Yeterlilik Kodu

TR0020222564

Yeterlilik Adı
Dijital Benim İşim Projesi Dijital Okuryazarlık Eğitimi (Harmanlanmış Öğrenme-Asenkron) Kurs Bitirme Belgesi
Sorumlu KurumHayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiEmniyet Mahallesi Boğaziçi Sokak No:23 Teknikokullar Yenimahalle / ANKARA
Sorumlu Kurum URLhttps://hbogm.meb.gov.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi2
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 2
Sınıflandırma (Tematik Alan)Bilgisayar kullanımı
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08: 3512.01 Bilgisayar Teknolojisi Ve Programlama Teknike

KategoriAna
Kredi Değeri1
Programın Normal Süresi 30 Saat
Program Profili (Amaç)
  • Okuryazarlık, bir eğitim terimi olarak insanın içinde yaşadığı dünyayı ve bu dünya içerisinde kendini çeşitli yönleriyle anlamlandırıp doğru ve yeterli bilgi, duygu, düşünce ve donanıma sahip olmasını sağlayan önemli bir beceri olarak nitelenebilir.
  • Okuryazarlık, bireylerde yaşam boyu öğrenme bilincini oluşturma, bu bilinci geliştirme, daha etkin öğrenme için bireylerin yeni beceriler kazanmalarını sağlama olarak tanımlanmaktadır. Geleneksel anlamda okuryazarlık, “okuma, yazma ve rakamsal ifadeleri anlayabilme becerisidir”. Ancak gelişen teknolojilerle birlikte eğitim sisteminde, yalnızca okuma, yazma ve hesaplama becerileri yeterli görülmemektedir. Bu temel becerilerin yanı sıra çeşitli okuryazarlık becerilerinin de geliştirilmesi beklenmektedir. Literatürde tanımlanan bilgi okuryazarlığı, bilgisayar okuryazarlığı, ekonomi okuryazarlığı, teknoloji okuryazarlığı gibi 34 farklı okuryazarlık alanından birisi de dijital okuryazarlıktır.
  • Dijital okuryazarlık akıllı telefonlar, tabletler, dizüstü bilgisayarlar ve masaüstü bilgisayarlar gibi cihazlar aracılığı ile bilgiye ulaşma ve bilgiyi anlama, analiz etme, üretme ve paylaşabilme becerilerini ifade eder.
  • Dijital kavramı, günümüzde tüm geleneksel iş süreçlerinin ve geleneksel araçların önüne geçmiştir. Her şey dijitale dönüşmeye başlamıştır. Dijital medya, dijital telefon, dijital dünya, dijital kamera, dijital radyo, dijital ekran vs. olarak örnekleri çoğaltılabilir. Günümüzde dijital ekranı olmayan bir eşyayı kullanmakta bile zorluk çekilmektedir. Buzdolabında dokunmatik ekranlar, otomobillerde cihazlar, kablosuz bağlantılı dijital göstergeler, yol bilgisayarları günlük hayatımıza girmiş durumdadır. Dijital okuryazarlığın, günlük hayatımızdaki bu teknolojileri kullanma becerimizi geliştirmesi ve hayatımızı kolaylaştırması beklenmektedir.
Öğrenme Ortamları

Kurs programı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğünce yetkilendirilmiş olan halk eğitimi merkezlerinde uygulanacaktır.

 

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Dijital Okuryazarlık (Harmanlanmış Öğrenme) Kursu'nun yüz yüze kısmını bitiren birey;

  • Mobil cihaz kullanımı ve türleri hakkında bilgi sahibi olur,
  • Dijital dünyada tüketici olmak ve dijital hak ve sorumluluklar hakkında bilgi sahibi olur,
  • Elektronik haberleşme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur,
  • Sosyal medya kullanımı hakkında bilgi sahibi olur,
  • Bilgi ve veri güvenliği hakkında bilgi sahibi olur,
  • Dijital etik ve bilinçli bilgi iletişim teknolojisi kullanımı hakkında bilgi sahibi olur,
  • Arama motorları ve kullanımı hakkında bilgi sahibi olur,
  • Web sitesi kavramı ve amacına uygun kullanımı hakkında bilgi sahibi olur,
  • Mobil imkânlar ve hizmetlerden faydalanma hakkında bilgi sahibi olur.

