Yeterlilik Kodu

TR0030008204

Yeterlilik Adı
Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Lisans Diploması
Sorumlu KurumZonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim Bilgisiİncivez, Üniversite Cd., 67100 Zonguldak Merkez/Zonguldak
Sorumlu Kurum URLhttps://w3.beun.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 6
Sınıflandırma (Tematik Alan)Ekonomi
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.

Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri bölümü, çalışma hayatını doğrudan ya da dolaylı etkileyen tüm konularda araştırma yapmayı ve bilimsel bilgi üretimi gerçekleştirmeyi, ürettiği bilgiyi öğrencilerle ve akademik camia ile paylaşmayı ve çalışma hayatıyla ilgili tespit ettiği sorunları çözmek adına sosyal ve iktisadi politikalar önermeyi amaçlamaktadır. Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri lisans programını tamamlayan mezunlar, insan kaynakları alanında, endüstri ilişkileri kurumlarında, çalışma ekonomisi ve sosyal politika alanlarında faaliyet gösteren kamu kurumlarında uzman ve yönetici olarak istihdam edilebilir.

Öğrenme Ortamları

Örgün olarak eğitim veren Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri (Türkçe) lisans programı öğrencilere zengin ve etkileşimli bir öğrenme ortamı sunmaktadır. Dersler, teorik bilgiyi uygulamalı çalışmalarla destekler. Ayrıca, küçük sınıf tartışmaları, vaka çalışmaları ve grup projeleri ile öğrencilerin eleştirel düşünme, iş birliği yapma ve problem çözme becerileri geliştirilir.

Bölümde kullanılan öğretim yöntemleri, öğrencilerin aktif katılımını teşvik eden, öğrenci odaklı bir yaklaşım benimsemektedir. Modern eğitim teknolojileri ve dijital araçlar, öğrenme süreçlerini zenginleştirmek ve öğrencilere daha etkili bir öğrenme deneyimi sunmak için etkin bir şekilde kullanılır. Ayrıca, öğrenciler akademik danışmanlık, kariyer rehberliği ve staj olanakları gibi destek hizmetleriyle akademik ve profesyonel gelişimlerini güçlendirebilirler.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Bu programın başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

  • Alanındaki temel kavramların, öne çıkan kuramların ve tarihsel-güncel olguların bilgisine sahiptir.
  • Alanı hakkında bilişsel ve uygulamaya dair beceriler kazanır, olguları analitik bakış açısıyla inceler ve rasyonel-eleştirel çözümler sunar.
  • Alanındaki projelerde sorumluluk alarak bağımsız çalışır ve ekip çalışmalarına dâhil olma becerisine ve yetkinliğine sahiptir.
  • Alanıyla ilgili öğrenme ihtiyaçlarını belirleyebilme ve bilgilerini güncelleyebilme beceri ve yetkinliğine sahiptir.
  • Alanında anadili ve/veya en az bir yabancı dilde dijital ve yüz yüze sosyal etkileşim ve yazılı-sözlü iletişim becerilerine ve yetkinliğine sahiptir.
  • İnsan kaynaklarını firma hedefleri ile çalışma psikolojisi, çalışma sosyolojisi, işçi hakları ve işçi refahını dikkate alarak analiz eder, planlar ve yönetir.
  • Endüstri ilişkileri kurumlarını endüstriyel demokrasiyi ve çoğulculuğu teşvik ederek ve aktörlerin hakları ve çıkarlarını dikkate alarak analiz eder, planlar ve yönetir.
  • Sosyal politikaları, kuramsal ve olgusal bilgiler ışığında analiz eder, planlar ve uygular.
  • Emek piyasası politikalarını makro ve mikro boyutlarıyla analiz eder, planlar ve yönetir.
  • Alanında kullanacağı temel iktisadi, sosyal, hukuki ve idari bilimler bilgisini edinir.
Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir:

  1. Analitik Düşünme ve Problem Çözme
  2. Araştırma, Eleştirel Okuma, Düşünme ve Değerlendirme
  3. İletişim ve Sunum Becerileri
  4. Veri Analizi ve İstatistiksel Yöntemler
  5. Takım Çalışması ve İşbirliği
  6. Etik ve Sosyal Sorumluluk Bilinci
  7. Uluslararası Perspektif
  8. Zaman Yönetimi ve Organizasyon Becerileri
  9. Liderlik ve Yöneticilik Becerileri
  10. Çoklu Dil Yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar; ara sınav, genel sınav, seviye tespit sınavı, muafiyet sınavı, tek ders sınavı, mazeret sınavı, bütünleme sınavı, ek sınav ve sınırsız sınav olmak üzere dokuz çeşittir. Bu sınavlar yazılı ve/veya sözlü ve/veya uygulamalı olarak yapılabilir. İlgili dekanlık veya yüksekokul müdürlüğünce uygun görülen sınav tarihleri ve sınavın şekli ilgili bölümlerce sınavlardan en az iki hafta önce ilan edilir.

