Yeterlilik Kodu

TR0030024642

Yeterlilik Adı
Bilgi ve Belge Yönetimi Doktora Diploması
Sorumlu KurumÇankırı Karatekin Üniversitesi
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiFatih, Uluyazı Kampüsü Ring Yolu, 18100 Çankırı Merkez/Çankırı
Sorumlu Kurum URLhttp://www.karatekin.edu.tr/
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 8
Sınıflandırma (Tematik Alan)Yönetim ve idare
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri240
Programın Normal Süresi 4 Yıl
Program Profili (Amaç)

Programın genel amacı uzmanlık konularına hâkim, özgün araştırmalar yapabilen, ürettiği bilgiyi yaygın ve etkin hizmete sunabilen nitelikli yeni nesil ulusal ve uluslararası düzeyde araştırmacıların yetiştirilmesidir. Bu genel amaç çerçevesinde programın özel amaçları da şunlardır:

1.Değişik ortamlarda yer alan bilgi ile bu bilgiye gereksinim duyanlar arasında köprü görevi görme amacıyla, bilginin düzenlenmesi ve iletilmesine yönelik sistemleri, süreçleri ve tekniklerin geliştirilmesine yönelik araştırma yapacak kişilerin yetiştirilmesi,

2.Ulusal düzeyde yükseköğretimin hedeflerine uygun lider, yaratıcı, kendine güvenen, ülkesine ve ülkenin anayasaldeğerlerine bağlı çağdaş bireyler yetiştirilmesi,

3.Çalışma alanında uzman, bu alana katkı sağlayıcı araştırmalar yapabilen ve araştırma sonuçlarını ulusal ve uluslararası düzeyde gelişime katkıya dönüştürebilen araştırmacılar yetiştirilmesi,

4. Bilgi hizmetleri, bilgi sistemleri ve bilgi teknolojilerinin geliştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel araştırmalar ve projelerin yapılması, bunların sonuçlarının yayınlanması.

Öğrenme Ortamları

Sınıf, teori, uygulama ve dönem projesi ödevleri, çevrimiçi öğrenme ortamları (ALMS, MS Teams).

Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir.
  • Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular.
  • Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz edebilir ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirebilir.
  • Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir
  • Bilgi ve belge yönetimi alanında analiz, yorumlama, değerlendirme becerilerini elde ederek, alan yazınına katkı sağlayacak bilimsel araştırma ve projeler yapabilir.
  • Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır.
  • Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir.
  • Bilgi ve belge yönetimi alanındaki ulusal ve uluslararası yayınları ve gelişmeleri takip eder, yerli ve yabancı araştırmacılar veya ilgili kurumlarla bağlantı kurar, böylece disipline yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir.
  • Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir.
  • Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır.
  • İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanabilir.
Anahtar Yetkinlikler
  • Okuma yazma yetkinliği
  •  Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ders Dönemi: Sınavlar, teori, uygulama ve dönem proje ödevleri.

Doktora Yeterlik Sınavı: Yazılı ve jüri sözlü sınavı.

Tez Dönemi: Jüri önünde tez raporunun savunulması.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

•  YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

•  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.

Giriş Şartı

Doktora programlarına başvuruda bulunacak adayların aşağıdaki koşulları sağlamış olması gerekir:

a) Doktora programına başvurabilmek için adayların lisans veya tezli yüksek lisans diplomasına sahip olmaları, yüksek lisans not ortalamasının 4.00 katsayı üzerinden en az 2.00 veya 100 puan üzerinden eşdeğeri olması gerekir.  Yabancı ülkelerdeki lisans veya tezli yüksek lisans programını bitirmiş Türk uyruklu öğrencilerin Yükseköğretim Kurulundan denklik belgesi de almaları gerekir.

b) Adayların ALES Eşit Ağırlık puan türünden en az 55 tam puan veya ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen bir uluslararası yabancı dil sınavından bu puan muadili bir puan alması zorunludur. Anabilim Dalı Kurulu’nun önerisi ve EYK kararı ile dil puan şartı artırılabilir. Asgari puanın üstündeki puan koşulu her yarıyıl başında belirlenir.

c) Doktora programına öğrenci kabulünde; ALES puanı (%50), yüksek lisans not ortalaması (%10), yabancı dil puanı (%10) ve bilim sınavı (%30) puanının toplanmasıyla oluşan birleşik puanlara göre en üst puandan başlamak üzere belirlenen kontenjan sayısı kadar kayıt hakkı elde edilir.

(d) Anabilim Dalının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulunun kararı ile doktora programına kabul için özel koşullar istenebilir.

