicate that the qualifications of the programs ensure quality assurance. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined by legislation.

Interior Architecture and Environmental Design Undergraduate Program has been awarded 5-YEAR ACCREDITATION (05.06.2025 - 05.06.2030) as a result of the evaluation carried out within the scope of TAPLAK - Interior Architecture Accreditation Board (IMEPAK) Accreditation Conditions and Accreditation Criteria for Interior Architecture / Interior Architecture and Environmental Design Undergraduate Programs.

Interior Architecture and Environmental Design Undergraduate Program  is hereby certified as an educational member by the International Federation of Interior Architects/Designers (IFI) since 2017.


Access Requirements

İzmir University of Economics admits students through the Higher Education Institutions Examination (YKS) organized by ÖSYM. The Interior Architecture and Environmental Design Department accepts students with the Equal Weight (EW) score type in the YKS student admission. Students are admitted to the program with 100% and 25% scholarship and fee-based. 

General registration and admission procedures at İzmir University of Economics are carried out by the university, and academic registration procedures are applied by the dean's office. Information on relevant regulations can be found on the İzmir University of Economics website:

Detailed information on registration procedures can be found at 

https://oim.ieu.edu.tr/tr/yeni-kayit-islemleri  

Students are also admitted to the program through horizontal transfer other than YKS. Admission of students through horizontal transfer is based on the principles determined by the Senate in accordance with the Regulation on the Principles of Transfer Between Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer, published in the Official Gazette dated 24/4/2010 and numbered 27561, and other legislation.

In addition to the YKS, students are also accepted into the program through lateral transfers. Admission through lateral transfer, both from outside and within the university, is conducted based on principles determined by the Senate in accordance with the "Regulation on Transition, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer Between Associate and Bachelor's Degree Programs in Higher Education Institutions" published in the Official Gazette dated 24/4/2010 and other related legislation. 

In accordance with the relevant legislation and university regulations, special student status is applied at Izmir University of Economics. Special students are those who are not enrolled in any associate or bachelor's degree program at İEÜ, but are expected to complete the requirements of a limited number of courses by enrolling in them. Admission of special students to associate-bachelor level courses is subject to approval by the department chair and/or dean/school director. Special students are not considered as students of the University and do not benefit from student rights. They receive a document indicating the courses they are enrolled in and the grades they receive upon request. This document does not substitute for a diploma or indicate an academic degree. Special students pay the fee determined by the University and are subject to the rules applied to all students of the University.

The language of instruction in the program is English. Except for mandatory courses designated by YÖK (Council of Higher Education) such as Turkish Language and History of Revolution courses, all courses are conducted and evaluated in English throughout the program. Students admitted to the program are subject to the English Proficiency Determination Exam (EPDE). This exam is administered to determine the language proficiency levels of newly enrolled students who will attend the English preparatory program. Students who score 69.50 and above in the EPDE are eligible to take the English Proficiency Exam (EPE). Students who do not obtain a sufficient score in the EPDE continue in the English preparatory program based on their scores. The ability of students who obtain a sufficient score in the EPDE to follow the academic level courses in terms of language proficiency is determined by the EPE. This exam measures students' language skills and competencies in grammar, reading, listening, note-taking, written expression, and oral expression. Students who score 64.50 and above in the EPE proceed to the course stage of the program, while those who score below this value continue in the English preparatory program according to their scores.


Conditions for Success
To graduate from this program, students must achieve a minimum grade of DD/S in all courses specified in the curriculum, accumulate a minimum of 240 ECTS credits, and maintain a minimum GPA of 2.00 out of 4.00. Additionally, they are required to complete their mandatory internships within the specified timeframe and requirements.

Progression Paths (Relationship Type)
  • They can work as interior architects and consultants in private and public organizations.

  • They can work in the Ministry of Public Works and Settlement and provincial and district municipalities.

  • They can be a member or manager of a designer group in private companies.

  • They can work in countless fields ranging from all kinds of interiors (housing, restaurants, shopping centers, hospitals, schools, etc.) to fair stands and furniture design.

  • They can work as interior architects specialized in television studios, theater stages and shop windows and displays.

  • They can design compact and mobile spaces such as airplanes, yachts and caravans.

  • Those who do not prefer to be affiliated to an organization can also work independently by opening their own private offices.

  • They can develop themselves in all kinds of design disciplines (cinema/television, performing arts, costume/decor, lighting, art direction, photography, fine arts, restoration, etc.).


Legal Basis

1. Law No. 2547 on Higher Education

1.1. Regulation on Transition, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfer Between Associate and Bachelor's Degree Programs in Higher Education Institutions

1.2. Regulation on the Continuation of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Program Graduates to Bachelor's Degree Programs

2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)

2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Board


Validity Period (If Any)

Competence is continuously valid.


Url
Open Address

Url
QrCodeQrCode