| Yeterlilik Kodu | TR0030009670 | |
| Yeterlilik Adı | Tarih Lisans Diploması | |
| Sorumlu Kurum | Afyon Kocatepe Üniversitesi | |
| Sorumlu Kurum İletişim Bilgisi | Erenler Mahallesi, Gazlıgöl Yolu Rektörlük E Blok, 03200 Afyonkarahisar Merkez/Afyonkarahisar | |
| Sorumlu Kurum URL | http://aku.edu.tr/ | |
| Yönelim | Genel | |
| AYÇ Seviyesi | 6 | 6 Yeterlilik TYÇ’ye 24/10/2025 tarihinde yerleştirildi |
| TYÇ Seviyesi | 6 | |
| Sınıflandırma (Tematik Alan) | Tarih ve arkeoloji | |
| Sınıflandırma (Meslek Kodu) |
ISCO 08 | |
| Kategori | Ana | |
| Kredi Değeri | 240 | |
| Programın Normal Süresi | 4 Yıl | |
| Program Profili (Amaç) | Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü öğretim amaçları öğrencilerin gelecekte erişmesi istenilen mesleki hedeflere uygun şekilde belirlenmiştir. Bu kapsamda program öğretim amaçları;
| |
| Öğrenme Ortamları | Fen Edebiyat Fakültesi bünyesinde 34 derslik, 3 seminer salonu, 8 laboratuvar toplam 46 derslik bulunmaktadır. Bu dersliklerden 4 tanesi ve bir seminer salonu tarih bölümüne tahsis edilmiştir. Uygulama alanlarına ek olarak internet erişimine sahip 60 adet bilgisayar ile bilgisayar laboratuvarı ilgili ders kapsamında bölüm öğrencilerimiz tarafından kullanılabilmektedir. Fen Edebiyat Fakültesi, Afyon Kocatepe Üniversitesi’nin merkez yerleşkesi olan Ahmet Necdet Sezer Ana Kampüsü’nde bulunmaktadır. Bu durum öğrencilerin kampüste düzenlenen sosyal, kültürel ve sportif etkinliklere katılmaları ve kafeterya ile yemekhane imkânlarından yararlanması bakımından avantaj sağlamaktadır. Akademik yıl içinde çeşitli konularda seminer, sempozyum, konferans, panel ve söyleşiler düzenlenmektedir. Öte yandan üniversite kampüsünde öğrencilerin kendilerini sürekli geliştirmelerine olanak sağlayacak şekilde faaliyet gösteren öğrenci kulüpleri bulunmakta olup, bölüm öğrencilerinin bu aktivitelerde görev almaları/katılmaları mümkündür. Bu kapsamda etkin bir şekilde faaliyetlerini sürdüren “Tarih Kulübü” etkinlikler, gezileri, workshoplar, seminerler, konferanslar düzenlemektedir. Tarih Kulübünün yanı sıra Üniversite bünyesinde teknoloji kulübü, gezginler kulübü, folklor kulübü, fotoğraf kulübü, edebiyat kulübü, kitap kulübü, havacılık kulübü, genç girişimciler kulübü, bisiklet kulübü ve izcilik kulübü gibi kulüplerde mevcut olup, bölüm öğrencilerinin bu aktivitelerin içinde görev almaları/katılmaları mümkündür. | |
| Öğrenme Kazanımları (Tanım) |
| |
| Anahtar Yetkinlikler | Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir. 1. Okuma yazma yetkinliği 2. Çoklu dil yetkinliği 3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik 4. Dijital yetkinlik 5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği 6. Vatandaşlık yetkinliği 7. Girişimcilik yetkinliği 8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği | |
| Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri | Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli, “Ders Öğretim Planı’nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmış olmakla birlikte, Sınavlar, Ölçme değerlendirme ve mezuniyet koşulları temel olarak; Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde belirtilen usul ve esaslara göre düzenlenir/yapılır. Bu doğrultuda program, öğrencilerinin katılacağı/katılması muhtemel sınavlar; ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, staj sonu sınavı, bütünleme sınavı, tek ders sınavı ve mazeret sınavıdır. Not baremi, üniversite’nin Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde belirtildiği şekilde uygulanmaktadır. Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir. | |
| Kalite Güvencesi | Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için; • YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur. • YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır. • YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır: 1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler. 1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir. 1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır. 2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür. 3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır. 4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar. 5. Yükseköğretim turizm programlarındaki eğitim niteliğinin arttırılmasına katkı sağlamayı amaçlayan Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Değerlendirme endirme ve Akreditasyon Kuruluşu (FEDEK) tarafından belirlenen şartlar, eğitim niteliğinin ve kalitesinin güvencesi sağlar. Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi : 11.06.2025 - 30.09.2028 | |