Dijital Okuryazarlık (Harmanlanmış Öğrenme) Kursu'nun uzaktan kısmını bitiren bireyin;

  • Sosyal medya kullanımı ile ilgili temel becerileri geliştirir (uzaktan eğitim),
  • Bilgi ve veri güvenliği sağlar (uzaktan eğitim),
  • Dijital etik ve bilinçli bilgi iletişim teknolojisi kullanım bilgisini geliştirir (uzaktan eğitim).
Anahtar Yetkinlikler

2. Seviye Genel Yaygın Eğitim Kurs Programları aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere kuramsal düzeyde sahiptir

  1. Okuma yazma yetkinliği,
  2. Matematiksel yetkinlik,
  3. Dijital yetkinlik,
  4. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği,
  5. Vatandaşlık yetkinliği,
  6. Girişimcilik yetkinliği,
  7. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği.
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınav komisyonunun kuruluşu ve sınavın uygulanması Millî Eğitim Bakanlığı Yaygın Eğitim Kursları Uzaktan Öğrenme Yönergesi'nin ilgili hükümlerine uygun olarak yapılır.

  • Sınavların yüz yüze yapılması durumunda sınavı uygulamak üzere kurum müdürünün veya görevlendireceği müdür yardımcısının başkanlığında iki alan öğretmeninden oluşmak üzere sınav komisyonu kurulur. Kurumda yeterli alan öğretmeni bulunmadığı takdirde diğer hayat boyu öğrenme kurumlarından veya örgün eğitim kurumlarından öğretmen görevlendirilir. Buna rağmen öğretmen temin edilememesi hâlinde en az birisi ilgili alan öğretmeni veya öncelikli alanda ders okutan kadrolu usta öğretici olmak şartıyla diğer alan öğretmenleri de görevlendirilebilir.
  • Sınav komisyonu, sınavın başlama tarihinden üç gün önce toplanarak sınav soruları, cevap anahtarı ve not baremini hazırlayarak sınavın uygulanması ve değerlendirilmesine ilişkin görevleri yerine getirir.
  • Elektronik sınavın değerlendirilmesi uzaktan öğrenme platformu üzerinden yapılır.
  • Yüz yüze sınav değerlendirmesi ile ilgili bütün işlemler tamamlandıktan sonra kursiyerin aldığı puanlar puan çizelgesine yazılır ve komisyon başkan ve üyelerince imzalanarak arşivlenir.
  •  Elektronik sınav ile ilgili iş ve işlemler kurs yetkilisi olan müdür/müdür yardımcısı tarafından yerine getirilir.
Kalite Güvencesi

Öğretim Programlarının Hazırlanması ve Onaylanması:

Hayat boyu öğrenme kurumları ile kamu ve özel kurum ve kuruluşları tarafından teklif ve talep edilen taslak öğretim programları Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi ve Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından onaylanan Yaygın Eğitim Kurumları Çerçeve Kurs Programı esasları doğrultusunda incelenir, gerekli görülmesi durumunda ilgili kurum ve kuruluşların da görüş ve önerileri alınarak son hali verilir.

Hazırlanan kurs programı Genel Müdürlük Makam onayına sunulur ve onaylanması sonrasında hayat boyu öğrenme kurumlarında uygulama başlanır.

Ölçme-Değerlendirme:

Ölçme ve değerlendirme, Hayat Boyu Kurumları Yönetmeliğinin 72, 73 ve 74. Maddelerinde yer alan hükümler doğrultusunda ve öğretim programında yer alan öğrenme kazanımları dikkate alınarak yapılmaktadır. Değerlendirme süreçleri ile kursiyer başarılarının kanıtları güvenli biçimde saklanmaktadır.

Belgelendirme:

Kurs programını başarı ile tamamlayanlara Kurs Bitirme Belgesi verilir. Belgelere e-devlet kapısında ”Yaygın Eğitim Sertifika Belgesi Sorgulama” ekranından da ulaşılabilir ya da doğruluğu sorgulanabilir.

Genel kurslarda kursu başarıyla bitirenlere kurs bitirme belgesi verilir.