Bir dersteki başarı durumu; öğrencinin yarıyıl içinde ara sınavlar, ödevler, uygulamalar ve proje çalışmaları dikkate alınarak hesaplanacak dönem içi başarı notu ve genel sınav başarı notu birlikte değerlendirilerek belirlenir. Yapılacak değerlendirmede sınıfın başarı düzeyi, notların istatistiksel dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurulur. Bağıl değerlendirme olarak adlandırılan bu değerlendirme sonunda öğrencinin ders başarı notu takdir edilir. Genel sınav notu ve/veya dönem içi başarı ve genel sınav notlarından hesaplanan ham başarı notu % 35’in altında olan öğrenciler, bağıl notlarına bakılmadan FF notu alır. Dönem içi başarı ve genel sınav notlarından hesaplanan ham başarı notu; % 65’in üstünde olup, bağıl notu DC ve altında olan öğrenciler bağıl notlarına bakılmadan CC, %95’in üstünde olup bağıl notu AA’nın altında olan öğrenciler ise bağıl notlarına bakılmadan AA notu alır. Genel sınavın ders başarı notuna etkisi % 40, % 50 veya % 60 olabilir. Ortak zorunlu derslerde genel sınavın ders başarı notuna etkisi % 60’tır. Yarıyıl içi başarının ve genel sınavın ders başarı notuna etkisi dersin sorumlu öğretim elemanının görüşü ve ilgili yönetim kurulu kararı ile belirlenir ve öğrencilere duyurulur.

Başarı notu tablosuna göre; a) Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birisini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. b) Bir dersten alınan DC ve DD notları bu dersin koşullu olarak başarıldığını belirtir. c) Bir dersten DZ, GR, FD, FF ve YZ notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmamış sayılır ve dersin açıldığı ilk yarıyılda almak zorundadır. ç) Yarıyıl içinde derslere devam koşulunu sağlamayan öğrencilere DZ notu verilir. Bu öğrenciler, genel sınava alınmaz. d) Genel sınava girme hakkı olduğu halde sınava girmeyen öğrenciye, yarıyıl içi çalışmalarına bakılmaksızın GR notu verilir. e) DZ ve GR notları, FF gibi işlem görür ve ağırlıklı genel not ortalamasına katılır. f) YT notu, kredisiz derslerin başarı notu olarak verilir. g) YZ notu, kredisiz derslerin başarısızlık notu olarak verilir. ğ) MU notu, muafiyet sınavı uygulanan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir. h) MZ notu, ilgili yönetim kurulunca geçerli görülen mazereti nedeni ile genel sınava giremeyen öğrencilere verilir.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:


1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri lisans programının kalite güvencesi,  “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar”  ile söz konusu yönetmeliğe dayalı olarak hazırlanmış “Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Kalite Güvencesi Yönergesi”ne göre sağlanmaktadır.

Giriş Şartı
  1. Adaylar, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından eşdeğerliği kabul edilen ortaöğretim kurumlarından veya yabancı ortaöğretim kurumlarından mezun olmalı ve yükseköğretim kurumlarındaki lisans programlarına kabul koşullarını sağlamalıdır.
  2. Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından İşletme Yönetimi lisans programına yerleştirilen öğrencilerin kesin kayıtları, 2547 sayılı Kanun ve Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. Kayıt işlemleri üniversitenin Öğrenci İşleri Müdürlüğü tarafından yürütülür.
  3. Ayrıca, "Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Programları Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ve Kurumlar Arası Kredi Transferi Hakkında Yönetmelik" kapsamında öğrenci kabul edilebilir.

Mesleki okullar ve açık öğretim ön lisans programlarından öğrenciler, "Meslek Yüksekokulu ve Açık Öğretim Ön Lisans Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik" uyarınca Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile de kabul edilebilir.

Başarma ŞartlarıLisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan öğrenciler, ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü ( tezli yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.

Ayrıca Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler

Yasal Dayanağı

2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

3. Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği

4.Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Kalite Güvencesi Yönergesi

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030008204


Yeterlilik Adı
Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
İncivez, Üniversite Cd., 67100 Zonguldak Merkez/Zonguldak

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


AYÇ Seviyesi
6

TYÇ Seviyesi
6
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO:08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Ortaöğretim yeterliliklerine dayalı, sekiz yarıyıllık bir programı kapsayan ve belirli bir öğrenme alanına veya mesleğe yönelik eğitim veren bir yükseköğretim programıdır.

Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri bölümü, çalışma hayatını doğrudan ya da dolaylı etkileyen tüm konularda araştırma yapmayı ve bilimsel bilgi üretimi gerçekleştirmeyi, ürettiği bilgiyi öğrencilerle ve akademik camia ile paylaşmayı ve çalışma hayatıyla ilgili tespit ettiği sorunları çözmek adına sosyal ve iktisadi politikalar önermeyi amaçlamaktadır. Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri lisans programını tamamlayan mezunlar, insan kaynakları alanında, endüstri ilişkileri kurumlarında, çalışma ekonomisi ve sosyal politika alanlarında faaliyet gösteren kamu kurumlarında uzman ve yönetici olarak istihdam edilebilir.


Öğrenme Ortamları

Örgün olarak eğitim veren Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri (Türkçe) lisans programı öğrencilere zengin ve etkileşimli bir öğrenme ortamı sunmaktadır. Dersler, teorik bilgiyi uygulamalı çalışmalarla destekler. Ayrıca, küçük sınıf tartışmaları, vaka çalışmaları ve grup projeleri ile öğrencilerin eleştirel düşünme, iş birliği yapma ve problem çözme becerileri geliştirilir.

Bölümde kullanılan öğretim yöntemleri, öğrencilerin aktif katılımını teşvik eden, öğrenci odaklı bir yaklaşım benimsemektedir. Modern eğitim teknolojileri ve dijital araçlar, öğrenme süreçlerini zenginleştirmek ve öğrencilere daha etkili bir öğrenme deneyimi sunmak için etkin bir şekilde kullanılır. Ayrıca, öğrenciler akademik danışmanlık, kariyer rehberliği ve staj olanakları gibi destek hizmetleriyle akademik ve profesyonel gelişimlerini güçlendirebilirler.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)

Bu programın başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:

  • Alanındaki temel kavramların, öne çıkan kuramların ve tarihsel-güncel olguların bilgisine sahiptir.
  • Alanı hakkında bilişsel ve uygulamaya dair beceriler kazanır, olguları analitik bakış açısıyla inceler ve rasyonel-eleştirel çözümler sunar.
  • Alanındaki projelerde sorumluluk alarak bağımsız çalışır ve ekip çalışmalarına dâhil olma becerisine ve yetkinliğine sahiptir.
  • Alanıyla ilgili öğrenme ihtiyaçlarını belirleyebilme ve bilgilerini güncelleyebilme beceri ve yetkinliğine sahiptir.
  • Alanında anadili ve/veya en az bir yabancı dilde dijital ve yüz yüze sosyal etkileşim ve yazılı-sözlü iletişim becerilerine ve yetkinliğine sahiptir.
  • İnsan kaynaklarını firma hedefleri ile çalışma psikolojisi, çalışma sosyolojisi, işçi hakları ve işçi refahını dikkate alarak analiz eder, planlar ve yönetir.
  • Endüstri ilişkileri kurumlarını endüstriyel demokrasiyi ve çoğulculuğu teşvik ederek ve aktörlerin hakları ve çıkarlarını dikkate alarak analiz eder, planlar ve yönetir.
  • Sosyal politikaları, kuramsal ve olgusal bilgiler ışığında analiz eder, planlar ve uygular.
  • Emek piyasası politikalarını makro ve mikro boyutlarıyla analiz eder, planlar ve yönetir.
  • Alanında kullanacağı temel iktisadi, sosyal, hukuki ve idari bilimler bilgisini edinir.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir:

  1. Analitik Düşünme ve Problem Çözme
  2. Araştırma, Eleştirel Okuma, Düşünme ve Değerlendirme
  3. İletişim ve Sunum Becerileri
  4. Veri Analizi ve İstatistiksel Yöntemler
  5. Takım Çalışması ve İşbirliği
  6. Etik ve Sosyal Sorumluluk Bilinci
  7. Uluslararası Perspektif
  8. Zaman Yönetimi ve Organizasyon Becerileri
  9. Liderlik ve Yöneticilik Becerileri
  10. Çoklu Dil Yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Sınavlar; ara sınav, genel sınav, seviye tespit sınavı, muafiyet sınavı, tek ders sınavı, mazeret sınavı, bütünleme sınavı, ek sınav ve sınırsız sınav olmak üzere dokuz çeşittir. Bu sınavlar yazılı ve/veya sözlü ve/veya uygulamalı olarak yapılabilir. İlgili dekanlık veya yüksekokul müdürlüğünce uygun görülen sınav tarihleri ve sınavın şekli ilgili bölümlerce sınavlardan en az iki hafta önce ilan edilir.