| Giriş Şartı | Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir. Fakülteye kabul ve kayıt Yükseköğretim Kanunu ve kuralları çerçevesinde düzenlenir. Öğrenciler, fakülteye Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) ve Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) sonuçlarına göre kabul edilirler. Yabancı öğrencilerin bölüme kabulünde üniversitenin yabancı uyruklu öğrenciler için belirlediği şartlar geçerlidir. | |
| Başarma Şartları | Mezuniyete hak kazanılabilmesi için öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Programı başarıyla tamamlamak için programda mevcut olan derslerin tümünü (asgari 240 AKTS karşılığı) geçmek, 4.00 üzerinden en az 2.0 ağırlıklı not ortalaması elde etmek, İhtisas Semineri I ve İhtisas Semineri II derslerini (bitirme tezi) başarıyla tamamlamak gerekmektedir. | |
| İlerleme Yolları (İlişki Türü) | Tarih Bölümü mezunları;
| |
| Yasal Dayanağı | 1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu 1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik 1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik 2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35) 2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği | |
| Geçerlilik Süresi (Varsa) | Yeterlilik sürekli geçerlidir | |
| Yeterliliğe Erişim için İnternet Adresi | Adresi Aç | |
| QrCode | ![]() | |
TR0030009670
ISCO 08
ISCO 08
Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü öğretim amaçları öğrencilerin gelecekte erişmesi istenilen mesleki hedeflere uygun şekilde belirlenmiştir. Bu kapsamda program öğretim amaçları;
- Öğrencilere objektif değerlendirmeler yapabilecek düzeyde tarih bilgisi edindirmek. Ayrıca alanı ile ilgili farklı disiplinlerin çözüm önerilerine açık ve bunları analiz edebilen güvenilir raporlar üretebilmelerini sağlamak,
- Tarih araştırmalarında kullanılan belgeleri okuma, kalıntıları anlama ve yorumlama becerisi kazandırmak, böylece bilimsel bilginin ve ülkedeki akademik kültürün gelişmesine katkı sağlamak,
- En az bir yabancı dil öğreterek uluslararası alanda çalışmaları takip edebilmek ve hem Türk hem de Dünya tarihi hakkında karşılaştırmalı yaklaşım ve analiz kabiliyetine ulaştırmak,
- Bilgiye ulaşmak amacıyla bilişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilecek beceriye sahip kılmak,
- Bu kazanımlarla etik değerleri özümsemiş, Türkiye’deki ve dünyadaki güncel meseleleri anlamlandırabilen ve tarihsel perspektiften bakarak olay ve olguları yorumlayan, çevresini de aydınlatabilen tarihçiler yetiştirmektir.
Fen Edebiyat Fakültesi bünyesinde 34 derslik, 3 seminer salonu, 8 laboratuvar toplam 46 derslik bulunmaktadır. Bu dersliklerden 4 tanesi ve bir seminer salonu tarih bölümüne tahsis edilmiştir. Uygulama alanlarına ek olarak internet erişimine sahip 60 adet bilgisayar ile bilgisayar laboratuvarı ilgili ders kapsamında bölüm öğrencilerimiz tarafından kullanılabilmektedir.
Fen Edebiyat Fakültesi, Afyon Kocatepe Üniversitesi’nin merkez yerleşkesi olan Ahmet Necdet Sezer Ana Kampüsü’nde bulunmaktadır. Bu durum öğrencilerin kampüste düzenlenen sosyal, kültürel ve sportif etkinliklere katılmaları ve kafeterya ile yemekhane imkânlarından yararlanması bakımından avantaj sağlamaktadır. Akademik yıl içinde çeşitli konularda seminer, sempozyum, konferans, panel ve söyleşiler düzenlenmektedir. Öte yandan üniversite kampüsünde öğrencilerin kendilerini sürekli geliştirmelerine olanak sağlayacak şekilde faaliyet gösteren öğrenci kulüpleri bulunmakta olup, bölüm öğrencilerinin bu aktivitelerde görev almaları/katılmaları mümkündür. Bu kapsamda etkin bir şekilde faaliyetlerini sürdüren “Tarih Kulübü” etkinlikler, gezileri, workshoplar, seminerler, konferanslar düzenlemektedir. Tarih Kulübünün yanı sıra Üniversite bünyesinde teknoloji kulübü, gezginler kulübü, folklor kulübü, fotoğraf kulübü, edebiyat kulübü, kitap kulübü, havacılık kulübü, genç girişimciler kulübü, bisiklet kulübü ve izcilik kulübü gibi kulüplerde mevcut olup, bölüm öğrencilerinin bu aktivitelerin içinde görev almaları/katılmaları mümkündür.