Öz Değerlendirme:

  • Halk Eğitimi Merkezi Müdürleri kurumlarındaki eğitimi faaliyetlerini denetlemekte ve denetim sonuçlarını değerlendirerek bağlı bulunduğu millî eğitim müdürlüğüne rapor etmektedir.
  • Eğitim, öğretim ve yönetim etkinliklerinin verimliliğinin sağlanması amacıyla halk eğitimi merkezlerinde; öğretmenler kurulu, sınıf/şube öğretmenler kurulu ve zümre öğretmenler kurulu kurulur. Öğretmenler Kurulu ve Sınıf/Şube Öğretmenler Kurullar sene başında ve sene sonunda düzenli olarak toplanır.
  • Gerekli görüldüğü diğer zamanlarda daha önce belirlenen gündemle toplanır.
  • Zümre Öğretmenler Kurulu ise eğitim öğretim yılı başlamadan önce, ikinci dönem başında ve ders yılı sonunda olmak üzere yılda en az üç defa toplanır.
  • Daha önce eğitim öğretimle ilgili alınan karaların uygulama sonuçları değerlendirilir ve yeni kararlar alınır.
  • Yapılan kurul toplantılarında öğretim programları ve öğrenme etkinlikleri değerlendirilir, uygulama süreçleri izlenir, ortak kullanılacak ölçme-değerlendirme araçları belirlenir.
  • Halk eğitimi merkezlerinde;  eğitim öğretim, yönetim ve üretim etkinliklerinin verimliliğini sağlamak, kurum, çevre, sektör iş birliğini gerçekleştirmek, yerel yönetimler ve sivil toplum örgütlerinin her türlü desteğini almak ve iş birliği yapmak amacıyla İl/İlçe Hayat Boyu Öğrenme Komisyonları kurulur.
  • Komisyon, ildeki resmî, özel kurumlar ve sivil toplum kuruluşları ile hayat boyu öğrenmede iş birliği ve koordinasyonu sağlamak, etkinlikleri birlikte planlamak ve uygulamaya koymak, hizmet tekrarı ve kaynak israfını önlemek, verimliliği artırmak amacıyla vali yardımcısının başkanlığında her yıl ağustos ayı içerisinde toplanır.
  • Komisyonda önceki döneme ait hayat boyu öğrenme faaliyetleri değerlendirilir ve o yılın eğitim öğretim faaliyetleri planlanır.

Dış Değerlendirme:

  • Halk eğitimi merkezleri, müfettiş ve müfettiş yardımcıları veya il millî eğitim müdürlüğünce görevlendirilen şube müdürü/eğitim uzmanı/araştırmacı ile diğer denetim yetkisi bulunanlarca denetlenir.
  • Halk eğitimi merkezlerinin faaliyet ve işlemlerinde yolsuzluk riski olan alanlar tespit edilerek, yolsuzluk ve usulsüzlükleri önleyici bir anlayışla denetim, inceleme ve soruşturma yapılır
  • Denetim faaliyetlerinde yolsuzluk ve usulsüzlükleri önleyici, öğretim programlarında yer alan kazanımlara ulaşma düzeyini saptayıcı, iyileştirici ve geliştirici yönde katkı sağlamaktadır.
  • Denetimlerde, Bakanlıkça hazırlanan modüller ile diğer elektronik araç gereçlerden yararlanılır.
  • Bakanlık tarafından sunulan hizmetlerin süreç ve sonuçlarının, ilgili birimlerle iş birliği içinde, mevzuata, önceden belirlenmiş amaç ve hedeflere, performans kriterlerine ve kalite standartlarına göre analiz edilmesi, karşılaştırılması ve kanıtlara dayalı olarak değerlendirilmesi yapılır.
  • Kurum için hazırlanan raporlar MEBBİS ve DYS üzerinden yazı ile üst birimlere iletilir.
  • Millî Eğitim Bakanlığı İç Denetim Birimi Başkanlığı tarafından ülke genelindeki halk eğitimi merkezlerinde denetlenmekte ve denetim sonuçları rapor haline getirilerek nihai değerlendirme görüşü Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü ile paylaşılmaktadır.
  • Hazırlanan raporlar Genel Müdürlükçe değerlendirerek düzeltici önleyici faaliyetler başlatılmaktadır.