Bir dersteki başarı durumu; öğrencinin yarıyıl içinde ara sınavlar, ödevler, uygulamalar ve proje çalışmaları dikkate alınarak hesaplanacak dönem içi başarı notu ve genel sınav başarı notu birlikte değerlendirilerek belirlenir. Yapılacak değerlendirmede sınıfın başarı düzeyi, notların istatistiksel dağılımı ve sınıf ortalaması göz önünde bulundurulur. Bağıl değerlendirme olarak adlandırılan bu değerlendirme sonunda öğrencinin ders başarı notu takdir edilir. Genel sınav notu ve/veya dönem içi başarı ve genel sınav notlarından hesaplanan ham başarı notu % 35’in altında olan öğrenciler, bağıl notlarına bakılmadan FF notu alır. Dönem içi başarı ve genel sınav notlarından hesaplanan ham başarı notu; % 65’in üstünde olup, bağıl notu DC ve altında olan öğrenciler bağıl notlarına bakılmadan CC, %95’in üstünde olup bağıl notu AA’nın altında olan öğrenciler ise bağıl notlarına bakılmadan AA notu alır. Genel sınavın ders başarı notuna etkisi % 40, % 50 veya % 60 olabilir. Ortak zorunlu derslerde genel sınavın ders başarı notuna etkisi % 60’tır. Yarıyıl içi başarının ve genel sınavın ders başarı notuna etkisi dersin sorumlu öğretim elemanının görüşü ve ilgili yönetim kurulu kararı ile belirlenir ve öğrencilere duyurulur.

Başarı notu tablosuna göre; a) Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC notlarından birisini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır. b) Bir dersten alınan DC ve DD notları bu dersin koşullu olarak başarıldığını belirtir. c) Bir dersten DZ, GR, FD, FF ve YZ notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmamış sayılır ve dersin açıldığı ilk yarıyılda almak zorundadır. ç) Yarıyıl içinde derslere devam koşulunu sağlamayan öğrencilere DZ notu verilir. Bu öğrenciler, genel sınava alınmaz. d) Genel sınava girme hakkı olduğu halde sınava girmeyen öğrenciye, yarıyıl içi çalışmalarına bakılmaksızın GR notu verilir. e) DZ ve GR notları, FF gibi işlem görür ve ağırlıklı genel not ortalamasına katılır. f) YT notu, kredisiz derslerin başarı notu olarak verilir. g) YZ notu, kredisiz derslerin başarısızlık notu olarak verilir. ğ) MU notu, muafiyet sınavı uygulanan derslerden başarılı olan öğrencilere verilir. h) MZ notu, ilgili yönetim kurulunca geçerli görülen mazereti nedeni ile genel sınava giremeyen öğrencilere verilir.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

  • YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.
  • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.
  • YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:


1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri lisans programının kalite güvencesi,  “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar”  ile söz konusu yönetmeliğe dayalı olarak hazırlanmış “Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Kalite Güvencesi Yönergesi”ne göre sağlanmaktadır.


Giriş Şartı
  1. Adaylar, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından eşdeğerliği kabul edilen ortaöğretim kurumlarından veya yabancı ortaöğretim kurumlarından mezun olmalı ve yükseköğretim kurumlarındaki lisans programlarına kabul koşullarını sağlamalıdır.
  2. Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından İşletme Yönetimi lisans programına yerleştirilen öğrencilerin kesin kayıtları, 2547 sayılı Kanun ve Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. Kayıt işlemleri üniversitenin Öğrenci İşleri Müdürlüğü tarafından yürütülür.
  3. Ayrıca, "Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Programları Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ve Kurumlar Arası Kredi Transferi Hakkında Yönetmelik" kapsamında öğrenci kabul edilebilir.

Mesleki okullar ve açık öğretim ön lisans programlarından öğrenciler, "Meslek Yüksekokulu ve Açık Öğretim Ön Lisans Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik" uyarınca Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile de kabul edilebilir.


Başarma Şartları
Lisans derecesi elde edebilmek için öğrencilerin programda alması gereken zorunlu ve seçimlik derslerin (toplam 240 AKTS karşılığı) tümünü başarıyla tamamlaması ve genel not ortalamasının 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmesi gerekir.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan öğrenciler, ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü ( tezli yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.