-
Tarih alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir, alanıyla ilgili karmaşık problem ve konuları belirleyebilir ve tartışarak kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir.
-
Güncel olaylar ve süreçlerle geçmiş arasındaki ilişkiyi kavrayabilme bilincine sahip olur.
-
Toplumların, kültürlerin ve kurumların zamana bağlı değişim süreçlerinin farkında olur.
-
Objektif davranma ve muhakeme becerisi kazanır.
-
Disiplin içi ve disiplinler arası grup çalışması yapar.
-
Ulusal ve uluslararası tarihsel ve güncel sorunları takip eder.
-
Kendi dilinde tarihsel metinleri veya orijinal belgeleri okuma becerisi; özet çıkarma veya transkripsiyon yapma ve uygun bir biçimde bilgileri kataloglama becerisi kazanır.
-
Kaynak dillerindeki metinleri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır.
-
Kendi ulusal tarihinin bilgisine sahip olur.
-
Karşılaştırmalı bir perspektifle Dünya tarihi bilgisine sahip olur.
-
Bilgi kaynaklarını belirlemek ve bunlardan uygun bir biçimde yararlanmak becerisi kazanır (bibliyografya, dokümanlar, sözlü tanıklıklar gibi).
-
Tarihi olayların sebep ve sonuçlarını belirler ve analiz eder.
-
Yorumlama, notlandırma veya metinleri ve dokümanları doğru bir biçimde, disiplinin kriterlerine uygun olarak düzenleme becerisi kazanır.
-
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrar ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanır.
-
Tarih araştırmaları için gerekli yöntemleri ve araçları kullanır.
-
Sosyal bilimler ve temel tarihi bilgileri kullanabilme becerisine sahip olur.
Aşağıda sıralanan anahtar yetkinliklere ileri düzeyde sahiptir.
1. Okuma yazma yetkinliği
2. Çoklu dil yetkinliği
3. Matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji ve mühendislikte yetkinlik
4. Dijital yetkinlik
5. Kişisel, sosyal ve öğrenmeyi öğrenme yetkinliği
6. Vatandaşlık yetkinliği
7. Girişimcilik yetkinliği
8. Kültürel farkındalık ve ifade yetkinliği
Her ders için uygulanan ölçme ve değerlendirme şekli, “Ders Öğretim Planı’nda ayrıntılı bir şekilde tanımlanmış olmakla birlikte, Sınavlar, Ölçme değerlendirme ve mezuniyet koşulları temel olarak; Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde belirtilen usul ve esaslara göre düzenlenir/yapılır. Bu doğrultuda program, öğrencilerinin katılacağı/katılması muhtemel sınavlar; ara sınav, yarıyıl/yıl sonu sınavı, staj sonu sınavı, bütünleme sınavı, tek ders sınavı ve mazeret sınavıdır.
Not baremi, üniversite’nin Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nde belirtildiği şekilde uygulanmaktadır. Öğrencinin programdaki tüm derslerini başarmış olması, FF, DZ ya da YZ notunun olmaması gerekir. Bu programda öğrencinin asgari 240 ECTS kredisini sağlaması ve genel not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2,00 olması gerekmektedir.
Yükseköğretim programlarının niteliğinin gözetilmesi için;
• YÖK, yükseköğretim kurumlarında eğitim ve öğretim ile diğer faaliyetlerin planlanması, düzenlenmesi, yönetilmesi ve denetlenmesinden sorumludur.
• YÖK tarafından belirlenen kriterler çerçevesinde hazırlanan yükseköğretim kurumlarına ait “Üniversite İzleme ve Değerlendirme Raporları” her yıl yayımlanır.