Düzenli Gözden Geçirme:

  • Halk eğitimi merkezi personelinin idari, mali ve hukuki işlemleri, plan ve programlar doğrultusunda kurum gelişimi ön planda tutularak sistematik ve sürekli bir yaklaşımla denetlenir.
  • Halk eğitimi merkezlerinin denetiminin üç yılda bir kez periyodik olarak yapılması esastır.
  • Denetimlerde yetersiz oldukları tespit edilen halk eğitimi merkezleri denetim bulgularına göre bir yıl sonra tekrar denetim kapsamına alınırlar.
  • Eğitim öğretim açısından riskli olduğu belirlenen halk eğitimi merkezlerinin gelişim süreci izlemeye alınır, riskler ortadan kalkana kadar sık aralıklarla gerekli rehberlik yapılır ve gerektiğinde yaptırımlar uygulanır.

Bilgi Yönetim Sistemleri: Doküman Yönetim Sistemi, MEB web sayfası, e-Yaygın, MEBBİS.

Geri Bildirim Mekanizmaları: Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER), MEBİM İletişim Merkezi, Çalıştaylar, Seminerler, Öneri, İtiraz ve Şikâyetler, Denetimler, İdari Faaliyet Raporları, Performans Programı.

Giriş Şartı
  • Okuryazar olmak,
  • 16 yaşını tamamlamış olmak,
  • Kadın olmak,
  • Programın gerektirdiği işleri ve yeterlikleri yapacak bedensel ve fiziksel özelliklere sahip olmak,
  • Programın yürütüleceği medya araçlarını, programın gerektirdiği işlemleri yapacak düzeyde kullanabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak.
Başarma ŞartlarıKursiyerlerin başarıları 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Puanlara göre başarı derecesi: 85,00 – 100-Pekiyi; 70,00 - 84,99-İyi; 60,00 - 69,99-Orta; 50,00 - 59,99-Geçer; 0 - 49,99- Geçmez olarak değerlendirilir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Kurs Programı’nı başarı ile tamamlayanlara “ Kurs Bitirme Belgesi” verilir. Bu belge iş başvurusu, sınav başvurusu veya denklik işlemleri ile ilgili işlemlerde geçerli bir belge olarak değerlendirilmez.

Yasal Dayanağı
  1. 10.07.2018 tarihli ve 30474 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi (Kararname Numarası:1),
  2. 24.06.1973 tarihli ve 14574 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu,
  3. 11.04.2018 tarihli ve 30388 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliği,
  4. Talim ve Terbiye Kurulunun 20.02016 tarihli ve 19 sayılı kararı ile kabul edilen Yaygın Eğitim Kurumları Çerçeve Kurs Programı,
  5. Millî Eğitim Bakanlığı Yaygın Eğitim Kursları Uzaktan Öğrenme Yönergesi,
  6. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 28.05.2020 tarihli ve 79031618-101.04-E.7182184 sayılı görüşü,
  7. 30.11.2007 tarihli ve 26716 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan “İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesine Dair Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik”,
  8. 23.05.2007 tarihli ve 26530 sayılı Resmî Gazete’ de yayımlanan 5651 sayılı İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla İşlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında Kanun,
  9. Talim ve Terbiye Kurulunun 24.01.2018 tarihli ve 47 sayılı kararı ile kabul edilen, Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi (5 ve 6. Sınıflar) Öğretim Programı,
  10. Talim ve Terbiye Kurulunun 17.07.2017 tarihli ve 104 sayılı kararı ile kabul edilen “Meslekî ve Teknik Anadolu Liselerinin 53 Alanına Ait Haftalık Ders Çizelgeleri ile Çerçeve Öğretim Programları”,
  11. 04.2017 tarihli ve 30035 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İnternet Toplu Kullanım Sağlayıcıları Hakkında Yönetmelik,
  12. 07.04.2016 tarihli ve 29677 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Kişisel Verilerin Korunması Kanunu,
  13. 20.06.2013/4890 sayılı Ulusal Siber Güvenlik Stratejisi ve Eylem Planı.
Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0020222564


Yeterlilik Adı
Dijital Benim İşim Projesi Dijital Okuryazarlık Eğitimi (Harmanlanmış Öğrenme-Asenkron) Kurs Bitirme Belgesi

Sorumlu Kurum
Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Emniyet Mahallesi Boğaziçi Sokak No:23 Teknikokullar Yenimahalle / ANKARA

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08: 3512.01 Bilgisayar Teknolojisi Ve Programlama Teknike