Ayrıca Lisans öğrencileri, eğitim almakta oldukları yükseköğretim kurumlarının açtıkları çift anadal programlarına katılma hakkına sahiptir. Çift anadal programlarına kayıtlı öğrenciler, iki diploma programından eş zamanlı olarak ders alıp, başarılı olmaları halinde iki ayrı lisans diploması alabilirler


Yasal Dayanağı

2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

2.1.Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

3. Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği

4.Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Kalite Güvencesi Yönergesi


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030008204

Qualification Title
Bachelor's Degree in Labor Economics and Industrial Relations
Awarding BodyZonguldak Bülent Ecevit University
Awarding Body Contact
Awarding Body Urlhttps://w3.beun.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level6
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 6
Thematic AreasEconomics
National Occupation Classification

ISCO:08

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile

It is a higher education program based on secondary education qualifications, comprising eight semesters, and providing education focused on a specific field of study or profession.

The Department of Labour Economics and Industrial Relations aims to conduct research and produce scientific knowledge on all issues that directly or indirectly affect working life, to share the knowledge it produces with students and the academic community, and to propose social and economic policies to solve the problems identified in working life. Graduates of the Labour Economics and Industrial Relations undergraduate programme can be employed as experts and managers in the field of human resources, industrial relations institutions, public institutions operating in the fields of labour economics and social policy.

Learning Environments

The undergraduate programme in Labour Economics and Industrial Relations (Turkish) offers students a rich and interactive learning environment through face-to-face education. The courses support theoretical knowledge with practical work. In addition, students' critical thinking, collaboration and problem solving skills are developed through small class discussions, case studies and group projects.

The teaching methods used in the department adopt a student-centred approach that encourages the active participation of students. Modern educational technologies and digital tools are used effectively to enrich the learning process and provide students with a more effective learning experience. In addition, students can strengthen their academic and professional development through support services such as academic counselling, career guidance and internship opportunities.

Description

With the successful completion of this program, students will be able to:

  • Has knowledge of the basic concepts, prominent theories and historical-current phenomena in the field.
  • Gains cognitive and practical skills in the field, examines phenomena from analytical perspective and offers rational-critical solutions.
  • To be able to work independently by taking responsibility for projects in the field and to have skills and competence to be involved in team work.
  • Has the skills and competence to determine the learning needs related to the field and to update their knowledge.
  • Has the skills and competence in digital and face-to-face social interaction and written and verbal communication in his/her mother tongue and/or at least one foreign language.
  • Analyses, plans and manages human resources by taking into account company objectives, psychology of work, sociology of work, worker rights and worker welfare.
  • Analyses, plans and manages industrial relations institutions, promoting industrial democracy and pluralism and taking into account the rights and interests of actors.
  • Analyses, plans and implements social policies in the light of theoretical and practical knowledge.
  • Analyses, plans and manages labour market policies with its macro and micro dimensions.
  • Acquires knowledge of basic economic, social, legal and administrative sciences to be used in the field.
Key Competencies

Has advanced proficiency in the key competences listed below:

  1. Analytical Thinking and Problem Solving
  2. Research, Critical Reading, Thinking, and Evaluation
  3. Communication and Presentation Skills
  4. Data Analysis and Statistical Methods
  5. Teamwork and Collaboration
  6. Ethical Awareness and Social Responsibility
  7. International Perspective
  8. Time Management and Organizational Skills
  9. Leadership and Management Skills
  10. Multilingual Proficiency
Further Info

Exam Types and Grading System

There are nine types of exams, which include: midterm exam, final exam, placement exam, exemption exam, single-course exam, make-up exam, resit exam, additional exam, and unlimited exam. These exams can be conducted in written, oral, and/or practical formats. The dates and formats of the exams, as determined by the relevant faculty or school administration, are announced by the respective departments at least two weeks prior to the exams.

Assessment of Course Success

The evaluation of a student’s success in a course is determined by considering:

  • Midterms, assignments, practical applications, and project work, which contribute to the semester's in-term success score.
  • Final exam performance, which is combined with the in-term success score.

During the assessment, class performance levels, statistical distribution of grades, and class average are taken into account. This is referred to as relative grading, which determines the student’s final course grade.

Grading Criteria:

  • Students who score below 35% on either the final exam or the raw success score (calculated from the in-term and final exam grades) automatically receive an FF grade, regardless of relative grading.
  • Students with a raw success score above 65% but a relative grade of DC or below automatically receive a CC grade.
  • Students with a raw success score above 95% but a relative grade lower than AA automatically receive an AA grade.

The final exam’s contribution to the overall course grade can be 40%, 50%, or 60%, depending on the course. For compulsory common courses, the final exam contributes 60% to the course grade. The specific weight of the final exam and in-term success is determined by the course instructor and the relevant academic board and is communicated to students in advance.