Programa kabulle ilgili daha detaylı bilgi için "Çankırı Karatekin Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği"ne aşağıdaki bağlantıdan ulaşılabilir: https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2019/01/20190113-2.htm

Başarma ŞartlarıÖğrencilerin mezuniyete hak kazanabilmeleri için ders kataloğunda belirtilen zorunlu ve seçmeli derslerden (en az 7 ders, 1 Seminer, 1 Tez Önerisi, 2 Uzmanlık Alanı Dersi ve 1 Tez Çalışması) ile Doktora Yeterlik Sınavı ve Tez İzlem Komitesi Sınavlarından başarılı olmaları, en az 2.50/4.00 almış olmaları, 240 AKTS`yi tamamlamaları ve hazırladıkları doktora tezinin savunma sınavında başarılı olmaları gerekmektedir. Daha detaylı bilgi için "Çankırı Karatekin Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği"ne aşağıdaki bağlantıdan ulaşılabilir: https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2019/01/20190113-2.htm 
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bilgi ve Belge Yönetimi Doktora Diploması alan öğrenciler alanda akademik personel olma olanağına sahip olurlar. Araştırma becerileri ve alanda uzmanlık bilgisine sahip olmaları, kurumlarda üst düzeyde görev alma olanağı sağlayacaktır.  

Yasal Dayanağı

2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030024642


Yeterlilik Adı
Bilgi ve Belge Yönetimi Doktora Diploması

Sorumlu Kurum
Çankırı Karatekin Üniversitesi

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Fatih, Uluyazı Kampüsü Ring Yolu, 18100 Çankırı Merkez/Çankırı

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
8

TYÇ Seviyesi
8
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
240

Programın Normal Süresi
4 Yıl

Program Profili (Amaç)

Programın genel amacı uzmanlık konularına hâkim, özgün araştırmalar yapabilen, ürettiği bilgiyi yaygın ve etkin hizmete sunabilen nitelikli yeni nesil ulusal ve uluslararası düzeyde araştırmacıların yetiştirilmesidir. Bu genel amaç çerçevesinde programın özel amaçları da şunlardır:

1.Değişik ortamlarda yer alan bilgi ile bu bilgiye gereksinim duyanlar arasında köprü görevi görme amacıyla, bilginin düzenlenmesi ve iletilmesine yönelik sistemleri, süreçleri ve tekniklerin geliştirilmesine yönelik araştırma yapacak kişilerin yetiştirilmesi,

2.Ulusal düzeyde yükseköğretimin hedeflerine uygun lider, yaratıcı, kendine güvenen, ülkesine ve ülkenin anayasaldeğerlerine bağlı çağdaş bireyler yetiştirilmesi,

3.Çalışma alanında uzman, bu alana katkı sağlayıcı araştırmalar yapabilen ve araştırma sonuçlarını ulusal ve uluslararası düzeyde gelişime katkıya dönüştürebilen araştırmacılar yetiştirilmesi,

4. Bilgi hizmetleri, bilgi sistemleri ve bilgi teknolojilerinin geliştirilmesine katkıda bulunmak amacıyla ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel araştırmalar ve projelerin yapılması, bunların sonuçlarının yayınlanması.


Öğrenme Ortamları

Sınıf, teori, uygulama ve dönem projesi ödevleri, çevrimiçi öğrenme ortamları (ALMS, MS Teams).


Öğrenme Kazanımları (Tanım)
  • Bilgi ve belge yönetimi alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı bilgi birikimine sahiptir ve bunu geliştirir.
  • Bağımsız ya da ekip üyesi olarak bilgi ve belge yönetimi alanındaki sorunları belirler, çözüm üretir, çözüme işlerlik kazandırır ve gerektiğinde uygular.
  • Toplumsal, ekonomik ve kültürel değişimlere duyarlı olmayı sağlayarak sorunları doğru analiz edebilir ve bu doğrultuda mesleki perspektif geliştirebilir.
  • Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri konusunda ileri düzeyde bilgiye sahiptir
  • Bilgi ve belge yönetimi alanında analiz, yorumlama, değerlendirme becerilerini elde ederek, alan yazınına katkı sağlayacak bilimsel araştırma ve projeler yapabilir.
  • Bilgi ve belge yönetimi alanı ile ilgili araştırmaların bütün süreçlerinde toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır, bilgi ve yeteneklerini bilimsel ve toplumsal katkı için kullanır.
  • Bilgi ve belge yönetimi alanındaki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme gereksinimlerini yönlendirir.
  • Bilgi ve belge yönetimi alanındaki ulusal ve uluslararası yayınları ve gelişmeleri takip eder, yerli ve yabancı araştırmacılar veya ilgili kurumlarla bağlantı kurar, böylece disipline yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir.
  • Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesini geliştirir.
  • Araştırma sonuçlarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır ve paylaşır.
  • İletişim ve bilgi teknolojilerine yönelik ürün, sistem ve modellerini tanıyarak, doğru ve yerinde kullanabilir.