AYÇ Seviyesi
2

TYÇ Seviyesi
2
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08: 3512.01 Bilgisayar Teknolojisi Ve Programlama Teknike


Kategori
Ana

Kredi Değeri
1

Programın Normal Süresi
30 Saat

Program Profili (Amaç)
  • Okuryazarlık, bir eğitim terimi olarak insanın içinde yaşadığı dünyayı ve bu dünya içerisinde kendini çeşitli yönleriyle anlamlandırıp doğru ve yeterli bilgi, duygu, düşünce ve donanıma sahip olmasını sağlayan önemli bir beceri olarak nitelenebilir.
  • Okuryazarlık, bireylerde yaşam boyu öğrenme bilincini oluşturma, bu bilinci geliştirme, daha etkin öğrenme için bireylerin yeni beceriler kazanmalarını sağlama olarak tanımlanmaktadır. Geleneksel anlamda okuryazarlık, “okuma, yazma ve rakamsal ifadeleri anlayabilme becerisidir”. Ancak gelişen teknolojilerle birlikte eğitim sisteminde, yalnızca okuma, yazma ve hesaplama becerileri yeterli görülmemektedir. Bu temel becerilerin yanı sıra çeşitli okuryazarlık becerilerinin de geliştirilmesi beklenmektedir. Literatürde tanımlanan bilgi okuryazarlığı, bilgisayar okuryazarlığı, ekonomi okuryazarlığı, teknoloji okuryazarlığı gibi 34 farklı okuryazarlık alanından birisi de dijital okuryazarlıktır.
  • Dijital okuryazarlık akıllı telefonlar, tabletler, dizüstü bilgisayarlar ve masaüstü bilgisayarlar gibi cihazlar aracılığı ile bilgiye ulaşma ve bilgiyi anlama, analiz etme, üretme ve paylaşabilme becerilerini ifade eder.
  • Dijital kavramı, günümüzde tüm geleneksel iş süreçlerinin ve geleneksel araçların önüne geçmiştir. Her şey dijitale dönüşmeye başlamıştır. Dijital medya, dijital telefon, dijital dünya, dijital kamera, dijital radyo, dijital ekran vs. olarak örnekleri çoğaltılabilir. Günümüzde dijital ekranı olmayan bir eşyayı kullanmakta bile zorluk çekilmektedir. Buzdolabında dokunmatik ekranlar, otomobillerde cihazlar, kablosuz bağlantılı dijital göstergeler, yol bilgisayarları günlük hayatımıza girmiş durumdadır. Dijital okuryazarlığın, günlük hayatımızdaki bu teknolojileri kullanma becerimizi geliştirmesi ve hayatımızı kolaylaştırması beklenmektedir.

Öğrenme Ortamları

Kurs programı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğünce yetkilendirilmiş olan halk eğitimi merkezlerinde uygulanacaktır.

 


Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Dijital Okuryazarlık (Harmanlanmış Öğrenme) Kursu'nun yüz yüze kısmını bitiren birey;

  • Mobil cihaz kullanımı ve türleri hakkında bilgi sahibi olur,
  • Dijital dünyada tüketici olmak ve dijital hak ve sorumluluklar hakkında bilgi sahibi olur,
  • Elektronik haberleşme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur,
  • Sosyal medya kullanımı hakkında bilgi sahibi olur,
  • Bilgi ve veri güvenliği hakkında bilgi sahibi olur,
  • Dijital etik ve bilinçli bilgi iletişim teknolojisi kullanımı hakkında bilgi sahibi olur,
  • Arama motorları ve kullanımı hakkında bilgi sahibi olur,
  • Web sitesi kavramı ve amacına uygun kullanımı hakkında bilgi sahibi olur,
  • Mobil imkânlar ve hizmetlerden faydalanma hakkında bilgi sahibi olur.

Dijital Okuryazarlık (Harmanlanmış Öğrenme) Kursu'nun uzaktan kısmını bitiren bireyin;

  • Sosyal medya kullanımı ile ilgili temel becerileri geliştirir (uzaktan eğitim),
  • Bilgi ve veri güvenliği sağlar (uzaktan eğitim),
  • Dijital etik ve bilinçli bilgi iletişim teknolojisi kullanım bilgisini geliştirir (uzaktan eğitim).