Grading Scale and Passing Conditions:

a) Students who receive AA, BA, BB, CB, or CC are considered to have passed the course.
b) DC and DD indicate conditional pass, meaning the student may need to improve performance in future semesters.
c) Students who receive DZ, GR, FD, FF, or YZ are considered to have failed and must retake the course in the next available semester.
d) DZ (Absenteeism Grade) is given to students who fail to meet attendance requirements. These students are not eligible to take the final exam.
e) GR (Absent Grade) is given to students who qualify for the final exam but do not attend. This grade is assigned regardless of in-term performance.
f) DZ and GR grades are treated as FF and affect the cumulative GPA accordingly.
g) YT (Satisfactory Grade) is given for non-credit courses and does not affect GPA.
h) YZ (Unsatisfactory Grade) is assigned for failure in non-credit courses.
i) MU (Exemption Grade) is awarded to students who successfully pass exemption exams.
j) MZ (Excused Grade) is given to students who miss the final exam due to a valid excuse, as approved by the academic board.

Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs;

  • The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, training, and other activities conducted in higher education institutions.
  • YÖK publishes every year “University Monitoring and Evaluation Reports” which assess higher education institutions based on criteria set by YÖK. These reports, which include both quantitative and qualitative evaluations, are shared with the public.
  • Additionally, YÖK releases the "Foundation Higher Education Institutions Report" annually, which contains academic, administrative, and financial data related to foundation higher education institutions. These reports, which include both quantitative and qualitative evaluations, are also shared with the public.

The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured in accordance with the “Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

  1. Development and Approval of Curricula:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curricula of undergraduate programs and the learning outcomes for students in each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by YÖK.

1.3. The curricula of National Core Education Programs are implemented by higher education institutions after being approved by YÖK, following acceptance by the relevant Deans’ Council.

  1. Assessment and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes of each undergraduate program are conducted in accordance with the fundamental principles established by YÖK and are regulated by the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions.
  2. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other academic requirements set by higher education institutions.
  3. Self-Assessment and External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institutional Self-Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report," which it prepares based on the external evaluation of higher education institutions, with the public. Additionally, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK serve as proof of the quality assurance of program qualifications. In accordance with YÖKAK regulations, regular reviews of the established qualifications are conducted.

The quality assurance of Labour Economics and Industrial Relations programme is ensured in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs" and the "Zonguldak Bülent Ecevit University Quality Assurance Directive," which has been prepared based on the aforementioned regulation.

Access Requirements
  1. Candidates must be graduates of secondary education institutions or foreign secondary education institutions recognized as equivalent by the Ministry of National Education and must meet the admission requirements for undergraduate programs in higher education institutions.
  2. The final registration of students placed in the Business Administration undergraduate program by the Measurement, Selection, and Placement Centre (ÖSYM) is carried out in accordance with Law No. 2547 and the principles set by the Council of Higher Education (YÖK). Registration procedures are managed by the Student Affairs Directorate of the university.
  3. Students can also be admitted under the "Regulation on Transfer Between Associate Degree and Undergraduate Programs, Double Major, Minor, and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions."

Students from vocational schools and open education associate degree programs can also be admitted through the Vertical Transfer Examination (DGS), in accordance with the "Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Graduates to Undergraduate Education."

Conditions for SuccessTo obtain a bachelor’s degree, students must successfully complete all compulsory and elective courses in the program, totalling 240 ECTS credits, and achieve a minimum cumulative grade point average (GPA) of 2.00 out of 4.00.
Progression Paths (Relationship Type)

Students who successfully complete their undergraduate education may pursue graduate (master’s with thesis and doctoral) programs, provided that they obtain a qualifying score in the ALES exam and demonstrate sufficient proficiency in a foreign language.

Additionally, undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by their higher education institutions. Students enrolled in a double major program take courses from two diploma programs simultaneously and, if successful, can obtain two separate bachelor’s degrees.

Legal Basis

Relevant Regulations and Directives

  1. Law No. 2547 on Higher Education
    1.1. Regulation on Transfers Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfers in Higher Education Institutions
    1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Graduates to Undergraduate Education

  2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article 35)
    2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council

  3. Zonguldak Bülent Ecevit University Undergraduate Education and Examination Regulation

  4. Zonguldak Bülent Ecevit University Quality Assurance Directive

Validity Period (If Any)

Qualification is continuous

Url Open Address
Qualification Code

TR0030008204


Qualification Title
Bachelor's Degree in Labor Economics and Industrial Relations

Awarding Body
Zonguldak Bülent Ecevit University

Awarding Body Contact

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO:08


EQF Level
6

TQF Level
6
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO:08


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile

It is a higher education program based on secondary education qualifications, comprising eight semesters, and providing education focused on a specific field of study or profession.