Anahtar Yetkinlikler
  • Okuma yazma yetkinliği
  •  Çoklu dil yetkinliği
  • Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
  • Dijital yetkinlik
  • Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
  • Vatandaşlık yetkinliği
  • Girişimcilik yetkinliği
  • Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Ders Dönemi: Sınavlar, teori, uygulama ve dönem proje ödevleri.

Doktora Yeterlik Sınavı: Yazılı ve jüri sözlü sınavı.

Tez Dönemi: Jüri önünde tez raporunun savunulması.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında gerçekleştirilen eğitim ve öğretimle diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetiminden sorumludur.

•  YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde her yıl hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır.

•  YÖK tarafından her yıl vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:

1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması:

1.1. YÖK, yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.

1.2. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.

1.3. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.

2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan eğitim ve öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.

3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.

4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.


Giriş Şartı

Doktora programlarına başvuruda bulunacak adayların aşağıdaki koşulları sağlamış olması gerekir:

a) Doktora programına başvurabilmek için adayların lisans veya tezli yüksek lisans diplomasına sahip olmaları, yüksek lisans not ortalamasının 4.00 katsayı üzerinden en az 2.00 veya 100 puan üzerinden eşdeğeri olması gerekir.  Yabancı ülkelerdeki lisans veya tezli yüksek lisans programını bitirmiş Türk uyruklu öğrencilerin Yükseköğretim Kurulundan denklik belgesi de almaları gerekir.

b) Adayların ALES Eşit Ağırlık puan türünden en az 55 tam puan veya ÖSYM tarafından eşdeğerliği kabul edilen bir uluslararası yabancı dil sınavından bu puan muadili bir puan alması zorunludur. Anabilim Dalı Kurulu’nun önerisi ve EYK kararı ile dil puan şartı artırılabilir. Asgari puanın üstündeki puan koşulu her yarıyıl başında belirlenir.

c) Doktora programına öğrenci kabulünde; ALES puanı (%50), yüksek lisans not ortalaması (%10), yabancı dil puanı (%10) ve bilim sınavı (%30) puanının toplanmasıyla oluşan birleşik puanlara göre en üst puandan başlamak üzere belirlenen kontenjan sayısı kadar kayıt hakkı elde edilir.

(d) Anabilim Dalının önerisi ve Enstitü Yönetim Kurulunun kararı ile doktora programına kabul için özel koşullar istenebilir.

Programa kabulle ilgili daha detaylı bilgi için "Çankırı Karatekin Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği"ne aşağıdaki bağlantıdan ulaşılabilir: https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2019/01/20190113-2.htm


Başarma Şartları
Öğrencilerin mezuniyete hak kazanabilmeleri için ders kataloğunda belirtilen zorunlu ve seçmeli derslerden (en az 7 ders, 1 Seminer, 1 Tez Önerisi, 2 Uzmanlık Alanı Dersi ve 1 Tez Çalışması) ile Doktora Yeterlik Sınavı ve Tez İzlem Komitesi Sınavlarından başarılı olmaları, en az 2.50/4.00 almış olmaları, 240 AKTS`yi tamamlamaları ve hazırladıkları doktora tezinin savunma sınavında başarılı olmaları gerekmektedir. Daha detaylı bilgi için "Çankırı Karatekin Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği"ne aşağıdaki bağlantıdan ulaşılabilir: https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2019/01/20190113-2.htm 

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bilgi ve Belge Yönetimi Doktora Diploması alan öğrenciler alanda akademik personel olma olanağına sahip olurlar. Araştırma becerileri ve alanda uzmanlık bilgisine sahip olmaları, kurumlarda üst düzeyde görev alma olanağı sağlayacaktır.  