• YÖK tarafından vakıf yükseköğretim kurumlarına ait akademik, idari ve mali verileri içeren “Vakıf Yükseköğretim Kurumları Raporu” her yıl yayımlanır. Vakıf yükseköğretim kurumlarına yönelik yapılan nicel ve nitel değerlendirmeleri içeren bu raporlar YÖK tarafından kamuoyu ile paylaşılır. Yükseköğretimde lisans programlarının kalite güvencesi “Yükseköğretim Diploma Programlarının Kalite Güvencesinin Sağlanmasına Yönelik Usul ve Esaslar” a göre sağlanır:
1. Öğretim Programlarının Oluşturulması ve Onaylanması: Yükseköğretim kurumlarında lisans bölüm ve programların açılması için gerekli olan asgari standart ve ölçütleri YÖK belirler.
1.1. Yükseköğretim kurumlarında lisans programlarının müfredatı ve her bir programın öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının neler olacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumlarının senatoları tarafından belirlenir.
1.2. Ulusal Çekirdek Eğitim Programlarının müfredatı ilgili Dekanlar Konseyi tarafından kabul edildikten sonra YÖK’ün onayıyla yükseköğretim kurumları tarafından uygulanır.
2. Ölçme-Değerlendirme: Her bir lisans programının öğrenciye kazandıracağı öğrenme kazanımlarının ölçme ve değerlendirmesinin nasıl yapılacağı, YÖK’ün bu konularda belirlediği temel ilkelere uygun olarak yükseköğretim kurumları tarafından hazırlanan öğretim ve sınav yönetmeliğine göre yürütülür.
3. Belgelendirme: Lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, yükseköğretim kurumları tarafından belirlenen ders kredilerini ve diğer yükümlülükleri başarı ile tamamlamaları halinde; lisans diploması alır.
4. Öz Değerlendirme-Dış Değerlendirme: Yükseköğretim kurumları, sürekli izleme bağlamında, her yılın başında bir önceki yıla ait “Kurum İç Değerlendirme Raporlarını” Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından hazırlanan Bilgi Sistemine girer. YÖKAK, yükseköğretim kurumlarının dış değerlendirmesine ilişkin hazırladığı “Kurumsal Geri Bildirim Raporu”nu kamuoyuyla paylaşılır. Ayrıca, YÖKAK tarafından yetkilendirilen veya tanınan akreditasyon kuruluşları tarafından verilen akreditasyon kararları da programların yeterliliklerinin kalite güvencesinin sağlandığını gösterir. YÖKAK mevzuatı gereği belirlenen yeterliliklere ilişkin düzenli gözden geçirme faaliyetleri yapar.
5. Yükseköğretim turizm programlarındaki eğitim niteliğinin arttırılmasına katkı sağlamayı amaçlayan Fen, Edebiyat, Fen-Edebiyat, Dil ve Tarih-Coğrafya Fakülteleri Değerlendirme endirme ve Akreditasyon Kuruluşu (FEDEK) tarafından belirlenen şartlar, eğitim niteliğinin ve kalitesinin güvencesi sağlar.
Akreditason Başlangıç/Bitiş Tarihi :
11.06.2025 - 30.09.2028
Türk ve yabancı öğrenciler için genel kabul şartları programa başlamak için geçerlidir.
Fakülteye kabul ve kayıt Yükseköğretim Kanunu ve kuralları çerçevesinde düzenlenir.
Öğrenciler, fakülteye Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) ve Lisans Yerleştirme Sınavı (LYS) sonuçlarına göre kabul edilirler.
Yabancı öğrencilerin bölüme kabulünde üniversitenin yabancı uyruklu öğrenciler için belirlediği şartlar geçerlidir.
Tarih Bölümü mezunları;
- Formasyon derslerini alarak MEB'de öğretmen olarak istihdam edilmekte,
- KPSS sınavına girerek çeşitli alanlarda Arşiv uzmanı olabilmekte,
- Lisansüstü eğitime devam edenleri ise Akademisyen olabilmektedir.
- Lisans diplomasının sağladığı imkanlarla Kamuda memur, özel sektörde üniversite mezunu statüsünde çalışabilmektedirler.
1. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu
1.1. Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal İle Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
1.2. Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik
2. 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanunu (Ek Madde-35)
2.1. Yükseköğretim Kalite Güvencesi ve Yükseköğretim Kalite Kurulu Yönetmeliği
Yeterlilik sürekli geçerlidir
| Qualification Code | TR0030009670 | |
| Qualification Title | Bachelor of Arts in History | |
| Awarding Body | Afyon Kocatepe University | |
| Awarding Body Contact | ||
| Awarding Body Url | http://aku.edu.tr/ | |
| Orientation | General | |
| EQF Level | 6 | 6 The Qualification has been included in TQF on 24/10/2025 |
| TQF Level | 6 | |
| Thematic Areas | History and archaeology | |
| National Occupation Classification |
ISCO 08 | |
| Category | Main | |
| Credit Value | 240 | |
| Program Duration | 4 Yıl | |
| Program Profile | The teaching objectives of the Department of History of the Faculty of Arts and Sciences at Afyon Kocatepe University are determined in accordance with the professional goals that students are expected to achieve in the future. In this context, programme teaching objectives are;
| |
| Learning Environments | There are 46 classrooms in total within the Faculty of Arts and Sciences, including 34 classrooms, 3 seminar halls, and 8 laboratories. Four of these classrooms and one seminar room are allocated to the History Department. In addition to practical areas, 60 computers with internet access and a computer lab are available for use by students in the department for relevant courses. The Faculty of Arts and Sciences is located on the Ahmet Necdet Sezer Main Campus, the central campus of Afyon Kocatepe University. This provides students with the opportunity to participate in social, cultural, and sporting events organized on campus and to utilize the cafeteria and dining hall facilities. Seminars, symposiums, conferences, panels, and talks on various topics are held throughout the academic year. Furthermore, there are student clubs on the university campus that provide opportunities for students to continuously improve their skills, and students in the department can participate in these activities. The History Club, which continues its activities actively in this context, organizes events, trips, workshops, seminars, and conferences. In addition to the History Club, there are also clubs within the University such as the technology club, traveler's club, folklore club, photography club, literature club, book club, aviation club, young entrepreneurs club, bicycle club and scouting club, and it is possible for the students of the department to take part in/participate in these activities. | |
| Description |
| |
| Key Competencies | Possesses the following key competencies at an advanced level. 1. Literacy competence 2. Multilingual competence 3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering 4. Digital competence 5. Personal, social, and learning-to-learn competence 6. Citizenship competence 7. Entrepreneurial competence 8. Cultural awareness and expression competence | |
| Further Info | Although the measurement and evaluation method applied for each course is defined in detail in the "Course Teaching Plan", exams, measurement and evaluation and graduation conditions are basically organised / conducted according to the procedures and principles specified in Afyon Kocatepe University Education and Examination Regulations. In this direction, the exams that the students of the programme will / are likely to participate are; midterm exam, semester / final exam, end of internship exam, make-up exam and single course exam. The grade scale is applied as specified in the University's Education and Examination Regulations. The student must have passed all the courses in the programme and must not have FF (failed), DZ (failed of nonattendance) or YZ (failed) grades. In this programme, the student is required to provide a minimum of 240 ECTS credits and to have a GPA of at least 2.00 out of 4.00. | |
| Quality Assurance | To monitor the quality of higher education programmes; • The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organisation, management and supervision of education and training and other activities in higher education institutions. • "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year. • The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published annually by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations, are shared with the public. Quality assurance of undergraduate programmes in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Programmes": 1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programmes in higher education institutions. 1.1. The curriculum of undergraduate programmes in higher education institutions and the learning outcomes in each programme are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK. 1.2. The curricula of the National Core Programmes are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education. 2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate programme is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK. 3. Documentation: Students enrolled in undergraduate programmes receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions. 4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their "Institutional Internal Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation institutions authorised or recognised by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programmes is ensured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation. 5. The requirements established by the Evaluation and Accreditation Agency for Faculties of Science, Literature, Science and Literature, Language, History and Geography (FEDEK), which aims to contribute to improving the quality of education in higher education tourism programs, ensure the quality and quality of education. Accreditation Start/End Date: June 11, 2025 - September 30, 2028 | |