The Department of Labour Economics and Industrial Relations aims to conduct research and produce scientific knowledge on all issues that directly or indirectly affect working life, to share the knowledge it produces with students and the academic community, and to propose social and economic policies to solve the problems identified in working life. Graduates of the Labour Economics and Industrial Relations undergraduate programme can be employed as experts and managers in the field of human resources, industrial relations institutions, public institutions operating in the fields of labour economics and social policy.


Learning Environments

The undergraduate programme in Labour Economics and Industrial Relations (Turkish) offers students a rich and interactive learning environment through face-to-face education. The courses support theoretical knowledge with practical work. In addition, students' critical thinking, collaboration and problem solving skills are developed through small class discussions, case studies and group projects.

The teaching methods used in the department adopt a student-centred approach that encourages the active participation of students. Modern educational technologies and digital tools are used effectively to enrich the learning process and provide students with a more effective learning experience. In addition, students can strengthen their academic and professional development through support services such as academic counselling, career guidance and internship opportunities.


Description

With the successful completion of this program, students will be able to:

  • Has knowledge of the basic concepts, prominent theories and historical-current phenomena in the field.
  • Gains cognitive and practical skills in the field, examines phenomena from analytical perspective and offers rational-critical solutions.
  • To be able to work independently by taking responsibility for projects in the field and to have skills and competence to be involved in team work.
  • Has the skills and competence to determine the learning needs related to the field and to update their knowledge.
  • Has the skills and competence in digital and face-to-face social interaction and written and verbal communication in his/her mother tongue and/or at least one foreign language.
  • Analyses, plans and manages human resources by taking into account company objectives, psychology of work, sociology of work, worker rights and worker welfare.
  • Analyses, plans and manages industrial relations institutions, promoting industrial democracy and pluralism and taking into account the rights and interests of actors.
  • Analyses, plans and implements social policies in the light of theoretical and practical knowledge.
  • Analyses, plans and manages labour market policies with its macro and micro dimensions.
  • Acquires knowledge of basic economic, social, legal and administrative sciences to be used in the field.

Key Competencies

Has advanced proficiency in the key competences listed below:

  1. Analytical Thinking and Problem Solving
  2. Research, Critical Reading, Thinking, and Evaluation
  3. Communication and Presentation Skills
  4. Data Analysis and Statistical Methods
  5. Teamwork and Collaboration
  6. Ethical Awareness and Social Responsibility
  7. International Perspective
  8. Time Management and Organizational Skills
  9. Leadership and Management Skills
  10. Multilingual Proficiency

Further Info

Exam Types and Grading System

There are nine types of exams, which include: midterm exam, final exam, placement exam, exemption exam, single-course exam, make-up exam, resit exam, additional exam, and unlimited exam. These exams can be conducted in written, oral, and/or practical formats. The dates and formats of the exams, as determined by the relevant faculty or school administration, are announced by the respective departments at least two weeks prior to the exams.

Assessment of Course Success

The evaluation of a student’s success in a course is determined by considering:

  • Midterms, assignments, practical applications, and project work, which contribute to the semester's in-term success score.
  • Final exam performance, which is combined with the in-term success score.

During the assessment, class performance levels, statistical distribution of grades, and class average are taken into account. This is referred to as relative grading, which determines the student’s final course grade.

Grading Criteria:

  • Students who score below 35% on either the final exam or the raw success score (calculated from the in-term and final exam grades) automatically receive an FF grade, regardless of relative grading.
  • Students with a raw success score above 65% but a relative grade of DC or below automatically receive a CC grade.
  • Students with a raw success score above 95% but a relative grade lower than AA automatically receive an AA grade.

The final exam’s contribution to the overall course grade can be 40%, 50%, or 60%, depending on the course. For compulsory common courses, the final exam contributes 60% to the course grade. The specific weight of the final exam and in-term success is determined by the course instructor and the relevant academic board and is communicated to students in advance.

Grading Scale and Passing Conditions:

a) Students who receive AA, BA, BB, CB, or CC are considered to have passed the course.
b) DC and DD indicate conditional pass, meaning the student may need to improve performance in future semesters.
c) Students who receive DZ, GR, FD, FF, or YZ are considered to have failed and must retake the course in the next available semester.
d) DZ (Absenteeism Grade) is given to students who fail to meet attendance requirements. These students are not eligible to take the final exam.
e) GR (Absent Grade) is given to students who qualify for the final exam but do not attend. This grade is assigned regardless of in-term performance.
f) DZ and GR grades are treated as FF and affect the cumulative GPA accordingly.
g) YT (Satisfactory Grade) is given for non-credit courses and does not affect GPA.
h) YZ (Unsatisfactory Grade) is assigned for failure in non-credit courses.
i) MU (Exemption Grade) is awarded to students who successfully pass exemption exams.
j) MZ (Excused Grade) is given to students who miss the final exam due to a valid excuse, as approved by the academic board.


