Yeterlilik Kodu

TR0030033212

Yeterlilik Adı
Bankacılık ve Sigortacılık (Sosyal Bilimler MYO) Ön Lisans Diploması
Sorumlu Kurumİstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa
Sorumlu Kurum İletişim BilgisiÜniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul
Sorumlu Kurum URLhttps://iuc.edu.tr
YönelimGenel
AYÇ Seviyesi5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.
TYÇ Seviyesi 5
Sınıflandırma (Tematik Alan)Finans, bankacılık ve sigorta
Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08

KategoriAna
Kredi Değeri126
Programın Normal Süresi 2 Yıl
Program Profili (Amaç)

1-Ekonominin dinamik koşullarına ayak uydurabilen, araştırmacı ve sorgulayıcı, yaratıcı fikirler üretebilen, liderlik yapabilen, geleceği şekillendirecek uzmanlar ve yöneticiler yetiştirmek.

2-Ülkemiz Bankacılık ve Sigortacılık sektörlerine yetişmiş insan gücü ihraç ederek katkıda bulunmak.

3- Yüksek kalitede eğitim verebilecek uygulama alanları oluşturmak ve var olanları geliştirmek.

4- Öğrencilerimize, Bankacılık ve Sigortacılık alanında meslek hayatları boyunca karşılaşabilecekleri sorunları tanımlama ve çözme yeteneğini kazandırmak.

5- Öğrencilerimizin takım çalışmasına yatkın, sosyal yönleri, iletişim becerileri ve yaratıcılık yetkinlikleri gelişmiş profesyoneller olmalarını sağlamak.

6-Öğrencilerimizin, kendisine ve çevresine saygı duyan, çevre bilinci gelişmiş, toplumsal duyarlılığı yüksek davranış normlarına ve kişiliğe sahip olmalarını sağlamak.

7-Öğrencilerimize profesyonel iş hayatına yönelik kurum kültürü bilincini kazandırmak ve bu farkındalığı geliştirmelerine yardımcı olmak.

8-Öğrencilerimize, bankacılık ve sigortacılık sektörlerine ilişkin temel bilgilerin yanı sıra, bankacılık ve sigortacılık hukuku, borçlar hukuku, ticaret hukuku, iletişim becerisi, yabancı dil kullanımı, bilgisayar kullanım becerisi gibi çeşitli bilgi ve becerileri kazandırmak.

Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.

Öğrenme Kazanımları (Tanım)

• Bankacılık ve Sigortacılık Programında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanır.

• Mesleğinin gerektirdiği bilgisayar ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme yetkinliğine sahip olur.

• Bankacılık ve Sigortacılık Programına dışarıdan da bakabilme becerisini geliştirmek üzere disiplinler arası çalışmalara yatkın olur.

• Bankacılık ve Sigortacılık Programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme; sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme; kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir.

• Bankacılık ve Sigortacılık sektöründe uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.

• Bankacılık ve Sigortacılık Programında edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak etkin biçimde aktarabilir.

• Bankacılık ve Sigortacılık Programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme becerisine sahiptir.

• Kendi alanı ile ilgili olarak, etik değerleri öğrenir ve uygular.

• Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

• Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahip olur.

• Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olur.

• Bankacılık ve Sigortacılık sektörü ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak ve etkin bir şekilde yürütebilme yetkinliğine sahiptir.

• Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.

Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için en az bir ara sınav yapılmaktadır. Öğrencilerin aldıkları derslerden başarılı olup olmadıkları bir ara sınav, bir dönem sonu sınavı olmak üzere iki aşamada değerlendirmeye tâbi tutulmaktadır. Ara sınavlar dışında kısa sınavlar, projeler ve öğretim elemanının uygun gördüğü diğer faaliyetler yapılabilir. Bu faaliyetlerin sayısı ve başarı notuna katkısı öğretim elemanı tarafından ders planında belirtilir. Geçme notu tespit edilirken, ara sınav % 40, dönem sonu sınavı da % 60 oranında etkili olmaktadır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilmektedir. Başarısız dersi olmayan fakat AGNO’su 1.80’in altında olan öğrenciler, mezun olabilmek için öncelikle (DC) ve (DD) olan derslerini yeniden alarak AGNO’larını 2.00’ın üzerine çıkarmak zorundadırlar. Programda mevcut olan derslerin tümünden (126 AKTS karşılığı) başarılı olmak, 4.00 üzerinden en az 2.00 AGNO elde etmek ve zorunlu stajlarını tamamlamak zorundadırlar.

Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. Yükseköğretim programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. Belgelendirme: Ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporunu” kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK, mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı: MEDEK

Giriş Şartı

Lise ve dengi okul diplomasına sahip olmak ve Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretim Giriş Sınavının (YGS) ilgili alanından yeterli puan almak gerekmektedir.

Başarma ŞartlarıTo take at least 126 ECTS and be successful. To have a graduation CGPA of at least 2.00. To successfully complete the internship, which will last 6 weeks (30 working days) during the summer months at the end of the 2nd and 4th semesters.
İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bankacılık ve Sigortacılık Programından mezun olan öğrenciler, sektörde faaliyet gösteren bankaların açmış oldukları sınavlara katılarak başarılı oldukları takdirde, çeşitli Bankacılık departmanlarında (gişe, müşteri temsilciliği, operasyon, vb) görev alabilmektedirler. Ayrıca, sigorta şirketlerinde ve sigorta acentelerinde çalışabilmekte veya kendi acentelerini kurabilmektedirler. Mezunlarımız sektörde her zaman istihdam edilebilmektedir. Sektör temsilcileri ile her yıl yapılan Danışma Kurulu toplantılarında, mezunlarımızın sektörde iş bulma imkânlarının devam ettiği bilgisi edinilmekte ve yeni dönemde de sektörün talep ettiği yetkinlikte öğrenci yetiştirilmeye devam edilmesi yönünde karşılıklı fikir alışverişinde bulunulmaktadır.

Yasal Dayanağı

• 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

• Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift An Dal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

• Meslek Yüksekokulları ve Açık Öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

• Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği

Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.

Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi Adresi Aç
Yeterlilik Kodu

TR0030033212


Yeterlilik Adı
Bankacılık ve Sigortacılık (Sosyal Bilimler MYO) Ön Lisans Diploması

Sorumlu Kurum
İstanbul Üniversitesi - Cerrahpaşa

Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi
Üniversite, İstanbul Ünv. Cerrahpaşa Avcılar Kampüsü, 34320 Avcılar/İstanbul

Sorumlu Kurum URL

Yönelim
Genel

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


AYÇ Seviyesi
5

TYÇ Seviyesi
5
Yeterlilik TYÇ’ye yerleştirilmemiştir.

Sınıflandırma (Meslek Kodu)

ISCO 08


Kategori
Ana

Kredi Değeri
126

Programın Normal Süresi
2 Yıl

Program Profili (Amaç)

1-Ekonominin dinamik koşullarına ayak uydurabilen, araştırmacı ve sorgulayıcı, yaratıcı fikirler üretebilen, liderlik yapabilen, geleceği şekillendirecek uzmanlar ve yöneticiler yetiştirmek.

2-Ülkemiz Bankacılık ve Sigortacılık sektörlerine yetişmiş insan gücü ihraç ederek katkıda bulunmak.

3- Yüksek kalitede eğitim verebilecek uygulama alanları oluşturmak ve var olanları geliştirmek.

4- Öğrencilerimize, Bankacılık ve Sigortacılık alanında meslek hayatları boyunca karşılaşabilecekleri sorunları tanımlama ve çözme yeteneğini kazandırmak.

5- Öğrencilerimizin takım çalışmasına yatkın, sosyal yönleri, iletişim becerileri ve yaratıcılık yetkinlikleri gelişmiş profesyoneller olmalarını sağlamak.

6-Öğrencilerimizin, kendisine ve çevresine saygı duyan, çevre bilinci gelişmiş, toplumsal duyarlılığı yüksek davranış normlarına ve kişiliğe sahip olmalarını sağlamak.

7-Öğrencilerimize profesyonel iş hayatına yönelik kurum kültürü bilincini kazandırmak ve bu farkındalığı geliştirmelerine yardımcı olmak.