| Access Requirements | General admission requirements for Turkish and foreign students are valid for starting the programme. Admission and registration to the faculty is regulated within the framework of the Higher Education Law and rules. Students are admitted to the faculty according to the results of the Higher Education Transition Examination (YGS) and Undergraduate Placement Examination (LYS) conducted by the Student Selection and Placement Centre (ÖSYM). In the admission of foreign students to the department, the conditions determined by the university for foreign students are valid. | |
| Conditions for Success | In order to be eligible for graduation, the student must have successfully completed all the courses in the programme and must not have a grade of FF, DZ or YZ. To successfully complete the programme, the students have to pass all the courses available in the programme (minimum 240 ECTS credits), obtain a GPA of at least 2.0 out of 4.00, successfully complete the graduation thesis. | |
| Progression Paths (Relationship Type) | Graduates of the Department of History; They are employed as teachers in the Ministry of National Education by taking formal training courses. They can become surveyors in various fields by taking the KPSS exam. Those who continue their postgraduate studies can become academics. With the opportunities afforded by their bachelor's degree, they can work as civil servants in the public sector and as university graduates in the private sector. | |
| Legal Basis | 1. Higher Education Law No. 2547 1.1. Regulation on the Principles of Transferring between Associate and Undergraduate Degree Programmes, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions 1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programmes to Undergraduate Education 2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35) 2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board | |
| Validity Period (If Any) | Qualification is continuous | |
| Url | Open Address | |
| QrCode | ![]() | |
TR0030009670
ISCO 08
ISCO 08
The teaching objectives of the Department of History of the Faculty of Arts and Sciences at Afyon Kocatepe University are determined in accordance with the professional goals that students are expected to achieve in the future. In this context, programme teaching objectives are;
- To equip students with a sufficient level of historical knowledge to enable them to make objective assessments. Furthermore, they are open to and able to analyze solutions from different disciplines within their field and produce reliable reports.
- To equip them with the skills to read documents used in historical research, understand and interpret artifacts, thereby contributing to the development of scientific knowledge and the academic culture of the country.
- To teach at least one foreign language to follow international studies and develop a comparative approach and analysis of both Turkish and world history.
- To equip them with the skills to effectively use information technologies to access information.
- To cultivate historians who, with these skills, internalize ethical values, can understand current issues in Turkey and the world, interpret events and facts from a historical perspective, and enlighten their communities.
There are 46 classrooms in total within the Faculty of Arts and Sciences, including 34 classrooms, 3 seminar halls, and 8 laboratories. Four of these classrooms and one seminar room are allocated to the History Department. In addition to practical areas, 60 computers with internet access and a computer lab are available for use by students in the department for relevant courses.
The Faculty of Arts and Sciences is located on the Ahmet Necdet Sezer Main Campus, the central campus of Afyon Kocatepe University. This provides students with the opportunity to participate in social, cultural, and sporting events organized on campus and to utilize the cafeteria and dining hall facilities. Seminars, symposiums, conferences, panels, and talks on various topics are held throughout the academic year. Furthermore, there are student clubs on the university campus that provide opportunities for students to continuously improve their skills, and students in the department can participate in these activities. The History Club, which continues its activities actively in this context, organizes events, trips, workshops, seminars, and conferences. In addition to the History Club, there are also clubs within the University such as the technology club, traveler's club, folklore club, photography club, literature club, book club, aviation club, young entrepreneurs club, bicycle club and scouting club, and it is possible for the students of the department to take part in/participate in these activities.
- They evaluate concepts, ideas, and data in the field of history using scientific methods, identify complex problems and issues related to their field, and develop recommendations based on evidence and research through discussion.
- They acquire an awareness of the relationship between current events and processes and the past.
- They become aware of the time-dependent change processes in societies, cultures, and institutions.
- They acquire objective judgment and reasoning skills.
- They engage in disciplinary and interdisciplinary group work.
- They follow national and international historical and current issues.
- They acquire the ability to read historical texts or original documents in their own language, summarize or transcribe, and catalog information appropriately.
- They acquire the ability to understand and use texts in source languages.
- They acquire knowledge of their own national history.
- They acquire knowledge of world history from a comparative perspective.
- They acquire the ability to identify and utilize information sources appropriately (such as bibliography, documents, oral testimonies).
- They identify and analyze the causes and consequences of historical events.
- They acquire the ability to interpret, annotate, or organize texts and documents accurately and in accordance with disciplinary criteria.
- They understand the necessity of lifelong learning and utilize methods to keep their knowledge current.
- Uses the methods and tools necessary for historical research.
- Has the ability to use social sciences and basic historical knowledge.
Possesses the following key competencies at an advanced level.