Anahtar Yetkinlikler

2. Seviye Genel Yaygın Eğitim Kurs Programları aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere kuramsal düzeyde sahiptir

  1. Okuma yazma yetkinliği,
  2. Matematiksel yetkinlik,
  3. Dijital yetkinlik,
  4. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği,
  5. Vatandaşlık yetkinliği,
  6. Girişimcilik yetkinliği,
  7. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği.

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınav komisyonunun kuruluşu ve sınavın uygulanması Millî Eğitim Bakanlığı Yaygın Eğitim Kursları Uzaktan Öğrenme Yönergesi'nin ilgili hükümlerine uygun olarak yapılır.

  • Sınavların yüz yüze yapılması durumunda sınavı uygulamak üzere kurum müdürünün veya görevlendireceği müdür yardımcısının başkanlığında iki alan öğretmeninden oluşmak üzere sınav komisyonu kurulur. Kurumda yeterli alan öğretmeni bulunmadığı takdirde diğer hayat boyu öğrenme kurumlarından veya örgün eğitim kurumlarından öğretmen görevlendirilir. Buna rağmen öğretmen temin edilememesi hâlinde en az birisi ilgili alan öğretmeni veya öncelikli alanda ders okutan kadrolu usta öğretici olmak şartıyla diğer alan öğretmenleri de görevlendirilebilir.
  • Sınav komisyonu, sınavın başlama tarihinden üç gün önce toplanarak sınav soruları, cevap anahtarı ve not baremini hazırlayarak sınavın uygulanması ve değerlendirilmesine ilişkin görevleri yerine getirir.
  • Elektronik sınavın değerlendirilmesi uzaktan öğrenme platformu üzerinden yapılır.
  • Yüz yüze sınav değerlendirmesi ile ilgili bütün işlemler tamamlandıktan sonra kursiyerin aldığı puanlar puan çizelgesine yazılır ve komisyon başkan ve üyelerince imzalanarak arşivlenir.
  •  Elektronik sınav ile ilgili iş ve işlemler kurs yetkilisi olan müdür/müdür yardımcısı tarafından yerine getirilir.

Kalite Güvencesi

Öğretim Programlarının Hazırlanması ve Onaylanması:

Hayat boyu öğrenme kurumları ile kamu ve özel kurum ve kuruluşları tarafından teklif ve talep edilen taslak öğretim programları Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi ve Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından onaylanan Yaygın Eğitim Kurumları Çerçeve Kurs Programı esasları doğrultusunda incelenir, gerekli görülmesi durumunda ilgili kurum ve kuruluşların da görüş ve önerileri alınarak son hali verilir.

Hazırlanan kurs programı Genel Müdürlük Makam onayına sunulur ve onaylanması sonrasında hayat boyu öğrenme kurumlarında uygulama başlanır.

Ölçme-Değerlendirme:

Ölçme ve değerlendirme, Hayat Boyu Kurumları Yönetmeliğinin 72, 73 ve 74. Maddelerinde yer alan hükümler doğrultusunda ve öğretim programında yer alan öğrenme kazanımları dikkate alınarak yapılmaktadır. Değerlendirme süreçleri ile kursiyer başarılarının kanıtları güvenli biçimde saklanmaktadır.

Belgelendirme:

Kurs programını başarı ile tamamlayanlara Kurs Bitirme Belgesi verilir. Belgelere e-devlet kapısında ”Yaygın Eğitim Sertifika Belgesi Sorgulama” ekranından da ulaşılabilir ya da doğruluğu sorgulanabilir.

Genel kurslarda kursu başarıyla bitirenlere kurs bitirme belgesi verilir.

Öz Değerlendirme:

  • Halk Eğitimi Merkezi Müdürleri kurumlarındaki eğitimi faaliyetlerini denetlemekte ve denetim sonuçlarını değerlendirerek bağlı bulunduğu millî eğitim müdürlüğüne rapor etmektedir.
  • Eğitim, öğretim ve yönetim etkinliklerinin verimliliğinin sağlanması amacıyla halk eğitimi merkezlerinde; öğretmenler kurulu, sınıf/şube öğretmenler kurulu ve zümre öğretmenler kurulu kurulur. Öğretmenler Kurulu ve Sınıf/Şube Öğretmenler Kurullar sene başında ve sene sonunda düzenli olarak toplanır.
  • Gerekli görüldüğü diğer zamanlarda daha önce belirlenen gündemle toplanır.
  • Zümre Öğretmenler Kurulu ise eğitim öğretim yılı başlamadan önce, ikinci dönem başında ve ders yılı sonunda olmak üzere yılda en az üç defa toplanır.
  • Daha önce eğitim öğretimle ilgili alınan karaların uygulama sonuçları değerlendirilir ve yeni kararlar alınır.
  • Yapılan kurul toplantılarında öğretim programları ve öğrenme etkinlikleri değerlendirilir, uygulama süreçleri izlenir, ortak kullanılacak ölçme-değerlendirme araçları belirlenir.
  • Halk eğitimi merkezlerinde;  eğitim öğretim, yönetim ve üretim etkinliklerinin verimliliğini sağlamak, kurum, çevre, sektör iş birliğini gerçekleştirmek, yerel yönetimler ve sivil toplum örgütlerinin her türlü desteğini almak ve iş birliği yapmak amacıyla İl/İlçe Hayat Boyu Öğrenme Komisyonları kurulur.
  • Komisyon, ildeki resmî, özel kurumlar ve sivil toplum kuruluşları ile hayat boyu öğrenmede iş birliği ve koordinasyonu sağlamak, etkinlikleri birlikte planlamak ve uygulamaya koymak, hizmet tekrarı ve kaynak israfını önlemek, verimliliği artırmak amacıyla vali yardımcısının başkanlığında her yıl ağustos ayı içerisinde toplanır.
  • Komisyonda önceki döneme ait hayat boyu öğrenme faaliyetleri değerlendirilir ve o yılın eğitim öğretim faaliyetleri planlanır.

Dış Değerlendirme:

  • Halk eğitimi merkezleri, müfettiş ve müfettiş yardımcıları veya il millî eğitim müdürlüğünce görevlendirilen şube müdürü/eğitim uzmanı/araştırmacı ile diğer denetim yetkisi bulunanlarca denetlenir.
  • Halk eğitimi merkezlerinin faaliyet ve işlemlerinde yolsuzluk riski olan alanlar tespit edilerek, yolsuzluk ve usulsüzlükleri önleyici bir anlayışla denetim, inceleme ve soruşturma yapılır
  • Denetim faaliyetlerinde yolsuzluk ve usulsüzlükleri önleyici, öğretim programlarında yer alan kazanımlara ulaşma düzeyini saptayıcı, iyileştirici ve geliştirici yönde katkı sağlamaktadır.
  • Denetimlerde, Bakanlıkça hazırlanan modüller ile diğer elektronik araç gereçlerden yararlanılır.
  • Bakanlık tarafından sunulan hizmetlerin süreç ve sonuçlarının, ilgili birimlerle iş birliği içinde, mevzuata, önceden belirlenmiş amaç ve hedeflere, performans kriterlerine ve kalite standartlarına göre analiz edilmesi, karşılaştırılması ve kanıtlara dayalı olarak değerlendirilmesi yapılır.
  • Kurum için hazırlanan raporlar MEBBİS ve DYS üzerinden yazı ile üst birimlere iletilir.
  • Millî Eğitim Bakanlığı İç Denetim Birimi Başkanlığı tarafından ülke genelindeki halk eğitimi merkezlerinde denetlenmekte ve denetim sonuçları rapor haline getirilerek nihai değerlendirme görüşü Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü ile paylaşılmaktadır.
  • Hazırlanan raporlar Genel Müdürlükçe değerlendirerek düzeltici önleyici faaliyetler başlatılmaktadır.

Düzenli Gözden Geçirme:

  • Halk eğitimi merkezi personelinin idari, mali ve hukuki işlemleri, plan ve programlar doğrultusunda kurum gelişimi ön planda tutularak sistematik ve sürekli bir yaklaşımla denetlenir.
  • Halk eğitimi merkezlerinin denetiminin üç yılda bir kez periyodik olarak yapılması esastır.
  • Denetimlerde yetersiz oldukları tespit edilen halk eğitimi merkezleri denetim bulgularına göre bir yıl sonra tekrar denetim kapsamına alınırlar.
  • Eğitim öğretim açısından riskli olduğu belirlenen halk eğitimi merkezlerinin gelişim süreci izlemeye alınır, riskler ortadan kalkana kadar sık aralıklarla gerekli rehberlik yapılır ve gerektiğinde yaptırımlar uygulanır.