8-Öğrencilerimize, bankacılık ve sigortacılık sektörlerine ilişkin temel bilgilerin yanı sıra, bankacılık ve sigortacılık hukuku, borçlar hukuku, ticaret hukuku, iletişim becerisi, yabancı dil kullanımı, bilgisayar kullanım becerisi gibi çeşitli bilgi ve becerileri kazandırmak.


Öğrenme Ortamları

Eğitim ve öğretim örgün, açık veya uzaktan öğretim şeklinde gerçekleştirilir. Ayrıca, yükseköğretim kurumları bünyesindeki laboratuvarlarda ve atölyelerde ya da endüstride, sağlık kurumlarında ve iş yerlerinde staj veya iş yeri eğitimi olarak uygulamalı eğitimler yapılır.


Öğrenme Kazanımları (Tanım)

• Bankacılık ve Sigortacılık Programında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanır.

• Mesleğinin gerektirdiği bilgisayar ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve geliştirebilme yetkinliğine sahip olur.

• Bankacılık ve Sigortacılık Programına dışarıdan da bakabilme becerisini geliştirmek üzere disiplinler arası çalışmalara yatkın olur.

• Bankacılık ve Sigortacılık Programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme; sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme; kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahiptir.

• Bankacılık ve Sigortacılık sektöründe uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.

• Bankacılık ve Sigortacılık Programında edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak etkin biçimde aktarabilir.

• Bankacılık ve Sigortacılık Programında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme becerisine sahiptir.

• Kendi alanı ile ilgili olarak, etik değerleri öğrenir ve uygular.

• Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.

• Değişime ve yeniliğe karşı açık tutuma sahip olur.

• Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanmış olur.

• Bankacılık ve Sigortacılık sektörü ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak ve etkin bir şekilde yürütebilme yetkinliğine sahiptir.

• Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar.


Anahtar Yetkinlikler

Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri öncesi düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği

2. Çoklu dil yetkinliği

3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik

4. Dijital yetkinlik

5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği

6. Vatandaşlık yetkinliği

7. Girişimcilik yetkinliği

8. Kültürel farkındalık ve ifade


Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri

Her ders için en az bir ara sınav yapılmaktadır. Öğrencilerin aldıkları derslerden başarılı olup olmadıkları bir ara sınav, bir dönem sonu sınavı olmak üzere iki aşamada değerlendirmeye tâbi tutulmaktadır. Ara sınavlar dışında kısa sınavlar, projeler ve öğretim elemanının uygun gördüğü diğer faaliyetler yapılabilir. Bu faaliyetlerin sayısı ve başarı notuna katkısı öğretim elemanı tarafından ders planında belirtilir. Geçme notu tespit edilirken, ara sınav % 40, dönem sonu sınavı da % 60 oranında etkili olmaktadır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilmektedir. Başarısız dersi olmayan fakat AGNO’su 1.80’in altında olan öğrenciler, mezun olabilmek için öncelikle (DC) ve (DD) olan derslerini yeniden alarak AGNO’larını 2.00’ın üzerine çıkarmak zorundadırlar. Programda mevcut olan derslerin tümünden (126 AKTS karşılığı) başarılı olmak, 4.00 üzerinden en az 2.00 AGNO elde etmek ve zorunlu stajlarını tamamlamak zorundadırlar.


Kalite Güvencesi

Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;

• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.

• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. Bu raporlara göre hazırlanan, yükseköğretim kurumlarına yönelik nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren raporlarda YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretim kurumlarında ön lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. Yükseköğretim programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. Belgelendirme: Ön lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; ön lisans diploması alır. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporunu” kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK, mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. Akreditasyon Kuruluşu Adı: MEDEK


Giriş Şartı

Lise ve dengi okul diplomasına sahip olmak ve Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretim Giriş Sınavının (YGS) ilgili alanından yeterli puan almak gerekmektedir.


Başarma Şartları
To take at least 126 ECTS and be successful. To have a graduation CGPA of at least 2.00. To successfully complete the internship, which will last 6 weeks (30 working days) during the summer months at the end of the 2nd and 4th semesters.