1. Literacy competence
2. Multilingual competence
3. Mathematical competence and competence in science, technology, and engineering
4. Digital competence
5. Personal, social, and learning-to-learn competence
6. Citizenship competence
7. Entrepreneurial competence
8. Cultural awareness and expression competence
Although the measurement and evaluation method applied for each course is defined in detail in the "Course Teaching Plan", exams, measurement and evaluation and graduation conditions are basically organised / conducted according to the procedures and principles specified in Afyon Kocatepe University Education and Examination Regulations. In this direction, the exams that the students of the programme will / are likely to participate are; midterm exam, semester / final exam, end of internship exam, make-up exam and single course exam.
The grade scale is applied as specified in the University's Education and Examination Regulations. The student must have passed all the courses in the programme and must not have FF (failed), DZ (failed of nonattendance) or YZ (failed) grades. In this programme, the student is required to provide a minimum of 240 ECTS credits and to have a GPA of at least 2.00 out of 4.00.
To monitor the quality of higher education programmes;
• The Council of Higher Education (YÖK) is responsible for the planning, organisation, management and supervision of education and training and other activities in higher education institutions.
• "University Monitoring and Evaluation Reports" of higher education institutions prepared within the framework of the criteria determined by YÖK are published every year.
• The "Foundation Higher Education Institutions Report", which includes academic, administrative and financial data of foundation higher education institutions, is published annually by YÖK. These reports, which include quantitative and qualitative evaluations, are shared with the public. Quality assurance of undergraduate programmes in higher education is ensured according to the "Procedures and Principles for Ensuring Quality Assurance of Higher Education Programmes":
1. Creation and Approval of Curricula: YÖK determines the minimum standards and criteria required for the opening of undergraduate departments and programmes in higher education institutions.
1.1. The curriculum of undergraduate programmes in higher education institutions and the learning outcomes in each programme are determined by the senates of higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.
1.2. The curricula of the National Core Programmes are adopted by the relevant Council of Deans and implemented by higher education institutions with the approval of the Council of Higher Education.
2. Assessment and Evaluation: The measurement and evaluation of the learning outcomes of each undergraduate programme is carried out according to the teaching and examination regulations prepared by higher education institutions in accordance with the basic principles determined by YÖK.
3. Documentation: Students enrolled in undergraduate programmes receive a bachelor's degree if they successfully complete the course credits and other obligations determined by higher education institutions.
4. Self-Assessment-External Evaluation: In the context of continuous monitoring, higher education institutions enter their "Institutional Internal Evaluation Reports" for the previous year into the Information System prepared by the Higher Education Quality Board (YÖKAK) at the beginning of each year. YÖKAK shares the "Institutional Feedback Report" prepared for the external evaluation of higher education institutions with the public. In addition, accreditation decisions given by accreditation institutions authorised or recognised by YÖKAK also indicate that the quality assurance of the qualifications of the programmes is ensured. YÖKAK carries out regular review activities regarding the qualifications determined in accordance with the legislation.
5. The requirements established by the Evaluation and Accreditation Agency for Faculties of Science, Literature, Science and Literature, Language, History and Geography (FEDEK), which aims to contribute to improving the quality of education in higher education tourism programs, ensure the quality and quality of education.
Accreditation Start/End Date:
June 11, 2025 - September 30, 2028
General admission requirements for Turkish and foreign students are valid for starting the programme.
Admission and registration to the faculty is regulated within the framework of the Higher Education Law and rules.
Students are admitted to the faculty according to the results of the Higher Education Transition Examination (YGS) and Undergraduate Placement Examination (LYS) conducted by the Student Selection and Placement Centre (ÖSYM).
In the admission of foreign students to the department, the conditions determined by the university for foreign students are valid.
Graduates of the Department of History;
They are employed as teachers in the Ministry of National Education by taking formal training courses.
They can become surveyors in various fields by taking the KPSS exam.
Those who continue their postgraduate studies can become academics.
With the opportunities afforded by their bachelor's degree, they can work as civil servants in the public sector and as university graduates in the private sector.
1. Higher Education Law No. 2547
1.1. Regulation on the Principles of Transferring between Associate and Undergraduate Degree Programmes, Double Major, Minor and Inter-Institutional Credit Transfer in Higher Education Institutions
1.2. Regulation on the Continuation of Graduates of Vocational Schools and Open Education Associate Degree Programmes to Undergraduate Education
2. Law No. 2547 on Higher Education (Additional Article-35)
2.1. Regulation on Higher Education Quality Assurance and Higher Education Quality Board
Qualification is continuous