Yasal Dayanağı

2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

Lisansüstü Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği

 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)

Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030024642

Qualification Title
Bilgi ve Belge Y?netimi(Doktora)
Awarding BodyKaratekin University
Awarding Body ContactFatih, Uluyazı Campus Ring Road, 18100 Çankırı Center/Çankırı
Awarding Body Urlhttp://www.karatekin.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level8
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 8
Thematic AreasManagement and administration
National Occupation Classification

Bulunamadi

CategoryMain
Credit Value240
Program Duration4 Yıl
Program Profile-
Learning Environments-
Description

Graduates have expert level theoretical and practical professional knowledge and they keep developing it. Graduates, either as an individual or as a team member, are able to identify problems in the field of information management, create solutions and realize these solutions. Provision of sensitivity training for social, economic and cultural changes with ability of making analysis in terms of professional perspective. Graduates are knowledgeable about scientific research methods and techniques in advanced level. Graduates have the ability to interprete, evaluate and use theoretical and practical information in the field of information management analytically. Can do scientific research and project contributing to discipline. Graduates comply with social, scientific and ethical codes at all stages of research they carry out in the field. They use their knowledge and skills to contribute to the society and science. Graduates have the ability to lead learning orientation and to make critical evaluation on knowledge and skills in the field of information management. Graduates have the ability to pursue, evaluate and interpret developments in the field of information management nationally and internationally. Graduates can improve the ability and capacity of systematic thinking. Graduates are capable of communicating research results orally, visually and textually. Graduates recognize products, systems and models related with information and communication technologies and enhancing use of them.

Key Competencies-
Further Info

Assessment of exams&nbsp;<span style="font-size: 13.3333px;">&nbsp;is carried out in line with the principles passed by the &#199;ank&#305;r&#305; Karatekin University&nbsp;Institute of&nbsp;Social Sciences Post-Graduate Education and Training Regulation.</span>

Quality Assurance-
Access Requirements

The acceptance of the program is carried out in line with the principles passed by the &#199;ank&#305;r&#305; Karatekin University&nbsp;<span style="font-size: 13.3333px;">Institute of&nbsp;</span>Social Sciences Post-Graduate Education and Training Regulation.

Conditions for SuccessGraduation from the program&nbsp;<span style="font-size: 13.3333px;">is carried out in line with the principles passed by the &#199;ank&#305;r&#305; Karatekin University&nbsp;Institute of&nbsp;Social Sciences Post-Graduate Education and Training Regulation.</span>
Progression Paths (Relationship Type)

Bulunamadi

Legal Basis-
Validity Period (If Any)

Bulunamadi

Url Open Address
Qualification Code

TR0030024642


Qualification Title
Bilgi ve Belge Y?netimi(Doktora)

Awarding Body
Karatekin University

Awarding Body Contact
Fatih, Uluyazı Campus Ring Road, 18100 Çankırı Center/Çankırı

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

Bulunamadi


EQF Level
8

TQF Level
8
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

Bulunamadi


Category
Main

Credit Value
240

Program Duration
4 Yıl

Program Profile
-

Learning Environments
-

Description

Graduates have expert level theoretical and practical professional knowledge and they keep developing it. Graduates, either as an individual or as a team member, are able to identify problems in the field of information management, create solutions and realize these solutions. Provision of sensitivity training for social, economic and cultural changes with ability of making analysis in terms of professional perspective. Graduates are knowledgeable about scientific research methods and techniques in advanced level. Graduates have the ability to interprete, evaluate and use theoretical and practical information in the field of information management analytically. Can do scientific research and project contributing to discipline. Graduates comply with social, scientific and ethical codes at all stages of research they carry out in the field. They use their knowledge and skills to contribute to the society and science. Graduates have the ability to lead learning orientation and to make critical evaluation on knowledge and skills in the field of information management. Graduates have the ability to pursue, evaluate and interpret developments in the field of information management nationally and internationally. Graduates can improve the ability and capacity of systematic thinking. Graduates are capable of communicating research results orally, visually and textually. Graduates recognize products, systems and models related with information and communication technologies and enhancing use of them.


Key Competencies
-

Further Info

Assessment of exams&nbsp;<span style="font-size: 13.3333px;">&nbsp;is carried out in line with the principles passed by the &#199;ank&#305;r&#305; Karatekin University&nbsp;Institute of&nbsp;Social Sciences Post-Graduate Education and Training Regulation.</span>


Quality Assurance
-

Access Requirements

The acceptance of the program is carried out in line with the principles passed by the &#199;ank&#305;r&#305; Karatekin University&nbsp;<span style="font-size: 13.3333px;">Institute of&nbsp;</span>Social Sciences Post-Graduate Education and Training Regulation.


Conditions for Success
Graduation from the program&nbsp;<span style="font-size: 13.3333px;">is carried out in line with the principles passed by the &#199;ank&#305;r&#305; Karatekin University&nbsp;Institute of&nbsp;Social Sciences Post-Graduate Education and Training Regulation.</span>

Progression Paths (Relationship Type)

Bulunamadi


Legal Basis
-

Validity Period (If Any)

Bulunamadi


Url
Open Address