İlerleme Yolları (İlişki Türü)

Bankacılık ve Sigortacılık Programından mezun olan öğrenciler, sektörde faaliyet gösteren bankaların açmış oldukları sınavlara katılarak başarılı oldukları takdirde, çeşitli Bankacılık departmanlarında (gişe, müşteri temsilciliği, operasyon, vb) görev alabilmektedirler. Ayrıca, sigorta şirketlerinde ve sigorta acentelerinde çalışabilmekte veya kendi acentelerini kurabilmektedirler. Mezunlarımız sektörde her zaman istihdam edilebilmektedir. Sektör temsilcileri ile her yıl yapılan Danışma Kurulu toplantılarında, mezunlarımızın sektörde iş bulma imkânlarının devam ettiği bilgisi edinilmekte ve yeni dönemde de sektörün talep ettiği yetkinlikte öğrenci yetiştirilmeye devam edilmesi yönünde karşılıklı fikir alışverişinde bulunulmaktadır.


Yasal Dayanağı

• 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu

• Yükseköğretim Kurumlarında Ön Lisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift An Dal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik

• Meslek Yüksekokulları ve Açık Öğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik

• Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği


Geçerlilik Süresi (Varsa)

Yeterlilik sürekli geçerlidir.


Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi
Adresi Aç

Qualification Code

TR0030033212

Qualification Title
Associate Diploma in Banking and Insurance
Awarding BodyIstanbul University - Cerrahpaşa
Awarding Body ContactIstanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul
Awarding Body Urlhttps://iuc.edu.tr/
OrientationGeneral
EQF Level5
The Qualification hasn't been included in TQF.
TQF Level 5
Thematic AreasFinance, banking and insurance
National Occupation Classification

ISCO :00

CategoryMain
Credit Value126
Program Duration2 Yıl
Program Profile

1-To train experts and managers who can keep up with the dynamic conditions of the economy, who are researchers and questioners, who can produce creative ideas, who can lead, and who will shape the future.

2-To contribute to our country's Banking and Insurance sectors by exporting trained labor force.

3-To create application areas that can provide high quality education and to improve existing ones.

4-To provide our students with the ability to identify and solve problems they may encounter throughout their careers in the field of Banking and Insurance.

5-To ensure that our students would be professionals who are prone to teamwork and whose social aspects, communication skills and creativity competencies have improved.

6- To ensure that our students have behavioral norms and personalities that respect themselves and their environment, have developed environmental awareness, and have high social sensitivity.

7- To provide our students with the awareness of corporate culture for professional business life and to help them develop this awareness.

8- To provide our students with various knowledge and skills such as banking and insurance law, law of obligations, commercial law, communication skills, use of foreign languages, computer skills, as well as basic information about the banking and insurance sectors

Learning Environments

Learning takes place in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided in laboratories within higher education institutions or as internships or workplace training in private and public enterprises.

Description

• Uses the basic theoretical and practical knowledge acquired in the Banking and Insurance Program at an advanced education level in the same field or in a field at the same level.

• Has the competence to use and develop the computer and communication technologies required by the profession.

• Becomes prone to interdisciplinary studies in order to develop the ability to look at the Banking and Insurance Program from the outside.

• Has the ability to interpret and evaluate data, to define and analyze problems, and to develop evidence-based solution suggestions by using the basic knowledge and skills acquired in the Banking and Insurance Program.

• Takes responsibility as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in applications in the Banking and Insurance sector.

• Can effectively convey his/her thoughts and suggestions, based on the knowledge and skills he/she acquired in the Banking and Insurance Program, to the relevant parties, both verbally and in writing.

• Has the ability to critically evaluate the basic knowledge and skills acquired in the Banking and Insurance Program, and to identify and meet learning needs.

• Learns and applies ethical values related to his/her field.

• Have sufficient awareness about the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety.

• Have an open attitude towards change and innovation.

• Gains awareness of lifelong learning.