Quality Assurance

To ensure the quality of higher education programs;

  • The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for planning, organizing, managing, and supervising education, training, and other activities conducted in higher education institutions.
  • YÖK publishes every year “University Monitoring and Evaluation Reports” which assess higher education institutions based on criteria set by YÖK. These reports, which include both quantitative and qualitative evaluations, are shared with the public.
  • Additionally, YÖK releases the "Foundation Higher Education Institutions Report" annually, which contains academic, administrative, and financial data related to foundation higher education institutions. These reports, which include both quantitative and qualitative evaluations, are also shared with the public.

The quality assurance of undergraduate programs in higher education is ensured in accordance with the “Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs”:

  1. Development and Approval of Curricula:

1.1. YÖK determines the minimum standards and criteria required for the establishment of undergraduate departments and programs in higher education institutions.

1.2. The curricula of undergraduate programs and the learning outcomes for students in each program are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the fundamental principles set by YÖK.

1.3. The curricula of National Core Education Programs are implemented by higher education institutions after being approved by YÖK, following acceptance by the relevant Deans’ Council.

  1. Assessment and Evaluation: The methods for assessing and evaluating the learning outcomes of each undergraduate program are conducted in accordance with the fundamental principles established by YÖK and are regulated by the education, training, and examination regulations prepared by higher education institutions.
  2. Certification: Students enrolled in undergraduate programs receive a bachelor's degree upon successfully completing the course credits and other academic requirements set by higher education institutions.
  3. Self-Assessment and External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the "Institutional Self-Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Council (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report," which it prepares based on the external evaluation of higher education institutions, with the public. Additionally, accreditation decisions made by accreditation bodies authorized or recognized by YÖKAK serve as proof of the quality assurance of program qualifications. In accordance with YÖKAK regulations, regular reviews of the established qualifications are conducted.

The quality assurance of Labour Economics and Industrial Relations programme is ensured in accordance with the "Procedures and Principles for Ensuring the Quality Assurance of Higher Education Diploma Programs" and the "Zonguldak Bülent Ecevit University Quality Assurance Directive," which has been prepared based on the aforementioned regulation.


Access Requirements
  1. Candidates must be graduates of secondary education institutions or foreign secondary education institutions recognized as equivalent by the Ministry of National Education and must meet the admission requirements for undergraduate programs in higher education institutions.
  2. The final registration of students placed in the Business Administration undergraduate program by the Measurement, Selection, and Placement Centre (ÖSYM) is carried out in accordance with Law No. 2547 and the principles set by the Council of Higher Education (YÖK). Registration procedures are managed by the Student Affairs Directorate of the university.
  3. Students can also be admitted under the "Regulation on Transfer Between Associate Degree and Undergraduate Programs, Double Major, Minor, and Credit Transfer Between Institutions in Higher Education Institutions."

Students from vocational schools and open education associate degree programs can also be admitted through the Vertical Transfer Examination (DGS), in accordance with the "Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Graduates to Undergraduate Education."


Conditions for Success
To obtain a bachelor’s degree, students must successfully complete all compulsory and elective courses in the program, totalling 240 ECTS credits, and achieve a minimum cumulative grade point average (GPA) of 2.00 out of 4.00.

Progression Paths (Relationship Type)

Students who successfully complete their undergraduate education may pursue graduate (master’s with thesis and doctoral) programs, provided that they obtain a qualifying score in the ALES exam and demonstrate sufficient proficiency in a foreign language.

Additionally, undergraduate students have the right to participate in double major programs offered by their higher education institutions. Students enrolled in a double major program take courses from two diploma programs simultaneously and, if successful, can obtain two separate bachelor’s degrees.


Legal Basis

Relevant Regulations and Directives

  1. Law No. 2547 on Higher Education
    1.1. Regulation on Transfers Between Associate and Undergraduate Programs, Double Major, Minor, and Inter-Institutional Credit Transfers in Higher Education Institutions
    1.2. Regulation on the Continuation of Vocational School and Open Education Associate Degree Graduates to Undergraduate Education

  2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article 35)
    2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and the Higher Education Quality Council

  3. Zonguldak Bülent Ecevit University Undergraduate Education and Examination Regulation

  4. Zonguldak Bülent Ecevit University Quality Assurance Directive


Validity Period (If Any)

Qualification is continuous


Url
Open Address