Bilgi Yönetim Sistemleri: Doküman Yönetim Sistemi, MEB web sayfası, e-Yaygın, MEBBİS.

Geri Bildirim Mekanizmaları: Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER), MEBİM İletişim Merkezi, Çalıştaylar, Seminerler, Öneri, İtiraz ve Şikâyetler, Denetimler, İdari Faaliyet Raporları, Performans Programı.


Giriş Şartı
  • Okuryazar olmak,
  • 16 yaşını tamamlamış olmak,
  • Kadın olmak,
  • Programın gerektirdiği işleri ve yeterlikleri yapacak bedensel ve fiziksel özelliklere sahip olmak,
  • Programın yürütüleceği medya araçlarını, programın gerektirdiği işlemleri yapacak düzeyde kullanabilecek bilgi ve beceriye sahip olmak.

Başarma Şartları
Kursiyerlerin başarıları 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Puanlara göre başarı derecesi: 85,00 – 100-Pekiyi; 70,00 - 84,99-İyi; 60,00 - 69,99-Orta; 50,00 - 59,99-Geçer; 0 - 49,99- Geçmez olarak değerlendirilir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Kurs Programı’nı başarı ile tamamlayanlara “ Kurs Bitirme Belgesi” verilir. Bu belge iş başvurusu, sınav başvurusu veya denklik işlemleri ile ilgili işlemlerde geçerli bir belge olarak değerlendirilmez.


Yasal Dayanağı
  1. 10.07.2018 tarihli ve 30474 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi (Kararname Numarası:1),
  2. 24.06.1973 tarihli ve 14574 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 1739 sayılı Millî Eğitim Temel Kanunu,
  3. 11.04.2018 tarihli ve 30388 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Kurumları Yönetmeliği,
  4. Talim ve Terbiye Kurulunun 20.02016 tarihli ve 19 sayılı kararı ile kabul edilen Yaygın Eğitim Kurumları Çerçeve Kurs Programı,
  5. Millî Eğitim Bakanlığı Yaygın Eğitim Kursları Uzaktan Öğrenme Yönergesi,
  6. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 28.05.2020 tarihli ve 79031618-101.04-E.7182184 sayılı görüşü,
  7. 30.11.2007 tarihli ve 26716 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan “İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesine Dair Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik”,
  8. 23.05.2007 tarihli ve 26530 sayılı Resmî Gazete’ de yayımlanan 5651 sayılı İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla İşlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında Kanun,
  9. Talim ve Terbiye Kurulunun 24.01.2018 tarihli ve 47 sayılı kararı ile kabul edilen, Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi (5 ve 6. Sınıflar) Öğretim Programı,
  10. Talim ve Terbiye Kurulunun 17.07.2017 tarihli ve 104 sayılı kararı ile kabul edilen “Meslekî ve Teknik Anadolu Liselerinin 53 Alanına Ait Haftalık Ders Çizelgeleri ile Çerçeve Öğretim Programları”,
  11. 04.2017 tarihli ve 30035 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İnternet Toplu Kullanım Sağlayıcıları Hakkında Yönetmelik,
  12. 07.04.2016 tarihli ve 29677 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Kişisel Verilerin Korunması Kanunu,
  13. 20.06.2013/4890 sayılı Ulusal Siber Güvenlik Stratejisi ve Eylem Planı.

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0020222564

Qualification Title
Awarding BodyMinistry of National Education
Awarding Body Contact
Awarding Body Url
OrientationGeneral
EQF Level2
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 2
Thematic AreasComputer use
National Occupation Classification -
CategoryMain
Credit Value1
Program Duration30 Saat
Program Profile-
Learning Environments-
Description-
Key Competencies-
Further Info-
Quality Assurance-
Access Requirements-
Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)-
Legal Basis-
Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0020222564


Qualification Title

Awarding Body
Ministry of National Education

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification
-

EQF Level
2

TQF Level
2
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification
-

Category
Main

Credit Value
1

Program Duration
30 Saat

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description
-

Key Competencies
-

Further Info
-

Quality Assurance
-

Access Requirements
-

Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)
-

Legal Basis
-

Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address