• Has the competence to carry out a basic level study related to the Banking and Insurance sector independently and effectively. • Follows the information in

Key Competencies

Has the following key competencies at a pre-advanced level:

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3. Basic Mathematical competence

4. Digital competence

5. Personal, social and learning to learn competence

6. Citizenship competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expression

Further Info

There is at least one midterm exam for each course. Students are assessed whether they are successful in the courses they take or not in two stages, one midterm and one final exam. Other than midterm exams, quizzes, projects and other activities that the instructor deems suitable can be done. The contribution of these activities to the number and grade of achievement is indicated in the course plan by the instructor. When passing grade is determined, midterm exam is 40% and final exam is 60% effective. All exams are evaluated over 100 points. Students who do not have a failed course, but whose AGNO is below 1.80, must first take the courses (DC) and (DD) to get their AGNOs above 2.00 in order to graduate. To successfully complete the program, they can graduate on condition that they pass all the courses available in the program (126 ECTS credits), obtain a weighted average of at least 2.0 out of 4.00 and complete compulsory internships.

Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

• “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. According to these reports, the reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions are shared with the public by YÖK. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening associate degree departments and programs in higher education institutions. The curriculum of higher education programs and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. Certification: Students enrolled in associate degree programs receive an associate degree diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared by YÖKAK regarding the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation. Accreditation Institution Name: MEDEK

Access Requirements

It is necessary to have a high school and balanced school diploma and to get enough points from the related subject of Higher Education Entrance Examination (YGS) made by Center for Measurement, Selection and Placement (OSYM).

Conditions for Success-
Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from the Banking and Insurance Program can take part in the exams held by banks operating in the sector and work in various banking departments (counter, customer representation, operations, etc.) if they are successful. Additionally, they can work in insurance companies and insurance agencies or establish their own agencies. Our graduates can always be employed in the sector. In the Advisory Board meetings held every years with sector representatives, we are informed that our graduates continue to have employment opportunities in the sector, and ideas are exchanged to continue training students with the competence demanded by the sector in the new period.

Legal Basis

• Higher Education Law No. 2547

• Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

• Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

• Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation

Validity Period (If Any)-
Url Open Address
Qualification Code

TR0030033212


Qualification Title
Associate Diploma in Banking and Insurance

Awarding Body
Istanbul University - Cerrahpaşa

Awarding Body Contact
Istanbul University-Cerrahpaşa Avcılar Campus, Bağlariçi Street. No:7, 34320 Avcılar/İstanbul

Awarding Body Url

Orientation
General

National Occupation Classification

ISCO :00


EQF Level
5

TQF Level
5
The Qualification hasn't been included in TQF.

National Occupation Classification

ISCO :00


Category
Main

Credit Value
126

Program Duration
2 Yıl

Program Profile

1-To train experts and managers who can keep up with the dynamic conditions of the economy, who are researchers and questioners, who can produce creative ideas, who can lead, and who will shape the future.

2-To contribute to our country's Banking and Insurance sectors by exporting trained labor force.

3-To create application areas that can provide high quality education and to improve existing ones.

4-To provide our students with the ability to identify and solve problems they may encounter throughout their careers in the field of Banking and Insurance.

5-To ensure that our students would be professionals who are prone to teamwork and whose social aspects, communication skills and creativity competencies have improved.

6- To ensure that our students have behavioral norms and personalities that respect themselves and their environment, have developed environmental awareness, and have high social sensitivity.

7- To provide our students with the awareness of corporate culture for professional business life and to help them develop this awareness.

8- To provide our students with various knowledge and skills such as banking and insurance law, law of obligations, commercial law, communication skills, use of foreign languages, computer skills, as well as basic information about the banking and insurance sectors


Learning Environments

Learning takes place in the form of formal, open or distance education. In addition, practical training is provided in laboratories within higher education institutions or as internships or workplace training in private and public enterprises.


Description

• Uses the basic theoretical and practical knowledge acquired in the Banking and Insurance Program at an advanced education level in the same field or in a field at the same level.

• Has the competence to use and develop the computer and communication technologies required by the profession.

• Becomes prone to interdisciplinary studies in order to develop the ability to look at the Banking and Insurance Program from the outside.

• Has the ability to interpret and evaluate data, to define and analyze problems, and to develop evidence-based solution suggestions by using the basic knowledge and skills acquired in the Banking and Insurance Program.

• Takes responsibility as a team member to solve complex and unpredictable problems encountered in applications in the Banking and Insurance sector.

• Can effectively convey his/her thoughts and suggestions, based on the knowledge and skills he/she acquired in the Banking and Insurance Program, to the relevant parties, both verbally and in writing.

• Has the ability to critically evaluate the basic knowledge and skills acquired in the Banking and Insurance Program, and to identify and meet learning needs.

• Learns and applies ethical values related to his/her field.

• Have sufficient awareness about the universality of social rights, social justice, quality and cultural values, environmental protection, occupational health and safety.

• Have an open attitude towards change and innovation.

• Gains awareness of lifelong learning.

• Has the competence to carry out a basic level study related to the Banking and Insurance sector independently and effectively. • Follows the information in


Key Competencies

Has the following key competencies at a pre-advanced level:

1. Literacy competence

2. Multilingual competence

3. Basic Mathematical competence

4. Digital competence

5. Personal, social and learning to learn competence

6. Citizenship competence

7. Entrepreneurial competence

8. Cultural awareness and expression


Further Info

There is at least one midterm exam for each course. Students are assessed whether they are successful in the courses they take or not in two stages, one midterm and one final exam. Other than midterm exams, quizzes, projects and other activities that the instructor deems suitable can be done. The contribution of these activities to the number and grade of achievement is indicated in the course plan by the instructor. When passing grade is determined, midterm exam is 40% and final exam is 60% effective. All exams are evaluated over 100 points. Students who do not have a failed course, but whose AGNO is below 1.80, must first take the courses (DC) and (DD) to get their AGNOs above 2.00 in order to graduate. To successfully complete the program, they can graduate on condition that they pass all the courses available in the program (126 ECTS credits), obtain a weighted average of at least 2.0 out of 4.00 and complete compulsory internships.


Quality Assurance

In order to monitor the quality of higher education programs;

• YÖK is responsible for planning, organizing, managing and supervising education and training and other activities in higher education institutions.

• “University Monitoring and Evaluation Reports” of higher education institutions prepared within the framework of criteria determined by YÖK are published every year. According to these reports, the reports containing quantitative and qualitative evaluations of higher education institutions are shared with the public by YÖK. YÖK determines the minimum standards and criteria required for opening associate degree departments and programs in higher education institutions. The curriculum of higher education programs and the learning outcomes that each program will provide to students are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. How to measure and evaluate the learning outcomes that each undergraduate program will provide to students is carried out in accordance with the education and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK on these issues. Certification: Students enrolled in associate degree programs receive an associate degree diploma if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. Self-Assessment-External Assessment: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter the “Internal Institutional Assessment Reports” of the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the “Institutional Feedback Report” prepared by YÖKAK regarding the external assessment of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions made by accreditation institutions authorized or recognized by YÖKAK also show that the quality assurance of the program qualifications is provided. YÖKAK conducts regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with its legislation. Accreditation Institution Name: MEDEK


Access Requirements

It is necessary to have a high school and balanced school diploma and to get enough points from the related subject of Higher Education Entrance Examination (YGS) made by Center for Measurement, Selection and Placement (OSYM).


Conditions for Success
-

Progression Paths (Relationship Type)

Students who graduate from the Banking and Insurance Program can take part in the exams held by banks operating in the sector and work in various banking departments (counter, customer representation, operations, etc.) if they are successful. Additionally, they can work in insurance companies and insurance agencies or establish their own agencies. Our graduates can always be employed in the sector. In the Advisory Board meetings held every years with sector representatives, we are informed that our graduates continue to have employment opportunities in the sector, and ideas are exchanged to continue training students with the competence demanded by the sector in the new period.


Legal Basis

• Higher Education Law No. 2547

• Regulation on the Principles of Transfer Between Associate and Undergraduate Programs in Higher Education Institutions, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer

• Regulation on the Continuation of Undergraduate Education for Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programs

• Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board Regulation


Validity Period (If Any)
-

Url
Open Address